Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Vardagsrum av Erik_N

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 25 februari 2018 - 20:47

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Verkligen fint rum! Älskar din dolda IB-Sub och blir riktigt sugen på att uppgradera mitt vardagsrum med ett par mäktiga frontar :-).

 

Tack Thomas! Ja, jag trivs verkligen bra med rummet fortfarande. Lösningen med subben blev riktigt bra. Jag övervägde stora subbar som t.ex. SVS, men när jag förstod hur IB funkar så kändes det helt rätt. Ger otroligt mycket bas, när det ska vara det, och tar ingen plats i rummet. :)

 

Stora frontar gillar jag med, inte minst för att det är bra även när jag spelar musik i två kanaler. Med tanke på de jag hade innan så känns de här inte så stora... :rolleyes:



#52

Postad 25 februari 2018 - 22:22

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Trevlig uppdatering på dukfronten och faktiskt exakt samma storlek som på min DNP duk. Tycker du valde helt rätt med 2.35 format som verkligen förhöjer upplevelsen.
Jag funderar själv på ST 130 när jag så småningom ska bygga dedikerat biorum.

 

Tackar! Jag drog mig tidigare för en sån här duk då jag tänkte på att man inte skulle se hela på de yttre platserna. Sen tänkte jag på hur min verklighet ut, och när jag ser på film med bredbild är jag oftast själv. Då kom jag fram till att jag skulle ha en som är så stor som möjligt för platserna i mitten. Jag sitter c:a 4 m från duken och den här storleken känns väldigt bra då.

 

En ännu större duk skulle säkert funka bra den med, men eftersom jag inte har högtalarna bakom duken så får de styra lite hur stor duken kan vara. Jag har ställt golvhögtalarna så att de står 22-23 grader ut från centrumlinjen och på samma avstånd från en plats mitt i soffan som centern, för att inte behöva använda någon fördröjning i försteget. Då styr detta en del hur bred duken kan vara.

 

När jag skulle byta duk så var jag lite sugen på en ST 100. Den som kalibrerat min projektor menade att ljuskontrollen i rummet är tillräckligt bra för en sådan. Sen så dök denna duk upp begagnad till ett bra pris och eftersom jag var nöjd med min gamla ST 130 så köpte jag den.

I ett rum som mitt så tror jag att det kan diskuteras vilken som är bäst. Om man alltid har mörkt så kan en ST 100 kanske vara bättre. Mitt rum är dock inte helt svart, jag har ofta lite ljus på och ibland vill jag se på TV utan att dra för gardinerna. Med tanken på att de senaste formaten (HDR) verkar vilja ha mycket ljus så är det nog inte fel med lite gain för att hjälpa projektorn. Jag tycker att bilden på en ST 130 ser väldigt bra ut, både med min tidigare Epson och nuvarande Sony. Sen finns det nog andra alternativ som också känns intressanta, som SolidPix eller JKP Affinity kanske.....



#53

Postad 18 augusti 2020 - 09:29

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

  • 478 inlägg
  • 0
Jösses vilken anläggning! Superfint!

#54

Postad 18 augusti 2020 - 17:05

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Tack Photek!  :)



#55

Postad 06 oktober 2020 - 14:34

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Tänkt själv möblera likt dina bilder med duk på en vägg och tv lite vid sidan på en annan vägg. Sjysst att kunna se bild hur det kan se ut. Nice!

#56

Postad 06 oktober 2020 - 14:34

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Tänkt själv möblera likt dina bilder med duk på en vägg och tv lite vid sidan på en annan vägg. Sjysst att kunna se bild hur det kan se ut. Nice!

#57

Postad 07 oktober 2020 - 01:15

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Tack, roligt att det kan vara till nån hjälp. Jag funderade mycket på nån lösning med TV:n fram, men kom inte på något bra.

 

Efter att ha haft det så här några år kan jag konstatera att TV:n blir väldigt lite använd. Jag vill ha den stora bilden och ljudet från rätt håll även när jag ser på Aktuellt. :)

 

Händer dock ibland att jag sitter i hörnet mitt emot TV:n för att titta på dagtid. Kan också vara bra med TV:n om jag ska greja med något i någon apparat. En gammal plasma som jag redan hade kostar ju inget...





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.