Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Optoma HD142X

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Optoma HD142X (Projektorer) 6 4,83 (5) Inga priser

#1

Postad 12 februari 2020 - 23:39

Unregistered6cf4c590
  • Unregistered6cf4c590
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har ett problem med min Optoma, den är snart 3 år gammal och jag bytte lampa i December. Lampan small i projektorn efter cirka 3 veckor.. Projektorn klarade sig tack och lov. Häromdagen bytte jag lampa igen, Den startar upp som den ska, men när det gått runt 1 minut så börjar bilden blinka i olika färger varpå projektorn stänger av sig..Förekommer även ngn form av missljud. Har öppnat upp den och gjort rent från damm. Har kvar original lampan vilket fungerar. Jag blir inte klok på det här och vet just nu inte vad jag ska göra.. Har jag bara otur med lampor eller är det ngt annat fel ?



#2

Postad 12 maj 2020 - 07:59

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har ett problem med min Optoma, den är snart 3 år gammal och jag bytte lampa i December. Lampan small i projektorn efter cirka 3 veckor.. Projektorn klarade sig tack och lov. Häromdagen bytte jag lampa igen, Den startar upp som den ska, men när det gått runt 1 minut så börjar bilden blinka i olika färger varpå projektorn stänger av sig..Förekommer även ngn form av missljud. Har öppnat upp den och gjort rent från damm. Har kvar original lampan vilket fungerar. Jag blir inte klok på det här och vet just nu inte vad jag ska göra.. Har jag bara otur med lampor eller är det ngt annat fel ?

Lite sent svar här, har inte varit inn och läst här på länge... Men detta är nog färghjulet som måste bytas, trösten är att det kan du göra själv och det kostar inte skjortan (ca. 400 spänn). Ligger en del videos på youtube som beskriver hur man gör, det är bara att leta (om du inte hittar något på din proj kan du kolla video på HD26 som ska vara snarlik din). 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.