Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Väskor/ryggsäckar för systemkamera utrustning

244 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 30 december 2010 - 18:51

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Hej igen!
Kör en bump med samma inlägg då ingen har svarat angående detta.
Är det någon som vet om denna är något att ha?

http://www.elgigante...ing-kameravaska

Verkar ju vara ett bra pris och likvärdig Kata's 3in1 modell 10 och den verkar vara ok för det jag ska ha i den.
40D hus med 28-135 zoom.
18-55 objektiv
ytterligare ett objektiv när man utökar arsenalen.
Blixt
Laddare+diverse saker.

Mvh/WASTERmannen

edit: fel i länk

Redigerat av Unregistereddbdacae4, 30 december 2010 - 19:26.


#152

Postad 30 december 2010 - 19:03

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0
Man (eller jag i alla fall) får ett felmeddelande när jag klickar på länken till Elgiganten.

#153

Postad 30 december 2010 - 19:27

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Länken ändrad till en fungerande.

MVh.

#154

Postad 30 december 2010 - 19:57

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Hej igen!
Kör en bump med samma inlägg då ingen har svarat angående detta.
Är det någon som vet om denna är något att ha?


Jag har inte provat den själv, men den är säkert trevlig. Kata gör bra väskor.

Enda tipset är att faktiskt prova!

Jag är inne på min sjätte väska nu, och kommer säkert byta igen ;)

Redigerat av Mikael_R, 30 december 2010 - 19:57.


#155

Postad 30 december 2010 - 21:28

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
@Mikael_R: sjätte väskan ...... värre än min fruga ju ;)
Skämt o sido .... nog sant att det bara är att prova.
Skulle den inte passa kan man ju alltid byta senare.

Mvh/WASTERmannen.

edit:stavfel

Redigerat av Unregistereddbdacae4, 30 december 2010 - 22:04.


#156

Postad 01 januari 2011 - 20:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Blev denna i julklapp - riktigt nöjd än så länge:

Bifogad fil  Lowepro_Slingshot_300_AW_1.jpg   54,82K   2 Antal nerladdningar


Lowepro slingshot 300

#157

Postad 16 februari 2011 - 19:40

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Har nu beställt en Lowepro Stealth Reporter 650 AW. Återkommer med bilder och någon form av recension när jag fått den..

#158

Postad 16 februari 2011 - 19:56

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Trevligt! Hoppas på bilder!

#159

Postad 19 februari 2011 - 10:39

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min LowePro Stealth Reporter 650 AW. Tänkte skriva ett par ord och lägga upp lite bilder på hela härligheten.

Min utgångspunkt var att jag ville ha en stor väska. Dels vill jag ha lite att växa i, dessutom tänkte jag använda väskan som handbagage på kortare resor, och även som kombinerad foto/skolväska när jag börjar plugga i höst. Plats för laptop var t.ex. ett av kraven.

Utvändigt:

Postad bild

Väskan har rejäla spännen och remmar. "Kudden" på axelremmen är ordentligt stoppad, och vilar bekvämt mot axeln även när väskan är tungt lastad.

Postad bild

På ovansidan finns en dragkedja som när den öppnas ger dig direktåtkomst till innehållet i väskan. Mycket praktiskt!

Postad bild

På baksidan av väskan finns ett stort fack där man kan placera t.ex. en iPad, några tidningar eller andra tunna saker. Det finns också en rem att spänna runt midjan för att avlasta axlar/rygg vid längre turer.

Invändigt:

Postad bild

Inredningen är byggd så att den rymmer ett hus med monterat objektiv och 4 stora telen alternativt 6-8 mindre objektiv. Självklart går det att "möblera om" inredningen lite som man vill, och jag tänkte riva ut en hel del av den när jag använder väskan på resor eller till skoan. Laptopfickan rymmer en 17" dator, eller två par byxor om man är ute och reser :)

Postad bild

Mellan innerdelen och ytterskiktet hänger en liten "plånbok" för minneskort.

Postad bild

Hela innandömet går att lyfta ur, om du ska använda väskan och inte behöver ha med dig någon fotoutrustning.

Övrigt:


Väskan har dessutom massor av små fack och fickor för filter, batterier och andra tillbehör. Många fack sluts med ordentliga dragkedjor, några med kraftiga kardborrband. Man får även med en liten vattentät påse med fönster, att ha t.ex. mobilen i vid tuffa förhållanden. Det finns ett allvädersskydd som täcker hela väskan när du drar ut det ur sin gömma och spänner över väskan.

Allting andas kvalitet. Det är stora robusta dragkedjor, spännen och remmar. Inredningen är tjockt vadderad och allt sitter på plats när du fäst det med kardborrarna. Har inte hunnit testa väskan ordentligt "i fält", men än så länge kan jag verkligen rekommendera den. Tänk bara på att den är stor, kvalar precis in under måtten för tillåtet handbagage på de flesta flygbolag.

#160

Postad 03 mars 2011 - 21:40

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Blev helt galet förtjust i denna väska ända tills jag insåg att min D7000 inte får plats om jag ska ha BG på kameran. Har ingen lust behöva ta av det varje gång kameran ska ner i väskan.


http://www.tamrac.com/3446.htm

#161

Postad 30 maj 2011 - 23:47

access
  • access
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
Har länge letat efter en väska som man kan ta på flyget som handbagage, har rum för alla mina objektiv, ha öppning mot ryggen, vara snygg och inte se ut som en kameraväska, ha rum för kläder för en kortare resa samt rum för en 13" laptop. Låter som fler önskningar än ens ett Kinder-ägg kan uppfylla. Som tur är så verkar jag ha hittat några liksinnade individer på andra sidan atlanten. Jag har nämligen äntligen fått min F-Stop Loka med Medium och Small ICU (Internal Camera Unit) som jag beställde i mitten av januari. :)

Postad bild
Lyxiga tygpåsar runt komponenterna.

Postad bild
Gott om fack och mjuk ljus inredning så man inte slarvar bort saker eller skadar dyrgriparna.

http://albin.abo.fi/.../1/IMGP3934.jpg[/img]
Väl vadderad stoppning på ryggdelen och dragkedja runt.

Postad bild
Ryggdelen uppfälld. Ryggsäcken fungerar som en vanlig turryggsäck om man inte har i ICU:erna.

Postad bild
Små detaljer som bidrar till kvalitetskänslan. I princip alla dragkedjor har flikar eller små fack som de kan gömmas bakom så de inte hakar i något.

Postad bild
En Medium ICU på plats. Passar precis bakom/mellan aluminiumramen.

Postad bild
Ryggsäcken är förberedd för vätskesystem om man är på det humöret.

Postad bild
Gott om kompressionsremmar, sidofickor och MOLLE-fästen.

Postad bild
Limmade dragkedjor på utsidan samt fästen för stativ, skidor, snowboard eller vad man nu hittar på.

Postad bild
Tjockt gummi på undersidan med en ficka för regnöverdrag. Tål säkert att sättas ner i någon gyttjepöl utan att innehållet i ryggsäcken blir blött.

Postad bild
Gott om rum i en Medium ICS för Pentax K-7, DA 15/4 Ltd, DA 35/2,8 Ltd, DA 70/2,4 Ltd, DA 18-55/3,5-5,6 WR, DA* 50-135/2,8, K 50/1,2. Finns plats över för åtminstone ett Limited till.

Medium ICUn är kilformad; djupare nertill och grundare i toppen vilket gör att man bra kan klämma in en laptop i väskan. Eftersom allt är dimensionerat för bjässarna från Canikon så finns det oceaner av plats då man trycker in ett Pentax-system. Ett batterigrepp är inga problem att ha monterat och med mitt DA* 50-135/2,8 fastsatt på kameran så finns det rätt mycket utrymme kvar på höjden, kanske så det skulle gå att ha ett DA* 60-250 eller liknande monterat utan problem.

Har inte hunnit använda ryggsäcken så fasligt mycket ännu men de gånger jag haft den med så har den varit suverän. Bekväm att ha på ryggen, mycket plats för en massa prylar utan att det för den skull känns bökigt och klumpigt. Kan m.a.o. väl rekommendera den åt alla som vill ha den ultimata allt-i-allo-ryggsäcken för kortare resor, naturutflykter och dylikt.

Betyg: 5 linsskydd av 5 möjliga.

#162

Postad 31 maj 2011 - 06:09

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Har länge letat efter en väska som man kan ta på flyget som handbagage, har rum för alla mina objektiv, ha öppning mot ryggen, vara snygg och inte se ut som en kameraväska, ha rum för kläder för en kortare resa samt rum för en 13" laptop. Låter som fler önskningar än ens ett Kinder-ägg kan uppfylla. Som tur är så verkar jag ha hittat några liksinnade individer på andra sidan atlanten. Jag har nämligen äntligen fått min F-Stop Loka med Medium och Small ICU (Internal Camera Unit) som jag beställde i mitten av januari. :)

Ser trevligt ut det där Access! Kul med väskor som man inte ser här i Sverige, de svenska säljarna är långt efter och verkar inte vara intresserade av "nya" andra produkter.

Har även jag nya väskor sen en tid tillbaks, som väntar på att få visas upp här!

#163

Postad 15 juni 2011 - 19:56

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Mina två väskor som jag använder mest nu. Jag har bytt väskor ganska ofta nu eftersom min utrustning har förändrats många gånger. Men så här ser det ut nu.

Delsey Cortex 03 och 05. Dessa väskor går att köpa från Scandinavian Photo. Hela serien 01, 03, 05, 07 går även att köpa i äkta skinn och heter då Corium. Dom är mycket snygga men också dyrare är Cortex.

http://www.delseycamerabags.com/

05'an är den till vänster och är den näst största i serien, finns en 07 också. Jag skulle säga att 05'an storlek är som en vanlig normal axelväska.
Bifogad fil  IMGP7508.jpg   507,85K   0 Antal nerladdningar

Locket hålls på plats med magnet.
Bifogad fil  IMGP7510.jpg   515,51K   0 Antal nerladdningar

Lite fickor på framsidan. Rummer ganska mycket prylar och har massa små fickor och grejs innuti.
Själva innanmätet där kameran ligger är som en låda och går att ta ur väskan, så att den blir som en vanlig väska, typ...
Bifogad fil  IMGP7511.jpg   550,96K   0 Antal nerladdningar

I stora väskan ser det ut så här, blixtarna är av den stora typen och står rakt. I mitten där får jag plats med min kamera med objektiv, samt ett objektiv på sidan. Det som ligger i det tunna facket är 3 stycken Cactus V5, sen har jag blixt tillbehör i fickorna på framsidan.
Bifogad fil  IMGP7516.jpg   497,83K   1 Antal nerladdningar

I lilla väskan som är den jag använder mest ser det ut så här. Ser ut som de flesta väskor i denna storlek, kamera i mitten och saker på sidan. Jag får ner en av blixtarna där samt kamera med objektiv, och objektiv på sidan. Fickan på utsidan är mycket rymlig och praktisk.
Bifogad fil  IMGP7522.jpg   457,55K   2 Antal nerladdningar




För Den Pentax intresserade:

Här är FA 77, FA 43, K-7 med FA 31 och DA 15
Bifogad fil  DSC_0370.jpg   528,83K   2 Antal nerladdningar

Allt det här går ner i lilla väskan.
Bifogad fil  DSC_0371.jpg   534,97K   2 Antal nerladdningar

Det blir alltså två objektiv i ett fack, och det löser jag genom att ha ett av de objektiven i påse. Då är det inget som skaver mot något.

Som Pentax användare har jag märkt att det faktiskt är svårt med dessa små objektiv. Det finns liksom inga väskor som rymmer många små objektiv på ett bra sätt tillsammans med en kamera. Dom små objektiven ligger i alla fall inte trångt i facken!

Redigerat av Mikael_R, 15 juni 2011 - 20:00.


#164

Postad 15 juni 2011 - 20:20

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Trevliga bilder! Jag får nog säga att varianten i skinn inte var så dyr som jag hade väntat mig. :)

#165

Postad 15 juni 2011 - 20:52

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

  • 2 487 inlägg
  • 0
Ser nice ut! Härlig liten Ltd-familj det där också :)

#166

Postad 17 juni 2011 - 16:14

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Beställde en Think Tank Retrospective 5 idag, återkommer med recension när den dyker upp :D
Postad bild

http://www.thinktank...-pinestone.aspx

Redigerat av dhanjel, 17 juni 2011 - 16:15.


#167

Postad 30 december 2011 - 15:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Gjorde ett nytt väskköp idag, blev en Think Tank ryggsäck ultralight 2.5. Har nu haft en hel del väskor hemma och jag tror jag gillar denna. Önskar facken, så att varje grej har sin plats, även blixar, kablar etc, som i den tidigare allt låg i ett diverse fack. Sedan så är den lätt också. Atphototech hade 30% på ett antal Think Tank, men jag fick 30% på ScandinavienPhoto också, fint så har man den redan hemma och slipper frakten

http://www.scandinav...px?iid=11780806

Bifogad fil  Ultralight2_952.jpg   17,34K   1 Antal nerladdningar

#168

Postad 30 december 2011 - 15:46

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0
Vill bara komma med en rekommendation.

Köp inte ryggsäck med dragkedja som vätter från din rygg, du kommer att vara en levande måltavla för "ficktjuvar" innan du ens hinner vända dig om så är kameran borta! Din kameraryggsäck kan bli dyrare än vad du anat! Tar upp detta av egen erfarenhet! (platser som t.ex Barcelona och S:t Petersburg)

Själv så kommer jag att återgå till min första rygga, den som öppnas inåt mot ryggen LowePro Flipside trots att den kommer att vara lite besvärligare att hantera så kommer utrustningen att vara kvar!

Men visst står dom där med en kniv eller skjutjärn då spelar det ingen roll vilket håll väskan kan öppnas åt!
Samtidigt kan du också räkna med att även plånboken far samma väg.

Redigerat av RedMarathon, 31 december 2011 - 11:22.


#169

Postad 30 december 2011 - 16:50

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Det är sant Red, jag har inte den typ av ryggsäck i storstäder utan då har jag en vanlig netural säck, så man inte ser att det är kameragrejor. Denna är mer tänkt att ha alla grejor samlade någonstans och mer i naturen, skulle vara skator då..

#170

Postad 30 december 2011 - 20:48

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Köpte en exakt likadan som du que. Betalade 900kr med frakt från at. Är sjukt nöjd med den. Den är gjord så mm kan ha hänglås på den.


#171

Postad 31 december 2011 - 06:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Köpte en exakt likadan som du que. Betalade 900kr med frakt från at. Är sjukt nöjd med den. Den är gjord så mm kan ha hänglås på den.

Ja det följjer med ett kodlås. 900:- vad det utan moms då, jag fick lite över 1400 från at?

#172

Postad 31 december 2011 - 17:21

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Nej med moms. Åt hade 50% på den. De ändrade dock dagen efter jag beställt till 30%.

#173

Postad 01 januari 2012 - 11:24

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Nej med moms. Åt hade 50% på den. De ändrade dock dagen efter jag beställt till 30%.

Då hade du mer tur än jag, dock så var det ren tur att jag hamnade på at och såg att de hade 30%, det var google sökning på Think Tank för jag var ute efter just den väskan och då hade jag 1865:- som riktpris.

Synd bara att den inte har stativfäste men i övrigt så är den toppen. Just nu har jag den enbart som tillbehörsväska, kamerorna har jag i en axelväska.

Så är ser det ut just nu. Två kameror i axelväskan, väljer jag rätt objektiv så brukar det fungera att enbart ha denna väska med mig. Vill jag ha allt med mig så är det axelväskan och Think Tank ryggan. Eftersom jag har två kameror beredda så är det ju inte så ofta man behöver gå till ryggan för att byta.

Har ju även min gamla lowepro, den fungerar ju också med två kameror och några objektiv, om man vill ha med sig något mellanting (men allt går inte ner i den).

Fördelen med Think Tank är att man kan ha 300mm monterat i väskan, så det är ju också en möjlighet om man vill ha med en eller två kameror i en ryggsäck, men då får man ändra om facken. Kanske skulle man sätta tillbaka facken så den är klar för en kamera med monterat 300mm och tex fylla det utrymmet med blixgrejor. Vill man använda enbart Think Tank ute så skulle man då snabbt kunna lägga ner kamerna i denna och att man då får ta ut några objektiv och några blixtar.

Man skulle ju också flytta ut allt med blixtar till en annan axelväska, funderar på tex Manfrottos axelväska då skulle man kunna ha alla blixtar och ett lättstativ i väskan. Den väska har i botten plats för ett litet stativ.

Denna lilla axelremsväskan har jag för en kamera, funkar att ha på mitt näst största objektiv Sigma 150 eller Nikkor 70-300 i den väskan, bra om man är ute med enbart ett objektiv

Bifogad fil  DSC_6629_kamera.jpg   493,3K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered124686ac, 01 januari 2012 - 12:02.


#174

Postad 02 januari 2012 - 08:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Think Tanken ser ut att funka bra Que!

#175

Postad 02 januari 2012 - 08:38

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Think Tanken ser ut att funka bra Que!

Jo, jag är nöjd. Jag gjorde om facken igår så nu har jag gjort plats för en kamera med ett monterat 300mm, kan vara bra att ha det klart om man skulle behöva det.

#176

Postad 03 januari 2012 - 10:14

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Väskan är väldigt bra tycker jag, den ser liten ut men rymmer hur mycket som helst.

Jag är med i deras nyhetsbrev och de har ofta tokbra kampanjer för dem som är med där innan rean går ut till övriga.

Redigerat av Drey123, 03 januari 2012 - 10:16.


#177

Postad 03 januari 2012 - 11:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
tack för tipset, gillar tokbra kampanjer :-)

#178

Postad 12 april 2013 - 20:48

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Upp! eftersom jag är pappa till denna tråd så lyfter jag den, finns bra info och tips här. Har ny väska som jag tänkte dela med mig av i veckan som kommer.

Redigerat av Mikael_R, 12 april 2013 - 20:50.


#179

Postad 13 april 2013 - 10:39

KristianP
  • KristianP
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag har i stort sett bestämt mig för en Lowepro slingshot 202 aw. Tycker den verkar riktigt bra. Visst, den rymmer inte ett 70-200 men eftersom jag inte äger ett ännu - den dagen den sorgen :)

#180

Postad 19 april 2013 - 22:52

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Jag behöver experternas hjälp - kamera, stativ, laddare och ipad är allt införskaffat och vad som behövs för att genomföra mitt arbete mobilt. Men eftersom jag kommer vara tvungen att vara mobil med dessa delar en hel mängd i sommar så är jag på jakt efter en väska. En väska som gärna rymmer kamera + iPad framförallt men som inte blir för stor. Alltså vore en väska som. Säkert håller just detvå produkterna absolut bäst.

Dock verkar utbudet väldigt skralt på denna del- så jag hoppas någon har tips att dela med sig av till en vilsen själ.
Tack på förhand!

#181

Postad 20 april 2013 - 00:04

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0

Upp! eftersom jag är pappa till denna tråd så lyfter jag den, finns bra info och tips här. Har ny väska som jag tänkte dela med mig av i veckan som kommer.

Vaförnåge? Du har två dar på dig nu! ;)

Jag har i stort sett bestämt mig för en Lowepro slingshot 202 aw. Tycker den verkar riktigt bra. Visst, den rymmer inte ett 70-200 men eftersom jag inte äger ett ännu - den dagen den sorgen :)

Den är säkert bra, har haft en 100 aw, fast den är på tok för liten nu. Grymt bra när jag bara hade min 450D dock.

Jag behöver experternas hjälp - kamera, stativ, laddare och ipad är allt införskaffat och vad som behövs för att genomföra mitt arbete mobilt. Men eftersom jag kommer vara tvungen att vara mobil med dessa delar en hel mängd i sommar så är jag på jakt efter en väska. En väska som gärna rymmer kamera + iPad framförallt men som inte blir för stor. Alltså vore en väska som. Säkert håller just detvå produkterna absolut bäst.

Dock verkar utbudet väldigt skralt på denna del- så jag hoppas någon har tips att dela med sig av till en vilsen själ.
Tack på förhand!

En sån här kanske? Vet i och för sig inte vad du har för kamera och objektiv.

Redigerat av knobloch, 20 april 2013 - 00:05.


#182

Postad 20 april 2013 - 07:18

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Lowepro Pro Messenger 160.

Finns i tre storlekar. Jag köpte minsta.
http://www.lowepro.com/promessenger

Jag valde mellan denna och den motsvarande Think Tank Retrospective serien. Det som gjorde att jag valde Lowe'n var att avdelarna verkar vara stabilare och hela väskan verkar lite mer "isolerad" i stoppningen än Think Tank'en, samt nåt med fickorna tror jag...

Jag var faktiskt lite skeptisk, då jag visste att denna serie är rätt stor i formatet. Men jag behövde en ny väska, ville ha liten men ändå med utrymme för expansion. När jag fick hem den tyckte jag den var jätte stor, men insåg rätt snabbt att utrymmet är bra!

Här hela väskan, den ser ganska anonym ut tycker jag, inga tydliga "kamera väska" märken eller detaljer. Något om verkligen är bra är den tjocka axel remmen, den är riktigt skön och avlastar effektivt. Fördelar vikten kanske det heter. Det lilla bärhandtaget är bra att ha, och sitter på rätt ställe. Det går ner en sån där liten pet dricka flaska i sido facken.
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600.jpg   599,74K   0 Antal nerladdningar


tror man får ner en iPad här, ni får kolla Lowe's hemsida...
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-2.jpg   533,23K   1 Antal nerladdningar

Väskan öppen och utfällt, stänger man väskan nu så "låser" man den med kardborren.
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-3.jpg   527,82K   0 Antal nerladdningar

stängd, låst med kardborre
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-6.jpg   524,24K   0 Antal nerladdningar

"tyst" läge, stänger man väskan så håller den sig stängt med en magnet
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-4.jpg   531,7K   0 Antal nerladdningar

stängd, låst med magnet
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-5.jpg   477,19K   0 Antal nerladdningar

i ett av facken, en blixt och i fickan ligger min Joby kamera rem, den där fickan är bra att ha och det går ner en blixt i den.
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-7.jpg   498K   0 Antal nerladdningar

andra facket, det ligger en 85 1.8'a där nere, i mitten en blås bälg. Jag har inte så långa objektiv så bälgen fungerar lite som stöd åt kameran :P
Angående just höjden så är detta den minsta, och en 70-200 2.8 monterad på kamera går inte ner, men objektivet går ner. Jag får ner 85 1.8 och 50 1.8 i samma fack ståendes på varandra.
Johan har 180'an och kan kanske visa bild på hur det ser ut med 70-200 i väskan. Det finns också ett extra bakre platt fack där, men jag vet inte vad man ska stoppa ner där... pass eller nåt kanske.
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-8.jpg   480,05K   0 Antal nerladdningar

främre facket. Här kan man pula ner mycket, Lowe vill gärna mena att man ska stoppa ner extra hus där... jag är tveksam till det, kanske på 180 eller 200 modellen, men inte i denna. Men det går onekligen att få ner massa saker där, men jag undviker det då väskan bara blir tjock.
Bifogad fil  50 mm_1-50 sec at f - 4-0_ISO 1600-9.jpg   520,53K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Mikael_R, 20 april 2013 - 07:22.


#183

Postad 20 april 2013 - 17:39

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Vaförnåge? Du har två dar på dig nu! ;)
Den är säkert bra, har haft en 100 aw, fast den är på tok för liten nu. Grymt bra när jag bara hade min 450D dock.

En sån här kanske? Vet i och för sig inte vad du har för kamera och objektiv.


Jag har en simpel Casio EX-F1 med medföljande objektiv - använder det till att filma golfsvingar och för det är det perfekt.
Anledningen till att jag inte riktigt gillar en ryggsäcksliknande väska är att jag helt enkelt bara behöver plats för den kameran + ipad. Och kanske lite mer.



Lowepro Pro Messenger 160.



Mycket intressant. Kom in på LowePros Messenger 150 istället som var lite mer min prisklass och också passa mycket väl.
Men tar gärna emot ännu fler tips på väskor.

#184

Postad 24 maj 2013 - 13:30

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Tack Mikael för presentationen av din Pro Messenger.
Jag har nyss köpt ett Tamron 200-500 och när det sitter på kameran (eller snarare att kameran sitter på det objektivet) så blir kombon 33 cm lång, vilket inte får plats i någon av mina nuvarande väskor.
Har nu blivit mycket frestad att köpa en Pro Messenger 200. Velar mellan den och en Lowepro Flipside 500... har länge funderat på att köpa en stor och rejäl kamerarygga... men Pro Messenger är ju så rävarns snygg och smidig... men det går lättare att cykla med ryggsäck... men kameran blir mer tillgänglig med axelväska... AAAAARRRGH!!!

#185

Postad 24 maj 2013 - 14:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
:P ja det är ett helvette med väskor ^_^

#186

Postad 30 maj 2013 - 09:30

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag har börjat leta efter en som inte locket öppnas på så att man måste ha tre armar eller hålla fast det i armhålan när objektiv ska bytas, Lowepro har ju sin toploader men den är så liten och så har de passport sling bag som ser lite ostadig ut.
Har hittat Crumpler Jackpack 5500 som verkar bra, priset kanske inte är så bra men finns billigare på amazon.co.uk; har inte hittat den hos någon svensk försäljare till bra pris. :)
http://www.crumpler....ID=7992#ratings

#187

Postad 30 maj 2013 - 14:34

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
På min som du ser ovan på bilderna så fäller jag bara locket bakåt så det hamnar mellan kroppen och väskan.

#188

Postad 30 maj 2013 - 17:43

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Har funderat på det Mikael, men Event Messengern är så skumt gjord.
Den har insynsskydd/snattarskydd på sidorna, så man kan inte fälla locket helt bak, bara den övre delen och den undre vill stänga sig halvvägs automatiskt...har inte tänkt på det förrens nu när jag köpt ett till objektiv och behöver byta. Och jag vill inte klippa bort flikarna heller, nylontyget skulle bara börja fransa upp sig.
Annars gillar jag väskan, den är snygg, lagom stor och sidofickor på utsidan där man kan ha ett litet paraply och en vatten/läskflaska på en halvliter.
Handtaget på baksidan är dock lite irriterande, det fastnar i byxbältet om väskan hänger lite för lågt.
Så är dagens I-landsproblem. ;)

Postad bild

#189

Postad 31 maj 2013 - 11:38

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Det är rätt stor skillnad mellan Pro Messenger och Event Messenger, trots att det är LowePro som gör båda modellserierna.
Jag trillade dit på Pro Messenger 200, den väckte faktiskt habegäret och i går kom den som ett paket på posten :-)

Har än så länge bara packat upp väskan, men den ger ett mycket bra intryck och jag ser fram emot att börja använda den.

#190

Postad 16 augusti 2013 - 18:45

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
ThinkTank kommer med nya sling väskor alá Lowe stajl

lite halvtöntig video som inte säger nåt om väskan....alls
http://www.youtube.com/watch?v=iEmUlpFtdfI&feature=player_embedded

http://www.thinktank.../turnstyle.aspx

Redigerat av Mikael_R, 16 augusti 2013 - 18:47.


#191

Postad 19 augusti 2013 - 13:33

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Slingbags är sköna.
Jag upptäckte att min Lowe Pro Event Messenger blev lite liten till den nya D7100an, så jag passade på att inhandla en Crumpler slingbag på Rajala när jag var i Stockholm i somras.
Gillar den verkligen, hade den en hel dag utan att bli trött i axel eller rygg...och smidig när det kommer till att byta objektiv. :)
http://tinyurl.com/l77oc5s

#192

Postad 19 augusti 2013 - 20:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Slingbags är sköna.
Jag upptäckte att min Lowe Pro Event Messenger blev lite liten till den nya D7100an, så jag passade på att inhandla en Crumpler slingbag på Rajala när jag var i Stockholm i somras.
Gillar den verkligen, hade den en hel dag utan att bli trött i axel eller rygg...och smidig när det kommer till att byta objektiv. :)
http://tinyurl.com/l77oc5s


Den ser riktigt trevlig ut faktiskt!

#193

Postad 20 augusti 2013 - 06:53

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Den från Think tank verkar inte öppnas upp lika stort och smidigt, Crumplern öppnas upp som ett gap.

#194

Postad 20 augusti 2013 - 10:40

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Den från Think tank verkar inte öppnas upp lika stort och smidigt, Crumplern öppnas upp som ett gap.


Ja, ja kikade på rajala sidan. Crumplern ser riktigt bra ut

#195

Postad 23 februari 2014 - 19:54

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Var inne på clas ohlson för en annan sak och såg då att dom hade en kameraväska som verkade riktigt bra.

Det var en Lowepro Pro Runner 300 AW.

Denna hade ett regnskydd insytt så att man snabbt kunde dra fram det.
Samt en smart hållare för Stativet på utsidan.

Det jag var lite besviken över men samtidgt så fanns det ju spännen....var att den öpnades som en vanlig ryggsäck, dvs inte på insidan så att säga, så tjuvar skulle lätt kunna komma in i den , men såg att det fanns spännen som försvårar det.

Det verkar vara riktigt bra plats i den och en kamera med ett 70-200 monterat på den får lätt plats.

Är det någon som har erfarenhet av denna väska ?
Länken till clas finns här: http://www.clasohlso...-AW/Pr384973000

Där kostar den 999 kr....men på fotokunden kostar den 799 kr.

Så om någon har erfarenhet av denna väska så ge gärna ditt omdömme eftersom jag funderar skarpt på att köpa denna !!

Här är även en liten video om den:
http://www.youtube.com/watch?v=p4QTi5z3P60

#196

Postad 23 februari 2014 - 21:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Recension av Flipside 400AW
https://www.minhembi...howtopic=301463

#197

Postad 23 februari 2014 - 22:05

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur flipside 400AW är, men vad jag har hört så kan det vara svårt att få i saker/objektiv längst nere, eftersom flappen till väskan tar emot, dvs den går inte att öppna fullt...eller ?

Men är 400AW mycket större än 300AW ?

När jag tittade på Pro runner 300AW, så tyckte jag att det svalde rätt mycket utrustning.

#198

Postad 23 februari 2014 - 22:09

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10 303 inlägg
  • 0
Har lowepro slingshot 300 aw och den funkar helt ock och tar rätt mycket..

#199

Postad 24 februari 2014 - 13:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Stämmer. Det är för att väskan har lite styvhet. Jag upplever dock inte det som ett problem. Det är liksom inte svårt att få ut saker därifrån om man vill. Ofta har man lite småsaker man inte använder så ofta. Sånt har jag i mina nedre fack.

#200

Postad 24 februari 2014 - 15:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Jag har en poncho och lite andra saker där nere som man inte använder typ.

Jag vill ha en ny väska . En som har lite andra fack så man får med sig en tröja eller tunn jacka. En termos och några smörgåsar.

Nu får man packa allt på utsidan och det är varken bra eller smidigt .

Någon som har tips ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.