Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5785 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 april 2007 - 16:32

ronnylov
  • ronnylov
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Som jag fattat det stödjer även TviX 4000 och 5000 VC-1, bara man håller sig till VC-1 simple eller main profile (VMW3). VMW 9 är en container för VC-1 codecen. VC-1 är inte enbart för högupplöst video. Huruvida Tvix 4100 / 5100 stödjer VC-1 advanced profile vet jag inte. Misstänker att det är advanced profile folk i allmänhet menar när de säger VC-1.
Länken som outdoor_miner postade är mycket bra, där står allt om VC-1 sammanfattat.

När det gäller h.264 går det teoretiskt att muxa till Transport Stream (TS format) med AC3 - ljud. När jag spelar in från SVT HD så blir det .TS filer med h.264 video och ac3 ljud samt mp2 ljud (2 olika ljudspår). Vet inte om .ts formatet stödjer DTS. Har inte kollat om det finns något smidigt sätt att skapa en .ts med h.264 förutom att själv spela in den från tv (SVT HD). Vet heller inte om TviX 4100 / 5100 stödjer .ts med h.264 men man tycker ju att den borde det. Jag har inte känt behovet att göra om mina .ts filer till mkv men det bör inte vara några större problem så jag skulle kunna testa lite att först göra mkv och sedan försöka omvandla tillbaka till .ts. Alternativt kanske det finns någon trailer man kan ladda ner på nätet i mkv-format? Länka gärna till testfiler (lagliga förstås).

MKVExtractGUI tilllsammans med mkvextract kan i alla fall demuxa mkv-filer och MeGUI kan muxa till MP4 men då kodas ljudet om till AAC. Min TviX 4000 kan spela MP4 med AAC-ljud, men då är videon omvandlad till xvid-format ( Tvix 4000 stödjer ju inte h.264). Jag tror nog att TviX 4100 bör kunna klara MP4 med h.264 video och AAC-ljud. AAC-ljud kan vara i 5.1 format men jag har bara testat min tvix med 2.0 (stereo) aac vilket funkade. Känns det som en stor nackdel att ha 5.1 ljud i AAC-format? Bör väl bli viss kvalitetsförlust när man kodar om och det är nog tyngre att spela upp än AC3 (till och med 2.0 aac fick min xvid MP4 att knäa i tvix 4000, men avi med ac3 funkar bättre).

#52

Postad 29 april 2007 - 19:46

Mr.Joe
  • Mr.Joe
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jag tycker det är märkligt att ingen nämner det nya stödet för wlan som en av de bästa nyheterna. Det är inte många (bra) mediaspelare som har stöd för det.

#53

Postad 29 april 2007 - 20:51

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Jag tycker det är märkligt att ingen nämner det nya stödet för wlan som en av de bästa nyheterna. Det är inte många (bra) mediaspelare som har stöd för det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det är ju trevligt att ha det integrerat men det finns ju faktiskt stöd för WLAN på "gamla" 4000/5000 om man lägger två hundringar på en USB WLAN sticka och stoppar i. :(

#54

Postad 02 maj 2007 - 12:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag tycker det är märkligt att ingen nämner det nya stödet för wlan som en av de bästa nyheterna. Det är inte många (bra) mediaspelare som har stöd för det.

<{POST_SNAPBACK}>


I informationen står det "optional" WLAN stöd, det borde väl betyda att det inte finns inbyggt utan man får köpa till USB WLAN-dongel precis som på M-4000/5000?

Redigerat av distortion2, 02 maj 2007 - 17:53.


#55

Postad 02 maj 2007 - 17:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Enligt engelska sidor ska denna finnas ute i maj!
Borde den inte komma hit då inom en väldigt snar framtid?

Det som stör mig mest är att deras pris ligger på 402 Euro :ph34r:

Vilket snabbt räknat blir 3 728,95 :- :rolleyes:
Tycker det känns lite dyrare än jag väntat mig!

*Edit*
Den verkar släppas 7:e maj ;)

Bifogar lite bilder

Redigerat av Damp, 02 maj 2007 - 17:58.


#56

Postad 02 maj 2007 - 18:01

Larsson_XIII
  • Larsson_XIII
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Som vissa hann se postade man ju detta i fel tråd. Nu börjar det nog bli dags o gå o äta lite

Enligt http://www.kjglobal....ia_Players.html

Tvix M-4100SH £279.00 / Euro401.77 (Including: VAT at 17.5%)
Tvix M-5100SH £349.00 / Euro502.56 (Including: VAT at 17.5%)

med dagens Euro kurs från Forex blir det
M-4100SH 3 726,82 SEK
M-5100SH 4 661,75 SEK

Sen har de även M5030-PVR för £269.00 / Euro387.36 (Including: VAT at 17.5%) 3 593,15 SEK

Så nu är ju frågan när de kommer till Sverige o vilket pris de hamnar på här

#57

Postad 02 maj 2007 - 18:11

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Så nu är ju frågan när de kommer till Sverige o vilket pris de hamnar på här

<{POST_SNAPBACK}>

Man tycker att den borde komma samtidigt!

Om jag köper en spelare från england, stöter jag då på några problem?

#58

Postad 02 maj 2007 - 19:08

Larsson_XIII
  • Larsson_XIII
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Man tycker de borde släppa dem samtidigt i swe men jag har inte sett nåt om de på några av sidorna som har TVIX.

Det enda jag kan komma på som kan vara ett litet problem men mer drygt är att man bara får med en strömkabel o den har brittisk kontakt. Antingen kan man lätt o smidigt byta den annars är det fram med lilla verktygs lådan o sätta dit en vanlig swe plugg.

Finns ju konvertrar också. :ph34r:

Annars bör det inte vara några som helst problem. :rolleyes:

Ja just ja. Skulle den brinna tar ju garantiärenden lite längre tid.

#59

Postad 02 maj 2007 - 19:16

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Det enda jag kan komma på som kan vara ett litet problem men mer drygt är att man bara får med en strömkabel o den har brittisk kontakt. Antingen kan man lätt o smidigt byta den annars är det fram med lilla verktygs lådan o sätta dit en vanlig swe plugg.

Finns ju konvertrar också.  :ph34r:

Annars bör det inte vara några som helst problem.  ;)

Ja just ja. Skulle den brinna tar ju garantiärenden lite längre tid.

Sant :rolleyes:

Kan nämligen fixa en spelare från England, om den inte kommer till Sverige väldigt snart får det bli ett köp av britterna!

#60

Postad 02 maj 2007 - 19:50

Larsson_XIII
  • Larsson_XIII
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Skickade mail till http://www.abtech.se/ som jag har läst nånstan är generalagent för TVIX i Swe.
Med lite tur kan man få svar på när maskinen kommer o vilket pris den hamnar på.

Ne nu blir det lite Rescue Me S03 :ph34r:

#61

Postad 03 maj 2007 - 17:14

Larsson_XIII
  • Larsson_XIII
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fick detta svar från Abtech AB angående pris o relese datum

Hej

Just nu har vi tyvärr ingen info om varken leveransdatum eller pris. Vi vet mer inom 2 veckor.

Med vänliga hälsningar,
Joel Hagert
ABTECH AB



Lite skumt med tanke på att den tydligen ska lanseras den 7Maj i England.
Jaja bara vänta o se när den dyker upp på den svenska marknaden.

#62

Postad 03 maj 2007 - 17:25

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Vore fint om dom stödde att spela upp Blu-ray och HD-DVD ISOs (eller filsystem förstås). :o Någon som hört nåt om detta?

#63

Postad 03 maj 2007 - 17:41

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Det verkar som om Rhisc.nl kommer att få dem på lager i nästa vecka. Fråga mig varken om mängder eller priser...

Det står lite om det på Mpcclub.com

#64

Postad 03 maj 2007 - 20:36

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Priset där ligger också på 4000! :o

Här är lite mer info i PDF format

#65

Postad 04 maj 2007 - 19:01

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Var lite sugen på denna, men priset är det dubbla mot 4000-varianten. Känns som att det inte riktigt är värt det väl? För de (enligt mig) små förbättringar.

#66

Postad 09 maj 2007 - 14:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Man lär väl bara få in dom fria marksända kanalerna på denna förmodar jag ?
Finns så vitt jag vet ingen CI modul då man kan se på Canal+ kanalerna.

#67

Postad 09 maj 2007 - 14:57

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Aj. Nu blev det svårt. Tar gärna emot tips på följande. Antingen bygger jag ett bra prestanda monster som htpc och kopplar till projjen. Nackdelen blir att de blir lite drygt så fort man ska använda datorn till "vanliga" saker då jag måste starta projjen och bara har 1280x720 i upplösning. Alternativet vore att köpa denna och sen ha en vanliga dator att sköta de "vanliga" sakerna på och ändå få en helt ok htpc/mediaspelare lösning. Vad säger ni som har lite bättre koll. Vilket spår skulle ni gått på. Att köpa både en htpc och en vanliga prestanda dator blir lite för dyrt för kassan just nu.

#68

Postad 09 maj 2007 - 15:21

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Dom verkar ju vara helt identiska till allt utom utseendet, eller har jag missat nåt?

#69

Postad 09 maj 2007 - 15:29

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Aj. Nu blev det svårt. Tar gärna emot tips på följande. Antingen bygger jag ett bra prestanda monster som htpc och kopplar till projjen. Nackdelen blir att de blir lite drygt så fort man ska använda datorn till "vanliga" saker då jag måste starta projjen och bara har 1280x720 i upplösning. Alternativet vore att köpa denna och sen ha en vanliga dator att sköta de "vanliga" sakerna på och ändå få en helt ok htpc/mediaspelare lösning.

med tanke på att en dator som klarar samma saker men mycket mer går att plocka ihop för dryga 5k (inkl 500 GB HDD) vet jag inte hur de ska placera denna prismässigt för att du skulle tjäna på en sån här?

och varför inte köra hdmin till projjen och vga till en skärm så har du allt i ett?


Dom verkar ju vara helt identiska till allt utom utseendet, eller har jag missat nåt?


att läsa "Det är inget som skiljer de två modellerna åt mer än den läckra designen."? :)

#70

Postad 09 maj 2007 - 15:58

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Precis som Helios x3000 skryter denna spelare med H.264 stöd utan att kunna spela upp .mkv.
Hade varit skönt med en spelare som klarar alla dom mest använda formaten och då alltså inkludera .mkv som väl får anses vara den mest använda containern för HD material för tillfället.

#71

Postad 09 maj 2007 - 16:54

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Lansering
2007-05-09

och ändock inte överhuvudtaget nämnd på varken deras hemsida eller en endast träff på deras forum. kommer det att finnas något att köpa innan nyår?

jaja, kommer jag säkert att veta inom två minuter med lite sökning på utländska siter men man skickar inte ut en pressrelease utan lite backup.

#72

Postad 09 maj 2007 - 17:02

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Fick detta svar från Abtech AB angående pris o relese datum

Hej

Just nu har vi tyvärr ingen info om varken leveransdatum eller pris. Vi vet mer inom 2 veckor.

Med vänliga hälsningar,
Joel Hagert
ABTECH AB



Lite skumt med tanke på att den tydligen ska lanseras den 7Maj i England.
Jaja bara vänta o se när den dyker upp på den svenska marknaden.

<{POST_SNAPBACK}>


Lite skumt att de svarar så när det kommer en pressrelease från ett helt annat bolag

https://www.minhembio.com/nyheter/1084

#73

Postad 09 maj 2007 - 17:10

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Outdoor miner. Jo jag är med på det du säger men börjar jag väl bygga en dator och konfigurera upp den så dels kommer jag inte kunna nöja mig med en medelbra dator för 5000 när det finns så stora möjligheter med den. Och whips dyker de upp en massa problem. För att inte prata om tiden de skulle tagit att konfa upp ffdshow optimalt eller nåt annat kul som att lyckas få in ip-tv strömmen direkt in i datorn...har ju inte tid med sånt =(...tänkte denna kunde vara en bra lösning men klarar den inte mkv som nån skrev går den ju bort direkt.

#74

Postad 09 maj 2007 - 17:28

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0

kommer det att finnas något att köpa innan nyår?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Vi har full koll, tro mig. :)

De första exemplaren anländer precis i början av juni.

#75

Postad 09 maj 2007 - 17:51

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Precis som Helios x3000 skryter denna spelare med H.264 stöd utan att kunna spela upp .mkv.
Hade varit skönt med en spelare som klarar alla dom mest använda formaten och då alltså inkludera .mkv som väl får anses vara den mest använda containern för HD material för tillfället.

<{POST_SNAPBACK}>


Vadfalls? Kan inte spela upp .mkv? :)

Jag som blev lite sugen, pryttlarna verkar ju smidiga. Och den som inte ser ut som en tunna var ju rätt snygg också.

Utan .mkv-stöd kan man knappast kalla den för h264-kompatibel mer än i teorin då, som Nahaz säger, .mkv är den långt vanligaste h264-containern.

Dealbreaker det här, iRivier. Gör något, sean.wiklund! ;)

edit: stavfel

Redigerat av Pylorus, 09 maj 2007 - 17:51.


#76

Postad 09 maj 2007 - 17:55

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0
hehe, jag kan inte utveckla produkterna själv, tyvärr. Annars hade jag gjort det. Vad jag vet är att det skulle krävas en betydligt kraftigare processor för att klara spela upp .mkv-material som jag förstår det. Det skulle också göra maskinen betydligt dyrare med allt vad det innebär.

Tunnan, är av svart borstad aluminium... Självklart min favorit, men det är ju olika. Sen är det något som inte har framgått och det är att det är guldpläterade kontakter på TViX HD M-5100. Det är det inte på 4100-modellen.

#77

Postad 09 maj 2007 - 18:02

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

hehe, jag kan inte utveckla produkterna själv

<{POST_SNAPBACK}>


Du menar att det inte är du som designar och utvecklar produkterna?

Min värld faller samman.

Skämt åsido, de som tillverkar TViX lär ju ha koll på att folk vill ha .mkv-stöd. Tänkte du kanske hade nåt insidertips på om någon sådan modell är på väg?

#78

Postad 09 maj 2007 - 18:40

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0
Skämt åsido, om jag hade haft insidertips om det, så är det väl tveksamt om jag innan vi ens har börjat sälja den här modellen, skulle tipsa dig om att vänta på nästa? :)

Ärligt talat så är jag så ärlig och jag vet faktiskt inte om det är så. Jag vet bara att den hade blivit betydligt dyrare. Hade de kunnat stoppa i det som behövs för att den skulle stöda allt som går, och lite till, så hade den blivit betydligt dyrare (tror jag). Däremot kan jag försäkra dig att vi på irivernordic ab precis som med alla andra varumärken vi har under våra vingar, ger våra tillverkare kontinuerlig feedback på exakt allt vad våra kunder säger, tycker och önskar. Det är därför jag är så otroligt aktiv på det här forumet. Mina öron är stora som paraboler. Önskemålet om .mkv är redan noterat, precis som bland annat en kortplats för betalkortskanaler osv osv. Men återigen, det hade blivit för dyrt med allt det vi vill ha, så det här är ett fullgott exempel på något som löser i princip allt. Dock inte .mkv.

Redigerat av sean.wiklund, 09 maj 2007 - 18:40.


#79

Postad 09 maj 2007 - 19:01

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Åh. Jag trodde den skulle stödja .mkv. :)

#80

Postad 09 maj 2007 - 19:59

LabanV
  • LabanV
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Kan jag byta container på en 720p.mkv till 720p.avi i t.ex. SUPER © och få bild och ljud i TViXen?

#81

Postad 09 maj 2007 - 22:03

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Ingen har den i lager!
Trodde den skulle komma denna vecka :)
Bara att avakta och se vad som händer

#82

Postad 10 maj 2007 - 08:05

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Kul att se att folk från iriver följer detta så aktivt. Det jag inte förstår dock är varför en container som mkv skulle gör det mer prestanda krävande att spela upp något. Det är ju fortfarande h.264 som ska avkodas varje sig de ligger i en mkv container eller annan. Någon som kan förklara detta?

#83

Postad 10 maj 2007 - 08:26

no_brakes
  • no_brakes
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hejsan!
Vad är MKV??
Sökte på nätet men hittade ingen vettig info. Jag förstår att det har med kompabilitet/uppspelningsmöjlighet att göra och är bekant med de flesta videoformat, men har inte en susning om vad detta är.

De som pratar om att ha en TviX istället för en HTPC, hur hade ni tänkt att spela upp bluray lr HD-DVD skivor, genom att streama via nätverkskabel från en dator??

Är lite nyfiken själv på vilket system jag skall bygga till hösten och hade siktet inställt på en HTPC, men en tvix är 100 ggr smidigare. Man har ju ganska många datorer som där är redan...

Sen en sista fråga. Är allt material som lämnar tvixen progressivt??

#84

Postad 10 maj 2007 - 09:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hejsan!
Vad är MKV??
Sökte på nätet men hittade ingen vettig info. Jag förstår att det har med kompabilitet/uppspelningsmöjlighet att göra och är bekant med de flesta videoformat, men har inte en susning om vad detta är.


Hittade ingen vettig info? Första träffen på 'mkv' på google är Matroska Official Homepage (MKV/MKA)
"Matroska is a universal audio/video container format."

Nu verkar den sidan ha vissa problem idag iof... men det är där du ska titta.

Sök på 'mkv video' så får du en massa träffar.

#85

Postad 10 maj 2007 - 09:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Är det bara en vanlig antenningång eller finns det en CI-slot så man kan få in alla Boxer kanalerna och spela in schemalagda sändningar ?

#86

Postad 10 maj 2007 - 09:04

no_brakes
  • no_brakes
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Hejsan!
Vad är MKV??
Sökte på nätet men hittade ingen vettig info. Jag förstår att det har med kompabilitet/uppspelningsmöjlighet att göra och är bekant med de flesta videoformat, men har inte en susning om vad detta är.


Hittade ingen vettig info? Första träffen på 'mkv' på google är Matroska Official Homepage (MKV/MKA)
"Matroska is a universal audio/video container format."

Nu verkar den sidan ha vissa problem idag iof... men det är där du ska titta.

Sök på 'mkv video' så får du en massa träffar.

<{POST_SNAPBACK}>


Sorry, scrollade snabbt förbi den eftersom det lät som ett gammalt ryskt oljebolag. Matroska....perestrojka...

#87

Postad 10 maj 2007 - 11:05

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0

De som pratar om att ha en TviX istället för en HTPC, hur hade ni tänkt att spela upp bluray lr HD-DVD skivor, genom att streama via nätverkskabel från en dator??

<{POST_SNAPBACK}>

Tvix spelar inte kopieringsskyddat material, den kan säkert ta emot HD-DVD och Blu-Ray spelare så länge skivorna som spelas inte är kopieringsskyddade (HDCP)

#88

Postad 10 maj 2007 - 11:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Hejsan!
Vad är MKV??


MKV är en container som sagt som kan innehålla olika format, precis som .AVI. .mkv används framförallt till hd-material h.264/.264.

Sen en sista fråga. Är allt material som lämnar tvixen progressivt??


Du kan välja mellan olika upplösningar i tvixen; 480i/576p/720p/1080i och nu i 5100/4100 ska man då kunna välja 1080p också.

#89

Postad 10 maj 2007 - 11:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Nu har jag kopplat produkterna till denna tråd också.

Är det någon som vet om det finns några planer från Dvicos sida att inkludera stöd för rar-ade img/iso-filer, liknande det som finns i xbox mediacenter?

EDIT: jag ser att det skiljer 0,5kg mellan M-4100 och M-5100. Varför är det så stor skillnad i storlek om de innehåller samma saker? Enda skillnaden ska ju vara design och guldpläteringar. Någon som vet? Det måste ju finnas en anledning till att M-5100 kostar 500kr mer? Vet inte vilken man ska köpa..

Redigerat av distortion2, 10 maj 2007 - 11:43.


#90

Postad 10 maj 2007 - 13:03

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

EDIT: jag ser att det skiljer 0,5kg mellan M-4100 och M-5100. Varför är det så stor skillnad i storlek om de innehåller samma saker? Enda skillnaden ska ju vara design och guldpläteringar. Någon som vet? Det måste ju finnas en anledning till att M-5100 kostar 500kr mer? Vet inte vilken man ska köpa..

<{POST_SNAPBACK}>


Skillnaden mellan 4100 och 5100 är endast designen. Funktionerna är exakt desamma.

5100 har ett aliminiumchassi och 4100 har ett chassi i plast. 5100 har även guldpläterade kontakter. That's it :)

Redigerat av Canman Distribution AB, 10 maj 2007 - 13:03.


#91

Postad 10 maj 2007 - 14:05

Mags1
  • Mags1
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Men vad gäller egentligen med x264 kan den spela upp det eller inte. Vissa säger att processorn inte räcker till och på directman.com står det att den skall klara det.
Blir väldigt förvirrad av detta.

#92

Postad 10 maj 2007 - 14:12

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Men vad gäller egentligen med x264 kan den spela upp det eller inte. Vissa säger att processorn inte räcker till och på directman.com står det att den skall klara det.
Blir väldigt förvirrad av detta.

<{POST_SNAPBACK}>


X.264? Du menar .mkv/matroska filer? Svaret på detta är nej, 4100 och 5100 har EJ stöd för den här typen av filer. Vi ska dock utreda om detta är något som kan fungera i en eventuell framtida firmware uppdatering. Troligen är inte detta möjligt då hårdvaran inte klarar av att hantera dessa mkv filer. Men jag låter detta vara osagt, tills vi fått svar från Dvico i Korea. Återkommer då.

#93

Postad 10 maj 2007 - 14:34

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Då undrar jag hur många filer som släpps i dag som är i H264,X264 som inte är mkv filer?
De stora tvserierna som cirkulerar på nätet vilket format är dom kodade med?

#94

Postad 10 maj 2007 - 14:46

Mags1
  • Mags1
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Då undrar jag hur många filer som släpps i dag som är i H264,X264 som inte är mkv filer?
De stora tvserierna som cirkulerar på nätet vilket format är dom kodade med?

<{POST_SNAPBACK}>


Och med tanke på detta är det ju det som är intressant...

#95

Postad 10 maj 2007 - 14:53

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Men vad gäller egentligen med x264 kan den spela upp det eller inte. Vissa säger att processorn inte räcker till och på directman.com står det att den skall klara det.
Blir väldigt förvirrad av detta.

<{POST_SNAPBACK}>


X.264? Du menar .mkv/matroska filer? Svaret på detta är nej, 4100 och 5100 har EJ stöd för den här typen av filer. Vi ska dock utreda om detta är något som kan fungera i en eventuell framtida firmware uppdatering. Troligen är inte detta möjligt då hårdvaran inte klarar av att hantera dessa mkv filer. Men jag låter detta vara osagt, tills vi fått svar från Dvico i Korea. Återkommer då.

<{POST_SNAPBACK}>


Rätt svar är väl att den visst spelar upp h.264 och x.264 så länge de inte ligger i en .mkv-fil. Sedan kan det ju vara så att en stor del av x.264-filerna ligger i matroskafiler.

#96

Postad 10 maj 2007 - 15:02

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Rätt svar är väl att den visst spelar upp h.264 och x.264 så länge de inte ligger i en .mkv-fil. Sedan kan det ju vara så att en stor del av x.264-filerna ligger i matroskafiler.

<{POST_SNAPBACK}>

Snackar vi att 90% av filerna är i mkv? eller ungefär hur stor är detta mkv? :wub:
Nu snackar vi om 720p filer av kända tv serier! Såna som mormor kodar och ger till mig :)

#97

Postad 10 maj 2007 - 15:28

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Men vad gäller egentligen med x264 kan den spela upp det eller inte. Vissa säger att processorn inte räcker till och på directman.com står det att den skall klara det.
Blir väldigt förvirrad av detta.

<{POST_SNAPBACK}>


X.264? Du menar .mkv/matroska filer? Svaret på detta är nej, 4100 och 5100 har EJ stöd för den här typen av filer. Vi ska dock utreda om detta är något som kan fungera i en eventuell framtida firmware uppdatering. Troligen är inte detta möjligt då hårdvaran inte klarar av att hantera dessa mkv filer. Men jag låter detta vara osagt, tills vi fått svar från Dvico i Korea. Återkommer då.

<{POST_SNAPBACK}>


Rätt svar är väl att den visst spelar upp h.264 och x.264 så länge de inte ligger i en .mkv-fil. Sedan kan det ju vara så att en stor del av x.264-filerna ligger i matroskafiler.

<{POST_SNAPBACK}>


Helt korrekt. Du har så rätt :)

#98

Postad 10 maj 2007 - 15:56

Siddharta
  • Siddharta
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Vore kul om det kom en modell som klarar 1080p snart. :)

#99

Postad 10 maj 2007 - 16:36

Mags1
  • Mags1
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Men vad ligger inte i .mkv då?
De filer jag var inne och tittade på nu ligger i .mkv format (mormors tv-serier).

#100

Postad 10 maj 2007 - 16:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Men vad ligger inte i .mkv då?
De filer jag var inne och tittade på nu ligger i .mkv format (mormors tv-serier).

<{POST_SNAPBACK}>


En del ligger i 720p avi-filer



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.