Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka TV krypterar INTE inspelningar på USB?

8 svar till detta ämne kryptering USB inspelning
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 december 2016 - 23:21

l_g
  • l_g
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Bytte nyligen från en JVC- till en LG-TV och upptäckte då till mitt förtret att LG:n krypterar saker jag spelar in, även fria program à la Rapport - det gjorde inte min JVC-TV. Emellanåt vill jag kunna använda inspelade grejor på dator men det går inte längre. Nu ska jag köpa ny TV men då undrar jag givetvis - vilka TV/tillverkare krypterar inte inspelningarna man gör?



#2

Postad 02 januari 2017 - 22:53

l_g
  • l_g
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Ingen som vet?



#3

Postad 03 januari 2017 - 07:51

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Troligtvis ingen av de större märkena, iaf inte på modeller ämnade för norden (då det lär vara krav från tv-bolagen här att det ska krypteras). Jag tror nästan du får ta och skaffa en HTPC lösning med TV-mottagare.



#4

Postad 03 januari 2017 - 10:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ingen som vet?

du får inget svar för att sådana apparater knappast existerar idag (precis som ekon skriver)....

#5

Postad 03 januari 2017 - 10:46

l_g
  • l_g
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

du får inget svar för att sådana apparater knappast existerar idag (precis som ekon skriver)....

 

F-n vad värdelöst. Så den JVC jag köpte i våras var ett undantag. Märkligt att TV-bolag ska ha åsikter om hårdvaran. Vad finns det för tredjepartslösningar för detta? Typ en app för en Android "smart-TV" (är väl inte tekniskt möjligt med den Apple TV 4 jag redan äger?) eller något man ansluter till någon USB- eller HDMI-port?



#6

Postad 03 januari 2017 - 10:59

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

F-n vad värdelöst. Så den JVC jag köpte i våras var ett undantag. Märkligt att TV-bolag ska ha åsikter om hårdvaran.
Vad finns det för tredjepartslösningar för detta? Typ en app för en Android "smart-TV" (är väl inte tekniskt möjligt
med den Apple TV 4 jag redan äger?) eller något man ansluter till någon USB- eller HDMI-port?

extern box ?
de kan vara lite "öppnare", om man inte köper direkt från innehållsleverantören.

#7

Postad 03 januari 2017 - 12:42

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Linux-baserade boxar som Dreambox, VU+ och liknande fixar det.



#8

Postad 03 januari 2017 - 13:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

F-n vad värdelöst. Så den JVC jag köpte i våras var ett undantag. Märkligt att TV-bolag ska ha åsikter om hårdvaran. Vad finns det för tredjepartslösningar för detta? Typ en app för en Android "smart-TV" (är väl inte tekniskt möjligt med den Apple TV 4 jag redan äger?) eller något man ansluter till någon USB- eller HDMI-port?

Var det inte så att JVCn spelade in analog mottagning? (Konverterat förstås.) Spekulation, men den analoga videoströmmen är inte krypterad och kan i princip spelas in fritt. Jag jämför med en gammal JVC dvd-recorder som jag hade och som kunde spela in analog TV på dvd.



#9

Postad 03 januari 2017 - 13:33

l_g
  • l_g
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Var det inte så att JVCn spelade in analog mottagning? (Konverterat förstås.) Spekulation, men den analoga videoströmmen är inte krypterad och kan i princip spelas in fritt. Jag jämför med en gammal JVC dvd-recorder som jag hade och som kunde spela in analog TV på dvd.

 

Jag valde program att spela in från EPG:n så jag tror inte det var analogt. Den TV:n hade tyvärr diverse buggar i mjukvaran som Elgiganten ville undersöka (vad ska de göra åt saken?) och ett par veckor efter att jag lämnade in den fick jag besked om att de återtagit den. Det ångrar jag idag.






Även taggad med kryptering, USB, inspelning

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.