Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd - Högtalarpaket för surround 5-15000

253 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DALI Ikon Vokal 1 (Centerhögtalare) 1 7,5 (3) Inga priser
DALI Ikon On-Wall (Surroundhögtalare) 3 9 (15) Inga priser
DALI Concept 6 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 8,52 (20) Inga priser
Tangent Evo E4 (Surroundhögtalare) 1 8,07 (27) Inga priser
Tangent Evo E5 (Surroundhögtalare) 5 8,83 (17) Inga priser
Canton GLE Heavyweight Movie System 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 7 (2) Inga priser
Elac FS 137 Jet (Golvhögtalare) 3 9,32 (24) Inga priser
Digital Designs DD-LS241 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
DALI STILE (Surroundhögtalare) 1 7,67 (2) Inga priser
Swans Diva 6.3F (Golvhögtalare) 3 (0) Inga priser
Harman Kardon HKTS 65 (Högtalarpaket för hembio) 4 7,33 (2) Inga priser
Q Acoustics Q7000i 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 3 8 (3) 8 990:-
Canton Movie 365 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 1 7 (1) 9 300:-
Q Acoustics 3000 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 5 7 (1) Inga priser
36 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 25 dagar sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
Kombinera gammalt & nytt 5.1 till t.ex. 7.1? (2 inlägg) 5 år sedan
Canton Movie 365 (6 inlägg) 6 år sedan
Monitor Audio Bronze 5.2 eller Q Acoustics 3000 5.2? (0 inlägg) 6 år sedan
Jamo D500 eller Q Acoustics Q3000 5.1 Cinema Pack..? (5 inlägg) 7 år sedan
Nytt vardagsrumssetup för 20k (30 inlägg) 7 år sedan
Inköps hjälp till harmon kardon hkts 65 (3 inlägg) 8 år sedan
Små prisvärda surround högtalare (3 inlägg) 9 år sedan
Dali Vokal (Ikon mk2) till Ikon 5 mk1 - borde jag försöka hitta begagnad mk (5 inlägg) 9 år sedan
Elac (45 inlägg) 9 år sedan
små högtalare till billig peng (3 inlägg) 10 år sedan
Koppla in TV analogt till förstärkare? (11 inlägg) 10 år sedan
Topping TP41 (2 inlägg) 10 år sedan
Harman Kardon HKTS 65? (Trådlös subwoofer) (10 inlägg) 11 år sedan
Uppgradera Tangent Evo E5 till B&W DM685 (4 inlägg) 11 år sedan
Förstärkare till Tangent Evo E5 (2 inlägg) 11 år sedan
Tangent eller Dynavoice? (1 inlägg) 11 år sedan
Tangent Evo E5 (4 inlägg) 12 år sedan
Tunn center? (7 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med ny hembio. (4 inlägg) 12 år sedan
Elac FS 137 Jet (328 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Dali Ikon Serien * (315 inlägg) 13 år sedan
Hjälp med nyinköp av högtalare! (12 inlägg) 13 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Tangent Clarity / Evo med Denon AVR-2310 (2 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig välja sat/monitorer till datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Tangent Evo 5 eller Dynavoice S4 EX (0 inlägg) 14 år sedan
Tangent EVO E5 eller Audio Pro Mondial M2 (16 inlägg) 14 år sedan
Tangent Evo E4 eller Evo E5 alt Evo E34? (15 inlägg) 14 år sedan
Audio Pro mondial m2 m3 Vs Tangent Evo 4 (0 inlägg) 14 år sedan
Jamo s 606 vs dali concept 6,1,c (2 inlägg) 15 år sedan
Köphjälp, små stativare eller datorhögtalare? (1 inlägg) 15 år sedan
Högtalarval. Tips önskas. (27 inlägg) 15 år sedan
Vita Högtalare (37 inlägg) 16 år sedan

#201

Postad 13 oktober 2014 - 19:49

Unregisteredaf91a73f
  • Unregisteredaf91a73f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tjena. Efter ett halvår av endast TV:ns egna högtalare har jag nu tröttnat. Det är dags att införskaffa ett hembiosystem. Det kommer främst användas till film och spel. I dagsläget kör jag musik via datorhögtalarna, men kan ju hända att jag börjar köra det via hembiosystemet istället. Jag hade tänkt lägga max 15000 på det hela.

Jag har inte hunnit köpa någon receiver än, men det står mellan antingen: https://www.hembiobu...p?pgrpnr=186710 eller https://www.hembiobu...?pgrpnr=193490. Anledningen till att det blir någon av dessa är platsbrist i TV-bänken helt enkelt.

Till detta hade jag tänkt mig något schysst 5.1 eller 5.0 system. Jag är lite osäker på om det är värt att köpa någon sub eftersom jag bor i lägenhet och är osäker på hur mycket jag då kan dra på med basen. Det är ganska väl ljudisolerat mellan lägenheterna, men ändå. Jag skulle hur som helst behöva lite hjälp med att hitta något schysst paket eller ihopplock. Tänkte dra ner till hembiobutiken i Sundbyberg i veckan och provlyssna lite hur som helst.

Är en riktig nybörjare på det här området och har ingen koll på högtalare alls, så all hjälp uppskattas!

#202

Postad 11 december 2014 - 09:06

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Skrev detta i en gammal Dali-tråd, men tänkte inlägget passar nog bättre här:

Hifi-klubben säljer ju fortfarande denna serie (Dali Zensor) och jag har funderat på om det är något för mitt nya tv-rum.

De säljer 5.1-system för 12 000 kr:
  • Dali Zensor Vokal (center, ord. 2 298 kr)
  • Dali Sub E-12 F (sub, ord. 4 998 kr)
  • Dali Zensor 5 (golv, ord. 5 596 kr)
  • Dali Zensor 1 (bak, ord. 2 396 kr)
Ordinariepris är 15 300 kr.

Är detta rimligt prisvärt för en tre år gammal högtalarserie?

I övrigt tror jag att serien passar perfekt. Planerar att sälja subben dock, i och med att jag bor i lägenhet.


#203

Postad 15 december 2014 - 14:46

Elvispiano
  • Elvispiano
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Vad ska man köra för kabeltjocklek på Yamaha NS-777, NS-C444 & NS-333?

#204

Postad 15 december 2014 - 16:06

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
1.5mm och uppåt lär funka fint.

#205

Postad 06 augusti 2015 - 11:18

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0

...


Redigerat av rob88, 06 augusti 2015 - 18:59.


#206

Postad 09 december 2015 - 11:51

Unregisteredfcf0eb7c
  • Unregisteredfcf0eb7c
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej!

 

Nedan har jag kortfattat mina krav som gör det enklare för er att få en bild på vad jag är ute efter :)

 

Budget: 5-10 000kr

Användning: Musik 50% Film 50%

Video: Kollar mkt på Netflix och även BluRay via PS4 samt filmer i 3D

Ljuduppsättning: 5.1 hemmabiosystem

Rum: 30kvm (OBS! Öppen planlösning, ungefär 3x4m ungefär som "tv-plats") (subben kommer jag nog ha i hörnet)

Högtalare: Är inte ute efter golvhögtalare, verkar vara overkill. Därav satelliter

Ljudet: Vill ha ett balanserat "bastant" ljud med kräm i högtalarna där jag vill känna "trycket" (inget överdrivet nu så att det även känns i bröstet). men även "rent" ljud typ i dialoger i filmerna eller när man lyssnar på musik som klarar dom "högre" tonerna. 

 

Kanske väldigt svårt o få till, men försöker sträva efter ett  "för bra pris jämfört med vad det levererar" system. 

 

Har inte ägt många hemmabiosystem tidigare, har inte så mkt o jämföra med. Kanske högtalare som låter "sådär" i era öron kommer kanske låta "tillräckligt bra" i mina :)

 

Dom högtalare jag har i kikarn just nu är: 

 

Center: Dynavoice Challenger C-5 EX v.4

Front/Satellit: Dynavoice Challenger S-5 EX v.4

Sub: Yamaha NS-SW200

Receiver: Yamaha RX-V379

 

Priset: 7914kr från ljudfokus.se

 

Är detta något att hänga i granen för mina ändamål? 

 

Kom gärna med era synpunkter.

Tack :)


Redigerat av Unregisteredfcf0eb7c, 09 december 2015 - 11:52.


#207

Postad 20 september 2016 - 16:29

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Hej!

 

Då vi har för avsikt att skaffa en ny tv framöver är vi lite sugna på att komplettera med lite bra ljud också. I dagsläget har vi ett ruskigt gammalt system från Logitech, tror att det heter X-530 om ni är sugna på att googla fram vad det är vi byter upp oss från.

 

Hur som helst så är vi lite osäkra på vad vi vill ha. Vi är inte ljudfantaster så det behöver inte vara top notch, men bättre än det vi är vana vid :)

 

Det verkar ju finnas en uppsjö av alternativ, och tänkte därför höra vad ni proffs rekommenderar. Det får inte överstiga 10000, och går det att få för under 5000 vore det toppen.

 

Vi tittar mestadels på tv-serier (Viaplay, Netflix etc.), men en och annan film blir det också. Även lite sport och tv-spel, och så vore det toppen om det går att streama musik från telefonen :)

 

Är soundbar ett alternativ? Det känns lite drygt med kablar till de bakre högtalarna om man nu ska ha sådana, men samtidigt går det ju ganska smidigt att dölja dem i en kanal, så ja, vi är öppna för de flesta förslag. Det får gärna vara relativt små och stilrena pjäser och går de att montera på väggen är det ett plus.

 

Tacksam för all hjälp :)



#208

Postad 21 september 2016 - 13:13

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Triangle Galaxy 2 5.0-paket finns till mycket bra pris från Frankrike. Går ej längre att köpa dessa högtalare som paket i Sverige men var ändå alltid betydligt billigare i Frankrike. Kostar nu 3.5k/högtalare(!) i Sverige. Går att montera på väggen. 

 

https://www.homecine...-noir-5-point-0

 

Skrollar du ner kan du ta med en sub Cub3 från Focal för bara 50 euro. Priset i Sverige är 3k. Ta gärna två fast priset på den andra blir inte lika bra.

 

Sen behöver du en förstärkare. Jag rekommenderar en av dessa. Det finns billigare modeller men dessa högtalare förtjänar en fin förstärkare.

 

 

Lita sen inte blint på autokalibreringen av ljudet. Bra för att ställa in avstånden på högtalarna men jämför efteråt med Parametric EQ satt på "Through" (dvs avstängd) eller motsvarande (olika fabrikat kan ha lite olika benämningar). Många tycker hemmabiosystem med Yamahas förstärkare låter bäst med Straight + Through. Minns att även Ljud & Bild kom till den slutsatsen när de testade Yamahas högsta modell för ett par år sen.

 

Här kan du läsa om Triangle Galaxy 2.

https://www.hembiobu...angle-galaxy-2/

https://www.hembiobu...angle-galaxy-2/


Redigerat av Unregistered77a7e886, 21 september 2016 - 13:54.


#209

Postad 21 september 2016 - 14:52

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tack så mycket för ditt svar!

 

Jag är tyvärr lite mesig av mig, och föredrar helt klart att köpa från svenska sajter, men jag ska absolut ha ditt förslag i åtanke när det blir dags att slå till.

 

Jag har försökt titta runt lite själv nu, och tänkte höra vad ni har att säga om följande varianter...

 

 

Priset känns ju väldigt lockande tillsammans med goda (dock få) omdömen. 

 

 

 

Till alla dessa behövs ju dock förstärkare om jag förstått saken rätt... Kanske en dum fråga, men bör man hålla sig till samma märke på förstärkaren som på högtalarna? Här är de som vid första anblick såg ut som lämpliga alternativ för mig:

 

 

 

 

Den sista är jag lite osäker på, för det står att den är för 7.2 system, och de jag kikat på är ju 5.1. Vill bara försäkra mig om att jag fattat det rätt, så att det inte är så att det går bra att koppla in upp till 7.2, för den låg i topp bland förstärkarna på prisjakt.

 

Sedan har jag försökt titta på färdiga paket med förstärkare och allt men där har jag bara hittat en produkt som känns aktuell:

 

 

Vad tror ni? Stirrar jag för mycket på omdömen från prisjakt? Andra produkter i samma prisklass som slår mina förslag?

 

 



#210

Postad 27 september 2016 - 22:53

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Triangle Galaxy 2 5.0-paket finns till mycket bra pris från Frankrike. Går ej längre att köpa dessa högtalare som paket i Sverige men var ändå alltid betydligt billigare i Frankrike. Kostar nu 3.5k/högtalare(!) i Sverige. Går att montera på väggen. 

 

https://www.homecine...-noir-5-point-0

 

Skrollar du ner kan du ta med en sub Cub3 från Focal för bara 50 euro. Priset i Sverige är 3k. Ta gärna två fast priset på den andra blir inte lika bra.

 

Sen behöver du en förstärkare. Jag rekommenderar en av dessa. Det finns billigare modeller men dessa högtalare förtjänar en fin förstärkare.

 

 

Lita sen inte blint på autokalibreringen av ljudet. Bra för att ställa in avstånden på högtalarna men jämför efteråt med Parametric EQ satt på "Through" (dvs avstängd) eller motsvarande (olika fabrikat kan ha lite olika benämningar). Många tycker hemmabiosystem med Yamahas förstärkare låter bäst med Straight + Through. Minns att även Ljud & Bild kom till den slutsatsen när de testade Yamahas högsta modell för ett par år sen.

 

Här kan du läsa om Triangle Galaxy 2.

https://www.hembiobu...angle-galaxy-2/

https://www.hembiobu...angle-galaxy-2/

 

 

Hej igen!

 

Efter lite mer funderande börjar jag bli mer och mer sugen på paketet från Frankrike (har dock inte fått med mig sambon på det spåret än). Funderar på förstärkaren från Onkyo, som finns i ett paket med högtalarna på sidan du länkade till. Om jag förstår det rätt är det en 7.2-förstärkare, men den funkar till 5.1 också, eller?? 

 

https://www.homecine...s-tx-nr555-noir

 

Skulle man köpa paketet ovan och en Focal Cub 3 skulle man landa på ca 970 euro inklusive frakt. Bra deal? Hur är det med kablage, ingår allt man behöver eller vad saknas?



#211

Postad 28 september 2016 - 08:57

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Ja, 7.2, 9.2, 11.2  funkar till 5.1 men inte tvärtom. Bra deal sen har du även "Add to my quote" om du vill få ner priset ytterligare. Inga kablar ingår vad jag kan se. Du behöver högtalarkabel samt HDMI-kabel.

 

Edit: Beroende på hur mycket bättre pris du får när du begär offert, kanske du kan uppgradera subben till Triangle Tales 340. 

 

https://www.homecine...es-340-noir-mat


Redigerat av Unregistered77a7e886, 28 september 2016 - 10:02.


#212

Postad 28 september 2016 - 11:02

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Ja, 7.2, 9.2, 11.2  funkar till 5.1 men inte tvärtom. Bra deal sen har du även "Add to my quote" om du vill få ner priset ytterligare. Inga kablar ingår vad jag kan se. Du behöver högtalarkabel samt HDMI-kabel.

 

Edit: Beroende på hur mycket bättre pris du får när du begär offert, kanske du kan uppgradera subben till Triangle Tales 340. 

 

https://www.homecine...es-340-noir-mat

 

 

Tack! Jag misstänkte att det var något sådant, iom att de erbjöd den förstärkaren tillsammans med ett 5.0 paket :)

 

Ja, jag skickade iväg en sådan förfrågan igårkväll och fick ner priset 50 Euro. Skickade just iväg en förfrågan om pris med den bättre subben  så får vi se vad det landar på. Är kablarna också mycket billigare att köpa från den här sidan eller kan jag gå till t.ex. NetonNet och få tag på det jag vill? En HDMI-kabel har vi redan, men de andra kablarna, heter de bara "högtalarkabel"? Hur ser ändarna ut på dem? Ska jag ha en sladd till varje högtalare samt en till subben, alltså 6 sladdar, varav två längre (till de bakre högtalarna)?

 

När jag tittar på NetonNets hemsida så ser det ut som att det inte är några kontakter alls i ändarna utan lösa koppartrådar, ska man bara klämma fast dem i något litet hål på högtalarna eller hur fungerar det? Hur många kvadratmillimeter per ledare är lämpligt?



#213

Postad 28 september 2016 - 13:03

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Från NetonNet blir nog billigare. Kolla att det är koppar rakt igenom. Ibland är de billigaste kablarna av aluminium med bara ett tunt lager koppar utanpå. Du behöver kabel från förstärkaren till varje högtalare - kolla bakpå förstärkaren så blir det tydligt. + (plus) på förstärkare till + på högtalare och likadant för - (minus). Går bra att ansluta oterminerad kabel som den är (skruva ut och kläm fast) eller så kan man terminera med banankontakter som man pluggar in efter att man pillat ut skyddspluggarna som sitter i när man köper ny surroundförstärkare. Fanns ju t.o.m. bra bild på baksidan för skalning, tvinning och fastsättning av kabel.

 

I högtalarna är det inte helt säkert att det passar med terminerad kabel men det visar sig. 2.5mm2 är bra. 1.5mm2 om du vill snåla men borde inte skilja mycket i pris. HDMI kan man behöva mer än en beroende på vad som ska anslutas. Blu-ray-spelare, Dator, PS4, digitalbox etc. till förstärkaren och sen från förstärkaren till TV/Proj.

 

Subben är aktiv, har sin egen inbyggda förstärkare och ansluts med subwooferkabel, skärmad kabel med RCA-anslutningar. Se Pre-Out Subwoofer på förstärkaren.

https://www.netonnet...02/230636.9322/

https://www.netonnet...05/230640.9322/

 

 

back_large.jpg

 

2u480tv.jpg


Redigerat av Unregistered77a7e886, 30 september 2016 - 11:52.


#214

Postad 28 september 2016 - 16:38

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Från NetonNet blir nog billigare. Kolla att det är koppar rakt igenom. Ibland är de billigaste kablarna av aluminium med bara ett tunt lager koppar utanpå. Du behöver kabel från förstärkaren till varje högtalare - kolla bakpå förstärkaren så blir det tydligt. + (plus) på förstärkare till + på högtalare och likadant för - (minus). Går bra att ansluta oterminerad kabel som den är (skruva ut och kläm fast) eller så kan man terminera med banankontakter som man pluggar in efter att man pillat ut skyddspluggarna som sitter i när man köper ny surroundförstärkare.

 

I högtalarna är det inte helt säkert att det passar med terminerad kabel men det visar sig. 2.5mm2 är bra. 1.5mm2 om du vill snåla men borde inte skilja mycket i pris. HDMI kan man behöva mer än en beroende på vad som ska anslutas. Blu-ray-spelare, Dator, PS4, digitalbox etc. till förstärkaren och sen från förstärkaren till TV/Proj.

 

Subben är aktiv, har sin egen inbyggda förstärkare och ansluts med subwooferkabel, skärmad kabel med RCA-anslutningar. Se Pre-Out Subwoofer på förstärkaren.

https://www.netonnet...02/230636.9322/

https://www.netonnet...05/230640.9322/

 

 

back_large.jpg

 

 

 

Tack för ett mycket bra och lättförståeligt svar :D

 

Tror vi kommer satsa på den billigare subwoofern, Cub 3. Angående förstärkaren, är det stor skillnad på Onkyos TX-NR555 och den här:

 

 

Hade ju varit ett sätt att komma ner lite i pris, men ger det stor skillnad på slutresultatet?



#215

Postad 28 september 2016 - 18:36

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Svårt att säga, har inte haft någon av de lägre modellerna. RX-V381 är Yamahas lägsta modell för året. Jag hade nog tagit en av dessa i sånt fall.

 

 
 
 
(eller paketet med Cub 3)


#216

Postad 06 oktober 2016 - 19:31

Kristofer Alexis
  • Kristofer Alexis
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tjo,

Tänkte byta ut mina golvare och köra på stativare istället. Då WAF är viktigt går inte vad som helst hem. Systemet används nästan uteslutande till film/serier och drivs av en Denon AVR-2113. Eftersom det finns småbarn i huset ska det låta bra även vid lite lägre volymer, tydlig dialog är därför högt prioriterat.

 

Jag har kikat på:

KEF Q300 och Q200c

Q Acoustics Concept 20 och Concept Centre

Klipsch RP-160M och RP-250C eller RP-440C

 

Klipsch har inte lika hög WAF som de andra, som dessutom finns i vitt. Men jag får känslan av att de egentligen passar mitt ändamål bättre.

Jag har inte lyssnat på några av de nämnda men de har alla fått bra omdöme. Jag vet att jag borde åka och lyssna, men det är lättare sagt än gjort plus att vilket rum och utrustning de spelas med kan göra att det skiljer mycket mot hur det låter hemma.

 

Så, har ni några tips? Jag har egentligen inget emot att köpa begagnat, men just nu hittar jag inget som kändes så lockande.



#217

Postad 08 oktober 2016 - 12:43

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

tackar för tipset om triangle galaxy. Beatällde ett kit med Focal subben. Beräknas landa på torsdag!



#218

Postad 12 oktober 2016 - 06:06

Epersson
  • Epersson
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Vill bara tacka för er hjälp här på forumet!

Fick leveransen från Frankrike igår, det blev receivern från Onkyo och Focal-subben. Har inte hunnit lyssna så mycket, men det lilla jag hört låter onekligen bra 😃

#219

Postad 12 oktober 2016 - 12:41

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Gläds åt er, bägge två! Ser att de höjt priset nu på Triangle Galaxy 2 5.0 samt tagit bort möjligheten att få med en Cub 3 för bara 50 euro. Priset för kombon med Onkyo TX-NR555 har väl också justerats något? Synd, förstås men det är fortfarande väldigt bra priser.



#220

Postad 12 oktober 2016 - 13:09

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Tjo,

Tänkte byta ut mina golvare och köra på stativare istället. Då WAF är viktigt går inte vad som helst hem. Systemet används nästan uteslutande till film/serier och drivs av en Denon AVR-2113. Eftersom det finns småbarn i huset ska det låta bra även vid lite lägre volymer, tydlig dialog är därför högt prioriterat.

 

Jag har kikat på:

KEF Q300 och Q200c

Q Acoustics Concept 20 och Concept Centre

Klipsch RP-160M och RP-250C eller RP-440C

 

Klipsch har inte lika hög WAF som de andra, som dessutom finns i vitt. Men jag får känslan av att de egentligen passar mitt ändamål bättre.

Jag har inte lyssnat på några av de nämnda men de har alla fått bra omdöme. Jag vet att jag borde åka och lyssna, men det är lättare sagt än gjort plus att vilket rum och utrustning de spelas med kan göra att det skiljer mycket mot hur det låter hemma.

 

Så, har ni några tips? Jag har egentligen inget emot att köpa begagnat, men just nu hittar jag inget som kändes så lockande.

 

Kolla upp de nya Uni-Fi UB5 och Uni-Fi UC5 från Elac.



#221

Postad 06 november 2016 - 23:26

klazze
  • klazze
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Ingen som kan tipsa om ett bra 5.0 paket ?
Prioriterar klart men samtidigt varmt ljud .
Dvs högtalare med lite pondus samt gärna nån banddiskant eller dyl
Stampa tackten ljud ....
10-15 k budget ca möjligt ngt högre

#222

Postad 08 november 2016 - 17:07

klazze
  • klazze
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Har kollat lite på dali zensor 5 samt zensor 1 och centern vokal. Är det nått att satsa på ?
Dynavoice definition paketen som ljudfokus har verkar ju riktigt prisvärda.
Dock lite halvtaskig kvalitet känsla !?

Ingen som hört hur dali Opticon 5 plus centern låter ? Kostar iof en del men verkar vara helt ok

#223

Postad 19 november 2016 - 02:00

philippg
  • philippg
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har idag följande paket:

 

Fronthögtalare: Dali Lektor 6

Center: Dali lektor center

Bak: Dali Lektor 1

Bas: Dali Basis 100

Förstärkare: Denon avr-1911

 

Då jag har haft detta paket i ca 5 år tycker jag det är på tiden att byta ut det. Skulle vilja ha ett paket med mycket mer kraft och bas. Då jag inte ser så mycket på film så vill jag satsa på 2.0 eller e.v 2.1. Hade tänkt mig ett pris på ca 10 000 för golvhögtalarna. Sedan ett ungefär 5k för förstärkare samt 5 till för bas om det behövs.

 

/Tacksam för hjälp och råd :) 



#224

Postad 27 december 2016 - 22:34

karstensson
  • karstensson
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hej, tänkte höra vad experterna tror om detta paketet tillsammans med en receiver jag kommer köpa till för max 4500? Tror ni att det leverar bra ljud för pengarna? Antar att det finns bättre paket för samma peng, men hötalarna blir då oftast väldigt stora. Jag vill gärna hålla det hyfsat minimalt och snyggt.



#225

Postad 30 december 2016 - 15:01

blygarn
  • blygarn
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jaha slänger ut en fråga jag med! 

Söker 5.0 eller 5.1 system med tillhörande receiver. Ska ha det till film och spel med en tillhörande projektor och duk!

Har kikat lite på hifi-klubben och undrar hur deras instegsmodeller står sig mot tex. hembiobutikens "prisvärda" sortiment, här tex

https://www.hembiobu...r656/?s=plaisir

 

andra förslag? Vad behöver man mer?



#226

Postad 28 januari 2017 - 09:45

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Vad bör man titta på om jag är ute efter nya högtalare för att kolla film och lyssna på spotify?

Har just nu ett 3.1 system med Audio Pro (har en del år på nacken) samt en Jamo sub som

för mig spelar helt ok. Men vill ha något nytt (med golvare som jag inte har idag) och då ett 5.1 system och undviker gärna så 

mycket sladdar och trassel som möjligt (dock inte sugen på soundbar/sonos). 

 

Borde jag sälja mina nuvarande högtalare och försöka hitta något nytt/begagnat? Vad rekommenderas

med en budget upp till 8000-10000 kr, gärna mindre, för alla högtalare?

 

Ska vara i en lägenhet om det hjälper. Tack för tips och råd



#227

Postad 17 maj 2017 - 15:58

sundvall82
  • sundvall82
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Funderar på att uppgradera mitt biosystem till lite bättre prylar

har idag 4st Dynavoice Magic LCR-4 EX och en Dynavoice Magic c-4 EX som center

till sub har jag en proson rumble r-8. Och som förstärkare har jag en Onkyo TX-NR609

tänkte först köpa mig ett par bättre front högtalare och center ev, men vad har ni att rekomendera??

är dynavoice DF-5 serie eller Challenger M-65 nåt att ha??
om jag ska ha golvare eller stativare vet jag ej men vill ha bättre ljud och självklart så billigt som möjligt.

och förstärkare måste jag uppgradera den också eller??



#228

Postad 07 juni 2017 - 18:06

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Hembiobutiken har Canton Movie 365 för 6490 kr för sina medlemmar.

2500 kr rabatt, gäller till 30 e juni eller så långt lagret räcker.

 

Är dom likvärdiga med Harman Kardon Hkts 65 eller kanske bättre?

 

https://www.hembiobu...nton-movie-365/



#229

Postad 03 februari 2018 - 18:52

Cambora
  • Cambora
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej!

Har i alla år suttit med 2.0 uppsättning men i och med att min Pioneer förstärkare gav upp (UE22 error) och jag nu sitter med en ny Yamaha RX-A670 så känns det som läge att ersätta mina Dynavoice DF-5 och uppgradera till 3.1. Jag väljer 3.1 då jag helt enkelt vill lägga mig på en klart högre nivå på högtalarna så rent ekonomiskt börjar jag där istället för att sänka kraven för att få till 5.1 eller 5.1.2. Jag vill även gå från golvhögtalare till stativhögtalare.

 

Vardagsrummet är ca 6,5 x 4,3 meter med dörröppningen i hörnet på långsidan, högtalarna kommer stå mitt på samma vägg. 

 

Till 90% använder jag anläggnigne till film/tv/tv-spel och till sista 10% musik. Vill att det ska låta bra även på lägre volymer och framför allt tal, därav siktet på 3.1 som minimum med en center som jag inte har idag. När jag väl lyssnar på musik vill jag att det ska låta "magiskt", blir mest hårdrockm med mycket dubbelkstamp (five finger death punch etc) men kan även spilla över till swing, Queen etc där av hårt krav på rappa högtalare samt sub :)

 

Har satt en budget på cirka 15k för ett 3.1 system, kan gå både över och under om det helt enkelt är "värt" det.

 

Egna paketförslag

Nedan är de högtalare jag själv kikat på hittills, tar gärna emot era åsikter om dessa och är även öppen för helt andra förslag.

 

Dynaudio

Dynaudio Emit M20

Dynaudio Emit M15C

Pris ca 12k

 

Klipsch

Klipsch RP-160M

Klipsch RP-250C

Pris ca 9,5k, kan tänka mig att gå upp till nästa center högtalare (10,5k då)

 

Monitor Audio

Monitor Audio Silver 2

Monitor Audio Silver Center

Pris ca 11k (just nu finns ett par Silver 50 demos för samma pris)

 

Subwoofer

Här är där jag är mest villrådig, speciellt då placeringen blir hårt begränsad om den är bredare än 35cm, de förslag jag själv fastnat för är:

 

SVS SB-1000, ca 5k

Klipsch R-12SW, ca 4k

BK Electronics XLS200, ca 4,5k med frakt

 

Åsikter mottages tacksamt :)



#230

Postad 03 februari 2018 - 20:23

Unregistered5111866e
  • Unregistered5111866e
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej!

Har i alla år suttit med 2.0 uppsättning men i och med att min Pioneer förstärkare gav upp (UE22 error) och jag nu sitter med en ny Yamaha RX-A670 så känns det som läge att ersätta mina Dynavoice DF-5 och uppgradera till 3.1. Jag väljer 3.1 då jag helt enkelt vill lägga mig på en klart högre nivå på högtalarna så rent ekonomiskt börjar jag där istället för att sänka kraven för att få till 5.1 eller 5.1.2. Jag vill även gå från golvhögtalare till stativhögtalare.

 

Vardagsrummet är ca 6,5 x 4,3 meter med dörröppningen i hörnet på långsidan, högtalarna kommer stå mitt på samma vägg. 

 

Till 90% använder jag anläggnigne till film/tv/tv-spel och till sista 10% musik. Vill att det ska låta bra även på lägre volymer och framför allt tal, därav siktet på 3.1 som minimum med en center som jag inte har idag. När jag väl lyssnar på musik vill jag att det ska låta "magiskt", blir mest hårdrockm med mycket dubbelkstamp (five finger death punch etc) men kan även spilla över till swing, Queen etc där av hårt krav på rappa högtalare samt sub :)

 

Har satt en budget på cirka 15k för ett 3.1 system, kan gå både över och under om det helt enkelt är "värt" det.

 

Egna paketförslag

Nedan är de högtalare jag själv kikat på hittills, tar gärna emot era åsikter om dessa och är även öppen för helt andra förslag.

 

Dynaudio

Dynaudio Emit M20

Dynaudio Emit M15C

Pris ca 12k

 

Klipsch

Klipsch RP-160M

Klipsch RP-250C

Pris ca 9,5k, kan tänka mig att gå upp till nästa center högtalare (10,5k då)

 

Monitor Audio

Monitor Audio Silver 2

Monitor Audio Silver Center

Pris ca 11k (just nu finns ett par Silver 50 demos för samma pris)

 

Subwoofer

Här är där jag är mest villrådig, speciellt då placeringen blir hårt begränsad om den är bredare än 35cm, de förslag jag själv fastnat för är:

 

SVS SB-1000, ca 5k

Klipsch R-12SW, ca 4k

BK Electronics XLS200, ca 4,5k med frakt

 

Åsikter mottages tacksamt :)

Hej, jag själv har kört dynaudio audience 42 och sedan Ino audio pIP. Är just nu inne på att köpa dynaudio X18 eller M20. 

Center är en Dynaudio excite x22 som jag är otroligt nöjd med och kan starkt rekommendera (kolla begagnat eller inbyten i hifibutiker).

Bakhögtalare är Ino audio A1 men dom kommer jag snart byta ut, fråga mig inte vad det blir istället. 

Subwoofer är en REL T9 och den eller liknande är ett måste om du kör stativare och hembio. Plus att denna stöttar upp högtalarna i dom lägre frekvensen på ett naturligt sätt vid "finlyssning" av musik. Fast om du har platsbrist så kanske 1-2st rel t7 skulle vara mer aktuellt(Mått:

300 x 348.5 x 325)

Min dröm är att få hela excite-serien alternativt Emit som front i surround men bakhögtalare från dynaudio känns lite overkill prismässigt och placeringsmässigt. Även deras in-wall och on-wall är i ett helt annat prisläge tyvärr. Så även REL som jag redan sitter med idag får stanna länge, kanske blir att köpa en till T9.

Schysst setup och prisvärd om man hittar lite begagnat. Plus att musiklyssningen inte kommer kompromissas.

X18 front
X24 center

REL T7 Subb
Bakhögtalare
 

Lycka till med sökandet, mina råd är den vägen jag själv ska/vill ta. Säger inte att det är rätt för dig men dynaudio är aldrig fel.



#231

Postad 04 februari 2018 - 10:58

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Hej!

Har i alla år suttit med 2.0 uppsättning men i och med att min Pioneer förstärkare gav upp (UE22 error) och jag nu sitter med en ny Yamaha RX-A670 så känns det som läge att ersätta mina Dynavoice DF-5 och uppgradera till 3.1. Jag väljer 3.1 då jag helt enkelt vill lägga mig på en klart högre nivå på högtalarna så rent ekonomiskt börjar jag där istället för att sänka kraven för att få till 5.1 eller 5.1.2. Jag vill även gå från golvhögtalare till stativhögtalare.

 

Vardagsrummet är ca 6,5 x 4,3 meter med dörröppningen i hörnet på långsidan, högtalarna kommer stå mitt på samma vägg. 

 

Till 90% använder jag anläggnigne till film/tv/tv-spel och till sista 10% musik. Vill att det ska låta bra även på lägre volymer och framför allt tal, därav siktet på 3.1 som minimum med en center som jag inte har idag. När jag väl lyssnar på musik vill jag att det ska låta "magiskt", blir mest hårdrockm med mycket dubbelkstamp (five finger death punch etc) men kan även spilla över till swing, Queen etc där av hårt krav på rappa högtalare samt sub :)

 

Har satt en budget på cirka 15k för ett 3.1 system, kan gå både över och under om det helt enkelt är "värt" det.

 

Egna paketförslag

Nedan är de högtalare jag själv kikat på hittills, tar gärna emot era åsikter om dessa och är även öppen för helt andra förslag.

 

Dynaudio

Dynaudio Emit M20

Dynaudio Emit M15C

Pris ca 12k

 

Klipsch

Klipsch RP-160M

Klipsch RP-250C

Pris ca 9,5k, kan tänka mig att gå upp till nästa center högtalare (10,5k då)

 

Monitor Audio

Monitor Audio Silver 2

Monitor Audio Silver Center

Pris ca 11k (just nu finns ett par Silver 50 demos för samma pris)

 

Subwoofer

Här är där jag är mest villrådig, speciellt då placeringen blir hårt begränsad om den är bredare än 35cm, de förslag jag själv fastnat för är:

 

SVS SB-1000, ca 5k

Klipsch R-12SW, ca 4k

BK Electronics XLS200, ca 4,5k med frakt

 

Åsikter mottages tacksamt :)

 

Väldigt svårt att uttala mig om viket ljud du skulle föredra men värt att ta med i beräkningen är att Klipsch är väldigt lättdrivna, Dynaudio trögdrivna och MA någonstans mitt i mellan. Dynaudios 4 ohm och 86dB 2,83V 1m, alltså 83dB / w blir krävande om du vill spela högt i ett hyggligt stort rum. Jag hade inte valt Dynaudio med din förstärkare ens med sub och delade frontar....



#232

Postad 04 februari 2018 - 16:38

Unregistered5111866e
  • Unregistered5111866e
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Väldigt svårt att uttala mig om viket ljud du skulle föredra men värt att ta med i beräkningen är att Klipsch är väldigt lättdrivna, Dynaudio trögdrivna och MA någonstans mitt i mellan. Dynaudios 4 ohm och 86dB 2,83V 1m, alltså 83dB / w blir krävande om du vill spela högt i ett hyggligt stort rum. Jag hade inte valt Dynaudio med din förstärkare ens med sub och delade frontar....

Räknar man på det du säger så får jag det till strax under 95dB som det skulle duga till beroende på lite olika faktorer. Gillar man teoretiska beräkningar och lyssna extremt högt så givetvis klipsch istället eller kanske ett par M10 (6ohm) om man har svårt att överge dynaudio.
Får ändå säga att A670 presterar rätt bra i den prisklassen 


Redigerat av Unregistered5111866e, 04 februari 2018 - 16:44.


#233

Postad 04 februari 2018 - 18:32

Cambora
  • Cambora
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Väldigt svårt att uttala mig om viket ljud du skulle föredra men värt att ta med i beräkningen är att Klipsch är väldigt lättdrivna, Dynaudio trögdrivna och MA någonstans mitt i mellan. Dynaudios 4 ohm och 86dB 2,83V 1m, alltså 83dB / w blir krävande om du vill spela högt i ett hyggligt stort rum. Jag hade inte valt Dynaudio med din förstärkare ens med sub och delade frontar....

Helt rätt tänkt och där är enligt mig ett klockrent läge att gå upp till Dynaudios Excite X14 så får man förutom en generell uppgradering lättdrivna 8 ohmare, men då är man i en snäppet högre prisklass och kanske det då finns bättre alternativ. Dynaudio X143 ser bra ut på pappret dock :)

 

Känns som att jag redan bestämt mig att hoppa upp en prisklass, och då blir plötsligt MA Silver 50/100 med i leken, på Klipsch ser jag dock inget klockrent i stativväg efter 160M eller har jag missat något?


Redigerat av Cambora, 04 februari 2018 - 18:34.


#234

Postad 11 februari 2018 - 15:57

Cambora
  • Cambora
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nu har jag lyssnat mig igenom en mängd högtalare och det är kvar två finalister:

* Monitor Audio Silver 50 + Silver C150

* Revel Concerta2 M16 + C25

 

Kanske inte rättvis jämförelse de två emellan men MA har fördel med pris och storlek som gör dom mer lättplacerade medan Revel vinner i omfång och välljud. Går jag på Revel blir det utan subwoofer inledningsvis och med MA blir det en vettig sub samtidigt. Därav har jag inte bestämt mig ännu riktigt :)



#235

Postad 20 februari 2018 - 22:39

Cambora
  • Cambora
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Beställde igår MA Silver 100, MA Silver C150 och köpte en bättre beggad Velodyne SPL-800 Ultra. Nu är det bara att invänta att högtalarna behagar dyka upp :)



#236

Postad 11 juni 2018 - 12:13

Unregistered7ddf14a3
  • Unregistered7ddf14a3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0


Vet någon om det här paketet har något? Lite dåligt på dessa högtalare  http://www.fynda.se/ basta/ndex.php / Prodid = 3650 :P

Ja, jag var också intresserad av den här produkten, kanske någon redan använt den?


Redigerat av Unregistered7ddf14a3, 11 juni 2018 - 12:15.


#237

Postad 19 juni 2018 - 10:29

kaka
  • kaka
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jag har svårt att välja. Jag ska köpa ett begagnat surround högtalare till lägenheten. Aldrig haft surround förut.

Jag har två att välja mellan och vill veta vilken jag ska satsa på.
Ena är KEF 3005SE 5.1 Dessa har jag lyssnat på.
Men jag har även från DALI CONCEPT 6 5.0

Dali saknar sub men å andra sidan bor jag i lägenhet och KEF sub dundrar på lite för mycket tyckte jag.

Vad tycker ni jag bör välja?

#238

Postad 31 augusti 2018 - 18:43

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

tips på bra högtalare jag kan köpa?
tacksam för svar


Du har 20% på Dali zensor serien på hifiklubben.

#239

Postad 12 september 2018 - 13:11

spinner962
  • spinner962
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej,

Nån som har nån erfarenhet/kommentarer kring https://www.prisjakt...t.php?p=3883753

Onkyo HT-S7805

Verkar riktigt lovande skulle jag säga om man kollar specen. Har inte hört dom dock.



#240

Postad 08 januari 2019 - 10:21

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Lånar denna tråden till min fråga då den verkar gå i samma tema.

 

Jag har precis köpt en Sony STR-DN1080 receiver och är nu ute efter ett par högtalare att matcha den med. Jag har ett par Infinity Beta 40 idag (golvhögtalare modell större) som tidigare drevs av en CAV-2086. Målet är att gå ner lite i storlek vad gäller allt (förstärkare, högtalare) men förhoppningsvis inte tappa allt för mycket i kvalité. Till en början vill jag köpa ett par frontar för att på sikt expandera till surround. Främsta användningsområdet är film/serier och musik via LP-spelare eller Airplay. Högt och lågt alltså. Ska spela i ett vardagsrum (lägenhet) som är runt 25-30kvm.

 

Är fullt medveten om att det här inte är den bästa förstärkaren för en stereosetup, men jag ville prioritera en receiver med rätt teknik för att matcha med min LG C8.

 

Budget är runt 5-7000 för högtalarparet. Hittills har jag varit och lyssnat på Dynaudio Emit M20 och var väldigt nöjd med dessa. De ligger dock på 4 Ohm och Sony receivern är byggd för 6 Ohm. Jag är inte helt hundra på hur stor roll detta spelar. Borde jag kika på ett par M10, som ligger på 6 Ohm, istället? Är lockad av deras storlek men vill inte tappa för mycket effekt. 

 

Tacksam för råd!



#241

Postad 08 januari 2019 - 10:26

orrebus
  • orrebus
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Dali Zensor 5 eller Oberon 5 är värt att testa!

Små men med stort ljud!

Redigerat av orrebus, 08 januari 2019 - 10:27.


#242

Postad 10 januari 2019 - 09:25

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Tack för svar @orrebus! Dock så är det ett krav att högtalarna är av den lite mindre sorten, mitt mål är att gå ner i storlek, så golvhögtalare är inget alternativ.



#243

Postad 14 januari 2019 - 11:20

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Har plockat ihop mitt första 5.1 system hos hifiklubben.

Jag har idag en väldigt budget-ljudlimpa som jag inte alls är nöjd med. 

 

Det som jag har kikat på är följande:

 

Dali zensor 1 som front-högtalare

Dali zensor vokal som center

Dali zensor pico som surrond (på grund av platsbrist bakom soffan).

Sub har jag inte helt bestämt mig för än men det lutar mot en Dali (personalen rekomenderar Dali sub E-9 F=

Reciever blir en Denon AVR-X1500H

 

Just nu är jag väldigt nära på att beställa hem det. Men det skulle vara bra med lite synpunkter härifrån.

Så vad tycker ni?



#244

Postad 15 januari 2019 - 11:17

Fajsti
  • Fajsti
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Beställ inte hem det, åk in till butik och pruta så mycket du kan om du ska köpa ett paket. bara ett tips.. Mvh 

 

 

Har plockat ihop mitt första 5.1 system hos hifiklubben.

Jag har idag en väldigt budget-ljudlimpa som jag inte alls är nöjd med. 

 

Det som jag har kikat på är följande:

 

Dali zensor 1 som front-högtalare

Dali zensor vokal som center

Dali zensor pico som surrond (på grund av platsbrist bakom soffan).

Sub har jag inte helt bestämt mig för än men det lutar mot en Dali (personalen rekomenderar Dali sub E-9 F=

Reciever blir en Denon AVR-X1500H

 

Just nu är jag väldigt nära på att beställa hem det. Men det skulle vara bra med lite synpunkter härifrån.

Så vad tycker ni?

 

 



#245

Postad 16 januari 2019 - 08:20

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Beställ inte hem det, åk in till butik och pruta så mycket du kan om du ska köpa ett paket. bara ett tips.. Mvh 

 

Har provlyssnat och är nöjd. Frågade om priset, men det kunde de inte göra mycket åt påstod de.



#246

Postad 16 januari 2019 - 10:00

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Klubben är inte intresserade av att pruta, de går redan med förlust precis som många andra fysiska butiker

#247

Postad 16 januari 2019 - 10:31

Fajsti
  • Fajsti
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Klubben är inte intresserade av att pruta, de går redan med förlust precis som många andra fysiska butiker

 

Sant, butiker med egna varumärken köper produkterna med nollmarginal från egna moderbolag som i sin tur köper produkterna från fabrikerna. Hifiklubben är inget undantag. Men köper man ett helt system på en gång så ska man absolut få ett paketpris...



#248

Postad 19 januari 2019 - 03:06

Unregistereddb9b9cb5
  • Unregistereddb9b9cb5
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hejsan. Jag har en gammal förstärkare från 2013, en Yamaha RX-V775. Har även ett gammalt Audio Pro-högtalarpaket som jag köpte på OnOff 2001 som det är dags att uppgradera :)

 

Nu undrar jag om ni kan tipsa om något vettigt högtalarpaket som helst är litet och "snyggt" som passar till min förstärkare. Min sambo vill skaffa Sonos men jag tänker att det kanske förhoppningsvis går att få bättre ljud mot vad en Sonos Beam med 2 Ones kostar (eftersom jag redan har en förstärkare). 

 

Jag kan inte så mycket om detta. Är det någon idé att köpa nya högtalare till min Yamaha RX-V775 eller hade ni köpt ny förstärkare också? 

 

Tacksam för alla tips :)



#249

Postad 19 januari 2019 - 11:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Oj det finns en uppsjö med högtalare.
Först å främst, vad är din budget?
Vill du ha 5,1?

#250

Postad 19 januari 2019 - 11:33

DialSquare
  • DialSquare
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

https://www.hembiobu...cs-q7000i-plus/

 

 

Hejsan. Jag har en gammal förstärkare från 2013, en Yamaha RX-V775. Har även ett gammalt Audio Pro-högtalarpaket som jag köpte på OnOff 2001 som det är dags att uppgradera :)

 

Nu undrar jag om ni kan tipsa om något vettigt högtalarpaket som helst är litet och "snyggt" som passar till min förstärkare. Min sambo vill skaffa Sonos men jag tänker att det kanske förhoppningsvis går att få bättre ljud mot vad en Sonos Beam med 2 Ones kostar (eftersom jag redan har en förstärkare). 

 

Jag kan inte så mycket om detta. Är det någon idé att köpa nya högtalare till min Yamaha RX-V775 eller hade ni köpt ny förstärkare också? 

 

Tacksam för alla tips :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.