Världsklass, hur gammalt än spelet är
Redigerat av PML73, 01 september 2024 - 08:12.
Vad spelar du just nu?
Startad av
Unregisterede32cf070
, jun 16 2009 22:05
2509 svar till detta ämne
Postad 31 augusti 2024 - 21:01 Världsklass, hur gammalt än spelet är Redigerat av PML73, 01 september 2024 - 08:12. Postad 02 september 2024 - 08:20 Gamla spel är guld, har själv spelat Ultima I, Ultima II, och spelar nu Ultima III Postad 03 september 2024 - 11:30
Haha... Att Stormtroopers är dåliga på att sikta visste vi redan, men att deras hjälmar inte skyddar mot knytnävsslag var nytt. Postad 03 september 2024 - 15:29
Dom där rustningarna och hjälmarna är ta mig fan helt värdelösa. Noll skydd mot laserskott/svärd, explosioner, och nu knytnävar. Dom kan lika gärna skicka ut dom i strid i kallingarna Postad 03 september 2024 - 20:24
Ubisoft är trogna till källmaterialet där iaf.
Men de skyddar iaf om man slår i huvudet.
Postad 04 september 2024 - 16:55 Postad 05 september 2024 - 09:16 Stillsamt och trevligt spel som far. Postad 06 september 2024 - 20:45 Kan va ett av det roligaste 3D plattforms spel, som nånsin gjorts. Fy fan va bra det är! Lär bli mitt GOTY 😁👍 Postad 07 september 2024 - 23:33 Tveksamt om det är värt uppgradering känns som ca trampar vatten en del. Dlc är tokdyrt så blir nog vanilla den här svängen. Postad 08 september 2024 - 07:07 Inget VR? Postad 08 september 2024 - 07:29
Inte vad jag vet. Tror inte det är ett lir som lämpar sig så bra heller. Postad 08 september 2024 - 14:04 Warhammer är nog det enda lir där du kan fastna i tutorialdelen på easy... Verkar behöva vänta till jag uppgraderat tech till max innan jag har en chans att fixa tutorialkampanjen men hoppar nog vidare istället. Funderar på malakai. Vill ha mitt artilleri. Har ingen lycka med hästar kräver för mycket mikro så de passar bra Postad 08 september 2024 - 19:41 Utvecklaren Sandro har under veckan släppt den sista stora officiella uppdateringen spelet får innan han fokuserar helt på nästa projekt och den uppdateringen innefattar en workshop för att kunna ladda upp egna banor, bilar och musik samt tillhörande verktyg. Som en del av det har han också släppt två nya banor i tillägget Supernova. Jag har också släppt en egen bana som har legat och väntat på detta i över ett år, Rural Run (officiellt den första hemmagjorda banan som har släppts till spelet om jag får skryta lite). Hittills har ytterligare två personer släppt egna banor, varav en är en enkel och därmed riktigt mysig hyllning till det gamla DOS-spelet Grand Prix Circuit. ![]() För den som gillar retrobilspel med grafik i pseudo-3D är Slipstream redan ett av de bästa och vill man göra egna banor eller bilar är det nu bara att börja! Det går att använda grafikresurserna som redan finns i spelet eller skapa egna om man är konstnärligt lagd (eller som i mitt fall inte är det men gör det ändå). Än så länge finns uppdateringen bara till Steamversionen. Huruvida stöd för hemmagjorda banor kan integreras i konsolversionerna vet jag inte än. Redigerat av Zacabeb, 09 september 2024 - 09:46. Postad 08 september 2024 - 21:51
Tack för tipset. Får testa det.
Grand Prix Circuit var nog det första spelet jag körde på min 386, om jag inte minns helt fel. Det var några år sen...
Don Mattrick stod för speldesignen. Han var med och grundade DSI med. Ett av deras bästa spel var Stunts 4D Sports Driving. Redigerat av Ageve, 08 september 2024 - 21:51. Postad 12 september 2024 - 18:11 Snart 100 turns in i skarbrands kampanj. Ger nog upp warhammer nu. Känns som CA gått totalt vilse i försök göra allt större. Det blir bara grötigt och jag vet inte vad de gjort med kameran alla strider är katastrof blir bara kaos. Har mycket bra idéer men de har glömt bort grunden känns det som. Postad 17 september 2024 - 06:42 Postad 17 september 2024 - 14:10 Har fått tummen ur att fortsätta med Ghostwire Tokyo. Sett fler referenser till Evil Within nu, då det utspelar sig i samma universum.
Hoppas fortfarande att vi får ett Evil Within 3 frampå, nu när Tango är tillbaks. Postad 18 september 2024 - 00:28
Jag varvade det förra året tror jag men det hade jag ingen aning om -_- Postad 18 september 2024 - 18:51 Köpte nyss "The Plucky Squire" på Steam. Kört en timme bara, men det bra variation mellan 2D och 3D Riktigt snyggt. Postad 22 september 2024 - 21:14 Så har de en massa enheter blir det tufft få till allt. Gillar dynamiken i pharaohs kampanj så här långt. Three kingdoms känns lovande också. Postad 28 september 2024 - 20:47 Jahopp pharaoh striderna kan absolut ha lite skönare (läs långsammare tempo med klarare scissor, rock paper regler). Men det är rätt tråkigt utan artilleri. chariots är inte direkt coolt heller men karterna låter en bättre försöka hitta fördelar med kullförsvar främst. Postad 30 september 2024 - 16:33 Ser ut som ett PS3-spel men är överraskande roligt. Framförallt stridssystemet som gör att man får tänka till lite när man som alltid går in starkt under-levlad i en strid... Redigerat av karlnr9, 30 september 2024 - 16:33. Postad 30 september 2024 - 23:09 Körde nyss igenom "Iron Meat". Ett nytt suveränt "Contra-like". Rekommenderas om ni gillar old-school 2D Run n Guns spel.
https://www.youtube....h?v=zwbUHekb1Vo Postad 01 oktober 2024 - 12:36 Det är av teamet bakom Persona, men väldigt annorlunda jämfört med det, även om det finns likheter emellanåt. Men man verkar iaf slippa social/high-school tramset, som de flesta moderna JRPG lider av. Högt tempo, och stiderna är en mix av action och turn-based. Starkare fiender kör man turnbased mot, men när man blir starkare, så räcker det att hugga ner dom i realtime. På så vis slipper man slösa tid på svaga fiender. Demo versionen är prologen, och man kan fortsätta med sparfilen i fullversionen, när den släpps om en vecka. Postad 01 oktober 2024 - 17:12 Postad 01 oktober 2024 - 20:19
Det ska vara lika långt som Persona 5, alltså 100-ish timmar. Postad 15 oktober 2024 - 08:49 Spelar Silent Hill 2 remaken. Riktigt bra. Jag fastnade inte för originalet på PS2:an, då kontrollerna m.m. var sopiga även på den tiden. Tyvärr lider spelet av traversal stuttering (som typ alla UE spel...), men det finns moddar som lindrar problemet. Postad 15 oktober 2024 - 13:00 Men nu är det F1 24 och Assetto Corsa som gäller. Ska köpa Gran Turismo på BF tänkte jag, allt för öva upp för riktiga säsongen. Postad 28 oktober 2024 - 20:55 Postad 08 november 2024 - 11:06 Har laddat ner och kör lite Tunic nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag både gillar det och kan tycka det är lite jobbigt. Har även dragit ner Somerville i förhoppningen att det är något i stil med Inside. A Plague’s tale 2 är också på listan. Postad 19 november 2024 - 23:19 Postad 24 november 2024 - 09:30 Postad 24 november 2024 - 22:22 Har svårt avgöra om liret är kul eller bara har det där jobbiga one more turn Postad 01 december 2024 - 13:42
Jag har kört igång nine sols. Riktigt mysigt spel. Påminner om Ori-spelen. Som även dom är ett måste, om du inte spelat dom tidigare. Underbar platform! Postad 02 december 2024 - 10:45
Ori har jag givetvis spelat! Köpte faktiskt Death Stranding när det lite oväntat dök upp och med rea dessutom, har dock inte hunnit börja än. Ska absolut kolla upp ditt tips! Besviken över att Somerville togs bort från standard game pass helt plötsligt, hade ändå testat det en liten stund. Postad 02 december 2024 - 13:46
Death stranding är riktigt trevligt. Känns faktiskt lite unikt och fräscht Postad 02 december 2024 - 16:18
Ska bli intressant att testa helt klart, verkar ju inte direkt påminna om något annat spel heller. Postad 04 december 2024 - 09:07 Postad 04 december 2024 - 11:59
Du har inte lirat metal gear solid läser jag Postad 05 december 2024 - 08:45
Jo, spelade MGS och MGS2 när det begav sig, kommer dock inte ihåg så mycket av spelen om jag ska vara ärlig. Nä, så långa kanske dom inte var och eftersom det var i inledningen så köper jag ändå att man ska få lite ”kött på benen” även om det var ordentligt skruvat ![]() Postad 05 december 2024 - 11:00 ![]() Postad 05 december 2024 - 19:08
Personligen har jag överlag rätt svårt för det också, speciellt nu när jag emellanåt inte kan sitta hur länge jag vill osv. Då kan en lång sån sekvens bli lite stressande. Ett spel som jag tyckte gjorde film/spel-konceptet på ett rätt kul sätt var Quantum Break med sin ”miniserie”. Postad 05 december 2024 - 23:37 Immortals of Aveum. Aldrig hört talas om men hittade på EA Play. Indiespel men känns som AA faktiskt. Kul om man gillar gamla shooters, men lite för mycket snack. Flyter jäkligt kasst tyvärr, knappt 30 fps ibland. Påminner om blandning mellan Hard Reset och God of War men inte lika coolt. Kan rekommendera ändå, trots kassa betyg tycker det förtjänar bättre så definitivt hidden gem men hoppas din dator är jäkligt kraftfull bara. Postad 06 december 2024 - 00:15 Gillade hur man fick växla mellan färgen på vapnet, då man fix experimentera lite mer med vilka vapen som funkade bäst på vissa fiender. Vissa av boss fighterna, fick mig att vilja slänga ut datorn genom fönstret 😂 Synd att det inte sålde så bra, men marknadsföringen, från EA, va rätt usel. Hade gärna sett en uppföljare. Men det blev ännu en ny lovande studio, som stöp. Just nu spelar jag Metaphor ReFantazio. Riktigt bra. Postad 10 december 2024 - 14:11
Ja det var intressant, men jag satt bara och väntade på att filmen skulle ta slut snart flera gånger 😅. Postad 10 december 2024 - 20:07 Kör Indiana Jones the Great Circle nu. RIKTIGT bra spel. och snuskigt bra optimerat, tack vare ID Tech. Postad 10 december 2024 - 23:02
Samma här! 3-4 timmar in. Lovin' it! Postad 11 december 2024 - 12:36 Jag håller med, spelet är fantastiskt. Atmosfären i Indiana Jones är perfekt fångad 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |