Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55 PUS8204, dålig bild?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 55PUS8204 (TV) 5 7,5 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 06 januari 2020 - 13:48

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Köpte oss en Philips 55 PUS8204 från elgiganten igår, kör Boxers TV hub på den och vi är sjuk missnöjda med tvbilden. Den blir inte riktig klar, känns som en tunn grå hinna vilar över bilden och man får aldrig den där riktigt HD-känslan. Känns som om färgerna och kontasten skiftar mellan kanalen man tittar på med.

 

Någon som har en liknade tv och har råd, synpunkter eller tips?



#2

Postad 06 januari 2020 - 13:56

potlach
  • potlach
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Vad händer om du kör Netflix eller annat högupplöst från Youtube, samma upplevelse eller bättre bild?

#3

Postad 06 januari 2020 - 15:03

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Vad händer om du kör Netflix eller annat högupplöst från Youtube, samma upplevelse eller bättre bild?

Det är bättre bild med Netflix, dock ett visst mörker, sitter någon i lite halvskugga upplever man det som lite halvmörker. Man får mer HD-känsla fast djupet saknas fortfarande.



#4

Postad 06 januari 2020 - 16:37

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Det är bättre bild med Netflix, dock ett visst mörker, sitter någon i lite halvskugga upplever man det som lite halvmörker. Man får mer HD-känsla fast djupet saknas fortfarande.

 

 

Det låter som inställningar, svårt att hitta bra rekommendationer till just den modellen men kolla tex på detta klipp som kanske kan vara till hjälp? 

 

https://www.youtube....h?v=qANS2QgxkDo



#5

Postad 06 januari 2020 - 17:06

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Det låter som inställningar, svårt att hitta bra rekommendationer till just den modellen men kolla tex på detta klipp som kanske kan vara till hjälp? 

 

https://www.youtube....h?v=qANS2QgxkDo

Tack, ja jag hoppas det kan vara något med inställningarna, orkar inte lämna tillbaka tvn och dessutom vet man ju inte om man får något bättre. Kanske jag som är gnällig. Hade en 50 tums LG plasma innan och var väldigt nöjd med den bilden.



#6

Postad 20 januari 2020 - 17:55

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Hur gick det, fick du rätt på eländet?

#7

Postad 23 januari 2020 - 22:46

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hur gick det, fick du rätt på eländet?

Tack för att du frågar. Njae, jag kontaktade supporten i hopp om svar men har inte hör något alls ifrån dom. Jag har försökt fippla lite själv med inställningarna och det blev bättre men jag är inte nöjd. Vet inte om boxerhubben kanske inte gör tvn rättvisa. Den hubben ska ju annars vara känd för att vara bra. 

Det är svårt att få bra balans mellan det vita och det svarta, antingen blir det bländande vitt eller så blir det svarta väldigt mörkt. Bilden har också ibland en gråblå ton över sig, en kall gråblå ton. Den gröna färgen kan jag känna är lite överdriven. Kan inte ställa färg för färg, är det någon kod man behöver för att komma åt det eller finns inte den funktionen?



#8

Postad 24 januari 2020 - 13:45

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Det finns ju en del saker man kan göra själv. Börja med att ställa teven i ett läge som är mer korrekt än standardläget, brukar finnas olika filmlägen eller nått som heter warm tex. Sen stänger man av alla sk. bildförbättrare, bildinterpoleringsfunktioner, eko-lägen osv. Då brukar man komma en bra bit. Sen finns det diverse guider hur man ställer in sin bild och vissa saker går att göra utan mätutrustning.

 

Vissa bildlägen brukar också ha mer avancerade bildinställningar tillgängliga, ingen koll på Philips gällande det dock, men mycket är svårt/omöjligt att ställa in korrekt utan en riktig kalibrering med mätverktyg.

 

Sen har jag heller ingen koll på hur mycket man kan förvänta sig av just den här modellen generellt, svärfar har en Philips LCD som är några år gammal och jag har i princip gett upp att få till en vettig bild på den, mycket av det svarta blir gråblått på den.



#9

Postad 24 januari 2020 - 14:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Testa med ISF Night, blir galet att jämföra med någon annan av Philips modeller med kan kanske duga som en vägledning. Nedan är tex. för 7304:

https://www.google.s...7304.html?amp=1

#10

Postad 25 januari 2020 - 08:46

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Tack för att du frågar. 
Det är svårt att få bra balans mellan det vita och det svarta, antingen blir det bländande vitt eller så blir det svarta väldigt mörkt. Bilden har också ibland en gråblå ton över sig, en kall gråblå ton. Den gröna färgen kan jag känna är lite överdriven. Kan inte ställa färg för färg, är det någon kod man behöver för att komma åt det eller finns inte den funktionen?

Det låter precis som att tvn är helt felprogrammerad under utvecklingen.
De fibblar med färgbitarna utan att ha någon som helst realitycheck.
Jag hade en LCD monitor med de symptomen, helt sjuk brist på inställningar.
Pillade man på en en färg så påverkades andra färger helt slumpartat och det var ren skär tur att man efter mycket svärande fick till en duglig bild.
Det kan också vara att tvn har en undermålig panel, möjligen med billiga kallvita leds istället för dyrare varmvita.
Detta var vanligt i budgetsegmentet åren efter att LCD LED lanserades på marknaden.

#11

Postad 25 januari 2020 - 16:55

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Det finns ju en del saker man kan göra själv. Börja med att ställa teven i ett läge som är mer korrekt än standardläget, brukar finnas olika filmlägen eller nått som heter warm tex. Sen stänger man av alla sk. bildförbättrare, bildinterpoleringsfunktioner, eko-lägen osv. Då brukar man komma en bra bit. Sen finns det diverse guider hur man ställer in sin bild och vissa saker går att göra utan mätutrustning.

 

Vissa bildlägen brukar också ha mer avancerade bildinställningar tillgängliga, ingen koll på Philips gällande det dock, men mycket är svårt/omöjligt att ställa in korrekt utan en riktig kalibrering med mätverktyg.

 

Sen har jag heller ingen koll på hur mycket man kan förvänta sig av just den här modellen generellt, svärfar har en Philips LCD som är några år gammal och jag har i princip gett upp att få till en vettig bild på den, mycket av det svarta blir gråblått på den.

 

Ja sjukt att det ska vara så knepigt att få till det, Elgiganten sålde till en kalibrering som de tog 1500 spänn för men den hoppade vi, kanske det är det som vi straffas för nu.

 


Testa med ISF Night, blir galet att jämföra med någon annan av Philips modeller med kan kanske duga som en vägledning. Nedan är tex. för 7304:

https://www.google.s...7304.html?amp=1

Kan tack, ska kika på det.


Det låter precis som att tvn är helt felprogrammerad under utvecklingen.
De fibblar med färgbitarna utan att ha någon som helst realitycheck.
Jag hade en LCD monitor med de symptomen, helt sjuk brist på inställningar.
Pillade man på en en färg så påverkades andra färger helt slumpartat och det var ren skär tur att man efter mycket svärande fick till en duglig bild.
Det kan också vara att tvn har en undermålig panel, möjligen med billiga kallvita leds istället för dyrare varmvita.
Detta var vanligt i budgetsegmentet åren efter att LCD LED lanserades på marknaden.

Ja det känns så men vad tusan, hur svårt ska det behöva vara att köpa en tv idag och få en hyfsad bild liksom.

Tyckte jag läste lite om tv och att den hade fått bra recession men de kanske luras med panelerna, jag är inte människa att kunna syna dom. :(



#12

Postad 25 januari 2020 - 16:58

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag vet ju inte hur mycket min boxer hub påverkar och att jag kör tv via fiber. Jag har 100/100, det borde väl räcka?



#13

Postad 09 juni 2021 - 10:21

ce60cddae46d8cb7adad00643fb51371
  • ce60cddae46d8cb7adad00643fb51371
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Lånar tråden. Har samma modell och precis skaffat tv via Com Hem / Tele2 men upplever kass bild med boxen på HD kanalerna. Fick någon ordning på bilden på denna tv eller bara köpa ny som gäller?

#14

Postad 10 juni 2021 - 21:26

Mcmupp
  • Mcmupp
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Lånar tråden. Har samma modell och precis skaffat tv via Com Hem / Tele2 men upplever kass bild med boxen på HD kanalerna. Fick någon ordning på bilden på denna tv eller bara köpa ny som gäller?

Jag mixtrade lite med bildinställningarna i min Tv-hub från Robert, det gjorde en hel del. Sen ändrade jag inställningarna i tvn med så nu tycker jag nog att jag har fått till det bra.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.