Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) 3 323:-
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 3 990:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 485:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) 4 096:-
7 relaterade trådar

#3201

Postad 28 juni 2018 - 15:50

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

SmartWI fungerar fint med CI+ modul och VU+ box.



#3202

Postad 05 juli 2018 - 08:12

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Hej.

Hur är det nuförtiden, kan man köra ett original Viasatkort i en Vu+ box tex Zero?
Dvs att man kör en softcam som man configar med det NDS ID som kortet är pairat med?

Eller om man köper en Vu+ Zero 4K / Vu+ Solo SE V2 S2 / Vu+ Solo Twin / och kör Viasatkort och den NDS modul som kortet är pairat med?

Kortet är ett svart kort med 0170 xxx, modul 027 xxx


 



#3203

Postad 12 juli 2018 - 21:07

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Har avvecklat mina paraboler nu. Har ett antal VU+-boxar till salu: VU+Solo2, VU+UNO4K, VU+Zero, VU+Duo... Nån som är intresserad?



#3204

Postad 12 juli 2018 - 22:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Hej.

Hur är det nuförtiden, kan man köra ett original Viasatkort i en Vu+ box tex Zero?
Dvs att man kör en softcam som man configar med det NDS ID som kortet är pairat med?

Eller om man köper en Vu+ Zero 4K / Vu+ Solo SE V2 S2 / Vu+ Solo Twin / och kör Viasatkort och den NDS modul som kortet är pairat med?

Kortet är ett svart kort med 0170 xxx, modul 027 xxx


 

 

Nej det funkar endast i ett fåtal boxar med kort parat till deras CI+ modul.



#3205

Postad 22 oktober 2018 - 08:31

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Hej.

Har hållit på å traggla med Blackhole.

Letade som en tok för att hitta password till Dreambox editor.

Hittade rätt efter många försök.

det ska vara "password" och inget annat.

;) :)



#3206

Postad 04 december 2018 - 08:58

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Har en vu+ Ultimo som fungerar bra. Har nyss fått en oneplace och testat den men den ger faktiskt sämre bild än vu+ boxen. Dock har jag ett gammalt lnb och undrar nu om jag kan använda det nya lnb universal som canal digital skickade med. Om så, hur ställer jag in tunern? En eller 2 sladdar till ett sånt lnb för att kunna titta och spela in samtidigt som tidigare? Jag har idag 2 sladdar från det gamla lnb och en sladd till varje tuner...

#3207

Postad 04 december 2018 - 20:40

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Har en vu+ Ultimo som fungerar bra. Har nyss fått en oneplace och testat den men den ger faktiskt sämre bild än vu+ boxen. Dock har jag ett gammalt lnb och undrar nu om jag kan använda det nya lnb universal som canal digital skickade med. Om så, hur ställer jag in tunern? En eller 2 sladdar till ett sånt lnb för att kunna titta och spela in samtidigt som tidigare? Jag har idag 2 sladdar från det gamla lnb och en sladd till varje tuner...

Det nya LNB't ger inte en universalsignal, det ger 24 Sat-CR frekvenser. Om du byter LNB behöver du bara ansluta 1 kabel till ingång 1 på din nya OnePlace, sen väjer du Sat-CR-24 i menyn.



#3208

Postad 04 december 2018 - 20:51

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ok. Sat cr alltså.
Men jag undrar hur jag ställer in min vu+ box med det lnb't. Går det men en kabel?

Det nya LNB't ger inte en universalsignal, det ger 24 Sat-CR frekvenser. Om du byter LNB behöver du bara ansluta 1 kabel till ingång 1 på din nya OnePlace, sen väjer du Sat-CR-24 i menyn.



#3209

Postad 05 december 2018 - 12:06

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Hej.

Hur är det nuförtiden, kan man köra ett original Viasatkort i en Vu+ box tex Zero?
Dvs att man kör en softcam som man configar med det NDS ID som kortet är pairat med?

Eller om man köper en Vu+ Zero 4K / Vu+ Solo SE V2 S2 / Vu+ Solo Twin / och kör Viasatkort och den NDS modul som kortet är pairat med?

Kortet är ett svart kort med 0170 xxx, modul 027 xxx


 

 


 

Nej det funkar endast i ett fåtal boxar med kort parat till deras CI+ modul.

 

Vet du eller någon vilka boxar det fungerar på?

 

Jag sitter med en ursprunglig Vu+ Duo från 2007 som börjar pocka på behovet att bli utbytt och jag funderar på vad.

 

Har idag Viasat (utan fungerande HD) och tittar på Viasat via ViaPlay och CD och kör inte med någon modul alls i mottagaren.
Att kasta ut Viasat är ett alternativ då Viasat Motor nu skall gå att få hos CD

Söker helst en lösning med en mottagare där man kan spela in och titta när man vill och inte "Titta när Viasat vill" eftersom programmen endast kan ses en kort tid efter t.ex. F1 eller MotoGP sänts.



#3210

Postad 05 december 2018 - 12:18

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Jag har en Solo 2 och en Zero att sälja om någon är intresserad.



#3211

Postad 05 december 2018 - 14:53

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jag har sagt upp Viasat.

Får viasat motor genom Canal digital och IPTV.



#3212

Postad 03 januari 2019 - 15:53

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Har avvecklat mina paraboler nu. Har ett antal VU+-boxar till salu: VU+Solo2, VU+UNO4K, VU+Zero, VU+Duo... Nån som är intresserad?

Tack Uffez, nu har Vu+Solo2'an ersatt min strulande trotjänare Vu+Duo från 2007.

Återstår att se vad jag gör med de övriga men nu kan jag ju experimentera lite innan MotoGP och F1 säsongerna drar igång.


Redigerat av HeRmAN, 10 april 2019 - 13:12.


#3213

Postad 04 januari 2019 - 13:52

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag provar en gång till...

Kan jag använda mig av min box: Vu+ Ultimo med ett 24 Sat-Cr lnb från Canal Digital med en enkel koax och spela in flera kanaler?

Om, ja hur ställer jag in tuner a och b?

//Patric



#3214

Postad 19 januari 2019 - 10:32

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Hej och god fortsättning.

Jag får inte till det.

VU+ Duo2, Openspa och två conax CI-moduler, och ett CD-kort i varje.

Hur gör jag för att få modulerna att fungera?

Om jag spelar in Viasat Motor, och samtidigt vill titta på CD:s HD-kanaler så får jag ingen bild på CD kanalen.

Jag har två tuners, och en kabel in till varje tuner.

Avbryter jag inspelningen, så ploppar bilden upp på TV:n.

Är det någon speciell inställning i menyerna som måste göras, eller går det inte att använda två CI-moduler samtidigt?

Kan det bero på vilken firmware man använder?

Tacksam för support.



#3215

Postad 19 januari 2019 - 16:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har för mig att Enigma2 boxar har problem med 2 likadana moduler.

Finns nåt plugin där man kan hantera vilken modul som varje kanal ska ha så det kan vara värt att testa.

Annars kan det vara att rekommendera att sätta 1 av korten i en softcam och det andra i en modul.

Tekniskt sett ska du kunna se flera kanaler på en CA modul med men inte heller det fungerar har jag för mig med Enigma2 boxar.


Redigerat av Leatherface, 19 januari 2019 - 16:58.


#3216

Postad 12 mars 2019 - 10:01

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Inväntar ett Viasat kort och deras modul.

Jag har läst runt på mängder av sidor angående ifall denna kombo kommer fungera på en Vu+Duo2 men får inte det riktigt bekräftat.

Enligt vissa inlägg så funkar det, enligt andra inte.

 

Jag har en tv som är godkänd för viasats modul men jag undviker gärna den lösningen då jag helst kör med separat mottagare.

 

Någon som använder Viasat och deras modul i en tredjeparts mottagare?  Om ja, vilken isf och vet någon ifall tex en nyare Dreambox fixar det?



#3217

Postad 12 mars 2019 - 18:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Kommer inte att fungera.

Vissa boxar som Mutant boxarna åtminstone en del av modellerna fungerar.



#3218

Postad 12 mars 2019 - 22:03

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Kommer inte att fungera.

Vissa boxar som Mutant boxarna åtminstone en del av modellerna fungerar.

 

Jasså?

Ringde runt lite bland sat butikerna i landet idag och fick svar att det ska funka i flera mottagare. det som kan krångla är inspelningar men att det även fanns plugins till detta till ett par varianter av mottagare.

De garanterade att det förutom mutant boxarna även funkade i nån wavefield box och även DM920.

 

Nåväl, får se när modul och kort kommer. känns iaf förhoppningsfullt :)



#3219

Postad 21 mars 2019 - 11:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Uppdatering.

Med "rätt typ av" kort och modul i en vu+duo2 och en "fulimage" så funkar det fint att se Viasats kanaler.

 

Inget jag rekommenderar för den som bara vill trycka in kort/modul och tro det ska funka.

Dessutom blev jag mäkta irriterad över att deras Cmore sport kanaler (live 2-5) inte finns via satellit utan måste streamas!

Så nu åkte skiten tillbaka i ilfart!

 

det blev en mycket kort sejour hos Viasat.  Tillbaka till ruta ett nu.



#3220

Postad 21 mars 2019 - 12:09

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Är det inte bara SD-kanalerna som fungerar då?



#3221

Postad 21 mars 2019 - 22:25

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hej. Jag har en Oneplace box från CD och det strular väldigt mycket. Har också en original CD Cam modul som jag hade pairat till CD programkort och tills nyligen använt direkt i min LG HD-TV med inbygd S2-mottagare men LGs menysystem och EPG inte optimalt varför jag skaffade One Place med litet programkort istället. Skulle vilja använda min VU+ Duo2 med Canal Digitals kort och pairat till CD Conax Cam modulen. Nån här som vet om det fungerar och isåfall vilken programvara och ev plugin jag behöver till min VU-box om det ska fungera.
Tacksam för synpunkter. Har också frågat på One Place forum här på ”minhembio” och Niklas från CD är villig att skicka mig ett stort programkort så att jag kan använda det till VU-boxen men som sagt vill jag gärna ha lite feedback från dem som har erfarenhet av Cam modul och CD o VU-boxen innan jag kontaktar Niklas för ett stort programkort, jag antar att CD då inaktiverar lilla kortet i One Place om de skickar mig programkort pairat till Cam modulen.
Hälsn och tack för hjälp
jannek999

#3222

Postad 22 mars 2019 - 07:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Är det inte bara SD-kanalerna som fungerar då?

 

Nej

 

Hej. Jag har en Oneplace box från CD och det strular väldigt mycket. Har också en original CD Cam modul som jag hade pairat till CD programkort och tills nyligen använt direkt i min LG HD-TV med inbygd S2-mottagare men LGs menysystem och EPG inte optimalt varför jag skaffade One Place med litet programkort istället. Skulle vilja använda min VU+ Duo2 med Canal Digitals kort och pairat till CD Conax Cam modulen. Nån här som vet om det fungerar och isåfall vilken programvara och ev plugin jag behöver till min VU-box om det ska fungera.
Tacksam för synpunkter. Har också frågat på One Place forum här på ”minhembio” och Niklas från CD är villig att skicka mig ett stort programkort så att jag kan använda det till VU-boxen men som sagt vill jag gärna ha lite feedback från dem som har erfarenhet av Cam modul och CD o VU-boxen innan jag kontaktar Niklas för ett stort programkort, jag antar att CD då inaktiverar lilla kortet i One Place om de skickar mig programkort pairat till Cam modulen.
Hälsn och tack för hjälp
jannek999

 

Det funkar exemplariskt med CA modul och CD i VU+Duo2. Du kan använda vilken image som helst.

Jag har hållt mig till OpenPli för det mesta genom åren men även andra images funkar utan problem.

Du behöver ingen speciell programvara utan det är bara att stoppa i kort och CA modul så funkar det.

Det ända jag ändrat i i CA modul settings i pli är att aktivera high bitrate stöd.


Redigerat av somoene2, 22 mars 2019 - 07:06.


#3223

Postad 22 mars 2019 - 07:59

bo_j
  • bo_j
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nej

 

 

Det funkar exemplariskt med CA modul och CD i VU+Duo2. Du kan använda vilken image som helst.

Jag har hållt mig till OpenPli för det mesta genom åren men även andra images funkar utan problem.

Du behöver ingen speciell programvara utan det är bara att stoppa i kort och CA modul så funkar det.

Det ända jag ändrat i i CA modul settings i pli är att aktivera high bitrate stöd.

 

Jag kan intyga detsamma, det fungerar för alla kanaler, även parade sportkanaler. Men CA_modulen klarar bara av att avkoda en kanal i taget, dvs man kan inte spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Jag använder OpenPLI.



#3224

Postad 22 mars 2019 - 18:48

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag kan intyga detsamma, det fungerar för alla kanaler, även parade sportkanaler. Men CA_modulen klarar bara av att avkoda en kanal i taget, dvs man kan inte spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Jag använder OpenPLI.

Tack för svar. Jag har dock några funderingar gällande CA-modul: är det viktigt eller någon skillnad om det är en SMIT eller en Strong-modul, jag har en SMIT. Jag använder nu openATV v.6.3 från 2019-03-19, fungerar utmärkt för mina tyska kanaler.

Fråga två: Inställningar, vad välja?
Slot 1 eller Slot 2, vilken är uppe eller nere?
CI Operation Mode: Auto, CI Plus 1.2, CI Plus 1.3 eller CI Legacy

/jannek99

Redigerat av jannek999, 22 mars 2019 - 19:05.


#3225

Postad 23 mars 2019 - 06:16

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jag har en Vu+ Duo2, och testade med två CI-moduler och två CD-kort.

Fick inte till det riktigt.

Fungerar bra med EN modul, men om jag vill spela in något, via timer, då får jag ändra till till "Zap and record" i timermenyn, annars blir det ingen bild på tex. Viasat motor och CD:s filmkanaler.

Jag kör med en CImodul, och extrakortet i kortslotten.

Det borde ju fungera med två CI-moduler, men jag får inte till det...

Någon som lyckats med två moduler?

Jag kör med Openspa, senaste versionen.

Tycker Openspa har den bästa EPG:n.


Redigerat av rejsbo, 23 mars 2019 - 06:17.


#3226

Postad 24 mars 2019 - 23:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Enigma2 har problem med flera likadana moduler samtidigt.

Borde kunna gå använda CI Assignment plugin eller vad det nu heter och mappa vilka kanaler som ska använda vilken modul.

Man kan också köra ena kortet i vanlig kortläsare med softcam och enbart använda modulen till kanaler som kräver det.

Annars kan man köra med extern TV server t.ex. TVheadend som klarar av att avkoda flera kanaler åt gången (Med 4.3.xx versionerna) med endast 1 modul. Går att exportera kanalerna både som buketter och SATIP därifrån.


Redigerat av Leatherface, 24 mars 2019 - 23:09.


#3227

Postad 25 mars 2019 - 17:47

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jo, det är så jag gör.

Ena kortet i CI-modulen, och det andra i kortläsaren.

Det funkar bra för det mesta.  :D



#3228

Postad 10 april 2019 - 07:45

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Nu har jag skaffat en Vu+ Ultimo 4K.

Kör en FW som heter Openten, gillar den för utmärkt EPG.

Är det någon här som har en sådan?

Jag försöker få LCD:n lika som på min Duo2:a, men lyckas inte.

Hur gör man?

Bilden är från min Duo2:a.

 

 

Bifogad fil(er)



#3229

Postad 10 april 2019 - 09:21

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Du kan ju ansluta mot din duo2 och kopiera över config filen för din lcd till din ultimo 4k.


Redigerat av somoene2, 10 april 2019 - 09:21.


#3230

Postad 11 april 2019 - 05:45

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Du kan ju ansluta mot din duo2 och kopiera över config filen för din lcd till din ultimo 4k.

Ok, hur gör jag då?



#3231

Postad 11 april 2019 - 07:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Ok, hur gör jag då?

 

https://vuplus-image...x-config.24586/



#3232

Postad 11 april 2019 - 14:03

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Okidoki....

Ska testa lite senare.. 

Tack.



#3233

Postad 22 april 2019 - 09:39

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Glad påsk till er alla, hoppas helgen varit trevlig.

Jag köpte ju en Vu+ Ultimo 4K.

Den ska ju klara av 8 kanaler med sin FBC-tuner.

Men hur konfigurerar jag den, så att jag kan spela in en kanal, och samtidigt titta på andra kanaler?

Har testat auto-läget, men det funkar inte.

Ska antennkabeln sitta i den övre eller den nedre ingången?

Det är säkert skitenkelt när man fått det förklarat för en.

Nån som vet?


Redigerat av rejsbo, 22 april 2019 - 09:55.


#3234

Postad 09 oktober 2019 - 09:44

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Hej.

Någon som har Vu+ Ultimo 4K, och testat olika FW's?

Jag testade senaste Openspa, men den fungerar inte som den ska....

Det blir bara myrkrig på TV:n....

Nån som har en susning?

De tidigare openspa fungerar som de ska...


Redigerat av rejsbo, 09 oktober 2019 - 10:19.


#3235

Postad 09 oktober 2019 - 16:55

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hej.
Någon som har Vu+ Ultimo 4K, och testat olika FW's?
Jag testade senaste Openspa, men den fungerar inte som den ska....
Det blir bara myrkrig på TV:n....
Nån som har en susning?
De tidigare openspa fungerar som de ska...

Openvix är den klart bästa. Har provat många olika images men alltid återvänt till openvix.
https://www.world-of-satellite.com/

#3236

Postad 09 oktober 2019 - 17:34

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Openpli är klart bäst.



#3237

Postad 09 oktober 2019 - 17:46

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jag har nästan alltid kört openspa, men testar openpli just nu...

man får konfigurera knapparna, så man får dem som man är van.

Openpli fungerar alldeles utmärkt. även till IPTV... :)



#3238

Postad 09 oktober 2019 - 18:05

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Många FWs bygger på Openpli.


Redigerat av ricki75, 09 oktober 2019 - 18:07.


#3239

Postad 09 oktober 2019 - 18:13

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Många FWs bygger på Openpli.

:D  :)  :)



#3240

Postad 28 oktober 2019 - 18:17

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Vi har rustat lite i sommar och eftersom vi har bytt tak på huset samt panel på söderväggen har vi inte haft någon parabol monterad sedan i våras. I går monterade jag i alla fall en parabol, men nu vill inte min VU+ Solo 2 som jag har haft urkopplad hela sommaren starta. Den är helt död, men den externa nätdelen funkar i alla fall. 

Det är säkert några kondensatorer som måste bytas, men är det någon som kan tipsa om vilka?
VU-plus-solo-2.jpg


Redigerat av AC3, 28 oktober 2019 - 18:19.


#3241

Postad 28 oktober 2019 - 19:03

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Tråkigt, visste inte att även Solo2 har denna typ av problem. Har precis bytt ut en Duo med röd diod som jag har i sovrummet mot en Solo2, som jag köpte begagnad för ett tag sen. Intressant att se om du får något svar om detta, och om det går att laga den.



#3242

Postad 29 oktober 2019 - 15:52

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 1

Tråkigt, visste inte att även Solo2 har denna typ av problem. Har precis bytt ut en Duo med röd diod som jag har i sovrummet mot en Solo2, som jag köpte begagnad för ett tag sen. Intressant att se om du får något svar om detta, och om det går att laga den.

Felet funnet .... Det var den externa nätdelen som var kass. Under belastning så gav den inte 12 volt, så nu har jag bytt ut den och då startade mottagaren.



#3243

Postad 03 januari 2020 - 04:03

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

En fråga ang Vu+ Ultimo 4K.

När jag lägger in senaste openspa så blir det bara myrkrig.

Kan det bero på felaktiga HDMI-kablar?

Jag har beställt nya kablar nu, som skall klara av 4K....

Väntar med spänning.



#3244

Postad 03 januari 2020 - 13:44

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

En fråga ang Vu+ Ultimo 4K.

När jag lägger in senaste openspa så blir det bara myrkrig.

Kan det bero på felaktiga HDMI-kablar?

Jag har beställt nya kablar nu, som skall klara av 4K....

Väntar med spänning.

Aktiverat "High bitrate" under inställningarna för ca-modul?



#3245

Postad 03 januari 2020 - 15:40

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Aktiverat "High bitrate" under inställningarna för ca-modul?

 

Tusen tack. 

Att det var så skitenkelt....:)


Tusen tack. 

Att det var så skitenkelt.... :)



#3246

Postad 17 april 2020 - 15:40

zobar
  • zobar
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har läst de tre-fyra sista sidorna i tråden och försökt få klarhet, kan min vu solo med ca-modul HD för canal digital fungera? Hitills är det bara svart bild på kanalerna?

 

Måste jag byta image/softcam eller göra några andra inställningar?

 

Har kört programkortet direkt i vu solo antal år, men vill åt pairade kanalerna och beställde en modul. Har försökt nu hela eftermiddagen att få det att fungera, men gått bet hitills...

 

Tack på förhand!

 

Kör openpli och oscam-emu sedan många år.

 

mvh

zobar



#3247

Postad 17 april 2020 - 16:27

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Jag har lite olika varianter Vu+ men kör med Solo2 (OpenPLi 6.2-release (2019-05-12-release-6.2) och CCcam 2.3.2 softcam) för tillfället och har CA-Modelen ligger i ett skåp och den har jag inte behövt på länge.
HD kanaler fungerar de jag har.
Vilka kanaler är det vill åt?
Och funkar övriga kanaler förutom HD kanalerna?

#3248

Postad 17 april 2020 - 16:33

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har läst de tre-fyra sista sidorna i tråden och försökt få klarhet, kan min vu solo med ca-modul HD för canal digital fungera? Hitills är det bara svart bild på kanalerna?

 

Måste jag byta image/softcam eller göra några andra inställningar?

 

Har kört programkortet direkt i vu solo antal år, men vill åt pairade kanalerna och beställde en modul. Har försökt nu hela eftermiddagen att få det att fungera, men gått bet hitills...

 

Tack på förhand!

 

Kör openpli och oscam-emu sedan många år.

 

mvh

zobar

Vilken openpli använder du?



#3249

Postad 17 april 2020 - 17:11

zobar
  • zobar
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag har lite olika varianter Vu+ men kör med Solo2 (OpenPLi 6.2-release (2019-05-12-release-6.2) och CCcam 2.3.2 softcam) för tillfället och har CA-Modelen ligger i ett skåp och den har jag inte behövt på länge.
HD kanaler fungerar de jag har.
Vilka kanaler är det vill åt?
Och funkar övriga kanaler förutom HD kanalerna?

 

Alla övriga kanaler på mitt abonenmang funkar när jag kör CD-kortet direkt i vu solo utan CA-modul, såsom det alltid funkat och funkar fortfarande.

Vill åt sportkanalen, Viasat sport HD och några andra som kräver pairing.


Vilken openpli använder du?

kör openpli 4

2018-09-01 release 4



#3250

Postad 17 april 2020 - 17:21

zobar
  • zobar
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Hmmm, noterar att det är 2 st CA modul-slots på boxen...

spelar det roll vilket man använder, över eller under (1 eller 2) ?? :blink:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.