Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bygga in Subwoofer i TV bänk?

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2019 - 02:02

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Hej, jag håller på att byta inriktning på mitt system här hemma. Jag går från hemmabio system till stereosystem då jag insett att musik är svårare att få välljudande och vi spelar mycket musik.

 

Jag har införskatt en XTZ class-A100 förstärkare och en LP-spelare som tar mycket plats så börjat fundera på att bygga egen TV bänk. Jag kommer satsa på att få igenom 2 st stativhögtalare hos sambon men vill fortfarande ha en subwoofer då jag tycker basen är viktig till musik.

 

Så, jag funderade på att bygga in en subwoofer i TV bänken. Är det en dålig idé då jag inte kan placera subwoofern fritt för att lyckas med akustiken eller är det inte så dumt att alltid ha den rakt framför sig?

 

Ifall min idé inte är så dum så tänkte jag nedåtriktat/-de element men kan välja att antingen ta upp lite plats i ena sidan av bänken och bygga en traditionell låda eller låta sublådan gå över hela bänkens längd och bara ta upp ca 10 cm höjd för att ändå nå drygt 70 liter. Är det någon skillnad i ljudet beroende på lådans form?

 

1 eller 2 st baselement? Jag tänkte mig 8" då jag tänker att ett mindre element är rappare än större, är som sagt till musik...

 

Bifogar en bild på hur jag tänkt att min bänk ska se ut.

Tacksam för er proffshjälp  :)

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Keepan, 27 december 2019 - 02:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.