Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Formel 1

612 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 december 2021 - 20:00

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Nu gjorde du ju inte världens längsta utlägg om varför podden är bra, lätt att feltolka då. Du påpekar ju bara att dom tar upp varför dom kunde göra så utan att ifrågasätta om det var rätt eller inte. Det kändes då som en vinklad podd som du gillar, i Max fördel alltså.
Angående påhopp så skriver jag kanske! som en fråga och du skriver att du utgår ifrån att jag hejar på Ham. Och du har helt fel. Så antar du tänker be om ursäkt för påhoppet? Om du läser lite mer bakåt i tråden så ser du vad vi diskuterat.

Även om Max över året kanske förtjänat att vinna pga fler ledda varv, så avgör ändå Masi det tycker jag. Han hade andra valmöjligheter, och tog den sämsta i mina ögon.

Sluta trolla och lyssna på podden istället.
Trodde alla med F1-intresse i Sverige lyssnade på den men uppenbarligen inte.

Postad 18 december 2021 - 20:51

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 209 inlägg
  • 0

Trolla? Jag är ju aktiv i tråden och kommenterar och du orkar inte ens kolla några inlägg bakåt. Någon ursäkt kom som väntat inte. Lyssna på podden du, jag gillar detta forum och tänker själv.

Postad 18 december 2021 - 21:36

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Trolla? Jag är ju aktiv i tråden och kommenterar och du orkar inte ens kolla några inlägg bakåt. Någon ursäkt kom som väntat inte. Lyssna på podden du, jag gillar detta forum och tänker själv.

Jag läser det mesta i tråden, men har tröttnat på att läsa noggrant senaste dagarna för allt tjafs om vad som var rätt och fel.

Det som skett har skett, den enda förloraren blev Lewis.
Statistiken talar för Max.

Du får en ursäkt från mig när du bett mig om ursäkt.

Postad 19 december 2021 - 11:14

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Om man verkligen är intresserad av F1 på riktigt så lyssnar man inte på Janne och gänget utan de riktiga experterna som är på t.ex F1TV eller andra källor.

Postad 19 december 2021 - 11:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 082 inlägg
  • 0
Vad definierar en expert? Janne har rätt så lång erfarenhet trots allt :)

Postad 19 december 2021 - 11:40

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Ja, men varje gång jag kollar på klipp från Viaplay så förundras jag över hur okunnig han är för att ha jobbat så länge med det. Säger saker som är direkt felaktiga eller har inte koll på saker. Tacka vet jag Sky F1 och deras kommentatorer (tillsammans med fd F1-världsmästare eller nuvarande testförare) samt F1TV tech-channel som vet vad dom pratar om - på riktigt.

Enda anledningen att kolla på Viaplay är väl om man har problem med att förstå engelska.

Postad 19 december 2021 - 11:57

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 250 inlägg
  • 0

Det kan jag till viss del hålla med men kom ihåg Arthur Ringart en gång i tiden, inte mycket rätt.

Samtidigt är jag extremt imponerad av hur de kan komma ihåg vad som hände i lopp som skedde för många år sedan, jag kommer knappt ihåg vad som hände i förrförra loppet. 

Postad 19 december 2021 - 12:14

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Om man verkligen är intresserad av F1 på riktigt så lyssnar man inte på Janne och gänget utan de riktiga experterna som är på t.ex F1TV eller andra källor.

Då är vi väldigt många wannabes i Sverige då 😉
I just fallet som diskuterades tidigare så vågar jag påstå att de hade rätt när de gick igenom vilka regler som Masi & Co hade använt sig av för att få till sista racevarvet i söndags.

Kan dock hålla med dig om att man minst tre gånger per sändning sitter och tänker ”Nä du Janne, nu har du allt fel.”
Tänkte ta mig i kragen och skaffa F1TV säsongen 2022.

Det kan jag till viss del hålla med men kom ihåg Arthur Ringart en gång i tiden, inte mycket rätt.
Samtidigt är jag extremt imponerad av hur de kan komma ihåg vad som hände i lopp som skedde för många år sedan, jag kommer knappt ihåg vad som hände i förrförra loppet.

Man glömmer snabbt.
Jag minns knappt var de körde förrförra loppet 😆
(lätt överdrivet, men ändå…)

Postad 19 december 2021 - 13:13

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Jo, Janne är väl en bra kommentator rent "hålla igång snacket" med det är svårt för Janne att komma med något mot när Nico Rosberg och Jenson Button diskuterar däck och bromsteknik t.ex under ett kval eller när de pratar lite om hur bilarna upplevs med Anthony Davidson (som är Mercedes AMG simulator + uppvisningsförare). Eller kolla pitlane channel där F1-ingenjörer pratar lite mer teknik under träning, kval och race om man vill nörda till det lite.

Jag köper att alla inte går igång på att ha det på den nivån och tycker det är härligt med Janne. Men det är skillnad på experter och experter.

Postad 19 december 2021 - 13:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 082 inlägg
  • 0

Då är vi väldigt många wannabes i Sverige då
I just fallet som diskuterades tidigare så vågar jag påstå att de hade rätt när de gick igenom vilka regler som Masi & Co hade använt sig av för att få till sista racevarvet i söndags.

Kan dock hålla med dig om att man minst tre gånger per sändning sitter och tänker ”Nä du Janne, nu har du allt fel.”
Tänkte ta mig i kragen och skaffa F1TV säsongen 2022.

Man glömmer snabbt.
Jag minns knappt var de körde förrförra loppet
(lätt överdrivet, men ändå…)

Grejen är ju att F1 är rätt så sövande med motorljudet och brist på action. Är man kommentator tvingas man hålla sig vaken hela racen :D

Postad 19 december 2021 - 13:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Jo, Janne är väl en bra kommentator rent "hålla igång snacket" med det är svårt för Janne att komma med något mot när Nico Rosberg och Jenson Button diskuterar däck och bromsteknik t.ex under ett kval eller när de pratar lite om hur bilarna upplevs med Anthony Davidson (som är Mercedes AMG simulator + uppvisningsförare). Eller kolla pitlane channel där F1-ingenjörer pratar lite mer teknik under träning, kval och race om man vill nörda till det lite.

Jag köper att alla inte går igång på att ha det på den nivån och tycker det är härligt med Janne. Men det är skillnad på experter och experter.

Jag kan tänka mig att jag kommer inse den stora skillnaden nästa år.

Jag har ju bara kollat F1 på Viasat (började kolla för sju år sedan) så jag har ju inget att jämföra med riktigt.

Edit: Förtydligande!
Jag började kolla F1 seriöst för sju år sedan.
Se alla race och kval samt de FPs man hade möjlighet till.

Redigerat av MartinAberg, 19 december 2021 - 13:58.

Postad 19 december 2021 - 16:49

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 503 inlägg
  • 0

Hehe jo, janne e toppen.
Men den mesta tjabbaren på sky är ju Martin Brundle, som körde f1 i över 10 år och rejsade mot Senna och Prost och var stallkamrat med schumacher…
För att inte tala om alla andra.
Sedan har dom ju varje rejshelg någon stallchef som dom har direktkontakt med flera ggr under kval/lopp och i abu dhabi var det christian horner!!

Sen ska sägas att det är mycket skitsnack och internskämt och allmänt tjabb också, på gott och ont 😂

Postad 19 december 2021 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 9 082 inlägg
  • 0
Brundle är väl killen som skriver upp statistik på papper och rabblar i direktsändningen. Det är väl det enda jag har emot skysports all meningslös statistikjakt :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.