Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välkommen till Prisjakt Version 5

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 oktober 2008 - 15:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Nej USCH va grötigt :D
Byt tillbaks till gamla versionen, please!
Fick en chock när jag skulle söka en produkt och missat att ni gjort om...till det SÄMRE...

Varför ändra på nåt som redan var perfekt?

Redigerat av Svante Skoog, 07 oktober 2008 - 15:03.


#102

Postad 07 oktober 2008 - 15:06

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Vad har personalen att säga då? Ska ni dra den typiska tystnaden och totalt ignorera all kritik för att skydda erat ego eller är ni mogna nog att åtminstone hålla med och försöka göra något åt saken?

#103

Postad 07 oktober 2008 - 15:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

Vad har personalen att säga då? Ska ni dra den typiska tystnaden och totalt ignorera all kritik för att skydda erat ego eller är ni mogna nog att åtminstone hålla med och försöka göra något åt saken?


Detdär tyckte iofs jag inte var varken rättvist, ärligt eller sanningsenligt. Det har varit en hel del kommentarer från de som kodar, färgvalen fixades och flera buggar håller på att rättas. Är det inte lite tidigt att efter typ 24 timmar börja hojta om typisk tystnad, ignorans och insinuationer om både det ena och andra?

#104

Postad 07 oktober 2008 - 15:17

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Nu måste jag faktiskt ta tillbaka lite kritik då mycket har blivit fixat. Ser mycket bättre ut nu! :P Lite buggfixar så kan den bli riktigt bra.

#105

Postad 07 oktober 2008 - 15:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja nu ser det bra ut igen på första sidan. :P

#106

Postad 07 oktober 2008 - 15:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Ja det kanske blir bra tillslut :P

Påminner lite om chocken man fick förra året när dom gjorde om Minhembio sidan :D
Stöket och förvirringen löste sig till slut. Får hoppas på samma resultat här :)

Redigerat av Svante Skoog, 07 oktober 2008 - 15:26.


#107

Postad 07 oktober 2008 - 15:31

firefreak
  • firefreak
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Tycker det är bra att ni lyssnar på oss som använder sidan.

Det tar dock inte bort att första lanseringsversionen var total katastrof.

Det börjar bli lite mer överskådligt att se priserna. Dock undrar jag vad den fina stjärnan indikerar på vissa priser. Står ingen förklaring någonstans i anslutning. Antar att det är demoex då det står "demo=ja" i IEs statusfält. Plus att det priset och stjärnan också förstör överskådligheten lite.

#108

Postad 07 oktober 2008 - 15:37

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Håller med om att det börjar bli bättre!

Är det möjligt att ordna så att man kan "minimera" eller dölja de priskategorier och rubriker man inte är intresserad av på förstasidan.

#109

Postad 07 oktober 2008 - 15:42

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Måste säga att det nya färgvalet gjorde en hel del! Tack för att ni lyssnade. Bra att ni tog bort automatiskt expansion också. Men det skulle vara bra om man klicka en gång för att ta bort expansionen, det skulle kännas mer naturligt att ha den möjligheten.
Sedan så ser jag inte meningen med att ha en stor ruta med "Vad tycker du om denna kategori" på varje sida? Vad får vi användare ut av att veta vissa tycker 3 av 4 tycker det är intressant med kaffekokare medan 16 av16 tycker det är intressant med datordelar? Detta skulle kunna skötas mycket mer diskret. Det största problemet med den nya sidan är att informationsmängden är på tok för stor. Jag vet att det är kul som utvecklare att skriva snitsiga moduler och inte lämna något utrymme oanvänt, men ni måste tänka på att 95% av användarna använder endast sidan till att jämföra priser och information.

Här är en lista moduler som kan tas bort eller omarbetas så de endast visas när användare väljer att göra så.

  • X av Y personer gillar den här kategorin ( Totalt överflödig information)
  • All statistik (grafer) med popularitet, antal bilder i forumen, prissänkningar osv (Behöver man verkligen se allt detta varje gång man klickar på en produkt? - Borde ligga under "Avancerat".
  • Högst upp är det en scrollbar med nyheter? - Säkert "fräck" gimmick men nödvändigt på prisjakt?
  • Behöver alla kopplingar till forumsinlägg på sweclockers och minhemmabio synas hela tiden? Detta skulle kunna komma fram om man väljer "visa ytterligare information".
V4 var redan en avancerad prisjämförare, jag hade hoppas på V5 skulle lägga tonvikten på användarvänlighet istället för 101 nya funktioner. Prisjakt var redan populär bland teknikintresserade och early-adpoters, men om ni var ute efter mer användare så borde ni rikta in er mot vanlige Svensson istället.

Grundtanken borde vara att endast ha mycket enkel och översiktlig information, men endast om man vill så man kunna komma åt utökad information.

Ett annat tips på att få ner informationsmängden är göra en sållning av de filteringsalternativ som visas. Ni skulle kunna göra så att endast de fyra statistiskt vanligaste visas.



Håller med dig, för mycket information är lite information...

#110

Postad 07 oktober 2008 - 15:47

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Är det möjligt att ordna så att man kan "minimera" eller dölja de priskategorier och rubriker man inte är intresserad av på förstasidan.


Kanske inte exakt så, men de kategorier som du "gillar" finns direkt under din inloggad meny.
(Och vi kommer göra gillar/Ogillar funktionen mer diskret)

#111

Postad 07 oktober 2008 - 15:50

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Det börjar bli lite mer överskådligt att se priserna. Dock undrar jag vad den fina stjärnan indikerar på vissa priser. Står ingen förklaring någonstans i anslutning. Antar att det är demoex då det står "demo=ja" i IEs statusfält. Plus att det priset och stjärnan också förstör överskådligheten lite.


I get the point :P
(Skall bara försöka komma på ett sätt att förklara det på sidan utan att klottra till det)

Vi fick kritik innan för att vi inte visade de alternativa priserna direkt i kategorilistan, det är därför de syns där, inte för att reta någon.

//Jonas

#112

Postad 07 oktober 2008 - 16:04

firefreak
  • firefreak
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

I get the point :P
(Skall bara försöka komma på ett sätt att förklara det på sidan utan att klottra till det)

Vi fick kritik innan för att vi inte visade de alternativa priserna direkt i kategorilistan, det är därför de syns där, inte för att reta någon.

//Jonas


Framför eller bakom är bättre i så fall. För överskådlighetens skull vill jag kunna följa samma rad under tiden jag scrollar och se alla priser intill varandra. Nu stör dom genom att vara höger-centrerade och sticker ut även om dom kostar mindre.

En sjärna som förklarar vad det är brukar ju finnas längst ner på en sida. Så efter sista produkten men innan "forumtrådar" kan man ju lägga till en stjärna och förklara kanske?

Samt att man får kolla på centreringen eftersom vissa produkter nu får två rader istället för en bara för att visa priset.

#113

Postad 07 oktober 2008 - 16:06

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0
Kanske tror folk att vi blir upprörda över en sådan här tråd. Visst kan det vara lite betungande med all kritik men kanske inte om man ser saken i ett annat ljus:

Att man lägger så mycket krut på att klaga på en sida tyder ju på att man har ett engagemang i sidan. Det är ju sådana användare vi vill ha, d.v.s. personer som uttrycker förslag på förändringar. Skall man vara lite ärlig uppskattar vi dock helst konstruktiv kritik framför uttalanden om att sidan suger etc.

Vad jag tror att många uppskattar/uppskattat med Prisjakt är att vi är väldigt framåt och vågar prova nya grejer. Dessutom lyssnar vi väldigt mycket på vad som sägs och försöker förändra oss ifall vi upplever att det blir en förbättring. Att vi nu provar lite nya koncept har säkert ingen i den här tråden missat :P . En del var ju inte alls väl mottaget såsom våra självexpanderade rader medan vi får anta att annat såsom möjlighet att konstruera produktlistor som kan skickas till andra är något positivt eftersom ingen kritiserat den än. När det gäller expansionerna har vi som synes lyssnat på kritiken och gjort förändringar. Det samma gäller färgval etc.

I allmänhet när det gäller förändringar blir det givetvis på ett annat sätt än vad man är van vid. Att en viss funktion skall finnas på ett visst ställe känns naturligtvis logiskt om man är van vid den skall finnas där. Jag är övertygad om att ändå ganska mycket av det som upplevs som rörigt är en vanesak. Även när vi släppte version 4 fick vi kritik men efter ett antal dagar och fixning av det som inte fungerade som det skulle har jag aldrig hört någon som ville tillbaka till version 3.

Vi som jobbar med utvecklingen av Prisjakt (4 personer) sliter allt vi har med sidan och jag hoppas att det kommer att märkas på de förändringar som sker under dagen och de kommande dagarna.

Sist men inte minst när det gäller prestanda är det tyvärr väldigt svårt att testa ett hundratal olika användarmönster på en gång för att se hur databas och webbservrar reagerar på en sådan belastning. Vi undersöker dock naturligtvis hela tiden för att optimera sidan så att servrarna orkar med. Det har faktiskt skett en hel del på den fronten och förhoppningsvis kommer det mesta att rulla på som det skall snart igen.

#114

Postad 07 oktober 2008 - 16:13

djchester
  • djchester
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag har bara en fråga: Var är prishistoriken?

edit: hittade den under statistik.. *känner enorm lättnad*

Förändringar skrämmer slag på folk i allmänhet och mig i synnerhet när man tror man förlorat funktionalitet. :P

Redigerat av djchester, 07 oktober 2008 - 16:17.


#115

Postad 07 oktober 2008 - 16:17

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Jag har bara en fråga: Var är prishistoriken?

Statistikfliken?

#116

Postad 07 oktober 2008 - 16:43

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Ni ska iaf ha ett stort tack till att ni ändrade färg ganska så snabbt till svart ist för ljusblå text. Nu kan man ju hänga kvar på denna sida :P

Däremot så hoppas jag ni fixar snabbt tillbaka så man får upp en info ruta när man håller muspekaren över en forum tråd rubrik. Men detta har jag redan tagit i bugg tråden så de vet ni redan :D

Sen är det väl generellt så att man är ganska så rädd för allt som e nytt, även jag. Men en hel del fix från er sida så ska nog detta bli bra till slut.

Dock så skulle jag vilja höra eran åsikt om att man kanske själv skulle kunna få välja vilken version man vill köra med under sin profil.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 07 oktober 2008 - 16:44.


#117

Postad 07 oktober 2008 - 16:45

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Har gjort en sökning och ska göra en jämförelse, då expanderas varje rad jag klickar på. Det är ganska störande.
Ni har fortfarande inte löst problemet med att jämföra fler än fem produkter. Nu när alla (okej, många då) sitter med widescreenskärmar så kunde man väl få visa några fler produkter. (Jag skulle kunna se typ 9 spalter innan jag måste scrolla i sidled.)
Fast det kanske är reklam på högersidan som de som inte kör AdBlock tvingas titta på...

#118

Postad 07 oktober 2008 - 16:58

Unregistereddb570177
  • Unregistereddb570177
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Som många säger här JÄVLAR VAD det blev grötigt här.. riktig kasst.

Tycker vi tar tillbaka titelt från den designer som gjort den nya layouten.


Detta känns som en oseriös sida från tidigt 90-tal som en finnig 13åring bakat ihop.



Tyvärr måste jag hålla med om att det är för mycket lull-lull och den allt för bulliga designen är jobbig att använda. Som så många sagt tidigare så liknar Prisjakt allt mer konkurrenten Pricerunner och är ingen bra kritik!

Sedan så saknar jag att omdömmesfönstret kommer upp när man håller över omdömme på en produkt i listan.


Edit: Som flera säger, en eloge för att ni lyssnar.

Produkterna samlas inte efter namn utan ex. Proson kommer före JBL och B&W. Ska det vara så?

Och en sista sak: Gör något åt segheten nu, snälla!

Redigerat av Unregistereddb570177, 07 oktober 2008 - 17:17.


#119

Postad 07 oktober 2008 - 17:08

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Som jag skrivit tidigare så är jag skeptisk till nya designen, men ni ska ha en stor eloge för att ni lyssnar!
Det är redan väldigt mycket bättre än i gårkväll. Framförallt pga av de ändrade färgerna.

Men man måste nästan fråga, sitter ni alla på helt galet kalibrerade monitorer? Eller var fallerade det? :P

#120

Postad 07 oktober 2008 - 17:39

bjorkolle
  • bjorkolle
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Usch vad segt, krångligt, buggigt och oöverskådligt det blivit :P
Lämnade Pricerunner för grötigheten, har tyckt Prisjakt varit den ledande prissaiten men nu vet jag inte?
Hoppas på en nedgradering till förra versionen tills alla buggar är fixade.
Mvh //Olle

#121

Postad 07 oktober 2008 - 17:52

UrbanSk
  • UrbanSk
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Expansionsraderna expanderas för fort.

#122

Postad 07 oktober 2008 - 18:14

EasterN
  • EasterN
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
en länk högst upp till minhembio! och länken osm finns drar man bara musen över den så blir den osynklig, iallafall för mig.. kanske är nån inställning ja har bara..

//EasterN

#123

Postad 07 oktober 2008 - 18:34

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Mycket bättre. :P
Nu gäller det bara och hitta buggar.

#124

Postad 07 oktober 2008 - 19:18

Booyaka
  • Booyaka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Ok, det kommer att ta ett tag att vänja sig det kan vi inte ändra på :P

Däremot, så skall vi titta på hur expansionerna hanteras och färgsättning samt kontrast.

//Jonas


Wow! Snabbt jobbat och mycket bättre! Tackar!

Imponerande med en sajt som tar till sig av kritik och rättar till utan knussel eller prestige, kudos!

#125

Postad 07 oktober 2008 - 20:20

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Kanske tror folk att vi blir upprörda över en sådan här tråd. Visst kan det vara lite betungande med all kritik men kanske inte om man ser saken i ett annat ljus:

Att man lägger så mycket krut på att klaga på en sida tyder ju på att man har ett engagemang i sidan. Det är ju sådana användare vi vill ha, d.v.s. personer som uttrycker förslag på förändringar. Skall man vara lite ärlig uppskattar vi dock helst konstruktiv kritik framför uttalanden om att sidan suger etc.

Men om det nu var så mycket i version 5 som var åt he...e så kan man väl inte begära att alla användare ska sätta sig å leta upp å skriva ner en lista på alla fel ni gjort, det är föööööör mycket! (säkert långt över 101 saker) och tveksamt om det är vårt jobb... :/ Jag ser det inte ens som att ni gör det här på er sajt, det är här jag bor, lever och spenderar all min lediga tid. Det är MIN sajt! Inte er att förstöra när ni har lust!

Vad jag tror att många uppskattar/uppskattat med Prisjakt är att vi är väldigt framåt och vågar prova nya grejer. Dessutom lyssnar vi väldigt mycket på vad som sägs och försöker förändra oss ifall vi upplever att det blir en förbättring. Att vi nu provar lite nya koncept har säkert ingen i den här tråden missat :P . En del var ju inte alls väl mottaget såsom våra självexpanderade rader medan vi får anta att annat såsom möjlighet att konstruera produktlistor som kan skickas till andra är något positivt eftersom ingen kritiserat den än. När det gäller expansionerna har vi som synes lyssnat på kritiken och gjort förändringar. Det samma gäller färgval etc.

Det är inte så att många uppskattar Prisjakt för att den förändras så ofta och mycket. Det är för att de funktioner som finns där är BRA, väl GENOMTÄNKTA och att de FUNGERAR. Att informationen är omfattande och korrekt är MYCKET väsentligt. Snabbhet och lättillgänglighet är åxå mycket viktigt. Om det sedan råkar vara så att det är info som många söker (och hittar!!!) så är det en BRA sajt.

I allmänhet när det gäller förändringar blir det givetvis på ett annat sätt än vad man är van vid. Att en viss funktion skall finnas på ett visst ställe känns naturligtvis logiskt om man är van vid den skall finnas där. Jag är övertygad om att ändå ganska mycket av det som upplevs som rörigt är en vanesak. Även när vi släppte version 4 fick vi kritik men efter ett antal dagar och fixning av det som inte fungerade som det skulle har jag aldrig hört någon som ville tillbaka till version 3.

Men ni tycker fortfarande att ni kan göra som det passar er utan att ta hänsyn till användarna? Någon skrev tidigare i tråden om egon å tillfredställanden... får lov att hålla med.
Ang. rörigt å vanesaker: om man som en del spenderar väldigt mycket tid på Prisjakt så lär man sig säkert så småningom var ni stuvat om allting, men de som inte är här lika ofta, hur mycket ska dom gilla att inte begripa nånting längre? (åt he..e med dom, eller?) OGENOMTÄNKT!!! OANSVARIGT!!!!!!

Genomför små förändringar lite då och då istället, sånna som testats ut å är hyfsat buggfria! OCH som är ÖNSKADE av användarna!!! varför inte ha testsidor med nya funktioner och möjligheter för användarna att rösta om det nya som ska genomföras på "skarpa" sajten. Skulle ge er en hint om det är önskvärda förändringar eller inte. Även en förslagslåda om nya funktioner eller design vore väl bra?

Vi som jobbar med utvecklingen av Prisjakt (4 personer) sliter allt vi har med sidan och jag hoppas att det kommer att märkas på de förändringar som sker under dagen och de kommande dagarna.

Sist men inte minst när det gäller prestanda är det tyvärr väldigt svårt att testa ett hundratal olika användarmönster på en gång för att se hur databas och webbservrar reagerar på en sådan belastning. Vi undersöker dock naturligtvis hela tiden för att optimera sidan så att servrarna orkar med. Det har faktiskt skett en hel del på den fronten och förhoppningsvis kommer det mesta att rulla på som det skall snart igen.

Jag anser fortfarande att många saker i version 3 är bättre än i v.4 och inte minst i v.5.
Bl.a. så har mycket av snabbheten i sajten gått förlorad med en mängd onödig grafik. Toningar i var och varenda liten och stor färgyta tar resurser i varje dator som ska skicka och presentera på användarens skärm. Det finns säkerligen sätt att skapa en snygg design utan att använda toningar i allt. Dessutom tycker jag att det på många ställen är för många fält som ligger i andra fält som ligger i andra fält osv. Utsmyckning som är onödig, tar en massa plats och kunde tas bort. En renare design helt enkelt. Lite mer likt version 3 utan att därför se gammalt ut. Lite att bita i?

Jag tycker det är sorgligt att version 4 inte ens fått bli buggfri så ska ni ändra hundratals delar och man ska behöva dels lära sig en massa idiotiskt omarrangerade funktioner och dels leva med en omfattande mängd buggar under veckor eller månader framöver?... säjer bara SUCK!!!

#126

Postad 07 oktober 2008 - 20:29

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Mycket bättre nu... en eloge till er att ni tar till er kritik från ERA läsare och ändrar sidan så att det passar användarna och inte tvingar folk.


Ett annat vore om ni kunde fixxa så att man kunde välja "klassisk layout" och nya layouten när man loggar in, det vore guld värd.

Sen kan ni se vilken layout folk föredrar.

#127

Postad 07 oktober 2008 - 20:50

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Måste uppdatera min åsikt och säga att efter dagens uppdateringar, tänker då främst på diverse färgändringar och så, så ser allt mycket bättre och trevligare ut. Prisjakt ser ut som Prisjakt igen.
Bortsett från lite småbuggar och seghet som ni säkert kan fixa rätt snart så tror jag att sidan kommer blir riktigt bra bara man vant sig.

Kanon att ni ändå lyssnar på kritiken som kommer och gör något åt saken!

#128

Postad 07 oktober 2008 - 21:28

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Det går åt rätt håll.

Första sidan och de andra sidorna till man kommer in på presentationen av produkter fungerar nu hur fint som helst. I morse gick det knappt att surfa där för att det var så segt.

Hur som helst. När man kommer in på produktsidorna så går hastigheten när till osurfbart igen. Antar att ni jobbar på detta problem. All info som är i flikarna tycks laddas hem och jag vet inte om det är det som gör att det tar sån tid och att datorn inte klarar av de sidorna.

Exempel på sida som tar ett halvår för mig att ladda. Väl där är scrollandet inte alls behagligt utan det hackar rejält.
https://www.prisjakt...ori.php?k=v1020

Redigerat av AlbinAV, 07 oktober 2008 - 21:35.


#129

Postad 07 oktober 2008 - 21:48

Unregistered9f05bf34
  • Unregistered9f05bf34
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hur som helst. När man kommer in på produktsidorna så går hastigheten när till osurfbart igen. Antar att ni jobbar på detta problem. All info som är i flikarna tycks laddas hem och jag vet inte om det är det som gör att det tar sån tid och att datorn inte klarar av de sidorna.

Exempel på sida som tar ett halvår för mig att ladda. Väl där är scrollandet inte alls behagligt utan det hackar rejält.
https://www.prisjakt...ori.php?k=v1020


Infon i flikarna tycks inte laddas hem innan man öppnar upp fliken/fältet. Men den där sidan är ca 1 MB stor utan grafiken så det är inte så konstigt om den går långsamt. Det kanske inte är nödvändigt att visa över 1000 produkter på en sida?

Nu börjar produktsidorna visa alla produkter och sedan får man filtrera ner antalet, jag tycker att det vore mycket smidigare om man vände på proceduren och börjar på 0 produkter och sedan gör en sökning därifrån.

#130

Postad 07 oktober 2008 - 21:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

en länk högst upp till minhembio!
//EasterN


Precis. Sen kan jag sakna en snabb länk till MHB marknad. Nu måste man ju först klicka sig in på MHB för att sen komma till marknaden. Förut så kom man dit direkt från startsidan.

#131

Postad 08 oktober 2008 - 07:13

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Tålamod, mina vänner!

En Hembio-länk längst upp på sidan är på väg, men som sagt ni får ha lite tålamod.

#132

Postad 08 oktober 2008 - 07:48

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
En funktion som var bra tidigare var att det var mycket enkelt att ta del av produktrelaterade grafer (historik) vid behov. Det var bara att peka på det valda ämnets symbol och så kom det upp en liten ruta. Att få en snabb översikt över en varas historik var bara att dra musen från symbol till symbol med korta avstånd mellan sig och dessutom på en enda rad. Det kunde man göra på kanske 30 s. Nu måste man istället klicka sig igenom ett otal fönster. Hur lång tid tar det? :D (utan att tvingas använda radexpansionen).

Enligt min åsikt, när det gäller användarvänlighet, måste "klick-räkning" vara en av de få viktigaste aspekter (tillsammans med bl a läslighet) som bra utformning grundas på. Långt därefter kommer utsmyckningar.

Redigerat av Seron, 08 oktober 2008 - 07:55.


#133

Postad 08 oktober 2008 - 07:56

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Verkligen mycket bättre. nu. :D Har dock problem med att filtren inte fungerar. Om jag t ex väljer chassin och sedan vill filtrera på de som kommit in de senaste 50 dagarna får jag ändå upp alla.

Sen har jag en liten fråga: Vad betyder det att en kategori har blå eller svart prick framför sig? Det framgår inte och gör att det ser mindre konsekvent ut. Om det inte fyller någon speciell funktion hade det varit snyggare om alla var i samma färg. Gärna svarta....

#134

Postad 08 oktober 2008 - 09:01

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Verkligen mycket bättre. nu. :D Har dock problem med att filtren inte fungerar. Om jag t ex väljer chassin och sedan vill filtrera på de som kommit in de senaste 50 dagarna får jag ändå upp alla.

Sen har jag en liten fråga: Vad betyder det att en kategori har blå eller svart prick framför sig? Det framgår inte och gör att det ser mindre konsekvent ut. Om det inte fyller någon speciell funktion hade det varit snyggare om alla var i samma färg. Gärna svarta....


Vi vet att filtreringar/sökningar inte fungerar och det arbetas för fullt med att få detta verktyg att fungera korrekt. Har full förståelse för att ni kommenterar detta, då det är så väsentligt, men vi gör vad vi kan för att få det att fungera så snart som möjligt!

Är en kategori markerad med en svart prick så är det en populär och välbesökt kategori.

Redigerat av machenhen, 08 oktober 2008 - 10:51.


#135

Postad 08 oktober 2008 - 13:12

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Vi vet att filtreringar/sökningar inte fungerar och det arbetas för fullt med att få detta verktyg att fungera korrekt. Har full förståelse för att ni kommenterar detta, då det är så väsentligt, men vi gör vad vi kan för att få det att fungera så snart som möjligt!

Är en kategori markerad med en svart prick så är det en populär och välbesökt kategori.

Filter fungerar inte alls nu, men det fungerade inte fullt ut i version 4 heller. Version 4 kunde inte alltid hålla reda på vilka filter man valt om man tryckte på flera men valde bort något igen. För det mesta blev det rätt men ibland fel.

Helt klart å tydligt kommer ni inte att ta tillbaka version 4, men gör allt för att få ordning på version 5 (som var en mardröm i sin ursprungliga form) - så fort som möjligt. BRAVO! Första sidan nu mycket mycket bättre!

Att dumpa ut en såpass ogenomarbetad ny hemsida (ver.5) tycker inte jag var speciellt väl genomtänkt. Bara för att vissa mjukvarujättar tycker att dom kan bete sig på det viset behöver väl inte betyda att ni måste göra på samma fula sätt?

Tycker mitt förslag om testsida/sidor och förslagslåda borde kunna vara riktigt bra utvecklingsverktyg på sikt... ...att använda istället för framtida nya mardrömsversioner av Prisjakt. :D

#136

Postad 08 oktober 2008 - 13:31

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Tycker att priserna inom parentes (1 523:-*) är mycket störande (han som klagade tidigare kan väl titta på nästa sida?).

Det verkar dessutom som om den sämsta av Prisjakt-butikerna fått en egen prisruta... det var väl inte tanken eller?

#137

Postad 08 oktober 2008 - 15:03

RadiumHill
  • RadiumHill
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Aa, jag gillar då fortfarande sidan lika mycket. Det enda jag skulle vilja ha är att man ska kunna sortera ut t.ex. spel, dvd, bluray etc. vid en produktsökning. Som det är nu komer ju alla produkter i en blandad röra. (antingen bocka för vilken produkt man är intresserad av eller sortera direkt efter produkt). Keep ut he good work!

#138

Postad 08 oktober 2008 - 15:33

ohmegaherz
  • ohmegaherz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Den gamla designen var mycket snyggare.

Priserna inom parantes (1995:-*) är väldigt irriterande.. att allt står i blått istället för svart är väldigt irriterande.. att alla knappar ser ut som bubblor är fult. Den gamla loggan var snyggare.

Prisjakt tycker jag har varit långt före sin tid och utmärkt i användarvänlighet, design och funktionalitet.
Detta är ett steg bakåt i tiden i någon slags pricerunner-stil..

Redigerat av ohmegaherz, 08 oktober 2008 - 15:34.


#139

Postad 08 oktober 2008 - 16:48

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jag har nu efter lite användande insett hur jäkla sjukt jobbig den nya designen är :D

Helt galet man blir inte klok på detta, Hahah det e verkligen inte lätt att få till det som man vill ha det och mycket svårade att hitta, det har framförallt bvlivit i det närmaste helt omöjligt att få en helhets översikt över priisjakt och hur man ska bära sig åt för att navigera sig runt på sidan och hitta det man söker. :rolleyes:

Så jag måste tyvärr säga att det va jobb för gäves med den nya designen för den är direkt oanvändbar om jag får säga mitt, och jag orkar inte använda sidan knappt nu, man blir bara snurrig i huvudet... :D

#140

Postad 08 oktober 2008 - 19:48

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Jag har nu efter lite användande insett hur jäkla sjukt jobbig den nya designen är :blink:

Helt galet man blir inte klok på detta, Hahah det e verkligen inte lätt att få till det som man vill ha det och mycket svårade att hitta, det har framförallt bvlivit i det närmaste helt omöjligt att få en helhets översikt över priisjakt och hur man ska bära sig åt för att navigera sig runt på sidan och hitta det man söker. :P

Så jag måste tyvärr säga att det va jobb för gäves med den nya designen för den är direkt oanvändbar om jag får säga mitt, och jag orkar inte använda sidan knappt nu, man blir bara snurrig i huvudet... :)

Äh lägg av.. Så ###### stor skillnad är det inte.

#141

Postad 08 oktober 2008 - 22:41

Unregistered1544
  • Unregistered1544
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Gillade den gamla designen bättre i vilket fall. Men nu börjar Prisjakt i alla fall se ut som prisjakt igen funktionalitetsmässigt. Bra att ni lyssnar på kritiken!

#142

Postad 09 oktober 2008 - 07:41

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Om man klickar i att man vill visa en viss egenskap i listan för t ex grafikkort. I mitt fall "Inkommen på prisjakt" så hamnar det fältet utanför listan så det inte går att se. Se bifogad bild.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  bugg.jpg   70,42K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av mcfreak, 09 oktober 2008 - 07:42.


#143

Postad 09 oktober 2008 - 21:07

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
De viktade betygen är bra för användarbetygen.

Däremot borde det inte behövas på proffsrecensioner eftersom de är mer objektiva i sin bedömning.

#144

Postad 10 oktober 2008 - 00:10

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av BestRip, 10 oktober 2008 - 11:56.


#145

Postad 10 oktober 2008 - 07:27

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

De viktade betygen är bra för användarbetygen.

Däremot borde det inte behövas på proffsrecensioner eftersom de är mer objektiva i sin bedömning.


Det ligger en hel del i vad du säger, men man kanske skulle fundera på tidsaspekten, en mobiltelefon som har en massa 10:or behöver för tre år sen kan knappast anses vara rättvisande idag?

//Jonas

#146

Postad 10 oktober 2008 - 21:42

cokeisit
  • cokeisit
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Kul med lite förnyelse på min favoritsajt :)

Det finns en sak som jag tycker är lite irriterande bland nyheterna och det är de alternativa priserna som syns i mina produkt listor. Jag har ändrat inställningen "Visa alternativa priser" till "Nej" och då slipper jag att se dem i de vanliga sökningarna men de syns fortfarande i mina egna listor. Det vore bra ifall man även kunde stänga av alternativa priser för listorna.

#147

Postad 13 oktober 2008 - 07:33

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Det finns en sak som jag tycker är lite irriterande bland nyheterna och det är de alternativa priserna som syns i mina produkt listor. Jag har ändrat inställningen "Visa alternativa priser" till "Nej" och då slipper jag att se dem i de vanliga sökningarna men de syns fortfarande i mina egna listor. Det vore bra ifall man även kunde stänga av alternativa priser för listorna.


Det måste vi rätta till. Tack för att du gjorde oss observanta på problemet!

#148

Postad 13 oktober 2008 - 17:41

Snowie
  • Snowie
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Kasst värre. Tack och hej Prisjakt!! Tar bort er från favoriter och kommer numera använda mig av Pricerunner istället!!

#149

Postad 14 oktober 2008 - 12:40

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Numer går det att välja inställningen "visa ej alternativa priser". Då visas inte priser för demo-exemplar, produkter som inte har någon köpknapp, priser där butiken måste kontaktas för prisuppgift och priser från butiker där vi har fått indikationer på att varorna inte finns till angivna priser.

#150

Postad 14 oktober 2008 - 21:42

UltimatePlayer
  • UltimatePlayer
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Angående filter förresten...

Varför kunde ni inte med v5 passat på att göra om filtreringen helt, till ett modernare och mer flexibelt system med godtyckligt antal dynamiskt tillagda och nästlade filter?

Exempel, jag vill filtrera kategorin bärbara datorer
skärm >16"
OCH
--DVI
-ELLER
--HDMI
OCH
--minne >2GB
-ELLER
--minne >1GB
-OCH
--lediga minnesplatser: JA

med andra ord
"bärbar dator med minst 16" skärm, DVI eller HDMI, minne minst 2gb eller minst 1gb med ledig minnesplats"

Nu ser jag väl i och för sig hellre att ni fixar till så filtrerna som finns är tillförlitliga snarast möjligt, men en mer avancerad filtreringsfunktion hade varit passande till v5.

Redigerat av UltimatePlayer, 14 oktober 2008 - 21:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.