Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMR-EH56/65 *

528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 03 maj 2006 - 08:07

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Varför i hela friden har man skippat coax-utgången för digital-ljudet? Är den standarden på väg att försvinna? Jag har sedan många år levt i tron att coax-koppling i praktiken är mer robust med lägre BER än optisk koppling.

Någon som kan bekräfta att coax verkligen saknas på 65:an?

<{POST_SNAPBACK}>


Knappast på väg att försvinna, Pioneer har gjort precis tvärtom på sin nya recorderserie, gått
från optisk till koaxial
Bäst vore förståss om båda möjligheterna fanns på maskinerna, men får jag välja så tar jag
optisk pga att jag har vissa problem med bildstörningar vid koaxkoppling, hör i alla fall ingen
skillnad ljudmässigt på de olika alternativen
Tyvärr så ställer det till det en aning för mig då jag endast har en av varje sort som ljudingång
till min delaybox dit jag även har kopplat min digitalbox som också enbart har optisk ljudutgång
Kommer antagligen att koppla dig.boxen direkt till recievern och recordern via delayboxen om
det blir ett köp av EH-65:an

elis

#52

Postad 09 maj 2006 - 10:35

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Nu närmar sig release datumet för EH65...


Någon som vet, sett eller hört mer smaskigt om denna ??

#53

Postad 09 maj 2006 - 12:57

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Lillebror EH-55 är testad i senaste Hemmabio med bra resultat, samma maskin men mindre
HDD och saknar HDMI
EH-65 är knappast sämre :(

elis

#54

Postad 09 maj 2006 - 13:07

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Jag har sedan några veckor tillbaka en EH55 i min ägo, men har pga flytt och liten bebis inte hunnit leka så mycket med den.

En kort recension:
+ bildkvalitet på inspelat material.
+ enkelhet
+ funkar bra som cd-spelare (jag är dock inte en audiofil)
+ snabb start av inspelning
+ enkelt att redigera inspelat material´
+ fulsnygg
- fulsnygg
- saknar en timeshiftknapp. Måste därför trycka Rec->Play->Pause för att pausa i sändning. Jobbigt men går nog att lägga in som ett makro i en multifjärr (har inte provat än)
- släpper inte igenom text-tv. Då jag är ett text-tv-freak är detta ett stort minus.
- mycket plastig och sladdrig skivsläde. Känns som att den kan gå sönder lätt.
Följande ej hunnit testa
? bild- och ljudkvalitet på dvd-skivor (orsak se ovan)
? bränna skiva (orsak se ovan)

Om ngn annan ägare har löst timeshiftproblemet resp text-tv-minuset så meddela gärna, jag har som sagt inte hunnit leka så mycket så jag kan ha missat ngn inställning någonstans.

#55

Postad 09 maj 2006 - 19:46

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
En fråga Berkan. Har du testat divx o xvid? Hur funkar det? Hur är det med texning av dom formaten? Hmm det blev visst tre frågor.

#56

Postad 09 maj 2006 - 20:57

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

En fråga Berkan. Har du testat divx o xvid? Hur funkar det? Hur är det med texning av dom formaten? Hmm det blev visst tre frågor.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, får återkomma om det (kanske ngn annan hinner före, för räkna inte med svar närmaste 2-3 veckorna, jag har helt enkelt inte tid just nu, sorry).

#57

Postad 10 maj 2006 - 16:57

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna 365:a kommer att ha stöd för formatet flac?

#58

Postad 10 maj 2006 - 17:09

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna 365:a kommer att ha stöd för formatet flac?

<{POST_SNAPBACK}>

Eh, har du verkligen postat i rätt tråd? Eller är det jag som är lite trött och inte fattar vad du menar?

#59

Postad 10 maj 2006 - 20:45

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon insatt som vet något om 75 respektive 85 modellerna? När kommer dom? Har beställt en 65'a, men ska man vänta? Vad är skillnaderna mellan de olika? Hjälp!!!

#60

Postad 10 maj 2006 - 21:01

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Läs i tråden om de, kommer inte till Sverige.Om 75an och 85an

#61

Postad 11 maj 2006 - 10:24

Unregistered588dc63c
  • Unregistered588dc63c
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är rätt så sugen på 65:an men undrar lite över divx-stödet.

prisjakt.se säger att både xvid och divx stöds, pricerunner samt Panasonic anger bara divx. Vad gäller? Nån som har koll?

Det står inte heller något i manualen om stöd för subtitles för divx (t.ex. .srt el .sub) Nån som hunnit få sin och kanske testat?

Sen vore det ju schysst med SACD också men jag antar att de kommer fixa inbyggd esprossomaskin före det... :D

#62

Postad 11 maj 2006 - 17:22

JKF
  • JKF
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en DMR-EH55,men det är en sak jag undar över . Kan man spela in på HDD samtidigt som man tittar på tidigare inspelade prg. från HDD/DVD ?

#63

Postad 11 maj 2006 - 18:52

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Ring supporten, fler som vill veta här :)

Men rent allmänt klarar min gamla - visserligen en prestigemodell, men ändå - Philips av att man tittar på gammalt/kollar på DVD och spelar in nytt samtidigt. Samt att timeshift funkar under tiden. Hoppas Pannan är tm hälften så bra som min gamla Philips...

#64

Postad 11 maj 2006 - 20:40

Zip_thn
  • Zip_thn
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en DMR-EH55,men det är en sak jag undar över .                                Kan man spela in på HDD samtidigt som man tittar på tidigare inspelade prg. från HDD/DVD ?

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt manualen så kan man spela upp samtidigt som man spelar in. Det som nämns är HDD, inget om DVD men det borde väl gå också.

/Lars

Redigerat av Zip_thn, 11 maj 2006 - 20:44.


#65

Postad 12 maj 2006 - 06:23

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Ska väl gå på DVD, om man kör DVD-RAM. Vet inte om det funkar på vanliga DVD+/-RW.

#66

Postad 12 maj 2006 - 09:01

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

prisjakt.se säger att både xvid och divx stöds, pricerunner samt Panasonic anger bara divx. Vad gäller? Nån som har koll?


<{POST_SNAPBACK}>


Användaren Mixen hade skrivit en recension på 55an där han uppgav att spelaren klarade Xvid så jag frågade honom och han hade testat med MediaInfo att spelare klarar Xvid. Enda skillnaden mellan 55an och 65an är väl hårddiskstorleken.

Redigerat av Andreas, 12 maj 2006 - 09:02.


#67

Postad 15 maj 2006 - 11:02

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft/testat en dvd/hdd-inspelare förut men funderar nu på att köpa en (antagligen denna om inte pioneer släpper ngt snart) nu när det är dags att köpa ny spelare. Det jag undrar är:

*Kan man använda sig av tunern för att få tvbild via projektorn, (skulle ju vara bra inför vm och allt) och hur kopplas man detta om det går? (har en denon avr-4306 och har tänkt köra hdmi in i den och sedan har jag en komponent ut från den upp till projjen - räcker det?)

*Hur bra bild/ljud presterar en sådan här spelare vid dvd-avspelning (har tidigare haft en pioneer 737´a som dedikerad dvd-spelare) jämfört med om man tex skulle satsa på marantz 6600 eler denon 1920/2910?

Hoppas ngn kan svara på detta...

#68

Postad 15 maj 2006 - 12:47

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

*Kan man använda sig av tunern för att få tvbild via projektorn, (skulle ju vara bra inför vm och allt) och hur kopplas man detta om det går? (har en denon avr-4306 och har tänkt köra hdmi in i den och sedan har jag en komponent ut från den upp till projjen - räcker det?)

<{POST_SNAPBACK}>


Går utmärkt att använda som tuner, om denonen kan konvertera HDMI till komponent vet jag
inte (kolla bruksen) annars kan du ju köra komponent hela vägen

elis

#69

Postad 15 maj 2006 - 17:11

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Bara en liten stilla undran...

Hur kan det komma sig att denna produkt som inte ens släppts på marknaden ännu är den tredje populäraste produkten just nu??? Vad jag fattar av inläggen här klarar den ju inte ens av timeshift??? :P

Jag letar efter en riktigt bra maskin i denna kategori... råkade köpa en Philips DVDR3330H, som nog är en av de sämsta, tror jag. Philips vägrar ta tillbaka "skräpet"... dom vet kanske hur dålig den är :rolleyes: ???

Jag är ute efter en maskin som har/klarar:
1. minst 3 timmar timeshift-buffert
2. minimum 250GB
3. superenkel editering (typ radera reklam)
4. stabila funktioner, bra bild, bra ljud.
5. enkel programmering

Har en JVC HDD/SVHS maskin från förra seklet (en av de första som kom) som fortfarande är superbra, men har för liten HD och saknar DVD-R...

Några tips?

#70

Postad 15 maj 2006 - 19:46

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Asså, jag blev litet irriterad först när jag läste inlägget ditt BestRip men det ligger mycket i det du säger ändå. Kan vi alla presumtiva köpare drabbats av kollektiv HDMI-OCH-fet-HD-mani? =)

Timeshift/Chaseplay/whatever nämns ju inte i manualen en gång... Annullerar min order på den här och kör något annat, tur att den blev så fetfördröjd i leveransen. Hade säkert haft nytta av den, men det är rätt allvarligt att det är så omständigt att pausa teveprogram. Skall nog prova den i affären för att se om man kommer hata den funktionen så fett.

DivX och annat skit gör mig inget om det finns eller inte finns, anser att man inte är särskilt intresserad av film om man glor på sådan kass kvalité. Nog om den käpphästen...

Få se vad marknaden har att erbjuda nu då, min Philips får en ny HD och så kör jag på den ett tag till. Men min Philips har visserligen inte editeringsfunktion men allt annat. Timeshift är ärligt talat själva grejen med en HDD-inspelare för mig.

Lycka till alla köpare, kom med justa recensioner sedan när den kommer =)

#71

Postad 15 maj 2006 - 20:05

Skyride
  • Skyride
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Ingen timeshift=inget köp !
Har man som jag en gång vant sig går det inte att vara utan...

#72

Postad 15 maj 2006 - 20:50

Zip_thn
  • Zip_thn
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har kollat igenom manualen: Chaseplay (sid 27) klarar att börja spela upp en inspelning som håller på. Är det det som ni menar med Time shift?

Redigerat av Zip_thn, 15 maj 2006 - 20:51.


#73

Postad 15 maj 2006 - 22:15

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Har kollat igenom manualen: Chaseplay (sid 27) klarar att börja spela upp en inspelning som håller på. Är det det som ni menar med Time shift?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är inte riktigt samma sak.
Chaseplay innebär att du gör en (planerad) inspelning och sedan kan du börja titta på inspelningen innan inspelningen är klar.
Timeshift innebär att du pausar en direktsändning och då fryser bilden och en inspelning startar. Sedan kan du trycka play igen när du kommer tillbaka från toaletten och fortsätta titta utan att ha missat ngt.
Chaseplay och timeshift är alltså snarlika, men inte samma sak. Man kan säga att chaseplay är en planerad inspelning som du vill börja tjuvkika på innan den är klar, medan timeshift används vid oförutsedda händelser (som akut toabesök eller att pizzabudet ringer på dörren) så att du kan "frysa tiden".
På Panasonicen kan du via flera knapptryckningar (rec -> play -> pause i snabb följd) skapa låtsas-timeshift men man vill ju självklart ha funktionen liggandes på en enda knapp.

Redigerat av Berkan, 15 maj 2006 - 22:15.


#74

Postad 15 maj 2006 - 22:46

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det jag menar med timeshift är att man kan trycka på pausknappen för live-TV, komma tillbaka efter 5 minuter (eller 4 timmar!!!:P och fortsätta titta från den punkt man tryckte på paus... och det BARA genom att trycka på play igen. Har jag missuppfattat ordet "timeshift"?

En annan funktion som min stenålders-JVC har som jag tycker är lite cool... man kan efter paus spela upp med ljud i 1,5 ggr normal hastighet... går inte på Philips DVDR-3330H.
En annan grej... när man snabbspolar JVC'n blir bildflödet helt enkelt snabbare bara, inte som på Philipsen - hackigt... och det finns ca 6 - 7 snabbspolningslägen (högsta 132ggr tror jag) mot Philipsens 4 lägen... och högsta farten 32 ggr...

Jag inbillade mej att på 5 - 6 år måste dom väl ha kommit på allt möjligt och gjort dessa maskiner MYCKET häftigare, men NEJ... icke då... MYCKET sämre hade dom lyckats med istället. Tom. grafiken i menyer mm. liknar sk...t jämförelsevis.

Så hör det till saken att Philipsen dessutom hänger sej... konstrar sej på alla möjliga sätt... t.ex. kan ett inspelat program sätta igång och "loopa" ett par sekunders material och vid försök att hoppa förbi blir man utkastad ur läget "se på inspelat" till realtids-TV... Jag är riktigt förtjust!!! Philips svarar: uppdatera firmware... och efter det beter den sig precis på samma sätt... jag tror uppriktigt sagt inte heller att det är något fel på hårddisken, men dom ska få försöka "laga" den iaf. Undrar om dom någonsin kommer att erkänna att dom inte vet hur den ska programmeras för att fungera...

Nåja, ville inte störa så mkt med allt trams om mitt felköp, är mkt mera intresserad av om någon vet vilken maskin jag skulle bli nöjd med... Jättetack till de av er som bryr er! :rolleyes:

#75

Postad 15 maj 2006 - 22:59

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Det jag menar med timeshift är att man kan trycka på pausknappen för live-TV, komma tillbaka efter 5 minuter (eller 4 timmar!!!:P och fortsätta titta från den punkt man tryckte på paus... och det BARA genom att trycka på play igen. Har jag missuppfattat ordet "timeshift"?

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, en timeshiftfunktion värd namnet innebär 1 knapptryck för paus och 1 för uppspelning igen.

En annan funktion som min stenålders-JVC har som jag tycker är lite cool... man kan efter paus spela upp med ljud i 1,5 ggr normal hastighet... går inte på Philips DVDR-3330H.

<{POST_SNAPBACK}>

Har även Panasonicen.

#76

Postad 16 maj 2006 - 12:19

manking
  • manking
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur var det nu! Finns det någon Timeshift funktion på Panasonic EH65:an eller inte? Nu har jag skjutit upp mitt köp länge för att vänta på denna modellen men nu blir jag lite tveksam till köp. Det finns en JVC modell, DR-MH300SE, ser riktigt bra ut också. Den är för övrigt testad tillsammans med bland annat Panasonic DMR-EH65 på prylportalen.se. Båda får en 5:a i betyg men Panasonic blir bäst i test. Har någon här erfarenhet av JVC-modellen så dela gärna med er.

Än så länge är det väl bara nätbutiker som står som försäljare av Panasonic DMR-EH65. Känner någon till vilka "fysiska" butiker som kan tänkas ta in den så man kan gå och titta och prova den innan ett eventuellt köp.

Manking

#77

Postad 16 maj 2006 - 12:38

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Nä nu j-vlar....;-)

Förut var det 19/5 som gällde som lev tid (från Inwarehouse). Nu är det plötsligt 16/6...

Någon som vet något (förutom Inwarehouse standardsvar "vi vet inte")?

#78

Postad 16 maj 2006 - 12:59

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Det är väl tredje eller fjärde gången de ändrar leveransdatum, även Dustin har ändrat ett antal
gånger...

edit: Dustin har även ändrat priset från 5,5' till 6'

elis

Redigerat av eliselis, 16 maj 2006 - 13:22.


#79

Postad 16 maj 2006 - 17:12

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

[På Panasonicen kan du via flera knapptryckningar (rec -> play -> pause i snabb följd) skapa låtsas-timeshift men man vill ju självklart ha funktionen liggandes på en enda knapp.

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm får nog köpa en proggramerbar fjärr med makro. Annars får jag väll lära mig treknappen.

#80

Postad 16 maj 2006 - 18:23

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Det är väl tredje eller fjärde gången de ändrar leveransdatum, även Dustin har ändrat ett antal
gånger...

edit: Dustin har även ändrat priset från 5,5' till 6'

elis

<{POST_SNAPBACK}>



Men har man redan lagt order kan dom väl inte HÖJA priset hoppas jag...sänka har jag dock inget emot...:-)

Någon som vet VARFÖR och som har en mer sofistikerad gissning på NÄR dom kommer?

#81

Postad 16 maj 2006 - 20:33

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Bra för Datorhandel att jag annullerade min order till bottenpriset SEK 5005 =) Hoppas ni blir nöjda som genomför köpet.

Lycka till.

EDIT: 26/5 var det sista leveransbeskedet från Datorhandel

Redigerat av DrakeMan, 17 maj 2006 - 09:03.


#82

Postad 17 maj 2006 - 07:36

manking
  • manking
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har ni fått meddelande om att leveransdatum är framflyttat till den 16 juni? TRÅKIGT! Jag vet inte om jag orkar vänta mycket längre, framförallt eftersom leveransdatum kan bli framflyttat fler gånger.

Kanske en JVC DR-MH300SE kan vara ett alternativ. Jag vet att den saknar stöd för DivX, bränner inga dvd+ eller DL skivor, har mindre hårddisk än Panasonicen men i övrigt verkar den bra. Är det någon som har erfarenhet av JVC-modellen? Har den t.ex någon timeshift funktion?

Manking

#83

Postad 17 maj 2006 - 08:12

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Nya besked (från Inwarehouse), som väl ger visst hopp:

"inkommer 26/5"

...faktiskt bara nio dagar dit.

#84

Postad 18 maj 2006 - 11:48

synthetic
  • synthetic
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Väldigt skumt, nu har 56:an ersatts av en EH-55 på svenska Panasonics hemsida.

En Sverige-modell, eller?  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt manualen jag plockat så är det samma, står EH55/EH56 och sedan inget nånstans som beskriver skillnaden. Se bifogad fil.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  eh55.pdf   4,96MB   240 Antal nerladdningar


#85

Postad 18 maj 2006 - 11:49

synthetic
  • synthetic
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en DMR-EH55,men det är en sak jag undar över .                                Kan man spela in på HDD samtidigt som man tittar på tidigare inspelade prg. från HDD/DVD ?

<{POST_SNAPBACK}>


Enl manualen kan man det...kanske inte lika smidigt som Philips/Sony dock.

#86

Postad 18 maj 2006 - 11:58

synthetic
  • synthetic
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Har kollat igenom manualen: Chaseplay (sid 27) klarar att börja spela upp en inspelning som håller på. Är det det som ni menar med Time shift?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är inte riktigt samma sak.
Chaseplay innebär att du gör en (planerad) inspelning och sedan kan du börja titta på inspelningen innan inspelningen är klar.
Timeshift innebär att du pausar en direktsändning och då fryser bilden och en inspelning startar. Sedan kan du trycka play igen när du kommer tillbaka från toaletten och fortsätta titta utan att ha missat ngt.
Chaseplay och timeshift är alltså snarlika, men inte samma sak. Man kan säga att chaseplay är en planerad inspelning som du vill börja tjuvkika på innan den är klar, medan timeshift används vid oförutsedda händelser (som akut toabesök eller att pizzabudet ringer på dörren) så att du kan "frysa tiden".
På Panasonicen kan du via flera knapptryckningar (rec -> play -> pause i snabb följd) skapa låtsas-timeshift men man vill ju självklart ha funktionen liggandes på en enda knapp.

<{POST_SNAPBACK}>


Verkar som man måste gära detta förfarande ja...men nu när jag tänkte efter om detta är en begränsning kom jag på att man måste ju göra liknande förfarande på Sony/Philips egentligen.
Exempel: det ringer i telefonen när du kollar på TV. Ups du har en Philips/Sony som du måste starta (Power ON) tar ca 30sek enl manualer för Philips/Sony, har du follow TV så är det bara att trycka PAUS sen, smidigt japp!
Har du inte follow-TV måste du ändra kanal på DVD-recordern o sen trycka PAUS...låter likt Panasonic här i antal tryck typ...
Men sen har ju Panasonic:en bauta-fördelen att den är inspelningsklar efter 1 sekund (enl manual) o sen då välja kanal o REC borde totalt sett gå snabbare ändå.

Nu har jag ingen HD-REC själv utan håller på att leta vilken jag skall ha, just nu är jag inne på EH55. Annan kandidat är Sony HX710/720. Philips har lämnats därhän efter lusläsning och tester, likaså JVC, Pioneer...kch kvantum-märkerna LG, Eltax o dyl ögnade jag igenom bara, en del av dem är säkert bra, men orkar inte chansa.

#87

Postad 18 maj 2006 - 12:37

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Vad har du mot Pioneer?

#88

Postad 18 maj 2006 - 13:18

jwalker
  • jwalker
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Vad har du mot Pioneer?

<{POST_SNAPBACK}>


=)..Pioneer är bra , men på tex dom nya är det Guide + ? = fungerar inte här. Sen kommer DVB, men då endast med en tuner. och ingen av 530,540 har HDMI, däremot tar ju dom nya alla format nu om jag inte missminner mig och har en bättre videodel, plus dom ser rätt bra ut. Däremot ligger priset förhögt för mig, lägger hellre pengar på 65, eller hostar upp mer till den råfula 1010 som dock ät mycket bra. Nåja min åsikt bara tillbacks till topic :).
--------------


Digicom har haft några 65:or inne, dock ingen regfri, är det nån som vet om detta är en enkel grej, texmenyn,fjärrkontroll grej ??

Mvh

#89

Postad 18 maj 2006 - 13:47

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

=)..Pioneer är bra , men på tex dom nya är det Guide + ? = fungerar inte här.
lägger hellre pengar på 65,

<{POST_SNAPBACK}>



Även 65'an har Guide+ :)

elis

#90

Postad 18 maj 2006 - 16:18

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Beställt!

Nu skall det bli spännande. Den skall levereras den 22:e maj av digicom.nu. Hoppas nu verkligen det är så, men enligt sidan var det 1 st kvar, sedan beställde jag... och då var det inga kvar. Kändes ju lite lovande faktiskt... Sedan har jag fått bekräftelse på att den levereras och skall vara framme på måndag.... Hoppas nu verkliegen inget skiter sig!

Återkommer med lite intryck när jag slitet upp paketet, kännt lukten av ny elektronik i frigolitskydd inklätt i anti-stat plastpåsar...och kopplat in den våldsamt snabbt till projektorn utan den minsta tillstymmelse till att titta i manualen :)

Christian

#91

Postad 18 maj 2006 - 17:06

Zip_thn
  • Zip_thn
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
På svenska Panasonics sida står det "Tillgänglig: 2006-maj-20" om 65'an. Hoppas hoppas...

#92

Postad 18 maj 2006 - 17:25

jwalker
  • jwalker
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

=)..Pioneer är bra , men på tex dom nya är det Guide + ? = fungerar inte här.
lägger hellre pengar på 65,

<{POST_SNAPBACK}>



Även 65'an har Guide+ :)

elis

<{POST_SNAPBACK}>


Kollade inte upp det...men vet att även philips nya har det. men det finns ju lite annat gött på pannan som pionner 540 inte har.

Mvh

#93

Postad 18 maj 2006 - 19:34

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Tjohoo!

Leveransbekräftelse med tillhörande Kolli-ID hos posten. med lite tur så kanske man kan truga ut den från posten imorgon... Men... erfarenheten säger att jag kommer att få vänta tills på måndag :)

#94

Postad 18 maj 2006 - 19:44

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

Tjohoo!

Leveransbekräftelse med tillhörande Kolli-ID hos posten. med lite tur så kanske man kan truga ut den från posten imorgon... Men... erfarenheten säger att jag kommer att få vänta tills på måndag :)

<{POST_SNAPBACK}>


Grattis <_< . Hoppas att den kommer i morron. Har beställt från Datorhandeln , har inte sett nått från dom än. Hör av dig när du har fått den. Vill höra allt. (vet att det inte går, men men .) :P :P

#95

Postad 19 maj 2006 - 02:38

jontemalmo
  • jontemalmo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har sett att många ställer frågor om huruvida "Timeshift" finns.

På Panasonic heter funktionen "Direct tv rec" och knappen sitter näst längst ner till höger på fjärrkontrollen. På tidigare spelare fanns den längst upp till vänster. Man behöver inte trycka på flera knappar. =)

Vad funktionen innebär är att om man trycker på knappen så kommer en inspelning startas omgående på den kanal man har tittar på, när du vill börja titta igen trycker du på play. En helt fantastisk funktion som jag använder ofta.

Problem löst? =)

//Jonte

#96

Postad 19 maj 2006 - 03:05

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Kanske en ännu häftigare funktion? Borde inte vara begränsad till 3 timmar eller så?
Om du retroaktivt vill spara bara en del av det som finns i "bufferten" , går det?

#97

Postad 19 maj 2006 - 06:02

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
I nya M3 som kom i förrgår tyckte de: gammal skåpmat i plastigt utförande om 55an. Har tidningen på jobbet, men den var i stort sett likvärdig med förra årets modell. Synd att be inte bemödade sig att testa något som hade alla de - HDMI etc - funktioner de saknade; 65an.

M3 i ett nötskal, kanske.

Jag kommer prova 65:an i butik innan jag köper, pengarna är inte det viktigaste fast SEK 5005 var ju svårslaget.

Lycka till alla ni andra.

#98

Postad 19 maj 2006 - 07:54

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Har sett att många ställer frågor om huruvida "Timeshift" finns.

På Panasonic heter funktionen "Direct tv rec" och knappen sitter näst längst ner till höger på fjärrkontrollen. På tidigare spelare fanns den längst upp till vänster. Man behöver inte trycka på flera knappar. =)

Vad funktionen innebär är att om man trycker på knappen så kommer en inspelning startas omgående på den kanal man har tittar på, när du vill börja titta igen trycker du på play. En helt fantastisk funktion som jag använder ofta.

Problem löst? =)

//Jonte

<{POST_SNAPBACK}>

Detta förutsätter att teven kan skicka denna info till spelaren, vilket inte alla kan. Problem alltså inte löst för mig. Av mitt svar förstår ni att jag inte använt funktionen, men är det verkligen så att bilden pausar också när man trycker på "Direct tv rec"? För om bilden fortsätter att rulla på teven är det ju absolut ingen timeshift.

#99

Postad 19 maj 2006 - 11:38

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Detta förutsätter att teven kan skicka denna info till spelaren, vilket inte alla kan. Problem alltså inte löst för mig. Av mitt svar förstår ni att jag inte använt funktionen, men är det verkligen så att bilden pausar också när man trycker på "Direct tv rec"? För om bilden fortsätter att rulla på teven är det ju absolut ingen timeshift.

<{POST_SNAPBACK}>



Timeshift innebär att du kan titta på ett inspelat material innan du har avslutat inspelning. Sen om det är implementerat som att bilden pausas eller fortsätter rulla är ju en smaksak. Måste du ha en pausad bild går det ju också men med ett par extra knapptryck.

Redigerat av G0pher, 19 maj 2006 - 11:42.


#100

Postad 19 maj 2006 - 11:59

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Är jag knäpp, eller från vilka källor kan man spela in på denna spelaren?
Hittar ingenstans att det finns antenningång på den... om man tex ska spela in från boxer?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.