Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Akustiska problem samt recension av Sound of Science produkter Hertz och Su

131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 augusti 2012 - 10:03

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Hmm.. nu blev jag sugen på att köpa några hertz för att smälla upp bakom soffan :)

#52

Postad 16 augusti 2012 - 16:38

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 1
Fick min Hertz-absorbent samt en SuperChunk Corner idag och är supernöjd!
Grymt bra service från Sound of Science samt bra dialog!
Skall komplettera med ytterligare en Hertz-absorbent och kan starkt rekommendera detta företag.
Nu skall det testas och fixas, kan dock säga så här initialt att det gör skillnad :)

Redigerat av Unregistered95265801, 16 augusti 2012 - 16:40.


#53

Postad 16 augusti 2012 - 16:58

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Ju tommare rummet är från början ju större skillnad i ljudet. När man fyllt upp rummet med absorbenter blir det svårare att höra skillnad på ljudet om man skaffar en absorbent till.

#54

Postad 26 augusti 2012 - 12:11

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
De där 4st för 94 euro.... Vad tar de hand om? För basen så är det typ enbart hörndämpare man ska ha? Är novice... Och fattig =)


Edit: Glömde skriva grym recension! Bra och intressant och lärorikt =)

Redigerat av superjohan, 26 augusti 2012 - 12:11.


#55

Postad 26 augusti 2012 - 12:25

BioHiFi
  • BioHiFi
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

De där 4st för 94 euro.... Vad tar de hand om? För basen så är det typ enbart hörndämpare man ska ha? Är novice... Och fattig =)


Edit: Glömde skriva grym recension! Bra och intressant och lärorikt =)


Dom är för förstareflexer. För bas så är det helt klart hörnmodellen som skall användas.

#56

Postad 02 september 2012 - 19:22

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Så, nu har jag också blivit med absorbenter. Några bilder kan ni finna i mitt galleri. Jag beställde totalt 5 Hertz och 4 Superchunk Corners. En Hertz-tavla hamnade i matrummet där jag hade lite störiga ekon mellan väggarna, och två har förpassats till att bli mobila absorbenter pga en oförstående bättre hälft som inte gillade motiven jag beställde.

Jag delar intrycken som ni andra haft sedan tidigare. Mitt vardagsrum är ett rum fylld med kompromisser, Superchunk Corners placerades i de bakre hörnen, ett i varje hörn, samt två åkte ner bakom soffan. Ändock upplevde jag stora skillnader; en resonans jag hade runt 70hz gick ner dramatiskt samt basgången blev jämnare överlag oberoende om jag flyttade huvudet en bit eller ej. Mitt rum är kvadratiskt i stort sett, så jag har blivit varse av vad akustik betyder ofrivilligt.

Med tanke på att jag hade en stor öppning på höger sida och en vägg på vänster sida som inte var absorberad/diffuserad så hade jag störande reflexer därifrån. Även om mina högtalare var underbara så kan de inte lösa förstareflexer på egen hand. Genom att absorbera min vänstra sidovägg så kunde jag höja volymen ordentligt på förstärkaren utan att uppleva för mycket energi i diskantområdet.

Även jag måste ge lovord till sofsci:s kundservice, emballeringen var dessutom rätt otrolig och kvaliteten på trycket riktigt bra. Inte helt så bra som firmor som levererar canvastavlor tryckta på material som inte behöver bry sig om akustik, men inte långt därifrån.

#57

Postad 07 september 2012 - 13:44

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Har precis beställt 2 Hertz paneler som jag kommer att placera bakom högtalarna, samt en Superchunk Corner. Av att döma av de recensioner som nu börjar dyka upp på Sofcis produkter så kommer man bli allt utom besviken =) Jag har alltid varit medveten om hur viktig akustiken är för ljudåtergivningen, provade därför att ställa två madrasser mot väggen bakom högtalarna och blev faktiskt förvånad hur pass mycket bättre det lät, då lär det knappast bli sämre med riktiga absorbenter. Slänger man sedan på en basabsorbent i ena hörnet så kan det bli riktigt bra =) Anledningen till att jag endast beställde en SCC är att jag egentligen bara har ett riktigt hörn i rummet. Jag diskuterade detta med Pontus på sofci som själv gav ett OK på den placeringen, dock tyckte han att två i samma hörn kunde bli ännu bättre. Blir jag nöjd med en så blir det helt klart en till =) Som flera andra skrivit så får man riktigt bra bemötande och service!

#58

Postad 08 september 2012 - 17:44

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Har du bara ett hörn i rummet så är det inte hundra på att det blir någon absobtion. Är de andra hörnen dörröppningar så agerar de lite som basabsorbenter själva. Men jag är ändå nyfiken på ditt resultat med en absorbent. Skriv tillbaka snart! :)

#59

Postad 09 september 2012 - 01:42

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Har du bara ett hörn i rummet så är det inte hundra på att det blir någon absobtion. Är de andra hörnen dörröppningar så agerar de lite som basabsorbenter själva. Men jag är ändå nyfiken på ditt resultat med en absorbent. Skriv tillbaka snart! :)


heh... ja, vi får se helt enkelt... kommer skriva en ärlig recension sen i alla fall =)

Redigerat av Mikael_80, 09 september 2012 - 01:43.


#60

Postad 09 september 2012 - 01:57

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 1
Precis som du säger så agerar en del öppningar som basabsorbenter i sig... men Pontus på sofci trodde själv att det kunde bli bra att absoebera enda hörnet endast, så jag litar på honom =)

Redigerat av Mikael_80, 10 september 2012 - 09:44.


#61

Postad 09 september 2012 - 07:56

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Jag fick ett bra resultat över 70hz i alla fall genom att sätta 4 SCC vid bakväggen, en i vardera hörn och två bakom soffan, dock bara med sinussvep så det är inte objektivt bevisat :ph34r: Men det är inte mitt val att göra så kan jag tillägga, jag är hyfsat säker på att bäst resultat uppnås genom att täcka hela hörnet från golv till tak.

#62

Postad 10 september 2012 - 22:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Låter fin-fint. Gissar på att subwoofern låter tajt nu? :)

#63

Postad 11 september 2012 - 08:33

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Låter fin-fint. Gissar på att subwoofern låter tajt nu? :)


Frågar du mig? Jag sålde subwoofern lika snabbt som Usain Bolt knyter sina skor efter att jag införskaffade mina Focus 140. Men visst låter basen betydligt bättre nu efter 4 st SCC. Mina förutsättningar är rätt kassa med ett nästan kvadratiskt rum dock, så vissa problem kvarstår längre ned i registret. Man längtar lite tills man skaffar hus med ett separat lyssningsrum :)

#64

Postad 11 september 2012 - 11:11

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Frågar du mig? Jag sålde subwoofern lika snabbt som Usain Bolt knyter sina skor efter att jag införskaffade mina Focus 140. Men visst låter basen betydligt bättre nu efter 4 st SCC. Mina förutsättningar är rätt kassa med ett nästan kvadratiskt rum dock, så vissa problem kvarstår längre ned i registret. Man längtar lite tills man skaffar hus med ett separat lyssningsrum :)


Provade du att dämpa något bakom högtalarna med dina Hertz paneler?? Jag har nämligen själv beställt 2 st som jag tänkte placera bakom högtalarna.

#65

Postad 11 september 2012 - 11:41

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Ja det gjorde jag, beställde trots allt 5 st Hertz (varav en var 100x150 och sitter bakom soffan, dock lite ovanför huvudhöjd), och har laborerat lite med att dämpa både bakom högtalare och sidoreflexer. Tyvärr har jag inte laborerat supermycket med det, men jag tyckte det var en förbättring att dämpa bakom högtalarna med Hertz. Har inte utvärderat det tillräckligt mycket ännu dock för att säga något absolut - jag har högtalarna rätt långt ut från väggen för att försöka undvika de skadliga reflektionerna från högtalarväggen och för att få en bättre basrespons.

#66

Postad 11 september 2012 - 15:11

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Ja det gjorde jag, beställde trots allt 5 st Hertz (varav en var 100x150 och sitter bakom soffan, dock lite ovanför huvudhöjd), och har laborerat lite med att dämpa både bakom högtalare och sidoreflexer. Tyvärr har jag inte laborerat supermycket med det, men jag tyckte det var en förbättring att dämpa bakom högtalarna med Hertz. Har inte utvärderat det tillräckligt mycket ännu dock för att säga något absolut - jag har högtalarna rätt långt ut från väggen för att försöka undvika de skadliga reflektionerna från högtalarväggen och för att få en bättre basrespons.


Jag har själv mina högtalare ca 50cm från väggen, och drygt en meter från hörnen, det är så optimalt jag bara kan få till det i mitt rum, av de olika placeringar jag testat. Tycker ändå trots att de står en bit från väggen att det lät bättre när jag dämpade med ett par madrasser bakom högtalarna. Jag tvivlar på att Hertz panelerna kommer göra ett sämre jobb än mina madrasser =) Jag har ju inga stora problem, men vissa problem med stående vågor och rumsresonanser, hoppas på att jag åtminstone kommer få någon förbättring med endast en Superchunk Corner, time will tell =)

#67

Postad 11 september 2012 - 15:47

PavelNedved
  • PavelNedved
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Viktigt med dämpning bakom högtalarna alltså..? Har typ förbisett det..:(.

#68

Postad 11 september 2012 - 16:29

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Jag har själv mina högtalare ca 50cm från väggen, och drygt en meter från hörnen, det är så optimalt jag bara kan få till det i mitt rum, av de olika placeringar jag testat. Tycker ändå trots att de står en bit från väggen att det lät bättre när jag dämpade med ett par madrasser bakom högtalarna. Jag tvivlar på att Hertz panelerna kommer göra ett sämre jobb än mina madrasser =) Jag har ju inga stora problem, men vissa problem med stående vågor och rumsresonanser, hoppas på att jag åtminstone kommer få någon förbättring med endast en Superchunk Corner, time will tell =)


Om man mäter till diskanten har jag ungefär 75cm till högtalarväggen, och missförstå mig rätt, jag tyckte definitivt att det lät bättre om jag dämpade bakom, men tiden jag har hunnit lyssna in mig på det har varit begränsad. Jag hoppas få en hel helg för mig själv nån gång <_< Du lär garanterat få bättre resultat än madrasser. Huruvida en enda SCC hjälper står skrivet i stjärnorna, men gör en uppmätning och om det ger lite resultat så borde det ge ännu mer resultat om du sedan täcker hela hörnet. Förutsatt att du inte är lika begränsad i hur rummet ser ut som jag är :ph34r:

#69

Postad 11 september 2012 - 16:32

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Viktigt med dämpning bakom högtalarna alltså..? Har typ förbisett det.. :(.


Alla förstareflexer är av ondo, även de bakom högtalarna. Om jag hade satt upp absorbenter i taket hade jag blivit halshuggen i bästa fall.

#70

Postad 11 september 2012 - 17:28

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Viktigt med dämpning bakom högtalarna alltså..? Har typ förbisett det.. :(.

Det kan vara viktigt, beror på spridningegenskaper i högtalaren. Ett enkelt test är att lyssna vid väggen bakom högtalaren och se hur mycket det låter där. Finns det mycket ljud över 100 Hz är det definitivt värt att att dämpa i reflektionspunkten där (mot lyssningsposition). För mig gav det en klar förbättring med mina tidigare stativare (givetvis ännu större skillnad med nuvarande dipoler :) ).

Redigerat av megagurka, 11 september 2012 - 17:32.


#71

Postad 21 september 2012 - 21:10

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 2
Har precis satt upp mina absorbenter från Sofci, måste säga att det blev en klar skillnad, givetvis till det bättre. Blev förvånad att en enda Superchunk Corner kunde göra sådan skillnad, visst, basen är fortfarande inte perfekt, but i'm getting there =) Med en till SCC i det andra hörnet så tror jag det kommer bli riktigt bra. Man får helt klart mycket för pengarna tycker jag, betydligt mer än om man köpt sig par nya kablar eller DAC i alla fall =)

#72

Postad 22 september 2012 - 05:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Allt efter du får råd så ska du satsa på att fylla hörnen med basabsorbenter. Du kommer gilla ljudet från basen. ;)

#73

Postad 22 september 2012 - 08:20

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Allt efter du får råd så ska du satsa på att fylla hörnen med basabsorbenter. Du kommer gilla ljudet från basen. ;)


Jo, jag börjar förstå hur bra det skulle bli att fylla hörnen. Problemet i detta fall är dock inte pengarna, tror de flesta har råd med Sofcis produkter, däremot är det svårare att övertala sambon... jag är glad att jag åtminstone fick släpa hem tre absorbenter =) haha.

Är det för övrigt någon som köpt deras produkter som reagerat på hur dom luktar? Tycker dom luktar kartong, eller soprum som tjejen uttryckte sig =) Hoppas på att lukten försvinner med tiden..

#74

Postad 22 september 2012 - 08:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det är nog någon sorts mineralull i dem eller liknande som luktar.

#75

Postad 22 september 2012 - 09:35

Sounds Of Science
  • Sounds Of Science
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Jo, jag börjar förstå hur bra det skulle bli att fylla hörnen. Problemet i detta fall är dock inte pengarna, tror de flesta har råd med Sofcis produkter, däremot är det svårare att övertala sambon... jag är glad att jag åtminstone fick släpa hem tre absorbenter =) haha.

Är det för övrigt någon som köpt deras produkter som reagerat på hur dom luktar? Tycker dom luktar kartong, eller soprum som tjejen uttryckte sig =) Hoppas på att lukten försvinner med tiden..

Det är nog någon sorts mineralull i dem eller liknande som luktar.



Hej! Och vad roligt med all positiva omdömen samt att ha en alldeles "egen" tråd. SuperChunk (SC) och SuperChunk Corner (SCC) är till 100% tillverkade av träfiber samt en hel hög med skruvar av varierande längder för att hålla allting samman. Inget lim och absolut ingen mineralull används. Väggfästet till SCC görs helt och hållet av järn och väggfästena till SC och Hertz av rent trä. Det du känner, Mikael, torde därför vara lukten av rent trä men precis som lukten innifrån en ny bil så försvinner den med tiden. Vi har som regel att alltid följa upp varje försäljning en tid efter att vi skickat iväg den och faktum är att ingen någonsin sagt något om någon lukt tidigare (däremot om en flera andra saker - något som lett till produktförbättringar). Själv känner jag trädoft endast när jag har en hel hoper absorbenter i bakluckan på min bil där det ju inte blir någon ventilation över huvud taget. Men lita på att vi kommer att följa upp din försändelse med ett frågvist e-meddelande om ett litet tag :D

Kul också att du hör så stor skillnad med endast en enda SCC. På våra sidor rekommenderar vi att använda flera men det är ju helt klart så att den första gör störst procentuell skillnad. B)

#76

Postad 22 september 2012 - 10:10

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Jo, jag börjar förstå hur bra det skulle bli att fylla hörnen. Problemet i detta fall är dock inte pengarna, tror de flesta har råd med Sofcis produkter, däremot är det svårare att övertala sambon... jag är glad att jag åtminstone fick släpa hem tre absorbenter =) haha.

Är det för övrigt någon som köpt deras produkter som reagerat på hur dom luktar? Tycker dom luktar kartong, eller soprum som tjejen uttryckte sig =) Hoppas på att lukten försvinner med tiden..


Jag skaffade 4 SCC och 5 hertz, och visst luktar det lite i ett par dagar. Men det är en distinkt trädoft tycker jag, soprum känner jag inte igen mig i. :D Lukten försvann väl helt för kanske en vecka sen och jag har haft dem i en 20 dagar eller ngt. Tjejen har aldrig klagat på lukten dessutom.

Redigerat av XavierJH, 22 september 2012 - 10:14.


#77

Postad 22 september 2012 - 10:13

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
oops

Redigerat av XavierJH, 22 september 2012 - 10:14.


#78

Postad 22 september 2012 - 14:38

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Haha, glöm det där jag sa att absorbenterna luktar sopor, som min tjej uttryckte sig.. Det visade sig att grabben hade spillt ut en te-kopp i ryamattan dagen innan, te i en ryamatta som får gro in lite luktar tydligen soprum :blush: Den generade smileyn representerar min tjejs ansiktuttryck när jag kom fram till att det faktiskt inte var absorbenterna som luktade sopor =) haha.

#79

Postad 22 september 2012 - 15:18

Sounds Of Science
  • Sounds Of Science
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Haha, glöm det där jag sa att absorbenterna luktar sopor, som min tjej uttryckte sig.. Det visade sig att grabben hade spillt ut en te-kopp i ryamattan dagen innan, te i en ryamatta som får gro in lite luktar tydligen soprum :blush: Den generade smileyn representerar min tjejs ansiktuttryck när jag kom fram till att det faktiskt inte var absorbenterna som luktade sopor =) haha.


Jag kan säga att här har du en akustikleverantör som är synnerligen lättad och jag lägger härmed ner alla hyfsat långt gångna tankar på att köpa in extra fläktar till produktionsanläggningen :D

#80

Postad 22 september 2012 - 15:31

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Jag kan säga att här har du en akustikleverantör som är synnerligen lättad och jag lägger härmed ner alla hyfsat långt gångna tankar på att köpa in extra fläktar till produktionsanläggningen :D


Haha, ledsen om jag gjorde er oroade i onödan =) Jag sa faktiskt till tjejen om att jag endast tyckte att det luktade trä, men när man satt i soffan så luktade det något helt annat, vi kunde inget annat än att misstänka att lukten kom från absorbenterna, vilket som tur är inte var fallet =)

#81

Postad 23 september 2012 - 08:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
En stänk parfym i absorbenterna kanske kan övertala henne att ha fler absorbenter?

#82

Postad 24 september 2012 - 16:19

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Efter drygt 3 månader med produkterna är jag fortfarande galet nöjd.
Just nu jobbar jag med ljuseffekter kring absorbenterna för att lyfta de ytterligare.

Kul att se er i tråden också, varmt välkomna.




Efter drygt 3 månader med produkterna är jag fortfarande galet nöjd.
Just nu jobbar jag med ljuseffekter kring absorbenterna för att lyfta de ytterligare.

Kul att se er i tråden också, varmt välkomna.




#83

Postad 24 september 2012 - 18:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det verkar fortfarande eka hemma hos dig.

#84

Postad 24 september 2012 - 18:13

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Det verkar fortfarande eka hemma hos dig.


:D

#85

Postad 24 september 2012 - 21:08

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Det verkar fortfarande eka hemma hos dig.

Hehe :)

P.S. Den enda doft jag känt från SCC'arna är en smått behaglig trädoft.

Redigerat av megagurka, 24 september 2012 - 21:11.


#86

Postad 25 september 2012 - 06:18

Sounds Of Science
  • Sounds Of Science
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 1

Efter drygt 3 månader med produkterna är jag fortfarande galet nöjd.
Just nu jobbar jag med ljuseffekter kring absorbenterna för att lyfta de ytterligare.

Kul att se er i tråden också, varmt välkomna.


Härligt att höra och vi ser fram emot resultatet av dina ljuseffekter. Förhoppningsvis kanske vi kan få lite bilder till vårt kundgalleri (under uppbyggnad) när de är på plats?

Och stort tack för recensionen, vilken startade den här tråden. Utförligare är svårt att tänka sig och så med både + och -. :wub: Det är feedbacken från våra kunder som gjort att produkterna är vad de är idag.

Kan passa på att tipsa alla om den här sidan: http://www.sofsci.co...ns-det-mest-bas Jag hoppas att vår testfil kan vara behjälplig för den som önskar finna ut vilket/vilka hörn det samlas mest bas i. Rent generellt gör det nytta alldeles oavsett vilket hörn man åtgärdar men vill man ha mest "bang for the bucks" så är det bra att sätta åtgärderna i hörnet/hörnen med mest energi. Sådana hörn kan finnas även i skarven mellan tak och vägg också, glöm inte det.


Tillägg: Bra att ha vid placeringen av subwoofern också.
.

Redigerat av Sounds Of Science, 25 september 2012 - 07:20.


#87

Postad 27 september 2012 - 21:10

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tack för den mkt användbart :)

#88

Postad 28 september 2012 - 08:52

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Hej! När man gör Custombeställningar med egna bilder, vad rekommenderar ni för upplösning på bilderna? Säg för en 75x100cm.

#89

Postad 28 september 2012 - 10:42

Sounds Of Science
  • Sounds Of Science
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Hej! När man gör Custombeställningar med egna bilder, vad rekommenderar ni för upplösning på bilderna? Säg för en 75x100cm.


Hej!

Mycket bra fråga och här finns svaret: http://www.sofsci.co...absorbent_hertz

Och här kommer det i klartext:

För bilder som ni själva bidrar med så krävs följande minsta upplösningar för våra standardstorlekar (alternativt att bilden är i Vektor, ty då är den helt skalbar):

75 x 100 - 2126 x 2835
60 x 120 - 1701 x 3402
100 x 150 - 2835 x 4252
120 x 120 - 3402 x 3402
120 x 180 - 3402 x 5102

#90

Postad 30 september 2012 - 10:16

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Har fått upp Hertzen på väggen nu, blev riktigt bra, tycker det låter ännu bättre nu när dom sitter uppe på väggen och en bit ut från väggen, har kunnat flytta bak högtalarna runt 10cm in mot väggen utan att tappa något i ljudkvalitet. Är grymt nöjd med resultatet!

Har laddat upp en bild i mitt galleri för er som vill se hur det ser ut =)

#91

Postad 30 september 2012 - 12:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag har kollat, men det är svårt att upptäcka absorbenterna. Var har du gömt dem?

#92

Postad 30 september 2012 - 13:23

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Jag har kollat, men det är svårt att upptäcka absorbenterna. Var har du gömt dem?


Heh, skojar du? =)

Bilden högst upp i galleriet, absorbenterna är bakom högtalarna, och en SCC är bakom datorn, den syns knappt =)

Bilden är väl kanske lite mörk, har du en mörk skärm så blir dom kanske svåra att upptäcka =) Absorbenterna flyter iofs väldigt bra in med tapeten tycker jag. Ska lägga upp lite fler bilder idag så dom blir lättare att upptäcka =)

Redigerat av Mikael_80, 30 september 2012 - 13:25.


#93

Postad 18 oktober 2012 - 12:49

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 1
Jag har labbat lite med blåa leds bakom de nu och det blev riktigt snyggt! Det kommer finnas som exempel i sofsci:s kundgalleri inom kort.

#94

Postad 16 november 2012 - 19:42

zacke08
  • zacke08
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon som vem ifall man får tavlorna levererade till dörren om man beställer 2 stycken 75x100? Det står visserligen på sidan att dom skickar med DPD till postkontor men hem med Schenker med stora tavlor. Vore svårt att få hem dom annars utan bil...

#95

Postad 16 november 2012 - 22:20

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 1

Någon som vem ifall man får tavlorna levererade till dörren om man beställer 2 stycken 75x100? Det står visserligen på sidan att dom skickar med DPD till postkontor men hem med Schenker med stora tavlor. Vore svårt att få hem dom annars utan bil...


Två tavlor av den storleken får du hem till dörren med Posten, det fick jag i alla fall. Jag beställde dessutom en Superchunk corner samtidigt.

Redigerat av Mikael_80, 16 november 2012 - 22:20.


#96

Postad 16 november 2012 - 22:48

zacke08
  • zacke08
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 1

Två tavlor av den storleken får du hem till dörren med Posten, det fick jag i alla fall. Jag beställde dessutom en Superchunk corner samtidigt.


Tack för svar, har beställt nu och det var hemleveransen som fick mig att tveka. Längtar tills jag får dem nu! :)

#97

Postad 17 november 2012 - 11:18

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Grattis! Yes de levereras hem till dörr :)

#98

Postad 19 november 2012 - 15:53

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
De kommer till dörren, se till att vara hemma bara. Har du fått upp dem i helgen då ? Visa med någon bild !

#99

Postad 30 januari 2013 - 12:58

kongo_fw
  • kongo_fw
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har oxå beställt hertz tavlor. 3st med film motiv. Dom har riktigt bra service! Blev bombad med bild förslag på mailen..
Väldigt bra hjälp har jag fått!

Ska bli spännande att se hur dom ser ut, när dom kommer..

Mvh Fredrik

#100

Postad 18 februari 2013 - 19:24

BioHiFi
  • BioHiFi
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Hej.
Jag har oxå beställt hertz tavlor. 3st med film motiv. Dom har riktigt bra service! Blev bombad med bild förslag på mailen..
Väldigt bra hjälp har jag fått!

Ska bli spännande att se hur dom ser ut, när dom kommer..

Mvh Fredrik


Blev det något? :)

.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.