Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4001

Postad 19 juni 2020 - 18:14

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Läggs på grillen inom några minuter...

EK

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredcec18524, 19 juni 2020 - 18:14.


#4002

Postad 26 juni 2020 - 10:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hej!

Hur uppgraderar man från pc5>pc10. Hittar inget på nätet. Vill ju byta in min pc5 för att få ner priset.

#4003

Postad 26 juni 2020 - 11:03

Unregisteredfddb2a5c
  • Unregisteredfddb2a5c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Läggs på grillen inom några minuter...

EK

Ska du inte marinera den lite? Vilken grill är det, kolgrill eller elektrisk grill? Man kan ju grilla i tunna också, då lär det bli lite bättre vad gäller hälsan har jag läst.



#4004

Postad 26 juni 2020 - 11:30

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenheter av träpelletsgrillar här.  Weber Smokefire och Traeger t.ex

Räcker värmen till grillning? Känns smidigt annars att långröka med kontroll av värmen.



#4005

Postad 26 juni 2020 - 11:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Hej!

Hur uppgraderar man från pc5>pc10. Hittar inget på nätet. Vill ju byta in min pc5 för att få ner priset.

Så vitt jag vet finns det inte något officiellt sätt att göra det på. Det finns inget "pantsystem" eller liknande även om det i praktiken fungerar så när man byter sin flaska mot en full.

 

Du får nog ringa runt och se om någon av butikerna kan tänka sig att byta in den för mellanskillnaden de tar mellan 5 och 10. Alternativt säljer du den gamla för ungefär vad en ny kostar (andrahandsvärdet är högt eftersom det i praktiken är samma sak att köpa begagnat som nytt).



#4006

Postad 26 juni 2020 - 12:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag behålla PC5an och ha den som en reserv och köpa till en PC10a som huvudflaska.

 

Visst blir det dyrare, men det är helt klart optimalt för den dan man ska grilla och gasolen är slut.



#4007

Postad 26 juni 2020 - 12:41

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Äh, en riktig karl har förstås två tior som han byter mellan ;)



#4008

Postad 26 juni 2020 - 14:04

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenheter av träpelletsgrillar här.  Weber Smokefire och Traeger t.ex

Räcker värmen till grillning? Känns smidigt annars att långröka med kontroll av värmen.

 

Dom funkar väldigt smidigt för low & slow dock skulle jag inte gå på Webers då dom haft problem med fettbränder. 

https://www.youtube....h?v=d23GYKYdIng

 

Idag hade jag nog valt en Masterbuilt Gravity 560(eller större). Samma tänk men med kol


Redigerat av mrgorgo, 26 juni 2020 - 14:21.


#4009

Postad 26 juni 2020 - 16:44

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenheter av träpelletsgrillar här. Weber Smokefire och Traeger t.ex
Räcker värmen till grillning? Känns smidigt annars att långröka med kontroll av värmen.

Jag har en Traeger ironwood och jag är störtnöjd på alla sätt och vis.
Fördelen mot Master built gravity är att man kan ställa rökmängd efter behov istället för att lägga i träbitar.
Super smoke fungerar bara upp till 105 grader.
Finns lite om den ett par inlägg bak

* edit*
Traegern är mer en slow cooker medans Gravity klarar både slow och fast.

Redigerat av johan b-lund, 26 juni 2020 - 17:36.


#4010

Postad 26 juni 2020 - 18:32

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Jag sålde min grill gör en veckan sedan men abstinensen blev för stor så jag ”råkade” köpa en ny idag...

Dagens i -lands problem, Weber har stekplatta och plancha men wtf är skillnaden?

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 26 juni 2020 - 18:33.


#4011

Postad 26 juni 2020 - 20:22

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Dom funkar väldigt smidigt för low & slow dock skulle jag inte gå på Webers då dom haft problem med fettbränder. 

https://www.youtube....h?v=d23GYKYdIng

 

Idag hade jag nog valt en Masterbuilt Gravity 560(eller större). Samma tänk men med kol

Var inte det ett problem Weber hade i början?  Se matgeeks video

https://youtu.be/isIVBOz6Mcc

 

Traeger verkar intressanta med.



#4012

Postad 27 juni 2020 - 07:10

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Var inte det ett problem Weber hade i början?  Se matgeeks video

https://youtu.be/isIVBOz6Mcc

 

Traeger verkar intressanta med.

Dom har väl inte ändrat design?

Det är dels när hålen blir igensatta eller när det kommer för mycket brandfarligvätska (marinad med smör i tex) på samma gång som det tar fyr.

Om man håller den väldigt ren då borde det inte vara ett problem, tror jag.
Pelletsbehållaren hade ett annat utseende men ändrades ganska omgående.

Innan var det ingen "skidbacke" så pelletsen trillade inte ner mot skruven.

 

Jag damsugar  Traegern efter ca 12h bruk (den säger själv till med) och där är noll fett i botten bara aska.

Dropp plåten får ny alufolie vid varannan körning ungefär.

Att köra ett långkok samtidigt som jag inte är hemma och övervaka den med appen har jag inga som helst problem med.

 

Jag gick på Traegern beror enkom på att jag egentligen siktade på en "manuell" offset rök.

Att övervaka en sådan är +12h är dock inget jag hade orkat och inlärningskurvan är ganska hög med.

Och att hitta bra ved hade kostat skjortan.

När jag känner att jag vill bryna något som jag har rökt så drar jag oftast igång gasolgrillen för det sista lilla extra.



#4013

Postad 27 juni 2020 - 14:06

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Suck... Min gamla Q 300 har dött. Hål i baljan. Troligen pga att brännaren rostat sönder lite på undersidan vid fästet inne i baljan så det blivit för hett där. Jag har haft lite ojämn värme på grillen men det har varit lite för mycket annat i livet så jag har inte tagit tag i det tidigare... Tog en ordentligt titt på det för ett par veckor sedan och hittade hålet.  :(

 

Den har tjänat mig väl i närmre 10 år men jag hade hoppats på att den skulle gå några år till då jag fyller jämnt. Hade tänkt önska mig ett bidrag till en Napoleon Rogue 525-SE... En sådan pjäs rymms inte i budgeten just nu men jag tänker inte vara utan grill de närmsta fyra åren heller. 

 

Enkla valet är en Q 3200 för 4990 kr på kampanj nu. Missar jag någon kandidat då? Vill inte gå ner i kvalitet eller grillyta. Jag har varit nöjd med min 300 och jag har två i princip fulla PC10:or hemma så det är gasol som gäller. Framtida 50-årspresent får kanske bli en kamadogrill? Vore kul med en sådan. Eller sälja Webern och uppgradera till den planerade Napoleon-grillen - sizzlezone lockar...  <_<

 

Tankar?



#4014

Postad 27 juni 2020 - 14:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet finns det inte något officiellt sätt att göra det på. Det finns inget "pantsystem" eller liknande även om det i praktiken fungerar så när man byter sin flaska mot en full.

Du får nog ringa runt och se om någon av butikerna kan tänka sig att byta in den för mellanskillnaden de tar mellan 5 och 10. Alternativt säljer du den gamla för ungefär vad en ny kostar (andrahandsvärdet är högt eftersom det i praktiken är samma sak att köpa begagnat som nytt).


Tjo!

Var och pratade med Plantagen idag, som jag brukar fylla på min tub. Dom har 3:e påfyllningen gratis. Najs med PC5 då jag går genom 2-3st på en säsong.

Men iaf, dom köpte tillbaka min pc5 utan problem, så nu har jag en pc10! 😉

Som svar på en annan kommentar, så har jag inte riktigt plats att förvara en pc5 "ifoa"

Bifogar bild, nu fick jag offta mitt Weber överdrag som jag hade till pc5, men ett litet pris 😉

Bifogad fil(er)



#4015

Postad 27 juni 2020 - 15:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Rusta brukar också ”byta in” liten mot stor.

Brukar fylla hos Gasolfyllarna. Pinsamt nog hade jag missat att min extratub gått utanför kontrolldatum :(
Men de var schyssta och fick ny och betalade bara för en normal inspektion.

Ikväll blir det revbenspjäll. Tyvärr inte iberico då det var för mycket folk, fick bli från ICA Maxi istället då jag ändå skulle handla.

#4016

Postad 27 juni 2020 - 16:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har haft vår q3000 i fem år nu och varit mycket nöjda.

Går i tankarna att skaffa en Napoleon 525 men osäker på vilken modell. Är tämligen säker att jag bara kommer använda sizzle zone någon enstaka gång, så funderar på den billigare.
Men samtidigt är jag sugen på SE pga roti (samt flasköppnaren :D).

Men då kan jag ju köpa roti separat...

Några tankar?

Kan man kränga en fem år gammal q3000?

#4017

Postad 27 juni 2020 - 21:59

EkMg
  • EkMg
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Har haft vår q3000 i fem år nu och varit mycket nöjda.

Går i tankarna att skaffa en Napoleon 525 men osäker på vilken modell. Är tämligen säker att jag bara kommer använda sizzle zone någon enstaka gång, så funderar på den billigare.
Men samtidigt är jag sugen på SE pga roti (samt flasköppnaren :D).

Men då kan jag ju köpa roti separat...

Några tankar?

Kan man kränga en fem år gammal q3000?

Vi gick på en 425-SE istället. Nästan uteslutande pga av att det hade blivit för trångt med 525, men också lite billigare. Den är snäppet mindre än en tre brännare Weber Genesis, men för oss vart det ett klart lyckat köp.
-gasolen får stå i skåpet
-sizzle zone+++ (har även kört såskastruller på den med bra resultat)
-rejäl värme från tre brännare på något mindre yta.
-flasköppnaren
-supersmidig och bra tändning med one-touch.
-rotisseri brännaren (som jag är osäker på om jag kommer använda närmaste tiden)

#4018

Postad 27 juni 2020 - 22:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jag skulle egentligen önska ytterligare lite större Grillyta, så 425 går tyvärr bort.

#4019

Postad 28 juni 2020 - 05:07

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Kan man kränga en fem år gammal q3000?


Var bor du?

#4020

Postad 28 juni 2020 - 08:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Var bor du?

Stockholm, Västerort.

#4021

Postad 28 juni 2020 - 12:30

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Går i tankarna att skaffa en Napoleon 525 men osäker på vilken modell. Är tämligen säker att jag bara kommer använda sizzle zone någon enstaka gång, så funderar på den billigare.
 

 

Och efter att ha ägt en grill med sizzle zone i drygt ett år så är jag tämligen säker på att du kommer att använda den mer än du tror. Den är verkligen bra till mycket. Allt från att snabbrosta hamburgerbröden till att bränna på en entrecote. Jag hade aldrig valt en grill utan idag.



#4022

Postad 28 juni 2020 - 14:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Efter lite överläggning med frugan fick det bli den vanliga. Dels för att vi varken har sizzle, infra, rostfritt eller roti idag och det har fungerat klockrent alla år.

Men sedan också för att det blev ny en ny Pioneer-reciever förra månaden, en ny 75”-TV till att spela på häromdagen samt att jag ska hoppa fallskärm med äldsta sonen om ett par veckor. Och att frugan är arbetslös.
Så vi kom överens om att det inte är läge att lägga det dubbla på en grill.

... Kommer säkerligen ångra mig ...
:)

Redigerat av Unregistereda299ec85, 28 juni 2020 - 14:11.


#4023

Postad 28 juni 2020 - 16:21

EkMg
  • EkMg
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Efter lite överläggning med frugan fick det bli den vanliga. Dels för att vi varken har sizzle, infra, rostfritt eller roti idag och det har fungerat klockrent alla år.

Men sedan också för att det blev ny en ny Pioneer-reciever förra månaden, en ny 75”-TV till att spela på häromdagen samt att jag ska hoppa fallskärm med äldsta sonen om ett par veckor. Och att frugan är arbetslös.
Så vi kom överens om att det inte är läge att lägga det dubbla på en grill.

... Kommer säkerligen ångra mig ...
:)

Låter grymt vettigt. Även om jag brukar säga att det är bara när man betalar som man tycker det är vettigt att välja ”de billigare alternativen”. Sen kan man få ångra sig i 12år att man inte lade till de där sista kronorna och köpte det man egentligen vill ha.
Men ibland går det ju bara inte...

#4024

Postad 28 juni 2020 - 17:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Även fast det är ok med 10kg i skåpet så känns det bättre att ha flaskan på utsidan.





#4025

Postad 28 juni 2020 - 18:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ett par saker jag inte gillar med 525’an:
* Sidohyllorna är inte isolerade mot grillen, de blir jättevarma.
* Dåliga krokar och andra möjligheter att hänga saker.
* Liten sal, men krångligare att olja in gallren.
* Betydligt långsammare än Q3000 att komma upp i temp, men så hade jag ju bytt till en kraftigare regulator i den.

#4026

Postad 28 juni 2020 - 21:33

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Även fast det är ok med 10kg i skåpet så känns det bättre att ha flaskan på utsidan.

 

Varför? Blir det varmt? Jag har flaskan i skåpet på min P500 och det blir bara ljummet där den står. Långt ifrån någon farlig temperatur.



#4027

Postad 28 juni 2020 - 21:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Varför? Blir det varmt? Jag har flaskan i skåpet på min P500 och det blir bara ljummet där den står. Långt ifrån någon farlig temperatur.

Bara en känsla, samt slippa in och tråckla under för att öppna/stänga gasen.

#4028

Postad 28 juni 2020 - 21:59

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Dom har väl inte ändrat design?

Det är dels när hålen blir igensatta eller när det kommer för mycket brandfarligvätska (marinad med smör i tex) på samma gång som det tar fyr.

Om man håller den väldigt ren då borde det inte vara ett problem, tror jag.
Pelletsbehållaren hade ett annat utseende men ändrades ganska omgående.

Innan var det ingen "skidbacke" så pelletsen trillade inte ner mot skruven.

 

Jag damsugar  Traegern efter ca 12h bruk (den säger själv till med) och där är noll fett i botten bara aska.

Dropp plåten får ny alufolie vid varannan körning ungefär.

Att köra ett långkok samtidigt som jag inte är hemma och övervaka den med appen har jag inga som helst problem med.

 

Jag gick på Traegern beror enkom på att jag egentligen siktade på en "manuell" offset rök.

Att övervaka en sådan är +12h är dock inget jag hade orkat och inlärningskurvan är ganska hög med.

Och att hitta bra ved hade kostat skjortan.

När jag känner att jag vill bryna något som jag har rökt så drar jag oftast igång gasolgrillen för det sista lilla extra.

Hur tycker du rökningen fungerar, blir det tillräckligt med röksmak på kött och fisk?

Har släppt weber nu blir förmodliger en Traeger Ironwood eller Timberline.



#4029

Postad 30 juni 2020 - 13:58

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Hur tycker du rökningen fungerar, blir det tillräckligt med röksmak på kött och fisk?

Har släppt weber nu blir förmodliger en Traeger Ironwood eller Timberline.

Jag har kört allt från fisk, kyckling, gris, nöt och upp till 4kg bitar.

 

För mindre bitar är det bäst med supersmoke i 20-30min (75-105 grader) och sedan öka till "rätt" temp

Om rätt temp ligger inom det spannet då kör jag super smoke hela tiden.

 

Sen märkte jag att ha den stående i direkt sommarsol inte passar alls bra med rökläget.

Innan jag ens startade den så var det 55 grader i den så den använder knappt några pellets o därmed ingen rök.

 

Jag har vid något tillfälle velat ha lite mer röksmak så jag tog min gamla Landman röklåda och borrade en massa hål i botten och sidorna.

Fyllde den med pellets och satte fyr med en värmepistol, lät det brinna i ena hörnet i 5-10 min innan jag blåste ut det o satte in lådan.

Det gav det där lilla extra som saknades, finns Smoke tubes att hitta på nätet med.

 

Stora köttbitar får bara röksmak en bit in oberoende om det är pellets eller ved, det verkar många missa.

Och att marinera ger inget extra då röken tar över, så det är rubs som gäller och rikligt ska det vara.

Att röka ett par kötbitar blir lite som Sous vide så allt som behövs är att bryna till det på slutet.

 

Så med option på extra rök med lådan så är jag Super Nöjd, glöm inte det är en rök - inte en grill.

Även om det går att köra burgar o annat så hade jag helt klart avslutat en Entrecoat på gas eller kol.

 

Bilderna är på en 3,5kg rostbiff.

 

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av johan b-lund, 30 juni 2020 - 14:02.


#4030

Postad 30 juni 2020 - 18:29

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 1
Kvällens grillning, burgare funkar alltid.

Edit: vet inte varför bilden kommer på sidan.

Bifogad fil(er)


Redigerat av edtjope, 30 juni 2020 - 18:32.


#4031

Postad 30 juni 2020 - 19:58

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Jag har kört allt från fisk, kyckling, gris, nöt och upp till 4kg bitar.

 

För mindre bitar är det bäst med supersmoke i 20-30min (75-105 grader) och sedan öka till "rätt" temp

Om rätt temp ligger inom det spannet då kör jag super smoke hela tiden.

 

Sen märkte jag att ha den stående i direkt sommarsol inte passar alls bra med rökläget.

Innan jag ens startade den så var det 55 grader i den så den använder knappt några pellets o därmed ingen rök.

 

Jag har vid något tillfälle velat ha lite mer röksmak så jag tog min gamla Landman röklåda och borrade en massa hål i botten och sidorna.

Fyllde den med pellets och satte fyr med en värmepistol, lät det brinna i ena hörnet i 5-10 min innan jag blåste ut det o satte in lådan.

Det gav det där lilla extra som saknades, finns Smoke tubes att hitta på nätet med.

 

Stora köttbitar får bara röksmak en bit in oberoende om det är pellets eller ved, det verkar många missa.

Och att marinera ger inget extra då röken tar över, så det är rubs som gäller och rikligt ska det vara.

Att röka ett par kötbitar blir lite som Sous vide så allt som behövs är att bryna till det på slutet.

 

Så med option på extra rök med lådan så är jag Super Nöjd, glöm inte det är en rök - inte en grill.

Även om det går att köra burgar o annat så hade jag helt klart avslutat en Entrecoat på gas eller kol.

 

Bilderna är på en 3,5kg rostbiff.

Tack för det, har sålt gasolgrillen så får nog köpa en induktionsplatta och bränna i grillpannan i stället.
Väntar på en Timberline nu så det blir ett nytt kapitel i utematlagning, kommer ha den i skuggläge och tänkt att användas även på vintern.



#4032

Postad 01 juli 2020 - 04:45

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Tack för det, har sålt gasolgrillen så får nog köpa en induktionsplatta och bränna i grillpannan i stället.
Väntar på en Timberline nu så det blir ett nytt kapitel i utematlagning, kommer ha den i skuggläge och tänkt att användas även på vintern.

Det finns täcke att köpa för vinterbruk men jag har inte sett någon affär i Sverige som har dom.



#4033

Postad 01 juli 2020 - 08:36

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Det finns täcke att köpa för vinterbruk men jag har inte sett någon affär i Sverige som har dom.

Tror du det behövs? Timbeline har ju dubbla väggar och isolering.



#4034

Postad 01 juli 2020 - 17:17

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Tror du det behövs? Timbeline har ju dubbla väggar och isolering.

Det vågar jag inte sia om, det var mer som ett tips om det skulle behövas :)

Ett tips däremot, efter du har laddat ner appen o fått Timberlinen uppkopplad mot nätverket så lär appen inte fungera.

Det är för att röken måste uppdateras och den gör det själv o efter 20min var min klar.

Därefter fungerar appen klockrent.

Min kom med v1 någonting och den ska ha v2 någonting.



#4035

Postad 04 juli 2020 - 19:40

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Nya grillen uppackad, monterad och klar för användning.. vilket blir nästa helg.

EK

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredcec18524, 04 juli 2020 - 19:41.


#4036

Postad 07 juli 2020 - 22:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Sjukt missnöjd med temperaturen i min 525. Efter 20 min har den dragit sig strax förbi 300 grader.
Funderar starkt på att skaffa samma regulator som jag köpte till Webern...

Måste snart spärra betalningsmöjligheterna på Kötthallen :D

#4037

Postad 07 juli 2020 - 22:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Min regulator var sönder när jag fick min. Låg på knappt 300C som max. Fick en ny utan problem och nu ligger jag på över 370. Har i.o.f.s en P500 men det lär ju kunna vara samma sak.



#4038

Postad 07 juli 2020 - 22:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Sjukt missnöjd med temperaturen i min 525. Efter 20 min har den dragit sig strax förbi 300 grader.
Funderar starkt på att skaffa samma regulator som jag köpte till Webern...

Måste snart spärra betalningsmöjligheterna på Kötthallen :D


Hur är det med försäkringar och så om det händer något om man kör en regulator över vad som står i manualen?

#4039

Postad 07 juli 2020 - 22:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Min regulator var sönder när jag fick min. Låg på knappt 300C som max. Fick en ny utan problem och nu ligger jag på över 370. Har i.o.f.s en P500 men det lär ju kunna vara samma sak.


Tack för tipset, får kolla upp det.

Hur är det med försäkringar och så om det händer något om man kör en regulator över vad som står i manualen?

Vad tänkte du skulle hända?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 juli 2020 - 22:42.


#4040

Postad 07 juli 2020 - 22:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tack för tipset, får kolla upp det.

Vad tänkte du skulle hända?


Ingen aning, men om det går varmare/slits snabbare än vanligt så är väl iaf risken större att något kan hända?

#4041

Postad 07 juli 2020 - 22:48

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Idétorka!

Ska ha lite gille i helgen som kommer!

8 vuxna och 8 barn!

Tänker försöka vara ute i trädgården så barnen får springa runt mm. (Om det inte regnar) Sen mot kvällen vara mer inne/uterum/bar osv.


Vi känner dock att vi är trötta på burgare och korv, så vad kan man bjuda på från grillen förutom nämnda godsaker!

Vi pratar också enkelhet, inte sous vidda oxfilé eller annan "finmat"! enkelt. Hyffsat snabbt, lättlagat, barnvänligt, enkelpreppat osv. Ni fattar 🙂

Så, vad har ni för tips 😀

#4042

Postad 07 juli 2020 - 22:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ingen aning, men om det går varmare/slits snabbare än vanligt så är väl iaf risken större att något kan hända?

Risker finns alltid med gasol, framför allt om man inte uppmärksammar skador och läckage. Vilket är ett av skälen att jag inte vill ha flaskan inne i skåpet.

Sedan vet jag inte hur mycket mer det faktiskt sliter med högre tryck, men jag TROR inte att ev slitage på brännare skulle orsaka något som kräver att försäkringsbolaget behöver kopplas in. Rätta mig gärna någon om jag har fel.

Men grillen är absolut gjord att nå över 350 grader och minst där vill jag ligga.

Vi pratar också enkelhet, inte sous vidda oxfilé eller annan "finmat"! enkelt. Hyffsat snabbt, lättlagat, barnvänligt, enkelpreppat osv.
Så, vad har ni för tips

Flankstek!

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 juli 2020 - 22:59.


#4043

Postad 08 juli 2020 - 05:54

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Idétorka!

Ska ha lite gille i helgen som kommer!

8 vuxna och 8 barn!

Tänker försöka vara ute i trädgården så barnen får springa runt mm. (Om det inte regnar) Sen mot kvällen vara mer inne/uterum/bar osv.


Vi känner dock att vi är trötta på burgare och korv, så vad kan man bjuda på från grillen förutom nämnda godsaker!

Vi pratar också enkelhet, inte sous vidda oxfilé eller annan "finmat"! enkelt. Hyffsat snabbt, lättlagat, barnvänligt, enkelpreppat osv. Ni fattar

Så, vad har ni för tips

Håller med Takeo.

Flankstek är riktigt gott kött, salt peppar och max 2 min på varje sida på en glohet grill(stekpanna). Låt vila och skiva upp i tunna skivor. Ät som det är eller gör typ texmex. 


Skall sälla en fråga också <_<

Är det någon som har byggt in en gasolgrill?

Skall bygga en grillbänk och tänkte bygga in en gasolgrill där.

Svårt att klämma och känna på inbyggnadsgrillar.



#4044

Postad 08 juli 2020 - 06:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vi kör mycket fläskkarré hemma, men kotlett är mer barnvänligt imo(inget insprängt fett) gäller iofs vuxna i min släkt också som skär bort fettet... 😋

#4045

Postad 08 juli 2020 - 07:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Idétorka!

Ska ha lite gille i helgen som kommer!

8 vuxna och 8 barn!

Tänker försöka vara ute i trädgården så barnen får springa runt mm. (Om det inte regnar) Sen mot kvällen vara mer inne/uterum/bar osv.


Vi känner dock att vi är trötta på burgare och korv, så vad kan man bjuda på från grillen förutom nämnda godsaker!

Vi pratar också enkelhet, inte sous vidda oxfilé eller annan "finmat"! enkelt. Hyffsat snabbt, lättlagat, barnvänligt, enkelpreppat osv. Ni fattar

Så, vad har ni för tips

Skiva ananas,gott att grilla. Grillspett med innerfile av kyckling,både billigt och snabbgrillat 



#4046

Postad 09 juli 2020 - 21:55

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Första uppgraderingen på plats till nya grillen.
Rostfria grillgaller från Weber. Jag hittade dessa på Weber U.S. site varvid jag mailade Seber Sverige (eller skall vi säga ”Danmark”).
Jag fick svar att dessa sälja bara i USA/CAN men av händelse hade de 2 st uppsättningar på EU kontoret och de kunde skicka ett par till mig, ett par mail senare efter fick jag en betallänk och nu 4 dagar senare dök paketet upp.

För den som är intresserad är Webers art.nr 66089.



EK

Bifogad fil(er)



#4047

Postad 09 juli 2020 - 22:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Första uppgraderingen på plats till nya grillen.
Rostfria grillgaller från Weber. Jag hittade dessa på Weber U.S. site varvid jag mailade Seber Sverige (eller skall vi säga ”Danmark”).
Jag fick svar att dessa sälja bara i USA/CAN men av händelse hade de 2 st uppsättningar på EU kontoret och de kunde skicka ett par till mig, ett par mail senare efter fick jag en betallänk och nu 4 dagar senare dök paketet upp.

För den som är intresserad är Webers art.nr 66089.
EK


Har de gått ifrån rostfria galler på Genesis serien eller är det endast på vissa modeller? Har rostfria galler på min Weber Genesis S-330 som visserligen är ett par år gammal.

#4048

Postad 09 juli 2020 - 22:26

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Har de gått ifrån rostfria galler på Genesis serien eller är det endast på vissa modeller? Har rostfria galler på min Weber Genesis S-330 som visserligen är ett par år gammal.


EU modellerna av Genesis II har porslinsemaljerat gjutjärn. I USA/CAN är det också porslinsemaljerat gjutjärn som standard men 335 och 435 finns i SE edition vilket innebär den rostfria utförandet på grillen som heter SP i EU men med skillnaden att det är rostfria grillgaller som standard, dessa går även att köpa som Weber original tillbehör.
En annan skillnad är att USA/CAN modellerna inte har GBS.

Till Genesis I fanns/fins det rostfria grillgaller att köpa som tillbehör/reservdel i EU.

Weber gillar komplexitet när det gäller modellnamn...

EK

#4049

Postad 10 juli 2020 - 07:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Varför är rostfria galler en uppgradering från porslinsemaljerat gjutjärn?


Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 juli 2020 - 08:01.


#4050

Postad 10 juli 2020 - 11:01

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Rengöring och livslängd.

EK



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.