Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

8225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 november 2021 - 08:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 506 inlägg
  • 0

Exakt hur ska man uppdatera boxen, bara som man brukar göra ?
Det står Allente när jag startar upp min OP box numera iaf.

Har Canal Digital sedan tidigare.

Får se om detta blir sista året med CD/Allente, funderar på att gå över till Telia som har bättre utbud med CL fotboll.

Postad 29 november 2021 - 09:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 013 inlägg
  • 0
Årets samtal avklarat, gratis i 6 månader på 12 mån bindningstid. Paket large. Helt ok!

Postad 29 november 2021 - 12:25

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1

Exakt hur ska man uppdatera boxen, bara som man brukar göra ?
Det står Allente när jag startar upp min OP box numera iaf.

Har Canal Digital sedan tidigare.

Får se om detta blir sista året med CD/Allente, funderar på att gå över till Telia som har bättre utbud med CL fotboll.

Installatören sa att bilden kommer att försvinna efter den 30 november om man inte uppdaterar innan dess, men att boxen går att uppdatera till och med den 30 december. Och om inte boxen uppdateras före det kommer den att vara obrukbar för all framtid.

Men min fråga är: Kommer den gamla Viasat-boxen att fungera bara man hinner uppdatera den (som installatören sa) eller måste man ha en helt ny box som personen på Allentes kundtjänst påstod?

På Sappas webbsida finns det en PDF som visar hur man uppdaterar bootloadern på Viasats Samsung SMT S5140 HD Zapper, för Arris finns det säkert sånt nånstans...

Här är länken till PDF:en om i fall någon behöver det. 

Längst nere i sidan under Samsung SMT S5140 HD Zapper

https://sappa.se/nat...appa-informerar

https://sappa.se/med...sung_5140SE.pdf

Postad 29 november 2021 - 15:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 506 inlägg
  • 0

På Sappas webbsida finns det en PDF som visar hur man uppdaterar bootloadern på Viasats Samsung SMT S5140 HD Zapper, för Arris finns det säkert sånt nånstans...

Här är länken till PDF:en om i fall någon behöver det. 

Längst nere i sidan under Samsung SMT S5140 HD Zapper

https://sappa.se/nat...appa-informerar

https://sappa.se/med...sung_5140SE.pdf

Okej så det gäller inte Oneplace boxen om man har Canal Digital?

Postad 29 november 2021 - 16:23

beson
  • beson
  • Användare

• 185 inlägg
  • 2

Installatören sa att bilden kommer att försvinna efter den 30 november om man inte uppdaterar innan dess, men att boxen går att uppdatera till och med den 30 december. Och om inte boxen uppdateras före det kommer den att vara obrukbar för all framtid.

Men min fråga är: Kommer den gamla Viasat-boxen att fungera bara man hinner uppdatera den (som installatören sa) eller måste man ha en helt ny box som personen på Allentes kundtjänst påstod?

https://www.comhit.n...justering/page2

Postad 29 november 2021 - 20:52

Danne_485
  • Danne_485
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Blev att jag ska testa Allente ett tag. Försökte dock söka upp E-faktura hos Swedbank men den hittar varken Allente eller VCB Sweden AB. Vad göra? Någon som haft liknande problem?

Postad 29 november 2021 - 20:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 299 inlägg
  • 0

Blev att jag ska testa Allente ett tag. Försökte dock söka upp E-faktura hos Swedbank men den hittar varken Allente eller VCB Sweden AB. Vad göra? Någon som haft liknande problem?

Autogiro är det som används.

Postad 30 november 2021 - 05:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 013 inlägg
  • 0

Jag har e-faktura, Sök på Canal digital så hittar du. Namnet byts till allente vid nyår.

Postad 30 november 2021 - 08:15

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 427 inlägg
  • 0

Ringde nu och fick 2022 till halva priset. (standardpaketet). Lätt som en plätt.

Postad 30 november 2021 - 09:32

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 506 inlägg
  • 0

Ringde nu och fick 2022 till halva priset. (standardpaketet). Lätt som en plätt.

Vilket nummer ?

Dom brukar ju alltid säga att det bara gäller nya kunder.

Postad 30 november 2021 - 10:06

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 427 inlägg
  • 0

Vilket nummer ?

010-1984622. Automatisk telefonsvarare,svara ”ändra abbonemang” på nästa fråga svarar du samma,sen blir det nog telefonkö ett tag. Jag sa att jag ville ha black weekerbjudandet om att binda mig tolv mån för halva priset. No problem.

Postad 30 november 2021 - 13:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 252 inlägg
  • 0

Vilket nummer ?

Jag brukar alltid se till så jag hamnar hos dem som tar emot uppsägningar. Där finns det mandat att erbjuda bra grejer för att behålla kunder. Askungen verkar dock ha lyckats bra ändå, men det kan ju hända att man hamnar hos samma oavsett val man gör. Jag vet dock att det tidigare år varit svårt att få några bra erbjudanden, såvida man inte knappat sig fram till uppsägningsavdelningen. 

Postad 30 november 2021 - 22:52

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Väldans enkelt.
Varje år vid denna tiden så ber man att avsluta,då får man självklart erbjudandet.
Funkar varje år.

Redigerat av Kalleputs, 30 november 2021 - 22:54.

Postad 01 december 2021 - 18:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Snart dags för de olika leverantörerna att sänka sina överpriser kanske, en vinst marginal på 5-10% bör väl vara ok  :)

Som det är nu så säljer de inte med förlust till de som får halva priset

Postad 01 december 2021 - 21:37

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 880 inlägg
  • 0

Det hade varit bra mycket mer seriöst om de hade kört med ett "rätt pris" från början och till alla kunder, ny som gammal.

så löjligt att behöva hålla på att deala runt en gång om året. måste ju ta en hel del resurser på flera håll.

tänk så mycket gnäll dom sluppit bara.

50% eller mer som många branscher kör med är ju bara löjligt. man får vara bra dum om man inte genomskådar att det så kallade ordpriset bara är en bluff.

Postad 01 december 2021 - 22:27

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 252 inlägg
  • 0
Skulle aldrig betala fullt pris, oavsett operatör. Anledningen är all j-la reklam som de trycker in i sina sändningar. Ska jag verkligen betala flera hundra varje månad för något som på bästa sändningstid består av ca 25% reklam? Kollade för ett par veckor sedan på ett avsnitt av Property Brothers på 9:an och under ett avbrott var det totalt 30 reklaminslag!!! 30!!! Då räknade jag med även de första kortare inslagen direkt när avbrottet börjar och när avbrottet är slut: "Programmet presenteras av...". Utan dessa landade det på 24 normallånga reklaminslag. Helt horribelt! Det blir mer och mer tydligt att man vill ha in folk i sina reklamfria streamingtjänster.

Postad 02 december 2021 - 00:49

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Skulle aldrig betala fullt pris, oavsett operatör. Anledningen är all j-la reklam som de trycker in i sina sändningar. Ska jag verkligen betala flera hundra varje månad för något som på bästa sändningstid består av ca 25% reklam? Kollade för ett par veckor sedan på ett avsnitt av Property Brothers på 9:an och under ett avbrott var det totalt 30 reklaminslag!!! 30!!! Då räknade jag med även de första kortare inslagen direkt när avbrottet börjar och när avbrottet är slut: "Programmet presenteras av...". Utan dessa landade det på 24 normallånga reklaminslag. Helt horribelt! Det blir mer och mer tydligt att man vill ha in folk i sina reklamfria streamingtjänster.

Om man jämför hur usa lägger reklamen så är det bättre hemma. I USA har de fler reklam avbrott men de kortare medans i hemma är det mindre reklam avbrott men de är längre och då kan man e.x. gå på toa eller hämta lite snacks.

Postad 02 december 2021 - 08:11

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 252 inlägg
  • 0

Om man jämför hur usa lägger reklamen så är det bättre hemma. I USA har de fler reklam avbrott men de kortare medans i hemma är det mindre reklam avbrott men de är längre och då kan man e.x. gå på toa eller hämta lite snacks.

Det må vara bättre här i Sverige sett till hur man väljer att lägga reklaminslagen, men jag upplever att det blivit många fler reklaminslag per avbrott och det tycker jag suger. Grinig gubbe kanske... :D

Postad 06 december 2021 - 02:53

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som har fått den här förändringen i sitt Fiber-paket Allente, FD Viasat, är det bara jag som inte har det..:

Tillgång till fria kanaler i kanallistan för fiber-tv förändras

I samband med omläggningen har kanalerna God TV och Kanal 10 Sverige utgått ur listan. I stället har kanalerna CGTN, CGTN Documentary, Kanal 10 Norge och Gospel Channel Europe tillkommit.

Detta är inte kanaler som du betalar för eller som ingår i våra tv-paket, utan kanaler som vi har teknisk möjlighet att tillhandahålla utan extra kostnad. 

Fler kanaler i HD-kvalitet!
En positiv nyhet i samband med kommande omläggningar är att vi nu får möjlighet att erbjuda fler kanaler i HD, i stället för i standardkvalitet.

Kanalerna som kommer sändas i HD-kvalitet är:

Kanal 9 HD
Kanal 11 HD
Kunskapskanalen HD
SVT Barn HD
SVT 24 HD
History HD
Discovery Channel HD
DR2 HD
Denna förbättring sker utan att du behöver vidta någon åtgärd.

I samband med den tekniska omläggningen den 19 respektive 20 oktober kan du under en kortare period (dagtid) tappa tv-signalen, vilket vi naturligtvis beklagar. Vi hoppas att förändringen detta leder till ändå ska ses som positiv för dig och ditt tv-tittande. 

Det här skulle alltså skett den 18 oktober 2021 och jag skickade ett mejl till Allente förra veckan där de bekräftade att denna förändring har skett..

Kanalerna blev automatiskt i HD om det är det utskicket du tänker på. Har du möjligtvis sett någon skillnad på kanalernas kvalité istället?

Jag har inte sett ett jota av det här dock..

Redigerat av Neond13, 06 december 2021 - 17:30.

Postad 06 december 2021 - 15:49

430330284d46996000f86d02c9472940
  • 430330284d46996000f86d02c9472940
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Niklas, vet du något om utveckling av app till Google TV? 

Lite märkligt att bara satsa på AppleTV kan jag tycka..

Postad 06 december 2021 - 19:04

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej
Är det någon som har fått den här förändringen i sitt Fiber-paket Allente, FD Viasat, är det bara jag som inte har det..:

Det här skulle alltså skett den 18 oktober 2021 och jag skickade ett mejl till Allente förra veckan där de bekräftade att denna förändring har skett..

Jag har inte sett ett jota av det här dock..

Jag har Allente fiber-TV och de är HD i min tv.

Postad Igår, 00:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 292 inlägg
  • 0

Niklas, vet du något om utveckling av app till Google TV? 

Lite märkligt att bara satsa på AppleTV kan jag tycka..

Ja det är riktigt dåligt samma sak med Telenor samtidigt som man marknadsför det som att man kan se på kanalerna hur och var man vill vilket är falsk marknadsföring. Det kan man inte.

Postad Igår, 20:49

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Panik!

Måste köpa en sovrums-TV någonting 32 -48"

Absolut krav, det ska gå att köra allente-appen på den.

Vad ska vi köpa?

Billigt är bra men bra är bättre.

Vilka OS finns appen till? 

Android-TV?

Tizen?

LG?

Något att sky som pesten?

Tack!

Postad Idag, 00:16

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
.

Panik!
Måste köpa en sovrums-TV någonting 32 -48"
Absolut krav, det ska gå att köra allente-appen på den.
Vad ska vi köpa?
Billigt är bra men bra är bättre.
Vilka OS finns appen till?
Android-TV?
Tizen?
LG?
Något att sky som pesten?

Tack!

Det finns I nuläget ingen Allente app för tv oavsett fabrikat. Endast äldre Samsung TV modeller har en app.

Redigerat av WotPubgRedC, Idag, 00:16.

Postad Idag, 08:17

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Ok, tack för svar, trodde det fanns för t ex Android-tv.
Då får det bli en Apple-TV till då.

Postad Idag, 09:17

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 252 inlägg
  • 0
Jag tycker det är riktigt tråkigt att Allente inte utvecklat/ar en app för Android TV. Jag har två apparater med Android TV och det fungerar kalas för vår del. Hemma i permanentboendet är det ingen stor issue eftersom vi tar ner kanalerna via parabol, men i fritidshuset kör vi Allenteappen och då måste vi ha en Apple TV för att kunna köra Allenteappen. Alternativt kan man från en androidtelefon eller platta köra Allenteappen och sedan casta till teven, men då är det smidigare med en ATV. Kom igen Allente! En app för Android TV tack!!!

13 användare läser detta ämne

2 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar

Legion, Xerikss0n
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.