Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Discshop.se tråd

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 januari 2005 - 17:32

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Helt rätt, jag fick ligga i för att bli guldkund i början.

#102

Postad 07 januari 2005 - 22:57

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Såja, nu har man fixat månadsfaktura där då :ph34r:
En sådär 10kkr/år handlas det väl ifrån Discshop.

Det kommer inte bli flera medlemmsklasser på Discshop, har mailat dem flera gånger om just det.....

#103

Postad 11 januari 2005 - 12:28

Hifi-nisse
  • Hifi-nisse
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag kan hålla med om att Discshop har bra leverans och att vissa filmer är riktigt låga. Handlade nyligen en bunt filmer för runt 69kr st. Vanligtvis kör jag med dvdsverige.com vilka jag handlat av i några år. De fungerar kanon och har det varit något fel på en skiva så har det aldrig varit några problem med servicen!

Resten av inlägget raderat då det inte alls handlade om discshop.se utan var ren reklam för en annan butik.
//HenrikN

Redigerat av Henrikn, 11 januari 2005 - 13:27.


#104

Postad 11 januari 2005 - 12:41

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Vad har din annons för dvdsverige med Discshop att göra?

#105

Postad 11 januari 2005 - 15:16

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

Såja, nu har man fixat månadsfaktura där då  :)
En sådär 10kkr/år handlas det väl ifrån Discshop.

Det kommer inte bli flera medlemmsklasser på Discshop, har mailat dem flera gånger om just det.....

Det är ungefär vad jag handlar för oxå från DS, va du tvungen att tjata?

#106

Postad 11 januari 2005 - 20:22

Hifi-nisse
  • Hifi-nisse
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Vad har din annons för dvdsverige med Discshop att göra?

Ber så hemskt mycket om ursäkt!!! Glömde helt och hållet bort att det var en officiell tråd för discshop. ber än en gång om ursäkt...

Mvh Andreas

#107

Postad 11 januari 2005 - 20:40

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Såja, nu har man fixat månadsfaktura där då  :(
En sådär 10kkr/år handlas det väl ifrån Discshop.

Det kommer inte bli flera medlemmsklasser på Discshop, har mailat dem flera gånger om just det.....

Hmmm mailade direkt när jag fick julklappen om månadsfaktura men utan svar, har du fått svar tb303?

#108

Postad 12 januari 2005 - 06:56

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Såja, nu har man fixat månadsfaktura där då  :)
En sådär 10kkr/år handlas det väl ifrån Discshop.

Det kommer inte bli flera medlemmsklasser på Discshop, har mailat dem flera gånger om just det.....

Hmmm mailade direkt när jag fick julklappen om månadsfaktura men utan svar, har du fått svar tb303?

Jag har inte heller fått något svar, beställde 4 filmer igår och då skrev jag och undrade om de blir månadsfaktura på den här ordern, får se idag när filmerna kommer om de blir så eller inte, såg i alla fall på orderstatus att de står 31 Januari. :(

#109

Postad 12 januari 2005 - 11:24

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Månadsfaktura ska införas som prov på Discshop.
Sen kanske det blir fler och fler som får tillgång till det om det blir lyckat försök.

Om jag fick tjata, hmm, de svarade inte på mitt första mail iaf.....

#110

Postad 12 januari 2005 - 17:03

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
På prov hur menar du?

Jag lägger ju ungefär en månadslön om året på Discshop....

Så ngt tycker jag de borde bjussa på.
Köper dessutom oftast där trots ngn tia billigare på annat ställe.

#111

Postad 12 januari 2005 - 17:49

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Ja, ungefär så resonerade jag också.
Det var därför jag mailade Discshop och frågade vad vilkoren för månadsfaktura igentligen var.

En del av mailet jag fick som svar :
Detta är något helt nytt, som vi efter att vi provkört det under en
tid kanske kommer erbjuda även andra kunder


Är det något mer du undrar över kan vi ta det via PM, eller så får du maila Discshop.

Redigerat av tb303, 12 januari 2005 - 17:50.


#112

Postad 12 januari 2005 - 22:02

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Dom börjar ju ta hem riktigt mycket asiatisk film nu, lite dyra kanske ännu , men det sjunker nog så småning om när folk börjar upptäcka och köpa filmerna.

#113

Postad 22 februari 2005 - 16:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Vinterrea där nu!
Beställde Hitchcock Collection Box för 149:-
Matrix - Ultimate collection (10-disc Box) för 349:-
Finns några andra fynd också...
Tycker att det är konstigt att man inte får någon förvarning om rea som guldkund.. vad är det för mening att vara det annars?

Redigerat av Unregistered577c6879, 22 februari 2005 - 16:46.


#114

Postad 22 februari 2005 - 17:32

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ja denna rea tog mig på sängen helt klart. Missade även Hitchcock-boxen som nu är slut :) Men man tyckte ju att guldkunder skulle få en notis eller tom förträde som det varit tidigare. :(

#115

Postad 22 februari 2005 - 18:11

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Ja det va dråpligt.

Faktiskt Helt sjukt dåligt av dem!!!!
Ville oxå ha Alfreds box den svarta eller?

#116

Postad 22 februari 2005 - 18:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
De måste börjat någon gång vid 1-tiden. Var bara av en slump att man upptäckte det hela och han beställa innan det tog slut.
Tycker vi ska skriva och fråga varför det inte är någon förtur eller förvarning om rean för guldkunder...
partajare: http://www.dvdforum....pc=259190259423

Redigerat av Unregistered577c6879, 22 februari 2005 - 18:45.


#117

Postad 22 februari 2005 - 19:33

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Aja det va den svarta ja...

Har skrivit till Discshopoch frågat varför vi inte fick veta?!

#118

Postad 22 februari 2005 - 19:52

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
The Matrix Ultimate Collection är ju det självklara köpet. Sen fanns det en hel del små filmer man mycket väl kan tänka sig inhandla.
Hur länge vågar man avvakta... :)

#119

Postad 22 februari 2005 - 20:12

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Aja det va den svarta ja...

Har skrivit till Discshopoch frågat varför vi inte fick veta?!

<{POST_SNAPBACK}>


Väntar med spänning på vad de har att säga om den saken.

#120

Postad 22 februari 2005 - 22:04

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
E jag ensam här om att ha m@ilat DS för svar på deras agerande?

#121

Postad 22 februari 2005 - 23:30

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Har mailat och frågat också.. väntar på svar

svar:

Det var tyvärr ett misstag då vi egentligen skulle ha startat rean redan
förra veckan. Om det är någon titel du velat köpa på rean men som tagit
slut får du reapriset om du hör av dig med ett mail till mig.


så för er som vill ha hitchcook eller någon annan film som tagit slut kan det ju vara värt att maila Cecilia på discshop.

Redigerat av Unregistered577c6879, 23 februari 2005 - 12:11.


#122

Postad 23 februari 2005 - 12:43

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Skickade detta mejl till Discshop. Om nu tillräckligt många gör samma sak så kanske vi kan påverka dem.

Hej!

Jag är en av Era mycket besvikna Guldkunder efter starten av vinterrean! Såg att Ni sålde ut Hitchcock - The Collection 1 för ett mycket bra pris på. Tyvärr var jag bara några sekunder för sen vad gällde själva köpet. När jag lade boxen i varukorgen så stod det 149 SEK, men när jag gick vidare för att betala så stod det helt plötsligt 699 SEK. Kollade då närmare, och visst var boxen då slutsåld. Jag har varit Guldkund hos Er ett par år och ett sådant här erbjudande borde definitivt vara exklusivt för Guldkunder, åtminstone initialt. Det är sällan jag har utnyttjat Era Gulderbjudanden, då de för det mesta består av tjugo kronors rabatt på filmer ändå ingen vill ha. Tycker inte att fördelarna med ett Guldkundsmedlemskap närmelsevis har visat sig så stora som man hade trott när man blev uppgraderad.

Men ett sådant erbjudande Ni hade på Hitchcock boxen är exakt ett sådant erbjudande jag gått och väntat på och faktiskt trott att Ni skulle erbjuda till Era största och mest trogna kunder.  Men då går Ni ut med detta supererbjudande riktat till alla kunder, till och med till förstagångskunder. Som trogen kund som har köpt filmer hos Er för tiotusentals kronor, blir man jävligt besviken, för att uttrycka sig milt.  Jag är medlem hos två av Skandinaviens största DVD-forum och jag vet att det finns många Guldkunder som är minst lika besvikna som jag. Just nu spyr man galla över Ert handlade på respektive forum i hembiovärlden. Detta kommer att kosta Er betydligt mer i goodwill än vad det skulle kosta att ge oss Guldkunder samma erbjudande. Jag tycker definitivt att Ni borde visa respekt för Era trogna kunder och erbjuda boxen till samma pris som ett Guldkundserbjudande.


så för er som vill ha hitchcook eller någon annan film som tagit slut kan det ju vara värt att maila Cecilia på discshop.



Pratade just med Cecilia och hon sa att hon uttryckligen hade skrivit i mejlet att detta INTE gällde Hitchcock boxen. Hitchcock boxen är slutsåld och kommer inte att erbjudas till det förmånliga priset igen. Discshop hade fått en en leverans till ett mycket lågt pris, som de reade ut, men om de skulle fortsätta sälja boxarna till det priset skulle de gå back med 400 SEK per box. Alltså, tyvärr så är det nog kört gällande just den boxen. Men de hade tydligen fått en hel del klagomål för sitt agerande och liknande framtida erbjudanden kommer att riktas i första hand till Guldkunder.

Redigerat av MalcolmX7, 23 februari 2005 - 14:02.


#123

Postad 23 februari 2005 - 15:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
ok, tråkigt...

Såg precis att de ändrat nu i medlemsförmåner
"3. Tjuvstart på reor. Som medlem i Guldklubben kommer du att få tillgång till våra reor och specialkampanjer före andra kunder."
till ->
"3. Tjuvstart på reor. Som medlem i Guldklubben kommer du att få tillgång till vissa av våra reor och specialkampanjer före andra kunder. "

#124

Postad 23 februari 2005 - 16:31

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
När ändrades den texten? Inte idag väl? För i så fall har de gort sig skyldiga till kontraktsbrott. Egentligen ska det inte spela någon roll, för om den gamla texten gällde när man blev Guldkund så ska dessa föreskrifter gälla. Juridiskt torde man kunna angripa saken.

Redigerat av MalcolmX7, 23 februari 2005 - 16:35.


#125

Postad 23 februari 2005 - 16:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Texten ändrades idag, i alla fall efter midnatt (skickade nämligen med punkt 3 i mitt mail).
Tror knappast att det kan anses som kontraktsbrott. Det är ju en förmån, och inte något du skrivit på. Men det är ju en rätt tråkig inställning att ändra så här i efterhand...

De har ju inte ändrat här än så länge:
http://www.discshop.se/guld.html

Redigerat av Unregistered577c6879, 23 februari 2005 - 17:04.


#126

Postad 23 februari 2005 - 17:14

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Ja, men det kan ses som ett förmånserbjudande som de brutit. Ska kolla Marknadsföringslagen, Avtalslagen och ICC:s grundregler. Det är ju trots allt så att du indirekt betalar för att få bli Guldkund, och då ska du få ta del av de förmåner som utlovats vid "avtalstillfället". Det ska uttryckligen anges om de har rätt att ändra dessa villkor ensidigt.

#127

Postad 23 februari 2005 - 17:48

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0

Skickade detta mejl till Discshop. Om nu tillräckligt många gör samma sak så kanske vi kan påverka dem.


Detta tänker jag inte göra, alla har rätt att göra misstag. Det är mänskligt att göra misstag och misstag kommer att göras oavsett vilka åtgärder man vidtar.

Nu har ju Discshop erkänt sitt misstag och kommer säkert att försöka att inte upprepa det igen.

Dom har säkert all rätt at ändra i sina texter utan att meddela dig

Förstår kanske att någon blev besviken på att ha missat nåt erbjudande, men ibland kostar det att vara snål ;)



/Håkan

EDIT_: givetviss skall man kanske visa sitt missnöje med ett enkelt mejl men inte starta någon häxjakt som vissa tydligen vill

Redigerat av HkanW, 23 februari 2005 - 17:49.


#128

Postad 23 februari 2005 - 17:56

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Givetvis kan alla göra misstag, men man kan korrigera sina misstag. Personligen tycker jag att det är intressant rent juridiskt. Frågan är om man kan tvinga dem att göra rätt för sig? Det är det som jag nu undersöker med hjälp av lagtexten. Sedan kan man fråga sig varför ska man ha vissa förmåner om man inte behöver följa dem? Varför skriva att Guldkunder har rätt att få förtur till rea om man inte har för avsikt att efterleva sina löften?

Huruvida de har rätt att ändra förmånserbjudandet är inte alls säkert. Möjligtvis har de rätt att ändra erbjudandet så att den nya texten gäller för nya Guldkunder, men inte för de gamla. Vad bygger du påståendet på att de "säkert" skulle ha en sådan rätt?

Och vad har snålhet med detta att göra? Det är fullständigt ovidkommande och jag förmodar att du skrev det för att provosera. Att förespråka sin rätt som konsument är definitivt ingen häxjakt. Om vi konsumenter inte säger ifrån, vem tror du gör det åt oss? Om ingen reagerar så kan företagen handla helt oberoende, utan att ta hänsyn konsumentintresset. Men som sagt, juridik intresserar mig och jag tyckte helt enkelt det var intressant att pröva om Discshop hade gjort sig skyldiga till något juridiskt snedsteg.

Redigerat av MalcolmX7, 23 februari 2005 - 18:02.


#129

Postad 23 februari 2005 - 18:11

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Jovisst skall man klaga om det föreligger fel, och det kan man göra under lugnande former och inte försöka att starta en häxjakt som jag anser att den hänvisningen att skicka e-post är.

Jag förstår att du känner dig besviken när du trodde att du gjort ett klipp, men som sagt

Nu startar Discshop Vinterrea. 150 titlar till kanonpriser! Rean gäller dessa exemplar så först till kvarn...

och uppenbarligen var du inte först..... ;)


Nog sagt om detta! ;)

Lycka till......

#130

Postad 23 februari 2005 - 18:16

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Nej, du har nog missförstått det hela. Det vi diskuterar är inte "först-till-kvarn-principen". Den är helt okej för min del, utan det jag med flera är upprörda över är att det står/stod så här i listan över förmånerna för Guldkunder:

"3. Tjuvstart på reor. Som medlem i Guldklubben kommer du att få tillgång till våra reor och specialkampanjer före andra kunder."

Men Discshop gav oss aldrig någon förtur. Så läs allt från början så förstår du kanske vad det är vi diskuterar.

#131

Postad 23 februari 2005 - 18:59

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Jag vet vad som diskuteras.

Som sagt innan , ett misstag har skett dom har erkänt och har säkert vidtagit åtgärder för att undvika att det händer igen.

Jag är inte missnöjd med att dom gjorde ett misstag och inte skickade ut en inbjudan till rean till mig först, men å andra sidan så vart det inget jag hade tänkt å köpa där ändå, kanske därför jag inte är missnöjd eller?

Jag kan upplysa dig om att den texten och hur man blir Guld-kund har ändrats fram å tebaka under årens lopp.

som sagt ..

#132

Postad 24 februari 2005 - 12:44

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Men herregud du missade en film, bit ihop och sluta gnäll.
Eller är det så svårt att smälta?
Discshop är ett vinstdrivande företag och vill såklart sälja.
Klart de inte vill att guldkunderna skall få alla godbitarna eftersom
de vill locka till sig nya kunder.

#133

Postad 24 februari 2005 - 13:06

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag kan upplysa dig om att den texten och hur man blir Guld-kund har ändrats fram å tebaka under årens lopp.


I vilket fall så ska ju det som är anget för tillfället gälla, utan beaktande av vad som gällt tidigare.

Klart de inte vill att guldkunderna skall få alla godbitarna eftersom
de vill locka till sig nya kunder.


Men det är ju precis det de lovat sina Guldkunder att de ska få! Eller åtminstone förtur till rea på godbitarna. Jag förstår inte varför folk tycker att jag gnäller eller att jag är snål? Filmen i sig är egentligen en bisak i sammanhanget. Det handlar helt enkelt om att om ett företag, i detta fall ett företag på nätet, anger visa förmåner eller liknande för deras kunder, så ska de följa dessa. Vad är det för vits att Discshop anger vilka förmåner Guldkunder har om de ändå inte tänker bry sig om att uppfylla dem? Då kunde lika gärna skriva att de som blir Guldkunder får gratis filmer i tio år, sedan antingen ignorera det hela eller ändra på det när någon klagar.

Varför ska man bli Guldkund egentligen? Enda anledningen till detta är ju de mycket få förmåner man faktiskt får. Men nu visar det sig att till och med de minimala förmånerna har man egentligen inte rätt till. Sedan tyckte jag att det rent juridiskt var kul att pröva om man kunde ha någon framgång. Jag pratade med min professor i immaterialrätt idag och han trodde dock att det skulle bli svårt, så den vägen får nog anses stängd.

Detta inlägg postades av Discshops VD på Dvdforum.nu:

Jag vill gärna kommentera lite av diskussionen ovan.

Jag får beklaga att vi missade att starta rean för Guldmedlemmar innan övriga kunder fick tillträde till rean. Jag gissar att jag får ta på mig detta och det beror på ett missförstånd mellan mig och våra inköpare. Jag har varit pappaledig de senaste veckorna eftersom jag fick en son förra måndagen.

När det gäller Hitchcocks Collecton Box lyckades vi köpa in 65 boxar till ett mycket fördelaktigt pris och valde då att sälja denna mycket billigt i rean. Samtliga dessa boxar såldes innan nyhetsbrevet med rean skickades ut. Rean startade tisdag eftermiddag och mailet skickades på onsdagen eftersom vår tekniker var sjuk på tisdagen. Jag vill även poängtera att näst intill alla boxar såldes till Guldkunder och även om vi gett er som är guldkunder tillgång till rean i "förväg" hade boxen inte räckt längre eftersom tillgången var så begränsad.

Erik Lindgren
VD Discshop


Redigerat av MalcolmX7, 24 februari 2005 - 18:24.


#134

Postad 25 februari 2005 - 14:59

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Discshop säljer nu "Station Agent" för 119 SEK eller som en av filmerna i "2 filmer för 199 kr" kampanjen. Filmen rekommenderas varmt. Har väntat länge på att den skulle bli billigare än normalpriset.

Edit: Discshop fortsätter med sin strategi att försämra för sina Guldkunder genom att höja gränsen för gratis frakt från 500 SEK till 600 SEK. Är riktigt besviken på Discshop just nu. Kommer allvarligt att se mig om efter andra alternativ nästa gång jag ska handla svenska utgåvor.

Redigerat av MalcolmX7, 05 mars 2005 - 18:55.


#135

Postad 05 mars 2005 - 19:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Ja tråkigt med frakten ;)

#136

Postad 05 mars 2005 - 19:22

jarlone
  • jarlone
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tjena! Kostar det nåt att bli guldkund? Vad står det på din kopia utav avtalet ni ingick i när du blev guldkund? Där borde det ju framgå hurvida dom har rätt i att ändra avtalet och så? eller?

Ja tyvärr så kan dom nog göra som dom vill, så det är bara att dansa med.

"Kunden har alltid fel bara så du vet".

daniel

#137

Postad 05 mars 2005 - 19:30

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Guldkund blir du när du handlat för en viss summa under en viss tid.

"När du har handlat för 3.000 kr under den senaste 6-månadersperioden och betalt dina fakturor i tid blir du medlem i Discshops Guldklubb."

Vad gäller avtalet så har det visat sig under den senaste tiden att Discshop har rätt att ändra förmånerna precis som det behagar dem.

#138

Postad 05 mars 2005 - 19:53

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Hade just tänkt lägga en beställning hos Discshop, men istället blir det ett mail där jag säger att jag tar min business elsewhere. Tror Discshop ska ta och passa sig lite, det är ju inte precis som om de har mycket lägre priser än alla andra på DVD-filmer. En sån här grej tror jag kan straffa sig för dem.

#139

Postad 06 mars 2005 - 08:46

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag har handlat hos Discshop sedan starten och är sedan långt tillbaka guldkund och numera har jag månads faktura och 10:-/ frakt och jag kommer aldrig att handla från något annat ställe på nätet, jag kan köpa film under månaden och i slutet av månaden får jag fakturan som jag då har 20 dagar på mig att betala, vilken annan nätbutik har sådanna generösa avtal? INGEN. Har säkert köpt film 80-90 tusen från Discshop och dom har alltid hållit de dom lovat när de gäller leveranser och många gånger när jag beställt filmer som varit slut så har jag ändå fått dom dagen efter vilket bevisar att dom favoriserar sina bästa kunder och till julen så fick man den nyaste Disney filmen gratis i julklapp.

#140

Postad 06 mars 2005 - 15:19

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Guggen, andra butiker håller med lägre priser istället för månadsfaktura.
Själv handlar jag där det är billigast och betalar direkt via kort istället för ett högre belopp som måste betalas för eller senare i alla fall.
Discshop har bra reor osv så där har det blivit en eller två filmer köpta, men annars köper jag hellre från tex. cd-wow, play, dvdsoon mfl.
Dock är det ont om Reg2Swe på de siterna ;)

#141

Postad 06 mars 2005 - 15:27

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0

...många gånger när jag beställt filmer som varit slut så har jag ändå fått dom dagen efter vilket bevisar att dom favoriserar sina bästa kunder...

<{POST_SNAPBACK}>


Med andra ord far alltså Discshop med osanning när det gäller lagerstatus. Uppenbarligen är inte allas pengar lika mycket värda, och som jag ser det är det bara ett ytterligare skäl till att välja en annan leverantör.

#142

Postad 06 mars 2005 - 15:33

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
För det första så tycker jag inte alls om fakturasystemet. Jag föredrar helt klart när de drar perngarna med en gång, så vet man att allt är betalat och klart när filmen dimper ner i brevlådan.

Gällande leveranser vet jag inte riktigt vad du syftar på, men att de håller vad de lovar anser jag är självklart. Däremot har det hänt mig flera gånger att jag fått fel film levererad och dessutom felaktiga filmer (nu senast Chron. Donald som ej fungerar), men jag har än så länge fått byta.

Jag vet inte riktigt vilka kriterier man var tvungen att uppfylla för att få julklappen, men jag är Guldkund hos Discshop och handlade för ungefär 8 000 SEK förra året, men jag fick ingen julklapp. Så det måste definitivt ha varit de allra mest trogna kunderna som blev premierade.

Jag anser inte att man kan säga att Discshop favoriserar sina Guldkunder när de dels struntar i att uppfylla sina löften om förmåner (appropå just hålla sina löften) och nu även tagit bort dem (se förtur på "vissa" reor numera).

De har dessutom helt tagit bort den ytterst lilla förmånen vi Guldkunder haft med lägre fri frakt gräns. Nu har Guldkunderna samma fraktgräns som vilken sketen kund som helst. Så Discshop har enligt min åsikt verkligen legat i för att mer eller mindre eliminera de förmåner som vi Guldkunder har haft. Det enda som är kvar av reell förmån för min del är egentligen Guldkundspriserna på vissa filmer (om man som jag borser från fakturamöjligheten). Och det är ingen fantastisk förmån som får mig att automatiskt att välja att handla från Discshop i framtiden.

#143

Postad 06 mars 2005 - 15:48

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0

De har dessutom helt tagit bort den ytterst lilla förmånen vi Guldkunder haft med lägre fri frakt gräns. Nu har Guldkunderna samma fraktgräns som vilken sketen kund som helst.

<{POST_SNAPBACK}>


Har inte alla haft 500kr hela tiden? Det var nog 500kr innan jag blev guldkund och under den tid jag varit det (snart ett år tror jag).

#144

Postad 06 mars 2005 - 15:53

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Nu blev jag osäker, men det är möjligt. Det var längesen jag var "vanlig" kund. I så fall har de höjt för alla. I vilket fall är det ju inget som gynnar konsumenterna.

#145

Postad 06 mars 2005 - 15:56

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Nej, det är tråkigt. Jag hoppades och trodde att det skulle vara fler och bättre förmåner som guldkund. Discshop är mitt favoritställe (köper enbart R2SE) men det kunde ha varit bättre - och därmed fler köp från min sida.

#146

Postad 06 mars 2005 - 16:36

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vilka kriterier man var tvungen att uppfylla för att få julklappen, men jag är Guldkund hos Discshop och handlade för ungefär 8 000 SEK förra året, men jag fick ingen julklapp. Så det måste definitivt ha varit de allra mest trogna kunderna som blev premierade.

<{POST_SNAPBACK}>


Några små utdrag ifrån ett mail jag fick ifrån Discshop för ett tag sen efter att jag frågade lite angående julklappen och om guldkunder:

Den julklapp du hört talas om skickades till de ca 1000 kunder som handlat mest från oss under de
två senaste åren. Detta ska inte förväxlas med guldmedlemskap eller annat.

Jag håller inte med dig om att det inte är något speciellt med att vara guldkund, men om du menar
att det blivit väldigt många som är guldkunder och att det därmed är lite mindre "exklusivt" så har
du en poäng. Å andra sidan gör det stora antalet att det blir enklare för oss att förhandla oss fram
bra guldkunds-priser på stora kommande filmer hos filmbolagen. Det skulle vi aldrig kunna göra om vi
hade mycket färre guldkunder. Ju fler sådana kunder desto bättre erbjudanden alltså.

Det är jättesvårt för oss att generellt ge några andra villkor som känns extremt speciella.
Marginalerna på marknaden är så små att det inte går att ge några större rabatter och ändå göra
vinst. Fraktavgifterna har vi redan sänkt så mycket att det är svårt att göra så mycket mer på dom
heller.



#147

Postad 06 mars 2005 - 17:32

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Mao verkar det som att det inte kommer att införas ytterligare en skala av medlemskap modell Platinakund eller liknande.

#148

Postad 06 mars 2005 - 18:19

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Den julklapp du hört talas om skickades till de ca 1000 kunder som handlat mest från oss under de
två senaste åren. Detta ska inte förväxlas med guldmedlemskap eller annat.


Ja, jag har handlat för ungefär 20 000 SEK under de senaste två åren, så det var ett schysst erbjudande: "Handla för mer än 20 000 SEK och få en julklapp värd högst 250 SEK". ;)


Jag håller inte med dig om att det inte är något speciellt med att vara guldkund, men om du menar
att det blivit väldigt många som är guldkunder och att det därmed är lite mindre "exklusivt" så har
du en poäng. Å andra sidan gör det stora antalet att det blir enklare för oss att förhandla oss fram
bra guldkunds-priser på stora kommande filmer hos filmbolagen. Det skulle vi aldrig kunna göra om vi
hade mycket färre guldkunder. Ju fler sådana kunder desto bättre erbjudanden alltså.


Låter ju lite märkligt. Om de nu vill ha många Guldkunder varför inte sänka kraven ännu mer för att bli Guldkund?

#149

Postad 07 mars 2005 - 08:41

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Angående Discshops höjning av gränsen för fri frakt svarar de via mail att "Det blev helt enkelt alldeles för kostsamt med en så låg gräns för fri-frakt som 500 kr, därav höjningen".

#150

Postad 07 mars 2005 - 09:45

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Då kan man nog anta att 10kr för en film för guldkunder inte ligger kvar särskilt länge, för det borde väl vara minst lika kostsamt...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.