Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2057 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 5,55 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,5 (3) 219:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) 299:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7,67 (2) 379:-

#101

Postad 03 juli 2008 - 07:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

vivendi som äger blizzard :>


Största ägaren iaf. Activision och Vivendis speldel slås ju ihop nu under sommaren. Activision Blizzard ska ju företaget löjligt nog heta.

Rätt stort företag dock. Hårt sammarbete med Valve, äger Infinity Ward (Call of Duty), Red Octane (Guitar Hero), Pandemic Studios (Mercenaries), Neversoft Entertainment (Tony Hawk). Sammarbetar rätt hårt med iD entertainment också samt Lucas Art och Dreamworks.

Sen har Vivendi sina Blizzard och Sierra( som äger Massive Entertainment m.m).

Rätt tungt företag ändå.

#102

Postad 03 juli 2008 - 07:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Måste ju dra in nå fruktansvärt mycket pengar....

9 miljoner ggr 100 spänn/ månaden blir ju en slant :P

Kostar väl kanske en slant att hålla igång nåra servrar men

#103

Postad 03 juli 2008 - 07:51

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ja vivendi är väl för övrigt ett av dom största bolagen/holdingbolagen överhuvudtaget :>

men jao dom är väl största ägare i rätt många stora spelföretag, antar dom är mest nöjda med blizzard dock :>

massive lär dom ju inte vara helt missnöjda med heller .>

#104

Postad 04 juli 2008 - 07:55

Unregistereddb570177
  • Unregistereddb570177
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Måste faktiskt hålla med flera spelare som klagar på känslan i D3. När jag såg trailern första gången så kunde det lika väl stått WoW. Det var inte förrän Barbaren hitta på lite saker som whirlwind som jag ens fick känsla av att det kunde vara Diablo. För vafan, det går ju att ta lite ideér från ett vinnande koncept (WoW) men det här var ju bara löjligt som det såg ut nu. :)

#105

Postad 04 juli 2008 - 09:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Måste faktiskt hålla med flera spelare som klagar på känslan i D3. När jag såg trailern första gången så kunde det lika väl stått WoW. Det var inte förrän Barbaren hitta på lite saker som whirlwind som jag ens fick känsla av att det kunde vara Diablo. För vafan, det går ju att ta lite ideér från ett vinnande koncept (WoW) men det här var ju bara löjligt som det såg ut nu. :)

Tänk på att det ändå är i ett rätt så tidigt skede och mycket väl kan komma att se annorlunda ut när det är klart. Kolla bara in den stora skillnaden mellan de första bilderna från Starcraft och den färdiga produkten, går knappt att se att det är samma spel=). http://starcraft.wik...StarCraft_Alpha

Det som (tror jag) kommer vara avgörande för hur den färdiga produkten ser ut är de som spelar betan. Om de tycker att spelet är för "gulligt" så kommer nog Blizzard att lyssna på dom och ändra på spelet så att det blir det Diablo 3 som alla har väntat på sedan del 2...

Redigerat av Jack of all trades, 04 juli 2008 - 09:23.


#106

Postad 04 juli 2008 - 09:55

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Satt och kollade lite mer på det igår, framförallt screenshots. Tycker också att det är alldeles för likt WoW. Ser nästan ut som WoW fast i en annan vinkel. Hoppas verkligen att dom ändrar utseendet till att likna mer Diablo. Förstår inte denna genomsyrande av likartad look på alla deras spel. Visst finns det en hel del Diablokänsla kvar, men någon har helt klart fått för sig att "WoW looken" ska vara med i alla Blizzards spel numera.

#107

Postad 04 juli 2008 - 11:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Satt och kollade lite mer på det igår, framförallt screenshots. Tycker också att det är alldeles för likt WoW. Ser nästan ut som WoW fast i en annan vinkel. Hoppas verkligen att dom ändrar utseendet till att likna mer Diablo. Förstår inte denna genomsyrande av likartad look på alla deras spel. Visst finns det en hel del Diablokänsla kvar, men någon har helt klart fått för sig att "WoW looken" ska vara med i alla Blizzards spel numera.


Nu får du förklara dig?

"WoW looken" ska vara med i alla Blizzards spel numera."

Hur många spel är det du pratar om? Vad jag vet är det bara 2 spel som kommit efter WoW från Blizzard, StarCraft 2 och Diablo 3. StraCraft 2 är definitivt inet WoW inspirerat utan man har hållt sig sann till StarCraft 1.

"likartad look på alla deras spel."

Samma där, vadå likartad? StarCraft 1 och 2 ser ut som StarCraft sgör. WarCraft 3 och WoW är lika men de spelar sig också i samma värld. Sen att de ändra på Diablo 3 kan ju knappast göra att man kan anklaga dem för att köra samma på alla spel.

Barar för att man valt en annan stil så ser jag inget negativt i det. Diablo 2 är knappast någon fest för ögat och det känns skönt att de skapar en värld med lite mer detaljer än vad Diablo 2 bjöd på. Att gå ner i en grotta i D2 är liksom väldigt reporativt så att man i Diablo 3 skapar världar med karaktär är väl bara skönt.

Angående mörkret så tror jag skarpt på att Blizzard kommer låta spelaren kunna ändra på hur mycket ljus där är i spelet.

Redigerat av PalmiNio, 04 juli 2008 - 11:20.


#108

Postad 04 juli 2008 - 12:38

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Instämmer med PalmiNio, Warcraft och WoW utspelar sig i samma värld och det är stora skillnader mellan de spelen och Starcraft spelen. Tyckter också att Diablo 2 kan bli för repetivt då det är små egentliga skillnader på varje "nivå".

Jag diggar det jag sett från Diablo 3 skarpt och Blizzards känsla för detaljer (som när Barbaren hugger med sin yxa och drapperierna rör på sig av vindpusten) visar att dom tagit Diablo ett steg längre (för att inte tala om möjligheten att använda miljön). Faktiskt så är detta nog så nära de kan komma Biowares spel utan att för den skull bli ett fullfjädrat Rpg=).

Redigerat av Jack of all trades, 04 juli 2008 - 12:43.


#109

Postad 04 juli 2008 - 13:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Diablo 2 är knappast någon fest för ögat och det känns skönt att de skapar en värld med lite mer detaljer än vad Diablo 2 bjöd på. Att gå ner i en grotta i D2 är liksom väldigt reporativt så att man i Diablo 3 skapar världar med karaktär är väl bara skönt.

Precis vad jag tänkte direkt när jag såg trailern. Det här spelet verkar ha mycket mer variation än tvåan. Tummen upp för distinkta miljöer.

När jag såg trailern första gången så kunde det lika väl stått WoW. Det var inte förrän Barbaren hitta på lite saker som whirlwind som jag ens fick känsla av att det kunde vara Diablo.

Det första som fick mig att tänka på Diablo var den klassiska inledningsmeningen om hur ruttet det är där nere direkt vid starten. Det andra vara mana/life globarna. Tredje musiken.

Jag har aldrig spelat WoW så jag kanske inte förstår det här riktigt, men när jag tittar på bilderna av spelet så känns det som att det är omöjligt att ta miste på D3 och WoW.

Postad bild
Postad bild

Är det här verkligen det WoW ni menar ser likadant ut?

Som det här?

Postad bild

:o

Måste för övrigt säga att jag fullkomligt älskade de animerade mellansekvenserna:

Postad bild

Mycket bättre än att bara tala med dem utan någon visuell feedback. Hoppas de behåller det.

#110

Postad 04 juli 2008 - 15:01

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Starcraft ser fantastiskt ut imo, speciellt efter att blizzard har skitat till textrurerna för terrans. Sen att jag inte fattar varför marines och medics har fått feta sköldar för är en annan fråga. De kanske är framtidens kravallpoliser? :o

Men åter till D3. Många ser nog oss som är imot den nya designen som någon slags bakåtsträvare, jag tror alla vill se varierande områden, bättre gameplay, nyheter, överaskningar osv osv. Att hoppa rakt in i Azeroth är dock inte att gå framåt utan åt sidan.
Blizzard har tydligen fasnat i en designfilosofi, som de väljer kalla stiliserad, det som är synd är att de bara har en slags design, Warcraft designen. Visst kan det vara stiliserad grafik, men att visa upp Diablo världen, som är en mörk värld där himmel och **** kämpar för mänsklighetens underkastelse, på samma sätt som Azeroth som med sina gnomes, elves osv är en ganska munter värld är ett himla slöseri enligt mig

Zoiler, jag tror inte att någon menar att gameplayet ser WoW aktigt ut. Det som jag tycker gör att det ser Warcraft ut är karaktärsdesignen. Så länge barbaren är "naken" ser han bra ut, rustningarna dock följer tydligt blizzards "stiliserade" design. Ta Zoilers sista screen, barbaren ser som om han har hoppat rakt ur azeroth med lite extra detaljer. Postad bildPostad bildhttp://blog.cleverly...coriantum40.jpg

Ta till exempel den här screenen: http://www.blizzard..../ss19-hires.jpg
Varför skiner omgivningen grönt?

http://www.blizzard..../ss16-hires.jpgVarför är statyerna små gulliga bevingade lejon? Har den här grottan varit en lekpark förr i tiden?

#111

Postad 04 juli 2008 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zoiler, jag tror inte att någon menar att gameplayet ser WoW aktigt ut.


Ser nästan ut som WoW fast i en annan vinkel.


När jag såg trailern första gången så kunde det lika väl stått WoW.


Verkar ju som att de tycker spelet ser likadant ut (grafiken).

Det som jag tycker gör att det ser Warcraft ut är karaktärsdesignen. Så länge barbaren är "naken" ser han bra ut, rustningarna dock följer tydligt blizzards "stiliserade" design. Ta Zoilers sista screen, barbaren ser som om han har hoppat rakt ur azeroth med lite extra detaljer.


Stiliserade var karaktärerna i D2 också. Det fanns bara inte processorkraft nog att visa det som man ville. Notera Necrons shoulderpad. Kolla ansiktena, ser ut som lera.

Postad bild

Det här känns lite som att få en ferrari i julklapp och så klagar man på att den är svart och inte röd.

En grej som jag tyckte var udda är att de 15 000 eller vad det var som skrivit på petition hittills skrev i sin FAQ att argument som att vi bara sett en liten del av spelet inte fungerar eftersom art är det första man bestämmer när man gör ett spel. Hur, om jag får fråga, menar de då att man ska ändra på stilen när act 1 i stort sett redan är klar :o ? Ska de skjuta upp spelet 2 år till, eller ska de kanske nöja sig med att när spelet släpps så kommer de ändå vara de första som springer till affären och köper det och sedan spelar det non-stop i flera år och glömmer allt det här? De kan ju mixtra med ljussättningen och färgerna på skärmen om de vill bestämma hur spelet ska se ut. Det gjorde jag i tvåan.

#112

Postad 04 juli 2008 - 16:51

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det här känns lite som att få en ferrari i julklapp och så klagar man på att den är svart och inte röd.


Helt rätt, gamers är bortskämda snorungar.

#113

Postad 04 juli 2008 - 16:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kan förstå att folk tycker hjältarna i D3 är lite WoW liknande. Men sanningen är att båda spelen härstammar från snarlika miljöer vilket är en fantasy version av vår egen medeltid. Vi har klara uppfattningar om hur en barbar ska se ut, hur en trollkarl ska se ut osv.

Diablo 2's grafikmotorn gav aldrig Blizzard spelutrymme att göra snygga karaktärer med egen stil utan de såg ut som i alla RPG från den tiden.

WoW ligger närmare i tiden och nu har man karaktärer med, ja karaktär helt enkelt.

Ser man till fienderna i D3 så ser de ut som D2 fast bättre upplösning bara, zombina känns som samma som innan osv. Att de har lite mer variation i rörelserna är ju bara framsteg.

Ärligt talat. Diablo 2 var bra i stilen som spelet spelades men miljöerna vinner knappast några priser. Nog för att det var bra stämning men att gå på samma döda åker med grusväg i 4-5 h där det enda man möter är monster, klena träd, hus, bergsväg, grotta och staket i olika uppsättningar säger en hel del.

Gulliga lejon? Ja det kanske inte har slåt dig men lejonet var en vanlig maktsymbol på medeltiden som lever kvar än. Min gissning är att grottan vi har sett är en gammal människogrotta som tagits över.

Grönt ljus? vet inte men tanken är väl att grottan ska ha en unken stämning. Grönt ger en mer dämpad giftigt inslag.

Tycker som sagt det är trevligt att de tar det vinnande konceptet i hur Diablo 2 spelades och sätter det i en värld med variation, detaljer och karaktär.

Bara jag som får Sagan om ringen vibbar? I början när Ghoulsen klättrar på väggarna tänker jag på de i filmen är i grottorna o goblinsen springer ner för väggarna. Ruggit vackert.

#114

Postad 04 juli 2008 - 17:31

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Stiliserade var karaktärerna i D2 också. Det fanns bara inte processorkraft nog att visa det som man ville. Notera Necrons shoulderpad. Kolla ansiktena, ser ut som lera.

Postad bild
Ja de är också stiliserade. Stiliserad betyder bara att man följer en viss designfilosofi och man ser direkt att diablo 2 och warcraft inte hade mycket om ens något gemensamt. Alla karaktärer har "realistiska" kläder/rustningar. Med "realistiska" menar jag saker som att skydd har mer eller mindre rätta proportioner och sitter ganska "normalt". Ta paladinen och jämför med tex en medieval armor replica: Postad bild
Hade man poserat rustningen som paladinen sitter hade man nog fått liknande storlek. Kolla nu på War3/WoW gubbarna där allt är påklistrat utan eftertanke bara för det ser coolt ut.

Processorkraft har jag svårt att tänka mig skillnaden beror på, ingame i D2 är allt sprites iaf. Om du menar modellerna ute i menyn så är det stor skillnad även om man hade tagit bort detaljrikedomen från D3 gubben.

Det här känns lite som att få en ferrari i julklapp och så klagar man på att den är svart och inte röd.


Förutom att jagi detta fallen inte får något, utan betalar för det. (Ja jag vet att designers får göra vad de vill, och om jag inte gillar det kan jag låta bli o köpa det. :D) Att Blizzard faktiskt lyssnar på fans får de eloge för.

En grej som jag tyckte var udda är att de 15 000 eller vad det var som skrivit på petition hittills skrev i sin FAQ att argument som att vi bara sett en liten del av spelet inte fungerar eftersom art är det första man bestämmer när man gör ett spel. Hur, om jag får fråga, menar de då att man ska ändra på stilen när act 1 i stort sett redan är klar :o ? Ska de skjuta upp spelet 2 år till, eller ska de kanske nöja sig med att när spelet släpps så kommer de ändå vara de första som springer till affären och köper det och sedan spelar det non-stop i flera år och glömmer allt det här? De kan ju mixtra med ljussättningen och färgerna på skärmen om de vill bestämma hur spelet ska se ut. Det gjorde jag i tvåan.

31000 nu :) Äh ta bort lite ljussken, slänga ut lite lik, taggar och blodpölar och göra ordentliga karaktärsmodeller kan väl inte ta så lång tid. :D Visst är det som du säger, vi som klagar kommer köpa diablo och de flesta kommer att gilla det. Det hade dock varit kul om de som inte har spelat Diablo förut hade fått se att serien har en egen grund att stå på och inte bara är ett bra spel "från de där som har gjort WoW"

#115

Postad 04 juli 2008 - 17:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Postad bild
Ja de är också stiliserade. Stiliserad betyder bara att man följer en viss designfilosofi och man ser direkt att diablo 2 och warcraft inte hade mycket om ens något gemensamt. Alla karaktärer har "realistiska" kläder/rustningar. Med "realistiska" menar jag saker som att skydd har mer eller mindre rätta proportioner och sitter ganska "normalt". Ta paladinen och jämför med tex en medieval armor replica: Postad bild
Hade man poserat rustningen som paladinen sitter hade man nog fått liknande storlek. Kolla nu på War3/WoW gubbarna där allt är påklistrat utan eftertanke bara för det ser coolt ut.


Gratis du hittade 1 karaktär som stämde på din teori. Barbaren kanske. Men resten är så långt i från verkligheten eller normalt som den kan komma tyvärr.

Tycker bara de är kul att de gör allt till mer fantasy, det är Blizzards stil.

Nu har vi bara sett barbaren och så överdriven är han inte. Gör de lite finare rustning till Paladinen är det bara bra, för den som var i D2 saknar helt karaktär. Just miljö, karaktär och en story som kan appliceras på grafiken vad D2s stora svagheter. Tjejernas kläder ska vi nog inte blanda med orden normalt eller realistiskt.

Sen tror jag de flest gamers är så vana att de inte bara tänker på WoW när de hör Blizzard.

Redigerat av PalmiNio, 04 juli 2008 - 17:41.


#116

Postad 04 juli 2008 - 17:51

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Kan förstå att folk tycker hjältarna i D3 är lite WoW liknande. Men sanningen är att båda spelen härstammar från snarlika miljöer vilket är en fantasy version av vår egen medeltid. Vi har klara uppfattningar om hur en barbar ska se ut, hur en trollkarl ska se ut osv.

Diablo 2's grafikmotorn gav aldrig Blizzard spelutrymme att göra snygga karaktärer med egen stil utan de såg ut som i alla RPG från den tiden.

WoW ligger närmare i tiden och nu har man karaktärer med, ja karaktär helt enkelt.

Japp, betyder detta att de måste se designmässigt liknande ut?

Ser man till fienderna i D3 så ser de ut som D2 fast bättre upplösning bara, zombina känns som samma som innan osv. Att de har lite mer variation i rörelserna är ju bara framsteg.

Ärligt talat. Diablo 2 var bra i stilen som spelet spelades men miljöerna vinner knappast några priser. Nog för att det var bra stämning men att gå på samma döda åker med grusväg i 4-5 h där det enda man möter är monster, klena träd, hus, bergsväg, grotta och staket i olika uppsättningar säger en hel del.

Håller med.

Gulliga lejon? Ja det kanske inte har slåt dig men lejonet var en vanlig maktsymbol på medeltiden som lever kvar än. Min gissning är att grottan vi har sett är en gammal människogrotta som tagits över.

Exakt, var ju det jag reagerade på. De har tagit denna statyn Postad bildoch förvrängt till något som bara ser barnsligt ut.

Grönt ljus? vet inte men tanken är väl att grottan ska ha en unken stämning. Grönt ger en mer dämpad giftigt inslag.

Vi ser det helt enkelt olika. :o Hade man inte kunnat ha en hög med någonting äckligt och ruttet som det gröna ljuset kom ifrån?

#117

Postad 04 juli 2008 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Bara jag som får Sagan om ringen vibbar? I början när Ghoulsen klättrar på väggarna tänker jag på de i filmen är i grottorna o goblinsen springer ner för väggarna. Ruggit vackert.

Det och även vid bron när man hör ett vrål och bron går sönder :o . Även musiken tycker jag är lite LotR inspirerad med trummor och så.

Kolla nu på War3/WoW gubbarna där allt är påklistrat utan eftertanke bara för det ser coolt ut.

Ärligt talat, realistiska kläder? Det var inte mycket som var realistiskt i D2. Vad är det som säger att det inte finns en sån rustning i D3 också? Självklart kommer det finnas vanlig platearmor. Var skullshield eller bonehelmet realistiskt i D2? Väldigt funktionellt med ben som skydd :D

Nästan så man kan tro att de bara la in det för att det såg coolt ut.

Processorkraft har jag svårt att tänka mig skillnaden beror på, ingame i D2 är allt sprites iaf.

Sprites ja, och nu är det...? Och hur är det med miljöerna.. kan de gå sönder? Kunde de det i D2 eller var det något som begränsade dem?

Förutom att jagi detta fallen inte får något, utan betalar för det.

Du har fått vetskapen om att D3 kommer. Den är gratis. Till skillnad ifrån om de aldrig hade gjort det, då hade du inte fått D3. Det är symboliskt, ja du får betala för det men du kan inte spela det alls om de inte gör det.

Äh ta bort lite ljussken, slänga ut lite lik, taggar och blodpölar och göra ordentliga karaktärsmodeller kan väl inte ta så lång tid.

Jag GARANTERAR att du eller de som är mot stilen nu kommer ha ändrat inställning tills spelet släpps. Inte alla förstås, men garanterat många. Diablo kommer vara Diablo, vänta och se :)

Fast antagligen så kommer folk tro att det beror på deras namninsamling =/. "Oh, en ny bana med folk som är pålade på... pålar. De ändrade sig och gjorde det mer... OMG kolla en blodpöl! Bra jobbat killar!"

:D

#118

Postad 04 juli 2008 - 18:14

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Tycker bara de är kul att de gör allt till mer fantasy, det är Blizzards stil.

Ah där har vi det! Blizzards stil? Vad hände med Diablo stilen?

Ärligt talat, realistiska kläder? Det var inte mycket som var realistiskt i D2. Vad är det som säger att det inte finns en sån rustning i D3 också? Självklart kommer det finnas vanlig platearmor. Var skullshield eller bonehelmet realistiskt i D2? Väldigt funktionellt med ben som skydd wink.gif

Nästan så man kan tro att de bara la in det för att det såg coolt ut.


Men var nu inte sådana. :o Jag kan inte tänka mig att ni faktiskt tycker att blizzard följer samma designfilosofi i Diablo 2 och Warcraft 3, hur dåligt jag än förklarar, trots skillnaden i spelmotor och grafik. Spelen ser ju drastiskt annorlunda ut i designen.

Gratis du hittade 1 karaktär som stämde på din teori. Barbaren kanske. Men resten är så långt i från verkligheten eller normalt som den kan komma tyvärr.

Vad är det som är så långt ifrån verkligheten? (Förutom den uppenbara Necromancern?)
Det var ju av en anledning jag satte normalt och realistiskt inom citationstecken i min post. Hävdar inte att folk har haft sådana kläder i verkligheten, däremot tycker jag de är designande på ett sätt som inte är helt orealistiskt. Barbaren tycker jag är en mix av keltisk/skotsk krigare och Conan-barbar. Amazonen och Sorceress har jag alltid tyckt är inspirerade av romerska legionnärer respektive Cleopatra i designen. Kanske bara jag som tycker det. Postad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 04 juli 2008 - 18:38.


#119

Postad 04 juli 2008 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Den nya Witchdoctorns design är för övrigt tagen från act 3 i D2. Jungeln med de små dvärgarna med knivar och masker :o

Men var nu inte sådana. :D Jag kan inte tänka mig att ni faktiskt tycker att blizzard följer samma designfilosofi i Diablo 2 och Warcraft 3, hur dåligt jag än förklarar, trots skillnaden i spelmotor och grafik. Spelen ser ju drastiskt annorlunda ut i designen.

Har aldrig sagt något om WC3 men, jag kan inte tänka mig att det finns folk som inte ser skillnad på detta och WoW.

jag kollade precis en film över hur serien uppgraderats (finns på Gametrailers). Det de gjort är att de har lagt till pauldrons och leggings. Det fanns inte förut. "Plated Pauldrons" ska du alltså undvika för en trevligare spelsession. Utan dem ser han ut som han gjorde i tvåan.

Hade det varit jag hade jag velat ha sån tjock armor dock :) . De bilderna du visar ser inte så jättebra ut om man vill överleva i en värld med 10-meters monster och 1000-tals zombies. Kanske fungerar i en värld med människor dock.

Redigerat av Zoiler, 04 juli 2008 - 19:26.


#120

Postad 04 juli 2008 - 19:21

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Intervju med Executive Vice President of Blizzard Entertainment om diablo3. Han säger att de är jättenöjda med den nya designen de har tagit fram från diablo3.

http://www.gamespot..../videoplayerpop?

Faaaan då :-((((

#121

Postad 04 juli 2008 - 20:31

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Tidigare hade det inte gått att göra ett spel som Diablo 3 eftersom fysik kräver rätt så mycket cpu kraft. Jag är säker på att Blizzard lyssnar på sina fans och de kommer göra ett Diablo 3 som verkligen kommer leva upp till dess föregångare.

Som redan sagts så var de två första spelen väldigt enformiga i sin leveldesign något som de helt klart verkar ha ändrat på i Diablo 3 (vilket iaf jag gillar skarpt).

När jag spelade Warcraft 3 var jag skeptisk men efter att spelat klart första och spelat en bra bit in på Frozen Throne är jag ändå mer än nöjd med mitt köp. När jag hörde talas om att Starcraft 2 skulle komma oroade jag mig lite för att de skulle behålla fokuset på mindre enheter men efter att ha sett den första speltrailern var min oro som bortblåst. Blizzard insåg att det i Starcraft ska vara många enheter och jag är även säker på att de kommer göra ett Diablo 3 som verkligen skriker Diablo så jag tror att mångas oro är obefogad.

#122

Postad 04 juli 2008 - 21:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jäklar vad petiga ni är. Det är inte ens samma folk som gjorde d2 som är inblandade i det här. Klart det kommer se och bete sig annorlunda.

#123

Postad 04 juli 2008 - 22:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur många har bytts ut?

#124

Postad 05 juli 2008 - 01:37

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hur många har bytts ut?


Alala väl typ, dom som gjorde d2 gjrode hellgate london nyss,.

#125

Postad 05 juli 2008 - 02:55

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Som jag har förstått så är en del av dem som slutade som har utvecklat mythos också?

Helt okej spel imo. Klasserna/buildsen var inte speciellt balanserade dock när jag körde closed beta.

Redigerat av Unregistered69f7f285, 05 juli 2008 - 02:56.


#126

Postad 05 juli 2008 - 10:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Alala väl typ, dom som gjorde d2 gjrode hellgate london nyss,.

Jag visste att Chris Roper var borta, men inte hela laget. Aja, då ser det väldigt bra ut under omständigheterna.

#127

Postad 05 juli 2008 - 15:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Now that Blizzard has Activision, undisputed masters of *ahem* "getting the most out of a franchise", looking over their shoulders, would a console port of Diablo III really surprise you, were it to happen? OK, no, look. Calm down. I said were it to happen. Because while it's not confirmed, or even strongly hinted at, it may happen. May. Because Blizzard's Rob pardo has said that it's a "theoretical possibility", and that "of our major franchises, [it's] the one that's most console friendly, for sure". Pretty sure he's talking about the 360 and PS3, there. Can't see Mii support and friend codes really fitting with the whole gates to hell thing.

Det var vagt men lär säkert sprida sig som en löpeld över internet.

#128

Postad 05 juli 2008 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nej nej, sprid inte såna rykten nu ffs =P.

#129

Postad 06 juli 2008 - 15:46

Unregistereddb570177
  • Unregistereddb570177
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Tänk på att det ändå är i ett rätt så tidigt skede och mycket väl kan komma att se annorlunda ut när det är klart. Kolla bara in den stora skillnaden mellan de första bilderna från Starcraft och den färdiga produkten, går knappt att se att det är samma spel=). http://starcraft.wik...StarCraft_Alpha


Det som (tror jag) kommer vara avgörande för hur den färdiga produkten ser ut är de som spelar betan. Om de tycker att spelet är för "gulligt" så kommer nog Blizzard att lyssna på dom och ändra på spelet så att det blir det Diablo 3 som alla har väntat på sedan del 2...


I det exemplet har de ju knappast lagt ner energi på utseendet. Går väl knappast att jämföra med D3 där betydligt mer arbete har gjorts på grafiken. Sedan så är det väl bra att folk uttrycker sina åsikter nu istället för en näst intill färdig produkt. Lite jobbigare att göra justeringar såpass långt in i projektet.

Att det är likt WoW kan väl nån knappast motstrida??


Intervju med Executive Vice President of Blizzard Entertainment om diablo3. Han säger att de är jättenöjda med den nya designen de har tagit fram från diablo3.

http://www.gamespot..../videoplayerpop?

Faaaan då :-((((


Lite kul att se vad han har för kläder på dig. För er som inte orkar kolla så har han en WoW skjorta :(

För mig känns videosekvenserna jävligt bra gjorda och där får jag diablokänslan för första gången. Får tyvärr inte det annars :D

Lite väl överdrivet men lite såhär jag känner för spelet just nu:
http://img356.images.../7594/d3qq9.jpg :P

#130

Postad 06 juli 2008 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att det är likt WoW kan väl nån knappast motstrida??

Jo =P. Vad man lätt glömmer är att de drygt 30 000 som skrivit på är i en stor minioritet. Det är fler som är nöjda och tycker det ser ut som det ska. Kvittar om en mijlon skriver på, det är fortfarande en minioritet.

Anyway, de kommer inte ändra något som de redan sagt. De har dessutom redan jobbat 2-3 år med det.

Här är en välskriven artikel från prosidan :(

http://www.something...te-internet.php

Oh well, det är ju inte som att det är första gången något liknande inträffar... *hint Wind Waker*... åtminstone så håller det snacket om D3 igång så det är bra för något :D

#131

Postad 06 juli 2008 - 18:16

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
att dom överhuvudtaget jobbar på D3 ser jag som väldigt positivt, fick sköna vibbar när jag såg barb lubba runt å kötta i grottan, blev dock besviken på utomhus delen... gillade inte alls att vara utomhus i D2 och tyckte att det som va absolut tuffast i D1 va att varje gång man spelade spelet så va det olika, varje "bana" va slumpad fram och det kändes nytt och fräsht länge trots att man klagade det flera gånger. I D2 fick jag inte alls samma känsla eftersom effektev av att slumpa banorna försvinner när man är utomhus.

jag gillar helt enkelt ett gammalt hederligt dungeon crawl =)

det va först när jag läste på diablofans.com att folk ens va sura på hur det såg ut som jag började tänka på det och när jag väl såg ett screenshot som någon hade gjort där dom tog bort lite ljus och det såg nästan lite regn i grottan som jag är benägen att hålla med, det ser fint och tydligt ut men man skulle lätt kunna leka mera med ljus för att få det mycket mera stämningsfullt.

om jag har fattat allt rätt så är det ACT 1 som filmen va ifrån, hoppas det blir mörkare och mer "gothic" ju längre fram i spelet man kommer.

att det skulle funka på en konsoll är ju självklart, man kan styra med stickan istället för att klicka vart man ska och andra stickan kan agera åt vilket håll man vill svinga eller skjuta, kanske är lättare med melee attacker än med ranged, men jag bryr mig inte, kommer nog spela som barb =) hoppas iaf att det kommer till PS3 eftersom jag inte alls är sugen på att santa upp en ny spelmaskin bara för att spela d3 (ok, jag kommer lira sc2 också då) och frugan kommer bli arg och säga att jag skulle ju spela på PS3an nu, inte på PCn...

aja, det är ett tag tills det kommer ut och jag tror på blizz, dom har inte klantat sig förut och det han faktiskt hänt att dom har lyssnat på fansen...

#132

Postad 06 juli 2008 - 19:18

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Tycker utomhusdelen var det bästa i filmen. Bara grottor blir enformigt. Hellre en förutbestämd och spännande spelväg än random som inte alls skiljer på sig.

#133

Postad 06 juli 2008 - 20:58

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Tycker utomhusdelen var det bästa i filmen. Bara grottor blir enformigt. Hellre en förutbestämd och spännande spelväg än random som inte alls skiljer på sig.


den är ju bara spännande första gången du spelar...

om man slumpar så vet man aldrig vad som kommer.

i D1 så kunde skeleton king eller butcher komma på de 2-3 första nivåerna men inte alltid, det va spännande att leta och se om dom dök upp eller inte, varje gång man spelade.

tycker generellt sett att det är på tok för mycket som är skriptat och förutbestämt i alla spel, och för lite som slumpas varje gång man spelar, men det kanske jag är ensam om att tycka.

#134

Postad 06 juli 2008 - 21:45

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Jag vet att Diablo handlar mer om att gå runt och döda samma sak om och om igen och få loot, än om en "spännande" storyline. Ett mellanting kanske hade varit bäst då, coola scriptade events som händer på vissa ställen med random kartor runt om? Plus att vissa scriptade events händer ibland och ibland andra, på olika ställen.

Jag gillar bägge slags spel, tex God of War är en lång rad förutbestämda scener som tack vare det ger "wow!" moment ganska ofta. Å andra sidan så gillar jag diablo där man aldrig får något WOW!, men spelar vidare för att det trots allt är ganska kul och man vill få bättre utrustning, se nya fiender och filmer osv osv.

Blizzard har ju chansen att förena de två olika sätten att göra spel så man kan ha en grym story + loot runs.

den är ju bara spännande första gången du spelar...


Samma sak med Diablo, spelar inte så stor roll om det är uppe till höger eller nere till vänster, du vet ju vad du har att förvänta dig när du kommer dit.

#135

Postad 06 juli 2008 - 21:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

i D1 så kunde skeleton king eller butcher komma på de 2-3 första nivåerna men inte alltid, det va spännande att leta och se om dom dök upp eller inte, varje gång man spelade.

Ja det var coolt faktiskt.

Aaaah. FRESH MEAT! :D

Jag vet att Diablo handlar mer om att gå runt och döda samma sak om och om igen och få loot, än om en "spännande" storyline.

Äh, det är ju bara uppbyggnad för det som spelet verkligen handlar om... PVP!

Samma sak med Diablo, spelar inte så stor roll om det är uppe till höger eller nere till vänster, du vet ju vad du har att förvänta dig när du kommer dit.

Fast ettan var faktiskt mycket bättre än tvåan på just det. Kan vara för att man var yngre, men det var definitivt "spännande" att spela om spelen just för att man inte visste vad som skulle komma. Var rätt många grejer som var på olika ställen. I vissa genomkörningar kom inte vissa uppdrag och bossar osv. Tycker även magiböcker och utrustning var mer varierat då och inte lika styrt.

Redigerat av Zoiler, 06 juli 2008 - 21:56.


#136

Postad 06 juli 2008 - 22:06

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Om man kollar i filmen har de ju gott om tillfällen att göra det varierat, tänk om man inte ser den stora varelsen i bakgrunden och väggen som mosar ena vakten första gången man spelar, för att få se de här sakerna andra gången. Kankse en fet tentakel tredje gången. Det hade varit sjukt sännande att få se en enorm tentakelsak som man inte har sett första två rundorna igenom, då kommer man gå och hoppas hoppas hoppas på att man får möta den. :D :P

Hmm när jag tänker efter så hade diablo 1/2 varit ganska trist om de hade haft samma karta hela tiden, med den tidens enformiga (men mörka, illabådande och ondskefulla :( ) grafik.

#137

Postad 06 juli 2008 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om man kollar i filmen har de ju gott om tillfällen att göra det varierat, tänk om man inte ser den stora varelsen i bakgrunden och väggen som mosar ena vakten första gången man spelar, för att få se de här sakerna andra gången. Kankse en fet tentakel tredje gången. Det hade varit sjukt sännande att få se en enorm tentakelsak som man inte har sett första två rundorna igenom, då kommer man gå och hoppas hoppas hoppas på att man får möta den. :D :(

Japp, det hade varit schysst. Tror inte det blir så dock, det känns lite väl scriptat det som visats =P. Men man kan ju hoppas. Kan ha varit en rent demokonstruerad bana också, bara för att visa upp olika saker och kanske inte taget ur spelet.

#138

Postad 08 juli 2008 - 08:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag hoppas bara att dom gör det enklare att veta var man har gått när man är utomhus. d2 är riktigt hemskt när man inte kan se några landmärken på minikartan som gör att man vet att man varit där. isch.
gärna stora ytor men bättre koll på vart man varit.

#139

Postad 08 juli 2008 - 18:21

comp1337
  • comp1337
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Det fann inte jag som något problem. Där du hade karta, hade du varit. Du körde väl inte med map-hack och hade hela kartan framme direkt :)?

#140

Postad 08 juli 2008 - 19:35

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det hjälpte inte speciellt mycket utomhus, där det på många platser inte syntes ett dugg på kartan. det är det jag menar. annars funkar det juh bra.

#141

Postad 10 juli 2008 - 09:51

Flowsan
  • Flowsan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ser mycket fram emot det. Den stora frågan är bara NÄR det verkligen komma finnas i butik. ;) Blizzard brukar ta sin lilla tid och har ingenting emot att flytta datum etc, men det betyder i alla fall att de gör klart spelen, en sak inte alla kan sägga om sina spel...

#142

Postad 10 juli 2008 - 10:35

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Ser mycket fram emot det. Den stora frågan är bara NÄR det verkligen komma finnas i butik. ;) Blizzard brukar ta sin lilla tid och har ingenting emot att flytta datum etc, men det betyder i alla fall att de gör klart spelen, en sak inte alla kan sägga om sina spel...



Den som väntar på något gott :blush:

Det är ju mycket viktigare att dom inte stressar ut det som du säger. Hellre spela det ett år senare som ett superspel än tidigare som ett halvkasst försök.
Tur att man kan lita på blizzard ang sådant.

#143

Postad 10 juli 2008 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det är jäkligt viktigt att balansera rätt och det tar säkert mycket tid att testa sånt. D2 var väldigt balanserat när det gällde PVP.

#144

Postad 10 juli 2008 - 13:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ett sent spel är eventuellt bra. ett dåligt spel är dåligt för alltid. som våran käre miyamoto skulle ha sagt ;)
just nu spelar det för min del ingen roll om det kommer om 1 eller 2 år, jag behöver ny dator först ;D

#145

Postad 10 juli 2008 - 13:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nu när Activision äger Blizzard så lär det släppas till både 360 och ps3 också.

#146

Postad 10 juli 2008 - 13:52

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Nu när Activision äger Blizzard så lär det släppas till både 360 och ps3 också.

Diablo 3 lär vara det spel som bäst hade funkat att överföra till konsol (deras rts är nog för komplexa för detta) och även om Blizzard har gett antydningar till detta så tror jag inte att det kommer komma samtidigt som pc och Mac versionerna. Kan dock tänka mig att det kommer att komma senare till konsol...

Även om Activision äger Blizzard så tyder ju namnet (ActivisionBlizzard) på att Blizzard har en del att säga själva så jag tror inte Activision kommer "tvinga" dom att göra spel till ett format de inte känner att de kan stödja på bästa sätt eller göra spel som dom inte vill ;).

Redigerat av Jack of all trades, 10 juli 2008 - 17:42.


#147

Postad 10 juli 2008 - 14:49

Flowsan
  • Flowsan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ja. Ps3 vore kul, men då hoppas jag att de integrera stöd för mus ifall de behåller Sorcerer's teleport. ;) Bästa utility spell i hela D2.

#148

Postad 10 juli 2008 - 21:13

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
hoppas verkligen det kommer till PS3 också, finns väl bara 1 hack n slash (untold legends: dark kingdom) och det va ju inte så bra...

jag tror faktiskt att jag skulle föredra att spela det på PS3an framför PC, men det kanske beror på att jag måste uppgradera min PC =)

lirade iaf everquest champions of norrath (eller va det nu hette) till PS2an och det funkade kanon med handkontroll så varför inte D3 ?

#149

Postad 10 juli 2008 - 21:47

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
hmm.. Tror ni att de kommer köra closed/open beta för diablo3?

De körde ju först closed och senare open beta ett bra tag (nästan ett år?) med wow om jag minns rätt. Med closed så menar jag att man kommer in med invite eller har tur och lyckas registrera sig på deras sida i rätt sekund.

Finns det något sådant för sc2 förresten eller kommer det kanske?

Redigerat av Unregistered69f7f285, 10 juli 2008 - 21:47.


#150

Postad 10 juli 2008 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

lirade iaf everquest champions of norrath (eller va det nu hette) till PS2an och det funkade kanon med handkontroll så varför inte D3 ?

Jag har (också?) spelat båda. Även Baldurs Gate Dark Alliance. Man kan ju lugnt säga att det är två skilda upplevelser att spela Champions of Norrath på konsol vs Diablo 2 på PC.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.