Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elgiganten i allmänhet och varor med vita buntband i synnerhet

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 februari 2019 - 19:28

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Var inne hos Elgiganten härom dagen och hälften av deras varor hade vita buntband om sig och hälften hade det inte. T ex hade hälften av alla Xbox One X- och S-bundles vita buntband om sig, medan andra hälften hade inte det och alla var ändå larmade.

 

Jag fråga en säljare och han gav mig bara ett snäsigt "Det behöver du inte bry dig om", till svar.

 

Då jag fått klart, och tydligt, tidigare uppackade varor från såväl Webhallen och Dustin Home, så undrar jag hur läget är hos Elgiganten: Är det mer sannolikt att en vara utan vita buntband har tidigare varit uppackad (eftersom de kanske har suttit där från början och hamnade åter på hyllan utan dem) eller att en vara med vita buntband har tidigare varit uppackad och att de har åkt på när de fått tillbaka varan in i varuhuset igen?

 

Vill ogärna hamna i samma situation som senast hos Dustin Home, när min helt "nya" NAS, hade en stor j*vla repa på sig!



#2

Postad 13 februari 2019 - 19:43

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Har själv haft samma tankar, tyvärr kommer man nog alltid att riskera att få lätt begagnade varor med nuvarande generösa öppet köp regler. Med tanke på säljarens svar skulle jag inte gått tillbaka till den butiken heller iofs.. :-)

#3

Postad 13 februari 2019 - 20:19

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Min Xbox One X hade vita buntband men var oanvänd och hämtades upp direkt ifrån lagret. Den var dock omplomberad av Microsofts logistikcenter efter att de lagt in koden till spelet och satt dit omslaget, så den hade intakta plomberingar utanpå och brutna innanför omslaget. Jag brukar kolla plomberingar och om de är brutna när jag köper saker för att undvika strul.

 

Eftersom buntbanden är skydd mot att folk ska pilla (läs: slita) upp kartongerna för att testa eller sno så antar jag att det beror mycket på huruvida butiken har brytt sig om att sätta dit dem på produkten från gång till gång, oavsett om varan varit uppackad eller inte. Ibland kanske de inte hinner.



#4

Postad 13 februari 2019 - 20:53

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Köpa och återlämna Xbox varje månad = gratis Xbox ...:)

#5

Postad 13 februari 2019 - 21:08

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
I princip inga små elektronikvaror levereras med buntband från leverantör. Det bandas isf av butiken/centrallager av olika anledningar. Jag skulle inte säga att det har någon koppling till huruvida en vara är tidigare uppackad eller ej.

En ärlig butik märker upp använda varor.

Jag jobbar inte på Elgiganten men hos en konkurrent..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.