Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#701

Postad 22 oktober 2019 - 16:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är jätteintressant eftersom vi nu vet hur den garanterat inte kommer att se ut. Det finns ingen ps-modell som varit likadan mellan prototyplådan och färdiga produkten.

Jag är lättad över det faktumet. För fy fan vad ful den var 😂

#702

Postad 22 oktober 2019 - 16:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Japp, ful och inte designen som PS5 får såklart. Den ser iaf roligare ut än PS4 Devkit. ;) 



#703

Postad 22 oktober 2019 - 16:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
För att inte snacka om ps3 devkit...maken til mer intetsägande box.

#704

Postad 22 oktober 2019 - 17:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Bara den är tyst får den gärna se ut som en tråkig låda. Men det blir väl en kompakt hårtork som vanligt...



#705

Postad 23 oktober 2019 - 06:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1

Jag hoppas att de gör samma sak som xbone gjorde, det var ju en betydligt större låda en ps4, vilket gör att det finns mer kapacitet för kylning. Min pspro håller ibland på att få en hjärtattack nu när jag spelar Borderlands 3, den låter bokstavligen som en hårtork, och det är ju inte speciellt lyckat om vi ska vara ärliga. 

 

Stor låda med en megafläns och ett par tysta fläktar borde väl vara den billigaste kylningen för pengarna?



#706

Postad 23 oktober 2019 - 06:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Och extern power brick.



#707

Postad 23 oktober 2019 - 09:07

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Vill inte ha en trafo liggande på golvet, så smidigt att ha allt inbyggt.



#708

Postad 23 oktober 2019 - 09:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Extern powerbrick, som nintendo 8-bit hade? Ja, och typ 360 också iofs. Jädrans nintendo blev varm, det är ju briljant att ha den på utsidan, ärligt talat. Varför har inte Sony tänkt på det?

Ja, jag skriver inte tänkt på eftersom det är en för bra lösning för att inte ha gjort! :D

#709

Postad 23 oktober 2019 - 09:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Vill inte ha en trafo liggande på golvet, så smidigt att ha allt inbyggt.


Du vill ha tordön istället?

#710

Postad 23 oktober 2019 - 09:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 1

Jag hoppas att de gör samma sak som xbone gjorde, det var ju en betydligt större låda en ps4, vilket gör att det finns mer kapacitet för kylning. Min pspro håller ibland på att få en hjärtattack nu när jag spelar Borderlands 3, den låter bokstavligen som en hårtork


Tänk då på att PS5 (om ryktena stämmer) kommer ha nästan 100w mer i TDP (kanske 60-70W med ”mobil” CPU).

Tror mer på en typisk ”AMD boost” på CPU, dvs max 3.2GHz som i stort sett aldrig nås. Gissar också på GPU-clock på runt 1,6GHz.

Det går inte att köra komponenterna till bristningsgränsen i en liten tunn plastlåda.

#711

Postad 26 oktober 2019 - 16:27

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1
Dagen Sony gör en tyst maskin går jag tillbaka till Playstation. Innan dess kör jag vidare med Xbox, kan inte nog uttrycka hur skönt det är med en tyst maskin. Ljudnivån på PS3 fick mig att gå över till Xbox.

#712

Postad 26 oktober 2019 - 16:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Inte Xbox 360 då antar jag? Den var ju allt annat än lågmäld i jämförelse mot PS3, åtminstone om du jämför mot den feta modellen.



#713

Postad 26 oktober 2019 - 16:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
360 är väl prescriberad vid det här laget.

Min feta ps3 tjockis var värre övertid. Initialt hävdade den sig bra dock men båda var ju ig

#714

Postad 26 oktober 2019 - 18:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

PS4 Pro är ju typ tyst. Iaf om man kör digitalt.



#715

Postad 26 oktober 2019 - 18:20

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Inte Xbox 360 då antar jag? Den var ju allt annat än lågmäld i jämförelse mot PS3, åtminstone om du jämför mot den feta modellen.


Jag var sent in i den generationen, köpte 360 först när Jasper kom. Den var märkbart tystare än min PS3 jag köpte och returnerade precis innan. Köpte sen ett PS3 Slim när den kom men den lät också sjukt högt när jag spelade Uncharted. (Har dock hört skräckhistorier om de tidiga 360-maskinerna)

#716

Postad 26 oktober 2019 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

PS4 Pro är ju typ tyst.

 

:D

 

If you own the launch version of PlayStation 4 Pro you probably know that it can be quite loud, sometimes even referred to as the “jet engine” PS4

 

 

https://www.flatpane...l&id=1541667368

 

Tja, de kanske har fixat det nu med de senaste, men min var inte tyst innan den smälte iaf.



#717

Postad 26 oktober 2019 - 18:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag kan gärna mäta db-nivå. Hur vill ni ha mätningen? C-weight, Z-weight? Hur många meter ifrån, vilket spel ska jag spela?

 

Eller bara tro mig, den är tyst. Att föregående modeller inte är tysta är såklart tråkigt, men då min är tyst så betyder det att dom *kan* tillverka den tyst, och själva lådan är ju pytteliten så det är en del att gå på.

 

Min ps3 fat är inte så illa heller.

 

Jag dammsuger dock mina konsoler varje söndag.



#718

Postad 26 oktober 2019 - 19:33

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Min pro är den mest högljudda konsol jag ägt, jag tror att den flyger iväg snart. Läsaren är också kass, man får banka lite på toppen när man sätter i en skiva så går den igång.

#719

Postad 26 oktober 2019 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Eller bara tro mig, den är tyst. Att föregående modeller inte är tysta är såklart tråkigt, men då min är tyst så betyder det att dom *kan* tillverka den tyst, och själva lådan är ju pytteliten så det är en del att gå på.

 

De kan säkert tillverka den relativt tyst nu. Men du hävdar att PS4 pro i regel är tyst om man kör digitala spel i ditt inlägg. Säg då hellre min PS4 är tyst när jag kör digitala spel.

 

Det gäller ju dessutom en revision flera år efter lansering, PS5 kommer inte ha den lyxen. Men jag hoppas också såklart de gör en tyst även om jag tvivlar.

 

Min Xbox One X är normalt tyst men kan också höras ibland i krävande spel. Switch är tystast  ;)



#720

Postad 26 oktober 2019 - 20:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Hm, altså alla optiska stationer bråkar ju, även på pc. Vil man ha extra bråk så är det fint att köpa fysiska spel. Jag köper aldrig fysiska spel vare sig på pc, ps4 eller switch.

Min pro är så tyst att jag aldrig hör den. Den är fysiskt väldigt liten så dom har en del att gå på.

Jag dammsuger också runt om hela med jämna mellanrum samt har sett til att den har fritt luftflöde, vad med er andra?

Redigerat av Demon Slayer, 26 oktober 2019 - 20:27.


#721

Postad 26 oktober 2019 - 21:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Jag har min PS4 Pro i spel/datorrum i källaren. Sällan över 22 grader där.

Den är bitvis rejält högljudd, men det beror ju på hur krävande spelen är.

När RDR2 hackar fram i 20-25 fps (I Saint Denis t ex) med suddig bild, och fläkten ligger på orkanstyrka, inser man att det är hög tid för en ny konsollgeneration.

Den låter inte mer nu än när den var ny, och inget damm osv. I vissa spel är den klart tystare än min gamla PS4.

#722

Postad 26 oktober 2019 - 21:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Får hoppas dom tar til lite mer storlek i lådan på ps5, men jag tvivlar om man ser tillbaka på föregående modeller, förutom just fat då.

Tror jag har haft allmännt tur med ps mot xbox där alla mina x har vart mycket mera högljudda än mina ps (och eliten fick rrod). Med tur så menar jag att jag kanske på ren floss prickat inn riktig tid att köpa. Före ps3 köpte jag alla konsoler på release (ntsc) och från och med ps3 har jag väntat en stund. F.eks fungerar min fat perfekt än idag men har 60gb versionen utan sd-lucka. Den enda ntsc jag har uppe och kör är release wii med riivolution, men nu blir det duktigt ot.

#723

Postad 27 oktober 2019 - 06:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

De kan säkert tillverka den relativt tyst nu. Men du hävdar att PS4 pro i regel är tyst om man kör digitala spel i ditt inlägg. Säg då hellre min PS4 är tyst när jag kör digitala spel.

Det gäller ju dessutom en revision flera år efter lansering, PS5 kommer inte ha den lyxen. Men jag hoppas också såklart de gör en tyst även om jag tvivlar.

Min Xbox One X är normalt tyst men kan också höras ibland i krävande spel. Switch är tystast ;)

Det är väl ganska självklart att det är idag aktuell modell (CUH-7200) man avser om man inte specificerar sig mer noggrant än "PS4 Pro".

Det ligger snarare på de som sitter på äldre modeller att tydliggöra att det handlar om idag utgångna produkter.

Att Pro har reviderats (och att första revisionen är en hårtork) är förövrigt inte speciellt relevant för den ursprunliga diskussionen. Den drar fortfarande samma effekt (~170 W) som första revisionen. Möjligen kan man tänka sig att nya revisionens chip är specade för högre tillåtna arbetstemperaturer men det är ren spekulation.

Nu lär dock PS5 dra mer, men det är en annan sak... Hoppas på 210 W eller så. :)

edit: Enl Internet så drog Phat PS3 170-200 W via en 380 W nätdel. Fetheten hjälpte verkligen inte och speciellt One X har visat att det inte är lådstorleken utan kylningen i sig som spelar mest roll.

Redigerat av pacman, 27 oktober 2019 - 14:03.


#724

Postad 27 oktober 2019 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det är väl ganska självklart att det är idag aktuell modell (CUH-7200) man avser om man inte specificerar sig mer noggrant än "PS4 Pro".

Det ligger snarare på de som sitter på äldre modeller att tydliggöra att det handlar om idag utgångna produkter.

Att Pro har reviderats (och att första revisionen är en hårtork) är förövrigt inte speciellt relevant för den ursprunliga diskussionen.

 

 

Vi måste prata om olika ursprungliga diskussioner. "Dagen Sony gör en tyst maskin går jag tillbaka till Playstation" är vad jag utgår ifrån. Jag antar att han pratar om launchmaskiner när vi är i en PS5-tråd med ett år till release, och hur stor sannolikhet det är att PS5 blir tyst baserat på tidigare launchmaskiner. Annars hade han väl redan köpt PS4 Pro om den senaste versionen vore tyst. I dagsläget känns det rätt meningslöst med ett år kvar och bakåtkompatibilitet på PS5 så jag förstår att han inte gjort det.

 

Men det är lotteri med 7200 också, man kan lika gärna få en högljudd.



#725

Postad 28 oktober 2019 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Vi måste prata om olika ursprungliga diskussioner. "Dagen Sony gör en tyst maskin går jag tillbaka till Playstation" är vad jag utgår ifrån. Jag antar att han pratar om launchmaskiner när vi är i en PS5-tråd med ett år till release, och hur stor sannolikhet det är att PS5 blir tyst baserat på tidigare launchmaskiner.

Hur launch Pro lät (om man nu ska ha det som nått på hur PS5 kommer låta) är inte så relevant eftersom Sony visat att små 170W maskiner trots allt iaf inte måste vara hårtorkar, trots tveksam/billig kylarlösning. Att Pro är (ganska)tyst, precis som Griffin säger, har mao mer relevans.

Vad launcher har gemensamt är möjligen att man bygger in lite headroom pga osäkerhet i komponenternas faktiska egenskaper men i så fall bör man här nämna att launch Pro byggdes på purfärsk tillverkningsprocess. Det kommer inte PS5 göra (förutsatt att de kör med 7 nm DUV).

Att Sony, till skillnad från MS med One X, inte direkt lagt ner sin själ på Pros ljudnivå är dock tydligt. Att samma händer med PS5 ska förstås inte uteslutas men det är inte på något sätt 100% säkert.

Det faktum att kyllösningen tycks ha en central del i dev-kit PS5 får nog sägas ha visst intresse. Varför annars göra sig besväret, de hade kunnat kört med en vanlig låda annars. Innebär inte att PS5 kommer bli tyst men i nån mån hintar det om ökat fokus på kylningen som sådan.

Det går åt båda håll mao. Summa summarum är att det nog är klokt att inte titta (eg lyssna) för mkt på launch Pro när man ska sia om launch PS5. Det är helt enkelt krassligt underlag (även om jag förstår pessimismen som mkt väl kan visa sig vara befogad)

Men det är lotteri med 7200 också, man kan lika gärna få en högljudd.

Alla konsoler är individer men du menar att det är ungefär 50/50 att man får en 7200 som "låter som den ska"? Baserat på vad?

Redigerat av pacman, 28 oktober 2019 - 09:06.


#726

Postad 28 oktober 2019 - 11:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Är det så att dom använder olika delar baserat på vad som finns tillgänligt eller är det mera standardiserat idag? På xbox 360 var det 3st olika optiska läsare man kunde få, och dom hade olika egenskaper, f.eks var en av dom mycket bättre på att läsa brända skivor, men dom har säkert också olika ljudnivå. Om man ska spekulera hejvilt så kanske det sitter olika fläktar i också? En delta mot en pabst :D

#727

Postad 28 oktober 2019 - 12:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Det faktum att kyllösningen tycks ha en central del i dev-kit PS5 får nog sägas ha visst intresse. Varför annars göra sig besväret, de hade kunnat kört med en vanlig låda annars. Innebär inte att PS5 kommer bli tyst men i nån mån hintar det om ökat fokus på kylningen som sådan.

 

PS4 Devkit är stor och har ganska rejäl kylning trots att hårdvaran är nära en "vanlig" konsoll.

 

XB1X Devkit är kraftfullare än den "riktiga" konsollen, men har trots det snarlikt chassi (4 extra CU, 24GB GDDR5 och 1TB SSD (utöver den vanliga mekaniska disken).



#728

Postad 28 oktober 2019 - 14:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det har börjat pratas om att Sony via en arbetsannons har sagt att deras konsol kommer att vara kraftigast på marknaden 2020. Om det stämmer, eller om det är fluff vet vi inte. Ett annat rykte säger att Scarlett kommer använda nästa generations AMD-grafikkrets (polaris?) och yadayada. 

 

Techreviewusa menar att Sony inte bara kan kasta ut sig något sånt, och andra källor säger att ps5 devkittet är betydligt mer kraftfullt än MS dito. Hur kommer det här stacka upp tro? 

Tja, från den som faktiskt bara tog fel på releasen av ps5 med två år så tänker jag mig att allt stämmer. Eller delar av det. Eller inget. Hoppas mest på att Sony gör en välkyld enhet den här gången.



#729

Postad 28 oktober 2019 - 15:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
Angående Devkit så har de ofta mer minne för att kunna köra debugging osv. Är osäker på om PS4 Pro devkit har extra upplåsta (eller snarare ej bortkopplade) compute units dock. XB1X devkit har det iaf.

#730

Postad 28 oktober 2019 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Att samma händer med PS5 ska förstås inte uteslutas men det är inte på något sätt 100% säkert.

 

Såklart är det inte 100 % säkert. Jag är bara pessimistisk baserat på att hur många av Sonys maskiner har varit tysta vid lansering?

 

Det är lite som att, ska man utgå från att nästa Bethesdaspel blir buggigt eller inte? Vem vet, men historiken är ju något man brukar kunna få lite hintar från.

 

Kanske har de bytt fokus den här gången, men de är skyldiga tills motsatsen har bevisats i mina ögon  ;)

 

Alla konsoler är individer men du menar att det är ungefär 50/50 att man får en 7200 som "låter som den ska"? Baserat på vad?

 

 

Nej jag menar givetvis inte 50/50, utan att om man har otur kan man få en högljudd. Baserat på rapporter från folk som fått högljudda eller som efter några månader blivit högljudda efter att först ha varit tysta.



#731

Postad 30 oktober 2019 - 18:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

PS4 Devkit är stor och har ganska rejäl kylning trots att hårdvaran är nära en "vanlig" konsoll.

XB1X Devkit är kraftfullare än den "riktiga" konsollen, men har trots det snarlikt chassi (4 extra CU, 24GB GDDR5 och 1TB SSD (utöver den vanliga mekaniska disken).

Det är inte storleken jag pratar om utan hur devkitet som sådant är designat. Varför inte bara hålla sig till en vanlig fyrkantig låda som förra gången? För att det är roligt? Nej, nått syfte måste det ha, kan man tycka.

#732

Postad 30 oktober 2019 - 19:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jaha det verkar faktiskt som att det sitter 2 olika fläktar i pro. Jag skojjade om Delta men det var visst sant. Trots för att det finns tystare delta idag så verkar det som dom fortfarande använder deras jetplans modeller i kontrakt. Det positiva är att dom brukar hålla en livstid.

#733

Postad 30 oktober 2019 - 21:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Kanske har de bytt fokus den här gången, men de är skyldiga tills motsatsen har bevisats i mina ögon ;)

Som jag sa, befogad pessimism.

Förhoppningsvis är inte Arrogant Sony tillbaka iaf utan att de istället tar till sig, och hämtar inspiration av, att MS gjorde ett jäkligt bra jobb med One X.

#734

Postad 31 oktober 2019 - 10:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det är inte storleken jag pratar om utan hur devkitet som sådant är designat. Varför inte bara hålla sig till en vanlig fyrkantig låda som förra gången? För att det är roligt? Nej, nått syfte måste det ha, kan man tycka.

 

Det skal bli intressant att få veta mer info(när det kommer) om design/funktion här. Det är kanske inte omöjligt att dom fått med sig hur många bilder som ligger ute på gamla devkit och att SOME-världen är en helt annan idag än när ps4 (och 3) kom. Dom har säkert med sig social-media-ansvariga från starten av prosjekt idag. Hur mycket dom kan påverka har jag ingen aning om, men jag bara ser på lilla jobb hur mycket det fokuseras på media.



#735

Postad 31 oktober 2019 - 10:23

Unregisteredba25dce3
  • Unregisteredba25dce3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hur svarar Sony på att Microsoft går in i nästa generation? Vi har följt nyheterna om dem. Vi vet alla vad som hände den här genen med PlayStation vs. Xbox, men det är uppenbart att Microsoft har uppmärksamt och har en spelplan som går in i nästa gen. Min största oro är att Sony inte verkar ha ett motsvarande svar just nu. De har (och kommer antagligen fortsätta att ha) det bästa exklusiva innehållet, men det räcker inte. Jag känner inte att de förlorar i sig, men ironiskt nog verkar Xbox vara för spelarna, medan PlayStation bara är här. Min fråga till er alla: vad tror ni att Sony har planerat (eftersom de säkert har något i ärmen)? Och är det någon av er Sony-fanboys som har huvudet vänt?



#736

Postad 31 oktober 2019 - 11:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Det jag hoppas på i nästa generation, är att Sony gör nåt nytt med sina first party titlar.

Börjar bli grymt trött på deras cinematiska spel.

Visst det är snygg grafik, bra skådisar osv, men usch va tråkigt det börjar bli.

 

Känner inte att jag har tålamod med att sitta igenom timmar med cutscenes, och traska runt och lyssna på karaktärer, som aldrig håller käften.

 

Men visst, spelen säljer som smör, så dom lär väl fortsätta med denna mallen, å skiter fullständigt i vad JAG tycker :D



#737

Postad 31 oktober 2019 - 13:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Har ms annonserat nästa Xbox än?

Nya fräscha ipn vi inte visste vi ville ha är ju det man hoppas på. Plus endless ocean 3

#738

Postad 31 oktober 2019 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Har ms annonserat nästa Xbox än?

 

Förrförra E3.



#739

Postad 31 oktober 2019 - 15:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2

Ett nytt grafikkort eller grafikkrets har registrerats. Personer som har koll på sifferkoder säger att det är ett grafikkort eller krets som ligger i klass mellan 2080 och 2080 super. Detta säger naturligtvis en massa om kapaciteten, men är det kretsen som kommer sitta i ps5? Jodå, det är många som hoppas på detta. Något som alltså är bättre än ett 2080. Är det realistiskt då? Nej, definitivt inte om priset skulle ligga på typ 6000 för en enhet. Eller 7000 för den delen. 

 

Det ska såklart tas med en stor nypa salt och personligen så tror jag inte ett dugg på det. Det ryktas dock om att jag har haft fel förut. ps5 2018? Destiny? No mans sky? Jag har så dåligt track record, så om jag säger att den nya kretsen definitivt inte kommer till ps5 så kommer det att finnas två såna i den.

 

Här är en video i ämnet:

https://www.youtube.com/watch?v=ztk1Uu_UDPg&t=454s



#740

Postad 31 oktober 2019 - 17:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Personer som har koll på sifferkoder säger att det är ett grafikkort eller krets som ligger i klass mellan 2080 och 2080 super.

 

 

Det är ju omöjligt att utläsa från en sifferkod iofs. ;)

 

Det är väl RX 5800 som det har ryktats om ett tag, dvs en PC GPU.

https://www.tweaktow...uper/index.html


Redigerat av Ageve, 31 oktober 2019 - 17:43.


#741

Postad 01 november 2019 - 12:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Det ska såklart tas med en stor nypa salt och personligen så tror jag inte ett dugg på det. Det ryktas dock om att jag har haft fel förut. ps5 2018? Destiny? No mans sky? Jag har så dåligt track record, så om jag säger att den nya kretsen definitivt inte kommer till ps5 så kommer det att finnas två såna i den.

Haha! Härlig självdistans där!

#742

Postad 01 november 2019 - 13:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Chappie skulle bara behövt en PS5 (om det hade funnits sådana då) verkar det som. :P



#743

Postad 07 november 2019 - 17:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Lite dött igen...

 

Så...den 3:e december firar Playstation 25 år. Borde de inte fira det med att se bakåt - och framåt? Dvs utannonsera PS1 och PS2 (PS3 tveksamt, är ju ändå svarta fåret i PS historien :D) kompatibilitet i PS5? Komplett med "super enhanced HD AI visual upgrades", förstås. Kanske mer info om PS4 kompatibilitet oxå.

Varför nån vill spela det gamla skräpet (PS1/2) övergår mitt förstånd men jag gissar att det skulle tas emot glatt.


Redigerat av pacman, 07 november 2019 - 17:22.


#744

Postad 07 november 2019 - 17:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ps1 var fruktansvärd dålig, 3d såg ut som skit. Kommer ihåg Turok på n64 som man kunde spela i "PS-mode" där man verkligen såg skillnaden. Många running-action spel där väggarna var helt skeva osv. Men det den har för sig är en hel hög med RGPn då, där detta spelar mindre roll. Ps2 kan jag klara mig utan.

#745

Postad 07 november 2019 - 18:27

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om du tycker att grafiken på PS1 är dålig så ska du nog inte prova att spela något 3D-spel öht på Nintendo 64 i RGB...



#746

Postad 07 november 2019 - 18:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag tror inte jag tycker 3dspel i RGB til N64 ser dåligare ut än 3d-spelen til PS1. Jag fattar att det kommer se dåligt ut på en skarp och stor tv men det jag jämför är en ps1 mot en N64 på en vanlig 28" tv. Jag hade faktiskt en Sony 50" bakprojektions-tv en stund och Tony Hawk såg ganska dåligt ut, så bara det att vi idag spelar på större skärmar är ju ett problem.

 

Absolut, N64s softa bild kan inte se bra ut idag, men det jag pratar om är oavsiktligt skeva och sneda 3d-modeller och det retade jag mig på även på 28".


Redigerat av Demon Slayer, 07 november 2019 - 18:56.


#747

Postad 07 november 2019 - 18:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

PS3 svarta fåret? Det var ju först då PlayStation lyfte.



#748

Postad 07 november 2019 - 19:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

PS3 svarta fåret? Det var ju först då PlayStation lyfte.

Jag menade i Sonys perspektiv. ;)

#749

Postad 07 november 2019 - 19:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

PS3 svarta fåret? Det var ju först då PlayStation lyfte.

fast det va ju ps2an som lyfte Playstation inte ps3, ps2an sålde mer en ps3

 

ps1an 102.49 miljoner enheter

 

ps2an 155 miljoner enheter

 

ps3an 87.4 miljoner enheter

 

ps4an 102.8 miljoner enheter


Redigerat av Duckface21, 07 november 2019 - 19:45.


#750

Postad 07 november 2019 - 20:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

ps1an 102.49 miljoner enheter

 

ps2an 155 miljoner enheter

 

ps3an 87.4 miljoner enheter

 

ps4an 102.8 miljoner enheter

 

"100 million is obviously a very notable landmark for any console," he begins. "We've only done it once before.

 

Jim Ryan - VD på Sony

 

 

 

Ja inte lätt att hålla reda på alla konsoler man släppt.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.