Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Marantz DV6600 *

422 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 21 mars 2007 - 20:46

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Uppgraderingsrapport:

E61M7ED115N0.abd hette filen jag uppgraderade med, tack så mycket för den!
DV6600_RF_3_lot.zip hette hela paketet med manual.

EDIT Var vänliga att inte fyll hela tråden med önskemål om att få firmware skickad. PMa istället någon som verkar ha den eller googla efter filnamnet. Någon som har plats där den läggas upp kan ju kanske göra det och lägga in en länk här istället, eller bara länka till någonstans där den finns.

Firmware finns nu att hämta på
http://gr13.ath.cx/dvd/

<{POST_SNAPBACK}>


När jag satt och läste i denna tråd såg jag detta. Går det att uppgradera mjukvaran på dvd genom detta paket eller? Ni har testat det så att det är säkert och vad blir bättre?

Har ett demoex utan manual så man är inte så säker på allt.

// Sat

<{POST_SNAPBACK}>



Jag tror det är min fil som jag fick av hemmabioconsulten.

Den kom i sommras och är den senaste firmware uppgraderingen.
Den blir även regfri.

Jag har den och jag vet att Jensen har den ... det är en fil som du skall bränna på skiva och en manual hur du gör.

Men jag tar avstånd från filen (man vet aldrig om någon hacker har mixtrat med den)

Pm mig om du inte vågar så får du den av mig eller Jensen har den också tror jag!

#402

Postad 22 mars 2007 - 14:37

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Fan oxå, lip-sync problemet har blivit värre på min 6600... Varje gång jag ser en film med DTS ljud (t ex Moulin Rouge) så verkar den buggar ur och lip-syncen blir helt åt skogen. Ser rent ut sagt förjäkligt ut!
Dessutom märker jag av fenomenet på filmer med endast "stereoljud" också! Köpte t ex "Kvarteret Skatan" första säsongen på DVD och ljudet var fan inte i sync en enda gång! Skitjobbigt att kolla på! Nä, imorgon blir jag tyvärr tvungen att lämna in maskinen på service, även om det tar emot... B)

#403

Postad 22 mars 2007 - 15:25

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0

Fan oxå, lip-sync problemet har blivit värre på min 6600... Varje gång jag ser en film med DTS ljud (t ex Moulin Rouge) så verkar den buggar ur och lip-syncen blir helt åt skogen. Ser rent ut sagt förjäkligt ut!
Dessutom märker jag av fenomenet på filmer med endast "stereoljud" också! Köpte t ex "Kvarteret Skatan" första säsongen på DVD och ljudet var fan inte i sync en enda gång! Skitjobbigt att kolla på! Nä, imorgon blir jag tyvärr tvungen att lämna in maskinen på service, även om det tar emot...  B)

<{POST_SNAPBACK}>


Det kan inte vara i bildmottagaren eller någon annanstans problemet ligger?
Jag har bara problem víd enstaka tillfällen som nänmnts tidigare i tråden.
Då var det en Beckfilm som strulade pga dubbning.
/Evert

#404

Postad 25 mars 2007 - 19:23

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Fan oxå, lip-sync problemet har blivit värre på min 6600... Varje gång jag ser en film med DTS ljud (t ex Moulin Rouge) så verkar den buggar ur och lip-syncen blir helt åt skogen. Ser rent ut sagt förjäkligt ut!
Dessutom märker jag av fenomenet på filmer med endast "stereoljud" också! Köpte t ex "Kvarteret Skatan" första säsongen på DVD och ljudet var fan inte i sync en enda gång! Skitjobbigt att kolla på! Nä, imorgon blir jag tyvärr tvungen att lämna in maskinen på service, även om det tar emot...  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det kan inte vara i bildmottagaren eller någon annanstans problemet ligger?
Jag har bara problem víd enstaka tillfällen som nänmnts tidigare i tråden.
Då var det en Beckfilm som strulade pga dubbning.
/Evert

<{POST_SNAPBACK}>



Nope, tyvärr inte. Testade samma filmer på en lågbudget DVD med HDMI (samsung 860) och där fanns det inga problem med läppsync alls. Provade också att köra filmerna från 6600 via scartsladd istället och VIPS - inga läppsync problem där heller! Men så fort jag kopplade tillbaka HDMI-kabeln så sket det sig - rejält. T o m Star Wars Ep III lider av detta problem (vilket alltså betyder att det inte hänger på källmaterialet...)
Anyway, Marantzen är därför inlämnad på verkstad, eftersom det bevisligen är ngt fel på HDMI-kopplingen --> ljudet... 2 bad, men hoppas de fixar detta fort åtminstone! :blink:

Redigerat av ajzman, 25 mars 2007 - 19:24.


#405

Postad 26 mars 2007 - 21:49

GR13
  • GR13
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Uppgraderingsrapport:

E61M7ED115N0.abd hette filen jag uppgraderade med, tack så mycket för den!
DV6600_RF_3_lot.zip hette hela paketet med manual.

EDIT Var vänliga att inte fyll hela tråden med önskemål om att få firmware skickad. PMa istället någon som verkar ha den eller googla efter filnamnet. Någon som har plats där den läggas upp kan ju kanske göra det och lägga in en länk här istället, eller bara länka till någonstans där den finns.

Firmware finns nu att hämta på
http://gr13.ath.cx/dvd/

<{POST_SNAPBACK}>


När jag satt och läste i denna tråd såg jag detta. Går det att uppgradera mjukvaran på dvd genom detta paket eller? Ni har testat det så att det är säkert och vad blir bättre?

Har ett demoex utan manual så man är inte så säker på allt.

// Sat

<{POST_SNAPBACK}>



Jag tror det är min fil som jag fick av hemmabioconsulten.

Den kom i sommras och är den senaste firmware uppgraderingen.
Den blir även regfri.

Jag har den och jag vet att Jensen har den ... det är en fil som du skall bränna på skiva och en manual hur du gör.

Men jag tar avstånd från filen (man vet aldrig om någon hacker har mixtrat med den)

Pm mig om du inte vågar så får du den av mig eller Jensen har den också tror jag!

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket riktigt är det filen jag fick av dig. Jag lade upp den på eget bevåg. Avsikten är dock inte att förstöra andras dvd-spelare utan att göra den lätttillgänglig för alla som vill komma runt branschens idiotiska regionspåhitt utan att behöva skicka pm hit och dit och vänta på mail. Jag hade själv varit lite skeptisk till att ladda ner mjukvara från någon okänd sida (typ denna), men den är iofs lika säkert som att få filen pm-ad av dig. Om så önskas kan vi kanske få fram någon check-sum på filen så kan man se att den är i original och den som laddar ner den kan verifiera detta innan man uppgraderar sin dvd-spelare.
Alternativt lägga ut den på ett pålitligt lämpligt ställe. Då är sökare efter filen inte heller beroende av att min dator är igång.

#406

Postad 08 juli 2007 - 19:17

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0
Kommer det inom kort någon uppföljade till DV6600? Eller kan man vara säker ett tag efter man köpt denna? ;)

#407

Postad 08 juli 2007 - 19:39

loorven
  • loorven
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Marantz DV660. Ska vara regionsfri.
Har funkat jättebra men, Nu kan den ej läsa några skivor. Får felet:
"Ta ut skivan... "Formatet stöds ej" när jag ska spela CD-skivor.
Någon som har lösning eller är det bara att lämna in de.

#408

Postad 10 juli 2007 - 05:05

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0

Marantz DV660. Ska vara regionsfri.
Har funkat jättebra men, Nu kan den ej läsa några skivor. Får felet:
"Ta ut skivan... "Formatet stöds ej" när jag ska spela CD-skivor.
Någon som har lösning eller är det bara att lämna in de.

<{POST_SNAPBACK}>


Något är ju uppenbarligen fel. Lämna in den...

#409

Postad 10 juli 2007 - 10:15

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Kommer det inom kort någon uppföljade till DV6600? Eller kan man vara säker ett tag efter man köpt denna? ;)

<{POST_SNAPBACK}>


De här har ju kommit nu:





Men själv tycker jag att 6600 är riktigt bra fortfarande. Men då fick jag tag på min beg för en billig peng...

Redigerat av t93pan, 10 juli 2007 - 10:16.


#410

Postad 25 juli 2007 - 10:58

raz_
  • raz_
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag skulle också behöva uppdateringen till Marantzen.. Vars kan jag få tag i den?

#411

Postad 23 augusti 2007 - 17:18

Unregistered66cf0de3
  • Unregistered66cf0de3
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Länken http://gr13.ath.cx/dvd/ är DÖD

Att googla på filnamnen ger inget annat än den här tråden.

Jag är i STORT behov av en fungerande Firmware som kan korrigera lipsync problemet och gärna även göra den regionsfri!.

Tack på förhand!

#412

Postad 23 augusti 2007 - 17:30

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0

Länken http://gr13.ath.cx/dvd/ är DÖD

Att googla på filnamnen ger inget annat än den här tråden.

Jag är i STORT behov av en fungerande Firmware som kan korrigera lipsync problemet och gärna även göra den regionsfri!.

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>


Finns inte på Internet Archive Wayback Machine heller. :D

#413

Postad 01 september 2007 - 08:04

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Hej!
Jo det är så att jag har lånat hem en Marantz DV-6600 över helgen och ska testa om den är något för mig. Hittills så tycker jag den verkar riktigt bra men det är några inställningar som jag skulle behöva lite hjälp med då manualen inte är så talande som jag önskar. Jag kör spelaren i 720p över HDMI och inställningarna jag inte begriper är dom som i menyn heter "progressive mode" där man kan välja mellan AUTO 1 eller 2 och VIDEO 1, 2 eller 3. Vad ska man välja där för vanlig filmvisning? Sen under "Format" finns det RGB och YCbCr att välja på, och under "RGB Range" så kan man välja mella Normal och Enchanced(där antar jag nästan att Normal är att föredra?). Skulle vara väldigt tacksam om något som vet kunde säga vad det är man "ska" köra på där för att få en så fin och naturlig bild som möjligt när man tittar på film..
Tack på förhand! :(

#414

Postad 19 september 2007 - 23:16

GR13
  • GR13
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Länken lever igen!

Det garanteras dock inga 99.95% tillgänglighet...

Återigen, finns det någon som vet något bättre ställe att lägga den på så är det välkommet.

Länken http://gr13.ath.cx/dvd/ är DÖD

Att googla på filnamnen ger inget annat än den här tråden.

Jag är i STORT behov av en fungerande Firmware som kan korrigera lipsync problemet och gärna även göra den regionsfri!.

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>



#415

Postad 20 september 2007 - 13:45

Qudos
  • Qudos
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har plockat ner dessa filer nu. Skulle denna länk dö igen kan ni skicka ett PM till mig.

Mvh
Q

#416

Postad 09 oktober 2007 - 11:57

Klaso
  • Klaso
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hejsan.

Såg att dom sålde denna för 1995:- :) nu, ni som har en, är det bara att slå till..??
Eller är den "out of date"..??

Mvh

Klas O

#417

Postad 22 oktober 2007 - 17:36

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Hejsan.

Såg att dom sålde denna för 1995:- :D  nu, ni som har en, är det bara att slå till..??
Eller är den "out of date"..??

Mvh

Klas O

<{POST_SNAPBACK}>


Hej.

Var 1995:-? om det nu fortfarande är så.


Funderar på att köpa en ny reciever 7002 eller 8002. Skulle denna spelare lyfta ljudet?
Har en panasonic s97 idag.

#418

Postad 23 oktober 2007 - 11:37

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Satsa på en HD spelare om ni nu inte skall ha den till Musik.

Webhallen säljer Toshiba E1 för 3k med filmen 300.

#419

Postad 23 oktober 2007 - 14:22

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
Det var faktiskt just för musiken jag undrade :)
Sedan vet jag inte om det blir en stor föbättring om så någon.

Såg att de sålde en CD5001 spelare fär 2000:- den kanske kan lyfta musiken.

#420

Postad 27 december 2007 - 19:14

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0
Är det någon av er som jämfört denna med en Toshiba HD-E1 vad gäller kvalitet på SD-DVD? Kan den verkligen mäta sig med DV6600?

#421

Postad 26 oktober 2008 - 14:57

piraya01
  • piraya01
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Någon som kan slänga upp zipfilen den igen ;)

#422

Postad 27 oktober 2008 - 14:45

Qudos
  • Qudos
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

Skicka ett PM till mig med en epost-adress så kan jag maila filen till dig.

Mvh
Q

#423

Postad 11 augusti 2009 - 07:08

Levator
  • Levator
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hallå!
Har köpt en 6600 begagnat för 600:- fantastiskt pris för en sådan bra dvd.
Men tyvärr var den inte regfri!! har en gammal kod till en 4600 men vågar inte använda den.
Kan någon skicka den nya filen till mig?

Mvh
Johan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.