Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7301

Postad 18 mars 2010 - 12:21

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

menar du SHB900 eller SHB 9000???


Jag har SHB 9000 och inte SHB 900....


https://www.prisjakt...kt.php?p=420118

De här menar jag... Har du likadan?




EDIT: DU måste mena SHB 9000 eftersom jag gjorde nyss som du sa att hålla knappen tills det börjar lyssa blått och rött och tills N900 hittar den. man får inte släppa knappen tills den har hittad.


FYFAN t_jungbark Måste fan suga av dig..... Är så himla glad... Ska testa nu om det funkar bra ihop med N900.
Den hittade den nu iaf:) tack så mycket bror. är jävligt glad nu:)


Hehe, gött! Klart jag menade shb9000. Jag använder mina varje dag och är grymt nöjd med de, hållbara är de också!

Redigerat av t_jungbark, 18 mars 2010 - 12:45.


#7302

Postad 18 mars 2010 - 12:48

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hehe, gött! Klart jag menade shb9000. Jag använder mina varje dag och är grymt nöjd med dem, hållbara är de också!



Nu har jag testad lurarna och blev tyvärr inte så imponerande.

De har samma problem som hade min förra N97 dvs att ljudet hackar 0,5 sekunder med jämna mellanrum.

Trode det hackade pga att N97 inte hade hårdvaran för multitaskning efterson jag kör alltid nått i bakgrunden.

Men det laggar ju på N900 också:)

Kanske för att jag installerat saker från extra testin och devel? testade köra bara musik från mediaspelaren och inget annat men samma sak.

irriterande med hack annars funkar de bra.

hur funkar de för dig då????

#7303

Postad 18 mars 2010 - 15:47

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Det går ju alltid att lägga till dem, installera det man ska och sedan inaktivera dessa två kataloger.


Hur funkar det då, alltså om jag lägger till katalogerna. Är det bara att installera fmms som vanligt då genom programhanteraren eller måste jag in i terminalen och härja? Om det krävs terminal tjafs så är det kört för min del, totalt okunnig där. En fråga till, fyller dessutom inte programen från extra-testing/devel upp root eller nåt sånt?

#7304

Postad 18 mars 2010 - 16:22

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Nå N900 ägare, är detta en telefon att köpa om man absolut inte vill fixa och trixa med mobilen utan bara ha en som fungerar rakt av? Grymt snygg är det iallafall....

#7305

Postad 18 mars 2010 - 16:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
applehorn

Det är inga problem...

du ser ju om nått program du installerat tar massor av plats.
Då är det bara ta bort det

#7306

Postad 18 mars 2010 - 19:53

Paranoix
  • Paranoix
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Nå N900 ägare, är detta en telefon att köpa om man absolut inte vill fixa och trixa med mobilen utan bara ha en som fungerar rakt av? Grymt snygg är det iallafall....


om du ABSOLUT inte vill göra NÅNTING med telefonen så är svaret tyvärr nej, finns vissa saker du behöver för att telefonen ska fungera bättre som en telefon

#7307

Postad 18 mars 2010 - 19:53

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Nå N900 ägare, är detta en telefon att köpa om man absolut inte vill fixa och trixa med mobilen utan bara ha en som fungerar rakt av? Grymt snygg är det iallafall....


Jag skulle säga att jag var lite i din situation när jag köpte den, men om du bara hänger här och på maemo.org lite grann så tror jag att du, liksom jag, kommer börja vilja fixa och trixa...

#7308

Postad 18 mars 2010 - 20:38

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Nu har jag testad lurarna och blev tyvärr inte så imponerande.

De har samma problem som hade min förra N97 dvs att ljudet hackar 0,5 sekunder med jämna mellanrum.

Trode det hackade pga att N97 inte hade hårdvaran för multitaskning efterson jag kör alltid nått i bakgrunden.

Men det laggar ju på N900 också:)

Kanske för att jag installerat saker från extra testin och devel? testade köra bara musik från mediaspelaren och inget annat men samma sak.

irriterande med hack annars funkar de bra.

hur funkar de för dig då????


Det fungerar strålande för mig. Har dock hänt en och annan gång att basen försvunnit men då har det bara varit att starta om lurarna. Alla knappar fungerar också. Visst, det hackar om man t.ex. laddar ned ett avsnitt av uppdrag granskning med ca 600kbit/s via wlan, men det är kanske inte så konstigt...Kan ju trots allt utan större problem surfa samtidigt vilket jag tycker är bra.

Testa att koppla om dem och stänga av "synlig" (i N900') samt wlan, eftersom wlan och bluetooth har samma antenn ---> det blir hack om du kommer in i wlan-nätverk eller lämnar wlan-nätverk.

#7309

Postad 18 mars 2010 - 21:17

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Testat lite med sigic mobile map 9 och det funkar klockrent.
Snabb är den med. Skall köra bil från Zagreb till Budapest i övermorgon skall bli en kul test.
Sen skall jag från Budapest till Vienna.

Ni får en raprot nästa vecka!!!

Grymt bra mini dator med innbyggd telefon och kamera....ahahaa!!! :)

/A.

#7310

Postad 18 mars 2010 - 21:22

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Nå N900 ägare, är detta en telefon att köpa om man absolut inte vill fixa och trixa med mobilen utan bara ha en som fungerar rakt av? Grymt snygg är det iallafall....


Jag har aldrig ens rört en linux produkt förut, än mindre använt en. Jag köpte min första n900 (fungerade i 5h) genom expert, tyvärr var den trasig. Men jag vart så insnöad och imponerad över n900 att jag var bara tvungen att ha en som fungerade. Det säger ganska mycket tycker jag. De två mobilerna som jag hade innan var w850 (ca 2år) och sen w980 (ca 1 och ett halvt år).

N900:an är för mig mer som en dator. Den har t om nästan ( till ca 80%) ersatt min laptop. Det ända som jag använder datorn till numera är torrents och internetbank. Det går göra det på n900 oxå ifall man vill och kan.

Det är absolut ingen iphone i enkelhet (eller app mängd) men har heller knappt några begränsingar när det gäller funktionalitet. Läste senast idag att det går att anväda n900 som modem till sin laptop.

Imponerande prestanda helt enkelt.
Jag kan sitta och spela nintendo 8bitars samtidigt som jag lyssnar på fm-sändaren på musik eller pod-radio.
Eller titta på svt-play och lyssna på ljudet genom fm-sändaren i mina hörselkåper på jobbet, när man har bra jobb. Eller titta på worldtv99.

Det mesta är logiskt. Fmms fixade jag idag på en kvart.


/applehorn

#7311

Postad 18 mars 2010 - 23:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Jag kan sitta och spela nintendo 8bitars samtidigt som jag lyssnar på fm-sändaren på musik eller pod-radio.
Eller titta på svt-play och lyssna på ljudet genom fm-sändaren i mina hörselkåper på jobbet, när man har bra jobb. Eller titta på worldtv99.


Hmmm....går det att ringa på den också? :)

Nä, men seriöst, när du och andra beskriver N900 så låter det som en fantastisk produkt....om man har en riktig telefon vid sidan om för att ringa med och för bra hantering av kalendrar, att göra listor osv.

#7312

Postad 19 mars 2010 - 01:16

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hmmm....går det att ringa på den också? :)

Nä, men seriöst, när du och andra beskriver N900 så låter det som en fantastisk produkt....om man har en riktig telefon vid sidan om för att ringa med och för bra hantering av kalendrar, att göra listor osv.


Sitter själv och kör lastbil så de blir en hel del telefonsamtal. Tycker den funkar finemang som just telefon. Brukar för det mesta bara dra ut tangentbordet och skriva in de första bokstäverna till den jag skall ringa. Trycka på kontaken och ringa. Att slå in ett nummer är ju skit eneklt, verkligen stora knappar. Samtals och hörbarheten är som med de flesta Nokias perfekt.

Gillar även hur samtalsloggen är uppbyggd. Trode första jag skulle sakna hur den funka på äldre nokias men jobbar mycket snabbare med den här.

Kalendern använder jag så lite så har ingen komentar. Den funkar till den jag behöver den.

#7313

Postad 19 mars 2010 - 12:18

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Tre använder väl inte GSM alls längre då dom stängde ner sina nät i början av förra året. Dom är mig veterligen det enda bolaget som kör utan just det. Kan ju vara det som spökar för dig. Du kan ju försöka tvinga den på att bara gå på 3G.

Tre köper GSM-kapacitet av Telenor, så man betalar ju en konkurrent för det. Jag tror privatkunder inte längre har tillgång till gsm utom möjligen på enstaka platser, och Internet är nog helt avslaget via gprs.

A

#7314

Postad 19 mars 2010 - 17:54

floffe
  • floffe
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Hur funkar det då, alltså om jag lägger till katalogerna. Är det bara att installera fmms som vanligt då genom programhanteraren eller måste jag in i terminalen och härja? Om det krävs terminal tjafs så är det kört för min del, totalt okunnig där. En fråga till, fyller dessutom inte programen från extra-testing/devel upp root eller nåt sånt?

Det är bara att installera från programhanteraren då, och sedan gå in på dessa två kataloger och inaktivera. Och program i -testing och -devel [b]kan{/b] fylla upp root eller krascha din telefon, och med kan menas "det är inte säkert att de inte gör det eftersom de inte testats ordentligt". Det finns många program där som inte ger några problem alls.

#7315

Postad 19 mars 2010 - 22:05

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Det är bara att installera från programhanteraren då, och sedan gå in på dessa två kataloger och inaktivera. Och program i -testing och -devel [b]kan{/b] fylla upp root eller krascha din telefon, och med kan menas "det är inte säkert att de inte gör det eftersom de inte testats ordentligt". Det finns många program där som inte ger några problem alls.


Jepp, har lagt till katalogerna och installerat fmms och sixaxis. Funkade prima. Måste tillägga att jag aldrig sysslat med linux förut och var tvungen att köra en linux live cd för att få sixaxis att funka. Jag lyckades första gången. Jag känner mig som en riktig hacker nu. HAHA! :)

#7316

Postad 20 mars 2010 - 00:21

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Nokia har nu lagt ut instruktionsboken till vad som verkar vara Maemo 5 med PR1.2.

http://nds1.nokia.co..._N900_UG_en.pdf

#7317

Postad 20 mars 2010 - 07:38

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Ok, jag funderar starkt på att inskaffa denna, bla dess egenskaper som nämnts tidgare men för att jag kommer väl spara ca 500 spänn med skypein/skype out per månad! Samt det finns inga telefoner i Sverige vars har tangentbord som tilltalar mig med android märkligt nog?

1. Vilka skyddsfodral rekomenderas för nokian? Skulle vilja ha en som ser ut som typ en plånbok, skulle vilja ha en sida som man öppnar, och stänger i stället för att dra ur?

2. Det pratades om plastskydd för skivan? Vilket rekommenderas? Såg nån som rekommenderade en men inte länkade, är det ebay som gäller eller Sverige?

3. Går det att köpa extra batteri i Sverige? Varför satsar inte tillverkarna på ett lös batterimottagare som kopplas in på mobilen om man vill använda den mycket och inte stör sig på att den blir "klumpig"?

Redigerat av Ironse, 20 mars 2010 - 07:55.


#7318

Postad 20 mars 2010 - 09:51

floffe
  • floffe
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

2. Det pratades om plastskydd för skivan? Vilket rekommenderas? Såg nån som rekommenderade en men inte länkade, är det ebay som gäller eller Sverige?

Med "skivan" antar jag att du menar skärmen. Jag använder Vikuiti från protectionsfilms24.com, tog ca 3 dagar att få den i ett brev på posten. Det är inte den billigaste (kostade ca 160:- för 3 st) men var smidig att sätta på.

3. Går det att köpa extra batteri i Sverige? Varför satsar inte tillverkarna på ett lös batterimottagare som kopplas in på mobilen om man vill använda den mycket och inte stör sig på att den blir "klumpig"?

Det är samma batteri som till Nokia 5800, så det går absolut att få tag på. Kostar 395:- på Nokia.se, börjar på runt 200kr i andra butiker (en del av dessa är ej original).

#7319

Postad 20 mars 2010 - 13:10

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Tycker att webbläsaren blivit väldigt seg jämfört med när jag fick mobilen. skulle det kanske hjälpa med en återställning eller bör jag flasha om eller finns det nåt annat sätt?

#7320

Postad 20 mars 2010 - 13:16

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Tycker att webläsaren blivit väldigt seg och får ofta felmeddelandet "Sidan dirigeras om felaktigt".
Någon som har nåt tips om vad som kanske kan vara fel?
Och vilket kommando använder jag i terminalen för att få en lista över alla program som körs, förutom de som visas i multitaskingen?

#7321

Postad 20 mars 2010 - 13:22

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Tycker att microB blivit väldigt seg och får ofta felmeddelandet "Sidan dirigeras om felaktigt". Tex när jag försökte posta mitt inlägg i denn tråden.
Någon som har nåt tips om vad som kanske kan vara fel?
Och vilket kommando använder jag i terminalen för att få en lista över alla program som körs, förutom de som visas i multitaskingen?

#7322

Postad 20 mars 2010 - 16:29

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Tycker att webbläsaren blivit väldigt seg jämfört med när jag fick mobilen. skulle det kanske hjälpa med en återställning eller bör jag flasha om eller finns det nåt annat sätt?

Töm cachen då och då.
Sidan 38 i N900:a manualen: http://www.scribd.co...s-Guide-Swedish

#7323

Postad 20 mars 2010 - 17:40

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Efter jag rensat cachen blev läsaren mycket snabbare men problemet med felmeddelandet kvarstår.

Efter jag rensat cachen blev läsaren mycket snabbare men problemet med felmeddelandet kvarstår.

Efter jag rensat cachen blev läsaren mycket snabbare men problemet med felmeddelandet kvarstår.

#7324

Postad 20 mars 2010 - 19:33

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Testat lite med sigic mobile map 9 och det funkar klockrent.
Snabb är den med. Skall köra bil från Zagreb till Budapest i övermorgon skall bli en kul test.
Sen skall jag från Budapest till Vienna.

Ni får en raprot nästa vecka!!!

Grymt bra mini dator med innbyggd telefon och kamera....ahahaa!!! :angry:

/A.

Kan bara säga KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!!
Hittat direkt till 2st adresser i Budapest, inbyggd hastighets kamera varning och bilens fart varning.
Mycket detaljerade kartor !!! Räknar om rutten blixt snabbt.

Tack o hej
/A.

#7325

Postad 20 mars 2010 - 20:58

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Jag har aldrig ens rört en linux produkt förut, än mindre använt en. Jag köpte min första n900 (fungerade i 5h) genom expert, tyvärr var den trasig. Men jag vart så insnöad och imponerad över n900 att jag var bara tvungen att ha en som fungerade. Det säger ganska mycket tycker jag. De två mobilerna som jag hade innan var w850 (ca 2år) och sen w980 (ca 1 och ett halvt år).

N900:an är för mig mer som en dator. Den har t om nästan ( till ca 80%) ersatt min laptop. Det ända som jag använder datorn till numera är torrents och internetbank. Det går göra det på n900 oxå ifall man vill och kan.

Det är absolut ingen iphone i enkelhet (eller app mängd) men har heller knappt några begränsingar när det gäller funktionalitet. Läste senast idag att det går att anväda n900 som modem till sin laptop.

Imponerande prestanda helt enkelt.
Jag kan sitta och spela nintendo 8bitars samtidigt som jag lyssnar på fm-sändaren på musik eller pod-radio.
Eller titta på svt-play och lyssna på ljudet genom fm-sändaren i mina hörselkåper på jobbet, när man har bra jobb. Eller titta på worldtv99.

Det mesta är logiskt. Fmms fixade jag idag på en kvart.


/applehorn


Tack för svaren Står och velar lite mellan X10 och N900. Vill ju hels ha ett tangentbord.

#7326

Postad 20 mars 2010 - 22:34

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Tack för svaren Står och velar lite mellan X10 och N900. Vill ju hels ha ett tangentbord.


Då är ju valet ganska enkelt :angry:

#7327

Postad 20 mars 2010 - 23:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tjejen ska köpa en mobil utan tangentbord..

Själv fattar jag inte hur man kan skriva utan

#7328

Postad 21 mars 2010 - 00:03

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

Tjejen ska köpa en mobil utan tangentbord..

Själv fattar jag inte hur man kan skriva utan

Det kommer upp ett tangentbord på skärmen som man kan skriva med. :angry:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  iphone.jpg   34,93K   0 Antal nerladdningar


#7329

Postad 21 mars 2010 - 00:23

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
JÄVLA SKIT SVT-PLAY!!!

Testa att kolla på "Det levande söderhavet" och se om Ni kan få det att fungera bra. Dom har börjat med samma skit som TV4 med någon form av "secure"-fjant, helt utan anledning som vanligt.
Det går inte att välja spela upp i extern spelare som tidigare och med flashen så laggar det outhärdligt.
Det lustiga är att när jag ska spela flera SVT-play klipp på XBMC (min multimediacenter kopplad till tv:n) så kan det knappt spela upp det utan det är tvunget att buffra hela tiden (typ varannan minut).
JÄVLA IDIOTER PÅ SVT (jag vet precis vem det är också).

Någon som har någon lösning/samma problem?

Redigerat av Unregistered6144aa51, 21 mars 2010 - 00:40.


#7330

Postad 21 mars 2010 - 08:50

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Ni som kör emulatorer med n900, hur störande ej störande är det med raderna och knapparna så mycket?

Det är det jag är lite skeptiskt till? Knapparna och raderna hade kunnat vara "lite" åtskiljaktiga?

Styrplatta som n97 hade inte varit helt fel, ser ut att kunna köra emualtor som man vill på den

#7331

Postad 21 mars 2010 - 10:01

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

JÄVLA SKIT SVT-PLAY!!!

Testa att kolla på "Det levande söderhavet" och se om Ni kan få det att fungera bra. Dom har börjat med samma skit som TV4 med någon form av "secure"-fjant, helt utan anledning som vanligt.
Det går inte att välja spela upp i extern spelare som tidigare och med flashen så laggar det outhärdligt.
Det lustiga är att när jag ska spela flera SVT-play klipp på XBMC (min multimediacenter kopplad till tv:n) så kan det knappt spela upp det utan det är tvunget att buffra hela tiden (typ varannan minut).
JÄVLA IDIOTER PÅ SVT (jag vet precis vem det är också).

Någon som har någon lösning/samma problem?


Hmm..märkligt. Vissa går att köra extern media spelare på forfarande. förstår inte varför inte all kan göra det, även direktsändningar. Hur som helst. Mitt stora problem(Radio och tv) är att streaminen avbryts med jämna mellanrum och man får göra om allt. Jäv*ligt störrande

#7332

Postad 21 mars 2010 - 13:01

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Skulle det vara helt omöjligt att fixa dit en liten joystick pinne som placeras ovanpå tangenterna om man vill ex köra spel? Tänker tex på de små gummiknapparna på min fjärrkontroll, om man kunde placera en sån där 4 knappar möts i mitten på nåt sätt?

#7333

Postad 21 mars 2010 - 14:21

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

Hmm..märkligt. Vissa går att köra extern media spelare på forfarande. förstår inte varför inte all kan göra det, även direktsändningar. Hur som helst. Mitt stora problem(Radio och tv) är att streaminen avbryts med jämna mellanrum och man får göra om allt. Jäv*ligt störrande


Det kan vara routerproblem. Jag har två nätverk som jag kommer åt och det ena uppför sig precis som du beskriver medan det andra funkar perfekt. Det som inte funkar bra tror jag är från Telia.

#7334

Postad 21 mars 2010 - 14:34

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Någon som haft problem med kalendern? Igår segade den sig rejält och hängde sig med jämna mellanrum, så jag blev tvungen att stänga ner processen ett par gånger när jag fipplade med mina Uppgifter, och idag visar den helt enkelt ingenting alls - har inga kalenderhändelser eller Uppgifter sparade enligt mobilen :S Dock så ringde nyss en av mina påminnelser, så de finns ju ändå där någonstans men har lyckats bli osynliga...

Redigerat av ConraDargo, 21 mars 2010 - 14:35.


#7335

Postad 21 mars 2010 - 16:44

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
tycker att det är lite konstigt att de säger i specifikationer att media playern ska kunna spela upp vmw filer men ändå när jag laddar ner .vmw filmer så fungerar det inte.. :angry:

#7336

Postad 21 mars 2010 - 17:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Nån som hört mer om vlc till maemo och nokian n900?

http://talk.maemo.or...ead.php?t=33739

Skulle ju vara helt suveränt då

Redigerat av Ironse, 21 mars 2010 - 17:09.


#7337

Postad 21 mars 2010 - 18:28

Enecopia
  • Enecopia
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har problem med MMS
jag får ett meddelande att jag mottagit mms..
men sen går det ej att öppna d...

jag har Telia som min leverantör...
har ställt in efter denna mall

•Connection Name: Telia MMS
•Connection Type: Packet Data
•Access Point Name: mms.telia.se
•Username: mms
•Password: telia
•Use Proxy: Yes
•HTTP proxy: 193.209.134.132
•Port number: 8080
•MMSC: mmss/
•Your Phone Number: (any format seems to work)

men får ej det att funka...
nån som kan hjälpa mig?

#7338

Postad 21 mars 2010 - 18:37

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Apropå Sygics GPS-programvara, finns det någon bra hållare för telefonen i bilen?
Att sitta och hålla i telefonen i handen eller att luta den mot instrumentpanelen är inte direkt optimalt.

#7339

Postad 21 mars 2010 - 18:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Apropå Sygics GPS-programvara, finns det någon bra hållare för telefonen i bilen?
Att sitta och hålla i telefonen i handen eller att luta den mot instrumentpanelen är inte direkt optimalt.


Jag letare efter en brodit(passiv) hållare och ett proclip fäste. Men verkar inte hitta några (kända) som leverar. skyddet.nu finns ju, men omöjligt att se vad frakten blir och hur man skapar konto.

Det här snackar jag om: http://www.brodit.se/

Redigerat av theclone, 21 mars 2010 - 19:03.


#7340

Postad 21 mars 2010 - 19:12

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Irriterande fästanordning. Känns betydligt smidigare med bara en modell med sugkopp att fästa på rutan.
I synnerhet när man tydligen måste köpa bilmärkesspecifika hållare.

#7341

Postad 21 mars 2010 - 19:14

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Irriterande fästanordning. Känns betydligt smidigare med bara en modell med sugkopp att fästa på rutan.
I synnerhet när man tydligen måste köpa bilmärkesspecifika hållare.


Bara fästet som är specifikt för bilmärke/modell.
Sant, om man vill ha sugpropp är det klart enklare och billigare. Men jag vill inte att någon/något ska suga på min framruta :)

Redigerat av theclone, 21 mars 2010 - 19:15.


#7342

Postad 21 mars 2010 - 21:10

Unregistered4a57e51a
  • Unregistered4a57e51a
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Får inte exchange att funka, har testat säkert 100ggr nu...
Har även provat att ta ut batterier osv, men de bara vägrar att fungera :)

När jag går in på Mail for exchange under inställningar och fyller i första vyn så kommer jag inte vidare till nästa. Den bara står och laddar.
Har märkt att jag ibland kan komma vidare till nästa vy om jag försöker avbryta installationen men sedan "avbryta avbrytningen".
Men även om jag klarar mig igenom alla "sidorna" i installationen så kommer jag inte förbi den sista.
Går de att köra någon debug eller nått så man kan försöka lista ut om den väntar på access till någon fil eller nått?

#7343

Postad 22 mars 2010 - 11:50

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats streama filmer från sin dator till mobilen och det fungerar? Detta fungerade ju super innan uppdateringen men har inte fungerat sedan dess...
Om Ni lyckats, hur gjorde Ni/gör Ni??

#7344

Postad 22 mars 2010 - 12:28

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Får inte exchange att funka, har testat säkert 100ggr nu...
Har även provat att ta ut batterier osv, men de bara vägrar att fungera :)

När jag går in på Mail for exchange under inställningar och fyller i första vyn så kommer jag inte vidare till nästa. Den bara står och laddar.
Har märkt att jag ibland kan komma vidare till nästa vy om jag försöker avbryta installationen men sedan "avbryta avbrytningen".
Men även om jag klarar mig igenom alla "sidorna" i installationen så kommer jag inte förbi den sista.
Går de att köra någon debug eller nått så man kan försöka lista ut om den väntar på access till någon fil eller nått?

Om du inte kommer vidare till nästa vy så beror det på att programmet inte kan kommunicera korrekt med exchange servern.
Detta kan bero på ett flertal saker, t.ex. skall du köra http (port 80) eller https (port 443) mot exhange servern, standard i progammen är port 443 så den måste du i annat fall ändra på om du vill köra port 80, säker på att du skrivit rätt ip-adress till servern (skriv helst just ip-adressen i stället för dns-nmanet), rätt login och password m.m.

#7345

Postad 22 mars 2010 - 15:08

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Skrev tidigare om mitt problem jag har med webläsaren som ger mig meddelandet "Sidan dirigeras om felaktigt" när jag försöker komma åt vissa websidor.
Har nu flashat om telefonen men problemet kvarstår. Vad kan vara fel? Bör jag vända mig till Nokia? För jag har sökt på google men inte hittat någon meds samma problem på sin N900.

#7346

Postad 22 mars 2010 - 20:12

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Om du inte kommer vidare till nästa vy så beror det på att programmet inte kan kommunicera korrekt med exchange servern.
Detta kan bero på ett flertal saker, t.ex. skall du köra http (port 80) eller https (port 443) mot exhange servern, standard i progammen är port 443 så den måste du i annat fall ändra på om du vill köra port 80, säker på att du skrivit rätt ip-adress till servern (skriv helst just ip-adressen i stället för dns-nmanet), rätt login och password m.m.


Vad är det för exchanges server du försöker ansluta mot, jag vet inte men de flesta nya telefoner klarar bara 2007 och inte 2003 som fortfrande är vanligt hos företag.

#7347

Postad 22 mars 2010 - 22:11

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Vad är det för exchanges server du försöker ansluta mot, jag vet inte men de flesta nya telefoner klarar bara 2007 och inte 2003 som fortfrande är vanligt hos företag.

Så sant som du skriver att de fleesta företg fortfarande "bara" har Exchange 2003 (och väntar på Exchange 2010 som släpps snart).
Nu är det dock så att i N900:an är det en äkta Exchange 2003 klient isntallerad som klarar av alla mappar i en maillåda, alltsä samtliga under mappar m.m. och obegärnsat med antal mail (inga max 200 stycken som Ifånen har).
Det kallar jag en bra mailklient!
Har provat N900:an mot Exchange 2003 men har den mot Exchange 2007 och jag lovar man varken ser eller märker någon skillnad. Har även testat mot en beta av Exchange 2010 och det bara fiúngerar perfekt där också.

#7348

Postad 23 mars 2010 - 08:50

Unregistered4a57e51a
  • Unregistered4a57e51a
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Om du inte kommer vidare till nästa vy så beror det på att programmet inte kan kommunicera korrekt med exchange servern.
Detta kan bero på ett flertal saker, t.ex. skall du köra http (port 80) eller https (port 443) mot exhange servern, standard i progammen är port 443 så den måste du i annat fall ändra på om du vill köra port 80, säker på att du skrivit rätt ip-adress till servern (skriv helst just ip-adressen i stället för dns-nmanet), rätt login och password m.m.


Vid den första vyn så får jag stop, kommer inte ens till valet av port.
Jag ser epost,namn, pass, domän

Under domän har jag testat både med domän samt serveradress, men inget funkar. Får samma fel(inget händer) vad jag än skriver in i de olika fälten.
Har även testat att logga in med "domän\username" som användarnamn samt serveradress som domän, men som sagt de händer inte ett smack!

Går det att ominstallera mail for exchange på något vis utan att behöva gå igenom allt jobb med att flasha om den och ominstallera OS osv?

#7349

Postad 23 mars 2010 - 16:16

Unregistered4a57e51a
  • Unregistered4a57e51a
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag tröttnade och gjorde en ominstallation, nu funkar den perfekt.

Passar på och frågar vilka program som ni andra använder?
Ska försöka hålla denna installation lite renare :D

Hittills har jag bara lagt in msn

#7350

Postad 23 mars 2010 - 18:54

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Jag tröttnade och gjorde en ominstallation, nu funkar den perfekt.

Passar på och frågar vilka program som ni andra använder?
Ska försöka hålla denna installation lite renare :)

Hittills har jag bara lagt in msn

Orkar inte rada upp mitt urval av de över 300 progra m.m. som just nu finns men ett tips:
Börja läs den utmärkta sajten för oss som gillar sin N900:a http://www.meegosweden.com/
Läs denna forumtråd för programtips:
http://www.meegoswed...till-maemo5n900



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.