Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ghost of Tsushima [PS4]

46 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ghost of Tsushima (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8,87 (23) 429:-

#1

Postad 31 oktober 2017 - 22:09

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
https://www.polygon....-punch-pgw-2017

Verkar lovande

#2

Postad 12 juni 2018 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IqMKxmaQlI4



#3

Postad 12 juni 2018 - 15:30

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
O...M...G...

#4

Postad 12 juni 2018 - 15:54

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Intressant, kanske dax att skaffa en ps4 ändå.

#5

Postad 13 december 2019 - 09:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ny trailer och "summer 2020". Fick väl flytta lite på sig pga TLOU2...

https://youtu.be/Zbq7BnsQhrw



#6

Postad 06 mars 2020 - 06:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Mmm, 26/6 är det launch.
En månad efter TLOU 2 bara, tajt. H2 2020 får tydligen bara handla om PS5.

https://youtu.be/NtnGYs9Ek58


Redigerat av pacman, 06 mars 2020 - 11:48.


#7

Postad 12 maj 2020 - 23:28

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 1
Mer info på torsdag

https://www.gamespot...a/1100-6477168/

#8

Postad 14 maj 2020 - 21:24

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Såg ju fantastiskt vackert ut. Värt o köpa för miljöerna.

Fightingen kändes som en kopia på all annan open world. Så trött på erövra baser...

#9

Postad 14 maj 2020 - 22:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Nja, det såg ju inte lika mäktigt ut som Gameplay videon från E3 2018...

 

Hade kanske fel förhoppningar, men förväntade mig inte riktigt ännu ett spel som följer Ubisoft open-world mallen, så här hårt.

 

Detta var faktiskt det sista exklusiva PS4 spelet, som jag hade stora förhoppningar på, men efter detta så tappade jag intresset. Orkar inte med ännu ett sånt här openworld spel, även om det är en schysst miljö.

 

Men nu får iaf folk det "Assassins Creed: Japan" som dom väntat på.


Redigerat av Svante Skoog, 14 maj 2020 - 22:21.


#10

Postad 14 maj 2020 - 22:26

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jag delar din åsikt Svante. Men visst får det grymt omdöme och visar sig roligt i striderna är jag beredd på att omvärdera ett inköp. Men det såg verkligen ut som uttjatat Game play. Framför allt när de pratade om collectibles tappade jag suget....

Sen köper jag av impuls ibland också...

#11

Postad 14 maj 2020 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Känns som det lånar en hel del från Horizon. Collectibles, kluttrade ikoner på kartan, hästritter a la RDR2... nooooooo. Striderna såg tveksamma ut. Vänta på att de ska attackera och sen trycka? Typ förenklat Batman. Snyggt i alla fall, fast kändes snyggare när de först visade det. Men det fixar PS5.



#12

Postad 14 maj 2020 - 22:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

 fast kändes snyggare när de först visade det.

Ja, speciellt ljussättningen, som var brutalt snygg i videon från 2018, har försvunnit.

Såg så jäkla platt ut nu i jämförelse. Kanske att dom sänkt några inställningar, som dom kan slå på igen, i PS5 versionen.

 

AI'n verkar ju inte allt för smart heller. :D



#13

Postad 15 maj 2020 - 00:03

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Ser ut som downgrade-djävulen slagit till... Verkar inte bli nåt fullpris-köp iaf. Då återstår bara två andra spel till PS4an att hoppas på, TLoU 2 och Cyberpunk 2077. Sen är det dags för PS5 att ta plats (redan förbokad)



#14

Postad 15 maj 2020 - 05:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tycker att det känns som att allt är taget från andra ställen, inget är nytt och striderna är påminner om ett lite snabbare For Honor (som har det sämsta och segaste stridssystemet på planeten).

Väldigt stort nej tack :/

#15

Postad 14 juli 2020 - 19:59

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Jag började tappa modet lite, men nu är det pepp igen

Skill Up review:

https://youtu.be/TeGEIKe99Sg

Redigerat av {OLD}Reaper, 14 juli 2020 - 20:00.


#16

Postad 14 juli 2020 - 21:07

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
84 på metacritic så får väl anses som bra omdömen.
Verkar ju värt spela bara för miljöerna om inte annat. Ser riktigt fint ut 😊

#17

Postad 14 juli 2020 - 21:32

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Japp, tur då att photo mode verkar vara något i hästväg enligt IGN:

”Finally, can we talk about photo mode for a second? Because Ghost of Tsushima’s photo mode is the one of the best I’ve ever seen. Partially because the world is just so pretty that it lends itself well to being captured in its natural beauty, but also because of the unique touches that Sucker Punch added, like the ability to have animated background environments or to add a large selection of particles like leaves, fireflies, or even songbirds. You can change the weather, alter the time of day, add clouds, create a camera flight path to create short videos – and all of this on top of all of the essential photo mode options like exposure sliders and filters that have become standard.”

#18

Postad 17 juli 2020 - 18:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Efter att ha sett review och gameplay, så kom suget tillbaks.

Köpte spelet idag, och har kört några timmar.

Det är bra mycket bättre än väntat.

 

Jag tappade intresset efter visningen i Maj, då jag fick intrycket att det skulle bli ännu ett Open world spel av Ubisoft mallen, men det känns inte alls som ett sådant spel, iaf inte just nu. Världens känns så mycket mer realistisk, levande och friare, och det är skönt att slippa en j*vla massa ikoner å skit överallt.

Har inte känt den här känslan för att utforska, sen Breath of the Wild. Så fort jag finner en ny plats, så vill jag stanna och kika runt lite, ifall jag finner nåt intressant. En känsla jag aldrig får i Ubisoft spelen.

 

Det är speciellt fighterna som överraskade. Grymt skön känsla. Det är verkligen tyngd i varje hugg, och bra animationer mellan de olika attackerna.

Striderna i Assassins Creed Valhalla (enligt det vi sett hittills) ser bara stela och sopiga ut i jämförelse med detta.

Att anfalla ett fort med mongoler, är mer intensivt, strategiskt och spännande, än baserna i AC spelen.

 

Ljudmixen är grymt bra också, med ett riktigt mäktigt cinematiskt soundtrack, som passar perfekt med det visuella.

 

Nu har jag inte hunnit spela så länge, så jag återkommer med mer intryck, när jag kommit längre.

Va länge sen jag fann ett spel som sög tag i mig på det här sättet :)

 

Hoppas det håller rakt igenom nu.


Redigerat av Svante Skoog, 17 juli 2020 - 18:04.


#19

Postad 19 juli 2020 - 21:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Då var Act 1 avklarad, å det blir bara bättre och bättre :)

Ingen annan som skaffat spelet?

Grymt dött på forumet senaste dagarna :D

#20

Postad 20 juli 2020 - 06:45

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Skaffade Ghost of Tsushima igår och har spelat några timmar. Ruskigt bra. Det enda jag inte riktigt gillar är grafiken som sticker i mina ögon och gör mig trött. Ska sägas att jag har glasögon och vissa spel påverkar mig mer än andra. Det är något med Ghost of Tsushima som gör att jag måste koncentrera mig mer på vad som händer på skärmen än de flesta andra spel. Udda grej det där.



#21

Postad 20 juli 2020 - 09:39

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Ja, det händer ju mycket på skärmen samtidigt. Vinden och alla partiklar som flyger o far. Ljussättningen gör väl sitt också, solen blänker i alla grässtrån och löv t ex. Det är jäkligt snyggt men gör att saker flyter ihop lite... Testa att köra utan HDR och på högsta upplösningen om du inte redan gör det, kanske hjälper lite.



#22

Postad 21 juli 2020 - 15:34

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Tankade hem detta igår kväll. Skulle bara dra igång och testa lite, sedan var klockan helt plötsligt 04:00.

Jag är lite osams med kameran inledningsvis, men i övrigt verkar det mycket lovande.

#23

Postad 30 augusti 2020 - 18:11

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit till act 2. Och det här klickar inte riktigt för mig. Man gör ju bara samma sak hela tiden. Sen känns storyn lite oengagerande än så länge. Kanske post-last of us-traumatiskt syndrom. Kan inte riktigt bry mig om samurajernas öde mot mongolerna. Inget djup i huvudpersonen än.

Grafiken är ju bra men det är nåt som saknas. Eller det är för glättigt typ. Som om världen är smörjd med starka glansiga färger.

Stiderna är med bra känsla. Men man ju gör inget annat än att strida hela tiden.

Inte i närheten av så bra som days gone va som open world även om de på sitt sätt är lika. Men det va mer variation där.

Samtidigt som om jag tänker på varje enskild del är inget dåligt i spelet. Det rullar ändå på framåt. Men nåt jag saknar i känslan och variationen.

#24

Postad 10 september 2020 - 20:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag tycker att det känns som att allt är taget från andra ställen, inget är nytt och striderna är påminner om ett lite snabbare For Honor (som har det sämsta och segaste stridssystemet på planeten).

Väldigt stort nej tack :/


... jag köpte det på releasen och har spelade igenom det på typ en vecka. Tyckte det var otroligt bra, grafiken var magisk. Otroligt fina scenarion. Lagom långt. Bra strider!

9/10 från mig. Jag som inte var intresserad 😂

#25

Postad 10 september 2020 - 20:47

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

... jag köpte det på releasen och har spelade igenom det på typ en vecka. Tyckte det var otroligt bra, grafiken var magisk. Otroligt fina scenarion. Lagom långt. Bra strider!

9/10 från mig. Jag som inte var intresserad 😂


Klockrent, kul när det blir så. Lite tvärtom för min del, jag är en bit in på act 2 och jag tycker det bara går ut på att springa nytt ställe och döda mongoler/banditer hela tiden, helt variationslöst. Visst striderna är rätt kul men det är ju bara copy paste på varje nytt ställe.

7/10 just nu för det ändå ett välgjort spel.

#26

Postad 24 oktober 2020 - 10:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Well, jag undrar om jag inte behöver knäppa upp mitt betyg till 9.5.

Den senaste tiden har jag tänkt att det här är ett spel som jag måste spela ett varv till. However så beslutade jag mig för att spela det till ps5, inte till ps4 en gång till.

Kan inte hålla mig, så jag kommer köra det ett varv till på ps4. Det händer typ aldrig (Skyrim är undantaget). Pga det så tror jag att jag tycker att det här är värt mer än en nia för mig 😅

Edit: grejade platina nu!
Då var det dags för new game.

Redigerat av Zartok, 24 oktober 2020 - 20:34.


#27

Postad 31 oktober 2020 - 20:27

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Har klarat det nu. Det får en svag 8 av 10. Blev lite bättre på slutet men alla uppdrag är nästan copy paste. Grafiken är snygg men väldigt clean, saknar variation som i ex the witcher. Det är ganska dålig biologisk mångfald på växtligheten om man säger så.. .

Mer variation i spelet så hade det fått bättre omdöme från mig.

#28

Postad 01 november 2020 - 02:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Har klarat det nu. Det får en svag 8 av 10. Blev lite bättre på slutet men alla uppdrag är nästan copy paste. Grafiken är snygg men väldigt clean, saknar variation som i ex the witcher. Det är ganska dålig biologisk mångfald på växtligheten om man säger så.. .

Mer variation i spelet så hade det fått bättre omdöme från mig.

Du låter besviken, men ger ändå spelet en åtta i betyg?
Om jag barmar hade läst din text så hade jag trott att spelet skulle få en femma som högst.

#29

Postad 01 november 2020 - 08:04

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Du låter besviken, men ger ändå spelet en åtta i betyg?
Om jag barmar hade läst din text så hade jag trott att spelet skulle få en femma som högst.


Ja du har poänger på mig där. Jag är besviken på enformigheten men hade jag inte kört massa ubisoft open world spel innan så hade jag kanske sett på det annorlunda. Rent objektivt finns det mycket bra gjorda saker, välspelade mellanselvenser, fin grafik, bra kontroll. Det som sänker det för mig är att detta har gjorts innan och alla uppdrag är bara åk dit och döda sen är det klart.

Kanske ger det 7 ändå...

#30

Postad 01 november 2020 - 10:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Vet inte om det var ign eller gamespot som berömde liret för att iaf försöka dölja att de är fetch quests. Men i open world rpg formula så är det ju svårt undvika springpojkegrejen. Svårt komma på lir där man inte får uppdrag att ta sig någonstans och hämta/uträtta saker. Death stranding gör det bäst :)

#31

Postad 04 november 2020 - 11:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Ghost of Tsushima under inköp hos biblioteken här i stan iaf :D



#32

Postad 02 juli 2021 - 06:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
GoT kommer som directors cut 20e augusti tror jag det var. Det är dock ett lite häftig prissättning enligt kritiker.

En helt ny ö finns iaf med.

Om jag förstått det korrekt så blir det följande priser: 60 dollar till ps4, 70 dollar till ps5. Ok, rätt normalt. Men nu till uppgraderingarna.

Uppgradering ps4-versionen till directors cut till ps4: 20 dollar.
Uppgradering ps4-versionen till ps5-versionen av directors cut: 30 dollar.

Igen, om jag förstått det rätt.

#33

Postad 02 juli 2021 - 07:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
DLC'n med nya ön ska tydligen va runt 15 timmar. Det plus alla uppgraderingar, tycker jag nog ändå är värt 20-30 dollar.

Är ju ändå runt den pengen, DLC kampanjer brukar ligga.

#34

Postad 09 maj 2022 - 17:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Införhandlade liret men det är i det närmaste ospelbart på ps 4 pro/LG C1 48". Även performance läget stuttrar något så sinnes och karaktärer ser ut att va renderade i 480p på håll. Jag är inte känslig för åksjuka men blir nästan åksjuk av detta. PC i 120 hz eller PS 5 Pro är väl det enda som gäller om det nu inte är tänkt att va cineastiskt slött i panoreringarna. Känns som liret renderas i 20 fps och kanske 25 fps i performance läget?



#35

Postad 10 maj 2022 - 11:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Skumt. Hade inga problem med prestandan, när jag körde på Pro.

Om inte nån patch fuckat upp det hela?

 

Hoppas på PC release snart iaf.



#36

Postad 10 maj 2022 - 15:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Skumt. Hade inga problem med prestandan, när jag körde på Pro.

Om inte nån patch fuckat upp det hela?

 

Hoppas på PC release snart iaf.

Kanske bara är bortskämd. Ska testa på längre avstånd på gamla Oleden se om det fungerar bättre eller om jag bara blivit bortskämd av all pc gaming i höga refresh rates. 



#37

Postad 10 maj 2022 - 17:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Kanske bara är bortskämd. Ska testa på längre avstånd på gamla Oleden se om det fungerar bättre eller om jag bara blivit bortskämd av all pc gaming i höga refresh rates. 

Nä marginell skillnad det är för seg uppdatering. Första liret jag inte tycker mig kunna lira på ps 4 pro brukar kunna köra i 30 fps men det här flyter bara inte. 



#38

Postad 11 maj 2022 - 07:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

9.15 in i denna analys:

https://www.youtube....h?v=VlVaW36fQh4

 

Så du får inte den prestandan i performance mode?

 

Pröva att installera om annars.

Eller så har prestandan blivit sämre i nån uppdatering.

 

Annars, avvakta, och spela på PS5:an frampå, i 60fps. :)

Eller som sagt, vänta på en PC release, vilket det ryktats om länge nu.


Redigerat av Svante Skoog, 11 maj 2022 - 07:56.


#39

Postad 11 maj 2022 - 10:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

9.15 in i denna analys:
https://www.youtube....h?v=VlVaW36fQh4

Så du får inte den prestandan i performance mode?

Pröva att installera om annars.
Eller så har prestandan blivit sämre i nån uppdatering.

Annars, avvakta, och spela på PS5:an frampå, i 60fps. :)
Eller som sagt, vänta på en PC release, vilket det ryktats om länge nu.


Lär bli pc istället för ps 5 pro då de ju tar betalt som ett nytt spel om man ska "uppgradera"

#40

Postad 11 maj 2022 - 11:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Har bara kikat lite kort på detta när en kompis spelade, har lite svårt att förstå hypen? Såg extremt likt ut random Assassins Creed 🤷🏻‍♂️ blev förvånad av att det inte står Ubisoft när man startade det.

#41

Postad 11 maj 2022 - 12:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Har bara kikat lite kort på detta när en kompis spelade, har lite svårt att förstå hypen? Såg extremt likt ut random Assassins Creed 🤷🏻‍♂️ blev förvånad av att det inte står Ubisoft när man startade det.


Haha ja det är ju lite likt i upplägg vid en första anblick.

#42

Postad 12 maj 2022 - 10:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Brutalt mycket bättre än Ass Creed dyngan dock :D

#43

Postad 12 maj 2022 - 11:02

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Brutalt mycket bättre än Ass Creed dyngan dock :D

Fördelen mot Assassin's Creed är att det är betydligt kortare och mindre värld. Huvudpersonen är ju lika tråkig och gnällig som Connor i Assassin's Creed III. Annars är det väldigt likt. Det bästa med GoT är Legends, dvs. multiplayerdelen. den är grym. :)



#44

Postad 18 augusti 2022 - 11:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Jag gav inte upp. Lirar nu på ps 5 och det löste alla problem. Jag valde även att uppgradera till ps 5 versionen men kan inte säga jag märker någon större skillnad? De kör även ps 4:versionen i 60 FPS?

Sen är spelvärlden större. Har hållt mig ovetandes men världskartan känns rätt mycket mindre än valhallas. Men det är ju Japan kommer väl nya öar framöver månne

#45

Postad 21 augusti 2022 - 11:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

ACT 1 avklarad. Har förvisso mer saker att göra i första delen och man blir bra sugen på att göra allt. Riktigt snyggt vad de snott gameplay från alla mainstreamlir och har fixat det absolut ultimata mainstream liret. Kan någon ogilla detta? För alla som ogillar stealth alla mongoler står och stirrar i väggar. Du smyger i 180 knyck. Du kan låsa upp kedjelönnmord givetvis etc om du vill. Blir du ertappad så inga problem bara på med rustningen går på en halv millisekund. Är stealthen ändå för jobbig så är det ju bara att stå upp och slåss och kalla dem till fight och besegra med quick time events. Kasta en smokebomb så är det bara börja om igen Sen kastar du krutbombar när de tar slut elller så one shottar du med uppgraderad pilbåge... Finns så många glitches som gör dig op :D

 



#46

Postad 24 augusti 2022 - 18:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Skoj då vart man exiled. Hoppas man inte låser ute vissa uppdrag när man väl dragit igenom act 3 men kan tänka mig det kommer kännas lite udda göra uppdragen då.



#47

Postad 29 september 2022 - 20:59

synd66
  • synd66
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Skoj då vart man exiled. Hoppas man inte låser ute vissa uppdrag när man väl dragit igenom act 3 men kan tänka mig det kommer kännas lite udda göra uppdragen då.

:rolleyes:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.