Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2951

Postad 18 september 2020 - 11:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Har också fått dagen efter från bla komplett.. inget konstigt med det  :ph34r:



#2952

Postad 18 september 2020 - 11:58

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jasså, varför kan jag inte ha tagit det?
 
Jag har kört helt standard leverans med Postnord, gratis frakt är det på alla ordrar över 500:-.
 
Eller vad menar du?

 
Eftersom du fick det så snabbt förstås.
Jag lade också beställningen på Onsdag em.
Beställningen är på väg  enl. Komplett men endast registrerad hos Postnord idag.
Du har kanske annan erfarenhet av Postnord men jag har nog aldrig fått det så snabbt som du fick nu, iaf inte till mig.
Betalar man för "snabbleverans" så blir det väl annorlunda antar jag.

Redigerat av frollic, 18 september 2020 - 14:56.


#2953

Postad 18 september 2020 - 12:06

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag får alltid paket typ max 1-2 dar efter beställning från alla de mer kända och erkänt snabba onlinebutikerna.

 

Som tex Cyberphoto kan jag beställa fram till 16:30 idag och få paketet till närmsta ombud i morrn.

 

För mig är det snarare standard med så snabba leveranser.



#2954

Postad 18 september 2020 - 13:05

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jag får alltid paket typ max 1-2 dar efter beställning från alla de mer kända och erkänt snabba onlinebutikerna.

 

Som tex Cyberphoto kan jag beställa fram till 16:30 idag och få paketet till närmsta ombud i morrn.

 

För mig är det snarare standard med så snabba leveranser.

Ok, är väl lite skillnad var man bor antar jag.

Har aldrig fått det så snabbt med Postnord någon gång.

Instabox däremot, där har jag beställt på kvällen och fått det dagen därpå på em.



#2955

Postad 18 september 2020 - 13:07

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

För info går det att köpa nya fjärrkontrollen för 359 sek med fri frakt från Nvidia Sverige.

Jag äger några stycken av den äldre och en pro och nya fjärren är överlägsen den äldre.
Har inte bytt batteri på den nya än fast jag har haft den sedan den kom. Skall dock erkänna att det finns en Harmony Elite tillsammans med en Google Mini som styr hemmabiogrottan.

Vad är det som är bättre med nya fjärren? Jag ifrågasätter alltså inte - bara nyfiken.



#2956

Postad 18 september 2020 - 13:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vad är det som är bättre med nya fjärren? Jag ifrågasätter alltså inte - bara nyfiken.

1. Drivs av vanliga AAA-batterier

2. Rörelseaktiverad belysning på knappar.

3. Dedikerade knappar för volym istället för den eländiga "slidern" på den gamla som var svår att få exakt volym med.

4. Dedikerad Netflix knapp för de som gillar det.

5. Dedikerad strömknapp

6. Formgivning som gör att den ligger mycket bättre i handen

 

Säkert nåt mer jag inte kommer på just nu, men för mig är den milsvid bättre och ett självklart val.


Redigerat av masse70, 18 september 2020 - 13:39.


#2957

Postad 20 september 2020 - 19:13

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Får hem min i morgon. Funderar lite på användningsområden. Läste någonstans att man inte kan få ut Dolby Atmos med hjälp av Shielden på Netflix?

Givetvis då med ex. en kompatibel soundbar. Stämmer det? Har ingen sådan soundbar ännu men funderar på att skaffa en.



#2958

Postad 20 september 2020 - 20:11

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Får hem min i morgon. Funderar lite på användningsområden. Läste någonstans att man inte kan få ut Dolby Atmos med hjälp av Shielden på Netflix?

Givetvis då med ex. en kompatibel soundbar. Stämmer det? Har ingen sådan soundbar ännu men funderar på att skaffa en.

Atmos funkar med Netflix.



#2959

Postad 21 september 2020 - 10:28

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Grym liten maskin, köpte den vanliga dagen innan dom gjorde fel på sin pro variant....

Det jag saknar för att äntligen kunna kasta ut AppleTv är Telia Appen.


Redigerat av PBateman, 21 september 2020 - 10:29.


#2960

Postad 21 september 2020 - 12:56

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Grym liten maskin, köpte den vanliga dagen innan dom gjorde fel på sin pro variant....

Det jag saknar för att äntligen kunna kasta ut AppleTv är Telia Appen.

 

Du har inte hört något om att en sådan skulle vara på gång?

Skulle vara intressant isf.



#2961

Postad 21 september 2020 - 13:27

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Vet att det pratats om det i tråden * Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

Men inget konkret vilket är konstigt från telias sida om dom nu vill nå ut till alla med sina tjänster



#2962

Postad 21 september 2020 - 20:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

står att mina kommer i lager till den 2/10?


Den kom idag, så det var ju en trevlig överraskning🤗

Redigerat av mcmike, 21 september 2020 - 20:31.


#2963

Postad 21 september 2020 - 20:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Den kom idag, så det var ju en trevlig överraskning🤗


Härligt när det går åt det hållet! 😝

#2964

Postad 22 september 2020 - 18:52

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Håller på och pillar lite på min nya nu. Har Logitech Z906 som surroundsystem för tillfället som är kopplat med optisk kabel in i TV:n.

Ingen chans att man kan få Shieldkontrollen att fungera med den?



#2965

Postad 22 september 2020 - 21:35

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Håller på och pillar lite på min nya nu. Har Logitech Z906 som surroundsystem för tillfället som är kopplat med optisk kabel in i TV:n.

Ingen chans att man kan få Shieldkontrollen att fungera med den?

Löste det. Den här manicken verkar klara det mesta.



#2966

Postad 24 september 2020 - 16:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Testat lite nu! Och om man som mig inte vill köra stream till projektorn med HDR utan sdr, så tappar man så även Atmos spåret. Trots att jag inte hittar någon matcha bildfrekvens så påstår andra att det finns? Nä denna lever inte upp till hyllnings förväntningarna.

Laddar ned refresh rate, få se om den löser det..

Redigerat av mcmike, 24 september 2020 - 16:08.


#2967

Postad 24 september 2020 - 18:56

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Har köpt en Nvidia Shield 2017 för att prova på denna omtalade och av många uppskattade mediaspelare. Började med att ladda ner KODI appen för att kunna streama MKV mm. från en W10 PC. Och jag har fått allt att fungera men jag vill få lite råd/tips av Er som har erfarenhet.

( för info, har en Yamaha 3070 reciever och en 7.4 högtalarsetup + 4 atmoskanaler)

 

Video: Går det ställa att Nvidia Shield med KODI skickar ut native bildupplösning? Dvs. jag vill låta min Tv ta hand om skalningen?

 

Audio: Ser på recievern att Nvidia lämnar PCM vid "passtrough" ? Har jag gjort rätt här? 

 

Mer, är det någon som jämfört Nvidia Shield 2017 med Dune HD Pro 4K när det gäller bildkvalite?


Redigerat av LJN, 24 september 2020 - 18:58.


#2968

Postad 24 september 2020 - 21:07

Jpo
  • Jpo
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har en äldre shield som var ett måste på min gamla plasma. Nu har jag en sony 9005. Behöver jag shielden då...tex, netflix får jag dolby vision och atmos via tv:n, men hdr och 5.1 med shield.

Varför shield om man har en nyare tv?

Redigerat av Jpo, 24 september 2020 - 21:14.


#2969

Postad 25 september 2020 - 09:49

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Har testat min nya Pro lite nu och den har startat om flera gånger av sig själv, typ efter en timme, kört mest med Plex. Min gamla 2017 startade aldrig om...

Får testa lite mer.

Bilden verkar faktiskt lite bättre också, oklart vad det beror på.



#2970

Postad 26 september 2020 - 11:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Testat lite nu! Och om man som mig inte vill köra stream till projektorn med HDR utan sdr, så tappar man så även Atmos spåret. Trots att jag inte hittar någon matcha bildfrekvens så påstår andra att det finns? Nä denna lever inte upp till hyllnings förväntningarna.

Laddar ned refresh rate, få se om den löser det..

 

 

Funkade auto HZ med refreshrate? På netflix och alla andra appar...



#2971

Postad 26 september 2020 - 11:52

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Match content frame rate on SHIELD TV (2019)
Updated 09/01/2020 08:47 AM
Match content frame rate on SHIELD TV
The latest SHIELD Experience adds a beta feature allowing users to set their display frame rate to match the content. For most users, this feature is not needed, however, if you are sensitive to judders caused by mismatched frame rates, this feature may help.
This feature is available for all SHIELD TV, but requires new SHIELD TV remote or the SHIELD TV mobile app available on the Google Play Store or iOS App store.
This feature is in beta and may cause stability issues or may not be available on certain apps.

Instructions:
Add Match frame rate(beta) setting to Quick settings (Settings > Device preferences > System > Customize Quick Settings)
Launch app and begin playing video
Press the Setting button to access Quick settings (video must be visible in the background)
Select Match frame rate(beta)
You may see brief screen blanking as your display refresh rate becomes adjusted. Your display refresh rate will automatically be reverted once playback has stopped.

IMPORTANT TIPS:
PLEX and KODI already support automatic frame rate matching on SHIELD. This feature should not be used with those apps
Match Frame Rate can be assigned to be used with the customizable settings button. This should be used
If you use this feature frequently
If an app does not allow video playback when Quick settings is displayed
When watching Live TV content (YouTube TV, Sling, etc) commercials may be played at a different refresh rate than the video, causing the display refresh rate to be refreshed

#2972

Postad 26 september 2020 - 16:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Funkade auto HZ med refreshrate? På netflix och alla andra appar...


Nej det fungerar inte med Netflix el Disney+! Dessutom tappar man Atmos spåret om man vill som mig, se HDR material i SDR istället..

#2973

Postad 26 september 2020 - 16:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nej det fungerar inte med Netflix el Disney+! Dessutom tappar man Atmos spåret om man vill som mig, se HDR material i SDR istället..

 

Meh... jaja... men du har appleTVn istället då?

Vill också har SDR på hdr material... HDR funkar på projektorn, men blir möe bättre i SDR...



#2974

Postad 15 oktober 2020 - 18:18

Jpo
  • Jpo
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Då min sony 9005 slutat skicka ljud ut så köpte jag nyare shielden för att få dolby vision. Måste säga att ai uppskalningen funkar utmärkt, såg the wolverine på disney och det ser ut som 4k fast filmen är hd. Bra med belyst fjärr men jag gillar inte formen på den.

#2975

Postad 16 oktober 2020 - 18:25

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Då min sony 9005 slutat skicka ljud ut så köpte jag nyare shielden för att få dolby vision. Måste säga att ai uppskalningen funkar utmärkt, såg the wolverine på disney och det ser ut som 4k fast filmen är hd. Bra med belyst fjärr men jag gillar inte formen på den.


Håller med, AI upscaling på 1080p material är riktigt bra. Och kul att man kan jämföra med delad bild eller byta med en knapptryckning.

#2976

Postad 24 oktober 2020 - 10:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nej det fungerar inte med Netflix el Disney+! Dessutom tappar man Atmos spåret om man vill som mig, se HDR material i SDR istället..


Sålt min nu, ovan issues en big deal för mig personligen..

Redigerat av mcmike, 24 oktober 2020 - 10:45.


#2977

Postad 07 november 2020 - 19:40

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Arrgh! Blir galen på detta! Jag och teknik går inte ihop. Satt i timmar för att koppla ihop min dator med shielden ,gick igenom 10 olika Youtube avsnitt om hur enkelt det ska vara men jag har nog nu varit inne så djupt i datorns innersta så jag tänkte att den aldrig mer kommer att starta,meeen på något sätt så fick jag fram shielden i mitt nätverk,lyckan var total tills nu... skulle gå in via datorn och redigera lite och shielden är puts väck igen på min nätverkssida...vad f##n gör jag för fel? Någon som kan förklara hur man gör det för dummies(mig alltså)???

Redigerat av flygsfors, 07 november 2020 - 19:49.


#2978

Postad 13 november 2020 - 01:10

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Ingen? Jaja, vet inte vad jag tycker om den ändå, kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller inte, såna här saker som att jag inte får upp den på datorn, det räcker för mig att tröttna på den. Gått igenom 3-4 andra youtubeklipp om hur enkelt det ska vara men jag har inte lyckats iallafall.. Kopplade upp den via usb-port 1 på shielden till datorn så nu kan jag åtminstone komma åt hårddisken.
Saknar min Dune D1 redan...

Redigerat av flygsfors, 13 november 2020 - 01:23.


#2979

Postad 13 november 2020 - 11:13

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Ingen? Jaja, vet inte vad jag tycker om den ändå, kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller inte, såna här saker som att jag inte får upp den på datorn, det räcker för mig att tröttna på den. Gått igenom 3-4 andra youtubeklipp om hur enkelt det ska vara men jag har inte lyckats iallafall.. Kopplade upp den via usb-port 1 på shielden till datorn så nu kan jag åtminstone komma åt hårddisken.
Saknar min Dune D1 redan...

 

Testa detta   https://www.youtube....h?v=_vki_bx4zjI



#2980

Postad 20 december 2020 - 20:56

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 1
Telia Play finns som beta :)

gy2NKgm.jpg

#2981

Postad 20 december 2020 - 22:40

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0

Cool , hur funkar den? Har du fler bilder ?



#2982

Postad 21 december 2020 - 08:30

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
dXHdwrI.jpg

Har inte testat den själv (använder ComHem)

Finns även till nya Chromecast Google TV :)

#2983

Postad 21 december 2020 - 10:48

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

mmm

Hittar fortfarande inte appen på min Shield



#2984

Postad 21 december 2020 - 11:08

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

mmm

Hittar fortfarande inte appen på min Shield

 

Tror inte du kan söka efter den.

Gå till Google Play store, appkategori "Underhållning" och scrolla en bit ned så hittar du den förhoppningsvis :)



#2985

Postad 21 december 2020 - 11:30

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Finns här !

https://play.google.....telia.playplus

#2986

Postad 21 december 2020 - 12:22

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Tror inte du kan söka efter den.

Gå till Google Play store, appkategori "Underhållning" och scrolla en bit ned så hittar du den förhoppningsvis :)

Kanon, tack. Hittade den



#2987

Postad 21 december 2020 - 12:28

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Skoj att det äntligen händer något från Telias sida.

 

Jag gick via en dator och play.google.com för att installera appen. Jag sökte på "Telia Play" och valde att installera. Väl här får man välja på vilken enhet man vill installera appen på. Här har jag aldrig kunnat välja Shielden förut. Nu gick det.

 

Testade lite snabbt (5 minuter) och det fungerar helt okej. Inte världens smidigaste system men det kommer nog bli bättre vad det lider. Saknade bl.a att bläddra i en tablån. Där har faktiskt deras digitalbox ett riktigt smidigt system, höger och vänster bläddrar mellan kanalerna och upp och ner scrollar tidsmässigt på vald kanal. Och till slut när du hittar vad du vill se så trycker man bara ok så tas man till rätt kanal och program. Saknar naturligtvis också funktionen att "starta om" ett program. Suveränt då man vill se en film på t.ex 4an och vill kunna hoppa över reklamen.



#2988

Postad 14 januari 2021 - 22:03

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Dplay / Discovery Plus ger riktigt dålig bild på Shielden. Använder man appen i telefonen och castar är det bra kvalitet.

Någon inställning man kan kolla eller är det appen som inte är 100?


/Jocce

#2989

Postad 16 januari 2021 - 01:01

k struttson
  • k struttson
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Hur är fläktljudet på Pro 2019 varianten?



#2990

Postad 16 januari 2021 - 01:34

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hur är fläktljudet på Pro 2019 varianten?


går ej höra.

#2991

Postad 12 april 2021 - 17:46

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Köpte precis en Nvidia Shield TV (2019) och är supernöjd förutom ett problem jag har med Dolby Vision läget. När jag sätter på det bildläget så laggar boxen både när jag streamar något och i menyer. Vad kan vara fel? Den är kopplad genom en soundbar som stöder Dolby Vision och upp i en LG Oled TV.


Redigerat av uberweiss, 12 april 2021 - 17:47.


#2992

Postad 24 juli 2021 - 11:40

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande kvar samma Shield som jag beställde från USA i samband med att den släpptes 2015 - fungerar fint :)

 

Det enda jag (möjligtvis) saknar är Dolby Vision HDR som finns på 2019 modellen.

 

Är det någon som använder Kodi på Shield 2019 och spelar upp Mkv filer med Dolby Vision HDR ? 

 

Vad tycker ni ? Fungerar det bra ?



#2993

Postad 24 juli 2021 - 17:03

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande kvar samma Shield som jag beställde från USA i samband med att den släpptes 2015 - fungerar fint :)

 

Det enda jag (möjligtvis) saknar är Dolby Vision HDR som finns på 2019 modellen.

 

Är det någon som använder Kodi på Shield 2019 och spelar upp Mkv filer med Dolby Vision HDR ? 

 

Vad tycker ni ? Fungerar det bra ?

Det fungerar ok. Tycker Apple TV gör ett bättre jobb, bildmässigt.



#2994

Postad 24 juli 2021 - 17:31

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

O

 

Det fungerar ok. Tycker Apple TV gör ett bättre jobb, bildmässigt.

OK, men du kan inte ha testat Dolby Vision med Kodi på AppleTV ?

(eftersom jag har nya AppleTV själv och har testat Dolby Vision i Mkv på både MrMC och Kodi via Xcode och det fungerar tyvärr inte)

Är inte intresserad av hur Dolby Vision fungerar i exempelvis Netflix



#2995

Postad 24 juli 2021 - 18:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

O

OK, men du kan inte ha testat Dolby Vision med Kodi på AppleTV ?

(eftersom jag har nya AppleTV själv och har testat Dolby Vision i Mkv på både MrMC och Kodi via Xcode och det fungerar tyvärr inte)

Är inte intresserad av hur Dolby Vision fungerar i exempelvis Netflix

Kodi är krånglig att få till på apple tv, am måste väl sideloada etc, men infuse sköter det galant.
Tycker fö apple tv är bättre överlag än shielden...  vant mig mer vid infuse och plex nu än kodi... trodde jag aoldrig skulle hända  :ph34r:


Redigerat av Garrett, 24 juli 2021 - 18:43.


#2996

Postad 24 juli 2021 - 20:16

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Ja, jag sideloadar Kodi på AppleTV via Xcode, men HDR fungerar inte där ännu.

På MrMC fungerar endast HDR10 på AppleTV

 

Frågan är ju om Dolby Vision fungerar i Mkv på Infuse eller Plex ?

 

Men det jag egentligen undrar är ju om någon testat Mkv filer med Dolby Vision i Kodi på Shield 2019 - man måste antagligen ha specialversionen för Kodi som finns här



#2997

Postad 24 juli 2021 - 23:55

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 2

Ja, jag sideloadar Kodi på AppleTV via Xcode, men HDR fungerar inte där ännu.

På MrMC fungerar endast HDR10 på AppleTV

Frågan är ju om Dolby Vision fungerar i Mkv på Infuse eller Plex ?

Men det jag egentligen undrar är ju om någon testat Mkv filer med Dolby Vision i Kodi på Shield 2019 - man måste antagligen ha specialversionen för Kodi som finns här

Ja, jag har kört ovan länk i flera månader och Dolby Vision MKV filer fungerar fint, förövrigt så förstår jag inte de som tycker Apple TV är bättre som inte kan spela upp Dolby ATMOS TrueHD.

Redigerat av Gilgamesh1, 24 juli 2021 - 23:55.


#2998

Postad 25 juli 2021 - 07:37

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Ja, jag har kört ovan länk i flera månader och Dolby Vision MKV filer fungerar fint, förövrigt så förstår jag inte de som tycker Apple TV är bättre som inte kan spela upp Dolby ATMOS TrueHD.

OK, tack :)



#2999

Postad 26 juli 2021 - 10:58

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Har nu testat några olika klipp med Dolby Vision HDR inbakade i Mkv filer på dessa mediaspelare:

 

Amazon FireTV stick 4K

Chromecast GoogleTV

Nvidia Shield 2019

Oppo 203

 

Resultaten blev blandade, har bla ett klipp som tappar frames på samtliga spelare (inklusive Oppo 203) men fungerar OK på Nvidia Shield 2019.

 

Bäst resultat fick jag inte med specialversionen av Kodi (19) utan med den "vanliga" versionen av Kodi (19.1) när jag aktiverat Dolby Vision i menyn på Nvidia Shield.

 

Det var dock knappast något vetenskapligt genomfört test (saknar en del kunskaper), men kan iallafall konstatera att det fungerar bra på Shield :)

 



#3000

Postad 07 december 2021 - 03:46

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Antar att det skedde efter midnatt, var inne i CMore-appen, hade sett klart en film och skulle starta upp en ny, men blev utkastad ur appen och tillbaka startsidan, med ett nytt menyutseende där det prånglades reklam på över 50% av bildytan, första var för nån film eller serie på Disney+. 

För att komma till Settings uppe i högra hörnet krävdes det två eller tre extra tryck jämfört med normalt, varvid hela startskärmen skulle uppdateras och visa mer ointressanta saker. Efter en stunds letande så insåg jag att det gick inte att stänga av idiotin från Home Screen-settings. Hittade på NVidia's forum att detta är nånting som rullats ut sen några månader tillbaka i andra delar av välden, verkar kommit hit först nu? Inte en enda användare verkar uppskattat det, och enda lösningen är tydligen att avinstallera alla uppdateringar på Android TV Home-systemappen. Ytterligare en app som inte kommer uppdateras mer, fören jag läst att det går att stänga av tramset.

Jag ligger för övrigt kvar på 8.2.1, var så mycket skräckhistorier om brickade enheter när 8.2.2 och 8.2.3 kom så jag har inte vågat bry mig, 8.2.1 funkar(dock fungerar match frame rate som snabbval på fjärren lite illa med Netflix, filmerna stoppar ofta så fort Shiel'en anpassat frekvensen, och man får starta upp dom på nytt, och med DIsney+ tror jag inte det fungerar alls. Nån som vet om detta fungerar bättre i 8.2.3? Annars är väl just en helautomatisk match frame rate-funktion det enda om skulle få mig att vilja uppgradera.

Det fanns två olika tredjeparts-appar i Store som gjorde jobbet, men båda har slutat uppdateras, och fungerar inte längre sist jag provade så jag slängde väck dom.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.