Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FARCRY 6

127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 6 (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 1 7 (3) 179:-
Far Cry 6 (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 3,5 (1) 219:-
Far Cry 6 (PC) (PC-spel) 1 5,33 (5) 128:-
Far Cry 6 (PS5) (PlayStation 5-spel) 1 6,62 (7) 199:-

#51

Postad 09 oktober 2021 - 14:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Inväntar mer humant pris på Fc 6 har ingen riktig hype för det. Grindar mig igenom ubis sämsta spel jag lirat någonsin för tillfället. Division 2. Forza horizon ex har mer varierat gameplay och det är ett bilspel :P

#52

Postad 09 oktober 2021 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Grindar mig igenom ubis sämsta spel jag lirat någonsin för tillfället. Division 2.

Man behöver ju inte slösa tid på att spela igenom spelen om man tycker de är tråkiga :P. Finns så många att det bara är att gå vidare till något bättre.



#53

Postad 09 oktober 2021 - 18:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Spelade lite till men det fortsätter i samma stil. Fiender respawnar konstant, vilket gör allt helt meningslöst. Har man lite "fel" vapen eller attachments så kan man lika gärna använda vattenpistol. Bullet-sponges deluxe...



#54

Postad 09 oktober 2021 - 22:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Hmm låter nästan som de bakat in division 2 gameplay i Fc 6. Respawns, jaga loot, vapnen som är kass om de inte är levlade/har rätt uppdateringar och bullet-sponges deluxe skriker division 2. Har far cry 6 exakt samma uppdragsformula för exakt vartenda uppdrag också? Ska du överta en checkpoint sen försvara den mot nästa våg?

#55

Postad 09 oktober 2021 - 22:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Japp, fast uppdragen påminner om äldre Far Cry, med en del "lånat" från Just Cause.

 

Gameplay är däremot en blandning av Far Cry, Division 2 och Just Cause.

 

Laddade upp ett klipp som visar respawn rate. Det är ännu värre mitt i uppdrag osv.

 

https://www.youtube....h?v=-dKHvgkVjjU


Redigerat av Ageve, 09 oktober 2021 - 22:57.


#56

Postad 10 oktober 2021 - 14:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Tror jag skippar det här. Blev trött redan efter att ha sett några recensioner och gameplay videos.

 

Ubisoft spelen är inget för mig längre, då det bara är samma enformiga open world skit hela tiden, fast med bättre grafik.



#57

Postad 10 oktober 2021 - 16:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Tror jag skippar det här. Blev trött redan efter att ha sett några recensioner och gameplay videos.

 

Ubisoft spelen är inget för mig längre, då det bara är samma enformiga open world skit hela tiden, fast med bättre grafik.

Dag 1 = beta för Ubisoftspel. Om 6-18 månader är spelet buggtestat av early acess-kunderna och balanserat.

 

Detsamma gäller rätt många spel iofs men Ubisoft är lite i en klass för sig. De kör sina franchises kreativt i botten och dödar de IP som folk egentligen vill ha som Splinter Cell och Rayman för att det inte passar in i deras copypastamall. Beyond Good and Evil försöker de göra efter mallen men det lär väl bli nedlagt. Prince of Persia får en lågbudgetremake bara, om det nu släpps. De vet inte vad fokuserade singleplayerspel är längre, de har ingen fantasi.

 

Division, Ghost Recon, Far Cry, Watch Dogs, Assassins Creed. Det är samma spel med olika namn. Jämför med de första spelen i respektive serie då nästan alla var distinkta upplevelser.



#58

Postad 10 oktober 2021 - 18:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Lite svårt begripa vad de håller på med är det allt. Startade en prenumeration på ubisoft+ så blir att testa iaf. Blir intressant att se om det är lootlådor i beyond good and evil...

 

dxr är är raytracing eller är det någon amd grej? Jag fick 1 fps när jag aktiverade dem. Slog av dem så verkar jag lyckas hålla 60 fps i 4k med resten maxat iaf.



#59

Postad 10 oktober 2021 - 20:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1

Tror jag skippar det här. Blev trött redan efter att ha sett några recensioner och gameplay videos.

Ubisoft spelen är inget för mig längre, då det bara är samma enformiga open world skit hela tiden, fast med bättre grafik.


Det insåg jag redan efter att spelat FC3 (vilket jag hade riktigt kul med) och sen köpte FC4. Tog inte många timmar att helt tröttna på det spelet. Allt sen man läst om uppföljarna pekar ju åt samma håll och det är ju bara att titta på Assassins Creed, de två första spelen var helt okej plus att det kändes nytt och fräscht. Lyckades även spela Brotherhood men efter det har intresset varit mer eller mindre noll. Var lite nära på att skaffa Vikings men tror inte jag gjorde bort mig när jag avstod.

Jag är nästan lite imponerad av folk som kan sitta och köra Ubisoft-titel efter Ubisoft-titel.

#60

Postad 10 oktober 2021 - 22:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

dxr är är raytracing eller är det någon amd grej? Jag fick 1 fps när jag aktiverade dem. Slog av dem så verkar jag lyckas hålla 60 fps i 4k med resten maxat iaf.

 

DXR: DirectX Raytracing.

 

1 fps är garanterat en bugg. ;)

 

Prestandan sänks mindre än i andra spel, 20-30%. Men det beror inte på bra raytracing utan snarare tvärtom. Knappt märkbart ens.

 

Har spelat lite mer nu, och det blir både bättre och sämre efterhand. Spawnsystemet är ett stort skämt, men nu funkar det att ta över baser och checkpoints iaf. Alltid något...

 

Sprang runt i 20 minuter på samma ställe och fiender spawnade om och om igen... Endless loop tills armén kallades in pga hur många jag hade skjutit.



#61

Postad 10 oktober 2021 - 22:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Ingen raytracing på Series X? Känns ju att det borde gå.

#62

Postad 10 oktober 2021 - 23:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blir intressant att se om det är lootlådor i beyond good and evil...

Ettan =P? Det de håller på med nu kommer väl 2030.



#63

Postad 10 oktober 2021 - 23:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Ingen raytracing på Series X? Känns ju att det borde gå.

 

Ingen större förlust. Knappt någon skillnad med det på.



#64

Postad 11 oktober 2021 - 03:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ettan =P? Det de håller på med nu kommer väl 2030.

Nä tänkte på uppföljaren. Men 2030 känns ju lite väl orealistiskt :)



#65

Postad 11 oktober 2021 - 05:36

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Ingen större förlust. Knappt någon skillnad med det på.

 

 

Jasså såpass. Tråkigt när det ändå är ett nytt spel. 



#66

Postad 11 oktober 2021 - 10:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Fick spelet av min bror i present. Hade nog inte betalat fullt pris för detta spel. 

 

Jag kom in i serien from FC4 som jag gillat bäst hittills, men det handlar bara om en personlig preferens när det kommer till landskap och miljöer. FC blir bara roligt om man kör kampanjen som co-op. Jag vet hur de lagt spel som AC5 bredvid FC Primal och vistat hur de direkt har behållit alla 3D modeller i landskapen och bara gjort re-skins, inget konstigt med det. 

 

FarCry har man mest behållning av när galna situationer uppstår online. 


Redigerat av Glidtassen, 11 oktober 2021 - 10:42.


#67

Postad 11 oktober 2021 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nä tänkte på uppföljaren. Men 2030 känns ju lite väl orealistiskt :)

Jag överdrev, men det var länge sen vi hörde något om det och Ancel som var drivande kreativ direktör har ju stuckit. Det har dessutom redan "varit under utveckling" i 9 år så det är väl frågan om det släpps alls.



#68

Postad 11 oktober 2021 - 16:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Verkar ju iof kanske va ett lir i din smak då Glidtassen av det jag kört hittills. Klart oseriösaste Far Cry hittills med till synes försök till just cause kaos grad.. Men ja riktigt störande basic buggar Automatkarbinerna där får jag inte alltid ljud då de inte hänger med eller något? Första 10 skotten är tyst ibland. Träffsäkerhet 0,0 med episk rekyl men tanken är ju att uppgraderingarna ska göra skillnad vad det verkar.Tycker ändå det känns som de skruvat på konceptet en del.

 

Fick just cause uppdraget nu på tutorialön Men det är ju nytt för Far Cry. Lite luddigt vad man skulle göra för att lyckas bara. Sprängde en massa men kom inte vidare. Sen dog jag av huvudbry sen nästa sväng så behövde man inte orsaka någon större mayhem. De här blå snitselbanden som ska visa vart man ska gå förstör miljöerna rätt så mycket. Hoppas det är unikt för tutorialön. Bara visa på kartan som vanligt och låt en stänga av gpsen så är ju alla nöjda istället för att sabba miljöerna med graffitti?

 

Sen hade man gärna sett lite mer oled anpassade hudar. Ubi har ju vart rätt duktiga med detta tidigare men nu har de helt glömt bort trots alla anpassningsmöjligheter och miljoners hjälpmedel för diverse synhandikapp.

 

Blir ju knepigt med ubi+ prenumeration hoppas det hinner komma någon vettig patch innan man lämnar tutorialön iaf. Ain är ju populärt att klaga på men med tanke på träffsäkerheten på FAL:en så känns det nästan som ett måste. Än har jag inte sett  AI ta till någon slags flanking manövrar eller något men som sagt tutorialön så jag antar det blir vassare framöver.


Jag överdrev, men det var länge sen vi hörde något om det och Ancel som var drivande kreativ direktör har ju stuckit. Det har dessutom redan "varit under utveckling" i 9 år så det är väl frågan om det släpps alls.

Ja jag tänkte det som orealistiskt tidigt med 2030



#69

Postad 11 oktober 2021 - 19:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Laddade upp ett klipp till. Fienderna respawnar så mycket att militären kallas in.  :rolleyes:

 

https://www.youtube....h?v=1jbKx2RQU4Y

 

Är ca 10h in nu (inte i klippet då, det var ett tag sen), och det blir inte mycket bättre. Det finns ett hyfsat Far Cry under allt trams och alla buggar osv, men näe. Skippar nog att spela mer innan det patchas.



#70

Postad 13 oktober 2021 - 07:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Laddade upp ett klipp till. Fienderna respawnar så mycket att militären kallas in.  :rolleyes:

 

https://www.youtube....h?v=1jbKx2RQU4Y

 

Är ca 10h in nu (inte i klippet då, det var ett tag sen), och det blir inte mycket bättre. Det finns ett hyfsat Far Cry under allt trams och alla buggar osv, men näe. Skippar nog att spela mer innan det patchas.

 

 

Oooh, that's why :)

 

Körde mitt första mission där man skall hämta uranium (tror jag?) och ta sig in på en mindre bas. Spelade ingen roll hur många jag plockade ned, kom bara fler och fler. Påminde lite om Matrix Reloaded. 

 

Första intrycket av automatvapen; k-pisten var att den inte alls var precis, såg knappt var skotten landade. Spelet är ett snyggare, "recycled material".

Men bristen på innovation förtar spelet väldigt mkt. Jag tröttnade snabbt på AC-spelen, men var mer förlåtande inför FC. Nu har jag bara spelat nån timme, men det känns som lite "ooompf" saknas, kan inte sätta fingret på det. 

 

FC5 hade en annan, mer naturlig och mindre plastig tyngd bakom sig. Det är någonting med miljöerna och deras olika NPC som bara känns: määäeh!"  :blink:

 

Kanske behöver komma in i spelet mer, men som sagt - som det är nu orkar jag inte ens med cut-scenes eftersom de dramaturgiskt inte engagerar mig vidare mkt. 

 

Jag har Deathloop på PS5 som känns fräscht, nytänkande och där man verkligen får vara på tårna. Förmodligen bästa shootern jag någonsin kört. Men Arcanes spel, är för en mindre skara med en speciell smak. 



#71

Postad 13 oktober 2021 - 08:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0
Japp, det har hänt att fiender respawnar när man vänder sig om med. Följer man exakt det man "ska" göra dvs springer efter en NPC (som fastnar ibland, så man får springa tillbaks och hämta de, en annan bugg), så är det inte lika illa, men så fort man vänder sig om och gör något utanför det scriptade, t ex lootar osv, så har man 5-10 nya fiender runt sig.

Större uppdrag med baser osv blir nästan ospelbara. Tror att Ubisoft är fullt medvetna om det. Det är omöjligt att missa om de har någon som helst kvalitetskontroll.

Min gissning är att de har försökt skapa multiplayer-kaos och därmed förstört ett singleplayer spel totalt.

Redigerat av Ageve, 13 oktober 2021 - 10:26.


#72

Postad 13 oktober 2021 - 09:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Japp, det har hänt att fiender respawnar när man vänder sig om med. Följer man exakt det man "ska" göra dvs springer efter en NPC (som fastnar ibland, så man får springa tillbaks och hämta de, en annan bugg), så är det inte lika illa, men så fort man vänder sig om och gör något utanför det scriptade, t ex lootar osv, så har man 5-10 nya finder runt sig.

Större uppdrag med baser osv blir nästan ospelbara. Tror att Ubisoft är fullt medvetna om det. Det är omöjligt att missa om de har någon som helst kvalitetskontroll.

Min gissning är att de har försökt skapa multiplayer-kaos och därmed förstört ett singleplayer spel totalt.


Japp ryktas att Fc 7 ska vara helt mp orienterat. Men det där uraniumuppdraget kändes som målet var att skapa tillräckligt med kaos. De slutade respawna när man gjort det.

Kanske är för mycket nytänk i far cry 6?

Det känns som mer nytt här än i Fc 4 & 5 men de kom undan kritik för mindre nyskapande då de var mer finputsade?

#73

Postad 13 oktober 2021 - 17:03

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Ngn annan som inte kan starta spelet? Köpte spelet vid release via konsolen. Men idag när jag ska starta spelet stor det ”personen som har köpt detta måste logga in”. Jag ÄR inloggad och när jag besöker microsoft store står det att jag redan äger spelet.

Kan heller inte starta andra spel jag köpt via microsoft store heller :(

Redigerat av magnus76, 13 oktober 2021 - 17:06.


#74

Postad 13 oktober 2021 - 18:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

ctrl-alt-del hjälper inte?

 

Hittade några timmar att lira idag. Uppdaterade grafikdrivrutinerna och bytte till smaa. Något av detta tog bort de intermettenta krascherna jag haft.

Spenderade en hel del tid med att först köpa hideouts så man får alla fast travel stugor.Smart börja med för man får mycket loot därifrån förutom att du förenklar transporterna naturligtvis samt uppdrag. Bra jumpstart så man inte behöver grinda ihjäl sig. Sen hade jag köpt resurser, vapen etc genom ubipoäng jag införskaffat mig genom åren.
 

De har absolut ändrat approachen här. För att klara checkpoints allt du behöver göra är att bränna en affisch.Får kolla om det går att använda molotovs från bil eller häst sjukt smidigt i sådana fall men än så länge inga problem bara bränna förbi. 
Spawnsen slutar omedelbart när det är utfört. När det gäller andra uppdrag är det otydligare men det verkar va när man uppnått någon viss kill ratio eller kaosnivå så har du plötsligt klarat uppdraget.

Uppdraget på de två skeppen begrep jag aldrig riktigt vad jag gjorde för att fixa. Inte heller ett senare storyuppdrag där man skulle försvara sig. Fick slut ammo min medkompanjon låg för döden sedan hade jag bara helt abrupt fixat uppdraget. Vet inte om min K4000 hittade någon sista iof.

Finns inga svårighetsgrader annat än du startar spelet med vad det verkar. Jag är glad jag inte tog story än är det inga bekymmer om man inte skäms för att campa iaf.

 

Bra ljud, grym musik, trevliga miljöer Rätt skoj gameplay har nog väl så kul som jag haft i Fc 3-5 iaf. Finns en hel del menlös utfyllnad som fisket ex men det går ju rätt bra välja och vraka vad man vill hålla på med,.



#75

Postad 13 oktober 2021 - 20:22

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Valde story mode men vet inte vad action mode medför? Alltså checkpoints är det som nämnts bara att bränna ner affischer, men andra uppdrag verkar inte gå att klara. Tänkte ta över en tobaksplantage och brände typ ner allt, sprängde saker och dödade fiender i 20min, soldaterna slutade aldrig att komma tillbaka. 
 

I far cry 5 var det uppenbart vad som skulle göras i uppdragen men i 6an vettisjutton alltså. 



#76

Postad 13 oktober 2021 - 20:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Valde story mode men vet inte vad action mode medför? Alltså checkpoints är det som nämnts bara att bränna ner affischer, men andra uppdrag verkar inte gå att klara. Tänkte ta över en tobaksplantage och brände typ ner allt, sprängde saker och dödade fiender i 20min, soldaterna slutade aldrig att komma tillbaka. 
 

I far cry 5 var det uppenbart vad som skulle göras i uppdragen men i 6an vettisjutton alltså. 

Ja det är lite av ett mysterium vad som ska åtgärdas emellanåt för att klara uppdragen. Tobaksplantagen vet jag inte exakt vad nyckeln var. Gå lös med eldkastaren är väl bästa betten kanske men nu vet jag inte om de vill visa dig saker och du måste använda den där V-förmågan är det tänkt för att få komma vidare i övningsötutorialen? Gudarna vet...  Spenderade mindre än 20 minuter iaf fast jag dog iof en gång och jag vet inte om man kanske fortsätter sin kaosmeter på något vänster....

 

Gillar man ordning och reda så lär man ha svårt för uppdragsstrukturen i det här liret..

Vad jag läste av beskrivningen tolkade jag story mode som easy mode. Brukar ju va så om du bara vill "njuta av" berättelsen och kunna lalla runt liret utan för mycket besvär.



#77

Postad 13 oktober 2021 - 20:48

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Hade njutit mer om man kunde klara uppdragen. Helt galet att det är så luddigt, hur kan man misslyckas med att göra det tydligare? 



#78

Postad 14 oktober 2021 - 05:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Early access han väl inte fixa detta innan yxan föll

#79

Postad 14 oktober 2021 - 15:07

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Early access han väl inte fixa detta innan yxan föll

Vet inget om early access, jag köpte det på releasedagen. 



#80

Postad 14 oktober 2021 - 15:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Vet inget om early access, jag köpte det på releasedagen.


Syftade på skicket det släpptes i. Misstänker de kommer trimma till det framöver.

Gör de som ghost recon breakpoint blir det närmast ett nytt lir

#81

Postad 14 oktober 2021 - 15:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Syftade på skicket det släpptes i. Misstänker de kommer trimma till det framöver.

Gör de som ghost recon breakpoint blir det närmast ett nytt lir

Detta spel skulle väl egentligen ha släppts förra året, eller iaf för ett bra tag sedan? Lite trist att man inte visste om detta innan jag köpte det. Förutom att spelet är relativt dyrt var det heller inte klart. 



#82

Postad 14 oktober 2021 - 18:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1

alla aaa-spel som idag släpps är mer eller mindre early access. det är därför det har snackats så jäkla mycket om att man inte ska förboka eller köpa spel på releasedagen.



#83

Postad 14 oktober 2021 - 21:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Första patchen har släppts nu.

 

Problem som har lösts: Koreanska undertexter saknades ibland.

 

https://www.gamerevo...-series-x-s-one

 



#84

Postad 15 oktober 2021 - 06:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har bara spelat några timmar, men tycker spelet verkar tunnare men snyggare. Kanske har att göra med att jag kört 4-5 i några år och börjar bli mätt på konceptet? Jag tycker kartor är röriga och vet inte hur jag bäst följer kampanjen? Verkar vara rätt ensam om att tycka att 4:an var det bättre i serien. 



#85

Postad 15 oktober 2021 - 10:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Problem som har lösts: Koreanska undertexter saknades ibland.

 

https://www.gamerevo...-series-x-s-one

Dat prioritering :D

 

Verkar vara rätt ensam om att tycka att 4:an var det bättre i serien.

 

 

Jag gav fyran 9/10... men FC3 gav jag full pott. Dock var det det banbrytande på sin tid och är mallen som de följt sedan dess. Men det funkar inte hur många ggr som helst. FC5 har jag, men inte lirat än och FC6 lär jag också vänta några år med att spela. Det gäller att inte spela sig trött på de här spelen, spelar man måttligt och sällan så funkar det bättre.


Redigerat av Zoiler, 15 oktober 2021 - 10:44.


#86

Postad 15 oktober 2021 - 12:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ja begriper inte hur man gör när man lirar fc i åratal. Brukar dra igenom storyn och uppdrag sen är man liksom klar på 30-50h

Redigerat av oqvist, 15 oktober 2021 - 12:48.


#87

Postad 16 oktober 2021 - 21:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Har ingen data på Far Cry 3. 4an fick 75h FC 5 28 och new dawn 18.

 

Lite svårt få grepp om det här liret helt klart. Gällande outposts så blir det fokus på att få av larmen framöver annars blir det en brutal mix med spawns och förstärkningar och du vet aldrig när du är klar :P Förstärkningsvågorna i tidigare FC var mer förutsägbara lol



#88

Postad 23 oktober 2021 - 20:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

31h in. Och ja relativt vart serien är så är det det klart svagaste FC någonsin. Rätt kul hur de jobbar hårt på kaos. AI gör allt för att försöka ta livet av sig själva genom att bli överkörda av sina egna. AIn i övrigt försöker väl Far Cry flanka men på ett otroligt förutsägbart sätt sen så har man ju fuskkarta så man behöver inte ens tagga dem. Ta skydd är inte något de tror på.

 

Har förvisso fastnat i någon slags grind. outposts och luftartilleri men även själva huvuduppdragen når inte långt över division 2s bottenskrap men som meditation fungerar det. Perspektivet och miljöerna är det enda som räddar upp det lite. Stealth är lite mer utmanande men det är mestadels för att man bryr sig så lite och inte anstränger sig mer än något annat... Positivt att det inte är lika lätt att bara ta en sniper och ta ut alla innan man ens går in i basen iaf som tidigare.

 

Tänk  om de haft modet att skala ned det rejält och fokusera mer på simulation så man har en chans att insupas av världen. Men det är ju poänglöst för multiplayer att skapa en intressant värld att befinna sig i.

Spelet är väl dock närmast felfritt. Kommer inga patchar alls koreanska undertexter.



#89

Postad 23 oktober 2021 - 22:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

AI gör allt för att försöka ta livet av sig själva genom att bli överkörda av sina egna.

 

Haha, ja den korkade AIn är en anledning till att fortsätta spela iaf.

 

Såg en bil som körde med konstant hjulspinn, men bilen rörde sig sakta bakåt. En annan svängde av vägen rakt utför ett stup. NPCs kasar, teleporteras, springer rakt ut framför bilar osv.

 

Har flera gånger fastnat med häst. Det enda sättet att få loss den är att slå på den. Då flyger den iväg och slår sönder allt i sin väg.


Redigerat av Ageve, 23 oktober 2021 - 23:00.


#90

Postad 23 oktober 2021 - 23:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ain är programmerad till kamikaze för att få snackisar. Det var rätt effektivt första gången jag såg beteendet. Närmade mig en checkpoint. En vakt blev misstänksam och började gå över vägen. Jag gömde mig bakom betonggris.

En tank kommer rullandes. Just som soldaten ska spotta en blir han naturligtvis överkörd pannkaka.

Har inte drabbats av så många buggar. En dam hade problem med sitt fordon och fick inte ur backen. Men det var säkert också scriptat för gags.

Fallit igenom världen en gång men jag kunde rädda mig med wingsuit och sedan fast travel

Men det är lite trist att detta är typ det enda man minns.

#91

Postad 24 oktober 2021 - 01:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Hundarna är bra programmerade med:

 

Bifogad fil  fc6_hundar.png   1,54MB   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  fc6hund.png   933,39K   0 Antal nerladdningar

 

Klappar man en hund nära ett stup flera gånger så ramlar den ner, eller skjuts iväg och glitchar ur.

 

Hade en NPC som stod och fotade sin bil samtidigt som han tjatade om att jag skulle gå därifrån 10-15 ggr. Sen sa han hej och blev tyst.

 

Epic gameplay med andra ord. ;) 



#92

Postad 24 oktober 2021 - 09:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Rent tematiskt har jag svårt för spelet. 

 

Gillar inte miljön av rent politiska stämningar; blir trött av dessa typer av konflikter. Jag saknar intresset just nu att fortsätta med FC6. Tycker spelet känns platt och saknar inspirerande landskap och miljöer. Mindes hur jag körde FC4-FC5 och kunde roa mig med att klättra upp på utkiksplatser i berg eller träd och bara få en kick av vädret ha, ha. 

 

Nu har jag bara spelat FC6 några timmar; men känner redan av alla andefattiga modeller av städerna. Karaktärerna i gameplay ser ut som de tittar förbi dig, eller genom dig. Interaktionen med motståndare med soldater känns bara oengagerande. 

 

Tror jag gillade FC5 för att man kunde utnyttja landskapet på ett annat sätt; just känslan av att bli jagad av kultmedlemmarna ut till skogs. 



#93

Postad 24 oktober 2021 - 11:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Blir lite rörigt med de tre faktionerna man ska göra uppdrag för. Men man får väl försöka se till att göra dem i ordning istället för att bara flänga runt.

 

Det blev lite bättre när man hittade lite vettigare vapen att laborera med. Miljöerna i sig är nog inga större problem förutom de blå snitslarna och pastellpanelerna.

 

Insåg nu att man kan fota civila fordon iaf så man behöver inte ta dem till någon pickup point. Har inte spenderat någon större tid på dem använder mest air drops för att ta mig till uppdragen.



#94

Postad 26 oktober 2021 - 09:49

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Jobbigt när man ska snipa en vakt och blir översprungen av en hjord vilda hästar. Trodde först det var något rovdjur.....det är fanhästar överallt.



#95

Postad 26 oktober 2021 - 10:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag väntar på en patch, det här går inte. Varje mission fylls det bara på med soldater trots att man borde knäppt alla - not fun at all!



#96

Postad 26 oktober 2021 - 11:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Skjut larmen :)

#97

Postad 26 oktober 2021 - 21:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Skjut larmen :)

 

Fast det hjälper ju inte mot respawningen när man går från en ände av basen till en annan osv.

 

I många uppdrag respawnar fienderna hela tiden trots att inga larm finns, till den grad att man blir jagad av militären om man försöker skjuta alla som spawnar.



#98

Postad 26 oktober 2021 - 21:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Fast det hjälper ju inte mot respawningen när man går från en ände av basen till en annan osv.

 

I många uppdrag respawnar fienderna hela tiden trots att inga larm finns, till den grad att man blir jagad av militären om man försöker skjuta alla som spawnar.

Här hjälper det iaf :) Nyckeln är att köra stealth och inte bli spottad till höger och vänster. Blir det larm så blir det kaka på kaka mot att man bara blir spottad. Sen så hamnar man över en viss threshold så triggar man ju special forces också så det blir lätt kaka på kaka på kaka om man inte kör stealth.

 

Kommer en patch nu men vete gudarna om jag lyckas få in den. Försökte få rum med två lir på min 256 gb SSD men det är ett lir för mycket tydligen nuförtiden. Är bra kass på ms store så hittar inget alternativ att avinstallera Forza horizon 5. Rädd för att göra det manuellt då jag inte kan få in fh 4 längre av någon anledning :P


Redigerat av oqvist, 26 oktober 2021 - 21:38.


#99

Postad 27 oktober 2021 - 17:19

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Patchen var ca 2gb till Xbox men den avhjälpte inte att det respawnas. Känns väldigt trist att det är så här. Hela spelkänslan blir ju helt kass.

#100

Postad 01 november 2021 - 20:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jahapp nu är man tydligen klar med huvudstoryn. Antar de kände sig tvingade lämna saker kvar för dlc för det känns ju som att allt är extremt ouppklarat men jag har likes från alla gerillagrupper nu iaf och det är tydligen så det slutar. Herrejösses amalia vad ofärdigt exakt allting kändes egentligen. Är väl nog egentligen sämre än Division 2 men föredrar förstapersonsperspektivet och gillar ljudbilden bättre och gunplay är ju lite mer givande trots allt här. Undrar om Ubisoft kan ta sig ur träsket de befinner sig i? Valhalla framstår som ett mästerverk även om de kantrar rejält med den spelserien också.

Får testa watchdogs legion och se om jag kan få valuta för ubisoft+ månaden.

 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.