Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dyrare internet hos IP-Only

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 april 2018 - 14:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Fick idag brev från min ip-lev att den 1 Juli går mitt abb. upp med 110% i pris.
Fick höra efter 30 min i kö att det berorpå ip- only höjt sina priser kraftigt till sina lev. Så i princip alla kommer väl drabbas. Hur det är med mobilt eller adsl vet jag inte.
Så är det att vara i händerna på monopol.

#2

Postad 17 april 2018 - 15:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Finns iofs ingen som tvingar dig att ha internet ,)

Kolla annars 4g abb med obegränsad eller stor datamängd, kan löna sig.

Redigerat av frollic, 17 april 2018 - 15:12.


#3

Postad 17 april 2018 - 15:41

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Fick idag brev från min ip-lev att den 1 Juli går mitt abb. upp med 110% i pris.
Fick höra efter 30 min i kö att det berorpå ip- only höjt sina priser kraftigt till sina lev. Så i princip alla kommer väl drabbas. Hur det är med mobilt eller adsl vet jag inte.
Så är det att vara i händerna på monopol.

 

Varför skulle i princip alla påverkas av att IP-Only höjer sina priser? Jag har exempelvis Telia och jag har svårt att tro att de nyttjar någon annan för att förmedla tjänsten till mig.

 

Dessutom är det svårt att veta på vilken nivå mina sympatier ska ligga. Vad betalar du idag?



#4

Postad 17 april 2018 - 15:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Efter en snabb Googling:

 

https://www.flashback.org/t2915144

https://www.smalanni...forsenar-fiber/

https://www.di.se/ny...r-fiberprojekt/

 

De har sålt in sig på landsbygden i Skåne, men de som har beställt verkar inte ha fått mer än en skylt i trädgården på 2 år.


Redigerat av Ageve, 17 april 2018 - 16:02.


#5

Postad 17 april 2018 - 16:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Varför skulle i princip alla påverkas av att IP-Only höjer sina priser? Jag har exempelvis Telia och jag har svårt att tro att de nyttjar någon annan för att förmedla tjänsten till mig.

Dessutom är det svårt att veta på vilken nivå mina sympatier ska ligga. Vad betalar du idag?

107 går upp till 219 + 150 till wexnet. Kanske bara gäller öppna stadsnät. Hittar ingen annan info förutom denna. PS. Är inte ute efter sympatier:)
https://www.junet.se...-only-stadsnat/

Redigerat av Askungen, 17 april 2018 - 17:17.


#6

Postad 17 april 2018 - 17:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

107 går upp till 219 + 150 till wexnet.

Hur länge har du haft det ? 107 låter som ett lockpris, om det inte är en väldigt låg hastighet.

Kanske bara gäller öppna stadsnät.

Beror väl också på hur avtalen mot IP-only ser ut, gissningsis kan de inte höja mitt i en avtalsperiod.

#7

Postad 17 april 2018 - 18:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Hur länge har du haft det ? 107 låter som ett lockpris, om det inte är en väldigt låg hastighet.Beror väl också på hur avtalen mot IP-only ser ut, gissningsis kan de inte höja mitt i en avtalsperiod.


Två år kanske,de höjde nåra tior då. 100/100 BB2

#8

Postad 17 april 2018 - 18:13

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Jag har Ownit 100/100 och betalar 319 kr för det och 50 kr till stadsnätet varje månad. Det är en av de billigaste vi kan välja, så det känns som att ditt tidigare pris var väldigt lågt.



#9

Postad 17 april 2018 - 19:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag har Ownit 100/100 och betalar 319 kr för det och 50 kr till stadsnätet varje månad. Det är en av de billigaste vi kan välja, så det känns som att ditt tidigare pris var väldigt lågt.


Netatonce kostar inte mer dom. Men det kan bero på att vi betalar 150 kr stadsnätet,vad vet jag.

#10

Postad 17 april 2018 - 20:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Så nu är du uppe i 369:- i månaden? Ett helt normalt pris. Jag ligger på ganska exakt det priset för samma hastighet.

 

Det tidigare låga priset var mest sannolikt ett resultat av att IP-only ville få in foten och nu har det avtalet löpt ut.



#11

Postad 17 april 2018 - 20:21

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Netatonce kostar inte mer dom. Men det kan bero på att vi betalar 150 kr stadsnätet,vad vet jag.

 

 

Ja, det blir ju samma som du skulle få betala nu, bara att det var större del till nätet för din del. Det jag menade var att den summa du betalade tidigare kändes väldigt låg, och den du ska få betala mer normal; vilket även Loco.spk bekräftar ovan.

 

Jag fick fiber under förra året och först sades det att vi skulle få betala 100 kr/månad för nätet, men när det var klart var det så många som gått med så de sänkte till 50 kr/månad.



#12

Postad 17 april 2018 - 20:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Vad har egentligen ip- only med mitt avtal med bb2 och wexnet att göra?
Såg nu att de äger och driver stadsnätet.

Redigerat av Askungen, 17 april 2018 - 20:54.


#13

Postad 18 april 2018 - 13:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Hittade det här.
Hej! Har tidigare vidarebefordrat info som jag fått gällande IP-only. Det är ju ett fibermingelmöte ikväll i Billsta som IP Only anordnar som jag inte har möjlighet att delta på. Om någon ska gå kanske nedanstående info är intressant då IP Only kan ges möjlighet att besvara frågor. Vidarebefordrar ett mail som gått ut inom branschen:

1. IP-Only vill chockhöja priserna med 41 procent på nio månader
Nu chockhöjer IP-Only sina priser på fiber i det egna beståndet. Det framgår av material som Telekomnyheterna har tagit del av. I materialet, som IP-Only har kommunicerat till de operatörer som verkar i operatörens nät, framgår det att man kommer att genomföra en prishöjning om mindre än två veckor, den 1 april, och därefter en ny prishöjning redan vid årsskiftet.

Prishöjningarna kommer att vara störst för de kunder som har valt en lägre hastighet 100/10 Mbit/s, där kommer de så kallade relationsavgifterna att höjas med 41 procent från 160 till 225 kr på nio månader.

För 100/100 Mbit/s är de aviserade prishöjningarna 26 procent från 195 till 245 kr medan 250/100 Mbit-kunderna bara får en prishöjning på 30 kr, motsvarande 13 procent, till 255 kr.
2. Jon Karlung: IP-Only är bredbands-Sveriges Nya Karolinska
Jon Karlung, vd för Bahnhof, som förmodligen är Sveriges största operatör i de öppna stadsnäten, är märkbart irriterad över IP-Onlys aviserade prishöjningar, när Telekomnyheterna når honom.

– Jag förutsade ju att exakt det här skulle hända. Först skulle kommunerna luras att sälja ut sina nät, sen skulle IP Only chockhöja priserna. Kommunerna har nu skjutit sig i foten. Alla som verkar i IP-Onlys nät får höga priser, vilket förstås fullt ut kommer märkas i kundledet. Det som nu drabbar tiotusentals hushåll med höjda bredbandspriser kallar IP Only för att "ta ekonomiskt ansvar". Jag skulle hellre kalla hela IP Onlys fiberutrullning för bredbands-Sveriges svar på Nya Karolinska, säger Jon Karlung till Telekomnyheterna.
3. Mats kommenterar: Förnekelsens dagar är över för IP-Only
För snart två månader sedan kunde Telekomnyheterna avslöja att IP-Only var på ekonomiskt obestånd och hade stoppat nästan alla sina fiberutbyggnadsprojekt för att ”förbättra kvaliteten”. Trots rekordmånga vittnesmål om ”pausade” utbyggnadsprojekt, uteblivna betalningar, missade utbyggnadsmål, problem med nya banklån, intern rivalitet mellan IP-Only och DGC, och så vidare och så vidare, har IP-Only med vd Henrik Ringmar i spetsen, med en dåres envishet hävdat att vi haft fel.

De senaste veckorna tycks det ändå som om verkligheten har kommit ikapp bolaget och vi som granskar bolaget utifrån har kunnat konstatera att verkligheten hinner ikapp även den som försöker låtsas som om inget händer.

För en knapp månad sedan gjorde IP-Only sin i särklass största nyemission någonsin. Två veckor senare lät man meddela att man varslar 41 anställda, samtidigt som man skickar hem konsulter, provanställda och visstidsanställda. I slutet av förra veckan fick vi tag på IP-Onlys nya prislistor på relationsavgifter som innebär en chockhöjning av priserna för de lägre överföringshastigheterna. Och så i dag kommer beskedet att Henrik Ringmar får lämna sitt uppdrag som vd för IP-Only.

Sanningen hinner alltid ikapp.

Mats Sjödin
Chefredaktör, Telekomnyheterna

Redigerat av Askungen, 18 april 2018 - 13:20.


#14

Postad 18 april 2018 - 14:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Ja, jag tänker på mina grannar i grannbyn som körde med IP-Only (Svenska Fibernät) medans jag själv har Svenska Stadsnät. Sicken soppa! 



#15

Postad 18 april 2018 - 18:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Sen har ju andra benägenheten att vara snara att följa efter.

#16

Postad 28 maj 2018 - 17:08

Dogie
  • Dogie
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Jag har BB2 och dom ska också höja sina priser, dom går från 79kr till 159kr för 100/10

Vad jag fått reda på så är det wexnet som höjt sina avgifter till bolagen som är i statsnätet.

Så alla bolag som levererar internet via wexnet kommer troligen höja sina priset



#17

Postad 28 maj 2018 - 17:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag har BB2 och dom ska också höja sina priser, dom går från 79kr till 159kr för 100/10
Vad jag fått reda på så är det wexnet som höjt sina avgifter till bolagen som är i statsnätet.
Så alla bolag som levererar internet via wexnet kommer troligen höja sina priset

Och det i sin tur beror på att ip-only som servar och underhåller (äger?) nätet höjt sina relationsavgifter mot Wexnet som jag förstått det💸

#18

Postad 29 maj 2018 - 05:00

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

– Jag förutsade ju att exakt det här skulle hända. Först skulle kommunerna luras att sälja ut sina nät, sen skulle IP Only chockhöja priserna. Kommunerna har nu skjutit sig i foten. Alla som verkar i IP-Onlys nät får höga priser, vilket förstås fullt ut kommer märkas i kundledet. Det som nu drabbar tiotusentals hushåll med höjda bredbandspriser kallar IP Only för att "ta ekonomiskt ansvar". Jag skulle hellre kalla hela IP Onlys fiberutrullning för bredbands-Sveriges svar på Nya Karolinska, säger Jon Karlung till Telekomnyheterna.

 

Om du vill ha ett slut på utförsäljning av allmänna medel, får du enkelt rösta fram de representanter som starkt motsätter sig sådant. Annars blir du själv givetvis en del av utförsäljningen.  :wacko:  B)  :ph34r:



#19

Postad 29 maj 2018 - 21:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Om du vill ha ett slut på utförsäljning av allmänna medel, får du enkelt rösta fram de representanter som starkt motsätter sig sådant. Annars blir du själv givetvis en del av utförsäljningen.  :wacko:  B)  :ph34r:

 

Tacka vet jag tiden då Televerket ägde alla telefoner, och TV-utbudet  :rolleyes:



#20

Postad 30 maj 2018 - 04:25

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Ageve,

Skratt, ja det var tider det... Du håller väl ändå med om att det är skillnad på syfte/funktion kring privata investeringstillgångar jämfört med stat/kommun/landstingsinvesterade tillgångar vilka skattebetalare finansierat?

Jag har prövat flera olika leverantörer av internet. De enda som fungerat väl har varit de som de facto äger tekniken bakom själva servicen. De där företagen som bara säljer tjänst via andra företags datanät har ALLTID strulat. Oavsett privat eller statligt ägandeform.

Redigerat av PML73, 30 maj 2018 - 04:49.


#21

Postad 16 oktober 2018 - 21:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

På tal om IP Only:

https://www.aftonbla...8-fornlamningar

 

48 fornlämningar söndergrävda. Det positiva är ju att de gräver överhuvudtaget iofs ;) 


Redigerat av Ageve, 16 oktober 2018 - 21:23.


#22

Postad 16 oktober 2018 - 22:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Är fiber till folket viktigare en fornlämningar? Vi har väl förmodligen tusentals gamla gravfält spridda över landet och om fibergrävningen slukar dom står vi kanske snart utan gamla fornlämningar. Det vore trist.

#23

Postad 17 oktober 2018 - 07:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Jag personligen anser att fiberutrullning till bred massa är många gånger viktigare än att bevara samtliga fornlämningar. Om några stryker med så tycker jag att det är ett pris värt att betala.

 

Om vi har så många lämningar att det inte går att undvika att gräva i dem när vi lägger fiber så är det inte sannolikt att vi "står utan" p.g.a. det ;)

 

Missförstå mig nu inte, kan man undvika att gräva sönder dem så ska man förstås det, och hittar man en lämning ska man självklart följa reglerna som finns kring det. Men att strypa teknisk utveckling för att bevara svunnen tid är inte rätt väg att gå.



#24

Postad 17 oktober 2018 - 11:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 1
Det var ren ironi mitt inläjgg. Det är fan sinnessjukt att några krukskärvor och gaphalsiga arkeologer ska kunna bromsa utvecklingen så halva landet står utan telefon och internet.

#25

Postad 17 oktober 2018 - 18:32

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Det var ren ironi mitt inläjgg. Det är fan sinnessjukt att några krukskärvor och gaphalsiga arkeologer ska kunna bromsa utvecklingen så halva landet står utan telefon och internet.

Här tycker jag inte man skall direkt gnälla på arkeologerna. Eftersom dom nämner tillståndsprocessen i artikeln så är det kanske en entreprenör som "hoppat över" lite administration. Det finns annat är fornlämningar under mark som kan skadas om man inte vet vad man håller på med :) .


Redigerat av Mr_Tom, 17 oktober 2018 - 18:33.


#26

Postad 17 oktober 2018 - 18:55

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Här tycker jag inte man skall direkt gnälla på arkeologerna. Eftersom dom nämner tillståndsprocessen i artikeln så är det kanske en entreprenör som "hoppat över" lite administration. Det finns annat är fornlämningar under mark som kan skadas om man inte vet vad man håller på med :) .

 

Det håller jag med om. I Stockholm och säkert på många andra ställen i Sverige hyr Stokab och liknande fiberläggare in underentreprenörer för genomförande. Dessa har jag i flera fall kontaktats av på jouren då de sågat av eller borrat genom vattenrör. Ritningarna de får som underlag är inte ens värda tiden det tar att vika upp. Eftersom de innehåller så många fel och brister att det fasen är kriminellt att de ens förutses till att användas.

 

Att vi lär oss av historien oavsett vilken är viktigt för framtiden. Nu även denna historia.  B)  :lol:



#27

Postad 17 oktober 2018 - 20:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det var ren ironi mitt inläjgg. Det är fan sinnessjukt att några krukskärvor och gaphalsiga arkeologer ska kunna bromsa utvecklingen så halva landet står utan telefon och internet.

 

 

Vet inte vad du menar med "gaphalsiga", men så här stod det på den länkade sidan iaf:

 

– Jag har besiktigat 103 fornlämningar och 48 av dem bedömde jag vara skadade, säger Cecilia Grusmark, antikvarie på länsstyrelsen i Sörmland, till SVT Nyheter, och tillägger:

– Samtidigt är det såklart angeläget att landsbygden får fiber. Det är problematiskt med fornlämningar.

 

Rätt kul att hon heter Grusmark i efternamn iaf ;) 



#28

Postad 17 oktober 2018 - 21:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Vet inte vad du menar med "gaphalsiga", men så här stod det på den länkade sidan iaf:
 
– Jag har besiktigat 103 fornlämningar och 48 av dem bedömde jag vara skadade, säger Cecilia Grusmark, antikvarie på länsstyrelsen i Sörmland, till SVT Nyheter, och tillägger:
– Samtidigt är det såklart angeläget att landsbygden får fiber. Det är problematiskt med fornlämningar.
 
Rätt kul att hon heter Grusmark i efternamn iaf ;)

Gaphalsiga var väl kanske fel ord. Personligen kan jag inte se vad dom åt,bodde och sket för 400 år sen har för relevans med nuet och framtiden. Kul att veta kanske,men oviktigt. Jorden snurrar på och vi med den.

#29

Postad 18 oktober 2018 - 09:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ritningarna de får som underlag är inte ens värda tiden det tar att vika upp.
Eftersom de innehåller så många fel och brister att det fasen är kriminellt att de ens förutses till att användas.

Typ https://www.svt.se/n...e-fatt-ok-av-sl ?

;)

#30

Postad 18 oktober 2018 - 11:34

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Typ https://www.svt.se/n...e-fatt-ok-av-sl ? ;)


Skratt, det där är ett ypperligt exempel på att förstå sammanhang innan man skyller på de som gör grovjobbet.

#31

Postad 18 oktober 2018 - 18:07

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Personligen kan jag inte se vad dom åt,bodde och sket för 400 år sen har för relevans med nuet och framtiden. Kul att veta kanske,men oviktigt. Jorden snurrar på och vi med den.

Även om inte du ser relavasen eller är intresserad av din historia så finns dom som tycker det är viktigt. Jag förstår att du gärna vill ha din fiber men det behovet gäller inte före riktigt allting.

 

IP Only har ju indirekt erkänt att dom gjort fel. https://www.svt.se/n...ngar-i-sormland

"Kraftfulla förbättringsåtgärder" tycker jag säger att man inser gjort fel i detta fallet.



#32

Postad 18 oktober 2018 - 19:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Även om inte du ser relavasen eller är intresserad av din historia så finns dom som tycker det är viktigt. Jag förstår att du gärna vill ha din fiber men det behovet gäller inte före riktigt allting.
 
IP Only har ju indirekt erkänt att dom gjort fel. https://www.svt.se/n...ngar-i-sormland
"Kraftfulla förbättringsåtgärder" tycker jag säger att man inser gjort fel i detta fallet.

Jag bor i en stad så jag har fiber sen evigheter men jag anser att nuet är viktigare än dået även om en del tycker tvärtom. Men det är inget att polimisera över. Vi tycker olika.

#33

Postad 18 oktober 2018 - 20:21

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Själv betalar vi 339kr/mån 250/100 och 40kr/mån till fibra för fibern.

#34

Postad 18 oktober 2018 - 20:24

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jag bor i en stad så jag har fiber sen evigheter men jag anser att nuet är viktigare än dået även om en del tycker tvärtom. Men det är inget att polimisera över. Vi tycker olika.

Hur viktig historien är kan man ha olika syn på. Min poäng är att man skall inte gräva om man inte åtminstone försökt ta reda på vad som finns i marken. Och IP Only har ju "erkänt" att det blivit fel.



#35

Postad 18 oktober 2018 - 21:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Hur viktig historien är kan man ha olika syn på. Min poäng är att man skall inte gräva om man inte åtminstone försökt ta reda på vad som finns i marken. Och IP Only har ju "erkänt" att det blivit fel.


Ja,att de lovat mer än de kan hålla det är sant. De har lovat bredband men inte kollat med markägarna i vissa fall verkar det som. Det tycks vara småstruligt företag. Riskkapitalister?

#36

Postad 19 oktober 2018 - 21:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Ja,att de lovat mer än de kan hålla det är sant. De har lovat bredband men inte kollat med markägarna i vissa fall verkar det som. Det tycks vara småstruligt företag. Riskkapitalister?

Att IP Only har tagit sig "vatten över huvudet" är väl ganska klart. Jag såg ett nyhetsinslag för ett tag sedan där dom i princip erkände det.



#37

Postad 19 oktober 2018 - 21:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Mr Tom,

Likt... VAKNA. Kram. Skratt.

#38

Postad 07 maj 2019 - 11:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag startade den här tråden då BB2 höjde mitt abbonemang med 110%. När jag då kontaktade de så blev svaret att Wexnet höjt. Ringde då Wexnet och de babblade nåt om IP-only. Hursomhelst så sänkte jag till 100/10 så höjningen blev bara 60 spänn i mån. I förrgår gick jag in på BB2 hemsida och såg då att efter kampanj på 4 mån (för nytecknande)
så var priset 128kr/ mån för 100/100 så jag begärde uppgradering och prissänkning. Idag kom bekräftelse att det är gjort.
Hatten av för det snabba bemötandet🎩

#39

Postad 12 maj 2019 - 08:51

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag har 1000mbit från alltele och betalar 160:-

#40

Postad 12 maj 2019 - 13:09

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag har 1000mbit från alltele och betalar 160:-


I samma nät som TS ?

Redigerat av frollic, 12 maj 2019 - 13:09.


#41

Postad 30 maj 2019 - 21:45

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Guggen måste ha halkat på tangeterna.

 

Det ska vara 100 Mbit/s för 199:- hos A3 som de hopslagna AllTele och T3, och IT-genierna i Delegate och IT-Total Västernorrland heter idag.



#42

Postad 31 maj 2019 - 08:41

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Guggen måste ha halkat på tangeterna.
 
Det ska vara 100 Mbit/s för 199:- hos A3 som de hopslagna AllTele och T3, och IT-genierna i Delegate och IT-Total Västernorrland heter idag.

Nej, har inte skrivit fel, våran brf bildades 2002 och då hade vi fiber 100/100mbit och vi betalade då 100kr i månaden, för ungefär 4 år sedan bytte vi ut alla våra routers samt våran router för inkommande signal och sedan uppdaterade vi till 1000/1000mbit och vi fick då en höjning till 160kr i månaden. 

Vi har via Umenet och avtalet är via alltele före dom blev hopslagna, nu är priserna högre men vårat avtal gäller ändå, kan nämna att 100/100 om man tar de nu via A3 kostar 79kr.


Redigerat av Unregistered94c28536, 31 maj 2019 - 09:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.