Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Från Boxers fria kanaler till parabol - Canal Digital eller Viasat?...

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 oktober 2013 - 13:47

Unregisteredc4562dff
  • Unregisteredc4562dff
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Överväger att ge efter för tonåringarnas "vi borde verkligen skaffa fler KANALER"
nu när antennen för markbunden TV börjar ge sig, trots att jag egentligen tycker
att all form av tillgänglig TV som kostar mer än TV-licensen är för dyr.

Bor i villa, har ADSL från Glocalnet upp till 24 Mbit/s.

Ska jag ändå ha något annat än fria markbundna Boxer-kanaler
prioriterar jag hög bildkvalitet.

Parabol? Canal Digital? Viasat?
Annan lösning?

Hjälp mottages tacksamt!

#2

Postad 29 oktober 2013 - 14:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1
Jag har Canal Digital och är mer än nöjd, både med kanalutbud och framförallt bildkvaliten.
Viasat lockar inte mig alls...så jag kan inte uttala mig om dem.

Det hela beror på vad du vill ha själv...mycket sport? Viasat skulle jag säga.

#3

Postad 01 november 2013 - 11:10

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Överväger att ge efter för tonåringarnas "vi borde verkligen skaffa fler KANALER"
nu när antennen för markbunden TV börjar ge sig, trots att jag egentligen tycker
att all form av tillgänglig TV som kostar mer än TV-licensen är för dyr.


Då måste du vara en av få som har tonåringar som faktiskt kollar på TV, de jag känner sitter mest instängda i sina rum och kollar på sina smartphones/plattor utan att nån svensk kanal någonsin varit inblandad :)

Tror nyckeln i ditt fall kanske är hur många tv-apparater som ska födas med olika kanaler samtidigt och därmed behov av flera abonnemang osv?

#4

Postad 04 november 2013 - 10:02

Unregisteredc4562dff
  • Unregisteredc4562dff
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Då måste du vara en av få som har tonåringar som faktiskt kollar på TV, de jag känner sitter mest instängda i sina rum och kollar på sina smartphones/plattor utan att nån svensk kanal någonsin varit inblandad :)

Tror nyckeln i ditt fall kanske är hur många tv-apparater som ska födas med olika kanaler samtidigt och därmed behov av flera abonnemang osv?



Ha ha, jo visst sitter de i sina rum och fipplar med annat...
Kanske mest är ett uttryck för habegär och/eller behov av likformighet? ("Alla andra har")...

Hur som helst har vi bara behov att se på TV på EN TV på EN plats i huset - vardagsrummet.
Jag har för härlig fru för att besudla sovrummet med någon j-a TV... ;)

#5

Postad 04 november 2013 - 21:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Om det är tonåringarna som vill ha tv så hör med dem vad de vill ha för utbud. Viasat eller Canal Digital per satellit är till stora delar lika med några signifikanta undantag i utbudet. Hemma så är E! channel (Viasat) väldigt poppis bland tonårstjejen och hennes kompisar, medan det är mer filmaction för tonårsgrabben när det inte är spel.

Boxer finns ju också, men då får ju markantennen funka.

#6

Postad 21 november 2013 - 13:13

Unregisteredc4562dff
  • Unregisteredc4562dff
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Viasat har just nu(?) 3 mån familjepaket inkl parabol, standardbox och installation för 195:- vid webbeställning.

#7

Postad 22 november 2013 - 05:28

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Viasat har just nu(?) 3 mån familjepaket inkl parabol, standardbox och installation för 195:- vid webbeställning.

Viasat har väl inget kanalpaket som heter familjepaketet? Hos Viasat måste du välja olika paket så som underhållning, barn, dokumentär etc etc...

Så jag antar att du menar Canal Digitals familjepaketet. Då stämmer det du säger med 3 månader fritt ja. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.