Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34368 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 6 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 13 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 15 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#30801

Postad 16 mars 2020 - 11:49

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Så för att TV boxarna skall fungera måste de kopplas direkt till routern om jag bryggat dvs. slått på DMZ?

Då faller hela vitsen för mig då jag i så fall behöver dra om all RJ45 i hela huset och då lägger jag ned och använder TG799vac som router med Deco M5 som access points och får leva med dålig prestanda och lastbalansering i mitt LAN och WiFi nät, tröttsamt.

 

EK

 

På vilket sätt får du din ansluting från Telia? Vad sitter det innan TG799vac eller vad du nu kopplar in där?

Om du har en Inteno (vanligen nåt sånt här: https://www.intenogr...nverter/xg6846/) där normalt LAN1 kopplas till Telias router så kan du koppla TV i LAN2.

 

Då kan du köpa enkla Level2-switchar och koppla LAN1 och LAN2 från Intenon i den första switchen och så skicka det taggat på en port över till nästa switch där du skickar ut LAN1 och LAN2 otaggat på två valfritt antal portar. Då kan du strunta i Telias router och köra vilken router och accesspunkt (eller kombo) var i huset du vill och du kan skapa ett intranät i övriga portar. Det blir då inga problem om Telia får för sig att ändra VID på sina nät och du behöver inte konfigurera igmp-snooping eftersom det hanteras av intenon och tv-nätet bara transporteras i samma sladd som, men virtuellt åtskilt från, internet.

Men Zappa kommer inte fungera då.


Redigerat av johnbull_1975, 16 mars 2020 - 11:50.


#30802

Postad 16 mars 2020 - 13:25

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Så för att TV boxarna skall fungera måste de kopplas direkt till routern om jag bryggat dvs. slått på DMZ?
Då faller hela vitsen för mig då jag i så fall behöver dra om all RJ45 i hela huset och då lägger jag ned och använder TG799vac som router med Deco M5 som access points och får leva med dålig prestanda och lastbalansering i mitt LAN och WiFi nät, tröttsamt.

EK


Har du prövat aktivera Wi-Fi på TG799vac och sedan ansluta dina Deco emot det som AP punkter? Jag körde så för några år sedan och nytta både tv och lan på detta viset.

Idag har jag Telias Smart Wi-Fi med Airties enheterna och router. Funkar mycket bra!

#30803

Postad 16 mars 2020 - 14:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

På vilket sätt får du din ansluting från Telia? Vad sitter det innan TG799vac eller vad du nu kopplar in där?

Om du har en Inteno (vanligen nåt sånt här: https://www.intenogr...nverter/xg6846/) där normalt LAN1 kopplas till Telias router så kan du koppla TV i LAN2.

 

Då kan du köpa enkla Level2-switchar och koppla LAN1 och LAN2 från Intenon i den första switchen och så skicka det taggat på en port över till nästa switch där du skickar ut LAN1 och LAN2 otaggat på två valfritt antal portar. Då kan du strunta i Telias router och köra vilken router och accesspunkt (eller kombo) var i huset du vill och du kan skapa ett intranät i övriga portar. Det blir då inga problem om Telia får för sig att ändra VID på sina nät och du behöver inte konfigurera igmp-snooping eftersom det hanteras av intenon och tv-nätet bara transporteras i samma sladd som, men virtuellt åtskilt från, internet.

Men Zappa kommer inte fungera då.

 

Fiberkonverter.

 

 

Har du prövat aktivera Wi-Fi på TG799vac och sedan ansluta dina Deco emot det som AP punkter? Jag körde så för några år sedan och nytta både tv och lan på detta viset.

Idag har jag Telias Smart Wi-Fi med Airties enheterna och router. Funkar mycket bra!

 

Det är min back-up plan om det inte fungerar som jag tänkte nu. Tanken med att Deco M5 är att jag då kan styra trafiken och åtkomst till LAN och WiFi betydligt bättre, då detta är obefintligt i TG799vac.

 

EK



#30804

Postad 16 mars 2020 - 19:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

På vilket sätt får du din ansluting från Telia? Vad sitter det innan TG799vac eller vad du nu kopplar in där?

Om du har en Inteno (vanligen nåt sånt här: https://www.intenogr...nverter/xg6846/) där normalt LAN1 kopplas till Telias router så kan du koppla TV i LAN2.

 

..snip..

Men Zappa kommer inte fungera då.

Enda sättet jag kan konfigurera det på. Zappa fungerar inte, jag förstår varför men ingen info om det på Telias sidor, säkert en del mindre tekniskt kunniga blir säkert konfunderade.

En mystisk sak är att Primetime (https://primetimequiz.se/), appen, inte kan ladda videoströmmen. Har inte testat byta till mina gamla router så vet inte, men antar, att det är routern som blockerar den. (mer nätverkskfråga än TV, jag vet)



#30805

Postad 17 mars 2020 - 11:17

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Nu när fler rekommenderas arbeta hemma pga virus, ökar tydligen belastning på internet och flera operatörer ligger nere

 

Fungerar här ialla fall



#30806

Postad 17 mars 2020 - 12:57

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Fiberkonverter.

 

 

 

Det är min back-up plan om det inte fungerar som jag tänkte nu. Tanken med att Deco M5 är att jag då kan styra trafiken och åtkomst till LAN och WiFi betydligt bättre, då detta är obefintligt i TG799vac.

 

EK

 

Fråga Telia om du inte kan få en Inteno tjänstefördelare istället för deras trådlös router. Har läst om folk som lyckats med det, även om det var några år sedan. Men det kan visst krävas flera försök med kundtjänst för att få tag i någon som vet hur man gör och är villig att göra det...

Med en Inteno kan du köra egna VLAN och sen placera de enheter du väljer där du har nätverksuttag.



#30807

Postad 17 mars 2020 - 20:55

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Zappa fungerar inte, jag förstår varför men ingen info om det på Telias sidor, säkert en del mindre tekniskt kunniga blir säkert konfunderade.

 

Då zappa använder multicast för att hitta TV boxarna måste multicast fungera över Wifi. Telias router har detta aktivt men det är inte säkert annan utrustning har det.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30808

Postad 17 mars 2020 - 21:07

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Fråga Telia om du inte kan få en Inteno tjänstefördelare istället för deras trådlös router. Har läst om folk som lyckats med det, även om det var några år sedan. Men det kan visst krävas flera försök med kundtjänst för att få tag i någon som vet hur man gör och är villig att göra det...

Med en Inteno kan du köra egna VLAN och sen placera de enheter du väljer där du har nätverksuttag.

 

Inteno delar upp de VLAN som finns på inkommande port till de fyra olika portarna som finns i den. Telia använder bara 3 av portarna normalt men i vissa nät finns det IPTV tjänst på port 4, och i vissa är unika tjänster för en bostadsförening som finns på denna port. Har man en router från Telia som har alla tjänster så använder den VLAN för att dela upp de olika tjänsterna. Av denna anledning finns även vlan för IPTV och Bredbandstelefoni i inteno switchen i port 1, men man kan koppla routern direkt på inkommande lan uttag eller i fiberkonvertern om man har en fiberkonverter med bara en port. Vissa Inteno switchar kopplar man in inkommande fiber direkt i inteno switchen, och då ska routern kopplar i port 1 eller så ska man koppla olika tjänsterna i olika portar. Kunder som har Telias router inkopplad ska koppla TV boxen i denna router för att tjänsten ska fungera bäst. Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall få massa bildstörningar på TV tjänsten.

 

Vilka VLAN som används kommer vi inte berätta, och det skiljer dessutom lite beroende på vad det är för utrustning som man är kopplad via.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30809

Postad 17 mars 2020 - 21:37

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Nu när fler rekommenderas arbeta hemma pga virus, ökar tydligen belastning på internet och flera operatörer ligger nere

 

Fungerar här ialla fall

 

Telia har inga stora problem med detta i nätet, det är oftast att vissa VPN tjänster eller bland annat office 365 tjänster som har problem med den ökade trafiken för tillfället. Vissa hemsidor kan med gå segt på grund av den stora lasten på dessa.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30810

Postad 17 mars 2020 - 21:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Kommer mitt pris på Viaplay sport att sänkas nu när corona härjar? Viaplay sänker ju själva priset från 399 till 109?

 

Se telia.se/sportpaket

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30811

Postad 18 mars 2020 - 09:57

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Se telia.se/sportpaket

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Det var ju snällt... även om jag "bara" får 250:- rabatt per månad, medans de som har Viasat Sport får 399:- rabatt...



#30812

Postad 18 mars 2020 - 17:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

vi har ju inget att se längre  :lol:



#30813

Postad 18 mars 2020 - 22:14

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 2

vi har ju inget att se längre  :lol:

 

Det finns massor av filmer och material i play som ni kan se nu ;)

 

Kanske ska passa på att säga att för tillfället så gör vi allt för att påverkan av covid-19 ska bli så liten som möjligt. De flesta av oss som kan på Telia arbetar hemma för att undvika spridning av covid-19. Jag jobbar inte på kontoret i Luleå längre, utan arbetar hemma. För de som inte enkelt kan jobba hemma så gör man allt för att undvika att personer blir smittade med. Det är som på många arbetsplatser problem med att många inte kan arbeta för tillfället. Detta kan leda till större påverkan i kontakt med oss och om jag av någon anledning inte kan skriva här så kommer antagligen ingen annan skriva här i mitt ställe. Men just nu mår jag bra och får väl hoppas att det förblir så. 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30814

Postad 19 mars 2020 - 15:26

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Inteno delar upp de VLAN som finns på inkommande port till de fyra olika portarna som finns i den. Telia använder bara 3 av portarna normalt men i vissa nät finns det IPTV tjänst på port 4, och i vissa är unika tjänster för en bostadsförening som finns på denna port. Har man en router från Telia som har alla tjänster så använder den VLAN för att dela upp de olika tjänsterna. Av denna anledning finns även vlan för IPTV och Bredbandstelefoni i inteno switchen i port 1, men man kan koppla routern direkt på inkommande lan uttag eller i fiberkonvertern om man har en fiberkonverter med bara en port. Vissa Inteno switchar kopplar man in inkommande fiber direkt i inteno switchen, och då ska routern kopplar i port 1 eller så ska man koppla olika tjänsterna i olika portar. Kunder som har Telias router inkopplad ska koppla TV boxen i denna router för att tjänsten ska fungera bäst. Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall få massa bildstörningar på TV tjänsten.

 

Vilka VLAN som används kommer vi inte berätta, och det skiljer dessutom lite beroende på vad det är för utrustning som man är kopplad via.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Hej Markus

Kan du svara på tre frågor som klargörande till användare som vill kunna göra som jag föreslog?

(Dvs använda intenons LAN 1 för internet och LAN 2 för TV och så köra egna VLAN-switchar (level 2) i huset för att kunna skicka internet och TV i samma tråd från den ena switchen och så dela upp dem i den andra. Gör man så, så behöver man inte veta vilka VLAN-nummer Telia använder på sin sida Intenon och därmed påverkas man inte heller påverkas om detta ändras så länge Internet finns i LAN1 och TV i LAN2.)

 

1: Om man har en Inteno och Telia trådlös router, men vill kunna hantera VLAN som jag föreslog, kan man då säga upp den trådlösa routern och bli av med den och köra egen utrustning+digital-tv-box direkt på Intenon? Eller är man låst för alltid om man råkat få med den trådlösa routern?

 

2: Om man har Telias trådlösa router och mediaomvandlare med bara ett uttag, kan man byta routern mot en Inteno (om man vill göra detsamma som jag beskrev inom parentes ovan?

 

3: "Kunder som kopplar TV box i inteno kan i vissa fall få massa bildstörningar på TV tjänsten."

Gäller det även kunder som har fiber och Inteno från annan leverantör än Telia, men som köper Internet och Tv från Telia i det nätet?



#30815

Postad 20 mars 2020 - 20:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Det finns massor av filmer och material i play som ni kan se på


Okej det låter ju bra. Får kolla in det för du menar förmodligen hela play utbudet? Jag har bara Viasat Sport så kommer inte åt några filmer eller serier i Viaplays utbud

/Kribban

#30816

Postad 21 mars 2020 - 06:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Håller Telia Play streaming utan box samma kvalitet som alltid? Tyckte Let’s Dance drogs med en del pixelering och allmänt oskarp bild stundtals. Tyder i och för sig på att hög belastning skulle kunna vara orsaken.

#30817

Postad 21 mars 2020 - 08:22

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Håller Telia Play streaming utan box samma kvalitet som alltid? Tyckte Let’s Dance drogs med en del pixelering och allmänt oskarp bild stundtals. Tyder i och för sig på att hög belastning skulle kunna vara orsaken.


Tror på hög belastning.. tog över 1 minut igår för att starta upp Netflix..

#30818

Postad 21 mars 2020 - 15:27

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Hur raderar man filmer/serier från Min lista? På Fortsätt titta gör man ju det med den blå knappen men den funkar inte för Min lista.

#30819

Postad 21 mars 2020 - 15:34

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Hur raderar man filmer/serier från Min lista? På Fortsätt titta gör man ju det med den blå knappen men den funkar inte för Min lista.


Man går in på materialet igen och navigerar till knappen det står sparad på och trycker på OK knappen.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30820

Postad 21 mars 2020 - 15:39

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Håller Telia Play streaming utan box samma kvalitet som alltid? Tyckte Let’s Dance drogs med en del pixelering och allmänt oskarp bild stundtals. Tyder i och för sig på att hög belastning skulle kunna vara orsaken.

 

Mycket möjligt att det är problem, men vi ser inget generellt problem med trafiken i just vårat nät. I Sverige ser vi inga stora problem då vi har så mycket extra kapacitet. se t.ex. https://www.svt.se/n...teten-i-sverige för info.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30821

Postad 21 mars 2020 - 19:48

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Man går in på materialet igen och navigerar till knappen det står sparad på och trycker på OK knappen.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice


Tack! Borde kanske ha sett det...

#30822

Postad 23 mars 2020 - 10:48

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Kan tipsa lite om att några nya "bio" filmer finns nu i våran filmbutik. De kostar lite mer men mindre än om hela falmiljen ska gå på bio.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30823

Postad 23 mars 2020 - 10:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Är jag blind eller saknas all information om kvalitet på filmerna? Upplösning/bitrate exempelvis.



#30824

Postad 23 mars 2020 - 11:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Är jag blind eller saknas all information om kvalitet på filmerna? Upplösning/bitrate exempelvis.

Det enda jag sett är att man kan välja HD eller SD



#30825

Postad 23 mars 2020 - 11:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Frugan klagade nu på att dom regionala nyheterna på TV:n som körs med Apple-TV och Telia play inte visar rätt region. Jag har inte hittat nån inställning för detta. Nån som vet? I Teliaboxen finns det en inställning för detta men inte i appen.


Redigerat av Buddypresley, 23 mars 2020 - 11:37.


#30826

Postad 23 mars 2020 - 12:03

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Kan tipsa lite om att några nya "bio" filmer finns nu i våran filmbutik. De kostar lite mer men mindre än om hela falmiljen ska gå på bio.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Finns det några biografer som har öppet i dagens läge? ;)

 

Markus:

Märkte i helgen att det inte gick att kolla på TV4-nyheterna via playbiblioteket. Däremot funkar det fortfarande att starta från EPG'n?


Redigerat av Bopper, 23 mars 2020 - 12:04.


#30827

Postad 24 mars 2020 - 07:41

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Frugan klagade nu på att dom regionala nyheterna på TV:n som körs med Apple-TV och Telia play inte visar rätt region. Jag har inte hittat nån inställning för detta. Nån som vet? I Teliaboxen finns det en inställning för detta men inte i appen.

 

Kör man via Telia play tjänsten finns det bara Stockholms versionen av SVT samt TV4 kanalerna.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30828

Postad 24 mars 2020 - 07:51

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Det enda jag sett är att man kan välja HD eller SD

 

Det är samma som med SD/HD kanaler samt play tjänsten och det är kodat motsvarande MPEG4, alltså strax under 5 mbit/s och 10 mbit/s.

HBO i play tjänsten finns i ett Full HD läge som är strax under 20 mbit/s. 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30829

Postad 24 mars 2020 - 07:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Kör man via Telia play tjänsten finns det bara Stockholms versionen av SVT samt TV4 kanalerna.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Jobbas det på nån lösning?



#30830

Postad 24 mars 2020 - 10:24

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Snälla Markus/Telia - här kommer ett önskemål om förbättring av tv-tjänsten.

 

När man trycker på stopp under uppspelning av ett program som man valt i Play-biblioteket bör man ALLTID komma tillbaka till den sida där man valde avsnittet. I nuläget kommer man till det underliggande tv-programmet såvida man inte stoppar uppspelningen en kort tid efter att man startat den, vilket är mycket irriterande. (Har för övrigt inte blivit klok på hur lång tid man har på sig att stoppa för att inte bli utkastad till tv-sändningen - är det efter en viss % totala uppspelningstiden?) De som vill ut till tv-sändningen från sidan med avsnitt behöver ju bara trycka på tv/exit. Vi som vill scrolla vidare bland avsnitten får nu istället trycka oss igenom hela menysystemet på nytt, vilket är oerhört frustrerande.

 

För att ta ett exempel: för att välja ett annat avsnitt av "Sverige Möts" på SVTr tvingas jag till inte mindre än 35(!) knapptryckningar p.g.a. att jag måste leta mig fram i menyerna på nytt. Det kan väl knappast anses vara användarvänligt?



#30831

Postad 24 mars 2020 - 12:26

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Snälla Markus/Telia - här kommer ett önskemål om förbättring av tv-tjänsten.

 

När man trycker på stopp under uppspelning av ett program som man valt i Play-biblioteket bör man ALLTID komma tillbaka till den sida där man valde avsnittet. I nuläget kommer man till det underliggande tv-programmet såvida man inte stoppar uppspelningen en kort tid efter att man startat den, vilket är mycket irriterande. (Har för övrigt inte blivit klok på hur lång tid man har på sig att stoppa för att inte bli utkastad till tv-sändningen - är det efter en viss % totala uppspelningstiden?) De som vill ut till tv-sändningen från sidan med avsnitt behöver ju bara trycka på tv/exit. Vi som vill scrolla vidare bland avsnitten får nu istället trycka oss igenom hela menysystemet på nytt, vilket är oerhört frustrerande.

 

För att ta ett exempel: för att välja ett annat avsnitt av "Sverige Möts" på SVTr tvingas jag till inte mindre än 35(!) knapptryckningar p.g.a. att jag måste leta mig fram i menyerna på nytt. Det kan väl knappast anses vara användarvänligt?

Är det fortfarande så? Jag vet att det var så tidigare, men numera har jag inte upplevt detta?



#30832

Postad 24 mars 2020 - 12:40

Aene
  • Aene
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Pågår det någon frivisning av c-more nu? Dök upp tidigare i samband med att 5:an med flera kanaler försvann för några veckor sedan. Men vi verkar fortfarande ha den kvar.

Blir lite orolig då det förra veckan ringde en kille som sa sig vara från Telia och frågade om vi ville prenumerera på c-more och han kunde verkligen inte ta ett nej.



#30833

Postad 24 mars 2020 - 13:42

Krasche
  • Krasche
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

@Telia:

 

Har ni någon mer info om detta?

 

https://twitter.com/...818324161028097

 

Swedroid@swedroid  28 okt. 2019
Hej @TeliaSverige!
Är det inte dags att ni lanserar en Android TV-klient för era Play-tjänster? Vi får ofta frågan om varför Telia inte fungerar med #AndroidTV.
Ping @Google_Sverige@SonySverige@PhilipsNordic@NVIDIASHIELD
 
.Telia Sverige@TeliaSverige  28 okt. 2019
Svarar @swedroid
Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. En fågel kvittra om att det ligger i pipen...  //Johanna
 
Swedroid@swedroid 28 okt. 2019
Svarar @TeliaSverige
Vad kul! Se gärna till att pinga @swedroid så snart klienten är redo. Tack för snabbt svar!

Redigerat av Krasche, 24 mars 2020 - 17:23.


#30834

Postad 24 mars 2020 - 13:58

michaellindqvist
  • michaellindqvist
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Pågår det någon frivisning av c-more nu? Dök upp tidigare i samband med att 5:an med flera kanaler försvann för några veckor sedan. Men vi verkar fortfarande ha den kvar.

Blir lite orolig då det förra veckan ringde en kille som sa sig vara från Telia och frågade om vi ville prenumerera på c-more och han kunde verkligen inte ta ett nej.

C More ligger kvar till den 2 april efter stöket med Discovery.



#30835

Postad 25 mars 2020 - 10:07

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Angående inspelningsappen:

 

På sista tiden har vissa serieavsnitt bara fått titeln från avsnittet, inte vilken serie det är.

Lätt att missa och gör det svårare att hitta det man letar efter.

Bl.a. på 7:an och 4:an.

T.ex. Elementary på TV4 imorgon 26/3 har bara titeln "Gutshot".  Och programmet kl. 20:00 idag på 7:an.



#30836

Postad 25 mars 2020 - 11:49

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Angående inspelningsappen:

 

På sista tiden har vissa serieavsnitt bara fått titeln från avsnittet, inte vilken serie det är.

Lätt att missa och gör det svårare att hitta det man letar efter.

Bl.a. på 7:an och 4:an.

T.ex. Elementary på TV4 imorgon 26/3 har bara titeln "Gutshot".  Och programmet kl. 20:00 idag på 7:an.

 

Är det på iOS eller Android du använder appen?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30837

Postad 26 mars 2020 - 00:26

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Är det på iOS eller Android du använder appen?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Det är iOS 

Men såg nu att planerade inspelningar i boxen av Elementary på TV4 har fått episodtitlar, idag och imorgon.


Redigerat av Nizz_e, 26 mars 2020 - 00:49.


#30838

Postad 31 mars 2020 - 10:04

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0

Telia drog fortfarande fullt pris på mitt viasat film + sport, håll koll



#30839

Postad 31 mars 2020 - 10:11

Krasche
  • Krasche
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det fanns ingen uppdaterad info att rapportera om detta? Detta kanske iofs inte ens är rätt tråd?

Funderar på att köpa en Apple TV, pga Telia-appen, men skulle hellre köpa en android-box.

 

 

 

@Telia:

 

Har ni någon mer info om detta?

 

https://twitter.com/...818324161028097

 

Swedroid@swedroid  28 okt. 2019
Hej @TeliaSverige!
Är det inte dags att ni lanserar en Android TV-klient för era Play-tjänster? Vi får ofta frågan om varför Telia inte fungerar med #AndroidTV.
Ping @Google_Sverige@SonySverige@PhilipsNordic@NVIDIASHIELD
 
.Telia Sverige@TeliaSverige  28 okt. 2019
Svarar @swedroid
Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. En fågel kvittra om att det ligger i pipen...  //Johanna
 
Swedroid@swedroid 28 okt. 2019
Svarar @TeliaSverige
Vad kul! Se gärna till att pinga @swedroid så snart klienten är redo. Tack för snabbt svar!

 



#30840

Postad 31 mars 2020 - 19:00

akpe
  • akpe
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Telia drog fortfarande fullt pris på mitt viasat film + sport, håll koll

samma här fullt pris på viasat sport



#30841

Postad 31 mars 2020 - 19:54

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

Telia drog fortfarande fullt pris på mitt viasat film + sport, håll koll

 

Som jag fattar så kommer den krediteras med en rad rörande kreditering av ett belopp. Vet inte exakt när det kommer att göras eller liknande. Det är dock inget jag arbetar med så jag har inte koll på exakt hur det ska gå till.

 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice


Redigerat av TeliaKundservice, 31 mars 2020 - 20:06.


#30842

Postad 01 april 2020 - 06:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Ville bara meddela att jag är väldigt nöjd med kombinationen Telia Play (ink. HBO) och ATV 4K. Saknar inte trean eller sexan nämnvärt sedan tiden med parabol och tredubbla månadskostnaden. Tror detta är framtiden.

#30843

Postad 01 april 2020 - 18:42

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Har sett att Telia angett fullt pris på CMore Sport Premium på min kommande räkning. Ett stort JÄVLA HÅN med tanke på att vi som har största paketet inte fick någon kompensation alls när andra kunder fick det. Vi som betalar mest fick ingenting. Är det så man sköter ett seriöst företag? Och nu när det snackas om rabatt och prisavdrag så är det bara mumbojumbo. Som jag skrev. Jag trodde Telia var ett SERIÖST företag men man framstår ju som enorma skojare som bara vill lura folk på pengar. Undrar om Telia skulle klara en granskning hos ARN. Tveksamt.


Redigerat av sportmats, 01 april 2020 - 18:42.


#30844

Postad 01 april 2020 - 19:04

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Har sett att Telia angett fullt pris på CMore Sport Premium på min kommande räkning. Ett stort JÄVLA HÅN med tanke på att vi som har största paketet inte fick någon kompensation alls när andra kunder fick det. Vi som betalar mest fick ingenting. Är det så man sköter ett seriöst företag? Och nu när det snackas om rabatt och prisavdrag så är det bara mumbojumbo. Som jag skrev. Jag trodde Telia var ett SERIÖST företag men man framstår ju som enorma skojare som bara vill lura folk på pengar. Undrar om Telia skulle klara en granskning hos ARN. Tveksamt.


Jag har Telia Stor med Premium sen tidigare, jag fick 500kr rabatt på kommande faktura som kompensation för uteblivande av kanalerna. Räckte och ringa ett samtal och fick ett bra bemötande direkt.

Har du prövat detta?

#30845

Postad 02 april 2020 - 07:26

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Jag har Telia Stor med Premium sen tidigare, jag fick 500kr rabatt på kommande faktura som kompensation för uteblivande av kanalerna. Räckte och ringa ett samtal och fick ett bra bemötande direkt.

Har du prövat detta?

 

Man ska väl inte behöva ringa? Det ska ju dras av automatiskt.

Eller har ni paket som inte är rabatterade?

 

https://www.telia.se...ankt-pris-sport



#30846

Postad 02 april 2020 - 16:02

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 2

Har sett att Telia angett fullt pris på CMore Sport Premium på min kommande räkning. Ett stort JÄVLA HÅN med tanke på att vi som har största paketet inte fick någon kompensation alls när andra kunder fick det. Vi som betalar mest fick ingenting. Är det så man sköter ett seriöst företag? Och nu när det snackas om rabatt och prisavdrag så är det bara mumbojumbo. Som jag skrev. Jag trodde Telia var ett SERIÖST företag men man framstår ju som enorma skojare som bara vill lura folk på pengar. Undrar om Telia skulle klara en granskning hos ARN. Tveksamt.

 

Har du ens läst på denna sida? https://www.telia.se...ankt-pris-sport

 

C More Premium, Nytt tillfälligt pris: 149 kr/mån

 

"Det tillfälliga priset gäller från och med den 16 mars 2020 och avdrag för sportutbudet i ditt tv-paket justeras automatiskt på din nästkommande faktura. Har du redan fått en faktura för mars så sker justeringen på din faktura i april. I vissa fall kan justeringen dröja till fakturan i maj."

 

Så verkar dumt att gasta om ARN innan du väntat in maj iallafall och därefter pratat med kundservice om du mot förmodan fortfarande inte fått rabatten.



#30847

Postad 03 april 2020 - 11:40

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Det är samma som med SD/HD kanaler samt play tjänsten och det är kodat motsvarande MPEG4, alltså strax under 5 mbit/s och 10 mbit/s.

HBO i play tjänsten finns i ett Full HD läge som är strax under 20 mbit/s. 

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Så det betyder att det är 576i , 720p/1080i och 1080p antar jag.
Finns det några planer för HDR10?

Arris burken kan ju inte kräma ut 4k men 1080p60 10-bit kan den ju.

Vore kul att se vad som hände i GoT S8E3 för oss som har en HDR TV.



#30848

Postad 04 april 2020 - 17:54

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 512 inlägg
  • 0

För tillfället verkar det vara problem med DNS servrar hos Telia, oklart hur det drabbar kunder och i vilken omfattning men jag har problem med det.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#30849

Postad 04 april 2020 - 18:01

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

För tillfället verkar det vara problem med DNS servrar hos Telia, oklart hur det drabbar kunder och i vilken omfattning men jag har problem med det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Samma här. Digital tv fungerar men inte internet

Min Raycore blinkar som den brukar men min router lyser rött och har ingen internetanslutning

Kommer inte in på Telia.se heller men andra driftsidor säger att det är stora problem

Redigerat av Volvis, 04 april 2020 - 18:03.


#30850

Postad 04 april 2020 - 18:29

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

För tillfället verkar det vara problem med DNS servrar hos Telia, oklart hur det drabbar kunder och i vilken omfattning men jag har problem med det.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Märkte först att SVT-play-appen i boxen krånglade och sedan internet (dator och mobil). TV funkar fortfarande.

Bytte DNS i datorn, så nu funkar det där i alla fall.





5 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar


    1951
  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.