Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector utökar med högtalarkablar

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 april 2009 - 20:10

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 06 april 2009 - 21:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Spännande nyhet. :)

#3

Postad 07 april 2009 - 01:21

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Ah hyfsat iaf, kablar är kul!

#4

Postad 07 april 2009 - 01:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Liiiiite dyra, inget i min prisklass i alla fall :) .

#5

Postad 07 april 2009 - 07:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Synd att de är prissatta som de är. Låt oss säga att du Kör Audiovector S3 Super som kostar ~ 28000 så känns 6500 lite väl dyrt (23% eller vad det nu blir) kontra vad högtalarna kostar. 10% av hårdvarans pris i kabelkostnad - där tycker jag smärtgränsen ligger. Synd att Audiovector inte har kablar som i prisklass matchar deras högtalare.

#6

Postad 07 april 2009 - 07:50

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Den dyrare Avantgarde-kabeln kostar runt 18 000 kronor för 2 x 3 meter


18k!!? känns väldigt omoget att lägga den summan på 2x3m kabel....

#7

Postad 07 april 2009 - 07:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Jag får mest tankarna på ett gammalt talesätt när jag läste denna nyhet.

"Det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna..." :)

#8

Postad 07 april 2009 - 08:16

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Man har nog betydligt bättre marginal på kablarna än på högtalarna i detta fallet...

#9

Postad 07 april 2009 - 08:47

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
När dom kyler ner materialet så där mycket.

Det kallas väl Supraledande?
(Om jag inte miss minner mig ifrån Elektricitet och Magnetism läran i skolan)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 07 april 2009 - 08:47.


#10

Postad 07 april 2009 - 09:20

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0
Finns de bara som single wire? Borde ju finnas tri wire-versioner, eftersom de är avsedda att användas tillsammans bl.a. med AV S3/Si6.

#11

Postad 07 april 2009 - 09:37

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Priserna är än så länge tagna från de danska riktpriserna och räknat på kronkursen igår den 6:e april. I Sverige är det Ljudtema som håller i distributionen och det återstår att se vilka priser de kan förhandla till sig för den svenska marknaden och vad det mynnar ut i för slutpris, de nämnda priserna i nyheten får nog därför tillsvidare ses om väldigt osäkra.
/Daniel

Redigerat av dp79.com, 07 april 2009 - 09:38.


#12

Postad 07 april 2009 - 09:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Finns de bara som single wire? Borde ju finnas tri wire-versioner, eftersom de är avsedda att användas tillsammans bl.a. med AV S3/Si6.


Håller med men det kanske kommer,då flera kunder med Audiovector lär fråga om bi + tri wire.

#13

Postad 07 april 2009 - 10:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
3000kr/m verkar ju som hittat det :)
Om du köper en sån dyr kabel så bör man en högtalare om kostar 180.000 för att det ens ska vara värt att tänka på det. Kablar för 100kr/m räcker långt för dom flesta med en normal anläggning för under 30.000.

#14

Postad 07 april 2009 - 10:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
I en anläggning för 30.000 kanske högtalarna kostar 10.000 vilket gör att 100kr/meter passar väl in i mitt 10% resonemang enligt ovan :)

#15

Postad 07 april 2009 - 12:00

Dante-San
  • Dante-San
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jag som tyckte mina 25 m som kostade 139:- på clas ohlsson var lite dyra... :)

#16

Postad 07 april 2009 - 12:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Det behöver inte bli Ytterligare en kabeltråd som spårar ur. :)

#17

Postad 07 april 2009 - 13:05

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Jag kör Supra till mina super nu :) Så ja detta är ju ett alternativ. Men hade väl tänkt att lägga 6lök med center och golvare.

Blir nog mera supra =)

#18

Postad 07 april 2009 - 13:21

Unregistered1334
  • Unregistered1334
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Finns de bara som single wire? Borde ju finnas tri wire-versioner, eftersom de är avsedda att användas tillsammans bl.a. med AV S3/Si6.


Har mailat följande till audiovector:

Hi!

Great news that you are now launching your very own speaker cables. I have been waiting for this for a long time.

Of course, I - and others with me - who do not have monoblocks for each speaker terminal but instead own a single terminal integrated amplifier eagerly wonders will it be possible to get a single to triwire cable 4 less than astronomical sums. Will it?

Please, tell me there is some light in the tunnel.

Kinde regards,

Fredrik, Sweden

Current Setup: Densen B-410; Densen B-130; Mi3 Signature SE; Qunex 4s; TaraLabs Helix 6 & 8.

#19

Postad 07 april 2009 - 14:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

"Enligt Audiovector själva innebär NCS att materialets molekylstruktur återställs vilket gör att motståndet i kabeln ska vara minimalt"



Spännande....

"Alla tre kablar är mjuka och böjbara då man enligt Audiovector lätt tappar i ljudkvalitet när man bygger styva kablar"


Haha, det dummaste jag någonsin hört...! :P

Köper du någon av Zero Compression-kablarna så får du även med en microfiberduk så att du ska börja rengöra kontaktytorna var tredje månad för att få bort föroreningar som ger upphov till harmonisk distorsion. Om det verkligen är hörbart låter vi vara osagt men lite städning skadar väl aldrig?


Helt rätt, städa är alldrig fel :) snällt av dem att skicka med en städ trasa! :lol:

så att du själv ska kunna bilda dig en uppfattning om vad kablarna går för.


För det priset tycker jag den borde kunna tvätta av sina anslutningar själv, det åtminstone... det här e ju som att köpa en hammare och skita i spiken... helt oanvändbart för det kommer ju inte att fungera någe bra om du inte använder trasan ju, smutsiga anslutningar kan man ju inte ha... och det ska väll ände inte du behöva ligga och krypa för att göra.
Neee, jag e pessimistisk... :P

#20

Postad 07 april 2009 - 15:30

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Jag får mest tankarna på ett gammalt talesätt när jag läste denna nyhet.

"Det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna..." :)

Tänkte exakt likadant! Iofs inte överraskande att högtalartillverkarna vill vara med och tjäna slantar på att många tror att en bra kabel måste kosta mycket. Skulle vara kul om man kunde hitta några bilder inifrån olika högtalare från Audiovector och se hur mycket krut de lagt på internkablaget genom åren. Någon som kan bidra med bilder får gärna göra så.

Helt rätt, städa är alldrig fel snällt av dem att skicka med en städ trasa!


F*n för det priset borde de kunna skicka med en "städtant" (modell "puma"). :lol:

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 07 april 2009 - 15:31.


#21

Postad 07 april 2009 - 17:33

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Tänkte exakt likadant! Iofs inte överraskande att högtalartillverkarna vill vara med och tjäna slantar på att många tror att en bra kabel måste kosta mycket. Skulle vara kul om man kunde hitta några bilder inifrån olika högtalare från Audiovector och se hur mycket krut de lagt på internkablaget genom åren. Någon som kan bidra med bilder får gärna göra så.


F*n för det priset borde de kunna skicka med en "städtant" (modell "puma"). :lol:



:)
Sånt man vill veta om hur kablaget ser ut?
Kunde ej låta bli att titta.

Första bilden är lite halv dålig men man ser i allafall kablarna till diskanten.

Dom två nedre bilderna är i en K-X

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  003.JPG   3,86MB   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  008.JPG   3,72MB   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  011.JPG   4,24MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av _FredriK_, 07 april 2009 - 17:37.


#22

Postad 07 april 2009 - 19:51

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

:)
Sånt man vill veta om hur kablaget ser ut?
Kunde ej låta bli att titta.

Tack! Hoppas vi kan hitta fler för det är ganska intressant imo när de nu hävdar att det är vettigt med kablar för närmare 20 000 kr till deras högtalare. Det som syns på dina bilder är säkert utsökt bra kablar (till priset av 20 kr/m?).

Någonting säger mig att fler högtalartillverkare kommer att hänga på och även "snitsa" upp internkablaget till nackdel för det "nononses-synsätt" som tycks ha varit hittills. Dyrkabelföreteelsen är väl ett relativt nytt påfund och det kan nog bli vanligare att bla högtalartillverkare vill vara med och tjäna lite på ett hörn. Synd i detta fallet för jag tycker annars Audiovector generellt har en mycket trevlig ljudbild (några modeller en aning vassa i det övre registret).

Första bilden är lite halv dålig men man ser i allafall kablarna till diskanten.

Halvdålig? Undra hur dina dåliga bilder ser ut då... :P :lol:

#23

Postad 07 april 2009 - 20:28

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Skulle va kul o veta va delarna och tillverkningen kosta. specifikationen på den dyrare e ju helt ok.
Motstånd : 0,12 Ohm/m.
Kapacitet: 81 pF/m.
Induktans: 0,82 uH

Kan inte nån mäta sina Supra kablar.
Annars kan jag göra det, men först imorgon.

Redigerat av passan1, 07 april 2009 - 20:29.


#24

Postad 07 april 2009 - 21:01

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Halvdålig? Undra hur dina dåliga bilder ser ut då... :P :P



Ja du ska bara veta. Nä men golvaren ville jag inte öppna för helst vill jag inte veta hur det ser ut. :)
Man får väl hoppas att Audiovector tycker att kablaget är fulländat och kan ej uppgraderas :lol:

Och att det är kabel menllan förstärkare och högtalare som man kan jobba på mer.

Tror att det är ganska vanligt för det man inte ser lider man inte av hehe

#25

Postad 07 april 2009 - 22:35

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Dyrkabelföreteelsen är väl ett relativt nytt påfund och det kan nog bli vanligare att bla högtalartillverkare vill vara med och tjäna lite på ett hörn.


Nytt o nytt Audioquest har funnit i drygt 20 år.

#26

Postad 07 april 2009 - 23:18

Unregisteredf2107117
  • Unregisteredf2107117
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

När dom kyler ner materialet så där mycket.

Det kallas väl Supraledande?
(Om jag inte miss minner mig ifrån Elektricitet och Magnetism läran i skolan)


Ämnen kan vara supraledare när de är nerkylda, ännu så länge har man inte lyckats ta fram något ämne som är supraledande i rumstemperatur.
Vill minnas att det ämne som man lyckats får supraledande vid högst temperatur är bly. Minns dock inte temperaturen, men vet att det var långt under 0-punkten. (Typ 150 grader minus eller något)

#27

Postad 08 april 2009 - 02:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Nytt o nytt Audioquest har funnit i drygt 20 år.

Det ser jag som relativt nytt, speciellt om man ser till bredden och uppmärksamheten (marknadsvärdet) som nog är betydligt nyare. Undra om det handlade om cryogenisk nedkylning och rodiumpläterade kontakter även på 80- och 90-talet? Att man försöker skapa behov för att vidga marknaden är ju inget nytt eller specifikt för ljud. Brukar kallas för utveckling... ;)

Skulle vara kul att se dessa företags produktbeskrivningar från den första tiden. Något säger mig att de var lite mer jordnära då men jag kan ju ha fel... De kanske körde med sina märkliga processer och uttryck redan då eller var det mer "nononsens" över det hela?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 08 april 2009 - 02:51.


#28

Postad 08 april 2009 - 08:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

F*n för det priset borde de kunna skicka med en "städtant" (modell "puma"). :P


Jo jag menar ju det... tycker det va lite lågt faktiskt.... ;)

hemservice några månader tycker jag skulle ligga i bra nivå med priset!

#29

Postad 08 april 2009 - 14:55

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Tror att Finanskrisen tar fram alla tips o tricks man ba kan för att mjölka fram lite stålar.
Jag hoppas det straffar sig om det inte bevisligen är värt varenda krona.

#30

Postad 08 april 2009 - 15:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Den som köper någon av deras kablar får gärna skriva och berätta vad den gillar dom. ;)

#31

Postad 08 april 2009 - 16:07

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Den som köper någon av deras kablar får gärna skriva och berätta vad den gillar dom. ;)



Blir nog kablaget till Super. Hoppas dom mailar svarar snart ang bi-wire eller tre-wire.

Såg att dom satt våren som datum för tillgänglighet.

Redigerat av _FredriK_, 08 april 2009 - 16:30.


#32

Postad 08 april 2009 - 16:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja just du har mailat,snart måste ett svar komma. ;)

#33

Postad 08 april 2009 - 16:38

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Ja just du har mailat,snart måste ett svar komma. :P



;) Nej jag har inte mailat utan en annan eldsjäl i tråden.

#34

Postad 08 april 2009 - 16:48

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Tror "risken" för att ni får svar är rätt liten. Tyvärr.

#35

Postad 08 april 2009 - 20:28

Unregistered1334
  • Unregistered1334
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jo, jag befarar det också. Har mailat vid flera tillfällen tidigare och fick för mig att "risken" möjligen kunde öka om jag postade det här.. men men vi fålase. Svar vidarbefodras givetvis, isf.

#36

Postad 09 april 2009 - 21:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Audiovector har hittat ett sätt att dryga ut kassan. Lite lågt kan man tycka, men det finns ju redan en etablerad marknad för dyrkablar... Tänk så mycket högre marginaler det blir också. Får de sålt ett par högtalare med tillhörande kablar så tjänar de förmodligen mer på kablarna. Making money, the easy way...

Sladden till mitt strykjärn är förövrigt också väldigt lätt att böja - smidig och bra.

#37

Postad 09 april 2009 - 21:42

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Den dyrare Avantgarde-kabeln kostar runt 18 000 kronor för 2 x 3 meter och givetvis har Audiovector använt sig av sin ”nedkylningsteknik” som de kallar för NCS. Enligt Audiovector själva innebär NCS att materialets molekylstruktur återställs vilket gör att motståndet i kabeln ska vara minimalt.


Vilket j***la trams.
Hur kan man kyla ner en kabel mellan en förstärkare/slutsteg och högtalare ?? :wub:
Får man med nån sorts pump som pumpar runt nåt kylmedia i kablarna ?

/C

#38

Postad 09 april 2009 - 21:42

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0

Sladden till mitt strykjärn är förövrigt också väldigt lätt att böja - smidig och bra.


Sladden till mitt strykjärn är riktigt snygg med kabelstrumpa och allt. Skall faktiskt ta tillvara på den sladden när den pensioneras, perfekt högtalarkabel!

#39

Postad 10 april 2009 - 08:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Vilket j***la trams.
Hur kan man kyla ner en kabel mellan en förstärkare/slutsteg och högtalare ?? :wub:
Får man med nån sorts pump som pumpar runt nåt kylmedia i kablarna ?

Nja det som menas är säkert det som många andra kallar Kryogensisk nedkylning. En process där man kyler, i detta fallet, rejält ned det ledande materialet i kablen vilket har visat sig påverka ned på molekystruktur om jag kommer ihåg rätt. Att denna metod har letat sig tii dyrkabeltillverkarna är imo troligen bara för att de skall få ännu ett argument till ett högt pris och skapa förväntan hos potentiella kunder. Finns inget som säger att en icke nedkyld kabel inte fungerar lika bra så du har nog troligen ändå rätt i att det är ett "j***la trams".

Man vill hela tiden få oss att tro att nyare och dyrare är bättre, även när det gäller något så relativt enkelt som att föra en okomplicerad elektrisk ström från A tll B.

#40

Postad 10 april 2009 - 09:36

Unregistered1532
  • Unregistered1532
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Blir nog kablaget till Super. Hoppas dom mailar svarar snart ang bi-wire eller tre-wire.

Såg att dom satt våren som datum för tillgänglighet.


Kollar man i ditt galleri så ser det ut som om kablar är det sista du ska lägga pengar på. =/

Fixa rummet ffs

#41

Postad 10 april 2009 - 10:57

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Kollar man i ditt galleri så ser det ut som om kablar är det sista du ska lägga pengar på. =/

Fixa rummet ffs



Jo kanske kan se så ut men varför ska jag fixa ett rum när jag ändå ska flytta?
Nya vardagsrumet ska fixas innan jag kommer plocka upp allt igen. :)
Det gör mig inte så mycket om rummet är skit, huvudsaken att det låter gudomligt.

#42

Postad 10 april 2009 - 12:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Härligt när ska du flytta ?

#43

Postad 10 april 2009 - 13:15

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Härligt när ska du flytta ?



ja lite off topic men vi flyttar till hus 1 Maj :)

#44

Postad 11 april 2009 - 20:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo, va trevligt :P

Men vänta då tills dess och lägg några kronor på en snygg akustik fix i det rummet, kommer att ge väldigt mycket !!!

#45

Postad 11 april 2009 - 20:55

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
"... att materialets molekylstruktur återställs vilket gör att motståndet i kabeln ska vara minimalt. " eh ...
Koppar har i alla normalfall FCC struktur ...




Nja det som menas är säkert det som många andra kallar Kryogensisk nedkylning. En process där man kyler, i detta fallet, rejält ned det ledande materialet i kablen vilket har visat sig påverka ned på molekystruktur om jag kommer ihåg rätt. Att denna metod har letat sig tii dyrkabeltillverkarna är imo troligen bara för att de skall få ännu ett argument till ett högt pris och skapa förväntan hos potentiella kunder. Finns inget som säger att en icke nedkyld kabel inte fungerar lika bra så du har nog troligen ändå rätt i att det är ett "j***la trams".

Man vill hela tiden få oss att tro att nyare och dyrare är bättre, även när det gäller något så relativt enkelt som att föra en okomplicerad elektrisk ström från A tll B.



Alltså, jag blir fan förbannad över sådant skit snack. Vad kan du om metallurgi ? Uppenbarligen inte ett smack!

#46

Postad 12 april 2009 - 06:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Alltså, jag blir fan förbannad över sådant skit snack. Vad kan du om metallurgi ? Uppenbarligen inte ett smack!

Nej jag kan bara det jag läst mig till. Gissar att du menade "de" och inte "du"? Nedkylningen skall enligt Audiovector vara bra för transienterna. :P

#47

Postad 14 april 2009 - 09:47

Unregistered1334
  • Unregistered1334
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Har mailat följande till audiovector:

Hi!

Great news that you are now launching your very own speaker cables. I have been waiting for this for a long time.

Of course, I - and others with me - who do not have monoblocks for each speaker terminal but instead own a single terminal integrated amplifier eagerly wonders will it be possible to get a single to triwire cable 4 less than astronomical sums. Will it?

Please, tell me there is some light in the tunnel.

Kinde regards,

Fredrik, Sweden

Current Setup: Densen B-410; Densen B-130; Mi3 Signature SE; Qunex 4s; TaraLabs Helix 6 & 8.


Fick nyligen svar från AV, se nedan. Jag svarade med att de möjligen kunde ha jumpers tillgängliga redan nu ändå - alla lär väl inte, som jag skrev, ha separata monoblock för respektive terminal. För ärligt talat, hur lockande är det kapa till jumpers själv av en ny kabel man just inhandlat för 8 tusen pix. Inte så väldigt va?
Ni som äger de exklusivare modellerna av AVs högtalare, ivf från Signaturerna och uppåt lär väl ha noterat att orginalbläcken inte gör någon singelwire rättvisa å ännu mindre högtalarna.. Nej, ska man konkurrera med andra kabeltillverkare, så som Chord t ex, får man nog ha med jumpers i kampanjen. Det är iaf vad jag tror..



"Hi Frederik

Good question – we have just launched the Zero Cables and are still awaiting the first responses from the marked – I of course are in no doubt that the cables will be well received – and when the first time have passed we will of course sit down and evaluate on how to move this new product group forward.


Med venlig hilsen / Best regards

Peter Stenberg

Sales Director

A U D I O V E C T O R "

#48

Postad 14 april 2009 - 12:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Kul att du fick ett svar. ;)

#49

Postad 16 april 2009 - 08:36

Unregistered1334
  • Unregistered1334
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ja, "en courtesy reply" ivf.. men inget direkt svar på frågan precis ;)

#50

Postad 16 april 2009 - 14:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
För dom pengarna .. kan man ta sig tiden att skala EKK in till ledarna ( vilket är ett jäkla jobb )
och sedan klä dessa i en snygg strumpa. Då får man minst lika bra kablar till ett minimalt pris

Vill man inte göra detta jobbet så har Audioquest kablar för mindre än 150 kr metern som
också fungerar lika bra som EKK och som är snygga att se på. Det dyra med dessa
är om man inte sätter på lite krympslang och bananer själv.

Men det skall bli kul att få ett utlåtande av någon som har förmycket pengar och som
köper dessa. Hur stor blev skillnaden och vad var upplevelsen ( i ljud räknat )

Ha en bra dag :D
Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 16 april 2009 - 14:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.