Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One X

2266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 2017 1TB (Spelkonsoler) 9 8,56 (74) Inga priser
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition 2017 (Spelkonsoler) 4 9,25 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 08 september 2016 - 18:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Dom lär ju göra som Sony. Blir ju orättvist med den fördelen tror jag dom tycker.


Då är det ju inte ekonomiskt försvarsbart att skaffa en Scorpio för mitt användningsmönster.

Synd då det är i multiplayer alla spel haltar mest jämfört med singleplayer delen.

#52

Postad 08 september 2016 - 19:02

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Kan ju bli så att om man bara spelar med Scorpio spelare så blir det så men då kräver det att den får en bred användarbas vilket jag har svårt att se att den får.

#53

Postad 08 september 2016 - 19:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jäkligt udda tänkande egentligen. Nerfa spelen efter sämsta konsolversionen. Alla kan ju köpa en Scorpio om de har pengar. 

 

Motsvarigheten finns ju på PC där blizzard vädjar stödja ultrawide formaten för det är orättvist. Får inte ens köra i ultrawide i single player...

 

Tar vi racing så kör ju folk med alla möjliga olika monitorer. Har aldrig någonsin sett någon ens argumentera för att triple monitor ska va förbjudet. Aldrig någonsin. Inte en enda. VR headset fusk att köra med naturligt perspektiv alla har inte råd. Förbjud?


Redigerat av oqvist, 08 september 2016 - 19:03.


#54

Postad 08 september 2016 - 19:19

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

blir bf1 multiplayer inte 1080p/60fps med hjälp av Scorpio eller iaf nya titlar slipper samma låsning som original xboxen så kommer jag åter vara hype på Scorpio. Sonys sätt att hämna mp upplevelsen var som ett antiklimax.

ja stabila 30/60 fps är bättre än med dippar... men jag vill ju gå från 30>60fps med en snabbare konsol. eller ifrån 900p@60 till 1080p@60 med Scorpio osv.

Men tänk om MS gör som Sony :-(
spelar väl 20/80% med fördel multiplayer.


Känns som Crossplay är jääääätttttte långt bort just nu på fps spel

#55

Postad 08 september 2016 - 19:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Känns som Crossplay är jääääätttttte långt bort just nu på fps spel


var det närmre innan? :-) pc vs xbox funkar bara i vissa titlar, inte competetive fps :-\

#56

Postad 08 september 2016 - 20:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

var det närmre innan? :-) pc vs xbox funkar bara i vissa titlar, inte competetive fps :-\

Tänkte mest att MS lämnat det öppet för speltillverkarna nu att göra som dom vill. Ska nu Sony ha samma möjligheter/inställningar för spelare på PRO och på Org ps4 på multiplayer. Så ska det väl vara lika på One o Scorpio oxå.
Så därför skrev jag som jag gjorde 😁

Jag hoppas verkligen att MS kommer ha någon form av plan för multiplayer spel i One och Scorpio. Därför jag fatta det som om att spelen skulle funka på båda konsolerna. Därför det kommer ju inte vara kul att spela om man skaffat sig en Scorpio o man blir ner nerfad om man ska köra samma multiplayer

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 september 2016 - 20:16.


#57

Postad 08 september 2016 - 20:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Varför kan inte Scorpio-ägarna ha högre fps i onlinespel än vanliga One-ägare? Jag förstår inte? Det är väl precis som om någon på PC har bättre prestanda än andra, han får väl inte nerfad prestanda för det?

#58

Postad 08 september 2016 - 20:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Varför kan inte Scorpio-ägarna ha högre fps i onlinespel än vanliga One-ägare? Jag förstår inte? Det är väl precis som om någon på PC har bättre prestanda än andra, han får väl inte nerfad prestanda för det?


Så tycker jag med. Men konsolvärlden är väl uppbyggd multiplayer ska vara lika för alla. Att alla ska ha samma förutsättningar. Nu har dom ju släppt lite på dom oskrivna reglerna i o med Elite kontrollern. Vi får väl se om det är moget att släppa på fps oxå. Det bör ju vara det iom att man idag kan lira X1 spel på PC. Har dock ingen aning om man kan ändra inställningar el om dom är låsta till samma som på X1, någon som vet?

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 september 2016 - 20:57.


#59

Postad 08 september 2016 - 20:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Måste ju ändå säga att detta är konkurrens i sitt esse! Hoppas inte peppen på Scorpio dör som den gjorde för PS4 Protato...



#60

Postad 08 september 2016 - 21:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Så tycker jag med. Men konsolvärlden är väl uppbyggd multiplayer ska vara lika för alla. Att alla ska ha samma förutsättningar. Nu har dom ju släppt lite på dom oskrivna reglerna i o med Elite kontrollern.


Fast vem påstår det? Hela poängen med prestandalyftet kommer ju vara meningslös om alla multiplayerspel kommer vara låsta till samma prestanda som vanliga One. Folk har ju olika bra internet, det är ju en stor faktor i att det inte är lika för alla ändå.

Som att köpa en sportbil men på alla 70+ vägar så är den strypt att ha samma prestanda som en Dacia Sandero.

Stor fail imo om dom kör på Sonys linje. Bygga en konsol för singleplayers alltså...jösses

#61

Postad 08 september 2016 - 21:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Måste ju ändå säga att detta är konkurrens i sitt esse! Hoppas inte peppen på Scorpio dör som den gjorde för PS4 Protato...


Tur är det väl att MS kan sitta och fundera ett tag och se reaktionerna från PS4 Pro. Att få stabila 1080/60 i SAMTLIGA spel hade ju varit ett köpargument för min del.

#62

Postad 08 september 2016 - 21:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tur är det väl att MS kan sitta och fundera ett tag och se reaktionerna från PS4 Pro. Att få stabila 1080/60 i SAMTLIGA spel hade ju varit ett köpargument för min del.

Är ju min "dröm" också,men med ps4 pro så tappade jag hoppet. Är ju över ett år kvar så allt kan hända. Men Sonys riktning bådar inte gott.

var har konsolerna sin största marknad, sp eller mp? för mig någon sagt att sp dominerar över antalet mp spelare.

Redigerat av SKIBBE, 08 september 2016 - 21:14.


#63

Postad 08 september 2016 - 21:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Varför kan inte Scorpio-ägarna ha högre fps i onlinespel än vanliga One-ägare? Jag förstår inte? Det är väl precis som om någon på PC har bättre prestanda än andra, han får väl inte nerfad prestanda för det?

Skillnaden är att PC är en öppen plattform som ingen äger medan MS äger Xbox och Sony äger PS. Så de måste ta ansvar för att inte deras befintliga kunder plötsligt ska få en nackdel för att de inte har råd att lägga ut 4-5 000, vilket faktiskt inte alla har.

 

Men det känns för mig i alla fall som att det hade vart en bra kompromiss att ha ett alternativ i spelen att låta Scorpio-spelare möta andra Scorpio-spelare och då få köra med bättre prestanda. Kommer finnas tillräckligt många för att det ska bli matcher av ändå och tillräckligt många Xbox One för att det ska bli matcher.

 

Får hoppas prisskillnaden inte är allt för tydlig.

 

 

Tror det kommer kosta samma, 399. Det är sweetspot och om ett år borde man kunna få 6 TF för vad 4.2 kostar idag.



#64

Postad 08 september 2016 - 22:17

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Tror det kommer kosta samma, 399. Det är sweetspot och om ett år borde man kunna få 6 TF för vad 4.2 kostar idag.


Vi kan väl hoppas du har rätt om priset. Sen tror jag att dom kommer köra med hybriddisk alternativt ett 32gb flashminne för OSet och sen en snabb HDD för appar o spel. Som givetvis kommer att gå att byta ut till vad mm själv tycker är lämpligt.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 september 2016 - 22:17.


#65

Postad 09 september 2016 - 07:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Skillnaden är att PC är en öppen plattform som ingen äger medan MS äger Xbox och Sony äger PS. Så de måste ta ansvar för att inte deras befintliga kunder plötsligt ska få en nackdel för att de inte har råd att lägga ut 4-5 000, vilket faktiskt inte alla har.

Men det känns för mig i alla fall som att det hade vart en bra kompromiss att ha ett alternativ i spelen att låta Scorpio-spelare möta andra Scorpio-spelare och då få köra med bättre prestanda. Kommer finnas tillräckligt många för att det ska bli matcher av ändå och tillräckligt många Xbox One för att det ska bli matcher.


Ok, då är jag med. Då kan man inte annat än hoppas MS gör någon slags lösning. Dela upp userbasen brukar ju inte vara en fantastisk lösning i vissa fall.

Det är ju lite komiskt att Sony och MS gör "4K" konsoler men ingen av dom verkar ju fixa native 4K i vettig fps? Är det enbart för VR? Jag får känslan av att VR inte kommer bli något jättestort just nu.

Beroende på pris hade jag mycket väl kunnat tänka mig köpa en Scorpio även om jag inte sitter med 4K-tv enbart för att få stabilare framerate och 1080p. Men om dom går Sonys väg så blir det genast ganska opepp.

#66

Postad 09 september 2016 - 07:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Skillnaden är att PC är en öppen plattform som ingen äger medan MS äger Xbox och Sony äger PS. Så de måste ta ansvar för att inte deras befintliga kunder plötsligt ska få en nackdel för att de inte har råd att lägga ut 4-5 000, vilket faktiskt inte alla har.

 

Men det känns för mig i alla fall som att det hade vart en bra kompromiss att ha ett alternativ i spelen att låta Scorpio-spelare möta andra Scorpio-spelare och då få köra med bättre prestanda. Kommer finnas tillräckligt många för att det ska bli matcher av ändå och tillräckligt många Xbox One för att det ska bli matcher.

 

 

Tror det kommer kosta samma, 399. Det är sweetspot och om ett år borde man kunna få 6 TF för vad 4.2 kostar idag.

Nja fast de måste ju inte alls nerfa deras nya produkter så de blir lika dåliga som deras gamla. Det är ett val de gör.

 

Det finns många spelföretag som gör rena multiplayer stöd som inkluderar VR stöd ex. Ta ex iRacing enbart multiplayer som gäller. Det borde ju förbjudas inte alla har råd med VR. Och mig veterligen så blockar ingen triple monitor heller trots att alla inte har råd med triple monitor. Det intressanta här är ju att många av de snabbaste är på billiga widescreen om ens det skärmar och sitter på DFP GTs med standardpedaler och är ändå konkurrenskraftiga. Här finns inte missunsamheten mot de som kör bättre cockpits. Det måste ju va det de är rädda för att de som sitter med gamla xbox ska sitta och sura för att någon tävlar med bättre grejer.


Redigerat av oqvist, 09 september 2016 - 07:30.


#67

Postad 09 september 2016 - 12:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

ja stabila 30/60 fps är bättre än med dippar... men jag vill ju gå från 30>60fps med en snabbare konsol. eller ifrån 900p@60 till 1080p@60 med Scorpio osv.

Det sistnämda tillåter ju Sony. 

 

Men ja, det borde vara upp till utvecklaren att bestämma hur deras egna titel ska fungera. Onödig toppstyrning.



#68

Postad 09 september 2016 - 12:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Det sistnämda tillåter ju Sony.

Men ja, det borde vara upp till utvecklaren att bestämma hur deras egna titel ska fungera. Onödig toppstyrning.


Så dom får bumpa upplösning, men inte fps?

Är ju alltid något, men hade hellre sett det var tvärt om.

#69

Postad 09 september 2016 - 13:05

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det måste ju va det de är rädda för att de som sitter med gamla xbox ska sitta och sura för att någon tävlar med bättre grejer.

 

Fast samtidigt så pratar de ju om att ha officiellt stöd för mus och tangentbord, så så rädda kan de inte vara för kritiken att tävla mot bättre grejer.



#70

Postad 09 september 2016 - 13:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det handlar om att de är livrädda för att svekdebatten skall ta ny fart. Många som har PS4 och X1 blev skitsura när halvgenerationskonsollerna presenterades. Det var tydligen ett svek mot kunderna.



#71

Postad 09 september 2016 - 13:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fast samtidigt så pratar de ju om att ha officiellt stöd för mus och tangentbord, så så rädda kan de inte vara för kritiken att tävla mot bättre grejer.


det är nog i utvalda titlar, inte till varje spel.

typ Phantasystar för chatt osv. Jag tror att det "aldrig" kommer gå spela mus vs gamepad på xbox live. Isf kommer det vara 2 olika lobbys där man möter likasinnade. Tror inte det sker för ca 0.01% kommer köra mus så du har kanske 100 pers du kan möta i bf1 i Sverige t.ex.

#72

Postad 09 september 2016 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nja fast de måste ju inte alls nerfa deras nya produkter så de blir lika dåliga som deras gamla. Det är ett val de gör.

 

Det finns många spelföretag som gör rena multiplayer stöd som inkluderar VR stöd ex. Ta ex iRacing enbart multiplayer som gäller. Det borde ju förbjudas inte alla har råd med VR. Och mig veterligen så blockar ingen triple monitor heller trots att alla inte har råd med triple monitor. Det intressanta här är ju att många av de snabbaste är på billiga widescreen om ens det skärmar och sitter på DFP GTs med standardpedaler och är ändå konkurrenskraftiga. Här finns inte missunsamheten mot de som kör bättre cockpits. Det måste ju va det de är rädda för att de som sitter med gamla xbox ska sitta och sura för att någon tävlar med bättre grejer.

 

Ja det är ju det jag menar. De "måste" ingenting, Gud sitter inte över dem med en piska, men om de inte vill få en backlash stor som syndafloden så måste de ta hand om sin majoritetsbas.

 

Men det är upp till speltillverkarna vad de vill förbjuda om de är rädda för backlash. Och eftersom alla spelare redan är införstådda med att folk kan köpa rattar, stolar, grafikkort, möss, skärmar, VR, så är det inget de behöver bekymra sig för.

 

Men att som konsoltillverkare ge vissa 60 FPS i CoD MP för att de köper en ny Xbox som släpps snabbare än vanligt kommer ju inte gå hem hos de miljontals som redan köpt en Xbox och sitter på 30 FPS.



#73

Postad 09 september 2016 - 14:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ja det är ju det jag menar. De "måste" ingenting, Gud sitter inte över dem med en piska, men om de inte vill få en backlash stor som syndafloden så måste de ta hand om sin majoritetsbas.

Men det är upp till speltillverkarna vad de vill förbjuda om de är rädda för backlash. Och eftersom alla spelare redan är införstådda med att folk kan köpa rattar, stolar, grafikkort, möss, skärmar, VR, så är det inget de behöver bekymra sig för.

Men att som konsoltillverkare ge vissa 60 FPS i CoD MP för att de köper en ny Xbox som släpps snabbare än vanligt kommer ju inte gå hem hos de miljontals som redan köpt en Xbox och sitter på 30 FPS.


Kan väl hoppas att det kommer finnas valmöjligheter med ett högre fps läge i mp spelen. Så man kan välja mellan om man vill köra i 30 el 60 fps. O därefter blir det matchmaking.
Jag vet inte hur det funkar nu om man sitter på 360 o spelar BO1 mot dom på One? Men det kanske är lika iom att det körs via emulator?

#74

Postad 09 september 2016 - 14:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Kan väl hoppas att det kommer finnas valmöjligheter med ett högre fps läge i mp spelen. Så man kan välja mellan om man vill köra i 30 el 60 fps. O därefter blir det matchmaking.
Jag vet inte hur det funkar nu om man sitter på 360 o spelar BO1 mot dom på One? Men det kanske är lika iom att det körs via emulator?


Är precis som det är tänkt med ps4
target fps är 60fps. men kanske dippar på 360 och på One är den konstant 60 men aldrig mer, då spelet är cappat där.

#75

Postad 11 september 2016 - 10:40

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Finns det några rykten om VR till Xbox? Skulle ju passa riktigt bra ihop med Scorpio.



#76

Postad 11 september 2016 - 11:57

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Finns det några rykten om VR till Xbox? Skulle ju passa riktigt bra ihop med Scorpio.


Var inte oculus med och skapade scorpio? Har för mig att jag läst det och att det skickas med en one kontroll med rift kan väl ses som ett tecken på vad som komma skall?

#77

Postad 11 september 2016 - 13:32

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Dom borde ju säga nåt innan Sony släpper sin. Fan jag velar med vad jag vill ha. Känns kanske onödigt att köpa Sonys ändå om det skall komma till Xbox. Att man ska ha 2 känns ju kanske onödigt. j*vla i-land problem.



#78

Postad 11 september 2016 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att man ska ha 2 känns ju kanske onödigt. j*vla i-land problem.

Du menar två konsoler? Jag tänker att de exklusiva Sony-spelen gynnas nog rätt mycket av Pro och det är ju några år av exklusiva spel innan PS5 kommer. Sen när Scorpio kommer så byter jag till den för multiplattformsspelen.


Redigerat av Zoiler, 11 september 2016 - 13:52.


#79

Postad 11 september 2016 - 14:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vr headsets. Jag har två känner inte för att köpa ett tredje. Oculus känns ju som en bra matchning ändå.

#80

Postad 11 september 2016 - 14:06

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Pro och Scorpio blir det nog oavsett, men känns kanske onödigt att köpa VR till båda. Presenterar MS sin plan för Xbox/Scorpio kanske man kan skippa Sonys dito.



#81

Postad 11 september 2016 - 14:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Pro och Scorpio blir det nog oavsett, men känns kanske onödigt att köpa VR till båda. Presenterar MS sin plan för Xbox/Scorpio kanske man kan skippa Sonys dito.

Aha, ja det blir inte mer än ett sånt för mig till att börja med.



#82

Postad 15 september 2016 - 05:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Måste säga att jag börjar bli sugen på att veta lite vad MS kokar ihop med sin Scorpio. Att PS4 Pro släpps nu kommer ju ge MS ett guldläge att finslipa massor av saker.

#83

Postad 15 september 2016 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja, som en fungerande förstapresentation. Det hade varit trevligt.



#84

Postad 15 september 2016 - 19:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Känns väl som MS fick lära sig den hårda vägen efter fiasko-presentationen av One. Eller menar du presentationen av Pro för den har jag inte sett?
Att kunna luta sig tillbaka och se vad Sony fått för kritik med Pro måste ju ändå vara till stor fördel.

#85

Postad 15 september 2016 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Eller menar du presentationen av Pro för den har jag inte sett?

Ja, den gick inte hem hos de flesta. Var bara runt 40 minuter och visade inte upp många spel alls. För det mesta stod bara en sövande Cerny och pratade ytlig teknik. När MS visar upp sitt hoppas jag de är mer förberedda.



#86

Postad 15 september 2016 - 22:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ja, den gick inte hem hos de flesta. Var bara runt 40 minuter och visade inte upp många spel alls. För det mesta stod bara en sövande Cerny och pratade ytlig teknik. När MS visar upp sitt hoppas jag de är mer förberedda.


Jo, har förstått att den var något av en besvikelse och det vore ju oerhört korkat av MS att göra något liknande isåfall. Att folk blir besvikna och sen raljerar på nätet lär inte gå MS obemärkt förbi.

#87

Postad 15 september 2016 - 22:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att folk blir besvikna och sen raljerar på nätet lär inte gå MS obemärkt förbi.

Plus att de redan har erfarenhet av det som du säger :D



#88

Postad 18 september 2016 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Next year will be big for Xbox, as it rolls out its Project Scorpio console to compete with Sony and the rival PlayStation 4. The more powerful PS4 Pro will launch in November.

Loftis says Microsoft is already exploring virtual reality options and games for Xbox, which will support VR with Scorpio, as well as prepping titles for the boost in visual quality.

"Any games we're making that we're launching in the Scorpio time frame, we're making sure they can natively render at 4K.
"

 

 

 

Hmm... MS egna spel ska vara 4K native, men hur kommer de då se ut är ju frågan.

 

Att de säger det redan nu dessutom?


Redigerat av Zoiler, 18 september 2016 - 12:35.


#89

Postad 18 september 2016 - 12:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hmm... MS egna spel ska vara 4K native, men hur kommer de då se ut är ju frågan.

Att de säger det redan nu dessutom?


det blir 30fps fest som vid one releasen...

#90

Postad 18 september 2016 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jojo, men den ska inte vara stark nog för det med .tex. dagens PS4-grafik på spelen.



#91

Postad 18 september 2016 - 13:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det blir väl mer öde landskap ala mad max än Just Cause 3 tropiska paradisöar. 

 

Med tanke på att X 1080 inte klarar av de med maxade grafikinställningar så vete frågan om de är rätt prio. 

Flyter de som Quantum Break är de rakt av inte rätt prio...



#92

Postad 18 september 2016 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hoppas dock de fattar att:

 

Dear Microsoft.

We want 1080p60 with highest graphic settings or 1080p30.

We don't need 4K and low graphic settings with 10 fps.

 



#93

Postad 19 september 2016 - 12:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Hmm, de trodde väl att det skulle vara bra PR så här i kölvattnet efter Pro...

 

Men sämre flops/pixel-förhållande än både OG PS4 och PS4 Pro låter ju inte direkt lysande.



#94

Postad 19 september 2016 - 15:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Scorpio är ett tveksamt namnval. Det får mig att tänka på Ford Scorpio som gick under öknamet a-lagaren eftersom den var törstig, slö, bullrig och ful.



#95

Postad 19 september 2016 - 15:43

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det är väl bara ett projektnamn som natal eller durango.

Men visst, kalla mig barnslig men tycker det är lite coolt.

#96

Postad 19 september 2016 - 20:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tror de dammar av namnet Elite till släppet. Det blir bra.:)

#97

Postad 19 september 2016 - 20:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

elite slår pro antar jag



#98

Postad 19 september 2016 - 21:41

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Xbox 10 Elite

#99

Postad 20 september 2016 - 06:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag tror de dammar av namnet Elite till släppet. Det blir bra. :)

Xbox One Elite eller Xbox Elite?

 

Namnvalet blir intressant, då det hintar om det egentliga syftet med produkten.



#100

Postad 20 september 2016 - 07:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Nej, de kommer att köra en old school nintendo och kalla den för xbox super one vilket kommer bli xbox sone vilket i folkmun blir xbox swan. Eller xbox POWER!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.