Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson projektorer EH-TW7400, 9400, 9400W

614 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW7400 (Projektorer) 5 8 (3) 18 990:-
Epson EH-TW9400 (Projektorer) 1 9,3 (9) 27 990:-
Epson EH-TW9400W (Projektorer) 1 8,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 01 september 2021 - 06:08

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Ska räcka att göra synkningen en gång😊

Puh gott, tack för svaret.👍😊

Mvh

#502

Postad 02 september 2021 - 09:37

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Är jäkligt nöjd med TW9400 och känner knappt nåt sug eller behov av att gå på bio även om man aldrig kommer i närheten av en bios storlek.
Däremot kom fick jag en liten fundering, hur långt ifrån en bios bildkvalitet är man med en Epson 9400?
Tänker upplösningen är väl detsamma i princip men alla andra aspekter av bilden hur lång ifrån man är.
Och om man vill upp i en bios bildkvalitet vilken prisklass skulle man behöva lägga sig på i så fall?
Syftar på digitala biografer. Men undrar väl även hur det står sig mot film också.
Så nån som vet eller har nån aning?

Lite halvt OT sorry för det isf.

Mvh

#503

Postad 02 september 2021 - 18:09

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag tycker själv kvaliteten på själva bilden är lika bra från 9400 som på riktig bio

Men nästa steg upp i bild är väl JVC n5 och den kostar 69000kr

Dock så ska ju en enorm duk fyllas upp på bio så därför krävs det vansinniga projektorer

Redigerat av FetTimme, 02 september 2021 - 18:10.


#504

Postad 04 september 2021 - 10:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Sjukt bra bild, vågar nog säg att det är lika bra bild som våran panasonic oled... förutom svärtan och kanske mer djup i bilden på oled-TVn... dock väldigt bra svärta på epsonen med!
Dock svårt att få till det med HDR tycker jag på projektorn... men har kanske inte bästa förutsättningarna, har i vardgasrum och en reactduk som sluuukar ljus, men blir bra bild just för V rummet... så kör bara sdr ft
Sen när jag kör UHBD som är i MKV, tycker jag bilden blir lite för mörk, detaljer i det mörkaste förvinner när AppkeTV/Infuse konverterar från HDR till SDR... finns det nåt annat program eller mediaspelare som är bättre på det?

Redigerat av Garrett, 04 september 2021 - 10:23.


#505

Postad 06 september 2021 - 05:35

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Sjukt bra bild, vågar nog säg att det är lika bra bild som våran panasonic oled... förutom svärtan och kanske mer djup i bilden på oled-TVn... dock väldigt bra svärta på epsonen med!
Sen duken gör ju grymt stor skillnad. Såg i butik två projektorer med olika dukar och den med den bättre duken var hept grym. När jag så först trodde jag det var en större tv som dom visade och det säger ju en del.
Sen är inte det den största nackdelen med projektor att Dolby Vision och HDR inte kan utnyttjas till max p.g.a den lägre eller bristande ljusstyrkan?
Dock svårt att få till det med HDR tycker jag på projektorn... men har kanske inte bästa förutsättningarna, har i vardgasrum och en reactduk som sluuukar ljus, men blir bra bild just för V rummet... så kör bara sdr ft
Sen när jag kör UHBD som är i MKV, tycker jag bilden blir lite för mörk, detaljer i det mörkaste förvinner när AppkeTV/Infuse konverterar från HDR till SDR... finns det nåt annat program eller mediaspelare som är bättre på det?

Vet inte om det är en sån du menar med mediaspelare men en Zappiti kanske skulle funka?
Tycker bilden är grym från den. Tycker det är bättre bild från den än från min BD-spelare dock budgetspelare men ändå. Har testat skiva på BD-spelaren mot samma film med Zappitin och Zappitin tyckte jag gav bättre bild på alla punkter.

Mvh

Redigerat av sebulba, 06 september 2021 - 05:39.


#506

Postad 06 september 2021 - 05:50

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Jag tycker själv kvaliteten på själva bilden är lika bra från 9400 som på riktig bio

Men nästa steg upp i bild är väl JVC n5 och den kostar 69000kr

Dock så ska ju en enorm duk fyllas upp på bio så därför krävs det vansinniga projektorer

Härligt då är jag inte ensam.👍😊
Testade lite 3D-material och måste säga där vann hemmabio helt klart. Tyckte 3D-effekten var tydligare och bilden generellt var skarpare. Medans på bio tycker jag det kan se ut som liiiite ur fokus. En viss softhet i bilden eller vad man skall säga. Har säkert med att en bioduk är helt enorm, men ändå..

Då har hemmabio-projektorer verkligen kommit långt i bildkvalitet när dom kan jämföras med bio. Speciellt att man inte behöver lägga en förmögenhet för kunna jämföras.
Men en bio borde väl ha en ohygglig ljusstyrka just för att kunna täcka så stor duk som dom har. Och som jag fattat det så använder vissa två projektorer dessutom.

Sen med upplösningen så har jag läst att digital bio är i 2K så även om man zoomar sin projektor vid 2,40:1 så borde väl det ge en 4K projektor mer pixlar än bio?

Mvh

Redigerat av sebulba, 06 september 2021 - 05:53.


#507

Postad 06 september 2021 - 07:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vet inte om det är en sån du menar med mediaspelare men en Zappiti kanske skulle funka?
Tycker bilden är grym från den. Tycker det är bättre bild från den än från min BD-spelare dock budgetspelare men ändå. Har testat skiva på BD-spelaren mot samma film med Zappitin och Zappitin tyckte jag gav bättre bild på alla punkter.

Mvh

 

Haft zappti förr, grymt bra kvalite, men testade aldrig HDR filmer, som kördes i SDR. Blir det bra? :) 



#508

Postad 08 september 2021 - 10:30

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Haft zappti förr, grymt bra kvalite, men testade aldrig HDR filmer, som kördes i SDR. Blir det bra? :)

Det vågar jag inte svara på tyvärr. Har inte hunnit testa så mycket än är ganska ny på detta med bra bild osv. Enda jag hunnit kontatera är att bilden är bra generellt.
😁
Om du haft en Zappiti tidigare har du nog bättre koll på den än vad jag har ändå skulle jag tro.
Mvh

#509

Postad 22 september 2021 - 16:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Epson kommer att visa upp en nu hemmabio projektor den 29-30/9...

The Epson Demo Room headlines with a Global Launch, being the first ever showing of the company’s newest Home Cinema Projector. We can’t share details here but EI Live! 2021 visitors will be the first integrators in the world to see the new product THAT WILL SET A NEW BENCHMARK OF PERFORMANCE AT ITs PRIZE

Redigerat av mcmike, 22 september 2021 - 16:34.


#510

Postad 22 september 2021 - 16:36

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Epson kommer att visa upp en nu hemmabio projektor den 29-30/9...

The Epson Demo Room headlines with a Global Launch, being the first ever showing of the company’s newest Home Cinema Projector. We can’t share details here but EI Live! 2021 visitors will be the first integrators in the world to see the new product THAT WILL SET A NEW BENCHMARK OF PERFORMANCE AT ITs PRIZE

Å hoppas det är nån jag inte har råd med. Har precis skaffat en TW9400.
Men gissar att det är nån värsting typ så man behöver nog inte oria sig. Hur som helst skall bli intressant att höra vad dom har att visa upp ändå.🙂

Mvh

Redigerat av sebulba, 22 september 2021 - 16:37.


#511

Postad 22 september 2021 - 17:20

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Samma här xD

#512

Postad 30 september 2021 - 14:43

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
En fråga om 3D på Epson 9400. Har en film i 3D men bilden är delad i två rutor. Alltså typ samma bild en höger och en vänster.
Funkar detta på denna projektorn typ nån inställning man måste göra eller så?

Mvh

#513

Postad 01 oktober 2021 - 05:48

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Epson kommer att visa upp en nu hemmabio projektor den 29-30/9...

The Epson Demo Room headlines with a Global Launch, being the first ever showing of the company’s newest Home Cinema Projector. We can’t share details here but EI Live! 2021 visitors will be the first integrators in the world to see the new product THAT WILL SET A NEW BENCHMARK OF PERFORMANCE AT ITs PRIZE


Epson kommer att visa upp en nu hemmabio projektor den 29-30/9...
The Epson Demo Room headlines with a Global Launch, being the first ever showing of the company’s newest Home Cinema Projector. We can’t share details here but EI Live! 2021 visitors will be the first integrators in the world to see the new product THAT WILL SET A NEW BENCHMARK OF PERFORMANCE AT ITs PRIZE

Har inte lyckats hitta nån sida med deras presentation.
Om nån har en länk eller kan berätta vad som visades hade det uppskattats.👍
Är grymt nyfiken. Hoppas lasertekniken kanske kan börja krypa ner i pris. Har sett deras laserprojektor hos Hbiobutilen och det var ju grymt.🙂

Mvg

Redigerat av sebulba, 01 oktober 2021 - 05:48.


#514

Postad 01 oktober 2021 - 06:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Finns en tråd nu😊

https://www.minhembi...howtopic=341636

Redigerat av mcmike, 01 oktober 2021 - 06:38.


#515

Postad 01 oktober 2021 - 08:05

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Finns en tråd nu😊

https://www.minhembi...howtopic=341636

Aha det borde jag ju anat...😄
Tackar för länken! 👍😊

Rent spontant efter att ha kollat lite snabbt i tråden såg det ganska lovande ut.
Kanske inte aktuellt att byta just nu men den dagen man kommer byta så har det förmodligen hänt lite i alla fall.

Mvh

#516

Postad 06 oktober 2021 - 14:20

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Ja 9400, är suverän på HDR. Perfekt bild med ecco o HDR på.ä

#517

Postad 07 oktober 2021 - 06:24

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

En fråga om 3D på Epson 9400. Har en film i 3D men bilden är delad i två rutor. Alltså typ samma bild en höger och en vänster.
Funkar detta på denna projektorn typ nån inställning man måste göra eller så?
Mvh

Ingen som vet om denna typ av 3D funkar på
TW9400?

Mvh

#518

Postad 07 oktober 2021 - 06:35

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Ja 9400, är suverän på HDR. Perfekt bild med ecco o HDR på.ä

Aha det funkar....varje gång jag tryckt på HDR-knappen har projektorn gått upp i ljudnivån och ändrat ECO-läget.
Men nice att det funkar med Eco och HDR, toppen.

Mvh

#519

Postad 07 oktober 2021 - 09:32

andreas30
  • andreas30
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

matså skulle du vilja dela med dig av dina bildinställningar, får nämligen konstig bild i svarta partier på en del filmer.



#520

Postad 07 oktober 2021 - 09:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Får inte till det med hdr, har det avstängt, måste ha lampan på high och det blir typ för mörkt ändå
Kan ju vara lite meckigare iom har en högkontrastduk som slukar ljuset

#521

Postad 07 oktober 2021 - 09:58

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Det blir absolut bäst om man stänger av HDR och kör SDR

Annars brukar det vara okej att ha slidern på 5-7 där nånstans

#522

Postad 07 oktober 2021 - 22:56

Gersson
  • Gersson
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Ja 9400, är suverän på HDR. Perfekt bild med ecco o HDR på.ä

 

Jättebra att du är nöjd med din HDR-bild. Är det en 50" duk du använder...eller kanske mindre?. 



#523

Postad 08 oktober 2021 - 07:18

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Så liten duk använder man väl ändå inte till en projektor? 😅 en 55 tum TV kostar mindre än halva priset av projektorn

#524

Postad 08 oktober 2021 - 09:43

Gersson
  • Gersson
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Så liten duk använder man väl ändå inte till en projektor? en 55 tum TV kostar mindre än halva priset av projektorn

 

Det var lite ironi i det inlägget, men för att få "perfekt" HDR i eco-läge så behöver man nog tumma lite på dukstorleken ändå ;) 



#525

Postad 08 oktober 2021 - 11:26

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Ah det förklarar inlägget 😁😁

#526

Postad 11 oktober 2021 - 16:33

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Jättebra att du är nöjd med din HDR-bild. Är det en 50" duk du använder...eller kanske mindre?.

100 tum, Golvstående duk Luxman.

Redigerat av matså, 11 oktober 2021 - 16:39.


#527

Postad 11 oktober 2021 - 16:38

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

matså skulle du vilja dela med dig av dina bildinställningar, får nämligen konstig bild i svarta partier på en del filmer.

Bright c, ljusstyrka:. 43, kontrast: 41, färgmättnad:39, Färgton: 30,

#528

Postad 16 oktober 2021 - 10:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Lite osäker på att jag vi har senaste firmware... vilken är det som gäller..?

Och sen... vart hämtade man dom, och hur fasen va det man la in dom... va lite meck har jag för mig  :ph34r:  :)

Ska tydligen vara förbättrad eshift med senaste tyckte jag läste nånstans...

 

Är detta samma som 9400? 

 

https://epson.com/Su.../SPT_V11H928020


Redigerat av Garrett, 16 oktober 2021 - 13:21.


#529

Postad 02 december 2021 - 22:38

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

  • 478 inlägg
  • 0
Misstänker att Hembiobutikens prishöjning på dessa har något med att de ska kunna sänka priserna sen inför deras "Projektordagar" och på så sätt kunna erbjuda "galet bra priser" då ;).

#530

Postad 03 december 2021 - 09:45

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 2
Här ser ni resultatet av min låda med fläktsystem från AC Infinity.

Bifogad fil(er)



#531

Postad 03 december 2021 - 14:52

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Här ser ni resultatet av min låda med fläktsystem från AC Infinity.

 

Snyggt, bra jobbat.



#532

Postad 03 december 2021 - 15:25

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Ser jättebra ut! Uppdatera gärna mer eftersom

#533

Postad 11 december 2021 - 14:34

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej!

Idag när jag skulle starta igång min projektor Epson 9300 så är den stendöd?

Ingen lampa tänds. Lite panik nu då det är fotboll och ska sälja den till ny ägare nästa vecka.

Vet det är fel forum men är panik!

Provat dra ur kontakten , ingen lampa tänds. Inte gjort något sen jag kollade för några dagar sen.

#534

Postad 11 december 2021 - 16:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Inga varningslampor som lyser på projektorn?

#535

Postad 13 december 2021 - 05:04

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Inga varningslampor som lyser på projektorn?


Helt död. Ska ringa Epson idag.

#536

Postad 13 december 2021 - 07:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Helt död. Ska ringa Epson idag.

Ställer iallafall frågan, får den ström? Du har annars Tomi med som reparerar Epson😊

https://www.tomi.se/

Redigerat av mcmike, 13 december 2021 - 07:14.


#537

Postad 14 december 2021 - 11:35

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ställer iallafall frågan, får den ström? Du har annars Tomi med som reparerar Epson😊

https://www.tomi.se/

Hej igen. Nej den får ingen ström vad jag kan se? Inga lampor tänds alls. Provat med annan sladd.

Tack jag kommer tyvärr inte i kontakt med Epson försökt ringa dom i två dagar nu, väldigt irriterande.

Ringer Tomi på direkten. 👍

Vill inte pilla med den själv, kan inget om sånt.

Edit: vill förtydliga att jag ringt Epson i två dagar men ingen "agent" finns att tillgå. Efter ca 10-20 minuter kopplas det fram men blir sedan tyst i luren.

Redigerat av Ninotramp, 14 december 2021 - 11:54.


#538

Postad 16 december 2021 - 10:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vilket "ställe" är bäst att stänga av HDR så det blir SDR? Måste vara från källan va? dvs AppleTV, och ps5an? Man kan ju sätta projjen i SDR fast den får HDR signal.

Har en samsung UHBD spelare, men där kan man inte stänga av HDR... lite retligt...

Har en reactduk, den slukar så mycket ljus ju. Undrar hur projjen (9400) hade stått sig mot en vit duk i HDR i vardagsrummet , sålde ju den när jag köpte reacten... hade en epson 6600 då. 


Redigerat av Garrett, 16 december 2021 - 10:59.


#539

Postad 16 december 2021 - 11:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Här ser ni resultatet av min låda med fläktsystem från AC Infinity.

 

 

Snyggt! :D 



#540

Postad 16 december 2021 - 11:20

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Vilket "ställe" är bäst att stänga av HDR så det blir SDR? Måste vara från källan va? dvs AppleTV, och ps5an? Man kan ju sätta projjen i SDR fast den får HDR signal.
Har en samsung UHBD spelare, men där kan man inte stänga av HDR... lite retligt...
Har en reactduk, den slukar så mycket ljus ju. Undrar hur projjen (9400) hade stått sig mot en vit duk i HDR i vardagsrummet , sålde ju den när jag köpte reacten... hade en epson 6600 då.


Jag stänger alltid av HDR på min AppleTV och resultatet blir förvånansvärt bra. Nu går det faktiskt ser titta på serier och filmer som annars ska vara i HDR 😅

Kolla på hawkeye och provade köra i HDR först. Såg inte ett skvatt. Mörka scener var bara en gröt av mörker. Fanns ingen värme i bilden heller

Med SDR från AppleTV har vi nu klara och fylliga bilder med bra färger och balans. Rekommenderar starkt :)
Kör man inte med MadVR eller lumagen så tycks HDR för projektorer bara vara en gimmick. Det fungerar helt enkelt inte alls

Har inte sett JVCs tone mapping än så antar att den gör ett ganska bra jobb dock men inte lika bra som dessa videoprocessorer

#541

Postad 16 december 2021 - 12:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag stänger alltid av HDR på min AppleTV och resultatet blir förvånansvärt bra. Nu går det faktiskt ser titta på serier och filmer som annars ska vara i HDR

Kolla på hawkeye och provade köra i HDR först. Såg inte ett skvatt. Mörka scener var bara en gröt av mörker. Fanns ingen värme i bilden heller

Med SDR från AppleTV har vi nu klara och fylliga bilder med bra färger och balans. Rekommenderar starkt :)
Kör man inte med MadVR eller lumagen så tycks HDR för projektorer bara vara en gimmick. Det fungerar helt enkelt inte alls

Har inte sett JVCs tone mapping än så antar att den gör ett ganska bra jobb dock men inte lika bra som dessa videoprocessorer

 

Vad har du för duk/rum? 



#542

Postad 16 december 2021 - 12:22

FetTimme
  • FetTimme
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
120 tum vanlig vit duk. Elite screen 1,0 gain tror jag det är

Vita väggar och vitt tak i källare/gillestuga. Dock har jag mörkt tyg i taket precis över duken ca 1,5m in i rummet

#543

Postad 26 december 2021 - 12:18

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Vill bara skriva att jag fick för första gången dammfläck på bilden från min 9400. Jag kontaktade Epson och dom kom efter några dagar och hämtade projektorn (via DHL). Tror det var en onsdag. Den skickades till England för reparation. På måndagen kunde jag hämta ut projektorn. Samma inställningar etc så det vara bara plug and play. Ingen dammfläck.

Har hört andra som returnerat och fått tillbaks en annan projektor med andra fel men för mig gick det väldigt smidigt.



#544

Postad 26 december 2021 - 12:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vill bara skriva att jag fick för första gången dammfläck på bilden från min 9400. Jag kontaktade Epson och dom kom efter några dagar och hämtade projektorn (via DHL). Tror det var en onsdag. Den skickades till England för reparation. På måndagen kunde jag hämta ut projektorn. Samma inställningar etc så det vara bara plug and play. Ingen dammfläck.

Har hört andra som returnerat och fått tillbaks en annan projektor med andra fel men för mig gick det väldigt smidigt.

 

 

hur länge gäller den garantin? Såna blubs vill man inte ha...  :o



#545

Postad 26 december 2021 - 12:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vill bara skriva att jag fick för första gången dammfläck på bilden från min 9400. Jag kontaktade Epson och dom kom efter några dagar och hämtade projektorn (via DHL). Tror det var en onsdag. Den skickades till England för reparation. På måndagen kunde jag hämta ut projektorn. Samma inställningar etc så det vara bara plug and play. Ingen dammfläck.
Har hört andra som returnerat och fått tillbaks en annan projektor med andra fel men för mig gick det väldigt smidigt.

Man läser som oftast, det som inte fungerar bra. Hade heller inga problem när jag har skickat in och det är ju några gånger🤓

Redigerat av mcmike, 26 december 2021 - 12:43.


#546

Postad 26 december 2021 - 13:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

hur länge gäller den garantin? Såna blubs vill man inte ha... :o


Mer regel än undantag, samma garanti längd som på projektorn. 3år..

Redigerat av mcmike, 26 december 2021 - 13:14.


#547

Postad 26 december 2021 - 13:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Mer regel än undantag, samma garanti längd som på projektorn. 3år..

 

 

Ok... faen om man skulle få "blubs" efter det... skulle ju va förfärligt... eller går dom med på att fixas det för en peng då tro?  :ph34r:



#548

Postad 26 december 2021 - 13:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Om du vågar, släck ned och ha projektorn på utan någon källa till den och kika. Eller så undviker du det helt enkelt😊

Skulle tippa på att Tomi är billigare än Epson utanför garantin.

https://www.tomi.se/

Redigerat av mcmike, 26 december 2021 - 13:32.


#549

Postad 26 december 2021 - 14:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Om du vågar, släck ned och ha projektorn på utan någon källa till den och kika. Eller så undviker du det helt enkelt😊

Skulle tippa på att Tomi är billigare än Epson utanför garantin.

https://www.tomi.se/


Menar om man skulle märka på duken
Min epson. 3200 fick dust blubw så man såg på duken, va ju sjukt störande, sålde den med varning att det fanns och demade, vet ej hur nästa ägare gjorde sen.

#550

Postad 26 december 2021 - 15:48

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Jag hade ju en mardröm med min 9300 Epson.

Fick dammblobbar hela tiden.

Det verkar som om när jag skickade in min för rengöring så blev problemen värre, men fler blobbar.

Skulle vilja veta vilken ISO dom följer när dom öppnar projektorer.

Fick skicka in den 3 gånger för rengöring, fjärde gånger valde jag att häva köpet.

Epson har dock en grym support.

 

Ska tillägga att jag har idag en Epson 6700 som jag använder som TV.

Den har säkert gått >6000 timmar. Aldrig sett någon dammblobb.

 

Tillägg: Ett trix att ta till om man råkar få en dammblobb är att köra på högsta lampläget.

På så sätt lyckades jag få bort en störande dammblobb (på min 9300).


Redigerat av Duddits1, 26 december 2021 - 15:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.