Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DALI Concept 8 vs Canton GLE 409 eller något bättre

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 september 2008 - 15:55

Campaigner
  • Campaigner
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Bara nämner att jag är nybörjare på HiFi och kan inte mycket om det så det finns grundläggande saker jag inte kan.


Var på HiFi klubben med min provskiva och lyssnade på DALI Concept 6 & 8 och fastnade för 8:an (alla andra golvare där är utom min prisklass).

Var på Mediamarkt här i Malmö igår och pratade med HiFi försäljaren där som sa att Canton GLE 409 slår DALI Concept (kommer inte ihåg om det var 8:an eller alla Concept). Tar GLE 409 verkligen 10:an också..?

Han rekommenderade GLE 409 (som kostar 5000 eller 6000 och inkluderar front, bak och center) framför alla andra golvare de har (i HiFi rummet). Inklusive en som kostar 9000!! Rekommenderade även en Onkyo förstärkare för 5500:- som inte var den dyraste på långa vägar.

Undrar om han får större provision för vissa grejer som säljs eller om han verkligen menar att de grejer han rekommenderar är bättre. Han sa att han tyckte att GLE 409 var klart bäst av golvarna de har.
Jag nämnde att folket här tyckte DALI kanske var det bästa sen mikrovågsugnen (fick det intrycket) och han uppmanade mig att fråga vad ni tycker om Canton 409 (som jag aldrig hört talas om). Kanske även finns nåt bättre i de prisklasserna....

Undrar också om de har nån ännu bättre serie (läst nåt om Chrono men det ska ju inte vara någon avsevärd skillnad)

#2

Postad 28 september 2008 - 17:05

AndersPa
  • AndersPa
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Jag skulle rekommendera att du lyssnar på: