Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frågor ang biosoffa/recliner

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 januari 2014 - 23:05

Fraden
  • Fraden
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hallå hallå.
Har lite frågor ang biosoffor/recliner.

Då vi ska skaffa projektor så vill även frugan att vi ska byta ut vår gamla hörnsoffa.
Har sökt runt lite, och det verkar som om Mio´s Enjoy ( https://www.mio.se/p.../enjoy/25932773 ) dyker upp i rätt så många sammanhang.
Fastnade för denna soffan (har dock inte hunnit provsitta den ännu), men efter några minuter sökning på nätet så hittade jag även ett par andra intressanta soffor.

Min undran är om någon utav er har provat någon utav dessa soffor, alternativt har dom i sitt hem?

Vi börjar med Mio Enjoy:
https://www.mio.se/p.../enjoy/25932773

Sedan kan vi ta:
http://www.möbler247...io-grupp-detail

Hittade även den här som jag inte riktigt gillar utseendet på:
http://www.moblera-h...rod_grp-s1%2F64

Samt en som jag blev riktigt intresserad utav pga priset + el-justeringen:
http://www.klubbkompis.se/oscar-modul

Den sista (Oscar) skulle gå på 12575:- inkl frakt för 4st sittplatser.

Då vi är just 4st personer i hushållet så är en 4-sits ett krav.

Redigerat av Fraden, 19 januari 2014 - 23:09.


#2

Postad 19 januari 2014 - 23:50

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 1
Jag har själv precis köpt en biosoffa från klubbkompis :) Den är riktigt skön att sitta i kan jag lova och reclinerna funkar mycket bra de med :) Köpte min som en tvåa med kaffebord. Som extra pluss så körde de själva ut soffan och lastade in den i huset åt mig oxå :) Montering gick snabbt och enkelt det med :)

Redigerat av film-fanatiker, 19 januari 2014 - 23:52.


#3

Postad 20 januari 2014 - 01:30

Fraden
  • Fraden
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Låter ju bra.
Har du provat Enjoy från Mio?
Tänkte om du hade något att jämföra med.

#4

Postad 20 januari 2014 - 07:30

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 1
Nej tyvärr inte, detta är min första biosoffa. Men den är säkert minst lika skön som den här :) Varför jag valde just denna var för att den gick bäst ihop med övriga stilen i mitt biorum samt den var inte så jätte dyr heller.

#5

Postad 20 januari 2014 - 07:54

POi
  • POi
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 2
Jag har också oscar från kk B) .. väldigt nöjd, sköna att sitta/ligga i och verkar vara av vettig kvalité.

#6

Postad 20 januari 2014 - 10:43

Fraden
  • Fraden
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon som har 4st sittplatser?
Tänkte om ni har något mått att bjuda på :).

Är lite tveksam till att vi får plats med 4st sittplatser. Är dock ett måste då vi är 4st som sagt var i familjen.

Edit: Ringde till Klubbkompis och frågade efter innermåtet mellan armstöd till armstöd.
Dom skulle återkomma

Redigerat av Fraden, 20 januari 2014 - 11:15.


#7

Postad 20 januari 2014 - 11:37

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 1
Med två st fåtöljer med ett armstöd (en med vänster och en med höger armstöd), två st kaffebord/kopphållare, samt paket med två enkel fåtöljer utan armstöd så får jag det till 422cm totalt.

Men sen vet ju inte jag hur du tänkt bygga upp den, man kan ju som sagt välja att inte ha kaffebord, men de är praktiska dock.

Mvh

Redigerat av film-fanatiker, 20 januari 2014 - 11:38.


#8

Postad 20 januari 2014 - 11:40

Fraden
  • Fraden
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Har fått mått utav dom nu.

Detta gäller 1+2+1 inkl bord.

Innermått armstöd till armstöd = 3480mm
Yttermått ryggstöd till ryggstöd 4050mm.

Med två st fåtöljer med ett armstöd (en med vänster och en med höger armstöd), två st kaffebord/kopphållare, samt paket med två enkel fåtöljer utan armstöd så får jag det till 422cm totalt.

Men sen vet ju inte jag hur du tänkt bygga upp den, man kan ju som sagt välja att inte ha kaffebord, men de är praktiska dock.

Mvh


Tack, jo, fick detta mått jag med, men ville ha lite andra mått då soffan svänger med borden.

Menade så här om någon förstår :D
Bifogad fil  Oscar.jpg   43,25K   39 Antal nerladdningar

Redigerat av Fraden, 20 januari 2014 - 11:43.


#9

Postad 27 juli 2014 - 08:35

riger
  • riger
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hejja!

Ni nu som har haft Oscar (Klubbkompis.se) soffan en längre tid, hur fungerar den?
Är den lika bra som i början? Några problem med de elektriska eller reclinern?

Har någon jämfört denna Oscar med Mio's Enjoy?

Hur var Klubbkompis.se som butik? Haft någon kontakt med dessa efter era köp?
Jag har läst både positiva och negativa omdömmen om dom....

#10

Postad 04 augusti 2014 - 08:22

POi
  • POi
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
För oss har fotöljerna varit kanon. Allt funkar perfekt och den ser inte sliten ut alls.
Ang. support; en av våra delar hade ett tryckmärke från produktion, de erbjöd sig komma och antingen fixa tryckmärket eller byta ut delen, först kunde jag försöka själv med en blöt trasa och strykjärn (stryka över tryckmärket) vilket funkade bra för mig. Någon mer kontakt har jag inte haft med dom.

#11

Postad 08 augusti 2014 - 10:31

riger
  • riger
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

För oss har fotöljerna varit kanon. Allt funkar perfekt och den ser inte sliten ut alls.
Ang. support; en av våra delar hade ett tryckmärke från produktion, de erbjöd sig komma och antingen fixa tryckmärket eller byta ut delen, först kunde jag försöka själv med en blöt trasa och strykjärn (stryka över tryckmärket) vilket funkade bra för mig. Någon mer kontakt har jag inte haft med dom.


Bra att de är villiga att ge support och verkligen hjälpa till.

Använder ni fotöljerna för vardagsbruk eller är det bara för bio/film tittande?

#12

Postad 19 oktober 2014 - 20:22

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Hur funkar elektrisk recliner? Är det "av/på" eller kan man justera det steglöst? Det vore ju suveränt!

#13

Postad 25 oktober 2014 - 18:16

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
På måndag skall jag neråt landet i jobb och råkar ha en hyrbil. Jag kommer åka till klubbkompis i Broby för att provsitta Oscar.
Den här http://www.trademax....rt3-sits-p52737 som ju verkar en perfekt ide för mig (på bakre raden sitter oftast 2 personer men ibland behövs plats för en handful barn). Ett bord eller recliner i mitten. Tyvärr visar de sig att de inte har någon recliner alls i sin butik i Helsingborg, annars hade jag testat den också.

#14

Postad 27 oktober 2014 - 19:20

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Har fått mått utav dom nu.

Detta gäller 1+2+1 inkl bord.

Innermått armstöd till armstöd = 3480mm
Yttermått ryggstöd till ryggstöd 4050mm.



Tack, jo, fick detta mått jag med, men ville ha lite andra mått då soffan svänger med borden.

Menade så här om någon förstår :D
Bifogad fil  Oscar.jpg   43,25K   39 Antal nerladdningar


Nu sitter jag på hotellet och funderar efter besök på klubbkompis. Denna bild är fel tror jag, kombinationen som står i deras utställning och som jag mätte är mycket riktigt 420-430cm, MEN det är med 3 sitsar i mitten och två på sidan, dvs totalt 5.'

De var helt klart över förväntan i kvalitetskänsla och elmanövreringen, som kan låta fånig egentligen, ger möjlighet att ställa i vilket läge som helst. De manuella "åker" ju lite om man lutar sig bakåt.

#15

Postad 31 oktober 2014 - 09:18

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Blev en beställning på Oscar 4 bred rak soffa till bakre raden, 3:a rak soffa till främre raden.

#16

Postad 11 november 2014 - 12:51

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Jag är toknöjd med känslan och kvaliteten på Oscar soffan, långt över förväntan.
Elektrisk recliner är riktigt trevligt, då man kan "låsa" i det läge man vill (men manuella tycker jag att man liksom inte kan luta sig bakåt fullt utan att ryggstödet lutar mer än man vill.

Den ena hade en trasig söm, men de levererar en ny idag. Inga problem med det alls, men kan ju vara tips att kolla alla sömar innan man sätter allt på plats.

#17

Postad 14 november 2014 - 09:33

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Mindre toknöjd med leveransen av soffan som input. Klubbkompis är trevliga, men de levererade fel IGEN.
Skall komma en leverans igen strax, hoppas den innehåller rätt saker..

#18

Postad 15 november 2014 - 00:11

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Kul att höra att du är nöjd! Funderar själv på att köpa Oscar, 3,2,1.. Lite dyrt med 18400 som det blir med frakt dock, men du tycker dem är prisvärd med andra ord? :)

Seattle från Furniturebox ser också helt ok ut, någon här som har en sådan och kan kommentera? :)
http://www.furniture...-recliners.html

Redigerat av Unregistered9be4fd25, 15 november 2014 - 08:34.


#19

Postad 17 november 2014 - 10:33

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 1
Jag tycker nog inte det är dyrt. Provsatt mycket dyrare lösningar och var inte jättenöjd. Elektriska recliningen var ju en hit eftersom det blir "steglöst" på ett annat sätt än vanliga manuella. Jag var ganska överraskad över kvalitetskänslan vs priset. Men kolla *alla* sömar vid leverans, jag hade två delar där det inte var bra (men de var snälla med utbyte, även om det tog ett tag innan korrekta saker
Furniturebox testade jag aldrig, för det var i princip omöjligt att hitta en provsittning någonstans och det verkar osmidigt att skicka tillbaka (trots att de är bra vilkor för det).

#20

Postad 22 november 2014 - 23:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Hur styr man reclinern i Oscar? Kikat lite på Oscar i utförandet 1+2+1 utan hållare.

Någon som vet något om Leeds
http://www.moblera-h..._prod_grp-s1/64

#21

Postad 22 november 2014 - 23:45

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Hade jag fått backa och välja om något i mitt biorum så skulle jag valt elektriska recliners istället.
Jag sitter skön och bra i mina stolar, men sitter du helt avslappnad så kan läget röra sig lite vilket kan vara drygt.
Skulle vara skönt med steglösa fasta lägen.. Men får väl skylla på att jag köpte dessa i väntan på att
D-Box stolarna skulle/ska gå ned i pris.. Vill byta ut första raden men 150K x 5 + div styrboxar mm är fortfarande
lite i överkant. Försökte övertala frun att nästa steg i bion var just dessa stolar, utan att nämnt något pris så
var vi i Göteborg och provade dessa stolar... Jag var som ett barn på julafton...
Frun provade kanske någon minut innan hon sa nej det här kommer jag må illa av.
På vägen hem nämnde jag i förbifarten vad dom kostade... hon frågade om jag var intresserad på riktigt av stolarna. När svaret blev JA självklart! Blev jag nästan singel ;( så jag avvaktar ett tag till, men någon dag så...

Redigerat av Unregisteredd27f924d, 23 november 2014 - 18:31.


#22

Postad 23 november 2014 - 17:32

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Blev beställning av Oscar nu under kvällen. Dock valde vi bara 1+1 till att börja med för att utvärdera.

#23

Postad 05 december 2014 - 17:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Lite första intryck av soffan. Jag hittade inga dåliga sömmar och den är riktigt skön att sitta i samt den steglösa reclinerfunktionen är grymt trevlig.

MEN, man får fortfarande lite av vad man betalar för. "Armstöden" sitter endast med kardborre och lutar man sig över kanten, exempelvis för att sträcka sig efter en dricka, så tippar den lätt. Den lättar alltså från ihakningen till den andra soffdelen.

Stommen är ganska tunn. Vred och vände en hel del innan jag hittade en bra lösning för att montera mina rumpskakare. Men det lyckades till slut, dock inte utan pusslande för att allt skulle gå fritt och ha något stabilt att skruva i.

Över lag är jag nöjd, men kommer nog inte komplettera med fler för stunden.

#24

Postad 06 december 2014 - 11:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Bifogar bild på hur jag monterade rumpskakarna. Det är inte många centimeter till godo runt rumpskakaren när reclinern är infälld, men det gick!




Redigerat av Unregistereda299ec85, 02 mars 2015 - 19:49.


#25

Postad 08 december 2014 - 08:57

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 2

hon frågade om jag var intresserad på riktigt av stolarna. När svaret blev JA självklart! Blev jag nästan singel ;( så jag avvaktar ett tag till, men någon dag så...


Klockrent! :lol: Och damerna tror fortfarande att det finns mer makt att ta av...

#26

Postad 08 december 2014 - 11:51

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Lite första intryck av soffan. Jag hittade inga dåliga sömmar och den är riktigt skön att sitta i samt den steglösa reclinerfunktionen är grymt trevlig.

MEN, man får fortfarande lite av vad man betalar för. "Armstöden" sitter endast med kardborre och lutar man sig över kanten, exempelvis för att sträcka sig efter en dricka, så tippar den lätt. Den lättar alltså från ihakningen till den andra soffdelen.

Stommen är ganska tunn. Vred och vände en hel del innan jag hittade en bra lösning för att montera mina rumpskakare. Men det lyckades till slut, dock inte utan pusslande för att allt skulle gå fritt och ha något stabilt att skruva i.

Över lag är jag nöjd, men kommer nog inte komplettera med fler för stunden.

Armstöden som sitter med karborre tycker jag inte är något problem, för den som inte sett dem kan man ju påpeka att det är "kudden" på armstöder som sitter med kardborre, inte hela konstruktionen (bara för att klargöra). Jag skulle inte valt dem till ett vardagsrum tror jag, till bio funkar det bra. I vardagsrum vet man ju inte vad de kommer råka ut för (hoppande ungar och sådant) och där kan de ju välta.
Känner igen det där att den vill tippa. Funderar på att sätta fast dem, antingen i varandra (med en bottenplatta) eller i golvet/podiet.

Bifogar bild på hur det blev med nya soffan och även på hur jag monterade rumpskakarna. Det är inte många centimeter till godo runt rumpskakaren när reclinern är infälld, men det gick!

Aha, jag satte mina på ett annat sätt som är bra mycket sämre. Tack för tipset!

#27

Postad 09 december 2014 - 13:28

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 1
nombz:
Har du haft besök av någon som är längre än 190cm, dvs hur sitter man som lång i Oscar? De flesta recliners är för låga för mig i ryggen, övre "kudden" hamnar på skulderblad istf nacke/huvud....

#28

Postad 09 december 2014 - 15:01

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 1
Hmm, jag har en kompis som är lång som varit där ja. Han är nog inte längre än 190cm tror jag. Dubbelkollar. Skulle tro att du är lite längre (om jag minns rätt, det var ju ett tag sedan).
Jag frågade inte ut honom om det men han sa att fåtöljerna var riktigt nice.

Du får väl ta en tur ut i skogarna om du har ärende i sthlm (kanske du inte har så ofta nuförtiden).

#29

Postad 09 december 2014 - 15:44

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 1
Nästa resa till 08-land innebär definitivt ett "ping" i din riktning för att se om du är hemma och kan ta emot, som statstjänsteman reser jag dock inte lika ofta längre. Annars får man skapa ett ärende... :)
Som sagt det var länge sedan nu, din grotta är jag mycket nyfiken på! :)

#30

Postad 28 december 2014 - 20:45

suraeight
  • suraeight
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1
Funderar också på en Oscar men jag är lite tveksam till "bonded leather", det är väl något ihoplappat läder av sämre kvalitet än vanligt läder. Någon som haft en Oscar under längre tid och märkt något negativt med detta läder?

#31

Postad 02 mars 2015 - 18:19

jonaskorsen
  • jonaskorsen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hejsan , återupplivar denna tråd igen,..

var nyss inne på Möbelhuset i Östersund och provsatte deras Chicago modell, riktigt skön och snygg med mattsvart läder och vita kontrastsömmar, MEN, har samma problem med att fot/vad stödet inte orkar hålla upp benen ifall jag har stolsryggen rakt upp , utan måste fälla ner ryggstödet säkert 15cm innan benstödet " låser " fast där jag vill ha det, hur funkar el-reclinern på Oscar ? är det så att man håller in knappen så åker först benstödet upp sen ryggstödet eller är det olika knappar ? , 

sen om nån har måtten på en 1+2+1 soffa med kaffebord så vore det toppen! , 

Mvh Jonas


Redigerat av jonaskorsen, 02 mars 2015 - 18:29.


#32

Postad 02 mars 2015 - 19:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Benstödet åker ut först, sedan åker ryggstödet bakåt.

 

MEN, om man lutar sig framåt med benstödet utfällt så kommer den soffdelen (eller tja, det är egentligen fotöljer som är fasthakade i varandra) att tipp framåt.



#33

Postad 02 mars 2015 - 21:03

jonaskorsen
  • jonaskorsen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Benstödet åker ut först, sedan åker ryggstödet bakåt.

 

MEN, om man lutar sig framåt med benstödet utfällt så kommer den soffdelen (eller tja, det är egentligen fotöljer som är fasthakade i varandra) att tipp framåt.

Tack för svaret, man får väll ge f*n i att luta sig frammåt för mkt :) alt, sätta nått sorts ankare baktill på fotöljen.

hur är dom i övrigt ? , är dom " säckiga " eller är dom relativt fasta och tight form ? dvs om det känns som stoppningen ligger löst innanför skinnet och " Åker runt " , 

MVh Jonas



#34

Postad 02 mars 2015 - 21:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

De är riktigt fasta, ingen pössoffa här eller sladdrig stoppning. Ingenting man sitter och har kafferep i, men inga problem att sova en natt i ;)

 

Vad gäller att de tippar har jag ett par idéer, men inte haft ork att åtgärda.


Såg just att jag skrivit att jag var lite missnöjd med armstöden. De har inte varit några som helst bekymmer med, men kändes väldigt B som första intryck.



#35

Postad 03 mars 2015 - 17:14

jonaskorsen
  • jonaskorsen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

De är riktigt fasta, ingen pössoffa här eller sladdrig stoppning. Ingenting man sitter och har kafferep i, men inga problem att sova en natt i ;)

 

Vad gäller att de tippar har jag ett par idéer, men inte haft ork att åtgärda.


Såg just att jag skrivit att jag var lite missnöjd med armstöden. De har inte varit några som helst bekymmer med, men kändes väldigt B som första intryck.


 

tack för det snabba svaret ! , kommer beställa en så fort jag får plats i lägenheten jag renoverar just nu  :) 

Mvh Jonas


Redigerat av jonaskorsen, 04 mars 2015 - 06:38.


#36

Postad 18 mars 2015 - 11:06

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Bifogar bild på hur jag monterade rumpskakarna. Det är inte många centimeter till godo runt rumpskakaren när reclinern är infälld, men det gick!



attachicon.gifIMG_3773.JPG

Hur "höga" blir dina moddade shakers?



#37

Postad 18 mars 2015 - 11:12

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hur "höga" blir dina moddade shakers?

Kollar upp ikväll.

#38

Postad 18 mars 2015 - 20:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

De mätte 8cm till bultens topp.



#39

Postad 23 mars 2015 - 15:05

Fraden
  • Fraden
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag slog till och köpte från klubbkompis. Gjorde detta i Juli eller i Juni om jag minns rätt förra året.

Är helt klart nöjd. Dock så tycker jag att mittendelen (2st sitsar), känns som om dom har blivit lite nedsuttna.

Tycker dom lutar in mot varandra mot mitten.

Hur det är möjigt har jag ingen aning om.

 

Sedan så är dom inte helt raka i ryggstödet mot varandra när dom är uppfällda.

Och dom där mugghållarna på ena sidan har jag upptäckt att träskivan som är på sidan i framkant buktar uppåt. Vet dock ej om det har varit så hela tiden, eller i fall det har skett på senare tid.

 

Överlag är jag helt klart nöjd med denna soffa. Använder den dagligen, då det är den ända soffan som vi har.

Reclinern fungerar bra, inga problem än så länge med dessa.


sen om nån har måtten på en 1+2+1 soffa med kaffebord så vore det toppen! , 

Mvh Jonas

 

Kolla min fina teckning ovan.


nombz:
Har du haft besök av någon som är längre än 190cm, dvs hur sitter man som lång i Oscar? De flesta recliners är för låga för mig i ryggen, övre "kudden" hamnar på skulderblad istf nacke/huvud....

Min kompis är närmare 2m. Han satt bra.



#40

Postad 10 april 2015 - 15:56

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Ni som köpte Oscar soffan med 4 platser 1-2-1 vart sitter styrningen för motor reclinern till mittenplatserna?



#41

Postad 15 april 2015 - 15:42

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

De sitter på utsidan av mitten delen, dvs hamnar i mellanrummet mellan 2delen och 1 delarna. Låter som det inte vore bra, men funkar fintfint.



#42

Postad 18 april 2015 - 11:00

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

De mätte 8cm till bultens topp.

Tack för det! Funderar på dessa : http://www.ljudia.se...ass-pump-2x4ohm

De är 75mm så det borde funka fint.



#43

Postad 19 april 2015 - 21:45

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
Damen här hemma tycker vi ska köpa en ny soffa och då tänker jag recliner.
Problemet är att hitta en hon tycker ser bra ut. Någon som vet en stilren recliner soffa med divan?

Redigerat av DonRon, 19 april 2015 - 21:45.


#44

Postad 19 april 2015 - 23:18

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Gick från hörnsoffa till en soffa med både divan och schäslong. Har nu tre separata soffor varav en tvåsits med recliner. Och är det något jag vet med säkerhet är att jag aldrig mer kommer köpa en divansoffa.



#45

Postad 28 april 2015 - 17:54

AndersAx
  • AndersAx
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Funderar också på en Oscar men jag är lite tveksam till "bonded leather", det är väl något ihoplappat läder av sämre kvalitet än vanligt läder. Någon som haft en Oscar under längre tid och märkt något negativt med detta läder?

Funderar också på en Oscar men jag är lite tveksam till "bonded leather", det är väl något ihoplappat läder av sämre kvalitet än vanligt läder. Någon som haft en Oscar under längre tid och märkt något negativt med detta läder?



#46

Postad 08 maj 2015 - 10:52

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Min är över ett år nu! Inga förslitningar i lädret på varken sittytor eller övriga ställen. Används dagligen minst två-fyra timmar. Torkar av den med ljummet vatten ett par gånger i veckan när jag städar. Bild finns i mitt galleri på hur den ser ut. Mvh

#47

Postad 29 november 2015 - 12:37

TON1
  • TON1
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Någon som har yttermåttet på en vinklad 3sits?

 

Borde ju vara enligt fradens ritning 4050 - en sits utan armstöd 600 enligt klubbkompis =3450, kan det stämma?

 

Blir lite tight då jag har 4m mellan väggarna och vill ha passage på båda sidorna av soffan.



#48

Postad 02 september 2016 - 14:51

rooney
  • rooney
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Funderar på att göra om gästrummet i källaren till ett biorum - utan att förlora "gästfunktionen", men det verkar vara ett hopplöst mål. Finns det öht någon reclinersoffa med vettig bäddfunktion?



#49

Postad 07 september 2016 - 03:56

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
En fråga till er som har Oscar soffan. Hur mycket fälls ryggstöden bakåt, hur långt ut från bakvägg behöver soffan stå för att inte ta i väggen när man använder Recliner funktionen?

#50

Postad 29 september 2016 - 14:48

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Har beställt en Arizona (haga gruppen) 3 sits med 2 elrecliner ytterst 1 vanlig recleiner i mitten samt 2st "tårtbitar", någon som har någon soffa från haga gruppen?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.