Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#901

Postad 21 mars 2012 - 18:59

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

400kr är halva priset. Kostar 800kr normalt.



Det går inte att slutföra köpet

Det verkar ha uppstått ett problem med ditt kreditkort. Du kan uppdatera kortinformationen eller välja ett annat kort.



Någon som haft det problemet? La just till kortet och testade även med ett ekort med nog mkt cash på!



#902

Postad 21 mars 2012 - 19:09

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Det går inte att slutföra köpet


Det verkar ha uppstått ett problem med ditt kreditkort. Du kan uppdatera kortinformationen eller välja ett annat kort.



Någon som haft det problemet? La just till kortet och testade även med ett ekort med nog mkt cash på!



Liknande hände mig någon gång, fast med Xbox live... Fick ringa till supporten och be dom fixa nåt.... :(

#903

Postad 21 mars 2012 - 20:24

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Liknande hände mig någon gång, fast med Xbox live... Fick ringa till supporten och be dom fixa nåt.... :(


Det var via windowsphone.com jag försökte. Gjorde ett test nu och det fungerade utan problem i telefonen. :)

#904

Postad 21 mars 2012 - 21:01

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Någon som har koll på hur man får över filmer från telefonen till datorn? Zune gillar inte mig för tillfället.
Lyckas inte uppa filmerna till mitt dropboxkonto heller.

Edit: det var inget :-D när det synkas så förs ju skiten automagiskt in i någon mapp i mina dokument :)

Redigerat av McAn_, 21 mars 2012 - 21:05.


#905

Postad 21 mars 2012 - 22:20

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Hur billigt?



500. Oanvända

#906

Postad 22 mars 2012 - 12:49

dreamzor
  • dreamzor
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att sms/meddelande appen är speciellt bra när det gäller facebook-chat.
Den funkar ju bra om dina kompisar är online, men det går inte att skicka offline-meddelanden...det funkar ju bra med facebook-messenger som finns till iphone.
Har jag missat något eller funkar det helt enkelt inte?

#907

Postad 22 mars 2012 - 13:50

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Hittat en grym fotoredigerings app idag. Väldigt komplett.

Thumba Photo Editor

#908

Postad 22 mars 2012 - 18:15

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Nått jag har reagerat på är att MSN inte verkar finnas.. Det är ju trots allt Windows som har gjort MSN. Drygt att allt ska vara kopplat till antingen facebook eller google.. Vore skönt att slippa dessa träsk.


Edit: Installerade nyss en rätt smidig app på mobilen som heter PC Remote. Måste dock även installera PC Remote Server på datorn för att det ska fungera. Med detta installerat så kan man styra det mesta på datorn med mobilen. Man kan styra muspekaren genom att dra fingret på mobilens skärm, styra tangentbordet, få upp skärmbilden i mobilen, ändra datorns volym, starta om datorn, stänga av datorn, försätta datorn i viloläge, logga ut, samt att även sätta på och stänga av skärmen.

Allt detta med mobilen och appen samt programmet till datorn är även gratis :) Kanske lite onödigt men rätt skoj att det fungerar. Ser fram emot att jävlas med min sambo när hon ska sitta vid datorn :P

Redigerat av Raquex, 22 mars 2012 - 18:37.


#909

Postad 22 mars 2012 - 19:31

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
MSN är ju ändå integrerat i OS'et så behöver du en MSN app verkligen? Förutsatt att man kopplat samma live konto som man har sina MSN kontakter på förstås.

#910

Postad 22 mars 2012 - 19:39

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

MSN är ju ändå integrerat i OS'et så behöver du en MSN app verkligen? Förutsatt att man kopplat samma live konto som man har sina MSN kontakter på förstås.


Tror min mobil är knas.. Sist jag gick in i "meddelande" och sen "online" och ändrade status så kom det upp ett meddelande om facebook så tog för givet att den funktionen var kopplad till facebook, men nu när jag testade igen så kom jag inte på MSN funktionen.

#911

Postad 23 mars 2012 - 07:50

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Första gången man går online så får man koppla facebook kontot till live kontot på något sätt har jag för mig. Så att man kan se alla på facebook som är online och tjöta med dem. Men MSN kontakter ska bara finnas där förutsatt att du använder samma live adress på telefonen som du har till din msn på datorn t.ex. Annars verkar något vara knas. Det funkar bra för mig i alla fall med SMS/facebook/msn i online delen för meddelanden.

#912

Postad 23 mars 2012 - 20:37

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Jag har en del foto som ligger på MS Micro/M2kort från min gamla telefon C901.
Hur gör jag smidigast för att få över alla till Skydive? Eller man kanske använder Zune?

#913

Postad 24 mars 2012 - 06:06

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Koppla in det (minneskortet) i datorn. In på it livekonto, välj skydrive osv.. Tror att det är smidigast

#914

Postad 24 mars 2012 - 23:06

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Koppla in det (minneskortet) i datorn. In på it livekonto, välj skydrive osv.. Tror att det är smidigast

Säg att jag har 300 bilder i en mapp, hur gör jag för att skicka över hela mappen till Skydrive?
Eller det går bara att föra över en bild åt gången?

Flyttade först över bilderna från minneskortet till hårddisken. Skulle sen dra över hela mappen från hårddisk till Skydrive, men det gick inte, gick inte ens att dra över en bild :huh:

Hoppas klockan ställer sig automatiskt i natt då jag ska upp tidigt :P

Redigerat av stelex, 25 mars 2012 - 00:23.


#915

Postad 25 mars 2012 - 02:33

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Min gjorde det automatiskt iaf :)... Har med problem med en filåtgången på skydrive.. Borde ju inte vara så om man ser till betyg/omdöme jag är nog bara korkad..

#916

Postad 25 mars 2012 - 11:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Tipsar om ett grymt shoot 'em up spel med glimten i ögat. Välgjort som tusan och riktigt smooth gameplay.

Chicken Invaders 3

#917

Postad 25 mars 2012 - 13:12

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Tipsar om ett grymt shoot 'em up spel med glimten i ögat. Välgjort som tusan och riktigt smooth gameplay.

Chicken Invaders 3

Fanns inte på Svenska Marketplace :angry:

#918

Postad 25 mars 2012 - 13:48

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Ajdå.

Jag angav ju US som region när jag först starta marketplace så min telefon är knuten till deras marknad. Det tycks ha fått sina fördelar snarare än nackdelar än så länge då jag själv inte använder svenska appar (förutom tv.nu som funkar ändå) men märkt att en del inte är tillgängliga för Sverige t.ex men som finns i US.

Riktigt välgjort spel alltså. Lika smooth gameplay som WP är som OS. Bra Star Wars inspirerad musik och gullig story.

Redigerat av deeyay, 25 mars 2012 - 13:54.


#919

Postad 25 mars 2012 - 14:03

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Säg att jag har 300 bilder i en mapp, hur gör jag för att skicka över hela mappen till Skydrive?
Eller det går bara att föra över en bild åt gången?

Flyttade först över bilderna från minneskortet till hårddisken. Skulle sen dra över hela mappen från hårddisk till Skydrive, men det gick inte, gick inte ens att dra över en bild :huh:

Hoppas klockan ställer sig automatiskt i natt då jag ska upp tidigt :P



Man kan inte lägga in mappar från datorn till skydrive (vad jag förstått), men däremot ska det bara vara att köra drag and drop på allt innehåll till en mapp i skydrive. Funkar åtminstone så för mig. Om det inte funkar borde du få ett felmeddelande med orsaken till att det inte går.

#920

Postad 25 mars 2012 - 20:37

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag märkte idag att min Lumia glappar lite i skärmen. Googlade på engelska och många verkar ha samma problem, testa på din skärm att trycka längst ner på glaset och dra fingret från vänstar till höger några gånger. Har du också detta problem?

Jag vet inte om felet alltid varit där på min mobil, eller om det kommit nu. Kanske skall det tom vara så?

Jag köpte mobilen beg, men fick med kvitton, så det borde gå att reklamera/garant även fast det inte är i mitt namn.

#921

Postad 25 mars 2012 - 20:46

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag märkte idag att min Lumia glappar lite i skärmen. Googlade på engelska och många verkar ha samma problem, testa på din skärm att trycka längst ner på glaset och dra fingret från vänstar till höger några gånger. Har du också detta problem?

Jag vet inte om felet alltid varit där på min mobil, eller om det kommit nu. Kanske skall det tom vara så?

Jag köpte mobilen beg, men fick med kvitton, så det borde gå att reklamera/garant även fast det inte är i mitt namn.

Min skärm glappar inte ett dugg. Vill dem så behöver de inte ta emot din telefon iom att inte kvittot är på dig.
Men det brukar aldrig vara nåt problem.

#922

Postad 26 mars 2012 - 09:01

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Säg att jag har 300 bilder i en mapp, hur gör jag för att skicka över hela mappen till Skydrive?
Eller det går bara att föra över en bild åt gången?

Flyttade först över bilderna från minneskortet till hårddisken. Skulle sen dra över hela mappen från hårddisk till Skydrive, men det gick inte, gick inte ens att dra över en bild :huh:

Hoppas klockan ställer sig automatiskt i natt då jag ska upp tidigt :P

Har nu fått över mina foton i Lumian, men fråga mig inte hur :wacko:

#923

Postad 26 mars 2012 - 09:22

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Någon som hittat någon bra app att ha på startskärmen som visar status på batteriet?

#924

Postad 26 mars 2012 - 12:53

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Någon som hittat någon bra app att ha på startskärmen som visar status på batteriet?


Tror inte det finns någon. Jag kan ha fel men jag tror inte devs har behörighet att komma åt saker såsom batteri procent m.m. pga att systemet är mycket mer låst än Android t.ex.

Det går däremot om man som jag har låst upp sin telefon så man kan installera homebrew appar. Ska prova den när jag kommer hem idag.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1328730

Redigerat av deeyay, 26 mars 2012 - 13:15.


#925

Postad 26 mars 2012 - 14:02

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Edit.

Redigerat av Unregistered2130, 28 mars 2012 - 23:18.


#926

Postad 26 mars 2012 - 14:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Fel tråd, ber om ursäkt.

Redigerat av daniel.l, 26 mars 2012 - 14:57.


#927

Postad 26 mars 2012 - 15:15

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

*Kameran är fruktansvärd jämfört med N8:an, nu känns det som att man inte har någon brukbar kamera längre, trodde inte att den skulle vara så här dålig.


Det kommer en uppdatering som fixar till kameran om man kör mycket på auto inställningar. På nuvarande svensk programvara så är vitbalansen all over the place. Dock har jag flashat in senaste programvaran och då blir kameran mycket bättre om man kör i auto läget. Jag tycker korten blir bra men jag kör alltid manuella inställningar.

Redigerat av deeyay, 26 mars 2012 - 15:15.


#928

Postad 26 mars 2012 - 15:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Hej allihopa, nu har jag och sambon bytt från varsin Nokia N8 till varsin Nokia Lumia 800, nu har vi haft våra Lumia 800 en vecka och jag ska beskriva mina första intryck efter en veckas flitigt användande:

+
*Väldigt fint flyt i operativsystemet, bra hotmailklient, integrering med skydrive, facebook osv.
*Apparna är av bra kvalitet, har i princip knappt sett några dåliga appar på marketplace.
*Xbox Live är bra.
*Webbläsaren är rätt snabb.
*Kameran är rätt snabb.
*Live Tiles är smidigt.


-
*Kameran är fruktansvärd jämfört med N8:an, nu känns det som att man inte har någon brukbar kamera längre, trodde inte att den skulle vara så här dålig.
*Batteritiden är riktigt dålig i jämförelse.
*Multitaskingen är kass då man tex ej kan promenera och prata i telefon med Endomondo, sportstracker, runkeeper osv i bakgrunden. *Nokia Kartor och Nokia Drive saknar funktionaliteter jämfört med i Symbian.
*Att det är samma volymreglering till musik och ringsignal osv är ju katastrof, lyssnar jag på lite högre musik i headset så får man nästan hörselskada då det ringer eller kommer sms.
*Det finns inte alfanumeriskt tangentbord med T9 stående gör att man skriver långsammare.
*Om man svarar på telefonen då headsetet är i så går inte ljudet till headsetet och det går inte att ändra på.
*Om man har på både ljud och vibrationer så går det inte att snabbt sätta på ljudlös utan vibrationer.
*Webbläsarens gränssnitt är mycket sämre än Operas.
*Knapplåset är omständigare än att bara röra vid en knapp som på Symbian.

Att operativsystemet skulle innehålla så många barnsjukdomar efter att ha existerat så här länge trodde jag/vi inte, först försökte jag tänka positivt men när Sambon klagade på sak efter sak så kunde man inte ljuga för sig själv längre, hehe, fan så drygt att vara missnöjd med sitt inköp. :(

Ja kort och gott så är vi båda extremt besvikna, framförallt på kameran och nu funderar vi på att köpa varsin Nokia 808 Pureview direkt den kommer till Sverige så man logga sina promenader och ta lite fina sommarbilder med sin telefon, och det utan att få slut på batteriet snabbt som attan. :-)


Tråkigt att ni är besvikna.
En bra kamera i mobilen ligger högt upp på min prioriterade lista, får därför avstå från ett köp.
Synd då suget på en Lumia var stort!

#929

Postad 26 mars 2012 - 15:27

palmnish
  • palmnish
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det någon som upplever detta problem? I kommentarerna spekuleras det om att det kan vara USB-laddaren som spökar, kan det vara så tro?

Redigerat av palmnish, 26 mars 2012 - 15:28.


#930

Postad 26 mars 2012 - 16:01

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Är det någon som upplever detta problem? I kommentarerna spekuleras det om att det kan vara USB-laddaren som spökar, kan det vara så tro?

Jag har upplevt det någon enstaka gång, men kommer inte ihåg i vilken app det var eller om jag hade laddaren i?

Ska försöka att registrera det nästan gång jag råkar ut för det.

#931

Postad 26 mars 2012 - 16:25

NiV3Rt
  • NiV3Rt
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Någon som vet när uppdateringen som ska fixa ljud och batteritid släpps i Sverige? Börjar bli riktigt less på batteritiden nu...

#932

Postad 26 mars 2012 - 16:40

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Är det någon som upplever detta problem? I kommentarerna spekuleras det om att det kan vara USB-laddaren som spökar, kan det vara så tro?


Det har att göra med att skärmen inte är ordentligt jordad. Sätter man i laddaren så blir effekten större vanligtvis. Men jag stöter aldrig på det vid normalt användande.

Den nya programvaran (12070) mildrar den effekten.

#933

Postad 26 mars 2012 - 21:39

Unregistered98487d2a
  • Unregistered98487d2a
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Bara en parantes ang. batteritiden...Från och till, inte ofta, får min telefon perioder där den drar väldigt mycket batteri. En full laddning räcker högst en dag. När detta händer så behöver jag bara ladda telefonen och sedan starta om den ( MS Windows :) ). Efter det så räcker batteriet minst 2 dagar och det kan ta veckor innan den får ett ryck med att börja dra batteri igen. Klart hållbart om jag bara behöver starta om den ibland för att få bra batteritid. Frugan behöver ladda sin iPhone minst lika ofta.
I övrigt klockren telefon!

Redigerat av Unregistered98487d2a, 26 mars 2012 - 21:40.


#934

Postad 26 mars 2012 - 22:03

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Tråkigt att ni är besvikna.
En bra kamera i mobilen ligger högt upp på min prioriterade lista, får därför avstå från ett köp.
Synd då suget på en Lumia var stort!


Han jämför iofs kameran med N8 och tänker köpa en 808 istället. Inga andra mobiler kan mig veterligen jämföra sig med dem.
Jag har tagit många bra bilder med kameran. En och annan har sabbats av vitbalansen men den fixas sannolikt snart.

#935

Postad 26 mars 2012 - 22:13

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Låter superbra, jag brukar köra i autoläge, nu hoppas jag på uppdateringen, tack för infon. :-)
Jag tror att man blivit mer bortskämd än vad man förstår med N8:ans kamera, hade nog lite orealistiska förväntningar på denna kamera.

MVH Jonas.

Det kommer en uppdatering som fixar till kameran om man kör mycket på auto inställningar. På nuvarande svensk programvara så är vitbalansen all over the place. Dock har jag flashat in senaste programvaran och då blir kameran mycket bättre om man kör i auto läget. Jag tycker korten blir bra men jag kör alltid manuella inställningar.




#936

Postad 26 mars 2012 - 22:17

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Han jämför iofs kameran med N8 och tänker köpa en 808 istället. Inga andra mobiler kan mig veterligen jämföra sig med dem.
Jag har tagit många bra bilder med kameran. En och annan har sabbats av vitbalansen men den fixas sannolikt snart.


Så tror jag också, man har blivit lite bortskämd med N8:ans kamera så nu längtar man till de sätter in pureviewteknologi i Windows phone, de har ju sagt att det är planen. :-)

MVH Jonas.

#937

Postad 26 mars 2012 - 22:19

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Skickat in min nu, skärmen knäppte hu direkt som ni vet.. Vad jag saknar den framförallt tangentbordet, men även flytet/snabbheten i apparna har min android nu och det är enorm skillnad..

#938

Postad 27 mars 2012 - 07:20

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Bara en parantes ang. batteritiden...Från och till, inte ofta, får min telefon perioder där den drar väldigt mycket batteri. En full laddning räcker högst en dag. När detta händer så behöver jag bara ladda telefonen och sedan starta om den ( MS Windows :) ). Efter det så räcker batteriet minst 2 dagar och det kan ta veckor innan den får ett ryck med att börja dra batteri igen. Klart hållbart om jag bara behöver starta om den ibland för att få bra batteritid. Frugan behöver ladda sin iPhone minst lika ofta.
I övrigt klockren telefon!

Precis det problemet som du har, har jag också. Batteritiden kan vara bra i några laddningar för att sedan dra ur på 10 timmar utan att jag i princip använder den.

Är det någon som vet i fall nästa uppdatering löser detta problem ??.

#939

Postad 27 mars 2012 - 08:13

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Uppdatering efter uppdatering...
När ska det släppas en mobil som levererar från start?

I övrigt hade jag tänkt att lösa avsaknaden av appar genom att dela ut Lumians nät till en iPod Touch - så jag enkelt kan pilla på de appar som jag för närvarande vill leka med. Tyckte detta var en bra idé tills det uppdagades att Lumian saknar Wifi Tethering? Vad händer Nokia?

#940

Postad 27 mars 2012 - 09:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Uppdatering efter uppdatering... När ska det släppas en mobil som levererar från start? I övrigt hade jag tänkt att lösa avsaknaden av appar genom att dela ut Lumians nät till en iPod Touch - så jag enkelt kan pilla på de appar som jag för närvarande vill leka med. Tyckte detta var en bra idé tills det uppdagades att Lumian saknar Wifi Tethering? Vad händer Nokia?

Vet inte om det hjälper att vi alla ringer och beklagar oss om "alla" problem?

http://www.nokia.com...upport/kontakt/

#941

Postad 27 mars 2012 - 09:53

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Vet inte om det hjälper att vi alla ringer och beklagar oss om "alla" problem?

http://www.nokia.com...upport/kontakt/


Det lär knappast snabba på uppdateringarna.

När Lumia 800 väl får wifi tethering (vilket en mobil måste ha för att anses vara "komplett" i mina ögon) har säkert nästa stora mobil utannonserats från Nokia vilket på sätt och vis skulle innebära att Lumia 800 är ett "dumt" köp från bland annat min sida.

Trist med dessa begränsningar men jag antar att det bara kan bli bättre!

#942

Postad 27 mars 2012 - 12:15

Scio
  • Scio
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Det här ser lovande ut:
mynokiablog.com/2012/03/25/wifi-sharingtethering-coming-next-week-to-lumia-800/

#943

Postad 27 mars 2012 - 12:20

Mikael Petersson
  • Mikael Petersson
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
En fråga om meddelanden och foton.

Var ställer man in i vilken upplösning man skickar kamerabilder i mms och email. bilderna blir ju ganska mycket sämre upplösning när man skickar dom. mottagaren av mms får väldigt pixliga bilder och email blir ca 2megapixel mot orginal 8 mp. Bilderna i detta fall är först tagna med kameran och sen "delad" till email och mms. Är ju rätt kasst att det är så. Vill kunna skicka full upplösning över email och "högre" upplösning över mms. Hittar inte inställningar för det.

Hjälp snälla

/micke

Redigerat av Mikael Petersson, 27 mars 2012 - 12:31.


#944

Postad 27 mars 2012 - 12:41

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Det här ser lovande ut:
mynokiablog.com/2012/03/25/wifi-sharingtethering-coming-next-week-to-lumia-800/


Läste denna artikel på wmpoweruser - vi får väl se om det dyker upp någon uppdatering under veckan.

#945

Postad 27 mars 2012 - 21:19

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

*Att det är samma volymreglering till musik och ringsignal osv är ju katastrof, lyssnar jag på lite högre musik i headset så får man nästan hörselskada då det ringer eller kommer sms.


Denna håller jag med om.. fruktansvärt störande är det. Det sjuka är att om man pratar i luren utan headset och det kommer ett mail/sms så är det tinitusvarning för att det ljudes dämpas INTE! Jag hoppas de fixar detta..

#946

Postad 28 mars 2012 - 14:04

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Första gången man går online så får man koppla facebook kontot till live kontot på något sätt har jag för mig. Så att man kan se alla på facebook som är online och tjöta med dem. Men MSN kontakter ska bara finnas där förutsatt att du använder samma live adress på telefonen som du har till din msn på datorn t.ex. Annars verkar något vara knas. Det funkar bra för mig i alla fall med SMS/facebook/msn i online delen för meddelanden.


Sorry.. Jag som var lite snurrig när jag svarade innan. Såg nu att jag skrev att jag INTE kom in på MSN igen, det jag menade var att Facebook-grejen inte kom fram igen. MSN fungerar hur bra som helst, nästan lite för bra. Dom som är online på datorn ser inte att jag är inloggad på en mobil (verkar som att de flesta internetsidor inte klassar Windows Phone som en mobil), sen hade jag glömt bort att jag loggat in. Så när mobilen plingade till så trodde jag att det var ett sms :P


Jag märkte dock en annan konstig sak med mobilen igår. Jag har nästan alltid mobilen igång även på nätterna, men igår så kände jag för att ha den avstängd. Satte den på laddning och stängde av den, men istället för att stängas av så startades den om.. Samma sak om jag stängde av den först och sen satte in laddaren, så startades mobilen.

Känns lite märkligt om man inte ska kunna ladda mobilen när den är avstängd..

Redigerat av Raquex, 28 mars 2012 - 14:05.


#947

Postad 28 mars 2012 - 14:13

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Sorry.. Jag som var lite snurrig när jag svarade innan. Såg nu att jag skrev att jag INTE kom in på MSN igen, det jag menade var att Facebook-grejen inte kom fram igen. MSN fungerar hur bra som helst, nästan lite för bra. Dom som är online på datorn ser inte att jag är inloggad på en mobil (verkar som att de flesta internetsidor inte klassar Windows Phone som en mobil), sen hade jag glömt bort att jag loggat in. Så när mobilen plingade till så trodde jag att det var ett sms :P


Jag märkte dock en annan konstig sak med mobilen igår. Jag har nästan alltid mobilen igång även på nätterna, men igår så kände jag för att ha den avstängd. Satte den på laddning och stängde av den, men istället för att stängas av så startades den om.. Samma sak om jag stängde av den först och sen satte in laddaren, så startades mobilen.

Känns lite märkligt om man inte ska kunna ladda mobilen när den är avstängd..


En mobiltelefon är i regel aldrig avstängd när den laddas. Om den är avstängd och du sätter i laddningskabeln så startar den i regel upp i ett ladningsläge. Om sätter i laddningskbabeln när telefonen är igång för att sedan stänga av den så startar den i regel om in i laddningsläget. Detta beteende är vanligt bland mobiltelefoner.

#948

Postad 28 mars 2012 - 14:38

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

En mobiltelefon är i regel aldrig avstängd när den laddas. Om den är avstängd och du sätter i laddningskabeln så startar den i regel upp i ett ladningsläge. Om sätter i laddningskbabeln när telefonen är igång för att sedan stänga av den så startar den i regel om in i laddningsläget. Detta beteende är vanligt bland mobiltelefoner.


Jo, det vet jag. Men att den går igång helt? När jag hade min HTC Desire och hade den avstängd när jag kopplade in laddaren så tändes bara skärmen en liten stund innan den slocknade. För att kunna använda mobilen så var jag själv tvungen att starta upp den, men med denna Nokia så startar den helt, precis som när jag startar den som vanligt. Borde väl räcka med att den plingar/vibrerar till för att signalera att den laddar som den gör. Den behöver ju inte starta :P

#949

Postad 28 mars 2012 - 19:14

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Nokia har nu börjat utrullningen av .12070. Kan dock dröja upp till 4 veckor innan man får den.

Mer info om uppdateringen finns på länken nedan.

http://conversations...okia-lumia-800/ ' class='bbc_url' title='Extern länk' rel='nofollow external'> http://conversations...okia-lumia-800/

"This software version for the Lumia 800 (1600.2487.8107.12070) brings significant improvements in battery performance and power management. Originally scheduled for 18 April, we’ve now managed to bring the schedule forward.

But before you get all excited and reach out for that cable to connect your Lumia 800 to your Mac or PC, there’s just one more thing to know: the update will not span the globe all at once. It will be queued up over 4 weeks, beginning today (28 March) for the first batch. Subsequent phased updates will be on 4, 11 and 18 April. "

Redigerat av Andreas951, 28 mars 2012 - 19:16.


#950

Postad 28 mars 2012 - 20:19

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Nokia har nu börjat utrullningen av .12070. Kan dock dröja upp till 4 veckor innan man får den.

Mer info om uppdateringen finns på länken nedan.

http://conversation...kia-lumia-800/

"This software version for the Lumia 800 (1600.2487.8107.12070) brings significant improvements in battery performance and power management. Originally scheduled for 18 April, we've now managed to bring the schedule forward.

But before you get all excited and reach out for that cable to connect your Lumia 800 to your Mac or PC, there's just one more thing to know: the update will not span the globe all at once. It will be queued up over 4 weeks, beginning today (28 March) for the first batch. Subsequent phased updates will be on 4, 11 and 18 April. "

Äntligen. Tänkte att uppdateringen kommer väl till mig sist av alla. Så fel jag hade.
Jag uppdaterar NU :)

Lyckades!
Telefonen har uppdaterats.

Ska bli riktigt spännade att se om batteritiden har blivit något bättre.

Redigerat av stelex, 28 mars 2012 - 20:31.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.