Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anthem [PC/XB1/PS4]

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Anthem (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 5 (2) 120:-
Anthem (PC) (PC-spel) 8 5,12 (7) 74:-
Anthem (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 3,57 (6) 65:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 9 (0) 248:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 (0) 358:-

#51

Postad 23 januari 2019 - 16:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kanske är så att aktiviteten sjunkit här ja. Jag är också skyldig till det måste jag erkänna. Jag är dock fortfarande för endless lootande (the Division :D ), så bara världen är nog intressant (dvs inte Divison 2) så känns det som att jag kommer fastna. Igen.

Storleken på världen är för mig lite sekundär dock, detaljerna i the Division gör världen bättre än den i enorma Just Cause. Hoppas att Anthem blir både stort och detaljrikt :D

#52

Postad 24 januari 2019 - 20:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag hittade betanycklar att köpa, så jag köpte en VIP-nyckel så att jag kan testa betan imorgon redan :)

#53

Postad 25 januari 2019 - 15:31

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har laddar ner spelet nu, så ska testa det iaf. Hur mycket betalade du för en nyckel?  :)



#54

Postad 25 januari 2019 - 17:39

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Jag fick ett par koder (Anthem och Battlefield V) när jag köpte mig ett RTX-kort nyligen. Är någon intresserad så kan jag sälja dessa ganska billigt då jag är ointresserad av båda spelen. Släng iväg ett PM i så fall!



#55

Postad 25 januari 2019 - 17:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag har laddar ner spelet nu, så ska testa det iaf. Hur mycket betalade du för en nyckel? :)


19 kronor :D

#56

Postad 25 januari 2019 - 18:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Servrarna överbelastade!

#57

Postad 25 januari 2019 - 18:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Inne! 😍

#58

Postad 25 januari 2019 - 18:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ute! 😭

#59

Postad 25 januari 2019 - 20:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Köpte också en kod för 11:- på eBay. Verkar ju fungera mindre bra

#60

Postad 25 januari 2019 - 21:40

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har inte lyckats komma in. Har inte suttit allt för länge och försökt dock. Men Origin började strula också, så kunde inte ens logga in där tillslut.

 

Gör ett nytt försök imorgon.


Redigerat av walkiii, 25 januari 2019 - 21:41.


#61

Postad 25 januari 2019 - 22:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag gav upp närmare två timmar in. På Twitter stod det att EA skulle allokera mer kraft till servrarna eller lägga till fler servrar eller hur det nu fungerar.

Timmen senare stod det att större delen av EAs närverk nu var påverkat (fungerade inte). Lite illa. Hoppas att det går bättre imorgon :)

#62

Postad 26 januari 2019 - 08:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen att det går bättre idag. För det va ALLA Origin-spel som blev påverkade. Visst jag har andra spel att spela, men jag har lite utav en Battlefield streak nu. Så det va ganska störigt.



#63

Postad 26 januari 2019 - 09:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Well...
"Error retrieving Anthem live services data.".

15 timmar efter releasen så verkariaf inte jag kunna spela på ps4. Kastas ut i titelskärmen igen. Så blev ett VIP-demo på tre dagar bara två (max) och man blir ju inte mer sugen på spelet direkt.

Riktigt tråkigt :(

Nej, lägger ner försöken igen. Lönlöst. Värdelöst.

Redigerat av Zartok, 26 januari 2019 - 09:37.


#64

Postad 26 januari 2019 - 11:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Inte direkt förvånande att EA har server problem, man fattar inte att ett så stort företag har så värdelösa servrar, varje helg är det tex problem med Fifa eller NHL spelen.



#65

Postad 26 januari 2019 - 11:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är det så? Fifa är ju deras megakassako, det ska ju bara fungera helt felfritt :o

BF har ju haft... Vissa problem. Men varför lär de sig inte?

#66

Postad 26 januari 2019 - 13:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Ibland går det att logga in på Fifa men servrarna är sönderstressade så det går knappt att spela, fungerar bäst på vardagar så jag har nästan gett upp allt online spelande på helgerna.



#67

Postad 26 januari 2019 - 13:29

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har kunnat spela på pc idag iaf. Men varje gång jag startade ett uppdrag, så kraschade spelet. Så jag fick starta om och joina igen. Vet inte om det har med "demot" att göra eller om spelet inte gillar min klockning på datorn dock. Men det hände på alla uppdrag, efter ca 10 sekunder. Skulle testa och köra något Stronghold också, men det blev så sjukligt laggigt att det inte gick att spela. Men det kan bero på att jag hade alt+tabbat ut ur spelet innan, för det gillar inte Anthem tydligen. haha.

 

Jag har inte bildat mig en uppfattning av spelet ännu, så jag ska spela mer. Kontrollerna tog en stund att finjustera. Att flyga är något man får lära sig också, är inte riktigt överens där. Simma ska tydligen vara ännu värre enligt reddit.

 

Edit: Problemet är att dom säger att det är ett demo. Ett demo för mig är en fungerande produkt som man får testa. Detta känns mer som en beta. Men med tanke på hur nära release vi är, så lär dom knappast hinna justera några stora saker. Visst det kan vara en gammal build av spelet och mycket är redan fixat. Men men, vi får väl se hur bra det fungerar vid release.


Redigerat av walkiii, 26 januari 2019 - 13:34.


#68

Postad 26 januari 2019 - 16:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det ska tydligen vara en månader gammal build, men många tvivlar på det då det låter märkligt att släppa en så gammal build när det finns nyare och mer stabila versioner.

Detta har fått mig att vänta med att köpa det. Man vill ju kunna spela.

Destiny, där pratar vi bra alfa, beta och full release.

Just det. Ny uppdatering från mig. Inget nytt. Kom inte in för fem minuter sen.

Och inget halv sex. Men jag ser att det finns någon vän som spelar.

Redigerat av Zartok, 26 januari 2019 - 17:39.


#69

Postad 26 januari 2019 - 18:23

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har spelat lite mer nu. Jag tror nog att jag kommer passa på det här spelet. Visst, jag gillar looter shooters och få ny bättre gear är svinkul imo. Men jag tror nog mer på Division 2 då och jag kommer bara ha tid med ett grindigt spel.

 

Btw, jag hamnade i vatten och va tvungen att "simmma". Det va det värsta jag varit med om, herregud vilken dålig kontroll man hade under vatten.



#70

Postad 26 januari 2019 - 18:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Är det så? Fifa är ju deras megakassako, det ska ju bara fungera helt felfritt :o

BF har ju haft... Vissa problem. Men varför lär de sig inte?


Svaret: Det är EA ;)

#71

Postad 26 januari 2019 - 19:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kunnat speladet första missionet nu. Tyckte det var riktigt kul, även om jag blev mer tagen av the Division och Destiny när jag spelade deras demon.

Däremot så... Säckade mitt headset under en omstart. Eller kanske ljudet helt på ps4an. Var jobbigt att spela, vapnet lät som en symaskin. Och trots omstart så är ljudet likadant 😰

#72

Postad 26 januari 2019 - 19:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Svaret: Det är EA ;)


Ja det är helt otroligt dåligt. Kommer ihåg när det kom en beta eller demo på BF1. Det var nästintill stört omöjligt att ens bara få igång en match och testa första dagarna.
Förtroendet för EA och deras usla servers är ju bottenlågt. Om man inte ens kan ha en fungerande beta, hur ska man ha ett fungerande spel vid release?

#73

Postad 26 januari 2019 - 19:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om man inte ens kan ha en fungerande beta, hur ska man ha ett fungerande spel vid release?

 

Relasen är betan.

 

tenor.gif?itemid=3673282



#74

Postad 26 januari 2019 - 21:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Det skulle absolut inte förvåna mig ett dugg om första dagarna vid release är exakt lika trasiga som dom är nu.
Först när alla med EA Access får spela tidigare (eller?) och sen igen när resten av patrasket släpps in.

Men oavsett så bryr jag mig inte jättemycket då Anthem gått från att vara intressant till mer eller mindre noll intressant. Loot grinding är för tidskrävande helt enkelt. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen.

#75

Postad 26 januari 2019 - 22:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Wow kommer in i spelet. Istället hänger det sig i laddskärmen när man ska starta första och man får starta om spelet.
Kom iaf in i spelet. Inte min grej, nej tack Anthem.

#76

Postad 27 januari 2019 - 00:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Här kommer ursäkten + bonusskin

 

http://blog.bioware....ip-demo-update/



#77

Postad 27 januari 2019 - 08:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kunde spela några timmar igår kväll. Ljudet till ps4an är dock fortfarande sönder. Oroligt märkligt...

Det medförde att jag köpte ett nytt headset. Trådlöst.

Nu till betan. Jag måste säga att det blev mer och mer intressant, och av någon märklig anledning blev jag faktiskt förvånad när den tog slut (spelat alla uppdrag). Jag blev för innesluten i spelet och glömde bort var det var.

Världen är otroligt tredimensionell,det är ovanligt att man kan nyttja så mycket olika höjder när man spelar. Fienden är relativt ok, och kunde försvara sig mot flankattacker från ovan. Men att kunna röra sig så snabbt runt fiender och omringa dessa var riktigt riktigt imponerande!

Jag tycker om det mesta med spelet den tid jag spenderat med det. Jag kommer ändå att avvakta (det måste ju gå att spela för att det ska vara kul), men fungerar servrarna när spelet kommer ut så blir det här min nästa grindfest.

Riktigt riktigt kul att spela med andra också, det var nog höjdpunkten. Kändes som att man kunde dra nytta av varandra på ett helt annat sätt än många andra spel. Speciellt då det går så snabbt att ta sig runt fiender. Ensam var det... inte kul.

Men den här infinite load soft lock buggen måste de ha fått bort.

Redigerat av Zartok, 27 januari 2019 - 10:31.


#78

Postad 27 januari 2019 - 12:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det här måste vara bland de värsta betorna någonsin. Alltså, på hela dagen har jag spelat klart och fått belöning för TVÅ uppdrag. Hardcrash 10-tal gånger. Softlock x betydligt fler.

#79

Postad 27 januari 2019 - 12:51

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Spelet är ett stort skämt när det kommer till pc iaf. Portningen dom har gjort är katastrofal. Men vem vet, dom kanske lyckas fixa spelet till release, eftersom det är en gammal build.



#80

Postad 27 januari 2019 - 13:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Men är dom dumma i huvudet som släpper ett demo på en gammal build? Är det sagt att det är en gammal build?
Kan tänka mig att fler personer avbokar sina förköp än att förbokar efter att ha testat detta iaf.

Jag fick hela tiden känslan av att jag spelat det förr, att jag kört något som påminner lite om det. Kan inte pinpointa vad det beror på dock.
Skulle jag vara genuint intresserad av den här typen av loot grinding skulle jag dock avvakta release och se hur det mottas och fungerar innan köp.

#81

Postad 27 januari 2019 - 17:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag vet att jag hört på en Youtube-video att det är en gammal build, det var någon av dessa insatta individer som finns (och flögs till Stockholm för att testa spelet för två veckor sedan).

Jag vet inte om det är officiellt sagt någonstans. Jag tycker att det låter märkligt, men jag vet ju inte hur det går till heller.

På... Mer skrämmande ställen står det att builden är sex VECKOR gammal. DÅ är det röd flagg 😱

Redigerat av Zartok, 27 januari 2019 - 17:09.


#82

Postad 27 januari 2019 - 20:17

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
De skulle ha kört med den två år gamla builden istället för det var bra mycket vackrare då!:)


https://www.neogaf.c...grades.1471603/

#83

Postad 28 januari 2019 - 13:04

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

hade jag släppt en dåligt mottagen beta/demo hade jag också sagt det var en gammal build.. damagecontrol :P 



#84

Postad 28 januari 2019 - 14:56

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Anthem VIP Demo: an update from BioWare’s Head of Live Service

 

1. Continue to resolve any reports of issues with login and entitlement problems. 
2. Implement fixes to address “infinite loads”. I want to be upfront that this is a difficult one, and something we may not resolve during this weekend — many players are not seeing this issue and the last thing we want to do is destabilize the experience for everyone. 
3. Improve server performance. We’ve heard reports of rubber-banding and other signs of server latency. We believe we can address this and will be conducting some small-scale experiments to confirm that. We may roll some fixes out this weekend or may wait for the open demo next weekend, depending on the level of risk to the overall service.

 

http://blog.bioware....ip-demo-update/


Redigerat av bkam, 28 januari 2019 - 14:58.


#85

Postad 28 januari 2019 - 17:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

hade jag släppt en dåligt mottagen beta/demo hade jag också sagt det var en gammal build.. damagecontrol :P


Jag tror att den kommentaren satt som en snöboll i skrevet 😅

Nej, det kan ju vara så att builden är sex veckor (som någon annan sagt). Nu till den intressanta frågan; hur ser det ut den här helgen. Fungerar det inte då så lär det bli svårt att få till det till release senare i februari tror jag. Är jag orolig för.

#86

Postad 28 januari 2019 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De skulle ha kört med den två år gamla builden istället för det var bra mycket vackrare då! :)


https://www.neogaf.c...grades.1471603/

 

Watchdogs all over again.



#87

Postad 28 januari 2019 - 19:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

hade jag släppt en dåligt mottagen beta/demo hade jag också sagt det var en gammal build.. damagecontrol :P


Det är ju en vedertagen standard (på gott och ont) att de flesta demos/alphas/betas är på en långt tidigare build än vad devteamet egentligen jobbar på i nuläget.

Inget nytt eller konstigt alls.

#88

Postad 28 januari 2019 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
hade jag släppt en dåligt mottagen beta/demo hade jag också sagt det var en gammal build

 

 

Nu har väl iofs inte utvecklarna sagt att det är en gammal build? De säger följande:

 

BioWare has previously said that the demo will be representative of the final game in terms of general gameplay, but there'll be some key differences elsewhere.

For a start, you won't be able to create a custom character, and you'll be plopped "in the middle" of the campaign. There are also no tutorials, and the balance of the game is "super different". Executive producer Mark Darrah states that the "economy is completely different" as well. Darrah later explained that the demo's "easier in general".

 

 

Spelet gick guld innan betan gick live så man ska nog inte förvänta sig några mirakel till släppet dock.

 

 

Uppdatering från idag:

 

Hi, again! 

It was an eventful VIP Demo weekend for BioWare. As I shared on Saturday, it started rocky, but we stabilized that afternoon and maintained it until we turned servers off Sunday evening. We learned a ton about our game, our service, and you, our community. We’re working hard to ensure everyone can enjoy the game exactly as we’ve designed it.

I’m particularly proud to be part of our amazing team across Austin and Edmonton. Their dedication and passion showed this weekend. Our war rooms in both locations were hot-beds of activity 24x7 all 3 days. We had fantastic support from EA and our partners.

We’ve got a long list of things that were addressed during the weekend, or are being addressed for next weekend’s public demo. These include:
 

  • Entitlement bugs
  • Server performance updates to address much of the rubber-banding
  • Fixes for infinite loads and more being investigated
  • Platform bugs to validate Javelin unlocks
  • Client and platform login bugs

We’re doing more scale testing this week, particularly to be ready for the opening rush of players on Friday, and to verify we’ve got “infinite load” problems improved, the latter of which was a primary frustration for many players.

We’ve also been preparing for many weeks for our full launch. That version of the game already has a long list of things that are already fixed that won’t make the public demo weekend. That list includes
 

  • Weapons with 0% infusions
  • Weapons with bonus that applies to different Javelins
  • Plot integrity / party gather issues
  • Changes to Javelin unlock behavior
  • Fixes for losing XP at end of some expeditions
  • Performance Improvements
  • Additional stability fixes
  • A Social Hub: The Launch Bay
  • And a few thousand more (literally)…

Overall, we remain humbled by the response from players and appreciate the support from the community. One of my favorite experiences from the weekend was checking out all your fantastic screenshots, video clips, streams and other amazing content – and that’s in addition to all your direct feedback. Thank you. It’s incredible to think we had nearly 9M hours of play across the 2.5 days the demo was open. In that same time, over 1M strongholds were completed (go Freelancers!) and nearly 2M grabbits were slaughtered (seriously! – what is wrong with people? – they’re innocent grabbits!)



#89

Postad 28 januari 2019 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://youtu.be/v8iWTpbjPZI

Det här är en av de som testat Anthem flera gånger den senaste tiden, på olika event. Han menar att builden är sex veckor och att det, när builden skulle göras skedde en split mellan spelet och demon.

Demon fick mycket mindre tid spenderat på sig och kändes likt spelet var för sex veckor sen. Därefter så har mycket hänt på sex veckor enligt honom (när det kommer till finputsning).

Han säger också att han inte är köpt. However... har han blivit flugen tvärs över jorden ett par varv och fått bo på hotell däremellan, helt gratis, så finns det ju trots allt någon form av intressekonflikt.

Jag vet inte vad jag ska tro. Gameplay var väldigt kul. Jag vill veta om det är planerat att fyllas på med nya abilities och grejer längre fram, men har hört på andra vägar att spelets första två veckor (hur mycket det säljs) kommer att avgöra om det här blir ett nytt Andromeda eller inte.

#90

Postad 29 januari 2019 - 13:03

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Det är ju en vedertagen standard (på gott och ont) att de flesta demos/alphas/betas är på en långt tidigare build än vad devteamet egentligen jobbar på i nuläget.

Inget nytt eller konstigt alls.

Må så vara. Men det propsas ju inte på i lika stor utsträckning om betan/demon bilr väl mottagen ( i regel ) 



#91

Postad 30 januari 2019 - 12:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det börjar närma sig den publika demon (typ iaf). Blir det samma haveri så känns det instinktivt som att det riskerar att verkligen skada de tidiga försäljningssiffrorna. Anthem har dessutom ingen liten piska på sig, målsättningen är att ta över rekordet för mest sålda nya IP (the Division har rekordet just nu).

 

Jag vill inte erkänna det, men jag blir mer och mer sugen, jag tyckte att gameplay var riktigt kul, och jag vill gärna ha ett lootershooter nu, så att man slipper sitta på tummarna fram till borderlands 3 kommer ut. Det sistnämnda lär nog komma ut nu i år, typ hösten tänker jag. Men det är för långt bort!
 



#92

Postad 30 januari 2019 - 13:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

https://youtu.be/7IKs4d5oj04



#93

Postad 30 januari 2019 - 13:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Orkade inte med hela arga gubbens video men det är alltså vanliga skins som kostar och inget som förbättrar din karaktär?

#94

Postad 30 januari 2019 - 14:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Det är vanliga skins :D

 

Hoppas det blir som med Star Wars Battlefront 2, där folk ger EA så mycket skit för detta, att dom plockar bort det.

EA kanske skulle satsa på free to play spel istället, om dom nu vill fortsätta kräma ur så mycket pengar som möjligt ur spelarna.

 

Va ju inte helt oväntat att det skulle bli så här med spelet ;)



#95

Postad 30 januari 2019 - 14:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Fast hade inte Battlefront först ett pay2win-system?
Så länge det är kosmetiska saker så rör det inte mig personligen alls. Att springa runt i en digital värld och skryta med dina digitala grejer är ju liksom vad det är, inte spelförstörande i mina ögon iaf.
Köpte själv ett ”pass” till PUBG när Sanhok släpptes, då fick man även en slant i G-coin vilket är nån slags valuta som man enbart kan köpa för riktiga pengar. Översatt i riktiga pengar så kan ett skin nog kosta runt 200:- där också. Men det är ju heller inget som gör varken från eller till i spelet och är helt frivilligt.

#96

Postad 30 januari 2019 - 15:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Jag håller väl med till viss del men jag stör mig ändå på att man kan köpa saker för riktiga pengar. 

 

Jag vet att det är barnsligt men jag uppskattar att toppspelare utmärker sig med kosmetiska saker som man kan skryta lite med att man klarat av. Detta tas ju bort i och med att man inte vet vem som köpt det och vem som verkligen slitigt för det. Jag tycker att det kan vara roligt att kunna gulda vapen t ex och även om det inte ger någon spelmässig fördel så är det ändå lite skoj.



#97

Postad 30 januari 2019 - 17:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Ja hela fenomenet med att sitta och handla högst menlösa saker i spel för riktiga pengar är en tråkig utveckling helt klart. Bäst av allt vore givetvis om det försvann och man kunde grinda till sig sakerna. Men oavsett så är det var och vartannat spel som har detta systemet så jag förstår inte varför Joe blir så j*vla arg nu?

Dock kan i vissa fall lootlådor vara lite kul, det var väldigt väl avvägt i t.ex Overwatch. Lootlådor fick man efter varje lvl så man kunde ändå låsa upp allt helt gratis. När jag tänker efter så är nog inga andra spel som haft ”roliga” lootlådor alls.

#98

Postad 30 januari 2019 - 17:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

jag förstår inte varför Joe blir så j*vla arg nu?

 

Han förklarar det i videon om du tittar. Angry Joe är inte Angry på riktigt längre, det är bara hans varumärke. Ja, han höjer rösten några gånger men han har ju konstruktiv och vettig kritik.

 

Hur som helst, han tycker 20 dollar för ett skin är okej i free to play-spel, men Anthem är ett fullprisspel. Dessutom tycker han inte de ser något speciellt ut rent estetiskt. EA försvarar sig med att det inte är satt i sten och att de ändrar priserna varje dag, njaaa. De vill väl kolla hur högt de kan sätta priserna innan det släpps. Det här är precis som med Battlefront 2 där man var tvungen att köpa Darth Vader såvida man inte ville spendera 40 timmar på att låsa upp honom.

 

Som Joe säger, EA har erfarenhet av detta, de har fått skit för det tidigare, de har fått sluta sälja FIFA i Belgien. De förlorar på sånt här men de verkar inte lära sig av sina misstag i sina nya spel. 

 

Det är bra att Joe och communityn säger ifrån när sånt här händer i AAA-spelen, annars är det så här det kommer att se ut i alla spel, och vem vill det? Du säger det är frivilligt och inte pay to win, men om man bara låter det vara så kommer det säkert komma valar som köper så att det blir standard och sen sprider det sig. För de som inte vill betala är det såklart bättre om vi istället lever i en värld där skins (som förr i världen var gratis och ingick i spelet) inte kostar 20 dollar eller tar tiotals timmar att tjäna ihop till genom att spela. Man måste stoppa sånt här tidigt.

 

oavsett så är det var och vartannat spel som har detta systemet

 

 

Det finns väl inte särskilt många AAA-spel som säljer kosmetiska skins för 20 dollar?



#99

Postad 31 januari 2019 - 06:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Alltså jag förstår och köper poängen. Sen att jag inte klarar av Angry Joe är en annan femma, han är bara påfrestande i mina ögon.

Hela problemet med att speltillverkarna tydligen vill sälja samma spel till oss många ggr om började väl med season pass och ofta snålt tilltagna sådana. Gärna med content som redan fanns på skivan osv. Det blev väl lite av ett ramaskri när det kom skräckexempel på vidriga dlc’s osv.

Även om det fortfarande säljs season pass och typ 3 versioner av alla nya spel osv så får iaf jag känslan av att den här typen av mikrotransaktioner ersatt lite av dlc och season pass. Sen kanske det beror på en viss typ av spel osv, har inte riktigt funderat närmare på det.

Sen är jag helt med på att EA av ngn anledning verkar stå för höjden av snålhet och girighet när det kommer till detta med alla sina spel. Att folk köper FIFA varenda år och dessutom säkerligen lägger sjuka pengar på lootlådor är sjukt. Ett spel som hade kunnat hålla många år genom små patcher bara.

Just i fallet Anthem så antar jag att mikrotransaktioner är ett sätt att dra in pengar för att på så sätt hålla spelet vid liv med ny och förhoppningsvis gratis content? Jag spelar inte Destiny eller liknande spel så jag vet inte hur det ser ut där? Allt gratis? Mikrotransaktioner?

Nu är ju inte PUBG ett fullpris AAA spel men dom tar också i runda slängar hela 200:- för ett skin. Helt sjukt på många sätt. Värst är att jag själv varit med och bidragit en del genom att just köpa deras ”pass” som verkar ha släppts vid de två senaste kartorna. Mest för att det är spelet jag spelar klart mest och vill få den extra, egentligen menlösa content man får.

Så jag är absolut med på att den här utveckligen är trist på alla sätt och hade hellre varit utan. Sen vet jag inte om dessa kosmetiska skins betalar för extra content som annars hade kostat?

#100

Postad 31 januari 2019 - 07:40

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

När singel player spel som Red Dead 2... har micritransactions så känns det lite konstigt. Spel som körs online så finns det ju 

iallafall en kostnad för servrar och sånt.

Men det finns väll inte många nya AAA spela som inte har någon form av micritransactions längre?. Sen håller jag med det Angry säger, han 

är inte emot att man kan köpa saker utan det är som Zoiler skriver priset på 20$ som han tycket är lite mycket. Samma som sagt i Pubg

när ett skin kostar flera hundra så känner det lite mycket ett par tio kan ju va ok.

 

Om jag har förstått anthem rätt så har dom samma sak, allt ska gå att köpa för ingame grinding pengar men lär väll va sjukt grinding fest för att köpa dom roligare sakerna

 

Interestingly, you can earn Gold Bars in Red Dead Online too, without having to pay any real money for them, but according to Reddit users it'll take you around eight hours of play to earn yourself one, single, Gold Bar. So if you wanted to buy something special, like fast travel from your camp for example, which costs 112, you're looking at having to clock almost 900 hours to earn that amount


Redigerat av bkam, 31 januari 2019 - 07:42.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.