Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare på altan, utomhushögtalare

99 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Veres Audio 55 (Utomhushögtalare) 2 6,5 (1) Inga priser
B&W WM2 (Utomhushögtalare) 2 (0) Inga priser
Veres Audio AS-402 (Utomhushögtalare) 2 (0) Inga priser
Boston Acoustics SoundWare (st) (Surroundhögtalare) 9 7,83 (5) Inga priser
Focal Chorus OD706V (Utomhushögtalare) 2 6,5 (1) Inga priser
Apart SDQ8 (st) (Passiva PA-högtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 15 maj 2009 - 13:55

Unregisteredc6f1e04f
  • Unregisteredc6f1e04f
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte köpa några bra högtalare att ha ute på altan. Högtalarna ska vara ganska diskret utseende men med bra ljud.
Har kollat lite på Boose för jag vet att de oftast levererar ett bra ljud.

Någon som kör med utomhus högtalare som kan rekommendera något?

#2

Postad 15 maj 2009 - 20:32

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg modellbeteckningarna men Jamo har flera som är mycket prisvärda.

#3

Postad 15 maj 2009 - 22:23

Hifi-nissen
  • Hifi-nissen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Personligen hade jag inte satsat på bose gillar inte det märket..

#4

Postad 15 maj 2009 - 23:21

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Personligen hade jag inte satsat på bose gillar inte det märket..


Har själ bose i bilen och är grymt nöjd med det! ;) .

Gör som jag brukar göra gå på magkänsla och så mycket plånboken klarar av man brukar bli nöjd då :wub:

#5

Postad 16 maj 2009 - 00:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Jag vet att de oftast INTE presterar bra ljud..

#6

Postad 16 maj 2009 - 00:30

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0



#7

Postad 16 maj 2009 - 07:49

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Vi använder oss mycket av Soundware från Boston Accoustics. Kostar lite och låter faktiskt riktigt bra!
Övermålningsbara och vädertåliga.

//Erik
Reference audio

#8

Postad 16 maj 2009 - 08:00

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Här har du lite tips på utomhushögtalare som finns på Prisjakt:
https://www.prisjakt...op_produkt_namn

#9

Postad 16 maj 2009 - 10:32

Callekl
  • Callekl
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0
Farsan satte såna här på sin altan:
https://www.prisjakt...ukt.php?p=23965

Funkar helt ok!
Såg även att de vann ett test i någon Hifitidning förra sommaren/hösten.

#10

Postad 18 maj 2009 - 22:20

Unregisteredc6f1e04f
  • Unregisteredc6f1e04f
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Det finns för mycket att välja på. :)

Vill att det ska vara kraftfulla högtalare men inte så förbaskat dyra, gillar högtalare med lite extra bas i. 2000-3000:- kan jag tänka mig att lägga ut. :P

#11

Postad 29 maj 2009 - 12:30

majaji
  • majaji
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Satsa på ett par Audac wx502, bra pris och mycket ljud för pengarna, tips på förstärkare om du vill har bra drag till bra pris. JB system vx200. en mixer för dator,ipod,cd etc xenyx 502.

Riktigt mycket ljud för pengarna

#12

Postad 20 juli 2009 - 07:38

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Jag var inne på Audiovideo i Åkersberga och switchade mellan ett par
som dom säljer för 990:- styck och ett par
.

Måste säga att jämfört med Boston så lät Bose-högtalarna nästan som om dom var trasiga... Så tydligt mycket sämre att det var omöjligt att missa, och för nästan dubbla priset...

Tilläggas bör då att Boston lät väldigt bra... Blir 2 par sådana till mina altaner

Redigerat av andypandyswe, 20 juli 2009 - 09:52.


#13

Postad 20 juli 2009 - 08:14

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Skulle inte göra något köp fören jag hadde lyssnat på dessa.
Bifogad fil  bildCANIYX8K.jpg   1,43K   15 Antal nerladdningar
Focal Chorus OD706V
Focal har aldrig gjort mig besviken.
/Mats

#14

Postad 21 juli 2009 - 09:20

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Beror väl på lite vilken budget han har... 2700 styck vore alldeles för saftigt för altanen i mitt hus iallafall...

#15

Postad 21 juli 2009 - 09:42

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Farsan satte såna här på sin altan:
https://www.prisjakt...ukt.php?p=23965

Funkar helt ok!
Såg även att de vann ett test i någon Hifitidning förra sommaren/hösten.


Hur är ljudet? funkar dom till att leverera bakgrunds sorl eller kan man förvänta sig något bättre?
Är ute efter en 2.0 anläggning på en altan som jag bygger nu då jag inte vill ha fönster och dörra öppna för att höra ut och det ska vara fast monterat året runt, det går att skydda högtalarna från sol och regn.
Finns det några som man kan lyssna på musik med, helst inte helt utan bas, utan att det kostar skjortan såklart då jag har 62kvadrat altan som ska betalas också..

#16

Postad 21 juli 2009 - 11:00

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 1
Bose är väl det mest överprisade skräp man kan köpa. Tycker man att dom låter riktigt bra så har man inte nog med referenser i prisklassen

#17

Postad 21 juli 2009 - 13:28

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Var på BRL nyss och jämförde veres audio 55 som blev rekomenderade tidigare i tråden mot veres audio AS-402 https://www.prisjakt...kt.php?p=246797
Och det var STOR skillnad på ljudet, 55`an var betydligt återhållsammare!
Det lutar åt ett par 402 då de verkar helt okay, de verkar vara väldigt basfattiga men antar att det inte går att ställa så stora krav på såpass små högtalare.. observera att priset för 402 är styckvis. dvs 1600 kr paret.

#18

Postad 22 juli 2009 - 22:11

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Jag fick upp mina Boston Acoustics Soundware -högtalare idag. Har kopplat dom till en Teac PD-H300mkIII CD-spelare via en Teac A-H300mkIII -stereoförstärkare... i väntan på en Squeezebox kopplad till NASen i källaren.

Jäklar vad bra dom låter! Är så ruggigt nöjd... Kom aldrig iväg och provlyssnade Veres som jag tänkt men tvivlar på att dom kan komma i närheten... Vilken byggkvalitet! Jämför man med dessa så låter Bose 151 som om man tagit två pappmuggar med ett snöre emellan och satt den ena mot TV'ns högtalare och lagt ut den andra på altanen.

Spelar man riktigt riktigt högt så saknar man kanske lite bas men ska jag ha en riktig röjarfest kan jag plocka ut velodyne -subben från vardagsrummet.

#19

Postad 21 september 2009 - 09:08

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Jag fick upp mina Boston Acoustics Soundware -högtalare idag. Har kopplat dom till en Teac PD-H300mkIII CD-spelare via en Teac A-H300mkIII -stereoförstärkare... i väntan på en Squeezebox kopplad till NASen i källaren.

Jäklar vad bra dom låter! Är så ruggigt nöjd... Kom aldrig iväg och provlyssnade Veres som jag tänkt men tvivlar på att dom kan komma i närheten... Vilken byggkvalitet! Jämför man med dessa så låter Bose 151 som om man tagit två pappmuggar med ett snöre emellan och satt den ena mot TV'ns högtalare och lagt ut den andra på altanen.

Spelar man riktigt riktigt högt så saknar man kanske lite bas men ska jag ha en riktig röjarfest kan jag plocka ut velodyne -subben från vardagsrummet.


Lägg gärna upp kort!
Föll själv för ett par Apart som antagligen monteras ikväll om ryggen tillåter..
http://www.apart-aud...ils.aspx?id=144

Funkade tydligen inte att länka till Elfa men det var där jag köpte dom iaf..

Redigerat av akterspegel, 21 september 2009 - 13:11.


#20

Postad 24 april 2010 - 20:57

Unregistered4200302c
  • Unregistered4200302c
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Får man väcka denna tråd igen så här ett år senare...? :) Det börjar ju bli dags för uteliv igen äntligen!

Jag söker också ett par högtalare för verandan, men vill ha ett par med inbyggd förstärkare så att jag kan koppla dom direkt till en Apple Airport Express http://www.apple.com...airportexpress/ och streama ljud från Macen.

Behöver inte vara super-hifi men gärna bra ljud förstås!

Nån som har ett tips?

#21

Postad 25 april 2010 - 05:54

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Skippa dom drivna och köp en T-amp på fynda istället. Den är inte mycket större än 2 ciggpaket och lätt att gömma undan. Ruggigt bra ljud för det priset och storleken. Har själv sålt min Teac-stärkare som jag hade till altanhögtalarna och ersatt den med en sådan.

/A

#22

Postad 25 april 2010 - 06:02

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Lägg gärna upp kort!
Föll själv för ett par Apart som antagligen monteras ikväll om ryggen tillåter..
http://www.apart-aud...ils.aspx?id=144

Funkade tydligen inte att länka till Elfa men det var där jag köpte dom iaf..


Var provlyssnade du dom? Kostar ju inte mer än mina Boston så det vore kanske värt att kika på till den andra altanen...

#23

Postad 25 april 2010 - 17:03

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Var provlyssnade du dom? Kostar ju inte mer än mina Boston så det vore kanske värt att kika på till den andra altanen...


Jag provlyssnade aldri, läste allt jag hittade på nätet om dom och chansade..
Du är välkommen på provlyssning om du har vägarna förbi!

#24

Postad 25 april 2010 - 17:40

Ladch
  • Ladch
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Du är välkommen på provlyssning om du har vägarna förbi!


Det kanske jag får göra någon gång ;-) Ska ha bättre till Köpmannebro men kan inte bestämma mig vad jag ska ha och hur mycket pengar man ska lägga. Är helt såld på Sonos prylar så de ska drivas utav en ZP120. Idag sitter det ett par gamla Pioneer surroundhögtalare under takfoten och de har faktiskt överlevt vintern, men de är inte riktigt vad jag vill ha...

/Lars på andra sidan sjön

#25

Postad 25 april 2010 - 21:22

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Det kanske jag får göra någon gång ;-) Ska ha bättre till Köpmannebro men kan inte bestämma mig vad jag ska ha och hur mycket pengar man ska lägga. Är helt såld på Sonos prylar så de ska drivas utav en ZP120. Idag sitter det ett par gamla Pioneer surroundhögtalare under takfoten och de har faktiskt överlevt vintern, men de är inte riktigt vad jag vill ha...

/Lars på andra sidan sjön


Ha! är det du.. Tror inte att din syster är så kry idag :( 30-års kalas igår!
Jag kollade bara på BRL före jag köpte dessa så jag vet inte hur dom står sig mot andra grejer em det är bara att komma så får du höra!
Du kan få bilder samtidigt, har dåligt samvete för att jag inte skickat till dig!

#26

Postad 26 april 2010 - 06:56

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Jag provlyssnade aldri, läste allt jag hittade på nätet om dom och chansade..
Du är välkommen på provlyssning om du har vägarna förbi!

Tack för erbjudandet men Mellerud är inte direkt runt hörnet...

#27

Postad 26 april 2010 - 19:36

Ladch
  • Ladch
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ha! är det du.. Tror inte att din syster är så kry idag :) 30-års kalas igår!
Jag kollade bara på BRL före jag köpte dessa så jag vet inte hur dom står sig mot andra grejer em det är bara att komma så får du höra!
Du kan få bilder samtidigt, har dåligt samvete för att jag inte skickat till dig!



Jag har också varit på BKE och lyssnat och tyckte det lät ganska ok. Det är ju kanske inte någon "finlyssning" när man sitter ute och tarsig en pilsner. Är lite sugen på ett par B&W VM2 men det är ganska mycket pengar och frågan är som sagt om det behövs så "fina" högtalare. Kommer nog förbi någon dag och lyssnar.

Syrran var lite dålig igår... haha... försökte ringa igår men hon var ganska trött

#28

Postad 26 april 2010 - 19:56

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Tack för erbjudandet men Mellerud är inte direkt runt hörnet...


Det är ganska långt om man bor så avsides som du :)

#29

Postad 26 april 2010 - 20:11

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Rekommenderar också att köra externa slusteg. Tror inte många tillverkar vill sätta in elektronik i utomhushögtalare... Vi kör mycket på dessa från Speakercraft & Sonance:

Postad bild

#30

Postad 27 april 2010 - 00:13

Unregistered4200302c
  • Unregistered4200302c
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Många bra tips här, tack för det!

Tror jag satsar på T-amp, det verkar vara rörande enighet om deras förträfflighet :-).

Så var det högtalarna kvar. Speakercraft Rox är ju riktigt snyggt designade, men vilket pris...över 5K per par, det var i häftigaste laget - och över min budget tror jag.

Någon med erfarenhet av Infinity Outrigger?

#31

Postad 12 maj 2010 - 23:04

Ladch
  • Ladch
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Snålade lite och köpte ett par Veres Audio 55, de låter ganska ok trots att de inte är inspelade. Hoppas att de blir lite bättre när de har gått några timmar, effekten i Sonos ZP120 känns lite klen nu när de inte är inspelade....

Var och lyssande på ett par B&W WM2 på HIFI-klubben, men det var svårt att skapa sig en bild hur de låter i trafikbullret på Hamngatan i Karlstad. Även dessa drivs utav en ZP120.

#32

Postad 12 maj 2010 - 23:08

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
Funderade också på att köpa utomhushögtalare

Men jag kom på, om jag öppnar två sidofönster så får jag stereo
och fullregister från mina frontar som står i rummet innanför altanen

Det kallar jag för att spara :)

#33

Postad 13 maj 2010 - 00:22

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Funderade också på att köpa utomhushögtalare

Men jag kom på, om jag öppnar två sidofönster så får jag stereo
och fullregister från mina frontar som står i rummet innanför altanen

Det kallar jag för att spara :)

Jag har spelat med mina när det var -25 i vintras som underhållning till snöskottandet, då hade det blivit dyrt om jag körde med två öppna fönster, pannan hade druckit mycket olja då!

Ska du ha högtalarna i buymensbridge eller Lars? provlyssning snart då isf?

Edit: stavfel

Redigerat av akterspegel, 13 maj 2010 - 00:23.


#34

Postad 23 juli 2010 - 23:46

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Många bra tips här, tack för det!

Tror jag satsar på T-amp, det verkar vara rörande enighet om deras förträfflighet :-).

Så var det högtalarna kvar. Speakercraft Rox är ju riktigt snyggt designade, men vilket pris...över 5K per par, det var i häftigaste laget - och över min budget tror jag.

Någon med erfarenhet av Infinity Outrigger?


Funderar också på ett par Veres Audio 55 och en variant av T-amp.
Skulle nämda T-amp lira med dessa högtalare anser ni?
Följdfråga. Jag vill ha förstärkaren ute på altanen (under tak i en hörna som jag kan skydda för vind/regn. Klarar T-amp det? Har hittat en hel drös med billiga varianter på ebay som ser ut att vara "täta" nog men för dessa gäller samma fråga... klarar de att vara ute under de månaderna man är ute i trädgården (de andra månaderna plockas elektroniken in)

Följdfråga två :D
Om vi nu sätter våra högtalare väl skyddade och inte utsatta för direkt väta... funkar då bilhögtalare? Jag har haft en del bilar som varit "kondensfulla" och varken elektronik eller högtalare har verkat må kass av det.
Dessa till exempel från Pioneer
http://www.pioneerel...ication/TS-X150

#35

Postad 09 februari 2011 - 15:35

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Funderar också på ett par Veres Audio 55 och en variant av T-amp.
Skulle nämda T-amp lira med dessa högtalare anser ni?
Följdfråga. Jag vill ha förstärkaren ute på altanen (under tak i en hörna som jag kan skydda för vind/regn. Klarar T-amp det? Har hittat en hel drös med billiga varianter på ebay som ser ut att vara "täta" nog men för dessa gäller samma fråga... klarar de att vara ute under de månaderna man är ute i trädgården (de andra månaderna plockas elektroniken in)


Blev ett par Veres Audio 55, nu skall det letas T-amp.

Åsikter om T-amp utomhus enligt frågan ovan?
/mbnmbn

#36

Postad 09 februari 2011 - 17:49

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Har svårt att tänka mig att den skrangliga T-ampen skulle klara fukten utomhus... Jag har borrat ett hål i väggen med T-ampen inne (under köksbänken) och högtalarna ute på altanen.

#37

Postad 10 april 2011 - 09:49

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Lägg gärna upp kort!
Föll själv för ett par Apart som antagligen monteras ikväll om ryggen tillåter..
http://www.apart-aud...ils.aspx?id=144

Funkade tydligen inte att länka till Elfa men det var där jag köpte dom iaf..



Jag är på jakt efter nya utomhushögtalare.
Har kört ett år med lasohlson´s http://www.clasohlso...x?artnr=38-1660
dom har fungerat och är helt klart värda 299:- men nu har jag gjort om hela uterummet med mer plats och MYCKET finare. Så nu är jag ute efter mer ljud och framförallt mer bas(Clashögtalaren har ingen bas).

Kollade in Apart högtalarna och det var helt ok pris.
Vad tyckte du om dom?

#38

Postad 10 april 2011 - 12:04

Unregistered23609190
  • Unregistered23609190
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Letade också efter utehögtalare och vart till slut http://www.hifiklubb...alare_svart.htm
Låter riktigt bra nu när dom är inspelade och faktist helt ok bas fast dom sitter utomhus.....

#39

Postad 10 april 2011 - 12:14

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Oj, dom var inte billiga... Letar ngn efter budgetalternativ är jag väldigt nöjd med mina Boston acoustics á 1000kr styck. Har blivit ett par till som vanliga inomhushögtalare. Funderar på ytterligare ett par till altan nummer 2.

Redigerat av andypandyswe, 10 april 2011 - 12:15.


#40

Postad 10 april 2011 - 15:09

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Oj, dom var inte billiga... Letar ngn efter budgetalternativ är jag väldigt nöjd med mina Boston acoustics á 1000kr styck. Har blivit ett par till som vanliga inomhushögtalare. Funderar på ytterligare ett par till altan nummer 2.



vilka boston är det du har?

#41

Postad 10 april 2011 - 15:55

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

vilka boston är det du har?


soundware... kolla högst upp i tråden under "produkter kopplade till denna tråd".

#42

Postad 10 april 2011 - 17:32

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter nya utomhushögtalare.
Har kört ett år med lasohlson´s http://www.clasohlso...x?artnr=38-1660
dom har fungerat och är helt klart värda 299:- men nu har jag gjort om hela uterummet med mer plats och MYCKET finare. Så nu är jag ute efter mer ljud och framförallt mer bas(Clashögtalaren har ingen bas).

Kollade in Apart högtalarna och det var helt ok pris.
Vad tyckte du om dom?


Hej!
Jag är jettenöjd med mina högtalare, dom har suttit uppe sedan hösten-09 nu.
Bra ljud och det går att spela "party högt" om man vill.. det har blivit några fester på altanen nu och jag kan inte tänka mig en altan utan dom!

#43

Postad 11 april 2011 - 09:49

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Hej!
Jag är jettenöjd med mina högtalare, dom har suttit uppe sedan hösten-09 nu.
Bra ljud och det går att spela "party högt" om man vill.. det har blivit några fester på altanen nu och jag kan inte tänka mig en altan utan dom!


Blir ett par sådana.
Tackar

#44

Postad 12 april 2011 - 06:15

petnei
  • petnei
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej

Tänkte sätta upp högtalare på altanen i vår och funderar på Bostons Soundware.
Då vår altan är rätt stor skulle jag vilja ha fyra st, är det bara att parallellkoppla dem två och två för att
kunna köra på två kanaler i zon två på stärkaren inne?
Impedansen är ~8 Ohm och om jag inte missminner mig blir väl det 4 Ohm parallell, eller?

Eller finns det nån annan bättre lösning?

Mvh
Peter

#45

Postad 12 april 2011 - 09:38

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Hur stor är den?
går den runt huset?
För mig fungerar det fint med 2st!

Lägg dom hellre i serie, du förlorar i volym men är snäll mot grejerna.

#46

Postad 12 april 2011 - 12:27

petnei
  • petnei
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Altanen ligger invändigt i husets vinkel och är på ca 80 m2.
Kanske ska börja med två och sen bygga ut vid behov. ;)

#47

Postad 05 maj 2011 - 13:20

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Högtalarna kom igår.
Elfa är riktigt snabba, 2 dagar tog det efter jag lagt beställningen.
Oj Oj Oj vad stora dom var, skall lägga upp en jämförelse när jag sätter upp dom samt tar ner dom andra.

#48

Postad 06 maj 2011 - 20:13

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Nya APart SDQ8-W brevid gamla Clas Ohlson högtalaren.
Lite skillnad är det allt :-)
Bifogad fil  IMG_20110506_174510.jpg   92,37K   66 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_20110506_174523.jpg   71,43K   44 Antal nerladdningar

Redigerat av mrgorgo, 13 maj 2011 - 10:29.


#49

Postad 07 maj 2011 - 00:25

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Nya APart SDQ8-W bevid gamla Clas Ohlson högtalaren.
Lite skillnad är det allt :-)


Det finns inte några genvägar till det perfekta ljudet :)
Gav du 996+moms / paret?
Irriterande billigt!! dom var betydligt dyrare när jag köpte dom men jag vill inte kolla vad jag betalade..
Vad ska du driva dom med? det går att ge dom väldigt mycket effekt utan problem! dom spelar ju 120Db som mest...

#50

Postad 13 maj 2011 - 10:27

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Det finns inte några genvägar till det perfekta ljudet :)
Gav du 996+moms / paret?
Irriterande billigt!! dom var betydligt dyrare när jag köpte dom men jag vill inte kolla vad jag betalade..
Vad ska du driva dom med? det går att ge dom väldigt mycket effekt utan problem! dom spelar ju 120Db som mest...


japp tror det blev ca 1350:- med frakt

kör en gammal sony recciver



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.