Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PUBG @ Xbox One 12/12

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
PlayerUnknown's Battlegrounds (PC) (PC-spel) 3 7 (8) Inga priser
PlayerUnknown's Battlegrounds (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 6 7,67 (2) 22:-

#101

Postad 12 december 2017 - 22:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Jäklar, koden måste vara en soppa. ~27 fps på One X och random dippar.

https://www.resetera...ne-and-x.10835/

#102

Postad 12 december 2017 - 22:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Jäklar, koden måste vara en soppa. ~27 fps på One X och random dippar.

https://www.resetera...ne-and-x.10835/

 

 

Fy fasen... och jag gnäller ibland när den är nere på 60 ibland på PC...

Men har nästan allt på low...  sjukt ooptimerat är det spelet... går aldrig under 100 på bf1 med mediuim settings, high på texture och nånting mer, på min pc...

Men får mycket bättre fps på testserver med ökenbanan... så man får ju hoppas på mer optimering, av både PC och konsol...  :ph34r:



#103

Postad 12 december 2017 - 23:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

sjukt ooptimerat är det spelet...

 

Ja det är ju inte släppt än  ;)



#104

Postad 12 december 2017 - 23:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jäklar, koden måste vara en soppa. ~27 fps på One X och random dippar.

https://www.resetera...ne-and-x.10835/


Så 4K HDR versionen har då exakt samma filstorlek som vanliga One? Vore ju väldigt konstigt om vanliga One-ägarna får tanka hem 4K assets.

F.ö så klagar brorsan mer på framedrops betydligt mer än vad jag märker på X. Spelet skulle absolut må bättre av högre fps istället för 4K så den prion hoppas man dom ändrar på längre fram...alternativt gör ett performance-läge som i Gears 4.

#105

Postad 13 december 2017 - 11:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Lite drygt när dom försöker matcha fps:en på X ifrån S. Varför inte köra 1080p bara och ge oss en trevlig spelupplevelse, upplösning är inte allt.

Om x ändå snittar 10+ mot S så är det långt ifrån stabila fps.

Streamers jag kollar på har nästan alla lägre inställningar än vad det är på båda xboxarna för att få vettig fps.

Ge oss ett performance läge. Menar det går ju inte få tag på freesync skärmar som går ner till 17fps liksom... Doppade ju under 25 pinsamt ofta.

Jag lirade faktiskt nya DLC till bf1 ist, hur hypad jag än är.

När dom sa innan 60fps trodde jag att det var stora marginaler över 30fps men dom är ju ljusår ifrån att nå det...

#106

Postad 13 december 2017 - 12:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Spelet skulle absolut må bättre av högre fps istället för 4K så den prion hoppas man dom ändrar på längre fram...

De lär nog inte få högre frame-rate för att de sänker upplösningen så det är nog en onödig ändring. 

 

Varför inte köra 1080p bara och ge oss en trevlig spelupplevelse, upplösning är inte allt.

För att det, som sagt, inte är upplösningen som orsakar problemen?


Redigerat av pacman, 13 december 2017 - 12:17.


#107

Postad 13 december 2017 - 12:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Spelet skulle absolut må bättre av högre fps istället för 4K så den prion hoppas man dom ändrar på längre fram...alternativt gör ett performance-läge som i Gears 4.


Det är inte lönt. CPUn är för långsam. Den lite högre frameraten på X beror på att processorn är högre klockad, men den dippar ju fortfarande under 30. GPUn är snabb så det är inte den som är flaskhalsen. Därför väljer de att dra på med hög upplösning istället.

Att texturer laddas in i början är normalt för spelet btw. Det är likadant på PC.

#108

Postad 13 december 2017 - 12:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

De lär nog inte få högre frame-rate för att de sänker upplösningen så det är nog en onödig ändring.

För att det, som sagt, inte är upplösningen som orsakar problemen?


Jaha, det är så illa? Tänkte eftersom vissa andra spel verkar vara optimerade så det går att välja antingen visuals eller framerate.

Lite märkligt hur Bluehole påstår att vanliga One flöt i 30-45 och sen art båda versionerna dippar helt sjukt mycket under 30.

Någon som kan förklara storleken på filen iom att den tydligen var lika stor till både One och X?

#109

Postad 13 december 2017 - 12:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0


Jaha, det är så illa? Tänkte eftersom vissa andra spel verkar vara optimerade så det går att välja antingen visuals eller framerate.

 

I PUBG måste CPUn hålla reda på 100 (eller nära det) spelare samtidigt. Sen är ju kartan stor med, och spelet är inte det bäst optimerade direkt.

 

Det är inte jättekrävande på PC numera. Kör det själv i 4K60, men bara grafikkortet kostar ju mer än en XB1X iofs.

 

 

Någon som kan förklara storleken på filen iom att den tydligen var lika stor till både One och X?

 

De använder säkert assets från PC-versionen, med olika inställningar för XB1 och XB1X. Det är ju samma på PC. Spelen blir inte mindre om man har ett sämre grafikkort ;)


Redigerat av Ageve, 13 december 2017 - 12:40.


#110

Postad 13 december 2017 - 12:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Aha det är så det ligger till! Tack för svar.

#111

Postad 13 december 2017 - 15:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

(edit: såg nu att klippet finns i en länk längre upp, men men...)

 

https://youtu.be/iKFKSDudWIE

 

Angående CPU, så körde jag förut med GTX 1070, och i 1080p låg det på runt 110 fps i 1080p, med i7 6700K på standardfrekvens.

 

Min lillebror fick mitt 1070, och med hans 3 år gamla i5 ligger det på runt 80fps i 1080p. 30fps lägre pga CPUn med andra ord, och då ska man tänka på att en 3 år gammal i5 är mycket snabbare än CPUn i XB1X...


Redigerat av Ageve, 13 december 2017 - 15:37.


#112

Postad 13 december 2017 - 22:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Det kommer alltså vara omöjligt att få bra framerate på en Xbox i spel som detta?

Hoppas ändå dom lyckas få till stabila 30, jag tycker det är skitkul om än att det buggar emellanåt. Blev precis utslängd till dashboard precis i slutklämmen...suck!
Verkar ändå som man har ganska ordentlig fördel med X jämfört med vanliga One, då har jag ändå bara 1080p skärm. Jag ser ju grejer mycket tydligare hela tiden jämfört med dom jag spelar med som har vanliga.

Redigerat av La Cucaracha, 13 december 2017 - 22:47.


#113

Postad 13 december 2017 - 22:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Ja det är ju inte släppt än  ;)

 

 

Hehe, visst är det så... :P

Spelade lite på testservrarna idag, och det flyter ännu bättre där nu, ligger aldrig under 80fps med samma settings som när jag på vanlig, där kan det dippa ner till 50 ibland... och på vanliga har jag ju t.o.m trixat i engine.ini settings för att få till ännu mer fps.

Så det bådar ju gott, åt det hållet för konsol med, då kanske det blir stadiga 30fps på X med, och tom på vanliga xlådan, kan man ju hoppas på...

Är sjukt CPU krävande iofs... hoppas det inte är kört där...  :ph34r:

Testservrarna ska öppna nu på PC ända tills släpp den 20e hörde jag... :) 


Redigerat av Garrett, 13 december 2017 - 22:51.


#114

Postad 13 december 2017 - 22:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag anser mig vara ganska bra nu för tiden att följa fiender med siktet, men de fps jag tenderar att spela online siktar ju på 60fps. Cod/bf1/overwatch minns inte när jag spelade ett mp som inte är Coop i 30fps, (detta fallet mer 20fps) att träffa nån med shotgun är svårt i 60fps, 20fps så kan man lika gärna ta quit to lobby 😋

Synd på ett så grymt kul koncept, men kanske får ge upp det tills vidare? Eller skaffa sig en pc...

#115

Postad 14 december 2017 - 00:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Vanliga XB1 har sämre draw distance än very low på PC. Annars överlag en blandning av very low och low.

XB1X motsvarar överlag medium settings...

https://youtu.be/SqIlgl0F7RI


Redigerat av Ageve, 14 december 2017 - 08:38.


#116

Postad 14 december 2017 - 11:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag anser mig vara ganska bra nu för tiden att följa fiender med siktet, men de fps jag tenderar att spela online siktar ju på 60fps. Cod/bf1/overwatch minns inte när jag spelade ett mp som inte är Coop i 30fps, (detta fallet mer 20fps) att träffa nån med shotgun är svårt i 60fps, 20fps så kan man lika gärna ta quit to lobby 😋

Synd på ett så grymt kul koncept, men kanske får ge upp det tills vidare? Eller skaffa sig en pc...


Hagelbrakarna gav jag upp direkt...omöjliga och känns som 100% tur.
Har du testat spelet på X än?

#117

Postad 14 december 2017 - 11:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hagelbrakarna gav jag upp direkt...omöjliga och känns som 100% tur.
Har du testat spelet på X än?

 

Hagelbrakarna är ju grymma på nära håll, helst i byggnaderna, höftskott när när siktet är runt skallen, blir ju HS direkt utan att behöva sikta så bra, helst i början när man lootar i panik med har ju fi oftast ingen hjälm, då räcker det med en spridning :D Automathaglet med 5skott är favoriten...

Men brukar byta ut den om jag hitta UMP, den är favorit som 2a vapen med grip och sikte och ljuddämpare, bra som f*n i slutet när ringen är liten, 1a vapen är m416, eller singelskott med 4* zoom med AK, AKn tar mycket skada, men rekylen är hög... :)


Redigerat av Garrett, 14 december 2017 - 11:45.


#118

Postad 14 december 2017 - 12:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hagelbrakarna gav jag upp direkt...omöjliga och känns som 100% tur.
Har du testat spelet på X än?


Dom har inte ens skickat min utbytes maskin än, pratade med MS idag och 10 arbetsdagar var nästa tisdag.. han trodde bestämt att den skulle hunnit skickas vid det laget... Varit utan fungerande x nu i typ 3 veckor +

#119

Postad 14 december 2017 - 12:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Hagelbrakarna är ju grymma på nära håll, helst i byggnaderna, höftskott när när siktet är runt skallen, blir ju HS direkt utan att behöva sikta så bra, helst i början när man lootar i panik med har ju fi oftast ingen hjälm, då räcker det med en spridning :D Automathaglet med 5skott är favoriten...
Men brukar byta ut den om jag hitta UMP, den är favorit som 2a vapen med grip och sikte och ljuddämpare, bra som f*n i slutet när ringen är liten, 1a vapen är m416, eller singelskott med 4* zoom med AK, AKn tar mycket skada, men rekylen är hög... :)


Njae, tycker haglen verkar otroligt ”laggiga” av det lilla jag testat. Blåste av två skott i en som stod helt still, antagligen satt han i menyn. Problemet var att jag blev helt ställd av att han överlevde, hann inte ladda om och han sköt ner mig...får väl öva lite.

Gillar nog SCAR bäst bland det jag testat, hyfsat enkelt att använda. UMP är nice. Även Mini14 testade jag igår för första gången, riktigt skön bössa.

Dom har inte ens skickat min utbytes maskin än, pratade med MS idag och 10 arbetsdagar var nästa tisdag.. han trodde bestämt att den skulle hunnit skickas vid det laget... Varit utan fungerande x nu i typ 3 veckor +


Fan va trist med så lång behandlingstid, plus det faktum att man likagärna kan få en trasig enhet tillbaka.
Du kommer nog märka ett ganska kraftigt lyft i PUGB med X iaf jämfört med S, speciellt grafiken och att dipparna är mindre frekventa.

#120

Postad 14 december 2017 - 13:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Njae, tycker haglen verkar otroligt ”laggiga” av det lilla jag testat. Blåste av två skott i en som stod helt still, antagligen satt han i menyn. Problemet var att jag blev helt ställd av att han överlevde, hann inte ladda om och han sköt ner mig...får väl öva lite.

Gillar nog SCAR bäst bland det jag testat, hyfsat enkelt att använda. UMP är nice. Även Mini14 testade jag igår för första gången, riktigt skön bössa.


Fan va trist med så lång behandlingstid, plus det faktum att man likagärna kan få en trasig enhet tillbaka.
Du kommer nog märka ett ganska kraftigt lyft i PUGB med X iaf jämfört med S, speciellt grafiken och att dipparna är mindre frekventa.

 

"Otroligt laggiga" ??  :huh:  Märkligt... tycker dom är jäkligt stabila... helst med choke med, då kan man klippa folk på lite längre håll...  :rolleyes:


Redigerat av Garrett, 14 december 2017 - 13:12.


#121

Postad 14 december 2017 - 13:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Smått ospelbart enligt mitt tycke. Åter till pcn, tar upp det här spelet när microsoft fått till mus/t-bord stödet.

 

//Lorryquai



#122

Postad 14 december 2017 - 14:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

"Otroligt laggiga" ?? :huh: Märkligt... tycker dom är jäkligt stabila... helst med choke med, då kan man klippa folk på lite längre håll... :rolleyes:


Men nu spelar väl inte du på konsol heller? Men jag behöver nog bara öva, jag byter ofta haglet direkt mot ngn smg eller ar om jag hittar.

#123

Postad 14 december 2017 - 14:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Enligt senaste DF så nämner även dom input laget som är mycket tydligt när man lootar vapen t.ex man trycker och trycker men inget händer.

Frågan är vad dom kan göra om man kan skylla "allt" på klen CPU?

#124

Postad 14 december 2017 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hmm... verkar som att han inte visste vad han pratade om trots allt.

 

 

Definitely on Xbox One X, 60FPS. On Xbox One, we’re not sure. We may have to limit it at 30FPS, maybe, but the last time I saw it, it was running at about 30 to 40. We’re still constantly improving it so, you know, the aim is to get to 60. That’s why we’re doing Game Preview, because I think the great thing about console is it’s a locked hardware system, so we can do really specific tweaks that tune it for those systems.



#125

Postad 14 december 2017 - 14:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Hmm... verkar som att han inte visste vad han pratade om trots allt.


Definitely on Xbox One X, 60FPS. On Xbox One, we’re not sure. We may have to limit it at 30FPS, maybe, but the last time I saw it, it was running at about 30 to 40. We’re still constantly improving it so, you know, the aim is to get to 60. That’s why we’re doing Game Preview, because I think the great thing about console is it’s a locked hardware system, so we can do really specific tweaks that tune it for those systems.


Han kanske testade en bana helt själv? :D

#126

Postad 14 december 2017 - 14:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja skriver dom om Arma? 3d-motorn att vara optimerad för upp till 8 trådar ist för 4 som nu, kanske det kan hända grejer, men det är väl högst osannolik?

Edit: om den informationen ens stämmer ang core/threads

Ms har ju resurser men jag kan inget om hur involverade arma skaparna är när det är en mod?

Redigerat av SKIBBE, 14 december 2017 - 14:38.


#127

Postad 14 december 2017 - 16:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Edit: om den informationen ens stämmer ang core/threads

 

Det stämmer inte på PC iaf. Det är optimerat för 8 trådar. Det är därför i7 är så mycket snabbare än i5.

 

(En 4-kärnig i7 har hyperthreading, dvs 8 trådar, medans en fyrkärnig i5 saknar det).

 

edit: Om du menade PUBG då. Arma har jag ingen aning om.


Redigerat av Ageve, 14 december 2017 - 16:51.


#128

Postad 14 december 2017 - 17:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Men pubg är väl en arma mod?

Okey men då borde ju xboxen rocka på bra med alla sina trådar, dock är dom ju lägre klockade, så kanske inte finns mer att hämta.

#129

Postad 14 december 2017 - 18:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Men pubg är väl en arma mod?


Nä, PUBG kör Unreal Engine 4. Snubben som startade Bluehole jobbade med en Arma-mod innan dock, så det kan hända att en del har hängt med därifrån.

#130

Postad 14 december 2017 - 18:48

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Jag måste vara tvärkass 😁 har kört 6-7 games, och endast lyckats köra över en spelare med en Buggy, aldrig skjutit ngn 😂 kan inte lära mig alls kontrollerna. Och hur man bytte vapen efter man plockat upp tog väl en sisådär 5spel. Plus att som oftast så måste jag dubbeltrycka på knappar för att få respons. Så där är mkt att önska...

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 december 2017 - 18:49.


#131

Postad 15 december 2017 - 13:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=GL2kWbGxILE



#132

Postad 15 december 2017 - 14:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Det blir väl lite av en rätt menlös jämförelse PC vs One när konsolen kostar knappt 2000:-, den PC’n kostar inte troligvis inte några 2000:-

Lite som att visa drag race mellan en Dacia Sandero och en BMW M3.

Men visst, det är ju alltid kul att se hur det kan se ut om man köper en dyr dator.

Redigerat av La Cucaracha, 15 december 2017 - 14:10.


#133

Postad 15 december 2017 - 15:31

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Tror nog att deras jämförelse var lite ironisk iofs.

 

Det borde ju kunna se bättre ut än vad det gör på XB1...



#134

Postad 15 december 2017 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det blir väl lite av en rätt menlös jämförelse PC vs One när konsolen kostar knappt 2000:-, den PC’n kostar inte troligvis inte några 2000:-

 

Jag tycker inte den är meningslös, bara om man tittar på videon med perspektivet att det ska vara någon form av tävling mellan PC och XB. Vad den säger är ju att spelet är ofärdigt på Xbox, alternativt uselt optimerat. För du kan ju titta på en jämförelse mellan andra spel med samma förutsättningar, och skillnaden kommer inte vara i närheten av lika stor som den är i den här videon. Ser ju faktiskt för jävligt ut.

 

Kan också ha något att göra iofs med att det är ett PC-spel från början som har portats ned. De flesta spel som görs är konsolspel som portas upp på PC.



#135

Postad 15 december 2017 - 18:58

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

https://news.xbox.co...oto_lrn_12.15.3

 

 

 

Earlier this week, PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) released as a console launch exclusive on Xbox One in the Xbox Game Preview program, bringing the hottest multiplayer game of the year to console for the first time. Xbox fan excitement for the launch has been incredible, with more than 1 million players on Xbox One in its first 48 hours alone.
Read more at https://news.xbox.co...zoFy7x8yBOPW.99

 

 

Rätt hyfsat för en preview som inte fungerar optimalt men roligt är det iaf blir lätt bara en match till. 



#136

Postad 15 december 2017 - 19:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Haha jo spelet ser för djävligt ut på xbox. Nog det fulaste spelet jag spelat på 10 år eller nåt på konsoll :D.

#137

Postad 15 december 2017 - 20:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Tror nog att deras jämförelse var lite ironisk iofs.

Det borde ju kunna se bättre ut än vad det gör på XB1...


Jag tycker inte den är meningslös, bara om man tittar på videon med perspektivet att det ska vara någon form av tävling mellan PC och XB. Vad den säger är ju att spelet är ofärdigt på Xbox, alternativt uselt optimerat. För du kan ju titta på en jämförelse mellan andra spel med samma förutsättningar, och skillnaden kommer inte vara i närheten av lika stor som den är i den här videon. Ser ju faktiskt för jävligt ut.


True! Det är ju normalt inte sån skillnad på spel mellan konsol och PC. Såg videon mer som ”titta PC master race”
Man hoppas ju verkligen dom tar tag i detta så man snart får se förbättringar, det kan ju omöjligt vara ens i närheten av klart iaf.
Jag tyckte mig läsa att det ganska snart planerades att släppas som ”riktigt” spel. Verkar ju lite väl optimistiskt om nuvarande skick är så här fint på konsol.

#138

Postad 16 december 2017 - 22:35

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Kört några matcher nu och j*vlar va det är buggigt. Inte värt 300kr i dagsläge tycker jag. Känns som 15-20fps oftast. Hoppas dom optimerar och fixar till det snart. Kör på en X. Vill inte ens tänka hur det är på en vanlig One. :) men annars så kan det bli jävligt bra spel.

#139

Postad 17 december 2017 - 13:44

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nu kanske jag är sist på bollen, har ju inte spelat direkt själv men man kan få lite bättre fps på alla versionerna om man inaktiverar dvr funktionen.

Om ni ej visste det så blir det dagens tips 😋

#140

Postad 17 december 2017 - 15:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Nu kanske jag är sist på bollen, har ju inte spelat direkt själv men man kan få lite bättre fps på alla versionerna om man inaktiverar dvr funktionen.

Om ni ej visste det så blir det dagens tips 😋


Var gör man det?

#141

Postad 17 december 2017 - 15:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Var gör man det?

Settings>preference>capture

Typ, bocka ur att den skall få spela in, det stänger dock helt av funktionen att spela in klipp.

Om jag minns rätt, sitter i bilen 😋

Redigerat av SKIBBE, 17 december 2017 - 15:56.


#142

Postad 17 december 2017 - 16:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Settings>preference>capture

Typ, bocka ur att den skall få spela in, det stänger dock helt av funktionen att spela in klipp.

Om jag minns rätt, sitter i bilen

 

Kör du och skriver på forumet samtidigt??  :o  :lol: 



#143

Postad 17 december 2017 - 17:00

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Kör du och skriver på forumet samtidigt?? :o :lol:


Multitasking. ;)

#144

Postad 17 december 2017 - 17:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 2

Multitasking. ;)

 

Hahaha :P

Är livsfarligt med folk som håller på med mobilen när dom kör... sambon och sonen höll på och bli påkörda när nån satt med mobilen när han körde över ett övergångsställe, det va grön gubbe... bra lag att det blir böter bara man håller den i handen medans man kör sen nästa år... :P 



#145

Postad 17 december 2017 - 18:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Nu kanske jag är sist på bollen, har ju inte spelat direkt själv men man kan få lite bättre fps på alla versionerna om man inaktiverar dvr funktionen.

Om ni ej visste det så blir det dagens tips 😋


Hörde också detta, personligen märkte jag ingen skillnad alls. Tycker att spelet fryser otroligt ofta på vanliga One är det tristaste just nu, kan hända närsom, varsom...grymt irriterande.

Spelet är ju onekligen bäst att spela solo just nu, kör man 4 squad är det nästan konstant lagg och sjuka frame drops.

#146

Postad 17 december 2017 - 18:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Var parkerad på ica-parkeringen 😋

#147

Postad 18 december 2017 - 08:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Hur värdelöst optimerat spelet än må vara så är det jävligt kul. Troligvis bättre på X givetvis men man blir lätt sittande där timme efter timme. Här är det 100% njutning när man lyckas få kills och bra utrustning. Klappade ihjäl min första motståndare med stekpanna igår :D
Paniken han hade när han stod och fipplade med en pistol som f.ö är ganska svårt att träffa nån som springer och hoppar med var kul.

#148

Postad 19 december 2017 - 09:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Kan ej spela, den säger att jag måste ha client 0.5.25 för att joina. Har 0.5.24 i detta nu. Har allt satt på auto update på konsolen. Den hittar ingen update när jag söker i mina spel&appar. Suck...

Edit: ha, efter en hard reset av boxen så försvann kravet på .25 updaten

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 19 december 2017 - 09:44.


#149

Postad 19 december 2017 - 11:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Undrar om en patch kan vara på gång då?

#150

Postad 19 december 2017 - 13:54

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Undrar om en patch kan vara på gång då?

 

Ja det patchades idag en minimal förbättring i fps och även bild kvaliten höjdes en del fick känslan det var lättare att spota fiender ,texturer laddas lite fortare och mindre pop in.   Det jag tycker är värst är input lagen vet inte hur många gånger man fyrat av eller lootat och inget händer. Nu gå man på Julledigt så kommer bli många timmar Pubg  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.