Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra headset till ps4 pro

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 maj 2020 - 19:39

Lars-69
  • Lars-69
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Dax för ett nytt headset till ps4 pro.
Har kikat på dessa två modeller: Steelseries arctis pro wireless samt Astro A50 gen.4.
Är det någon som har erfarenhet av dessa och vill dela med sig om både för och nackdelar är jag väldigt tacksam

Mvh Lars.

#2

Postad 18 maj 2020 - 16:50

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0

Jag har kört båda dessa. Har haft tre stycken A50 i olika generationer och nu har jag Arctis Pro. De första Astro-lurarna jag fick hem var trasiga direkt ur kartong (utgående generation köpta till väldigt bra pris), micen hade exremt skrapljud. Dessa åkte tillbaka direkt och byttes utan krångel av butiken, med den extra bonusen att jag fick den då helt nya generationen istället för den gamla. 

 

Dessa var jag helnöjd med i strax under två år, tills leden i mic-armen gav upp (man mutear micen genom att vika upp den så den pekar rakt upp, vilket iaf jag gör ett antal gånger på en kväll när jag sitter och spelar med ett gäng). Detta var dock precis innan garantin gått ut så än en gång fick jag ett par nya, och de körde jag i typ tre år tills samma fel dök upp igen. Den här gången hade jag ingen garanti kvar så jag bestämde mig för att prova nåt annat. 

 

Fördel Astro:
*Inbyggd laddstation och ställ i basstationen. Lurarna är alltid laddade och klara när man ska ha dem. 

*Lättare att ställa mixen mellan spelljud och chatljud. man trycker bara på ena kåpan för att ändra.

*Lättare och luftigare kåpor (vill jag minnas iaf. Jag har kört de nya lurarna i nästan ett år)

 

Fördel Steelseries:
*Dubbla, utbytbara batterier. Ett batteri laddas alltid i basstationen så om det tar slut mitt i en spelsession slipper man sitta fast i en sladd under tiden lurarna laddas. 

*Bluetooth. Kändes som en lite plojig grej innan jag köpte dem, men det är extremt skönt att kunna ta ett telefonsamtal mitt i pågående match och samtidigt höra spelet dämpat i bakgrunden. Micen slår automatiskt över till telefonen när man svarar så sitter man i voicechat med folk hör man fortfarande dem med lägre volym, men de kan inte höra dig. Det är även rätt skönt att kunna sitta och kolla videoklipp på telefonen med bra ljud under tiden man lobbysurfar utan att störa de andra i chattpartyt, eller köra en podcast under tiden om man sitter och spelar ensam. 

*Mikrofonarmen känns rejälare, den här ska jag nog inte lyckas ha sönder, men det får framtiden utvisa. 

*Mängden inställningar är betydligt fler. De flesta är "set and forget" men man är t.ex. inte bara förpassad till tre förinställda equaliser-lägen.

 

 

Ljudmässigt är båda bra och gör det de ska när det kommer till spelandet. Arctis-lurarna gör heller inte bort sig om man vill köra lite musik från telefonen. 

 

Sammanfattingsvis så är båda bra lurar och jag har varit väldigt nöjd med dem. Om jag skulle köpa ett par nya skulle jag köra på Arctis-lurarna igen, speciellt nu när de är femhundra spänn billigare än A50 och även om priset hade varit samma. Om A50 hade kostat 2500: istället hade hade jag nog tagit dem. 

 

Vill du veta nåt mer är det bara att hojta  :)



#3

Postad 18 maj 2020 - 17:02

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Sennheiser gsp 370 , 100 Tim batteritid:) och bra ljud med men stereo lurar

#4

Postad 18 maj 2020 - 17:37

Lars-69
  • Lars-69
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Sammanfattingsvis så är båda bra lurar och jag har varit väldigt nöjd med dem. Om jag skulle köpa ett par nya skulle jag köra på Arctis-lurarna igen, speciellt nu när de är femhundra spänn billigare än A50 och även om priset hade varit samma. Om A50 hade kostat 2500: istället hade hade jag nog tagit dem.

Vill du veta nåt mer är det bara att hojta :)[/quote]

Tack för en utförlig beskrivning av lurarna
Hört att vissa klagar på ett ständigt brus (White noise) från Artics lurarna som hörs speciellt när det är tyst. Är det något som du upplevt som störande?

Redigerat av Lars-69, 18 maj 2020 - 20:06.


#5

Postad 19 maj 2020 - 10:52

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0

Tack för en utförlig beskrivning av lurarna
Hört att vissa klagar på ett ständigt brus (White noise) från Artics lurarna som hörs speciellt när det är tyst. Är det något som du upplevt som störande?


Jag reagerade på det första gången jag satte på mig lurarna och nu när jag lyssnade efter det, annars är det inget jag tänker på ens när det är helt tyst.

#6

Postad 25 maj 2020 - 12:37

Lars-69
  • Lars-69
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Gjorde ett inköp i helgen på EG är medlem så jag har hela 50 dagars öppetköp och prisgaranti.
Efter uppdatering av firmware och lite pillande i dom olika inställningarna måste jag säga att det är ett helt fantastiskt ljud hör verkligen alla detaljer, men utan att göra avkall på det maffiga ljudet.
Ska jag klaga på nånting så är det själva headsetet i sig som jag inte riktigt tycker sitter så skönt. Har man ett stort huvud eller som jag ett toppigt Alienhuvud 😊 så blir risken att det inte sitter skönt och trycker lätt och orsakar huvudvärk. Kanske en vanesak, men det får tiden utvisa.
Annars vågar jag mig påstå att det här nog det bästa man kan få om man vill köra trådlöst.
Vad det gäller bruset (white noise) i bakgrunden som många pratar om så är det en inställning av sidetone för hur mycket micken skall ta upp och hur mycket du vill höra av dig själv. Justerade detta till medium så var detta inget problem längre.

#7

Postad 25 maj 2020 - 14:07

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Om jag har förstått detta rätt så finns det ingen skillnad i ljudet på lurarna vad gäller processing då PS4 inte har någon speciell dekoder för det utan att köpa ''bra'' lurar blir lite som att köpa passiva högtalare till sin 2-kanalsanläggning, kvalite på element och bygge kommer göra skillnad som mycket avgörs av individuellt tycke och smak men hur jag än vrider och vänder på det så kommer det oavsett vilka lurar man köper vara 2-kanalsljud, right??





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.