Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2601

Postad 18 januari 2020 - 17:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Va?

Samtliga kanaler fungerar i valfri mottagare med stöd för CA modul. (UHD kanalen kräver naturligtvis en mottagare med 4K stöd)


Nej

För att se sportkanalerna i C more och Viasat i ett CD-abonnemang behövs det ett kort pairad med en CD-box eller en av CD-godkänd CA.modul.



#2602

Postad 18 januari 2020 - 18:00

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Inspelning utan ljud igen. Tv 7 Poirot, idag 18/1 16:55



#2603

Postad 18 januari 2020 - 18:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

För att se sportkanalerna i C more och Viasat i ett CD-abonnemang behövs det ett kort pairad med en CD-box eller en av CD-godkänd CA.modul.

Jag har inte skrivit något annat heller vad jag kan se? :P

 

För att förtydliga då.  Man behöver en kort från  CD och en av CD godkänd CA modul vilken man pairar med kortet. Stoppa sedan den i vilken mottagare som helst (tro mig, alla är bättre en OP oavsett vilken du köper) och njut av en problemfri upplevelse.



#2604

Postad 18 januari 2020 - 18:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Jag har inte skrivit något annat heller vad jag kan se? :P

 

För att förtydliga då.  Man behöver en kort från  CD och en av CD godkänd CA modul vilken man pairar med kortet. Stoppa sedan den i vilken mottagare som helst (tro mig, alla är bättre en OP oavsett vilken du köper) och njut av en problemfri upplevelse.

Om man inte är intresserad av sportkanalerna räcker det med en CA-modul som kan koda av Conax och behöver inte pairas med kortet, lika med boxar.



#2605

Postad 18 januari 2020 - 22:14

Tome1
  • Tome1
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Man kan nyttja valfri box/TV/CA-modul som kan koda av Conax och få tillgång till ge flesta kanalerna utan pairing. Paradoxalt måste man däremot paira kort med CD:s boxar för att få bild. 

 

CD kortet måste ju paras med CD’s CA modul, annars ser du ju bara de oparade kanalerna

 

var lite sen med svaret såg jag


Redigerat av Tome1, 18 januari 2020 - 22:17.


#2606

Postad 18 januari 2020 - 23:46

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 1

Gruppen som föreslås, drivs av boxens användare med syfte att få kontakt mellan användare för att ge tyngd mot CD, dels för att kunna anmäla buggar, dels för att kunna föreslå förbättringar. Medlemskap är inget som CD kräver. Men några av deras anställda är medlemmar för att kunna fånga upp gruppens rapporter/åsikter/förslag.

Ja,det förstod jag med. Var bara ironisk då CD:s support är totalt värdelös och de mer eller mindre struntar i sina kunderså länge man bara betalar.

#2607

Postad 20 januari 2020 - 11:02

magnusbrodin
  • magnusbrodin
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Är det någon som gett sig på att roota OP och slänga i senare Android enligt t.ex. http://bestandroidto...-sat-bcm-s70cds eller är det bara risk att allt går åt pipan då? Har själv inte grottat ner mig något i det ännu.

 

Problem som jag stött på är att app lagringsutrymmet är på tok för litet då jag varit tvungen att radera äldre appar för att få plats med nya. Kan man uppgradera detta utrymme?



#2608

Postad 20 januari 2020 - 11:14

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Är det någon som gett sig på att roota OP och slänga i senare Android enligt t.ex. http://bestandroidto...-sat-bcm-s70cds eller är det bara risk att allt går åt pipan då? Har själv inte grottat ner mig något i det ännu.

 

Problem som jag stött på är att app lagringsutrymmet är på tok för litet då jag varit tvungen att radera äldre appar för att få plats med nya. Kan man uppgradera detta utrymme?

Jag har själv övervägt det, men kommit fram till att risken är större, att CD-appen och LG´s plattform&midleware ger mer problem än evt fördelar. Väldigt lite pekar dessutom på att buggarna vi upplever som användare av CD-appen, skulle ligga på OS-nivå. Mer funktioner som tillkommit och kanske högre prestanda i senare versioner, vore nog rimligt att fövänta sig däremot, men också högre RAM-användning och RAM är ju redan väl litet för CD-appens behov, med den aktuella OS-versionen.

 

Har aldrig haft problem med att de 4GB som CD-appen formatterar som en egen okrypterad partition utanför CD appen, skulle ta slut? Tror INTE du som användare kan påverka det, är troligen satt hårt i CD-appen och/eller firmware och inte parameterstyrt vid omformattering och partitionering av disken.

 

Niklas kan kanske fylla på med intern kunskap här? 


Redigerat av Nisken, 20 januari 2020 - 11:16.


#2609

Postad 20 januari 2020 - 14:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 2

Är det någon som gett sig på att roota OP och slänga i senare Android enligt t.ex. http://bestandroidto...-sat-bcm-s70cds eller är det bara risk att allt går åt pipan då? Har själv inte grottat ner mig något i det ännu.

 

Problem som jag stött på är att app lagringsutrymmet är på tok för litet då jag varit tvungen att radera äldre appar för att få plats med nya. Kan man uppgradera detta utrymme?

Hej

På höger sida av boxen (bredvid där programkortet sitter) kan man stoppa in ett micro sd kort för att få mer utrymme för appar.

Mvh

Niklas



#2610

Postad 20 januari 2020 - 15:34

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Discovery sci er stadig uten lyd og underteksting, har tatt opp Incredible Engineering Blunders noen ganger og fått lyd og tekst 1 gang.

#2611

Postad 20 januari 2020 - 20:12

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej

Talade just med en kollega som även han olyckligtvis köpt OP boxen. Han saknar fjärrinspelning fortfarande fast han har den senaste mjukvaran i boxen.

#2612

Postad 20 januari 2020 - 20:17

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
En fråga.
Ska inspelningen fungera enl. det här ?
Om man väljer spela in och väljer ”spela in serie” så spelar boxen in alla repriser också som kommer ibland flera gånger emellan de original avsnitten ??
Samma sak om man väljer ”spela in säsong” så spelas alla repriser in.

Ska det verkligen fungera så ?

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 20 januari 2020 - 20:18.


#2613

Postad 20 januari 2020 - 21:40

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Ang inspelning av repriser, ”det är ingen bug det är en finess”. Så länge man inte raderar ett avsnitt man sett så spelas inte reprisen in även om de är schemalagda för inspelning i listan.

#2614

Postad 20 januari 2020 - 23:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Fikk ett råd av CD hjelpe support om og slette data i apper, har ikke hatt svart skjerm siden, mulig tekste problemene er løst og, annbefaler dere og prøve. APPER- CANAL DIGITAL-SLETT DATA.

#2615

Postad 21 januari 2020 - 09:29

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Ang inspelning av repriser, ”det är ingen bug det är en finess”. Så länge man inte raderar ett avsnitt man sett så spelas inte reprisen in även om de är schemalagda för inspelning i listan.

. Klart det är en bug. Har inte raderat några avsnitt men båda OP boxarna spelar in alla repriser ändå. Fast det klart CD kanske tycker att det är en ”finess”. Skulle inte förvåna mig !

#2616

Postad 21 januari 2020 - 10:47

magnusbrodin
  • magnusbrodin
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej

På höger sida av boxen (bredvid där programkortet sitter) kan man stoppa in ett micro sd kort för att få mer utrymme för appar.

Mvh

Niklas

Fungerade strålande att utöka minnet, nu ska jag bara få tid att testa om appar lägger sig där också :-) . Tack Niklas!

 

MVH Magnus



#2617

Postad 21 januari 2020 - 13:05

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 1
Hej

En kollega ringde och bad om råd. Hans fjärrinspelning fungerade inte fast han hade den senaste uppdateringen.
Han försökte återställa hela boxen och då vägrade boxen att starta igen. Drog ur nätkabeln i några minuter och boxen startade om efter en stund. Dock utan någon förbättring, fjärrinspelningen fungerade fortfarande inte. Han ringde CD:s support och de skulle skicka en ny box IGEN ! Hans 3:e box sedan OP-skrotet infördes. Med det självklara resultatet att alla sparade inspelningar försvann. CD borde ju i alla fall ta bort begränsningen på boxen så att om (självklart NÄR)man byter box så kan man använda samma hårddisk med bibehållna inspelningar. Men självklart gör ju CD inte det för det ska ju vara så krångligt som möjligt för kunder som upprepat stör CD:s kundtjänst med allehanda ”strunt” och ”klagomål”. Börjar bli en tävling mellan CD och Postnord om förstaplatsen som Sveriges sämsta företag !

#2618

Postad 21 januari 2020 - 13:32

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
@amadeus extra taskigt för din vän att felet med fjärrinspelning inte ligger i boxen utan CD:s servrar

#2619

Postad 21 januari 2020 - 20:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej

På höger sida av boxen (bredvid där programkortet sitter) kan man stoppa in ett micro sd kort för att få mer utrymme för appar.

Mvh

Niklas

 

ikke klar over att Oneplace har kort. Finner ikke noe plass til minnekort heller.


Redigerat av Unregistered995dd1dc, 21 januari 2020 - 21:01.


#2620

Postad 21 januari 2020 - 21:30

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

@amadeus extra taskigt för din vän att felet med fjärrinspelning inte ligger i boxen utan CD:s servrar

OK,och deras ”avancerade tekniker” viste alltså inte det utan de skickar en ny box !!!!!! Verkligen ett nytt lågvattenmärke för deras ”avancerade skitsnackare”.
Det är så typiskt resultat av CD:s support !

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 21 januari 2020 - 21:31.


#2621

Postad 22 januari 2020 - 06:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

Är det någon som gett sig på att roota OP och slänga i senare Android enligt t.ex. http://bestandroidto...-sat-bcm-s70cds eller är det bara risk att allt går åt pipan då? Har själv inte grottat ner mig något i det ännu.

 

Problem som jag stött på är att app lagringsutrymmet är på tok för litet då jag varit tvungen att radera äldre appar för att få plats med nya. Kan man uppgradera detta utrymme?

 

Värt att tänka på är att dom flesta appar för innehåll inte fungerar på rootade enheter och dessutom förlorar man garanterat nödvändiga delar som krävs för att boxen ska fungera med CD.


Redigerat av Leatherface, 22 januari 2020 - 06:04.


#2622

Postad 22 januari 2020 - 08:32

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nya pigga buggar!

 

I natt 22/1 01:45 hade jag beställt inspelning av Elementary på TV4.

 

Den spelades in som den skulle med ljud och allt.

 

När jag skulle kolla på den nu i morse, så började programmet spelas upp i slutet? istf i början? Jag fick backa med "backpil" 50 ggr (puh!) eftersom ingen funktion "se från början" finns.

 

Detta fel har jag ALDRIG sett förut? Någon annan som sett det?



#2623

Postad 22 januari 2020 - 09:47

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 1

Nya pigga buggar!

 

I natt 22/1 01:45 hade jag beställt inspelning av Elementary på TV4.

 

Den spelades in som den skulle med ljud och allt.

 

När jag skulle kolla på den nu i morse, så började programmet spelas upp i slutet? istf i början? Jag fick backa med "backpil" 50 ggr (puh!) eftersom ingen funktion "se från början" finns.

 

Detta fel har jag ALDRIG sett förut? Någon annan som sett det?

 

Ingen åsikt om buggen, men kan man inte trycka in vilken minut av inspelningen man vill hoppa till, som på tidigare boxar? dvs tryck på siffran 1 så hoppar inspelningen till minut 1, så slipper man trycka 50 ggr



#2624

Postad 22 januari 2020 - 11:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ingen åsikt om buggen, men kan man inte trycka in vilken minut av inspelningen man vill hoppa till, som på tidigare boxar? dvs tryck på siffran 1 så hoppar inspelningen till minut 1, så slipper man trycka 50 ggr

Tack för tipset! Det kände jag INTE till. Ska prova om det funkar på OP-boxen vid nästa tillfälle jag kollar på TV med den.



#2625

Postad 22 januari 2020 - 12:28

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Det kände jag INTE till. Ska prova om det funkar på OP-boxen vid nästa tillfälle jag kollar på TV med den.

Fungerar inte på OP boxar. De flesta av de bra finesserna från den förra boxen är borta. Man har istället koncentrerat på att göra OP boxarna så svårhanterliga och buggiga som möjligt i stället. Den förra boxen var CD:s bästa box sedan 2003 i alla fall. Men den togs bort av okunniga hos CD. I stället började man sälja OP - boxen. Måste vara CD:s mest lönsammaste affär hittills då den kan inte ha kostat dem många kronor i inköp från nåt Öststats överskotts lager.

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 22 januari 2020 - 12:33.


#2626

Postad 22 januari 2020 - 12:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Det var väl därför den gavs bort 2 black fridays ago.
Men de som betalat för boxen borde få pengarna tillbaks och en Kaon smartbox i kompensation. De få 4k sändningarna i nån enstaka fotbollsmatch går väl att leva med i 1080p tills redig box lanseras

#2627

Postad 22 januari 2020 - 12:54

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Fungerar inte på OP boxar. De flesta av de bra finesserna från den förra boxen är borta. Man har istället koncentrerat på att göra OP boxarna så svårhanterliga och buggiga som möjligt i stället. Den förra boxen var CD:s bästa box sedan 2003 i alla fall. Men den togs bort av okunniga hos CD. I stället började man sälja OP - boxen. Måste vara CD:s mest lönsammaste affär hittills då den kan inte ha kostat dem många kronor i inköp från nåt Öststats överskotts lager.

Problemet är en dålig upphandlingsspec och att man köpt HW från en leverantör och försett den med egen SW, som man låtit en leverantör i ett annat land (Tyskland) utveckla även det med usel spec, usel projektledning, usel finansiering. Först det senaste året verkar man åtminstone insett att det finns ett problem.

 

Jag och andra har tjatat länge om en beta-grupp istället för vanliga användare som ofriviliiga försökskaniner. För döva öron. Tills plötsligt i december när man släppte in ett gäng härifrån forumet (och troligen någon annanstans ifrån med), men utan att ha en ordentlig rapporteringsmekanism som kan sortera ihop buggar med användarens profil, för att underlätta rättningen. Dessutom hade man alldeles för bråttom med att släppa betan. Redan efter en iteration släppte man den, trots att väldigt få av de rapporterade buggarna rättats och t.o.m. någon ny verkar ha tillkommit?

 

Jag vet inte VAD CD planerar?

 

Att fixa alla problemen, vilket kommer att ta tid eftersom deras app i grunden verkar så buggig att rättningarna allt för ofta ger nya fel i stället?

 

Eller att ersätta den med nästa generations box? Med snabbare processor, mer minne och bättre WiFi och mer uttestad SW?

 

Den som lever får se! Meanwhile får vi fortsätta rapportera de buggar vi hittar och hoppas att pappersvändarna/ekonomerna som hittills bromsat OP-boxens tänkta funktion, fått stå tillbaka för teknisk kompetens och insikt om att låta supporten ta hand om missnöjda kunder är betydligt dyrare än att fixa det som ger deras missnöje.

 

Själv hoppas jag på ett genomtänkt beta-program inför 20-talet och en seriös, driven och kompetent projektledare från CD´s sida i kontakterna med tyskarna, så att OP-boxen kan komma i mål någon gång och bli en tillgång istf en belastning för CD och dess kunder.



#2628

Postad 22 januari 2020 - 14:01

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Det var väl därför den gavs bort 2 black fridays ago.
Men de som betalat för boxen borde få pengarna tillbaks och en Kaon smartbox i kompensation. De få 4k sändningarna i nån enstaka fotbollsmatch går väl att leva med i 1080p tills redig box lanseras

Nu är det inte bara fotboll utan Formel 1 i 4K också. :)



#2629

Postad 22 januari 2020 - 14:32

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om disk kassetten från boxen HD- box Smart fungerar på OP?

eller måste man köpa ny?

Sven Åke



#2630

Postad 22 januari 2020 - 15:19

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om disk kassetten från boxen HD- box Smart fungerar på OP?

eller måste man köpa ny?

Sven Åke

Jag flyttade över från min Smart-box och den passade rakt av.

Den måste formateras i OP-boxen innan den kan användas.

 

Ska man flytta tillbaka den i Smart-boxen så måste man koppla in den i en dator för att ta bort alla partitioner som OP-boxen skapat för att sen formatera den i Smart-boxen.


Nya pigga buggar!

 

I natt 22/1 01:45 hade jag beställt inspelning av Elementary på TV4.

 

Den spelades in som den skulle med ljud och allt.

 

När jag skulle kolla på den nu i morse, så började programmet spelas upp i slutet? istf i början? Jag fick backa med "backpil" 50 ggr (puh!) eftersom ingen funktion "se från början" finns.

 

Detta fel har jag ALDRIG sett förut? Någon annan som sett det?

Detta har jag råkat ut för en gång, valde att se det inspelade via veckoarkivet i stället för att stega tillbaka.


Redigerat av R-R, 22 januari 2020 - 15:17.


#2631

Postad 22 januari 2020 - 18:43

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 1

Problemet är en dålig upphandlingsspec och att man köpt HW från en leverantör och försett den med egen SW, som man låtit en leverantör i ett annat land (Tyskland) utveckla även det med usel spec, usel projektledning, usel finansiering. Först det senaste året verkar man åtminstone insett att det finns ett problem.

Jag och andra har tjatat länge om en beta-grupp istället för vanliga användare som ofriviliiga försökskaniner. För döva öron. Tills plötsligt i december när man släppte in ett gäng härifrån forumet (och troligen någon annanstans ifrån med), men utan att ha en ordentlig rapporteringsmekanism som kan sortera ihop buggar med användarens profil, för att underlätta rättningen. Dessutom hade man alldeles för bråttom med att släppa betan. Redan efter en iteration släppte man den, trots att väldigt få av de rapporterade buggarna rättats och t.o.m. någon ny verkar ha tillkommit?

Jag vet inte VAD CD planerar?

Att fixa alla problemen, vilket kommer att ta tid eftersom deras app i grunden verkar så buggig att rättningarna allt för ofta ger nya fel i stället?

Eller att ersätta den med nästa generations box? Med snabbare processor, mer minne och bättre WiFi och mer uttestad SW?

Den som lever får se! Meanwhile får vi fortsätta rapportera de buggar vi hittar och hoppas att pappersvändarna/ekonomerna som hittills bromsat OP-boxens tänkta funktion, fått stå tillbaka för teknisk kompetens och insikt om att låta supporten ta hand om missnöjda kunder är betydligt dyrare än att fixa det som ger deras missnöje.

Själv hoppas jag på ett genomtänkt beta-program inför 20-talet och en seriös, driven och kompetent projektledare från CD´s sida i kontakterna med tyskarna, så att OP-boxen kan komma i mål någon gång och bli en tillgång istf en belastning för CD och dess kunder.

Skriver under på var enda ord du skriver. Så borde ju CD också resonera. Men det verkar som de skiter i det mesta. Konstigt !!!!
Finns det eventuellt planer på att lägga ned företaget eller ???? Verkar nästan så med tanke på deras nonchalans mot kunder.

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 22 januari 2020 - 18:43.


#2632

Postad 22 januari 2020 - 19:20

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Två år har det harvat på.
Ler åt mitt lilla bekymmer med 5.1 ljud.Funkar inte med svenska som val,däremot norska så funkar det.Säger en del om boxaset.

Redigerat av Kalleputs, 22 januari 2020 - 20:12.


#2633

Postad 23 januari 2020 - 08:06

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Ja, vad säger man om detta ?? Har haft boxen i byrålådan sen den kom. Har många gånger tänkt att koppla in den, men tråkigheterna fortsätter hela tiden. Vet med mig själv att jag kommer bli vansinnig om något  strular så det är byrån som gäller. Men ska den ligga där till en ny box kommer, eller blir boxen bra med nyare Android ? Men det känns verkligen rätt märkligt att CD inte får till en box som fungerar, eller ? Verkar som om CD inte får göra vad dom vill, och varför tar det så lång tid att få fram nyare Android ? Så CD får min box komma ut under 2020 eller ligger den kvar till 2021 eller till en ny box kommer ? 



#2634

Postad 23 januari 2020 - 10:32

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Det är nog inte Android TV som är grundproblemet utan Canal Digitals app som ligger på toppen och sköter programguiden, inspelningar uppspelningar mm. Och det bakomvarande EPG-datat som gick sönder för nåt år sen när CD bytte leverantör det var så serieinspelningen började spela in repriser. Fjärrinspelningen är ytterligare en sak som inte funkar som så som jag förstår det ligger på serversidan.

#2635

Postad 23 januari 2020 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fungerade strålande att utöka minnet, nu ska jag bara få tid att testa om appar lägger sig där också :-) . Tack Niklas!

 

MVH MagnusH

Hej

Du kan flytta över apparna som ligger på boxens interna minne till sd-kortet under Meny / Inställningar / Lagring och återställning och sedan väljer du minneskortet där i listan och migrerar över datan. Hör av dig annars så hjälper jag dig.

Mvh
Niklas


Jag flyttade över från min Smart-box och den passade rakt av.

Den måste formateras i OP-boxen innan den kan användas.

 

Ska man flytta tillbaka den i Smart-boxen så måste man koppla in den i en dator för att ta bort alla partitioner som OP-boxen skapat för att sen formatera den i Smart-boxen.


Detta har jag råkat ut för en gång, valde att se det inspelade via veckoarkivet i stället för att stega tillbaka.

Hej

Detta var nytt för mig, har skickat detta vidare så vi kan undersöka saken.

Mvh

Niklas



#2636

Postad 23 januari 2020 - 14:10

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Det är nog inte Android TV som är grundproblemet utan Canal Digitals app som ligger på toppen och sköter programguiden, inspelningar uppspelningar mm. Och det bakomvarande EPG-datat som gick sönder för nåt år sen när CD bytte leverantör det var så serieinspelningen började spela in repriser. Fjärrinspelningen är ytterligare en sak som inte funkar som så som jag förstår det ligger på serversidan.

Riktigt så enkelt är det nog tyvärr inte.

 

Eftersom åtminstone även LG-plattformsversion och kanske även LG-mellanwareversion kontrolleras åtminstone på något sätt av CD. LG-plattformsversion släpptes ju på som beta av CD för ett urval av användare i december. Och även DEN visade på nya problem för användarna.

 

Allt hänger ihop Boxens HW  (som CD absolut är ansvariga för), Android-TV (som de bara kan välja eller välja bort uppdateringar av), LG-plattform (som de i alla fall kan välja att släppa på selektivt, om de påverkar innehållet är däremot oklart), LG-mellanware (som vi inte vet något alls om) samt CD-appen (som CD absolut är ansvariga för) och sist EPG då.

 

Ändra på något i kedjan och en brist (på felgafflar t.ex) någon annan stans kan ge problem. Alla skyller på alla eftersom INGEN har totalansvaret, utom CD inför sina kunder då.

 

Niklas kan kanske kasta lite ljus på vad de kan påverka och hur, samt hur planerna ser ut för framtiden?


Redigerat av Nisken, 23 januari 2020 - 14:11.


#2637

Postad 23 januari 2020 - 14:55

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 1

Man kan ju undra om CD verkligen får denna box att funka, för den är väll snart 2 år gammal. Vad säger att dom får den fixad, när dom inte klarat det på denna länga tiden. Hade dom klarat det hade dom vill gjort det redan ? Finns det något som talar för att dom får den fixad ? Eller var boxen redan dömd för att misslyckas vid leverans ? 


Redigerat av andersgog, 23 januari 2020 - 14:56.


#2638

Postad 23 januari 2020 - 15:22

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Två år för en hårdvara som inte var bra då, nu ligger den ljusår bort från vad en ny exempelvis Nvidia Shield gör för Android TV. Snart är jag nöjd om det bara går byta kanal inom 1-2 sekunder, och det kunde boxen CD hade på nittiotalet... 



#2639

Postad 23 januari 2020 - 22:17

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

man skriver någon stans i denna långa tråd att det finns en - Se från början, funktion

fungerar detta även på Viasat sport kanalerna ?

 

Sven Åke

PS Är det några bra erbjudande på gång nu för OP boxen ?

eller är det dags att gå till Viasat ?



#2640

Postad 23 januari 2020 - 22:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

man skriver någon stans i denna långa tråd att det finns en - Se från början, funktion

fungerar detta även på Viasat sport kanalerna ?

 

Sven Åke

PS Är det några bra erbjudande på gång nu för OP boxen ?

eller är det dags att gå till Viasat ?

Hej

Se från början fungerar på alla våra kanaler som vi har som live-tv kanaler i våran playtjänst. Alla Viasats sportkanaler finns som live-tv i våran playtjänst och då kan du använda dig av se från början funktionen.

 

Här kan du läsa mer

https://www.canaldig...se-fran-borjan/

Skicka ett PM med kundnummer så kan vi kolla vilka erbjudanden som finns.

Mvh

Niklas


Riktigt så enkelt är det nog tyvärr inte.

 

Eftersom åtminstone även LG-plattformsversion och kanske även LG-mellanwareversion kontrolleras åtminstone på något sätt av CD. LG-plattformsversion släpptes ju på som beta av CD för ett urval av användare i december. Och även DEN visade på nya problem för användarna.

 

Allt hänger ihop Boxens HW  (som CD absolut är ansvariga för), Android-TV (som de bara kan välja eller välja bort uppdateringar av), LG-plattform (som de i alla fall kan välja att släppa på selektivt, om de påverkar innehållet är däremot oklart), LG-mellanware (som vi inte vet något alls om) samt CD-appen (som CD absolut är ansvariga för) och sist EPG då.

 

Ändra på något i kedjan och en brist (på felgafflar t.ex) någon annan stans kan ge problem. Alla skyller på alla eftersom INGEN har totalansvaret, utom CD inför sina kunder då.

 

Niklas kan kanske kasta lite ljus på vad de kan påverka och hur, samt hur planerna ser ut för framtiden?

Hej

Bra frågor Nisken! Återkommer med en förklaring imorgon om vad varje version betyder. 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 23 januari 2020 - 23:04.


#2641

Postad 23 januari 2020 - 23:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om disk kassetten från boxen HD- box Smart fungerar på OP?

eller måste man köpa ny?

Sven Åke

Hej

Enligt en del kunder så fungerar det, men det är ingenting som vi rekommenderar, det är två olika hårddiskar. Och om du formaterar hårddisken i en OnePlace så behöver du göra som R-R skriver för att den ska fungera i HD-Box Smart.

Mvh

Niklas


Två år har det harvat på.
Ler åt mitt lilla bekymmer med 5.1 ljud.Funkar inte med svenska som val,däremot norska så funkar det.Säger en del om boxaset.

Hej

Har försökt återskapa problemet men inte lyckats ännu. Ni får gärna skriva vilken kanal/kanaler ni upplever problem på.
Är det på alla kanaler eller tex bara SVT-kanalerna?

Mvh

Niklas



#2642

Postad 23 januari 2020 - 23:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

 

Hej

På höger sida av boxen (bredvid där programkortet sitter) kan man stoppa in ett micro sd kort för att få mer utrymme för appar.

Mvh

Niklas

 

ikke klar over att Oneplace har kort. Finner ikke noe plass til minnekort heller.

 

Hej

Här har du en bild på vart du kan stoppa in sd-kortet.

smartcard.png?format=jpg&bgcolor=fff8f6&fastscale=True&down.colorspace=linear&width=1300&height=481

Mvh

Niklas


Ingen åsikt om buggen, men kan man inte trycka in vilken minut av inspelningen man vill hoppa till, som på tidigare boxar? dvs tryck på siffran 1 så hoppar inspelningen till minut 1, så slipper man trycka 50 ggr

Hej

Det kommer komma en uppdatering som förbättrar snabbspolningen, men ska ta med detta som tips också eftersom jag håller med om att det är en bra funktion.

Mvh

Niklas



#2643

Postad 24 januari 2020 - 09:26

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej

Enligt en del kunder så fungerar det, men det är ingenting som vi rekommenderar, det är två olika hårddiskar. Och om du formaterar hårddisken i en OnePlace så behöver du göra som R-R skriver för att den ska fungera i HD-Box Smart.

Mvh

Niklas


Hej

Har försökt återskapa problemet men inte lyckats ännu. Ni får gärna skriva vilken kanal/kanaler ni upplever problem på.
Är det på alla kanaler eller tex bara SVT-kanalerna?

Mvh

Niklas

 

I min box så är det på SVT1 samt på TV4 som jag har märkt att man måste ibland göra en liten åtgärd för att få 5.1-ljud



#2644

Postad 24 januari 2020 - 09:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I min box så är det på SVT1 samt på TV4 som jag har märkt att man måste ibland göra en liten åtgärd för att få 5.1-ljud

Hej

Tack, har skickat PM till dig så jag kan få mer information för felsökning.

Mvh

Niklas



#2645

Postad 24 januari 2020 - 09:53

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej

Tack, har skickat PM till dig så jag kan få mer information för felsökning.

Mvh

Niklas

Har svarat på PM:et.



#2646

Postad 24 januari 2020 - 11:45

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

 

Se från början fungerar på alla våra kanaler som vi har som live-tv kanaler i våran playtjänst. Alla Viasats sportkanaler finns som live-tv i våran playtjänst och då kan du använda dig av se från början funktionen.

 

Här kan du läsa mer

https://www.canaldig...se-fran-borjan/

det verkar ju tyvärr vara först när man startat titta

 

jag minns från i somras när man tittade på viaplay 

och kunde börja titta på F1 senare pga Åska

då fick man se prispallen först innan man kunde se racet

det förstörde ju hela spänningen på det racet

 

och det ser ju som det kan bli lika med detta

 

man skulle ju ha frågan för det kommer någon bild

i alla fall enligt mig

 

Sven Åke



#2647

Postad 24 januari 2020 - 17:48

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
På höger sida av boxen (bredvid där programkortet sitter) kan man stoppa in ett micro sd kort för att få mer utrymme för appar.
Mvh
Niklas

Er det noen annbefaling eller krav til størelse på microkortet?

#2648

Postad 24 januari 2020 - 18:02

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Jag har inte sen jag skaffade One Place boxen för några år sedan kunnat markera favortitkanaler eller skapa någon favoritlista. Jag kommer till Alternativ menyn där man kan välja favoritkanal och låsa kanal. På favortikanal händer absolut inget, medan jag kan låsa kanal tror jag då den fråga efter pinkod där. Gör jag något fel eller fungera det verkligen inte?



#2649

Postad 24 januari 2020 - 18:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har inte sen jag skaffade One Place boxen för några år sedan kunnat markera favortitkanaler eller skapa någon favoritlista. Jag kommer till Alternativ menyn där man kan välja favoritkanal och låsa kanal. På favortikanal händer absolut inget, medan jag kan låsa kanal tror jag då den fråga efter pinkod där. Gör jag något fel eller fungera det verkligen inte?

Hej

Ställ dig på den kanal du vill ha som favoritkanal, tryck sedan OK och pila ner till Favoritkanal och välj Ja. Sedan gör du så på alla kanaler du vill ha i din favoritlista.

Här finns lite mer instruktioner om favoriter.

https://www.canaldig...lace/favorites/

Mvh

Niklas


Er det noen annbefaling eller krav til størelse på microkortet?

Hej

Inte vad jag märkt när jag testat, tror jag haft ca 15 gb som största minne om jag inte minns helt fel.

Mvh

Niklas


Hej

Se från början fungerar på alla våra kanaler som vi har som live-tv kanaler i våran playtjänst. Alla Viasats sportkanaler finns som live-tv i våran playtjänst och då kan du använda dig av se från början funktionen.

 

Här kan du läsa mer

https://www.canaldig...se-fran-borjan/

Skicka ett PM med kundnummer så kan vi kolla vilka erbjudanden som finns.

Mvh

Niklas


Hej

Bra frågor Nisken! Återkommer med en förklaring imorgon om vad varje version betyder. 

Mvh

Niklas

Hej

Saknade en del info så jag återkommer i början av veckan.

Mvh

Niklas



#2650

Postad 24 januari 2020 - 19:02

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hur är det fungerar Harmony 650 (ir) med OP ?

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 24 januari 2020 - 19:02.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.