Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Säljråd - finns det något som heter så? Monitor Audio Bronze-paket

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 december 2017 - 10:29

Unregistered1f46e370
  • Unregistered1f46e370
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Eftersom förstärkaren rasade ihop så blev jag tvungen att köpa nytt.
Fint tajmat med mellandagsrean, för all del - slog till på en Onkyo TX-RZ820.

 

Med ny förstärkare så känner man samtidigt att det är hög tid för nya högtalare (de har trots allt avverkat ett par förstärkare genom åren).

Tänkte försöka passa på att ta steget upp till 7.2 ifrån mitt tidigare 5.1 när jag ändå håller på.

 

Köpråd finns det gott om, så den biten reder jag säkert ut.

Däremot vill jag också bli av med mina gamla högtalare - men har inte en susning om vad som är rimligt att begära för dem.
Förstår att det inte gör mer än en pytteliten skillnad på kostnaden av de nya, men vill ändå inte göra bort mig på ena eller andra hållet.

 

De är inköpta nån gång runt 2003-04, spelar fint och är utan skador.
Fanéren (nåja, folien) är björkmönstrad.

 

- Monitor Audio B4 (Front)
- Monitor Audio Centre
- Monitor Audio B1 (Bak)

 

Egentligen är behovet av att byta ganska litet, men tja... Ni känner säkert igen konceptet med att det är skoj att byta.

 

Någon som pallar skicka mig i ungefär rätt riktning?

Tack på förhand!



#2

Postad 29 december 2017 - 10:49

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Anders,

 

ny stärkare, kanon. Försöt att få till ljudet utan att byta burkar. Jo jag vet att det lockar även hos mig att rensa och byta för skojs skull ibland. När du nu har en ny stärkare, prova med att få till önskeljudet först innan sälj/köptankarna tar över helt.  ;)  :D



#3

Postad 29 december 2017 - 12:01

Unregistered1f46e370
  • Unregistered1f46e370
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Anders,

 

ny stärkare, kanon. Försöt att få till ljudet utan att byta burkar. Jo jag vet att det lockar även hos mig att rensa och byta för skojs skull ibland. När du nu har en ny stärkare, prova med att få till önskeljudet först innan sälj/köptankarna tar över helt.  ;)  :D

Men vad fan... Inte kom jag till minhembio.com för att få pragmatiska råd. Ni ska ju hetsa till att, om möjligt, lyckas med konsttycket att försätta en annan medmänniska i personlig konkurs! ;)
 

Nåja, skämt åsido.
Jag kommer väl att köra på Bronzarna ett tag framåt, men jag är tämligen sugen på att byta ut dem mot något skoj.



#4

Postad 29 december 2017 - 12:11

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Asg!

#5

Postad 29 december 2017 - 17:01

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Nu har du ju något som fungerar i alla fall tillsvidare. Tills köplusten blir för stor.

Se det som att du har chansen att i lugn och ro sondera marknaden inför en bra framtida affär.

 

Då får du möjlighet att komma fram till hur mycket du behöver gå upp i pris för att få önskad skillnad och har tid att skrapa ihop pengarna om de inte redan ligger i fickan och bränner så att säga. Risken är annars att man tror att man blir nöjd bara för att man köper något som borde vara bättre (lite mer exklusivare) men som inte alls ger den förbättring du förväntat dig.


Redigerat av Blåtand, 29 december 2017 - 17:02.


#6

Postad 05 januari 2018 - 20:39

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Tycker man om Monitor Audio:s ljud, varför då inte ta ett steg upp till Silver-serien?
I mitt tycke riktigt prisvärda och välljudande.
Finns ofta begagnat, vilket inte är att förakta om man vill spara en slant.

#7

Postad 05 januari 2018 - 21:48

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Att man har Monitor Audio innebär ju inte att man måste vara fast med deras ljudideal hela livet.
Skadar aldrig att jämföra lite olika om man ändå skall byta men inte har brådis.

 

Körde själv en lång serie uppgraderingar inom samma fabrikatet för en massa år sedan och idag kan jag tycka att det var synd att jag inte gav andra fabrikat en ärlig chans tidigare. Blir väldigt lätt att man kör fast i gamla fotspår.


Redigerat av Blåtand, 05 januari 2018 - 21:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.