Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infinity Kappa 600 & Harman Kardon AVR370

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 augusti 2019 - 19:01

Unregistered34297e1e
  • Unregistered34297e1e
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej,

 

Min svärfar gick bort i våras alldeles för tidigt och nu har vi börjat tömma deras hus så smått..

 

Han hade ett 5.1 system Infinity Kappa 600 komplett med en Harman Kardon AVR370 som dom köpt för nånstans mellan 60-70k för många år sedan (12-15 år), HKn är förmodligen betydligt nyare. 

 

Min fråga är om det idag finns något värde och intresse i dom grejerna och i så fall vad vi bör försöka få för det?

 

Tacksam för hjälp.

 

MvH Mathias



#2

Postad 26 augusti 2019 - 19:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Tror inte du får så mycket. Mint 600 går för sirka 4000,- för golvarna. Ett paket med surr, center och sub kan kanske gå får lite mer än 10. Bara subben kostade över 10k när den kom men det har hänt en del på den sidan sista tiden och personligen tycker jag inte subben är något att hurra för (tycker min Paradigm bandpass spelade minst lika bra för halva priset) men kan ju vara kul med samma stil.

 

Högtalarna är dock byggda i Danmark (positivt) och har ok finish. Elementen är CMMD vilket betyder en sandwich konstruktion med keramisk kärna och metal på båda sidor. Tanken var att få ett lätt och styvt element som man får med keramik men att slippa "ringningar" som kunde uppstå med endast keramik, därav metal över. Tekniken kom från ett av deras flaggskepp-serier som kostade miljonen? och användes även i Alpha-serien (lite mer budget, tänk Monitor Audio Silver).

 

Jag gillar högtalaren för att den är smal, har ganska bra upplösning på diskant, men ogillar sidomonterad bas och tycker igentligen att dom är ganska fula rent designmässigt.

 

Vilken färg och är det med center och sub i samme serie samt är det stativhögtalare bak?

 

Beklagar bortgång i familjen, har själv vart på aldeles för många tidiga begravningar så vet hur tråkigt det är.


Redigerat av Demon Slayer, 26 augusti 2019 - 19:21.


#3

Postad 26 augusti 2019 - 20:19

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Jag håller med om att högtalarpaketet är värt ca 10' om det är ett komplett 5.1 system. Kompisen köpte ett för 11' får något år sedan.

 

Det som är litet speciellt med Infinity subben är Rabos-systemet med medföljande CD och ljudmätare som används för att anpassa subben till rummet. De tillbehören ser ut så här om ni hittar dem någonstans:

https://www.usaudiom...images/1720362/

 

Receivern kostade ca 8000:- ny och ser ut att vara värd ca 2500:- i dag om man kollar på hifishark men äldre receivers brukar tyvärr vara svårsålda.

 

Kanske 12500:- komplett som utgångspris?

 

Jag har inte hört receivern men det är ett bra system för pengarna.

 

Mvh,

  Ingvar

 

Mvh,

  Ingvar





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.