Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 27 september 2017 - 18:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Anders. Är du/ninblandade i canal digitals svt-app? Om så är,hur nära är ni ”skarp” version?

#252

Postad 27 september 2017 - 19:41

Unregistered589a1111
  • Unregistered589a1111
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har nyligen börjat uppleva problemet med att SVT-appen stänger av TVn. Det tycks inträffa slumpmässigt (lyckas inte identifiera någon särskild timer eller liknande) - har inte upplevt detta problem tidigare, men ser att det nämns i tråden.

 

Har en Samsung KU6405 (55")

 

PS. Please ge oss möjligheten att skapa ett användarkonto för att spara favoriter, prenumerera på nya avsnitt i serier, skapa "Titta senare"-spellistor och liknande. Både på vanrliga hederlig web och i Smart TV :)

PS2. Även jag har problemet med att behöva trycka på/starta appen två gånger, för att den de facto ska starta.


Redigerat av Unregistered589a1111, 27 september 2017 - 19:44.


#253

Postad 28 september 2017 - 08:27

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag vet inte om någon frågat om det, men en playlist som kontinuerligt kan spela flera avsnitt, den hamnar väldigt högt på min önskelista. Det är bland det värsta jag vet när ett avsnitt slutar och nästa väntar på att man ska trycka på en play-knapp.

 

Är det något som ni jobbar på?

Hej, om du tittar på en följetong spelar appen upp avsnitten i följd utan att du behöver trycka på något. Eller menar du att du vill välja olika program först, som sedan spelas i en viss ordning? Utveckla gärna. 

 

Anders. Är du/ninblandade i canal digitals svt-app? Om så är,hur nära är ni ”skarp” version?

Ja, den HbbTV-baserade smart-tv-appen lanserades igår i Canal Digitals boxar så det är samma app som denna tråd handlar om. Se tidigare svar om betastatus.  


Jag har nyligen börjat uppleva problemet med att SVT-appen stänger av TVn. Det tycks inträffa slumpmässigt (lyckas inte identifiera någon särskild timer eller liknande) - har inte upplevt detta problem tidigare, men ser att det nämns i tråden.

 

Har en Samsung KU6405 (55")

 

PS. Please ge oss möjligheten att skapa ett användarkonto för att spara favoriter, prenumerera på nya avsnitt i serier, skapa "Titta senare"-spellistor och liknande. Både på vanrliga hederlig web och i Smart TV :)

PS2. Även jag har problemet med att behöva trycka på/starta appen två gånger, för att den de facto ska starta.

Tråkigt att höra att felet har uppstått hos dig. Felet verkar kunna komma och gå, det är det som gör att ingen kunnat sätta fingret på problemet än. Vi håller tummarna. 

 

Tack för synpunkten, vi tar till oss. 



#254

Postad 03 oktober 2017 - 12:09

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Hej, om du tittar på en följetong spelar appen upp avsnitten i följd utan att du behöver trycka på något. Eller menar du att du vill välja olika program först, som sedan spelas i en viss ordning? Utveckla gärna. 

 

Ja, den HbbTV-baserade smart-tv-appen lanserades igår i Canal Digitals boxar så det är samma app som denna tråd handlar om. Se tidigare svar om betastatus.  


Tråkigt att höra att felet har uppstått hos dig. Felet verkar kunna komma och gå, det är det som gör att ingen kunnat sätta fingret på problemet än. Vi håller tummarna. 

 

Tack för synpunkten, vi tar till oss. 

 

Hej Anders!

 

Vi använder appen flitigt och har tre synpunkter

 

1) Se till att textningen är i synk med bilden, fungerar inte alls är många sekunders differens mellan ljud och text. Detta är en måste ha-funktion. Edit: Ser att ni jobbar med LG för att fixa detta, hoppas det blir snart för med småbarn stojandes är textning ett måste. 

 

2) Önskar att nästa avsnitt spelas upp automatiskt när man tittar på en serie, t.ex. barnprogram där varje avsnitt är 5 minuter långt. Blir mycket springande till tv-rummet för att hjälpa dottern välja nästa avsnitt ;) har främst testat barnprogram, det fungerar säkert för andra typer av serier som nån skriver i tråden. 

 

3) När man väljer en serie tycker vi att sorteringen är märklig av avsnitten, t.ex. fick vi upp jättegamla avsnitt av uppdrag granskning som vi trodde var senaste för de låg först. Det framgår inte så tydligt vilken säsong och avsnitt som avses för programmen. 

 

I övrigt inget att anmärka på, bra design.

 

Kör LG B6V 55" med webos och senaste uppdateringen.

 

/S


Redigerat av Unregistered8cb13de7, 03 oktober 2017 - 12:18.


#255

Postad 03 oktober 2017 - 16:18

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders!

 

Vi använder appen flitigt och har tre synpunkter

 

1) Se till att textningen är i synk med bilden, fungerar inte alls är många sekunders differens mellan ljud och text. Detta är en måste ha-funktion. Edit: Ser att ni jobbar med LG för att fixa detta, hoppas det blir snart för med småbarn stojandes är textning ett måste. 

 

2) Önskar att nästa avsnitt spelas upp automatiskt när man tittar på en serie, t.ex. barnprogram där varje avsnitt är 5 minuter långt. Blir mycket springande till tv-rummet för att hjälpa dottern välja nästa avsnitt ;) har främst testat barnprogram, det fungerar säkert för andra typer av serier som nån skriver i tråden. 

 

3) När man väljer en serie tycker vi att sorteringen är märklig av avsnitten, t.ex. fick vi upp jättegamla avsnitt av uppdrag granskning som vi trodde var senaste för de låg först. Det framgår inte så tydligt vilken säsong och avsnitt som avses för programmen. 

 

I övrigt inget att anmärka på, bra design.

 

Kör LG B6V 55" med webos och senaste uppdateringen.

 

/S

Hej och tack för synpunkterna. Vi tittar på vilken sortering som är lämplig för olika slags innehåll - vi har ju både serier som är följetonger och aktualitetsprogram där det senaste är mest relevant. Vi får kika på hur Uppdrag granskning presenteras. 

 

Det är också följetongerna som idag spelar vidare automatiskt. 


Vi har justerat bitrates i appen nu så upplevelsen ska vara bättre för er som haft pixlig bild i början (främst LG-ägare). 



#256

Postad 03 oktober 2017 - 17:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

 


Vi har justerat bitrates i appen nu så upplevelsen ska vara bättre för er som haft pixlig bild i början (främst LG-ägare). 

 

Verkar fungerar bättre nu  :)



#257

Postad 04 oktober 2017 - 09:27

Klonas
  • Klonas
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej Anders. 

Tack för appen. 

Jag har en samsung UE65KS7005 av 2016 års modell. 

Appen funkar bra, dock märkt att det är lite problem att växla mellan appen och livetv-sändningar på kabel. Kanske har mer med samsungs OS att göra än eran kod vad vet jag.

 

Ett annat problem för mig, som är värre, är att nedersta 1/5 delen av bilden har som ett lite mörkare maskeringsfält framför sig som framförallt märks i ljusa/vita scener. Såg detta bla. i fråga lund. Blev lite förskräckt och trodde först att bildpanelen på TVn pajat men det syns inte på filmer i andra appar eller live-tv. Jag kollade även samma avsnitt av fråga lund på datorn och där syns det inte heller. 

 

MVH Jonas



#258

Postad 04 oktober 2017 - 21:50

Unregisteredb287fd5d
  • Unregisteredb287fd5d
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Någon som vet vad dagens uppdatering av appen gör? Samsung KS7005


Redigerat av Unregisteredb287fd5d, 04 oktober 2017 - 21:54.


#259

Postad 05 oktober 2017 - 08:20

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Klonas, berätta gärna mer om problemen mellan tv och app så kan jag be Samsung utreda saken. Jag ser också det mörka fältet i nederkant, vi tar och kollar på det. 

 

@maxxel100, Uppdateringen igår är mest en administrativ sak för att få ut vår nya logotyp överallt. Själva appen körs egentligen helt från en server så de flesta uppdateringarna som påverkar användarupplevelsen görs utan att du får en uppdatering i tv:n.


SVT Play Beta finns nu tillgänglig i samtliga Samsung 2016 smart-tv. Se till att tv:n har senaste uppdateringen så ska du hitta appen på hemskärmen. 



#260

Postad 05 oktober 2017 - 14:07

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej, märkt att det händer mycket med appen just nu som är positivt, men en fråga om man vill ta bort automateringen mellan avsnitten i serier, går det det eller kommer det komma någon funktion senare att läggas till?

 

Ha det bra.



#261

Postad 05 oktober 2017 - 16:20

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Hej Anders,

Nu måste ni ha laddat in en gammal backup på servern för nu är min 16:00 nyheter ej synliga igen :(



#262

Postad 05 oktober 2017 - 19:55

Unregistered41312
  • Unregistered41312
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

För mig är appen helt obrukbar, den startar och jag ser själva startsidan med aktuella program,
men jag hör fortfarande satellitmottagarens ljud i bakgrunden, samt det går inte att navigera med fjärrkontrollen.

För att avsluta SVT-appen måste jag hoppa via Netflix eller Plexappen och sedan avsluta, går jag
direkt till sat. mottagaren via "smarthub" så händer det ingenting.

Jag har en 2017 Samsung MU7075 med firmware 1144, känns lite surt att man måste kolla SVT Play på
AppleTV:n för att det skall funka...

MVH

Redigerat av Unregistered41312, 05 oktober 2017 - 19:56.


#263

Postad 06 oktober 2017 - 10:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej!

För mig är appen helt obrukbar, den startar och jag ser själva startsidan med aktuella program,
men jag hör fortfarande satellitmottagarens ljud i bakgrunden, samt det går inte att navigera med fjärrkontrollen.

För att avsluta SVT-appen måste jag hoppa via Netflix eller Plexappen och sedan avsluta, går jag
direkt till sat. mottagaren via "smarthub" så händer det ingenting.

Jag har en 2017 Samsung MU7075 med firmware 1144, känns lite surt att man måste kolla SVT Play på
AppleTV:n för att det skall funka...

MVH

Vad har satellitmottagaren att göra med en app som är installerad i TVn menar du?



#264

Postad 06 oktober 2017 - 12:11

Unregistered41312
  • Unregistered41312
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vad har satellitmottagaren att göra med en app som är installerad i TVn menar du?

 

Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, ber om ursäkt för det.

Det jag menar är att om jag kollar på Satellit, Plex, Netflix eller någon annan källa och startar SVT play-appen via smarthub så uppstår ovan nämnda symptom.

 

MVH



#265

Postad 07 oktober 2017 - 17:19

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har fortfarande problem med min beta app. Den fungerar så länge jag inte har någon enhet inkopplad via hdmi. Så fort jag kopplar in en tv box eller apple tv via hdmi så kan jag inte göra något i appen. Är det bara jag som har det problemet?

 

Hans



#266

Postad 07 oktober 2017 - 18:04

Unregistered41312
  • Unregistered41312
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har fortfarande problem med min beta app. Den fungerar så länge jag inte har någon enhet inkopplad via hdmi. Så fort jag kopplar in en tv box eller apple tv via hdmi så kan jag inte göra något i appen. Är det bara jag som har det problemet?
 
Hans


Hej!

Jag har liknande problem med min samsung-tv, se mitt inlägg ovan.

MVH

#267

Postad 08 oktober 2017 - 22:17

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Hej Anders

 

Jag har tyvärr också problem med att min Samsung-Tv stänger av sig efter exakt 15 minuters kollande på SVT Play. Om jag däremot gör någon aktivitet typ pausar/startar så resetas timern till ytterligare 15 minuter. 

 

TVn är en UE55KU6515 med senaste firmwaren och senaste SVTPlay.



#268

Postad 09 oktober 2017 - 08:58

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej, märkt att det händer mycket med appen just nu som är positivt, men en fråga om man vill ta bort automateringen mellan avsnitten i serier, går det det eller kommer det komma någon funktion senare att läggas till?

 

Ha det bra.

Hej, det går att stoppa/backa ut från videon om man inte vill se nästa avsnitt men vi har inte byggt nån möjlighet att stänga av hela funktionen. Får vi många önskemål om saken är det såklart nått vi tar tag i. 

 

Hej Anders,

Nu måste ni ha laddat in en gammal backup på servern för nu är min 16:00 nyheter ej synliga igen :(

Det låter inte bra, jag får kolla med publiceringsteamet om nåt har gått fel igen. 



#269

Postad 09 oktober 2017 - 10:36

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hej!
Jag upplever också problem med min app efter 15 minuter. Då stänger den av hela tv:n och jag får börja om från början.



#270

Postad 09 oktober 2017 - 11:40

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Status på Samsungs tv-apparater

Vi har ett par kända fel när vår app körs i Samsungs tv-apparater, de hjälper oss med felsökning men har inte helt löst problemen än. 

  • Vissa modeller stänger av sig när ingen fjärrkontrollsknapp blivit nedtryckt på 15 min. Även om användaren tittar på video. Den upplevelsen är såklart dålig och vi får hjälp från Samsung att försöka hitta problemet. 
  • Vissa modeller kan inte styra vår app om en box är ansluten via HDMI-sladd. Fjärrkontrollen försöker styra boxen istället för vår app. Även här hjälper Samsung oss att försöka identifiera felet. 


#271

Postad 09 oktober 2017 - 19:52

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Toppen att ni jobbar på det! Nu får jag ha en äggklocka bredvid TVn som står på 14 minuter så jag vet när jag behöver trycka på en knapp. Lite tråkigt i längden när man vill se på långa dokumentärer. :)



#272

Postad 11 oktober 2017 - 13:12

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Hej, 

 

Vad gäller äldre LG-modeller har jag tyvärr inget nytt - en del konstigheter i videouppspelningen behöver lösas men varken vi eller LG har lyckats hitta källan till problemen än. När de problemen är hittade och lösta kommer appen ut på även dessa modeller. 

 

Som några av er har märkt har vi nu lagt in en del Öppet arkiv-material i SVT Play. Det är c:a 100 program från https://oppetarkiv.se som nu finns publicerade i SVT Play, det är samma utbud oavsett om du använder en SVT Play-app eller webbsajten https://svtplay.se

 

@Lunden73: Om tipset från Maserik inte funkar, hojta till så tar jag det vidare med Samsung. Vi har stött på det felet tidigare men det ska ha blivit löst med Firmware-uppdateringar från Samsung. 

Halloj! 

Hur ser det ut för oss med LG webOS 2.0 kommer vi kunna ta del av SVT Appen så småningom eller är det nedlagt? :)



#273

Postad 16 oktober 2017 - 12:39

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Halloj! 

Hur ser det ut för oss med LG webOS 2.0 kommer vi kunna ta del av SVT Appen så småningom eller är det nedlagt? :)

Hej, det är inte nedlagt. Vi har under en period tagit hand om småbuggar i WebOS 3 men börjar nu titta på vad som fattas för att få ut den på WebOS 2. Det är för tidigt att säga hur det kommer att gå men vi börjar kolla på det. 



#274

Postad 16 oktober 2017 - 17:02

Unregistered589a1111
  • Unregistered589a1111
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej igen!

 

Hm, söker appen automatiskt också i Öppet Arkiv? Hittar en del content som finns på Öppet Arkiv, men inte allt.

 

Exempel: "Svensson, Svensson" hittar jag  bara säsong 1 av i SVT-appen. På Öppet Arkiv finns även säsong 2.

 

Hanteras säsonger annorlunda i SVT-appen än tidigare? Kanske jag som inte tittar på rätt plats?

 

EDIT: Ser att säsong 2 inte finns på svtplay.se (web) heller. Knepigt! Men det är ju inte appens fel i alla fall ... :-)


Redigerat av Unregistered589a1111, 16 oktober 2017 - 17:03.


#275

Postad 17 oktober 2017 - 08:20

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej igen!

 

Hm, söker appen automatiskt också i Öppet Arkiv? Hittar en del content som finns på Öppet Arkiv, men inte allt.

 

Exempel: "Svensson, Svensson" hittar jag  bara säsong 1 av i SVT-appen. På Öppet Arkiv finns även säsong 2.

 

Hanteras säsonger annorlunda i SVT-appen än tidigare? Kanske jag som inte tittar på rätt plats?

 

EDIT: Ser att säsong 2 inte finns på svtplay.se (web) heller. Knepigt! Men det är ju inte appens fel i alla fall ... :-)

Hej, jag förstår att frågan dyker upp för läget är kanske inte helt självklart... Öppet arkiv och SVT Play är två separata tjänster, denna app är bara för SVT Play. I somras publicerade vi dock en del av Öppet arkivs program i SVT Play, lite som ett skyltfönster för tjänsten. Det var ju synd denna gång att inte hela serien finns i Play samtidigt, vi ska prata ihop oss om det går att göra urvalet annorlunda. 



#276

Postad 17 oktober 2017 - 18:31

Unregistered589a1111
  • Unregistered589a1111
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 2

Hej, jag förstår att frågan dyker upp för läget är kanske inte helt självklart... Öppet arkiv och SVT Play är två separata tjänster, denna app är bara för SVT Play. I somras publicerade vi dock en del av Öppet arkivs program i SVT Play, lite som ett skyltfönster för tjänsten. Det var ju synd denna gång att inte hela serien finns i Play samtidigt, vi ska prata ihop oss om det går att göra urvalet annorlunda. 

 

Tack för klargörandet Anders! Och en stor, fet guldstjärna till dig, som fortsätter föra direktdialog med användarna här. Både vad gäller fel/konstigheter, frågor och önskemål. En riktig lyx att kunna interagera med någon som finns så nära tjänsteleveransen!



#277

Postad 19 oktober 2017 - 21:53

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hej, det är inte nedlagt. Vi har under en period tagit hand om småbuggar i WebOS 3 men börjar nu titta på vad som fattas för att få ut den på WebOS 2. Det är för tidigt att säga hur det kommer att gå men vi börjar kolla på det. 

 

Hur var det med playlisten (kontinuerlig) som jag önskade? Ni jobbar väl på en sådan, hoppas jag? :)



#278

Postad 31 oktober 2017 - 20:16

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Det buggar tyvärr som aldrig förr. Har Samsung KS7005 från 2016.

Kom hem från jobbet för ett tag sen och försökte både slå på Rapport 18-sändning samt 19.30, men ingen sätter igång.

 

Innan dess så tog det ca 40 försök att få igång appen. Som någon annan postade en video om här, så kommer kanalsökning upp när man försöker starta appen.



#279

Postad 05 november 2017 - 12:06

Unregistered589a1111
  • Unregistered589a1111
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Osäker på om det pushats ut någon uppdatering eller gjorts andra ändringar, men den senaste tiden (sedan kanske 10-14 dagar tillbaka?) upplever jag inte längre problemet med att TVn stänger av sig efter en viss tids inaktivitet i appen. Härligt!

 

(Samsung KU6405)



#280

Postad 06 november 2017 - 14:29

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har en alldeles ny Samsung UE49MU7075 som SVT Play-appen ej fungerar på. Trycker igång appen, den startar men jag kan inte göra något eftersom inga knapptryckningar ger resultat. Talade med Samsung support om den felkod, 118, som dyker upp när jag vill installera om appen. Rådde mig sedan att återställa Smart Hub. Gjorde det men resultatet lika. När jag skall installera appen blir svaret 118 igen! Samsung säger att felkoden betyder att man ej når servern. Nätverksuppkoppling och tillgång till internet finns eftersom jag t ex kan köra Youtube. Någon som har ett bra svar?



#281

Postad 06 november 2017 - 19:01

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Min stänger fortfarande av sig efter att appen varit igång i 15 minuter. Extremt dåligt och irriterande! Vad är status på detta??????
Hans

#282

Postad 06 november 2017 - 22:59

Unregisteredf54cedea
  • Unregisteredf54cedea
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har en alldeles ny Samsung UE49MU7075 som SVT Play-appen ej fungerar på. Trycker igång appen, den startar men jag kan inte göra något eftersom inga knapptryckningar ger resultat. Talade med Samsung support om den felkod, 118, som dyker upp när jag vill installera om appen. Rådde mig sedan att återställa Smart Hub. Gjorde det men resultatet lika. När jag skall installera appen blir svaret 118 igen! Samsung säger att felkoden betyder att man ej når servern. Nätverksuppkoppling och tillgång till internet finns eftersom jag t ex kan köra Youtube. Någon som har ett bra svar?


Hade samma problem med min UE55MU7005 med felkod 118. Men där lyckades samsungsupporten genom att resetta apparna på fjärr att lösa problemet. Först gjordes en hård reset av hela apparaten på fjärr, men felkoden var kvar. Efter appreseten fick jag låta TVn stå och gå en halvtimme innan jag kunde ladda ner appen. Problemet med andra HDMI "användare" som får fjärren att haka sig i appen består dock...

Kan tillägga att det var någon app till som betedde sig likadant, så fel 118 är inte något specifikt SVT.

Redigerat av Unregisteredf54cedea, 07 november 2017 - 07:10.


#283

Postad 07 november 2017 - 23:10

Unregistered6341ff56
  • Unregistered6341ff56
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har en LG OLED55B7V, men finner ikke SVT-appen. Jeg holder til i Norge, er det derfor jeg ikke finner den?

#284

Postad 09 november 2017 - 10:53

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hur var det med playlisten (kontinuerlig) som jag önskade? Ni jobbar väl på en sådan, hoppas jag? :)

Hej, vi har inga konkreta playlist-planer men funderar lite över framtida koncept. Skicka gärna ett PM där du beskriver lite mer hur du tänker dig att det skulle funka!

 

Har en alldeles ny Samsung UE49MU7075 som SVT Play-appen ej fungerar på. Trycker igång appen, den startar men jag kan inte göra något eftersom inga knapptryckningar ger resultat. Talade med Samsung support om den felkod, 118, som dyker upp när jag vill installera om appen. Rådde mig sedan att återställa Smart Hub. Gjorde det men resultatet lika. När jag skall installera appen blir svaret 118 igen! Samsung säger att felkoden betyder att man ej når servern. Nätverksuppkoppling och tillgång till internet finns eftersom jag t ex kan köra Youtube. Någon som har ett bra svar?

Tyvärr kan jag bara bolla tillbaka till Samsung, vi har ingen kontroll över själva installationsförfarandet i apparaterna. 

 

Har en LG OLED55B7V, men finner ikke SVT-appen. Jeg holder til i Norge, er det derfor jeg ikke finner den?

Det stämmer, den finns bara på apparater i Sverige. Det gäller oavsett tv-tillverkare. 

 

Flera av er med Samsung-tv har problem att tv:n stängs av efter 15 min, att det tar flera försök att starta appen eller att fjärrkontrollen inte lyckas styra appen. Dessa fel jobbas på av Samsung och vi försöker hjälpa till/pusha på så mycket vi kan. Vi har dock inte förstahandsinsyn i deras flöden för buggfixar osv så det är svårt för mig att ge en heltäckande bild. Jag vet att flera användare de senaste veckorna har börjat rapportera förbättringar för dessa fel men det verkar inte gälla alla. Jobbet för att lösa problemen fortsätter. 



#285

Postad 09 november 2017 - 18:37

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Kan ni snälla lägga lite mer krut på att få in Rapports 18 och 19.30 sändning så snart som möjligt under "Senaste" när de har sänts?

Efter 18.30 hamnade Rapports-18 sändning på menyn. Då hann både Uuitiset, Sportnytt och annat läggas upp före. Vore trevligt om det kunde finnas tillgängligt tämligen omgående efter sändning, typ 18.15. :)

 

Finns någon anledning till att "det tar sån tid" innan det dyker upp?

Vore också intressant att se när live-program dyker upp i Samsung appen!


Redigerat av Unregistered7b7393c9, 09 november 2017 - 18:38.


#286

Postad 09 november 2017 - 22:05

technocore
  • technocore
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma tv-modell och problem som teren skrev att han har ovan.

Jag har en Samsung KS7005 från 2016.
När jag väljer appen för att starta så kommer kanalsökning upp istället. (jag har inte ställt in några kanaler.) Så var det inte tidigare för c:a 3-4 veckor sedan, då startade appen vanligtvis, med tv:n stängde av sig efter 15 minuters tittande.

Om jag testar att välja appen 30-40 ggr i rad så kanske kanalsökning inte kommer up utan den startar istället.
Men då går det vanligen ändå inte att starta något program, den laddar bara i oändlighet.
Om man mot förmodan lyckas starta ett program så stänger tv:n av sig efter prick 15min.

Spelar ingen roll om jag drar ur sladden ur tv:n eller startar om min router.

Appen är i nuläget helt obrukar.



#287

Postad 11 november 2017 - 16:30

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har en 49KS7005. Den stänger fortfarande av sig själv. Dessutom så hoppar TV:n till TV-läge istället för att öppna appen första gången man försöker öppna appen. På andra försöket startar den. Mest frustrerande är dock att appen inte kommer ihåg vilket program man tittade på eller var i programmet man var. När TV:n då kraschar blir man milt sagt förbannad. Hoppas att ni kan åtgärda problemen och säg till om det är något som jag kan hjälpa till med.



#288

Postad 14 november 2017 - 14:06

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Kan ni snälla lägga lite mer krut på att få in Rapports 18 och 19.30 sändning så snart som möjligt under "Senaste" när de har sänts?

Efter 18.30 hamnade Rapports-18 sändning på menyn. Då hann både Uuitiset, Sportnytt och annat läggas upp före. Vore trevligt om det kunde finnas tillgängligt tämligen omgående efter sändning, typ 18.15. :)

 

Finns någon anledning till att "det tar sån tid" innan det dyker upp?

Vore också intressant att se när live-program dyker upp i Samsung appen!

Sist det var fördröjningar på det sättet var det ett fel i publiceringsflödet, jag kollar upp det. 

 

Jag har exakt samma tv-modell och problem som teren skrev att han har ovan.

Jag har en Samsung KS7005 från 2016.
När jag väljer appen för att starta så kommer kanalsökning upp istället. (jag har inte ställt in några kanaler.) Så var det inte tidigare för c:a 3-4 veckor sedan, då startade appen vanligtvis, med tv:n stängde av sig efter 15 minuters tittande.

Om jag testar att välja appen 30-40 ggr i rad så kanske kanalsökning inte kommer up utan den startar istället.
Men då går det vanligen ändå inte att starta något program, den laddar bara i oändlighet.
Om man mot förmodan lyckas starta ett program så stänger tv:n av sig efter prick 15min.

Spelar ingen roll om jag drar ur sladden ur tv:n eller startar om min router.

Appen är i nuläget helt obrukar.

 

 

Hej!

 

Har en 49KS7005. Den stänger fortfarande av sig själv. Dessutom så hoppar TV:n till TV-läge istället för att öppna appen första gången man försöker öppna appen. På andra försöket startar den. Mest frustrerande är dock att appen inte kommer ihåg vilket program man tittade på eller var i programmet man var. När TV:n då kraschar blir man milt sagt förbannad. Hoppas att ni kan åtgärda problemen och säg till om det är något som jag kan hjälpa till med.

 

Tråkiga fel. Jag har informerat Samsung, det kan också löna sig att ni kontaktar Samsungs support för att få mer underlag till dem. 



#289

Postad 18 november 2017 - 21:54

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej. Hur ofta uppdateratar NI appen och när blir det aktuellt för nästa gång? Såg (tror jag) att det är vers 0.06 som finns att installera nu.



#290

Postad 19 november 2017 - 07:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hej, om du tittar på en följetong spelar appen upp avsnitten i följd utan att du behöver trycka på något. Eller menar du att du vill välja olika program först, som sedan spelas i en viss ordning? Utveckla gärna. 

 

Ja, den HbbTV-baserade smart-tv-appen lanserades igår i Canal Digitals boxar så det är samma app som denna tråd handlar om. Se tidigare svar om betastatus.  


Tråkigt att höra att felet har uppstått hos dig. Felet verkar kunna komma och gå, det är det som gör att ingen kunnat sätta fingret på problemet än. Vi håller tummarna. 

 

Tack för synpunkten, vi tar till oss. 

 

"Hej, om du tittar på en följetong spelar appen upp avsnitten i följd utan att du behöver trycka på något. Eller menar du att du vill välja olika program först, som sedan spelas i en viss ordning? Utveckla gärna."

 

Förlåt för att jag inte såg ditt svar, Anders. Utmärkt med spellista på följetong. Om ni i framtiden "råkar" göra en spellista där man kan se olika program, från olika tidpunkter, i följd, kommer inte jag få ont i magen av det, direkt..he he. Men det är inget som står högt upp på min lista.

 

Jo en sak; ibland missat man nyhetsprogrammen med några minuter. Istället för att dra i play-knappen tillbaka till början (vilket verkar ge stora uppspelningsproblem med loopar..(?)) så skulle det snajdigt ifall det fanns en rubrik som sade "Spela live-sändningen från början". Inget som är livsviktigt. Bara en tanke.



#291

Postad 21 november 2017 - 12:35

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej. Hur ofta uppdateratar NI appen och när blir det aktuellt för nästa gång? Såg (tror jag) att det är vers 0.06 som finns att installera nu.

Hej, det där är versionen för appen hos just den tv-tillverkaren och den versionen är oftast inte så relevant - appen du laddar ned är mer eller mindre bara ett skal, allt du ser i appen körs från vår server. Där gör vi uppdateringar då och då men inte enligt något fast schema. Vi testar just nu en ny version som innehåller lite små justeringar, den kommer förhoppningsvis ut inom en vecka om vi inte hittar något fel.

 

"Hej, om du tittar på en följetong spelar appen upp avsnitten i följd utan att du behöver trycka på något. Eller menar du att du vill välja olika program först, som sedan spelas i en viss ordning? Utveckla gärna."

 

Förlåt för att jag inte såg ditt svar, Anders. Utmärkt med spellista på följetong. Om ni i framtiden "råkar" göra en spellista där man kan se olika program, från olika tidpunkter, i följd, kommer inte jag få ont i magen av det, direkt..he he. Men det är inget som står högt upp på min lista.

 

Jo en sak; ibland missat man nyhetsprogrammen med några minuter. Istället för att dra i play-knappen tillbaka till början (vilket verkar ge stora uppspelningsproblem med loopar..(?)) så skulle det snajdigt ifall det fanns en rubrik som sade "Spela live-sändningen från början". Inget som är livsviktigt. Bara en tanke.

Hej, tack för bra synpunkter. Vi tar med dem i fortsatt planering. 



#292

Postad 21 november 2017 - 18:13

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

En ev lösning för de som har en Samsung TV och problem med Svt Play Beta app:

  • Ring till TV support
  • Be om fjärrhantering
  • Och sen att de gör reset apps 

Stäng av TV:n ca 5 minuter och starta om och välj SVT Play Beta



#293

Postad 21 november 2017 - 22:34

Unregisteredf54cedea
  • Unregisteredf54cedea
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

En ev lösning för de som har en Samsung TV och problem med Svt Play Beta app:

  • Ring till TV support
  • Be om fjärrhantering
  • Och sen att de gör reset apps
Stäng av TV:n ca 5 minuter och starta om och välj SVT Play Beta

Detta är gjort, men appen bryter inte bakomvarande hdmi aktivitet vid appstart. SVTplay är den enda appen som beter sig så.

#294

Postad 23 november 2017 - 12:43

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 1

Hej Anders Herbert, SVT.

 

Finns det några planer på att höja "bitraten" på era webbsändningar? Tycker det är stor skillnad på bildkvalité jämfört med det som sänds ut på traditionellt vis.



#295

Postad 28 november 2017 - 10:26

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders Herbert, SVT.

 

Finns det några planer på att höja "bitraten" på era webbsändningar? Tycker det är stor skillnad på bildkvalité jämfört med det som sänds ut på traditionellt vis.

Hej, inga direkta planer just nu men vi tittar med jämna mellanrum på eventuella förändringar så vi får se. 



#296

Postad 28 november 2017 - 21:52

bonanza
  • bonanza
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 1

Hej,

Det är ganska plågsamt att titta på sport på SVT Play, väldigt stor skillnad mot 720p50 via antenn. Hur ser planerna ut på att höja frekvensen till 50 fps på i alla fall sport med mycket rörelser?



#297

Postad 29 november 2017 - 09:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

 

Jo en sak; ibland missat man nyhetsprogrammen med några minuter. Istället för att dra i play-knappen tillbaka till början (vilket verkar ge stora uppspelningsproblem med loopar..(?)) så skulle det snajdigt ifall det fanns en rubrik som sade "Spela live-sändningen från början". Inget som är livsviktigt. Bara en tanke.

Så tror jag NRK Play har ,så kan våra bröder i väst borde väl SVT kunna :rolleyes:



#298

Postad 29 november 2017 - 19:45

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Hej,

Det är ganska plågsamt att titta på sport på SVT Play, väldigt stor skillnad mot 720p50 via antenn. Hur ser planerna ut på att höja frekvensen till 50 fps på i alla fall sport med mycket rörelser?

Är viktigare än högre bitrate



#299

Postad 07 december 2017 - 10:15

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Samma svar som för framerate ovan. Håller med om att 50 fps ger mer än bara högre bitrate/pixelantal men det är också en större förändring av strömmarna som behöver mer testning. När vi väl ger oss på det, alltså. 



#300

Postad 11 december 2017 - 22:33

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Säkert avhandlat tidigare i tråden.
Nu när Musikhjälpen drog igång ikväll så tänkte jag genast Samsung tv - svt play beta - live steam. Men icke! Hittade inte en tillstymmelse av live stream i beta appen.
Fick sonika damma av Apple tv.
Så varför saknas denna fundamentala funktionen? Och kan man få se fram emot denna framöver?




Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.