Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer - Nya kanaler i marknätet

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 april 2008 - 09:14

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Nån som provat söka in TV4 Sport idag??? Jag hann ej göra det hemma imorse men vet att jag förmodligen inte kommer få in den eftersom den ju ska hamna på Mux 5 som vi i Gävleborg inte verkar få in TROTS att om man kollar täckningen via Boxers hemsida så ska det vara bra täckning *bullshit*

Inga nya kanaler när jag gjorde en sökning i morse. (Stockholm Nacka)

Synd...

Och enligt frekvenstabellen på Teracoms hemsida så finns inte TV4Sport på Nacka ännu.....

#52

Postad 01 april 2008 - 11:31

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Se nedan en något kryptisk text från tv4.se (http://www.tv4.se/1....4_sport_i_boxer). Menar de, som någon nämnde på förra sida, att de inte vet om kanalen ska upp på Boxer? Kan det vara lönsamt för TV4 att hellre sälja kanalen till högstbjudande till Viasat eller CD?

Saxat från TV4 (artikel publicerad 27 mar 2008 16:00):

TV4 Sport i Boxer
I dag blev det klart, TV4 Sport har fått tillstånd att sända i det digitala marknätet, dvs Boxer, fr o m 1 april 2008.

Tittarombudsmannen: Grattis till en ny marksänd kanal?


TV4:Tack, mycket roligt, nu har vi sex kanaler i det digitala marknätet.
TO: När kan man se TV4 Sport i Boxer?


TV4: Det är inte klart vilken distributör det blir ännu så det går inte att svara på. : Vad kommer det att kosta?
TV4: Se svaret ovan. TV4 : Se svaret ovan.


TO


TO: Hur får man in kanalen?


TO: Kommer TV4 att byta ut några av sina andra kanaler i Boxer för att t ex ta in TV4 Guld? TV4 :Det går inte att svara på idag.


Publicerad 27 mar 2008 16:00

#53

Postad 01 april 2008 - 13:52

sven99
  • sven99
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Genomförda ändringar
Canal7 flyttad till MUX5 (Stockholm kanal 55). Ser ut som ny kanal vid sökning.
Axess sänder även på vardagar.

Redigerat av sven99, 01 april 2008 - 13:55.


#54

Postad 01 april 2008 - 16:03

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Genomförda ändringar
Canal7 flyttad till MUX5 (Stockholm kanal 55). Ser ut som ny kanal vid sökning.
Axess sänder även på vardagar.


Trevligt.

Kombinationen av att Axess går över till att sända hela veckan i kombination med att Aftonbladet TV7 på sikt försvinner som frikanal måste jag säga höjer kvaliteten på fria utbudet åtminstone ett halvt snäpp ;)

#55

Postad 01 april 2008 - 18:38

sven99
  • sven99
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Ny kanalsökning gav ytterligare en funnen kanal (3:e ändringen idag)
VH1 flyttad till MUX3 (kanal 56 i Stockholm) och börjar nu sända redan kl. 22 när Disney slutar. Titta på INFO som visar klockslagen för sändning.

#56

Postad 01 april 2008 - 19:51

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0
http://teracom.se/?p...play=8630:14166

Alla ändringar!

#57

Postad 01 april 2008 - 20:39

sven99
  • sven99
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

http://teracom.se/?p...play=8630:14166
Alla ändringar!

Sidan hos Teracom är vilseledande:
"Inga ändringar i Boxerpaketet. Samtliga kanaler i Boxer-paketet fortsätter tills vidare att sända som vanligt. För att fortsätta att se dessa behöver du som tittare inte göra någonting."
Detta är INTE sant eftersom man MÅSTE göra en ny kanalsökning för att kunna se VH1 och Canal7. Om man läser längre ned så anger Teracom att ny sökning behövs.

#58

Postad 02 april 2008 - 15:25

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Funderar över när man skall göra den nya kanalsökningen. Eller rättaresagt när är det meningsfullt att göra den nya kanalsökningen?
/J

#59

Postad 02 april 2008 - 15:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
redan nu ifall du vill se kanalerna som flyttat...

Redigerat av Leatherface, 02 april 2008 - 15:30.


#60

Postad 02 april 2008 - 15:46

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Fortfarande så är där ingen TV4 Sport :/
Vad i hela friden sysslar dom med?

#61

Postad 02 april 2008 - 16:54

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Fortfarande så är där ingen TV4 Sport :/
Vad i hela friden sysslar dom med?


Hmm, det är väl ingen som hävdat att TV4 Sport måste börja sända 1/4 och att de dessutom skall erbjudas av Boxer? TV4 kan ju välja att både skjuta på lanseringsdatum och att sälja den via annan operatör när det är möjligt.

Jag menar bara det att det nog inte är någon idé att hoppas på att den kanalen dyker upp vare sig gratis eller genom Boxer inom den närmaste framtiden.

/Håkan

Redigerat av hakanh65, 02 april 2008 - 16:55.


#62

Postad 02 april 2008 - 17:08

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Fortfarande så är där ingen TV4 Sport :/
Vad i hela friden sysslar dom med?


Hmm, det är väl ingen som hävdat att TV4 Sport måste börja sända 1/4 och att de dessutom skall erbjudas av Boxer? TV4 kan ju välja att både skjuta på lanseringsdatum och att sälja den via annan operatör när det är möjligt.

Jag menar bara det att det nog inte är någon idé att hoppas på att den kanalen dyker upp vare sig gratis eller genom Boxer inom den närmaste framtiden.

/Håkan


Är väl bara att vänta se vad som händer....

#63

Postad 02 april 2008 - 17:15

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
äsch den kommer nog snart.. under veckan troligtvis

Redigerat av Scrapanatchi, 02 april 2008 - 17:20.


#64

Postad 02 april 2008 - 17:55

.oskar.
  • .oskar.
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Jag ringde boxers kundtjänst igår och frågade om Tv4 Sport. Påtalade för personen på kundtjänst att information om tv4 sport kom upp om man klickade på ett vitt fält i kartan över Boxers utbud (som någon påtalat tidigare i tråden).

Svaret jag fick var att ingenting var klart än så länge, angående den "osynliga" logotypen fick jag svaret -Du får tolka det som du vill *blink**blink*
Jag tolkar det som att kanalen kommer in ganska snart, men man vet ju aldrig...

#65

Postad 02 april 2008 - 19:35

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag såg nyss inslaget med TV4's tittarombudsman på nätet (Nyhetsmorgon 2/4). Där sa han att TV4 Sport kommer att vara tillgänglig för Boxer-kunder inom några dagar.

#66

Postad 02 april 2008 - 19:55

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Jag såg nyss inslaget med TV4's tittarombudsman på nätet (Nyhetsmorgon 2/4). Där sa han att TV4 Sport kommer att vara tillgänglig för Boxer-kunder inom några dagar.


Hoppas de stämmer. Är ju Allsvenskan på Lördag sen Kvalserien på Söndag :)

#67

Postad 02 april 2008 - 20:14

.oskar.
  • .oskar.
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Jag såg nyss inslaget med TV4's tittarombudsman på nätet (Nyhetsmorgon 2/4). Där sa han att TV4 Sport kommer att vara tillgänglig för Boxer-kunder inom några dagar.


Hoppas de stämmer. Är ju Allsvenskan på Lördag sen Kvalserien på Söndag :)

Dif-MFF sänds på vanliga Tv4 på lördag. Ingen allsvensk fotboll på tv4 sport förräns på söndag (Hif-Hbk)

#68

Postad 02 april 2008 - 20:22

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Jag såg nyss inslaget med TV4's tittarombudsman på nätet (Nyhetsmorgon 2/4). Där sa han att TV4 Sport kommer att vara tillgänglig för Boxer-kunder inom några dagar.


Hoppas de stämmer. Är ju Allsvenskan på Lördag sen Kvalserien på Söndag :)


På TV4 Plus ja.

http://www.hockeyall...lprogram/tv.php

#69

Postad 02 april 2008 - 20:51

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Jag såg nyss inslaget med TV4's tittarombudsman på nätet (Nyhetsmorgon 2/4). Där sa han att TV4 Sport kommer att vara tillgänglig för Boxer-kunder inom några dagar.


Hoppas de stämmer. Är ju Allsvenskan på Lördag sen Kvalserien på Söndag :)


På TV4 Plus ja.

http://www.hockeyall...lprogram/tv.php


Tack för du på minnde mig. Trodde TV4 Sport skulle sända den matchen. Hade glömt att kolla...

#70

Postad 03 april 2008 - 10:37

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0

för Gävle kunde det ta upp till 9 månader innan vi fick mux 5, däremot kommer man troligen sätta upp mux 6 samtidigt...

vart kan man se när mux5 ska komma? Här i Karlshamn har vi inte heller den. Jublande glad när viasat sport1 och tv4 sport skulle komma.

Då kunde man ju skrota cd och viasat via parabol. Men så har vi inte mux 5 !!!! FAN!!!!!!!!!!!!

#71

Postad 03 april 2008 - 13:21

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Dem vill inte ge nån tidsplan för utbyggnaden på specifika platser då den kan ändras, är väll samma gäng som åker runt i hela sverige. men i dokumentet med annsökningar var optimistiska tidsplanen för mux 5 (&6) klar inom 6 månader och mindre optimistiska 9 månader.

Redigerat av Scrapanatchi, 03 april 2008 - 13:22.


#72

Postad 04 april 2008 - 13:53

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
TV4 Sport och Boxer bråkar om betalning
"enligt vad Dagens Media erfar har förhandlingarna mellan TV4 och Boxer kört fast. Parterna har inte kommit överens om villkoren och enligt uppgift är nästa möte inte inbokat förrän den 11 april.

- Vi kommenterar inte pågående förhandlingar, säger Cecilia Giertta, kommunikationsdirektör i TV4.

För själva de tekniska bitarna kring sändningen behöver TV4 inte något avtal med Boxer. TV4 skulle kunna börja sända TV4 Sport genom ett eget beslut att låta den visas helt fritt eller genom att starta krypterade frisändningar, så att bara abonnenter med Boxers programkort kan se kanalen. "


http://www.dagensmed...?version=157777

#73

Postad 04 april 2008 - 17:53

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

TV4 Sport och Boxer bråkar om betalning
"enligt vad Dagens Media erfar har förhandlingarna mellan TV4 och Boxer kört fast. Parterna har inte kommit överens om villkoren och enligt uppgift är nästa möte inte inbokat förrän den 11 april.

- Vi kommenterar inte pågående förhandlingar, säger Cecilia Giertta, kommunikationsdirektör i TV4.

För själva de tekniska bitarna kring sändningen behöver TV4 inte något avtal med Boxer. TV4 skulle kunna börja sända TV4 Sport genom ett eget beslut att låta den visas helt fritt eller genom att starta krypterade frisändningar, så att bara abonnenter med Boxers programkort kan se kanalen. "


http://www.dagensmed...?version=157777


Kände på mig att detta skulle hända. Där har vi anledningen varför den inte har kommit upp på Mux 5 än.
Att dom alltid ska bråka om saker och ting. De är väl för TV4 vill ha högre pris för kanalen än vad Boxer tycker den ska kosta.

Redigerat av Markus_H84, 04 april 2008 - 19:49.


#74

Postad 08 april 2008 - 16:25

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Någon som hört något nytt än?

#75

Postad 08 april 2008 - 16:34

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Någon som hört något nytt än?


Nej Tyvärr ;)

Jag har inget annat val än att betala för se kvällens Kvalserie match :wacko:

#76

Postad 08 april 2008 - 23:16

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
nästa möte inte inbokat förrän den 11 april ^ enligt vad jag postade förr

#77

Postad 09 april 2008 - 14:30

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Dem vill inte ge nån tidsplan för utbyggnaden på specifika platser då den kan ändras, är väll samma gäng som åker runt i hela sverige. men i dokumentet med annsökningar var optimistiska tidsplanen för mux 5 (&6) klar inom 6 månader och mindre optimistiska 9 månader.


Om den mindre optimistiska tidsplanen är 9 månader så är det bara att ställa in sig på att det tar ca 1,5 år eller nåt MINST!!! Sån är branschen *suck* För övrigt är jag fortfarande tjurig för att TV4 Sport bytte match igår från brynäs till skånederbyt :)

#78

Postad 10 april 2008 - 08:10

ragonline
  • ragonline
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Läste i expressen idag att TV4 Sport kommer ingå i boxerpaketet:

"TV4 Sport har fr.o.m 1 april ett sändningstillstånd i marknätet. (Förhandlingar pågår för närvarande med boxer). Om du har en digitalbox för Marksänd-TV men inget programkort från Boxer kan du inte få tillgång till TV4 Sport.
TV4 Sport ingår i Boxerpaketet."

källa: http://www.expressen...iges-sportkanal

#79

Postad 10 april 2008 - 18:05

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Läste i expressen idag att TV4 Sport kommer ingå i boxerpaketet:

"TV4 Sport har fr.o.m 1 april ett sändningstillstånd i marknätet. (Förhandlingar pågår för närvarande med boxer). Om du har en digitalbox för Marksänd-TV men inget programkort från Boxer kan du inte få tillgång till TV4 Sport.
TV4 Sport ingår i Boxerpaketet."

källa: http://www.expressen...iges-sportkanal


Den nyheten känns inte riktigt trovärdig eller aktuell. Förutom att artikeln är en vecka gammal så påstår de att kanalen ingår i Boxerpaketet samtidigt som de skriver att förhandlingar pågår med Boxer.

Jag tror inte TV4 Sport hamnar i Boxerpaketet eftersom den kommer att ligga i mux5 med 70% täckning. Alla kanaler i Boxerpaketet har hittills legat i mux2-4 (utom Canal 7 som nu är flyttad till mux5). Kanaler i mux5 har legat i Extrapaketet eller har kunnat väljas separat och jag tror detta blir fallet med TV4 Sport också. Det skulle ju annars inte vara speciellt rättvist mot dem som betalar för Boxerpaketet och inte har tillgång till mux5.

#80

Postad 11 april 2008 - 21:45

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
TV4 vill kanske ha muxen utbyggd först/snabbare och vill pressa lite.

#81

Postad 12 april 2008 - 12:52

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

TV4 vill kanske ha muxen utbyggd först/snabbare och vill pressa lite.

Tror inte det. Boxer har inget med utbyggnaden av de olika muxarna att göra. Det är Teracom som styr den tidplanen. Boxer hanterar enbart abonnemangen och det är dem TV4 förhandlar med.

#82

Postad 12 april 2008 - 20:32

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Tror inte det. Boxer har inget med utbyggnaden av de olika muxarna att göra. Det är Teracom som styr den tidplanen. Boxer hanterar enbart abonnemangen och det är dem TV4 förhandlar med.

Boxer har extremt mycket med utbyggnaden att göra. Om Boxer inte ser någon ekonomisk vinst att erbjuda mer än 70% av befolkningen mux 5 så är de inte villiga att betala för utbyggnaden. Och då har Teracom ingen jättebrådska. Om TV4 Sport hamnar i mux 5 så kan det bli den kanal som sätter fart på utbyggnaden då Boxer har en kanal som kan dra nya tittare = Boxer sätter press på Teracom.

#83

Postad 13 april 2008 - 11:28

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Boxer har extremt mycket med utbyggnaden att göra. Om Boxer inte ser någon ekonomisk vinst att erbjuda mer än 70% av befolkningen mux 5 så är de inte villiga att betala för utbyggnaden. Och då har Teracom ingen jättebrådska. Om TV4 Sport hamnar i mux 5 så kan det bli den kanal som sätter fart på utbyggnaden då Boxer har en kanal som kan dra nya tittare = Boxer sätter press på Teracom.

Det finns ju inget som säger att TV4 måste gå via Boxer för att sända TV4 Sport. De kan antingen sända den gratis eller avvakta en annan operatör för abonnemangen (Boxer har inte monopol längre). Därför kan det inte bara vara Boxer som kan ställa krav på utbyggnadstakten, eller hur?

#84

Postad 13 april 2008 - 18:50

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Det finns ju inget som säger att TV4 måste gå via Boxer för att sända TV4 Sport. De kan antingen sända den gratis eller avvakta en annan operatör för abonnemangen (Boxer har inte monopol längre). Därför kan det inte bara vara Boxer som kan ställa krav på utbyggnadstakten, eller hur?

Nej, det har jag inte sagt heller, du hävdade däremot att Boxer inte hade något med det att göra och det var den felaktigheten som jag kommenterade.
Om TV4 väljer att sända TV4Sport FTA så är det TV4 som kommer att sätta press på Teracom för att påskynda utbyggnaden. Dessutom kanske RTVV försöker att peka med hela handen också för att tala om för Teracom att utbyggnaden går för långsamt.

#85

Postad 14 april 2008 - 11:54

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Nu får man hoppas att de kommer till en lösning snart. Börjar bli tröttsamt!

#86

Postad 14 april 2008 - 15:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nej, det har jag inte sagt heller, du hävdade däremot att Boxer inte hade något med det att göra och det var den felaktigheten som jag kommenterade.
Om TV4 väljer att sända TV4Sport FTA så är det TV4 som kommer att sätta press på Teracom för att påskynda utbyggnaden. Dessutom kanske RTVV försöker att peka med hela handen också för att tala om för Teracom att utbyggnaden går för långsamt.

Ok, vi har helt enkelt olika uppfattningar om huruvida Boxer är inblandad eller ej. Boxer är ett dotterbolag till Teracom så det spelar ingen roll egentligen. Teracom har gett en tidsuppskattning till RTVV om en rimlig utbyggnadstakt för mux5 till 98% och mux6 till 90%, vilket anges i http://www.rtvv.se/_...0TV-program.pdf. Om det går snabbare är det säkert bra, men om det går långsammare så får de nog ett samtal från RTVV. Jag har dock lite svårt att se hur TV4 eller något annat programbolag kan sätta press på Teracom (eller Boxer) att göra det snabbare än utlovat.

Redigerat av hakanh65, 14 april 2008 - 15:46.


#87

Postad 16 april 2008 - 14:12

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Jag har dock lite svårt att se hur TV4 eller något annat programbolag kan sätta press på Teracom (eller Boxer) att göra det snabbare än utlovat.

Teracom får pengar av TV4 för att sända TV4Sport (om vi nu tänker oss att den går FTA), ju större täckning/fler tittare desto mer pengar.

Ingen som sitter inne med någon mer info om hur förhandlingarna går?

#88

Postad 16 april 2008 - 20:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
men samtidigt så kräver dom pengar av t.ex boxer i det här fallet för att ligga i deras paket och antagligen kräver dom för mycket betalt...

#89

Postad 17 april 2008 - 13:53

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Detta är riktigt uselt och jobbigt.

#90

Postad 01 maj 2008 - 20:30

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
1 månad och intet nytt

#91

Postad 05 maj 2008 - 09:14

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
http://www.tv4.se/1....4_sport_i_boxer

Men står ingen datum när den ska finns i utbudet :/

#92

Postad 05 maj 2008 - 12:57

Hennas
  • Hennas
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

http://www.tv4.se/1....4_sport_i_boxer

Men står ingen datum när den ska finns i utbudet :/

Den nyheten är ifrån slutet av Mars dessvärre. Det var sista gången Tv4 uttalade sig i ärendet trots att Janne Andersson, tittarombudsmannen på tv4 hävdade att det rörde sig om enstaka dagar innan det skulle vara löst...

#93

Postad 05 maj 2008 - 19:24

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
undrar när tv4 förlorar licensen...? ¡¿!

#94

Postad 07 maj 2008 - 09:19

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Boxer verkar vara förberedda i alla fall. http://www.boxer.se/?page=1335

#95

Postad 09 maj 2008 - 17:07

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
TV4 Sport nu klar!
http://www.boxer.se/...isplay=169:2473
Boxer och TV4 bjuder på en fin sommarpresent! TV4 Sport kommer att sändas fritt till alla Boxers kunder från den 11:e maj klockan 14.30 till den 30:e September. Den ligger på kanalplats 18 och du behöver göra en ny kanalsökning. TV4 Sport ligger i det 5:e sändarnätet vilket har ungefär 70% täckning i Sverige. För att se om du har täckning, följ länken till vår täckningskarta. (Alla storstadsområden har täckning).

Förhandlingarna mellan Boxer och TV4 blev långa och segdragna. Men idag meddelar Boxer att TV4 Sport verkligen kommer att ingå som en del av Boxers utbud från och med den 11 maj.



Den 1 april blev det klart att TV4 sport hade fått sändningstillstånd av Radio- och TV-verket. De flesta tog för givet att kanalen skulle ingå i Boxers utbud men när inget besked kom spekulerades det i att TV4 Sport skulle bli en frikanal. Nu blir det alltså inte så men fortfarande är det inte klart i vilket paket kanalen kommer ingå och därmed vad den kommer att kosta abonnenterna.

Fram till den 30 september är nämligen kanalen gratis som en så kallad krypterad frikanal, sedan får vi se om kanalen ingår i Boxers ordinarie utbud eller blir en tilläggskanal. I vilket fall som helst måste man vara boxerkund för att se på TV4 Sport. Ytterligare ett krav är att antennen nås av multiplex 5 som är ett sändarnät som för närvarande täcker in cirka 70 procent av Sveriges befolkning. Det är framför allt i glesbygden som full täckning saknas och än har ingen tidsplan för full utbyggnad presenterats.

Även om huvudkanalen TV4 kommer sända det mesta och viktigaste från fotbolls-em innebär det här att mycket extramaterial i samband med sportevenemanget blir tillgängligt för Boxers kunder. TV4 Sport kommer att ligga på kanalplats 18.

http://www.prylporta..._MKF864.dbp.asp

#96

Postad 09 maj 2008 - 17:26

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Jag blir tokig att dom inte täcker 100% av kunderna.

#97

Postad 09 maj 2008 - 18:56

nighteye
  • nighteye
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Boxer hävdar att MUX5 täcker 70% av Sverige, det är skitsnack. Kollar man i Teracoms frekvenslistor så inser man snabbt hur få sändare som sänder ut MUX5, blev även förvånad hur många stationer som BARA har MUX1 och inget annat. Bor i Halmstad och det finns ingen MUX5 i hela Halland, konstigt... eller?

#98

Postad 09 maj 2008 - 19:19

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Klart som fan dom ska lägga den så man int kan se sport.
Apskallar. Är det bara för att ######s eller.
Fler skulle väl skaffa boxer sen om det fanns möjlighet att få tv4 sport men nu måste man ju skaffa någon annan operatör för att få den kanalen.

#99

Postad 09 maj 2008 - 23:35

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Boxer hävdar att MUX5 täcker 70% av Sverige, det är skitsnack. Kollar man i Teracoms frekvenslistor så inser man snabbt hur få sändare som sänder ut MUX5, blev även förvånad hur många stationer som BARA har MUX1 och inget annat. Bor i Halmstad och det finns ingen MUX5 i hela Halland, konstigt... eller?


Handlar om 70% av befolkningen, inte Sveriges yta. En viss skillnad.

#100

Postad 09 maj 2008 - 23:40

Tyckare
  • Tyckare
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Boxer hävdar att MUX5 täcker 70% av Sverige, det är skitsnack. Kollar man i Teracoms frekvenslistor så inser man snabbt hur få sändare som sänder ut MUX5, blev även förvånad hur många stationer som BARA har MUX1 och inget annat. Bor i Halmstad och det finns ingen MUX5 i hela Halland, konstigt... eller?


Procenttalen berättar hur stor del av den permanent bosatta befolkningen som täcks av ett sändarnät. Det har alltså inget med area eller antal sändare att göra.

Olika sändare når ut till olika många människor eftersom mottagningsförhållandena och befolkningstätheten varierar. Som exempel kan nämnas att det i lilla Skåne bor fler människor än i hela Norrland. I Skåne räcker det med Hörbysändaren samt de medelstarka sändarna i Malmö och Helsingborg för att täcka nästan hela befolkningen, medan det i Norrland behövs 21 storsändare och hundratals slavsändare.

Om man skulle vilja bygga ett nät som täcker 50 procent av befolkningen räcker det med ett tiotal master, men ska man nå ut till 99,8 procent (som SVT gör) behövs nästan 600 stycken.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.