Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Batman Arkham City

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Batman: Arkham City (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,14 (6) 364:-
Batman: Arkham City - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Batman: Arkham City - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 (0) Inga priser

#101

Postad 28 februari 2012 - 08:34

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Precis min upplevelse också JSan.....i nuläget sparar jag sköldpaddor o svärdsnubbar till sist i ett slagsmål. Blir enklare så.....

#102

Postad 28 februari 2012 - 11:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Eller gör special combo takedown på dom så slipper du bry dig om vilka special knapptryckningar du behöver göra.

#103

Postad 28 februari 2012 - 11:54

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Det var ju inte på något sätt ett olösligt problem.....jag bara reflekterade över att jag inte tycker knapparna riktigt hänger med på vissa typer av motståndare. Slåss man med ett stort gäng och en svärdsnubbe/sköldsnubbe kommer och hoppar på en så upplever jag det svårt att kunna parera det.

#104

Postad 28 februari 2012 - 13:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Så, knatade förbi webbis nyss och plockade upp ett ex av Arkham City för 329 kr. Blir att påbörja ikväll. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 februari 2012 - 13:28.


#105

Postad 28 februari 2012 - 16:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det var ju inte på något sätt ett olösligt problem.....jag bara reflekterade över att jag inte tycker knapparna riktigt hänger med på vissa typer av motståndare. Slåss man med ett stort gäng och en svärdsnubbe/sköldsnubbe kommer och hoppar på en så upplever jag det svårt att kunna parera det.

Klart att det inte är olösligt problem. Det är som du säger: utmanande. Men det går alldeles utmärkt när man kan allt och förstår "fightingflowet" liksom. Det tar tid att lära sig men jag anser inte att det är någon vajsing i kontrollerna man kan skylla på för dom är tajta. Och tro mig, jag blev snittad en hel del av knivkillarna innan jag satte knife takedown regelbundet. Håll bara spaken från dom och tryck lite "för tidigt" varje sving så går det bra. Spelet hävdar att du ska trycka och hålla in trekant (ps3) för varje sving men jag upptäckte att i praktiken är det bara tre vanliga tryck. Iallafall på hard, för man hinner inte hålla in, de svingar för snabbt. Första reaktionen är ju alltid trekant och bakåt så blir man för överrumplad för att fixa takedown så är det bara att hålla kvar trekant för vanlig dodge. När det gäller sköldnissarna så om de gör utfall och du inte har tid med dom så kör en snabb stun och gå vidare. Eller hoppa över dom.

Jag vill bara tipsa lite. Jag tränade asmycket innan jag blev rimligt kompetent eller vad man ska kalla det.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 februari 2012 - 16:51.


#106

Postad 28 februari 2012 - 21:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
När det står "Hard" så menar de verkligen det. Första gången sedan Ninja Gaiden som jag spelar på "Normal".

#107

Postad 29 februari 2012 - 11:21

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

När det står "Hard" så menar de verkligen det. Första gången sedan Ninja Gaiden som jag spelar på "Normal".

Ja fast jag skulle ändå uppmuntra till att spela på hard för att det känns så mycket bättre när man vinner tycker jag. I andra spel som är svåra så kanske svårigheten består för att man måste vara väldigt reaktionssnabb eller nåt och det spelar ingen roll hur mycket man tränar, spelet kommer ändå vara svårt liksom. Så är det inte i Batman. När du väl har koll på bitarna så kommer det kännas betydligt överkomligare fast roligare att vinna för att du vinner för att du är grym :)
Prioritera att uppgradera body armor i början bara. Du kan vänta med armor mot skjutvapen tills du märker att dom faktiskt har skjutvapen i nämnvärd grad. Det dröjer ett tag.

Ps. Men jag kommer ihåg när jag spelade Asylum första gången när jag möte sex stycken vanliga thugs och fick kämpa s*tan för att vinna. Långt senare skulle man reagera "Är ni bara sex? Och obeväpnade också? Muhahahaha..."

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 februari 2012 - 11:28.


#108

Postad 02 mars 2012 - 00:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har spelat i ett par timmar nu och än så länge känns det som en utspädd version av Arkham Asylum och det är ingen hejd på alla "skjuta duvor" quests här?!

Vad jag minns var Riddlerquestsen mer än bara hitta frågetecken i Arkham Asalym?
Hitta alla Titantankar.
Jaga telefoner.

Kan hända att jag bara är överrumplad så här tidigt i spelet. Jag förväntade mig inte att det skulle skilja så mycket från föregångaren. Där Arkham Asylum var som Metroid är Arkham City mer som Infamous.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 mars 2012 - 09:39.


#109

Postad 18 oktober 2012 - 15:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Sent omsider börjat med det här liret. Har legat och dammat sedan länge. PC men orkar inte starta ny tråd. Välgjort är det ju absolut får vi se hur länge man orkar med alla fetch quests. Kul att det är 3D vision kompatibelt. Min 3D monitor är bara för usel så testade köra via tvn. Gud så frustrerande. Fungerar klockrent och lyfter spelet rejält men 24hz begränsningen gör att det är helt omöjligt få något som helst bildflyt oavsett fps som alltid. Får köra 60 hz och 2D/3D konvertering. Sämre 3D effekt och lite sämre bildflyt än 60 hz monitor fortfarande men mer hanterligt och fullt spelbart. Bildkvaliten är 15 resor bättre även än min bättre 2D monitor.

Snygg presentation som sagt men fightingen är otroligt oinspirerande. Här har inte mycket hänt sedan originalet vad det verkar. Inte speciellt svårt ännu men jag kör inte på hard. Lär inte starta om ny spelning på hard heller för att dra ut på slagsmålen ännu mer. Men man får hoppas det blir roligare när man låser upp mer kombos men du måste ju fortfarande sätta upp kombos för dem.

#110

Postad 18 oktober 2012 - 21:04

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Tycker det är fightingen som gör hela arkham city bra. Och catwoman, hon va rolig omväxling :). Annars var det rätt så blek story.

#111

Postad 18 oktober 2012 - 22:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Vad får man för belöning om man fixar advanced reality training. Fixade första 4 som gav mig grappel hook uppgraderingen vad ger nästa fyra? Första uppdraget här är tokdrygt. Hållit på en timme nu bara för att men nu ger jag upp. Har ett par gånger kommit 3/4 in i tunneln. Vet teorin rätt bra men man måste ha sjukt jäkla flyt för att nå hela vägen.

#112

Postad 19 oktober 2012 - 10:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Vad får man för belöning om man fixar advanced reality training. Fixade första 4 som gav mig grappel hook uppgraderingen vad ger nästa fyra? Första uppdraget här är tokdrygt. Hållit på en timme nu bara för att men nu ger jag upp. Har ett par gånger kommit 3/4 in i tunneln. Vet teorin rätt bra men man måste ha sjukt jäkla flyt för att nå hela vägen.

Ja den där är svår. Du får plocka fram stora fina tålamodskavajen just på den. Keep plugging. Men

fightingen är otroligt oinspirerande

Lyssnar ingen på mig? Spela på hard säger jag ju. Det gör hela skillnaden. Det kommer vara tufft men "rättvist" he he.

Enda noteringen är om du får för dig att spela hard new game plus framöver så måste du memorera hur en viss bossfight går till och kolla efter rätt saker (du kommer märka) annars blir det handikappat när man slåss utan attackindikationer. Men det går det också, det är bara en viss fight.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 oktober 2012 - 10:37.


#113

Postad 19 oktober 2012 - 13:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Hur kan hard bli roligare då måste man ju mörsa på längre med tråkmomentet :(

#114

Postad 19 oktober 2012 - 14:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Hur kan hard bli roligare då måste man ju mörsa på längre med tråkmomentet :(

Suck. Ja då är det väl inte din typ av spel då helt enkelt. Vissa spel vill man inte ha någon utmaning i, vissa spel är byggda för att glänsa under utmaning. Du har ju spelat racing mycket. Har dina roligaste ögonblick varit när du krossat alla för att andra är så kassa eller när det var tät och tight racing och det krävdes toppkoncentration för att hänga med/vinna?

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 oktober 2012 - 14:02.


#115

Postad 19 oktober 2012 - 16:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Jag vill ha en annan typ av utmaning. . Arkham City ger ju en bit stealth också där man får luska lite. Försöka få in dive bombs etc är betydligt roligare än XYB mörsar slagsmålen Sedan har vi miljöerna, storyn etc så nog verkar det ha tillräckligt. Men det här med att bara mata timade combos och utföra specialattacker då och då blir fort enformigt och tradigt. Fighting genren överlag är inte något som intresserar en :)

#116

Postad 22 januari 2013 - 10:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Spelade klart DLC Harley's Revenge igår och även om jag tänker på Arkham City som kanske det bästa spelet genom tiderna så var detta DLC väldigt blekt. Jag hade högre förhoppningar och innan det släpptes så såg det på någon snutt ut som om Harley hade infiltrerat Batman grottan och annat coolt. Men nu blev det bara lite vanliga skurkar att boxa ner och sen var det över typ. Lätt var det också eftersom man inte fick välja svårighetsgrad.

I am dissapoint som man säger :(

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 22 januari 2013 - 10:25.


#117

Postad 12 februari 2013 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Nytt Batman bekräftat.

Dock... inte av Rocksteady. Hmmm...

#118

Postad 13 februari 2013 - 14:35

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Nä precis. Jag är skeptisk faktskt. Rocksteady skulle göra en prequel väl? Jokern igen. Faktiskt lite skeptisk till det också. Svårt att toppa ett perfekt spel och nu har batman-nyhetens-behag passerat. Återstår vattnad mjölk? :(

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 13 februari 2013 - 14:35.


#119

Postad 13 februari 2013 - 17:46

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Nä precis. Jag är skeptisk faktskt. Rocksteady skulle göra en prequel väl? Jokern igen. Faktiskt lite skeptisk till det också. Svårt att toppa ett perfekt spel och nu har batman-nyhetens-behag passerat. Återstår vattnad mjölk? :(


De borde göra ett Nightwingspel istället :)

#120

Postad 14 juli 2014 - 04:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Nu dammade jag av Arkham City igen! Huvudstoryn avverkad och de mesta av sidouppdragen. Har något rädda politisk fånge uppdrag kvar. Dyker dessa upp random har försökt flyga runt men inte snappat upp den sista ännu.

Samma med den här identity theft fick ingen indikation på var jag skulle leta efter lik men efter lite runtseglande så har jag stött på tredje offret och då fick jag lite direktiv igen.

Sedan har vi den här fågelskrämman som jag nog inte kommer låsa upp. Om man behåller sido uppdragen på new game plus så kanske man kör en vända till på hard. Har snart levlat upp min Batman så han är maxad.

Går byta karaktär till Cat Woman men hon verkar inte få några uppdrag. Fick uppdrag att hämta loot av 14 stycken bovar men efter det är det stendött.

Trevligt lir och fightingen blir lite roligare eftersom man låser upp nya attacker.
Får se när man hittar Origins på rea då lär man ta itu med det också.

#121

Postad 02 januari 2018 - 21:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Väcker en gammal tråd med en fråga till er som klarat spelet, Jag försöker ta mig in i Riddlers gömställe men det är låst, har googlat lite och där står det att man måste tagit alla trophies för att komma in där och det har jag gjort förutom catwomans trophies, måste man även hämta hennes för att komma in i dörren?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.