Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

#101

Postad 25 januari 2011 - 15:10

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
[quote name='Leatherface' date='Jan 25 2011, 14:43 ' post='3176574']
Ja de vet den eftersom CI+ modulen bara funkar för SD kanaler om den sitter i en CI plats.

Men eftersom denna box har stöd för CI+ i hårdvara och bara måste få mjukvarustöd så ska det ju även komma att fungera även med CI+ och på så sätt hd-kanaler. Eller?

#102

Postad 25 januari 2011 - 15:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ja de vet den eftersom CI+ modulen bara funkar för SD kanaler om den sitter i en CI plats.


Om det funkar direkt i läsaren så beror det isf på att dom har fullt Viaccess stöd i kortläsaren och då behöver man varken CA modul eller CI+.


OK, men i detta fallet är ändå CI+ meningslöst för DVB-T2 då eftersom du ändå kan köra direkt från kortet utan CA Modul.

#103

Postad 25 januari 2011 - 15:24

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Kan M9 spela in direkt till NAS utan att ha intern-, USB- eller eSata hårddisk?

#104

Postad 25 januari 2011 - 15:28

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Efter att ha fått testa Boxen av T2 variant en del så kan jag bekräfta följande:

Boxen klarar utmärkt hela Boxers utbud av HD, även betalkanaler. Vi körde in ett kort med Boxer Max + Boxer HD i den och alla kanaler gick utan problem!

Så detta är helt klart en T2 box att räkna med, istället för Sagems.

Kanon!
Fixade den EPG från luften också?


Ja de vet den eftersom CI+ modulen bara funkar för SD kanaler om den sitter i en CI plats.

Ja men denna har CI+ plats.
Dessutom har det fortfarande ingen koppling till SD eller HD. Det bara råkar sammanfalla i en del fall.

#105

Postad 25 januari 2011 - 15:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Kanon!
Fixade den EPG från luften också?


öööö tror det ;) Det stod vad programmet hette i listan, inget Internet inkopplat. Fan nu kände jag mig dum.

Tyckte den var riktigt nice, för priset iaf. Snabb, bootar snabbt, webbläsaren var bra (dock ej flash).

Redigerat av PalmiNio, 25 januari 2011 - 15:31.


#106

Postad 25 januari 2011 - 15:44

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

öööö tror det ;) Det stod vad programmet hette i listan, inget Internet inkopplat. Fan nu kände jag mig dum.

Tyckte den var riktigt nice, för priset iaf. Snabb, bootar snabbt, webbläsaren var bra (dock ej flash).

Det var mer den lite längre EPG:n som sträcker sig några dagar framåt jag tänkte på. Nåja, får du möjlighet att testa igen så...

Så inga play-kanaler då... Synd men ganska väntat.

Nåja. Eftersom netonnet säljer den så kan man ju alltid köpa, testa i upp till 2 veckor och är man inte nöjd så är det bara att gå tillbaka med den. De har väl öppet köp på allt om jag fattat rätt.

Redigerat av matbl, 25 januari 2011 - 15:45.


#107

Postad 25 januari 2011 - 15:53

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Kan M9 spela in direkt till NAS utan att ha intern-, USB- eller eSata hårddisk?


Har exakt samma fundering. Onödigt att ha fler diskar än NAS:en tycker jag. Hoppas någon kan testa om det fungera med NAS.

#108

Postad 25 januari 2011 - 16:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Har exakt samma fundering. Onödigt att ha fler diskar än NAS:en tycker jag. Hoppas någon kan testa om det fungera med NAS.


Den ska kunna spela in över nätverket, inget jag testat dock.

#109

Postad 25 januari 2011 - 17:09

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Men eftersom denna box har stöd för CI+ i hårdvara och bara måste få mjukvarustöd så ska det ju även komma att fungera även med CI+ och på så sätt hd-kanaler. Eller?


Den har inte stöd för det i hårdvara eftersom den aldrig godkänns, för det första måste hårdvaran certifieras av CI+ utskottet och det kommer aldrig en Linux box som man kan köra CS på godkännas.

Leatherface vet faktiskt vad han pratar om i detta fall.

Redigerat av BGPv4, 25 januari 2011 - 17:09.


#110

Postad 25 januari 2011 - 17:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

OK, men i detta fallet är ändå CI+ meningslöst för DVB-T2 då eftersom du ändå kan köra direkt från kortet utan CA Modul.

Ja det var ju precis det jag skrev.

Kanon!
Ja men denna har CI+ plats.
Dessutom har det fortfarande ingen koppling till SD eller HD. Det bara råkar sammanfalla i en del fall.

Det är bara HD kanalerna som det körs CI+ på men självklart skulle det gå köra det på SD om dom ville med.
Precis som man även skulle kunna köra t.ex DVB-T2 med på SD kanalerna.
Sen är jag fortfarande skeptisk till att den har CI+.

Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 17:15.


#111

Postad 25 januari 2011 - 18:00

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Kan M9 spela in direkt till NAS utan att ha intern-, USB- eller eSata hårddisk?


Den kan spela in över nätverket. Jag har en WLAN-kopplad M9, och en WLAN-kopplad W2003-server, och det fungerar fint att spela in till servern. Den spelar också upp från servern.

#112

Postad 25 januari 2011 - 18:12

digitalboxen
  • digitalboxen
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
toppy.se

NAS-inspelning: Du behöver inte inbyggd eller extern hårddisk. Du kan "mounta" en nätverksdisk och spela in till och upp från denna utan problem.

Redigerat av digitalboxen, 01 juni 2011 - 20:32.


#113

Postad 25 januari 2011 - 18:56

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Jag tjatar om det men det KOMMER CI+ stöd! Kan instämma med Palminio, det fungerar utmärkt.


Om du nu är så säker på detta vilket jag tvivlar på så tycker jag också att du kan lova att alla era kunder får skicka tillbaks sina Miracleboxar om det inte blir av?

#114

Postad 25 januari 2011 - 19:33

digitalboxen
  • digitalboxen
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag kan endast säga vad tillverkaren lovar mig. Lovar dem mig detta så är det det jag skriver. Inte sant?

#115

Postad 25 januari 2011 - 19:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Svara på frågan ifall du lovar pengar tillbaka om CI+ inte funkar?

#116

Postad 25 januari 2011 - 19:55

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Ja det var ju precis det jag skrev.


Det är bara HD kanalerna som det körs CI+ på men självklart skulle det gå köra det på SD om dom ville med.
Precis som man även skulle kunna köra t.ex DVB-T2 med på SD kanalerna.
Sen är jag fortfarande skeptisk till att den har CI+.

Den har CI+ i hårdvaran, det är det ingen tvekan om om inte miraclebox ljuger om vilket chip som sitter i men det finns det ingen anledning att tro.
Det som enligt produktspecen sitter i M9 är chippet St7105 från STMicro. Datablad finns här: http://www.st.com/in.../CD00209329.pdf
Som syns där så har det support för dubbla CI+ platser och dubbla smartcards vilket stämmer ganska bra med vad M9:an har...

Det här är min uppfattning angående CI+ efter att ha läst på.
CI+ är inget man kör på en kanal eller inte.
Boxer kör viaccess som CA-system. För HD-kanalerna använder man Viaccess ACS 4.0 och för SD använder man fortfarande ACS 3.0. Det är därför som alla måste ha nya kort för hd-kanalerna. Detta finns det lite om i denna spec: http://www.teracom.s.....ents Spec.pdf
Om man har inbyggd support för ACS 4.0 så räcker det med det, kortet läses direkt i den inbyggda kortläsaren. Ingen CAM behövs och CI+ eller inte är irrelevant eftersom det bara hanterar gränsnittet mot CAM:en.
Gissningsvis kräver ACS 4.0 korten att om de stoppas i en CAM så ska den klara CI+. Eller rättare sagt, de kräver en Viaccess-CAM med ACS 4.0 stöd och det finns inga sådanna som inte har CI+. Därför behövs CI+ CAM till boxers HD-kanaler om boxen inte har inbyggt viacess stöd.
Boxar med inbyggd CAM existerar säkert då det är teoretiskt möjligt men de är inte direkt vanliga (jag har aldrig sett någon ämnad för den europeiska marknaden, däremot en amerikansk).

Hoppas det hjälpte någon att förstå lite mer.

#117

Postad 25 januari 2011 - 20:02

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Anledningen till att man behöver ca-modul i CDs fall är när de slår på pairing. (Om de gör det), för de parar kort till sina egna boxar och till ca-moduler

#118

Postad 25 januari 2011 - 20:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Den har CI+ i hårdvaran, det är det ingen tvekan om om inte miraclebox ljuger om vilket chip som sitter i men det finns det ingen anledning att tro.
Det som enligt produktspecen sitter i M9 är chippet St7105 från STMicro. Datablad finns här: http://www.st.com/in.../CD00209329.pdf
Som syns där så har det support för dubbla CI+ platser och dubbla smartcards vilket stämmer ganska bra med vad M9:an har...

Det här är min uppfattning angående CI+ efter att ha läst på.
CI+ är inget man kör på en kanal eller inte.
Boxer kör viaccess som CA-system. För HD-kanalerna använder man Viaccess ACS 4.0 och för SD använder man fortfarande ACS 3.0. Det är därför som alla måste ha nya kort för hd-kanalerna. Detta finns det lite om i denna spec: http://www.teracom.s.....ents Spec.pdf
Om man har inbyggd support för ACS 4.0 så räcker det med det, kortet läses direkt i den inbyggda kortläsaren. Ingen CAM behövs och CI+ eller inte är irrelevant eftersom det bara hanterar gränsnittet mot CAM:en.
Gissningsvis kräver ACS 4.0 korten att om de stoppas i en CAM så ska den klara CI+. Eller rättare sagt, de kräver en Viaccess-CAM med ACS 4.0 stöd och det finns inga sådanna som inte har CI+. Därför behövs CI+ CAM till boxers HD-kanaler om boxen inte har inbyggt viacess stöd.
Boxar med inbyggd CAM existerar säkert då det är teoretiskt möjligt men de är inte direkt vanliga (jag har aldrig sett någon ämnad för den europeiska marknaden, däremot en amerikansk).

Hoppas det hjälpte någon att förstå lite mer.

Jag har aldrig påstått att CI+ krävs om man kör med inbyggda kortläsare.
Självklart så funkar det i inbyggda kortläsare om den stöder krypteringen.
CA moduler används bara ifall mottagaren inte stöder det.
Och man kan visst välja vilka kanaler som ska kräva CI+ eller inte.

Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 20:28.


#119

Postad 25 januari 2011 - 21:40

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Jag kan endast säga vad tillverkaren lovar mig. Lovar dem mig detta så är det det jag skriver. Inte sant?


Men det är inte vad du skrev tidigare eller hur? Ni på Digitalboxen garanterade detta.

#120

Postad 25 januari 2011 - 22:05

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Och man kan visst välja vilka kanaler som ska kräva CI+ eller inte.

Ok. Det visste jag inte. Hurdå?
Berätta gärna för jag lär mig gärna mer.

#121

Postad 25 januari 2011 - 22:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Om det ska kräva CI+ eller inte ligger ju i krypteringen.
Ett exempel är ju där Comhem kräver CI+ för alla HD kanaler förutom SVT1 HD och SVT2 HD som inte kräver det.
Och nej SVT är inte okodade utan kräver kort även dom.
Comhem kör med Conax CAS7 för HD kanalerna precis som CD.
Sen även om hårdvaran stöder CI+ i boxen betyder inte att den kommer få det precis som tidigare sagts så ska man få licens för det också och då ställs det hårda krav.
Tror inte nån Linuxbox lär få nån licens för det oavsett vad hårdvaran klarar (men jag hoppas ju att jag har fel).

Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 22:14.


#122

Postad 25 januari 2011 - 22:12

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Om det ska kräva CI+ eller inte ligger ju i krypteringen.
Ett exempel är ju där Comhem kräver CI+ för alla HD kanaler förutom SVT1 HD och SVT2 HD som inte kräver det.
Och nej SVT är inte okodade utan kräver kort även dom.
Comhem kör med Conax CAS7 för HD kanalerna precis som CD.

Ah... Då menade vi nog samma sak. ;)
För det var ungefär det jag menade med mitt resonemang om viaccess acs 3.0 och 4.0 där 4.0 används för de som kräver ci+ och 3.0 för de som inte gör det.
För comhem funkar det säkerligen lite annorlunda då de kör conax.
Men man kan inte veta exakt utan att veta hur systemen arbetar internt och den informationen får man ju knappast tag på. :P

#123

Postad 25 januari 2011 - 22:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Tja vi får väl se för min del är boxen ändå inte intressant förrän Enigma2 portats till den och visar sig funka 100%.
Största anledningen för mig med Linuxbox är opensource och all utveckling och valfrihet man får.

#124

Postad 25 januari 2011 - 23:43

digitalboxen
  • digitalboxen
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Och då menar du att med andra ord att du aldrig kommer att ha en mottagare kommer att stödja CI+?

PS! Väljer nog vilka frågor jag svarar på själv Herr Leatherface

Kompatibilitet med CI+ är väl inte detsamma som godkänd? Finns många mottagare som inte är godkända av respektive operatör men fullt kompatibla. Ett enkelt bevis på att denna mottagare har alla förutsättningar är att Boxers kort för HD och T2 kräver CI+ och som det står tidigare i inlägget så fungerar det direkt i mottagaren.

Vill du ha en godkänd mottagare finns Sagem eller varför inte Pace för dig som vill ha Viasat ;)

Redigerat av digitalboxen, 25 januari 2011 - 23:56.


#125

Postad 25 januari 2011 - 23:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Att det fungerar direkt i dom interna kortläsarna har inget med CI+ att göra.
Nej jag kommer inte ha nån mottagare med CI+ om det innebär att jag måste köra med stängd mjukvara.

Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 23:49.


#126

Postad 26 januari 2011 - 08:39

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

...Tror inte nån Linuxbox lär få nån licens för det oavsett vad hårdvaran klarar (men jag hoppas ju att jag har fel).

Enligt var jag har hört så är det Linux i Canal digitals HD-PVR box.

#127

Postad 26 januari 2011 - 08:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ja finns många boxar baserad på Linux och även Viasats box är linuxbaserad.
Men mjukvaran är inte opensource i dom utan enbart kernel, busybox och lite annat som är det.
Med linuxboxar snackar jag om boxar som är mer öppen äv operatörsboxarna och i främst då dom som är baserad på Enigma/Enigma2 som är helt opensource.
Finns repository så även du och jag kan göra ändringar i koden och det var jag gjorde på DM500 tiden och släppte egna images.

Redigerat av Leatherface, 26 januari 2011 - 08:48.


#128

Postad 26 januari 2011 - 11:59

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Enligt var jag har hört så är det Linux i Canal digitals HD-PVR box.


Jo men det är stängd programvara, bara leverantören kan göra ändringar.

Open source Linux kommer aldrig godkännas.

Det är ju bara se med facit i hand, Comhem säljer ju CI+ moduler, de fungerar bara med deras godkända boxar.

#129

Postad 26 januari 2011 - 12:08

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Jo men det är stängd programvara, bara leverantören kan göra ändringar.

Open source Linux kommer aldrig godkännas.

Det är ju bara se med facit i hand, Comhem säljer ju CI+ moduler, de fungerar bara med deras godkända boxar.


Det fungerar inte med tv-apparaternas inbyggda boxar med ci+ menar du? Eller bara de tv-apparater som comhem valt ut?

#130

Postad 26 januari 2011 - 12:43

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0

........................Kanalbyten går fort, PIP funkar mycket bra. .............

Kan du titta på två program samtidigt? Jag kan göra det på min TV och använder det ofta men ingen av mina boxar har den funktionen!

#131

Postad 26 januari 2011 - 12:48

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Kan du titta på två program samtidigt? Jag kan göra det på min TV och använder det ofta men ingen av mina boxar har den funktionen!

Ja

#132

Postad 26 januari 2011 - 17:49

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Det fungerar inte med tv-apparaternas inbyggda boxar med ci+ menar du? Eller bara de tv-apparater som comhem valt ut?


Du har en lista med dom TV-apparater som är godkända för Comhem på deras hemsida.

#133

Postad 26 januari 2011 - 17:52

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Du har en lista med dom TV-apparater som är godkända för Comhem på deras hemsida.


Ja, men ca-modulen känner väl ändå inte om den sitter i en godkänd mottagare eller inte.

#134

Postad 26 januari 2011 - 17:59

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Ja, men ca-modulen känner väl ändå inte om den sitter i en godkänd mottagare eller inte.



Jo men det är ju det som är skillnaden mellan CI och CI+ att streamingen ut inte är krypterat med CI

Innehållet är krypterat ut från CI+ modulen och hårdvaran, dvs DVB delen är ju kopplad till själva modulen som sköter dekodningen av streamen.

Redigerat av BGPv4, 26 januari 2011 - 18:00.


#135

Postad 26 januari 2011 - 17:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ja, men ca-modulen känner väl ändå inte om den sitter i en godkänd mottagare eller inte.

Nej behöver inte vara godkänd mottagare då själva CA modulen är godkänd.
Däremot så måste mottagaren ha CI+.

Redigerat av Leatherface, 26 januari 2011 - 18:00.


#136

Postad 26 januari 2011 - 18:01

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Nej behöver inte vara godkänd mottagare då själva CA modulen är godkänd.
Däremot så måste mottagaren ha CI+.


Med Comhem måste du ju ange serienummer på TV när du tecknar abonnemang med CI+ bara för att dom ska verifiera att apparaten är på godkända listan.

#137

Postad 26 januari 2011 - 18:48

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Med Comhem måste du ju ange serienummer på TV när du tecknar abonnemang med CI+ bara för att dom ska verifiera att apparaten är på godkända listan.


Ofan, håller dom på så... känns som att dom inte har med det att göra riktigt, kan dom kräva sånt?
Hur funkar det om jag går till en affär och köper en strong-modul, vägrar dom para kortet med den sen då om dom inte får reda på vad jag har för tv?

#138

Postad 26 januari 2011 - 19:48

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Nästa steg är att man måste ha en godkänd fjärrkontroll, De som inte är orginal till TV kommer således inte fungera, fjärrkontrollen skall pairas till TV och CA modul. Har du fredagsmys framför TV på en torsdagen istället kommer det en extra avgift på nästkommande räkning.Betalas inte denna i tid kommer dina fredagar att dras in och du får två st måndagar istället.
Alla kommer att beskattas för TV-tittandet istället för TV-avgift och programkort/abbonemang, detta med en fast avgift på 500 riksdaler i månaden. Du kommer då få tillgång till ett förutbestämt antal TV-timmar/månad, överskrider du detta skall du hängas ut på stadens torg för att skämmas inför folket.

Bojkotta skitet.....vart är vi på väg ?
Om ryktet stämmer försökte inte spanska C+ att paira men blev stämda så att boxtvånget togs bort igen ? Eller det var en skröna ?

#139

Postad 26 januari 2011 - 19:52

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Nästa steg är att man måste ha en godkänd fjärrkontroll, De som inte är orginal till TV kommer således inte fungera, fjärrkontrollen skall pairas till TV och CA modul. Har du fredagsmys framför TV på en torsdagen istället kommer det en extra avgift på nästkommande räkning.Betalas inte denna i tid kommer dina fredagar att dras in och du får två st måndagar istället.
Alla kommer att beskattas för TV-tittandet istället för TV-avgift och programkort/abbonemang, detta med en fast avgift på 500 riksdaler i månaden. Du kommer då få tillgång till ett förutbestämt antal TV-timmar/månad, överskrider du detta skall du hängas ut på stadens torg för att skämmas inför folket.


Hahaha! Ja, det är nog fan där det slutar. Kan dom inte bara nöja sig med att dom faktiskt har mig som kund. Såg att dom förlängt bindningstiden nu till 27 månader, det beror väl på de tre "fria" månaderna =P

#140

Postad 26 januari 2011 - 21:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Med Comhem måste du ju ange serienummer på TV när du tecknar abonnemang med CI+ bara för att dom ska verifiera att apparaten är på godkända listan.

Det kan inte stämma om man läser i denna tråden om ComHem CA-modul HD

https://www.minhembi...s...0&start=240

#141

Postad 26 januari 2011 - 21:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Ska förhoppningsvis ha en Mircalebox 9 för Com Hem på fredag. Isf blir det att testa med CA modul och se om det här med HD går eller ej.

Har ju ångerrätt på 14 dagar på abonnemanget.

Så förhoppningsvis har vi mer svar då.

#142

Postad 26 januari 2011 - 21:55

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Ska förhoppningsvis ha en Mircalebox 9 för Com Hem på fredag. Isf blir det att testa med CA modul och se om det här med HD går eller ej.

Har ju ångerrätt på 14 dagar på abonnemanget.

Så förhoppningsvis har vi mer svar då.


Det lär inte funka än, då CI+-stödet inte är aktiverat ännu...

#143

Postad 26 januari 2011 - 22:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det lär inte funka än, då CI+-stödet inte är aktiverat ännu...


Jag testar för att veta svart och vit, men har heller ej hoppet på topp.

#144

Postad 26 januari 2011 - 23:20

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Jag testar för att veta svart och vit, men har heller ej hoppet på topp.


Satpro säljer CA-modul för DVB-T2/HDTV -

"Kravet är att din digitalbox eller TV har en så kallad Common Interface-port (CI+-port för DVB-T2-mottagning) och att du har ett programkort från Boxer.
Tack vare stöd för MPEG4-avkodning* av både DVB-T och DVB-T2 kan du avkoda och se både dagens MPEG2 och MPEG4-sändningar samt HDTV-sändningar i DVB-T2/MPEG4**.
* För att kunna avkoda och se MPEG4-sändningar måste din TV vara utrustad med MPEG4-godkänd DVB-T-mottagare.
** För att se HDTV-sändningar krävs att din TV är utrustad med DVB-T2-mottagare samt CI+-port."

http://www.satpro.se...&...r=101&div=0

Betyder detta att Miraclebox i nuläget ej fungerar för mottagning av Boxers HD-sändningar?

#145

Postad 26 januari 2011 - 23:23

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Satpro säljer CA-modul för DVB-T2/HDTV -

"Kravet är att din digitalbox eller TV har en så kallad Common Interface-port (CI+-port för DVB-T2-mottagning) och att du har ett programkort från Boxer.
Tack vare stöd för MPEG4-avkodning* av både DVB-T och DVB-T2 kan du avkoda och se både dagens MPEG2 och MPEG4-sändningar samt HDTV-sändningar i DVB-T2/MPEG4**.
* För att kunna avkoda och se MPEG4-sändningar måste din TV vara utrustad med MPEG4-godkänd DVB-T-mottagare.
** För att se HDTV-sändningar krävs att din TV är utrustad med DVB-T2-mottagare samt CI+-port."

http://www.satpro.se...&...r=101&div=0

Betyder detta att Miraclebox i nuläget ej fungerar för mottagning av Boxers HD-sändningar?


Känns som att boxer inte slagit på ci+, eftersom att det fungerar på denna boxen som inte har ci+ än.

#146

Postad 27 januari 2011 - 01:24

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

Det kan inte stämma om man läser i denna tråden om ComHem CA-modul HD

https://www.minhembi...s...0&start=240


Sorry, jag skrev fel, jag menade Canal Digital, men de har inte CI+ ännu dock, de kör tester på Thor satelliten för närvarande så det är nog inte så långt fram innan dom kör igång.

#147

Postad 27 januari 2011 - 02:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Betyder detta att Miraclebox i nuläget ej fungerar för mottagning av Boxers HD-sändningar?


Funkar utmärkt utan CA modul, bara köra Boxer kortet rakt in i Miraclebox 9.

#148

Postad 27 januari 2011 - 08:34

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Är det någon som sitter med en canaldigital ca-modul och kan kolla om den klarar att koda av två kanaler samtidigt? Annars kommer ju boxen bli rätt meningslös när man kör med ca

#149

Postad 27 januari 2011 - 11:05

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Känns som att boxer inte slagit på ci+, eftersom att det fungerar på denna boxen som inte har ci+ än.

Det funkar på den här boxen med kortet direkt i kortläsaren. Då behövs ingen ca-modul och ci+ eller inte är då helt irrelevant.

#150

Postad 27 januari 2011 - 11:49

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Det funkar på den här boxen med kortet direkt i kortläsaren. Då behövs ingen ca-modul och ci+ eller inte är då helt irrelevant.


Nej förlåt nu tänkte jag fel, det är först om de slår på pairing som man behöver CA-modul. Och om då ci+-krav finns blir det problem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.