Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson EH-LS11000W, EH-LS12000B

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 oktober 2021 - 08:51

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Intressant!

Postad 12 oktober 2021 - 21:17

jie^
  • jie^
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Såg bra ut på videon, förutom Spectre som såg overblown ut med ljust. Fast jag tittar ju på en icke HDR monitor och ett icke HDR youtubeklipp :P

Så vad är skillnaden mellan W & B modellerna? 3k kr i skillnad. Är det faktiskt bara de extra lumens?

Postad 13 oktober 2021 - 04:32

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Dessa ser jag fram emot, personligen blir det den vita LS11000W - men det är ju för att jag bor i lägenhet och inte har en grotta.

Postad 13 oktober 2021 - 09:40

smellymarq
  • smellymarq
  • Forumräv

• 994 inlägg
  • 0

Så vad är skillnaden mellan W & B modellerna? 3k kr i skillnad. Är det faktiskt bara de extra lumens?

mcmike skrev detta svar tidigare i tråden till samma fråga.

”Nej den inhemska kontrasten enligt tidigare länk skiljer, vilket kommer påverka svart nivån ev likt tidigare modeller? Det kommer säker upp tester snart hur de presterar.”

Postad 14 oktober 2021 - 18:07

jie^
  • jie^
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Låter väl bra! Tolkar det som att testaren inte tycker att den är bättre än SONY/JVCs entry lasermodeller, men mer prisvärd.

Postad 14 oktober 2021 - 21:08

samsara
  • samsara
  • Lärjunge

• 466 inlägg
  • 0

Biografer har haft problem med kombinationen av laser och perforerade dukar.

Ska visst vara så att laserljuset är pulserad och när filmduken börjar vibrera vid högre ljudtryck ska det tydligen bli något gitter i bilden. För att slippa problemet har man varit tvungen att monter av någon typ av dämpare som gör att filmduken inte kan börja vibrera.

Finns det några liknade problem med hemmbio projektorer och perforerade dukar? 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.