Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2651

Postad 28 september 2020 - 19:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Inte lika usel som Dplays sportsändningar.  Tack och lov.



#2652

Postad 03 oktober 2020 - 15:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Lika illa idag. Bilden bryter, den hackar och ser ut som 240p typ. j*vla skit.

#2653

Postad 03 oktober 2020 - 15:38

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Lika illa idag. Bilden bryter, den hackar och ser ut som 240p typ. j*vla skit.


Kanske bra om du skriver vad du tittade på?
Såg själv Chelsea matchen utan problem . 300/10 bredband.
/Fredrik

#2654

Postad 03 oktober 2020 - 15:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Kanske bra om du skriver vad du tittade på?
Såg själv Chelsea matchen utan problem . 300/10 bredband.
/Fredrik


Såklart. Glömde det.
Kollar på everton-matchen

#2655

Postad 03 oktober 2020 - 20:18

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Lika illa idag. Bilden bryter, den hackar och ser ut som 240p typ. j*vla skit.

Om vi öppnar upp oss för möjligheten att det inte är Viaplays välkända serverproblem som återspeglar sig i din ände, utan problem med dina grejer, så är det inte denna tråden det hör hemma i, du skulle istället kunna fortsätta i nedan tråd, där du förra året hade problem med ditt Internet, ett problem som du för övrigt aldrig visade någon tacksamhet emot alla som försökte hjälpa dig genom att berätta om problemet löste sig efter teknikerns arbete och eventuellt utbyte av modem. Det brukar man vilja veta när man försökt hjälpa någon.

https://www.minhembi...howtopic=337722

I ditt första nya svar i den tråden borde du svara på ett flertal saker, dels skriver du att du har 30Mb/s Internet från Telia, är det samma DSL-abonnemang som sist? Isånafall vill jag veta vad du har för hastighet hos Bredbandskollen över 5Ghz och 2.4Ghz(sist saknade du ju helt möjligheten att testa med kabel i en dator), när alla andra enheter är avstängda/bortkopplade från routern. Att abonnemanget är på 30Mb/s betyder inte att du får ut 30Mb/s. För att Viaplay's sport-streams i HD ska fungera felfritt i en Chromecast över 5Ghz behöver man helst 10Mb/s, får du ut under 10 ligger du nära eller kanske undre gränsen för när Viaplay-streamen kommer tvingas ner på lägre upplösning emellanåt, då den inte hinner buffra upp snabbt nog.

Sen förutsatt att Chromecasten ligger låst på 5Ghz och det är fastställt att ditt abonnemang ger tillräckligt med hastighet, så är nästa steg att testa stabiliteten på både DSL-linan och 5Ghz-radiodelen i routern, som utvecklar mycket högre effekt och värme än 2.4Ghz-radiodelen, och ofta kan få hälsoproblem i en router med tiden, som återspeglar sig i intermittenta flaskhalsar, den funkar men tappar kapaciteten under några sekunder och allting stannar upp. Detta testar du genom att dra ner den största filen din hårddisk kan hantera, 50, 100 eller 1.000GB från Tele2's Speedtest-server, och sen tittar du på en visuell graf i Aktivitetshanteraren i Windows(Task Manager/Performance/Wifi) eller motsvarande i Mac, och ser så att överföringen/hastigheten som maxas hela tiden är stabil, grafen för WiFi-hastigheten över tid ska se ut som en sjö i stiltje, och inte som ett berg där den hela tiden skiftar hastighet med stora mått mätt. Om det ser ut som ett berg måste du testa att dra en stor fil med kabel(låna en dator), för att komma fram till om bristerna i stabiliteten kommer från radiodelen eller DLS-linan.

Sen vill jag att du fabriksåterställer Chromecasten och gör en ny setup från en 5Ghz-ansluten enhet(mobil/surfplatta) där Google Home-appen är nollställd, och således inte vet lösenordet till 2.4Ghz-nätverket, så den omöjligt kan grundansluta Chromecasten till 2.4Ghz, varvid Chromecasten senare automatiskt kommer gå över till 5Ghz, MEN ändå ha åtkomst till 2.4Ghz, vilket den kan återansluta till under ett ögonblick då den inte kommer åt 5Ghz, och högsta HD-upplösningen på Viaplays sport-streams funkar oftast inte i ett tätbebyggt bostadsområde på 2.4Ghz, då det är för mycket störningar från grannars nätverk.

Sen skrev du ju att du hade en PS4 med kabelanslutning, den har ju Viaplay i sig? Har du gjort jämförelser vid samma tillfälle, för att testa om Viaplay funkar felfritt i den?

Om felet kvarstår trots att du fastställt har minst 10Mb/s eller helst några Mb mer, Chromecasten är fabriksåterställd och enbart ansluten till 5Ghz, och din router kan hantera hög belastning på 5Ghz under längre tid utan dippar, så är det inget du kan göra mer än beklaga dig över hur värdelöst Viaplay är, men är felet i din ände så är det sannolikt antingen routerns radiodel, eller din anslutnings hastighet/stabilitet som är problemet.



#2656

Postad 03 oktober 2020 - 20:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Om vi öppnar upp oss för möjligheten att det inte är Viaplays välkända serverproblem som återspeglar sig i din ände, utan problem med dina grejer, så är det inte denna tråden det hör hemma i, du skulle istället kunna fortsätta i nedan tråd, där du förra året hade problem med ditt Internet, ett problem som du för övrigt aldrig visade någon tacksamhet emot alla som försökte hjälpa dig genom att berätta om problemet löste sig efter teknikerns arbete och eventuellt utbyte av modem. Det brukar man vilja veta när man försökt hjälpa någon.

https://www.minhembi...howtopic=337722

I ditt första nya svar i den tråden borde du svara på ett flertal saker, dels skriver du att du har 30Mb/s Internet från Telia, är det samma DSL-abonnemang som sist? Isånafall vill jag veta vad du har för hastighet hos Bredbandskollen över 5Ghz och 2.4Ghz(sist saknade du ju helt möjligheten att testa med kabel i en dator), när alla andra enheter är avstängda/bortkopplade från routern. Att abonnemanget är på 30Mb/s betyder inte att du får ut 30Mb/s. För att Viaplay's sport-streams i HD ska fungera felfritt i en Chromecast över 5Ghz behöver man helst 10Mb/s, får du ut under 10 ligger du nära eller kanske undre gränsen för när Viaplay-streamen kommer tvingas ner på lägre upplösning emellanåt, då den inte hinner buffra upp snabbt nog.

Sen förutsatt att Chromecasten ligger låst på 5Ghz och det är fastställt att ditt abonnemang ger tillräckligt med hastighet, så är nästa steg att testa stabiliteten på både DSL-linan och 5Ghz-radiodelen i routern, som utvecklar mycket högre effekt och värme än 2.4Ghz-radiodelen, och ofta kan få hälsoproblem i en router med tiden, som återspeglar sig i intermittenta flaskhalsar, den funkar men tappar kapaciteten under några sekunder och allting stannar upp. Detta testar du genom att dra ner den största filen din hårddisk kan hantera, 50, 100 eller 1.000GB från Tele2's Speedtest-server, och sen tittar du på en visuell graf i Aktivitetshanteraren i Windows(Task Manager/Performance/Wifi) eller motsvarande i Mac, och ser så att överföringen/hastigheten som maxas hela tiden är stabil, grafen för WiFi-hastigheten över tid ska se ut som en sjö i stiltje, och inte som ett berg där den hela tiden skiftar hastighet med stora mått mätt. Om det ser ut som ett berg måste du testa att dra en stor fil med kabel(låna en dator), för att komma fram till om bristerna i stabiliteten kommer från radiodelen eller DLS-linan.

Sen vill jag att du fabriksåterställer Chromecasten och gör en ny setup från en 5Ghz-ansluten enhet(mobil/surfplatta) där Google Home-appen är nollställd, och således inte vet lösenordet till 2.4Ghz-nätverket, så den omöjligt kan grundansluta Chromecasten till 2.4Ghz, varvid Chromecasten senare automatiskt kommer gå över till 5Ghz, MEN ändå ha åtkomst till 2.4Ghz, vilket den kan återansluta till under ett ögonblick då den inte kommer åt 5Ghz, och högsta HD-upplösningen på Viaplays sport-streams funkar oftast inte i ett tätbebyggt bostadsområde på 2.4Ghz, då det är för mycket störningar från grannars nätverk.

Sen skrev du ju att du hade en PS4 med kabelanslutning, den har ju Viaplay i sig? Har du gjort jämförelser vid samma tillfälle, för att testa om Viaplay funkar felfritt i den?

Om felet kvarstår trots att du fastställt har minst 10Mb/s eller helst några Mb mer, Chromecasten är fabriksåterställd och enbart ansluten till 5Ghz, och din router kan hantera hög belastning på 5Ghz under längre tid utan dippar, så är det inget du kan göra mer än beklaga dig över hur värdelöst Viaplay är, men är felet i din ände så är det sannolikt antingen routerns radiodel, eller din anslutnings hastighet/stabilitet som är problemet.

 

 

oj, vilket inlägg. mycket text att bearbeta. skönt att du vet vad styckeindelning är i allafall :D

jag har skumläst texten och ser med en gång att du skriver massa saker som jag inte har någon kunskap eller förståelse om.

 

jag tänker inte ens börja greja med detta nu eftersom jag har en del öl i kroppen.

 

jag ser även att du blev kränkt för att jag inte visade min tacksamhet i tråden du länkade till. vissa är känsligare än andra. svårt att göra alla nöjda. många uppskattar att man är engagerad i sin egen tråd och att det är ett sätt att visa sin uppskattning. 

När jag kikar i den tråden så ser det väl ut som att jag svarar på varenda inlägg i stort sett.  

 

Om inte det räcker för dig så kan jag även säga tack.

Självklart uppskattar jag din hjälp. speciellt eftersom du verkar veta vad du pratar om.

 

men jag antar att du inte svarar i tråden rent egoistiskt, enbart för att få något tillbaka? 

Det är ju frivilligt att svara. Vill du inte hjälpa mig så behöver du inte svara.

 

Men som sagt är jag grymt tacksam och jag ska gå igenom din text mer noggrant i morgon.

 

Men för att namna något i alla fall så har jag testat viaplay via ps4 istället för chromecast och bilden är stabilare där utan massa brytningar. Dock är bildkvaliteten inte perfekt.

Så kanske det är något med chromecasten dom spökar? 

 

vill du ha ett mer personligt svar och inte bara ha en diskussion så får du skicka ett pm.

 

Ha en fin kväll.



#2657

Postad 03 oktober 2020 - 21:24

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Jag ser även att du blev kränkt för att jag inte visade min tacksamhet i tråden du länkade till.


men jag antar att du inte svarar i tråden rent egoistiskt, enbart för att få något tillbaka?

Du kanske inbillar dig att du ser det, men så är det inte. Jag blir givetvis inte kränkt(hur kan du tro något så knasigt?) av att du inte kan avsluta en tråd genom att klargöra om ditt problem löste sig i slutänden, och hur, eller inte.

Anledningen att dom som hjälper på forum med tekniska problem generellt vill veta exakt hur det löste sig i slutänden är för att man vill bredda sin egna kunskapsdatabas gällande vad som var felet i förhållande till klagomålets beskrivning, och vad som löste det, så man kan ge ännu bättre hjälp nästa gång. Det är det ena man får ut i sin egna ände, vilket du kan kalla egoistiskt, om du nu helt irrelevant vill sväva ut i analyser av andra människor. Att man både själv vill ha ut nåt och att man vill hjälpa är inte två absoluta motpoler.



#2658

Postad 04 oktober 2020 - 12:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du kanske inbillar dig att du ser det, men så är det inte. Jag blir givetvis inte kränkt(hur kan du tro något så knasigt?) av att du inte kan avsluta en tråd genom att klargöra om ditt problem löste sig i slutänden, och hur, eller inte.

Anledningen att dom som hjälper på forum med tekniska problem generellt vill veta exakt hur det löste sig i slutänden är för att man vill bredda sin egna kunskapsdatabas gällande vad som var felet i förhållande till klagomålets beskrivning, och vad som löste det, så man kan ge ännu bättre hjälp nästa gång. Det är det ena man får ut i sin egna ände, vilket du kan kalla egoistiskt, om du nu helt irrelevant vill sväva ut i analyser av andra människor. Att man både själv vill ha ut nåt och att man vill hjälpa är inte två absoluta motpoler.

 

Har gjort ett test nu från datorn med kabel.  på bredbandskollen. 

ser ut såhär.

dock så streamar jag ju inte viaplay från den datorn, utan från telefonen.  men det kanske inte spelar någon roll?

 

nu nämner 5ghz vilket jag inte vet något om eller vart man ser sånt. eller vad det innebär. 

Bifogad fil(er)



#2659

Postad 04 oktober 2020 - 13:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Du behöver inte bry dig om 5ghz i detta fall, 2,4ghz fixar 30mb/s utan problem så det är garanterat inte något problem i din ände.

Det du beskriver kring uppspelningen har jag med av och till på Viaplay. Jag sitter på grymt stabil gbit uppkoppling och streamar inget trådlöst.



#2660

Postad 04 oktober 2020 - 16:10

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Du behöver inte bry dig om 5ghz i detta fall, 2,4ghz fixar 30mb/s utan problem

Teoretiskt sett kan 2.4GHz klara fantastiska hastigheter, men i praktiken kan det vara begränsat hur stabil hastighet en liten Chromecast hängandes bakom TVn åtnjuter över tid, beroende på avstånd till routern, och beroende på hur många dussin 2.4GHz-nätverk den nås av från alla grannars routrar, hur belastade 2.4GHz-kanalerna är, och hur bra ens router väljer kanal i förhållande till dessa omständigheter. Det finns en anledning till att Google(ivarjefall tidigare, osäker på om det är så ännu) inte ens låter en Ultra försöka med 4K-streams om du kör den på 2.4GHz-nätverk.

Att det teoretiskt kan funka generellt med en Chromecast på 2.4GHz, betyder inte att det är så hela tiden, en dipp pga extrem belastning hos några grannar på samma kanal som bara varar i några sekunder, kan vara tillräckligt för att bitraten ska sjunka från Viaplay. Jag har en av dom äldsta Chromecast Gen1 inkopplad, den kan hårdvarumässigt sett hantera Viaplays högsta HD-streams i 50fps, men den dippar ner i bildkvalitet titt som tätt, just pga att den nås av flera dussin grannars 2.4GHz-nätverk.

 

Det du beskriver kring uppspelningen har jag med av och till på Viaplay. Jag sitter på grymt stabil gbit uppkoppling och streamar inget trådlöst.

Vi har alla ständiga problem med Viaplays servrar oavsett uppkoppling, men Andressofus beskrev bokstavligt talat att han upplever mer problem med Viaplay via Chromecasten än via PS4 med kabel. Av den uppgiften och dina egna erfarenheter drar du slutsatsen att han inte bör utesluta att hans Chromecast kör på 2.4GHz, eller testa hur stabil through-put han har i praktiken i sitt nätverk?
 



#2661

Postad 04 oktober 2020 - 17:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Teoretiskt sett kan 2.4GHz klara fantastiska hastigheter, men i praktiken kan det vara begränsat hur stabil hastighet en liten Chromecast hängandes bakom TVn åtnjuter över tid, beroende på avstånd till routern, och beroende på hur många dussin 2.4GHz-nätverk den nås av från alla grannars routrar, hur belastade 2.4GHz-kanalerna är, och hur bra ens router väljer kanal i förhållande till dessa omständigheter. Det finns en anledning till att Google(ivarjefall tidigare, osäker på om det är så ännu) inte ens låter en Ultra försöka med 4K-streams om du kör den på 2.4GHz-nätverk.

Att det teoretiskt kan funka generellt med en Chromecast på 2.4GHz, betyder inte att det är så hela tiden, en dipp pga extrem belastning hos några grannar på samma kanal som bara varar i några sekunder, kan vara tillräckligt för att bitraten ska sjunka från Viaplay. Jag har en av dom äldsta Chromecast Gen1 inkopplad, den kan hårdvarumässigt sett hantera Viaplays högsta HD-streams i 50fps, men den dippar ner i bildkvalitet titt som tätt, just pga att den nås av flera dussin grannars 2.4GHz-nätverk.

 

Vi har alla ständiga problem med Viaplays servrar oavsett uppkoppling, men Andressofus beskrev bokstavligt talat att han upplever mer problem med Viaplay via Chromecasten än via PS4 med kabel. Av den uppgiften och dina egna erfarenheter drar du slutsatsen att han inte bör utesluta att hans Chromecast kör på 2.4GHz, eller testa hur stabil through-put han har i praktiken i sitt nätverk?
 

 

 

vill bara förtydliga att jag INTE kör kabel till ps4.  Den är bara kopplad till wifi.



#2662

Postad 04 oktober 2020 - 18:24

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Självklart är kabel alltid att föredra för att utesluta annat som kan ställa till det.

Jag som bor i hus och inte får in andra wlan överhuvudtaget har ytterst sällan några problem med wifi men jag föredrar kabel anslutet alla dagar i veckan.

Det ända som nyttjar wifi är mobiler/surfplattor.

Ville mest poängtera att om det strular hos mig så är det inte hos mig problemet ligger.  Ser sällan på Viaplay överhuvudtaget. Det är bara F1 i princip förtillfället och ovanstående problem är mycket vanliga oavsett deras så kallade "HD" :P  eller UHD sändningar.



#2663

Postad 04 oktober 2020 - 19:51

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

..och högsta HD-upplösningen på Viaplays sport-streams funkar oftast inte i ett tätbebyggt bostadsområde på 2.4Ghz, då det är för mycket störningar från grannars nätverk..

 

Du behöver inte bry dig om 5ghz i detta fall, 2,4ghz fixar 30mb/s utan problem så det är garanterat inte något problem i din ände.

 

Teoretiskt sett kan 2.4GHz klara fantastiska hastigheter, men i praktiken kan det vara begränsat hur stabil hastighet en liten Chromecast hängandes bakom TVn åtnjuter över tid, beroende på avstånd till routern, och beroende på hur många dussin 2.4GHz-nätverk den nås av från alla grannars routrar, hur belastade 2.4GHz-kanalerna är, och hur bra ens router väljer kanal i förhållande till dessa omständigheter.

 

Självklart är kabel alltid att föredra för att utesluta annat som kan ställa till det.

Jag som bor i hus och inte får in andra wlan överhuvudtaget har ytterst sällan några problem med wifi

Ville mest poängtera att om det strular hos mig så är det inte hos mig problemet ligger.  Ser sällan på Viaplay överhuvudtaget. Det är bara F1 i princip förtillfället och ovanstående problem är mycket vanliga oavsett deras så kallade "HD" :P  eller UHD sändningar.

Du lämnar alltså garantier för omständigheter du inte verkar ha så mycket erfarenhet av? Tillfälliga dippar i överföringshastigheten över tid på 2.4GHz-nätverk är snarare en självklarhet i ett bostadsområde med dussintals 2.4GHz-nätverk och mikrovågsugnar hos allehanda grannar.



#2664

Postad 04 oktober 2020 - 20:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Kan ju vara idé att kolla på vilka kanaler det är mest crowded på och ev. ändra, antar att olika routrar är olika bra på sitt ”auto” läge och att då behovet att manuellt gå in och ändra ser olika ut. Kabel löser ju dock detta problem helt.

Kör nån WiFi Analyzer och kolla upp hur det ser ut.

#2665

Postad 04 oktober 2020 - 20:24

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Du lämnar alltså garantier för omständigheter du inte verkar ha så mycket erfarenhet av? Tillfälliga dippar i överföringshastigheten över tid på 2.4GHz-nätverk är snarare en självklarhet i ett bostadsområde med dussintals 2.4GHz-nätverk och mikrovågsugnar hos allehanda grannar.

Nej det gör jag inte, men eftersom Andreas inte har någon djupare kunskap i ämnet så känner jag att det inte är någon idé att fördjupa sig i hans eller andras eventuella wifi problem ;)

Jag har själv bott i lägenhet i wifi erans begynnelse och fram tills för ett antal år sedan. Vad jag ville ha sagt och som jag sa är att även med en snabb internetuppkoppling via LAN så har jag och alla andra jag känner som streamar från dessa tjänster problem av och till.

 

Det enklaste för hans del vore ju att sätta en temporär kabel från routern till PS4:an eller annat som har möjlighet att köra trådat istället för wifi och se om det blir skillnad.

Inte för att jag tror det.



#2666

Postad 04 oktober 2020 - 21:01

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nej det gör jag inte, men eftersom Andreas inte har någon djupare kunskap i ämnet så känner jag att det inte är någon idé att fördjupa sig i hans eller andras eventuella wifi problem ;)

Jag har själv bott i lägenhet i wifi erans begynnelse och fram tills för ett antal år sedan. Vad jag ville ha sagt och som jag sa är att även med en snabb internetuppkoppling via LAN så har jag och alla andra jag känner som streamar från dessa tjänster problem av och till.

 

Det enklaste för hans del vore ju att sätta en temporär kabel från routern till PS4:an eller annat som har möjlighet att köra trådat istället för wifi och se om det blir skillnad.

Inte för att jag tror det.

Du använde ordet garanterar, men nu menar du alltså att du bluffade Andreas för att du tycker han är en teknisk imbecill? Vad du tycker om vad jag ska fördjupa mig i har nog ingen något intresse av.

Jag är fullt medveten om att alla har problem med Viaplay som härstammar i Viaplays ände, men det betyder inte att det även kan finnas brister i ens egna ände. Dom går i vissa fall att lösa enkelt, och just att 5GHz-enheter av två olika skäl kan ansluta till 2.4GHz-nätverket istället för 5GHz, och sen fastna där, är nåt man kan lösa. Även att flytta en Chromecast till en HDMi-port där den har bättre mottagning är en enkel lösning.

 

Kan ju vara idé att kolla på vilka kanaler det är mest crowded på och ev. ändra, antar att olika routrar är olika bra på sitt ”auto” läge och att då behovet att manuellt gå in och ändra ser olika ut. Kabel löser ju dock detta problem helt.

Kör nån WiFi Analyzer och kolla upp hur det ser ut.

Det kan vara en temporär lösning om man fastställer att han är låst till 2.4GHz, men det är en lösning jag inte ens själv använder mig av, jag har roligare saker för mig i livet än att en gång i veckan eller månaden kolla så routern ligger på en, vid en historisk tidpunkt, fri kanal. Jag föredrar routerns autoläge, i synnerhet för dom som är tekniskt okunniga. Har man en router som är dålig på att sköta kanalval i autoläget, så skulle jag för dom allra flesta rekommendera att byta till en nyare router, men kör man 5GHz brukar kanalvalet vara ett mindre problem nu 2020 än vad det var för 2.4GHz för 10 år sedan.



#2667

Postad 05 oktober 2020 - 06:02

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Tagga ner tTW. Du verkar överanalysera en smula :P



#2668

Postad 05 oktober 2020 - 09:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag testade att kika på viaplay på min stationära dator med kabel. bilden var stabilare där men inte varken perfekt eller ens bra.  det hackade dock inte lika mycket och när kameran svepte över planen eller följde bollen till exempel så blev det en jämnare bild istället för hackigt som det ofta blir genom chromecasten, som att fps var mycket lägre om ni förstår vad jag menar :)



#2669

Postad 15 oktober 2020 - 07:18

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Partisan vann tydligen Årets TV-serie i Cannes igår.

 

https://www.dn.se/ku...-gala-i-cannes/



#2670

Postad 17 oktober 2020 - 09:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Partisan vann tydligen Årets TV-serie i Cannes igår.
 
https://www.dn.se/ku...-gala-i-cannes/


Man kan ju undra om det inte fanns flera bidrag, helt kass serie.

#2671

Postad 28 november 2020 - 12:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Äntligen Iron Mike gör comeback inatt/morgon! Ja iallafall en uppvisningsmatch med större handskar över 8*2minuters ronder. Jag tror han att kommer bomba på😅 Glädjande att galan ingår i Viaplay sport/total🙏

Redigerat av mcmike, 28 november 2020 - 12:55.


#2672

Postad 11 december 2020 - 15:53

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Om man har en ny android TV (Sony XH9005), räknas den inbyggda Chromecast i den som en Chromecast ultra vilket gör att man kan se UHD-strömmarna om man castar till den?



#2673

Postad 11 december 2020 - 16:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Om man har en ny android TV (Sony XH9005), räknas den inbyggda Chromecast i den som en Chromecast ultra vilket gör att man kan se UHD-strömmarna om man castar till den?

Har en Sony från förra året, den klarar 4k klipp från Youtube, men det hackar till då och då,

men streamat från playtjänserna kanske inte är lika "tungt".


Redigerat av frollic, 11 december 2020 - 16:39.


#2674

Postad 11 december 2020 - 16:55

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Om man har en ny android TV (Sony XH9005), räknas den inbyggda Chromecast i den som en Chromecast ultra vilket gör att man kan se UHD-strömmarna om man castar till den?

Ja, de gör de.



#2675

Postad 20 december 2020 - 14:45

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Ja, de gör de.

OK, tack!



#2676

Postad 23 januari 2021 - 10:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Vad har hänt med Viasat/Viaplays satsning på UDHD? Trodde att vi skulle kunna se storfilmer, men, nu är det bara Red Bull-tv på dagarna, tysk och engelsk fotboll på helgerna. 



#2677

Postad 23 januari 2021 - 15:19

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Vad har hänt med Viasat/Viaplays satsning på UDHD? Trodde att vi skulle kunna se storfilmer, men, nu är det bara Red Bull-tv på dagarna, tysk och engelsk fotboll på helgerna. 

Kanalen heter V Sport Ultra HD så vanliga spelfilmer lär inte visas där.



#2678

Postad 23 januari 2021 - 15:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Kanalen heter V Sport Ultra HD så vanliga spelfilmer lär inte visas där.

Jo, jag vet. Men när kanalen introducerades skrev man att även filmer skulle visas. Men av det blev det intet. 



#2679

Postad 24 januari 2021 - 09:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Lite trist, tycker han har varit riktigt bra.

https://www.aftonbla...ay--efter-13-ar

#2680

Postad 24 januari 2021 - 11:21

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Lite trist, tycker han har varit riktigt bra.

https://www.aftonbla...ay--efter-13-ar


Kan "Mr. Champions League" eventuellt vara på väg tillbaka till Cmore då de tar över rättigheterna efter sommaren?

Jag kommer sakna möjligheten att se matcherna i 4k.



#2681

Postad 24 januari 2021 - 16:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kan "Mr. Champions League" eventuellt vara på väg tillbaka till Cmore då de tar över rättigheterna efter sommaren?
Jag kommer sakna möjligheten att se matcherna i 4k.

Så kan det kanske vara, borde isåfall läcka snart? Ja fy, helt sjukt vilken "sjunkbomb" Med cmore och deras bild kvalitet.

Redigerat av mcmike, 24 januari 2021 - 16:42.


#2682

Postad 24 januari 2021 - 17:02

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Så kan det kanske vara, borde isåfall läcka snart? Ja fy, helt sjukt vilken "sjunkbomb" Med cmore och deras bild kvalitet.

Det finns grader i ****t.  Skönt att Discovery+ inte tog över. 



#2683

Postad 02 mars 2021 - 16:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Då dök mailet upp som bekräftar att Viaplay sportpaketet försvinner ur sortimentet och således vårat nedsatta pris. Personligen bara och bita i det sura äpplet och slanta upp i fortsättningen efter den sista Juli.

Redigerat av mcmike, 02 mars 2021 - 16:16.


#2684

Postad 02 mars 2021 - 16:28

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jag ställer mig dock frågande till deras formulering? Det står i mailet att sportpaketet för 199 tas bort ur sortimentet. Och går det ju inte att abonnera på.
Men går jag in på kontot står att vi abonnerar på Viaplay total.

Så jag undrar om vi inte borde få ha kvar vårt pris då det inte är Viaplay total som tas bort ?

Redigerat av Bulldog76, 02 mars 2021 - 16:29.


#2685

Postad 02 mars 2021 - 16:29

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Då dök mailet upp som bekräftar att Viaplay sportpaketet försvinner ur sortimentet och således vårat nedsatta pris. Personligen bara och bita i det sura äpplet och slanta upp i fortsättningen efter den sista Juli.

 

Fick mailet också och kände på mig vad det skulle stå redan innan jag öppnade av någon konstig anledning. 

 

199 kr är ett minne blott och vet i tusan om jag betalar 400 spänn för enbart PL. När det kostade 199kr kändes det ok för mig att betala för ännu ett "sportabonnemang som t ex C more men nu känns det som jag tvingas välja om det inte ska kosta över 1000 kr i månaden.

 

Men bara bita i det sura äpplet som du skriver.... Allting har ett slut

 

/Fredrik



#2686

Postad 02 mars 2021 - 16:35

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Minns inte riktigt varför vi aldrig blev prishöjda, har för mig det var nåt i formuleringen i det finstilta att de inte kunde göra det, och därför har jag hat 199 kr i alla år. Men jag har haft hela Viaplay inte bara sportpaketet. Därav undra rjag inte om man kan bråka lite med dem.. Men jag har ingen koll på finstilta avtalet och varför man aldrig blev prishöjd.

Jag kollar bara på F1. Ja och nån enstaka gång serier. Men 400+ i månaden. Noway.... 



#2687

Postad 02 mars 2021 - 16:41

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Minns inte riktigt varför vi aldrig blev prishöjda, har för mig det var nåt i formuleringen i det finstilta att de inte kunde göra det, och därför har jag hat 199 kr i alla år. Men jag har haft hela Viaplay inte bara sportpaketet. Därav undra rjag inte om man kan bråka lite med dem.. Men jag har ingen koll på finstilta avtalet och varför man aldrig blev prishöjd.

Jag kollar bara på F1. Ja och nån enstaka gång serier. Men 400+ i månaden. Noway.... 

Också alltid haft hela VIaplay



#2688

Postad 02 mars 2021 - 16:49

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Exakt - i villkoren för oss som varit med från start glömde man skriva in att priset kan förändras typ och sen lovade man oss att vi trogna kunder skulle få behålla det och de fick vi - tills i sommar så kommer inte förlänga alls.

#2689

Postad 02 mars 2021 - 16:52

Unregistered037c8986
  • Unregistered037c8986
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har för mig att i vårt paket har det alltid ingått hela Viaplay utbud, dvs det de idag kallar Total. Sen blev jag lovad per Mail ett par år sedan att mitt pris på 199kr kvarstår så länge jag fortsätter vara kund och att det alltid motsvarar Total(eller vad nu paketet kallas i framtiden) så jag är rätt säker på att mitt pris inte går upp, har redan skickat mailat med svaret från tidigare

#2690

Postad 02 mars 2021 - 17:15

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jo så länge du stannar som kund - så de enda som kan göra för att tro dom får in mer pengar är att stänga ned för oss och skulle hälften av oss teckna om så har dom ju tjänst lite på de tyvärr.

#2691

Postad 02 mars 2021 - 17:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Jag har för mig att i vårt paket har det alltid ingått hela Viaplay utbud, dvs det de idag kallar Total. Sen blev jag lovad per Mail ett par år sedan att mitt pris på 199kr kvarstår så länge jag fortsätter vara kund och att det alltid motsvarar Total(eller vad nu paketet kallas i framtiden) så jag är rätt säker på att mitt pris inte går upp, har redan skickat mailat med svaret från tidigare

Ok så du har mailat dem idag? återkom med vad de säger, för jag tror de försöker göra en fuling eller nåt. :) eller så finns det vissa som har bara sport med liknande dålig klausul för deras del.

Jag funderar på att maila dem jag med. Men kan avvakta svar här.

För i mitt abonnemang står Total inte sport.. och det är sport som försvinner och därav borde inte vårt abonnemang påverkas. Men de kanske testar och hoppas folk bara tecknar om?



#2692

Postad 02 mars 2021 - 18:31

Unregistered037c8986
  • Unregistered037c8986
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Så första mailsvaret kom tillbaka med hänvisning bara till den sidan med frågor och svar om 199kr, dvs den som länkas till mailet vi fick tidigare idag. Så jag chattade, var arg blev till slut uppringd av någon typ av Teamlead och efter mkt om och men där jag hänvisade till mitt ”bevis” där det stod att jag har kvar 199/månad till JAG själv avslutar så har jag nu kvar mitt pris.. Puh en riktig pärs detta så ring/chatta är min rekommendation

#2693

Postad 02 mars 2021 - 18:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Hoppas man har det mailet kvar då, bra jobbat får man då säga😊

Redigerat av mcmike, 02 mars 2021 - 18:44.


#2694

Postad 02 mars 2021 - 18:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Så första mailsvaret kom tillbaka med hänvisning bara till den sidan med frågor och svar om 199kr, dvs den som länkas till mailet vi fick tidigare idag. Så jag chattade, var arg blev till slut uppringd av någon typ av Teamlead och efter mkt om och men där jag hänvisade till mitt ”bevis” där det stod att jag har kvar 199/månad till JAG själv avslutar så har jag nu kvar mitt pris.. Puh en riktig pärs detta så ring/chatta är min rekommendation


Kan du posta detta ”bevis”. Hittar ett mail från 2016 i min inkorg där det står att jag behåller 199 kr tillsvidare nu när Viaplay Total kommer kosta 449 kr, Inget om att behålla 199 kr tills JAG (som du själv skriver) säger upp det.

Tror inte på dig innan du lägger fram fakta.

/Fredrik

#2695

Postad 02 mars 2021 - 18:45

Unregistered037c8986
  • Unregistered037c8986
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Så första mailsvaret kom tillbaka med hänvisning bara till den sidan med frågor och svar om 199kr, dvs den som länkas till mailet vi fick tidigare idag. Så jag chattade, var arg blev till slut uppringd av någon typ av Teamlead och efter mkt om och men där jag hänvisade till mitt ”bevis” där det stod att jag har kvar 199/månad till JAG själv avslutar så har jag nu kvar mitt pris.. Puh en riktig pärs detta så ring/chatta är min rekommendation


Ps. Viaplay Sport som vi hade då ingick film+serier 2013. 11e Januari 2016 byttes namnet till Viaplay Total enligt Mail som vi alla ska ha fått. Så vilket fall som helst har de tabbat sig då vårt paket är Total from då. Lycka till ni andra också

#2696

Postad 02 mars 2021 - 18:49

Unregistered037c8986
  • Unregistered037c8986
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kan du posta detta ”bevis”. Hittar ett mail från 2016 i min inkorg där det står att jag behåller 199 kr tillsvidare nu när Viaplay Total kommer kosta 449 kr, Inget om att behålla 199 kr tills JAG (som du själv skriver) säger upp det.
Tror inte på dig innan du lägger fram fakta.
/Fredrik


Mailet är från 2013-11-04 från Viaplay Teamet
Läs det för där står ordagrant: ”så länge du väljer att inte säga upp ditt paket”.
Det mailet gick ut till ALLA oss! Sen har jag sett till att följa upp det typ varannat år personligen för att få samma svar.

#2697

Postad 02 mars 2021 - 18:52

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Från 2015-04-24


Nu höjer vi priset - men inte för dig som lojal kund
Hej,

den 4 maj höjer vi priset på Viaplay Sport med 20:- Det nya priset blir då 299:- Du som är en av våra mest lojala kunder hos oss behåller dock ditt gamla pris (199:-) så länge du inte säger upp ditt Viaplay Sport-paket.

#2698

Postad 02 mars 2021 - 19:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Ps. Viaplay Sport som vi hade då ingick film+serier 2013. 11e Januari 2016 byttes namnet till Viaplay Total enligt Mail som vi alla ska ha fått. Så vilket fall som helst har de tabbat sig då vårt paket är Total from då. Lycka till ni andra också


Ska kolla mer noggrant, iPhone mailen går bara tillbaks till 2016. Lycka till då.

/Fredrik

#2699

Postad 02 mars 2021 - 19:11

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Hittade alla dessa mail nu. Får se vart detta slutar.

/Fredrik

#2700

Postad 02 mars 2021 - 19:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Så första mailsvaret kom tillbaka med hänvisning bara till den sidan med frågor och svar om 199kr, dvs den som länkas till mailet vi fick tidigare idag. Så jag chattade, var arg blev till slut uppringd av någon typ av Teamlead och efter mkt om och men där jag hänvisade till mitt ”bevis” där det stod att jag har kvar 199/månad till JAG själv avslutar så har jag nu kvar mitt pris.. Puh en riktig pärs detta så ring/chatta är min rekommendation

Hm hoppass man inte behöver tjafsa en massa , sitte ri kö till chatten, tyvärr sitter där säkert inga seniora personer vid denna tiden, utan mest såna som inte kan något om sånt här invecklat ärende





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.