Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG DBRH190 / DBRH198 *

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG DBRH197 160GB (DVD-spelare) 1 7 (1) Inga priser
LG DBRH198 160GB (DVD-spelare) 1 6,44 (8) Inga priser
LG DBRH190 80GB (DVD-spelare) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

#151

Postad 24 maj 2010 - 14:04

grymtar
  • grymtar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ringde Lg idag och frågade om uppdateringen dom sa att det inte fanns någon däremot skickade dom en gratis mpeg4 box som dom vill att jag ska koppla ihop med denna . Och det tyckte han i telefonen var Goodwill av LG men vetifan om det är det för hela meningen med mpeg 4 försvinner ju när man måste koppla skiten med scart sladd. nån som har uppdateringen som det pratas om ?

#152

Postad 24 maj 2010 - 17:17

Unregistered83a8ad3d
  • Unregistered83a8ad3d
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ja man funderar ju över vad LG håller på med. Jag fick en ursäkt därifrån när jag konfronterade dom med mailet jag fått från Mossfeldt om att dom visst har en uppdatering som löser problemet. Dom bad om ursäkt för misstaget och visst hade dom uppdateringen... Varför fortsätter dom då att förneka att dom har den??? URDÅLIGT!!! Nåja, jag har sparat den och kan maila över den om någon är intresserad. Skicka bara mailadressen.

#153

Postad 25 maj 2010 - 13:32

grymtar
  • grymtar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det är ingen som vet om det funkar att köra med mpeg 4 ca modul och ta in mpeg 4 kanalerna med denna boxen nån som har testat. Får tacka Mossfeldt för uppdateringen också har inte hunnit prova men men hoppas det funkar.

Redigerat av grymtar, 25 maj 2010 - 13:34.


#154

Postad 09 december 2010 - 11:39

Mossfeldt
  • Mossfeldt
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag är inte så aktiv på detta forum men får emellanåt frågan om vart denna uppdatering kan hittas.
Vad jag kan se så finns inte längre den avdelningen på LGs hemsida där jag laddade ned filerna kvar och många har problem med att få svar från supporten.

Jag har nu delat ut dessa från mitt konto på Google.

https://docs.google....4...list&num=50
https://docs.google....4...list&num=50

Jag kan inte ansvara för hur filerna används och har inte någon info kvar från supporten om tillvägagångssättet.
Vad jag minns men inte är helt säker på så är det bara att bränna filerna till en data-cd och starta upp boxen med denna.
Kanske ni som nyligen har uppdaterat kan fylla på med mer info?

Skicka mig ett PM om länkarna mot förmodan inte fungerar.

#155

Postad 28 december 2010 - 11:40

Kamprad
  • Kamprad
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hittade en gammal instruktion på engelska och hoppas det funkar.

--[Creating the CD by using NERO]
1) use a CD-R or CD-RW;
2) create an ISO CD-ROM with only one session;
3) use ISO-9660 mode;
4) label CD as "DRIVE_UP";
5) burn just the two bios files keeping their original names (something like dvdslxx.rs1 and YASMSLxx.BIN);
6) burn with DAO (disc-at-once) mode and finalize;
7) insert the CD in the DVD-Recoder;
8) if the upgrade disc is not automaticaly recognized, press "Home" button and go on "Music > Disc";
9) follow the instruction the recorder shows;
10) may be the CD will be ejected (it's normal);
11) after the upgrade has been completed the recorder will turn itslef off automaticaly.

Har själv "blåst" min burk då jag drabbades av strömavbrott när jag uppgraderade, så nu händer ingenting annat än att det står wait på displayen. Borde finnas något sätt att boota från cd:n. Någon som vet?

#156

Postad 15 februari 2011 - 00:01

larstj
  • larstj
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har problem med min spelare. Den har fryst bilden under inspelning men ljudet rullat på. Det finns minst en till bara här på orten med samma problem. Fick nu också klart för mig att den inte går ihop med Boxers mpeg4 kanaler. Jag har varit in på såväl LG Sveriges hemsida samt globalt men hittar inte ett spår av spelaren. Mycket märkligt. Visserligen kan man ju söka på olika sätt men det är nästan som de inte vill kännas vid apparaten. Jag har läst igenom denna tråd och ser att fler har problem.
Den senaste uppdateringen av mjukvaran - hur gamal är den? Jag har gjort en tidigare.
Jag försökte söka efter cracker på webben men har inte hittat något. Skickade just ett mail till LG och frågade om maskinen, men jag tvivlar på att jag får något vettigt svar.
:blush:


#157

Postad 16 augusti 2011 - 20:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Hittade en DBRH-198 som jag precis uppgraderade, allt funkar fint än så länge!

Så här är LG:s instruktioner:

CD ska brännas ISO9660 med Joliet, den skall heta: RH1000_UP

Uppgraderingsprocessen:

- Starta upp spelaren utan antennen i
- Efter ca 20 sekunder stoppa i CD:n
- Välj CD på fjärren, tryck "Play", du kommer då till "Home" menyn automatiskt
- Välj Film/Movie, gå ner till Skiva/Disc, tryck OK
- Nu frågar spelaren om du vill uppgradera Firmware, välj Ja
- Du blir nu ombedd att trycka på "Rec" 3 gånger om du vill fortsätta.
- Du kan nu välja vad som skall uppgraderas: Main (Firmware), Settop (Digtalboxen) eller All (rubbet)
- Nu visar spelaren vilken version du har idag, och vilken som skall installeras. Stämmer allt så tryck "Rec" så installeras det.
- Ev en gång till om du valt att installera bägge två.

Voila!

Mina versioner: Main: 61025b, STB (Digitalbox): 4.0.2.23

Redigerat av Kanelbulle, 17 augusti 2011 - 07:22.


#158

Postad 23 augusti 2011 - 18:52

Robzzon
  • Robzzon
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tack grabbar för en enastående tråd. Ni räddade min LG DBRH-198 Recorder från undergång. Det är nämligen så att jag aldrig har fått den att fungera ihop med min ca-modul, men efter uppdateringen som ni hade med bland era tips och trix så har den återuppstått. Tack så hemskt mycket.

/Robzzon

Redigerat av Robzzon, 23 augusti 2011 - 18:53.


#159

Postad 08 januari 2012 - 14:47

Dennisyost2
  • Dennisyost2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!
Vart hittar man de senaste mjukvaruuppdateringarna till DBRH198?

Tjena!!

Hittade en DBRH-198 som jag precis uppgraderade, allt funkar fint än så länge!

Så här är LG:s instruktioner:

CD ska brännas ISO9660 med Joliet, den skall heta: RH1000_UP

Uppgraderingsprocessen:

- Starta upp spelaren utan antennen i
- Efter ca 20 sekunder stoppa i CD:n
- Välj CD på fjärren, tryck "Play", du kommer då till "Home" menyn automatiskt
- Välj Film/Movie, gå ner till Skiva/Disc, tryck OK
- Nu frågar spelaren om du vill uppgradera Firmware, välj Ja
- Du blir nu ombedd att trycka på "Rec" 3 gånger om du vill fortsätta.
- Du kan nu välja vad som skall uppgraderas: Main (Firmware), Settop (Digtalboxen) eller All (rubbet)
- Nu visar spelaren vilken version du har idag, och vilken som skall installeras. Stämmer allt så tryck "Rec" så installeras det.
- Ev en gång till om du valt att installera bägge två.

Voila!

Mina versioner: Main: 61025b, STB (Digitalbox): 4.0.2.23



#160

Postad 08 januari 2012 - 20:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Dennisyost2:

Jag fick min från LG:s support, ringtde o snackade med dom! Skicka mig ett PM så kan jag mejla över filerna till dig!

#161

Postad 09 januari 2012 - 09:54

Dennisyost2
  • Dennisyost2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej Kanelbulle! Det går inte att skicka PM till dig men det vore jättesnällt om du kunde skicka mig uppdateringarna. Är det bara att följa instruktionerna sedan? Har du haft problem efter att du uppdaterade din DBRH-198?
Min email: [email protected]

Jag har haft problem med att bilden ofta hänger sig vid inspelning (men ljudet fortsätter). Hoppas att detta problem försvinner nu...

Dennisyost2:

Jag fick min från LG:s support, ringtde o snackade med dom! Skicka mig ett PM så kan jag mejla över filerna till dig!



#162

Postad 09 januari 2012 - 12:29

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Dennisyost2:

Den buggen har jag haft några gånger. Har bara ägt min spelare i ca 6 månader, dunkade in denna Firmwaren direkt. Så jag kan inte råda dig 100%-igt. Skulle ju tro att det inte kan bli sämre! Använder mest min spelare för konvertering o även inspelning ibland, för sedan över inspelningarna direkt från hårddisken!

#163

Postad 14 mars 2012 - 23:15

Przecin
  • Przecin
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hallå.
Kan någon ge en länk till programmet LG DBRH198.
Tack.

#164

Postad 11 januari 2016 - 13:39

Krwwe
  • Krwwe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det är nu 2016 men måste ändå skriva om den här j*vla sophögen som inköptes 2006/2007.
 
Den här spelaren måste va något av det sämsta skiten som LG har släppt och gui-designern och alla ingenjörerna hos LG borde få sparken och arbeta i en Ukrainsk kolgruva istället. Det känns som personen som har gjort den svenska översättningen inte ens kan svenska, vem fan använder ordet dubbning i modern tid för att mena inspelning?, sen använder man dessutom ordet "inspelningen" på andra ställen i menyn men inte för själva det man faktiskt vill göra: spela in. 
 
Och sen måste de ha använt det billigaste j*vla skitet till dvd-rom inuti den, man får köpa 10 olika brands innan den accepterar något, och sen när man väl har hittat några skivor så är det ganska sannolikt att man får bad disc eller error cause of naviagational problems även efter man har lyckats bränna en skiva, den här spelaren kan verkligen driva en till ett mentalsjukhus!. Om man försöker koppla in den interna hårddisken till en dator så går den inte att läsas för den använder något speciellt filsystem, så den sista vägen är då att koppla in DBRH198:en till en easycap eller något liknande för att spara det som finns på DBRH198:en.
 
 
Om ni någonsin kommer i kontakt med en DBRH198 så bespara er mödan, ta ut den i trädgården och sparka sönder den, gott nytt år och hoppas LG går i konkurs! :)




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.