Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW45ES, HW65ES, VW320ES, VW520ES, VW550ES, VW5000ES

740 svar till detta ämne SONY
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 september 2015 - 23:18

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Det var det verkligen, helt klart värt ett besök. Var där förra året också :) Man blir väldigt sugen på en 4K Oled efter ett besök där kan jag säga  :D



#52

Postad 10 september 2015 - 08:57

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Genomgång av vpl-vw520es: https://www.avforums...projector.11892

#53

Postad 13 september 2015 - 09:13

mojje74
  • mojje74
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

nu har jag uppdaterat och best följande lyft till mitt bio rum

 

sony vpl hw-65es,oppo 103d, 5st roth högtalare, 1st martin logan dynamo subb, och skall driva på med nya marantz 5010, 

 

detta är inte det sämsta budget bygget utan bör ligga som ett bra kvalitets budget bygge som kan prestera mot bet dyrare hårdvara, bara vänta tills oktober när projektorn kommer,

Med vänlig hälsning//M


Redigerat av mojje74, 13 september 2015 - 09:15.


#54

Postad 13 september 2015 - 10:29

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

nu har jag uppdaterat och best följande lyft till mitt bio rum

 

sony vpl hw-65es,oppo 103d, 5st roth högtalare, 1st martin logan dynamo subb, och skall driva på med nya marantz 5010, 

 

detta är inte det sämsta budget bygget utan bör ligga som ett bra kvalitets budget bygge som kan prestera mot bet dyrare hårdvara, bara vänta tills oktober när projektorn kommer,

Med vänlig hälsning//M

Det var ingen dålig beställning det, ska bli kul att höra speciellt vad du tycker om HW-65 :)



#55

Postad 13 september 2015 - 10:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Kommer bli riktigt bra det där, har själv en HW50 sen två och halvt år tillbaka och är väldigt nöjd med bilden den levererar. Vilken duk hade du tänkt använda ihop med HW65:an?



#56

Postad 13 september 2015 - 11:16

mojje74
  • mojje74
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

kör med en 2.35:1 kingpin ramspänd duk, var sjukt nöjd med min 1.77 104" duk ramspända duk jag hade innan den jag köpte nu,

jag jämförde inte mot ngn 20k duk men så jag vet ju inte hur mkt det skiljer :) , men kände inte jag vill kasta ut så pass med peng just nu,

då kommer jag kolla senare mot en sony 65 projje och samma film i ngn butik och se om det är värt 16000:- mer mot kingpin,

har även läst om en del jämförelser och kingpin duken står sig rätt bra tydligen mot en hel del dyrare dukar,



#57

Postad 13 september 2015 - 11:55

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Kingpin tycker jag gör prisvärda ramspända dukar och har tidigare haft en själv. Om du nu har tänkt att köra med 2.35:1 duk så vetefan om det inte vore bättre att kanske vänta in och se om inte JVC X500 som har ett linsminne snart sjunker i pris, vilket den borde göra senare i höst i samband med att efterträdaren JVC X5000 släpps.



#58

Postad 13 september 2015 - 12:21

mojje74
  • mojje74
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

lins minne e ju gött, hade ju det på min panna 3000ae,  dock testa vi i butik på en kallibrerad projje och zooma ner från 2.35 till 1.77 och jag såg ingen skillnad på kontrast eller ngt och den stod rakt i centrum på duken så var bara zooma ner tog 5 sek,

sedan överglänser ju faktiskt vpl 55  över 500an i dom flesta jämförelser utom då kanske just maxsvärtan och det känns ju bra för tror inte 65an kommer prestera sämre,är ju rätt mkt som händer mellan dom små uppdateringarna som kommit senast i sonys så att säga mellan klass för oss dödliga 25-35k , samt jag vill ha så mkt tryck som går då jag älskar 3d och där vinner ju även sony 55 mot 500, så vi får se vad som händer, att 65an är bättre än 55an är ju än så länge speulationer till ett riktigt test kommit :)

 

jag har mer problem och hitta en bra biosoffa hade hoppats att Hollywood v3 hade blivit tillfixad med just reclainer strulet så jag kunna köpt en sådan då den raka 4an hade suttit som en käftsmäll i rummet.


Redigerat av mojje74, 13 september 2015 - 12:24.


#59

Postad 13 september 2015 - 14:47

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Okej, tycker du det går smidigt att zooma manuellt så är det ju inga problem. Håller annars med om att HW modellerna är väldigt prisvärda och ger mycket bild för pengarna.

#60

Postad 13 september 2015 - 14:54

mojje74
  • mojje74
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

dock gjorde jag en ändring, och köper 117" 16x9 istället och maskar höjden om jag stör mig på 2.35:1 är för mkt 3d som går i mellan 1.77-1.85 typ, så då kommer jag alltid ha max bild med 16x9 och ändå behålla ´bredden på 2.35 och leva med svart uppe och nere,

men då kommer ändå ps4 funka fint med samt jag endast behöver en kalibrering på projjen,

tur ordern skickas i morrn, satt nämligen och vela ang 103eu eller 103d men valde d ändå 1350:- kan vara värt å slänga ut men dyrare att ångra sig efteråt :)



#61

Postad 01 oktober 2015 - 10:39

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Nån som vet när de nya projarna släpps i sverige?



#62

Postad 01 oktober 2015 - 13:12

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Hembiobutiken t.ex har enligt deras hemsida VW520 och VW320 i lager, HW65 däremot ser preliminärt ut att släppas 29 november.



#63

Postad 01 oktober 2015 - 14:15

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Ah men då har de ju redan börjat rulla ut, skulle vara kul att höra lite intryck om VW520, speciellt sen när UHD Blu-ray släpps med HDR material..

 

Förresten ingen ersättare till HW40?



#64

Postad 01 oktober 2015 - 14:42

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

VW520:an kom hit igår och hänger nu i taket här. Har inte hunnit kolla ännu, men den är iaf uppe och rullar för att bli lite varm i kläderna inför en första kalibrering.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#65

Postad 01 oktober 2015 - 15:05

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

VW520:an kom hit igår och hänger nu i taket här. Har inte hunnit kolla ännu, men den är iaf uppe och rullar för att bli lite varm i kläderna inför en första kalibrering.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Najs, återkom gärna med lite intryck sen  :)



#66

Postad 01 oktober 2015 - 15:20

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Förresten ingen ersättare till HW40?

 

Nej, men modellen kommer fortsatt finnas kvar och säljas.



#67

Postad 08 oktober 2015 - 17:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Har jag fattat det rätt, att det inte ingår några glasögon till HW65? :blink:



#68

Postad 09 oktober 2015 - 00:48

mojje74
  • mojje74
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Har jag fattat det rätt, att det inte ingår några glasögon till HW65? :blink:

hoppas jag det gör,vore ju kasst annars, ochh dröjer det för länge innan den släpps tex bortåt slutet november så kommer jag kolla på annan projektor, kanske en epson 10k,eller beggad 500es , blir ju bet mer peng men nu är allt annan klart och jag kan mörklägga rummet 99,9%, eller kanske en beggad x500 kanske ändå då jag kan mörka rummet helt typ om jag vill.



#69

Postad 09 oktober 2015 - 05:00

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Jag förväntar mig inga glasögon när min HW65 anländer. HiFi-klubben skriver att det inte ingår, lika om man kollar Sonys manual.

#70

Postad 09 oktober 2015 - 05:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Ja det stod ju faktiskt på Hifiklubbens hemsida, dessutom är det RF synk nu och sådana har man ett gäng nu:)Generöst med extra lampgaranti dessutom (2år/2000tim)..

#71

Postad 12 oktober 2015 - 07:21

Cruentuz
  • Cruentuz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Dessutom betydligt trevligare pris än övriga enligt prisjakt. Bra HiFi-klubben!!!



#72

Postad 12 oktober 2015 - 11:25

Fritjof
  • Fritjof
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Nu har även HembioConsult bra pris på HW65 24 990 kr, trevligt. Hoppas HW55 sjunker lite mer i pris nu.



#73

Postad 12 oktober 2015 - 13:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 1

Helt rätt tänkt av Sony att skippa 3D brillorna vilket tycks visa sig på det lägre riktpriset på HW65. Hade gärna sett att man även haft en variant utan inbygd 3D sändaren med ett ännu förmånligare riktpris.



#74

Postad 12 oktober 2015 - 15:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Precis många använder ju inte 3D. Har ett två par fina 3D-brillor till min 95ES och de ligger och samlar damm år efter år.

#75

Postad 12 oktober 2015 - 16:11

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Helt rätt tänkt av Sony att skippa 3D brillorna vilket tycks visa sig på det lägre riktpriset på HW65. Hade gärna sett att man även haft en variant utan inbygd 3D sändaren med ett ännu förmånligare riktpris.


Precis, bättre att de få som verkligen vill ha 3D köper till den sändaren separat, på så sätt kan de sänka projarna i pris

#76

Postad 12 oktober 2015 - 18:13

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Precis, bättre att de få som verkligen vill ha 3D köper till den sändaren separat, på så sätt kan de sänka projarna i pris

Nja, då måste de helt plötsligt ha två olika modeller, inte säkert att det blir billigare i slutändan om inte 3d-sändaren är väldigt dyr.. vilket jag misstänker att den inte är.



#77

Postad 12 oktober 2015 - 19:31

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Mycket möjligt du har rätt jn82. Vi får vara nöjda med den förmodade besparingen att inte skicka med brillor bidragit till helt enkelt.



#78

Postad 13 oktober 2015 - 20:15

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Jag är ny inom denna värld med projektorer men tänkte köpa hw65 och hoppas att jag blir nöjd med en 104" bild här hemma, man är lite trött på clouding på min tv när man ser på film så det lär nog bli bättre bild med en hw65 tror jag :)

 

Men jag vet inte om jag ska köra på 16:9 duk eller 2.35:1? (Kommer endast att kolla på film.)

 

Jag kan få mitt rum 100% mörkt, har mörkt "furutak" mörka väggar samt halvmörkt furugolv men jag undrar om jag ska köra på en helt vanlig vit duk i detta rum samt om den passar bra till en hw65? Ge mig gärna lite tips och råd ang dukval :)



#79

Postad 13 oktober 2015 - 20:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Men jag vet inte om jag ska köra på 16:9 duk eller 2.35:1? (Kommer endast att kolla på film.)

 

Då hade jag valt 2.35:1 alla dar i veckan, visst du får zooma lite mellan formaten men det är det värt anser jag. Dessutom är det ju en betydligt mindre andel filmer som är i 16:9 så jag tror inte du kommer att bli missnöjd med en cinemascope duk.



#80

Postad 13 oktober 2015 - 20:50

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Då hade jag valt 2.35:1 alla dar i veckan, visst du får zooma lite mellan formaten men det är det värt anser jag. Dessutom är det ju en betydligt mindre andel filmer som är i 16:9 så jag tror inte du kommer att bli missnöjd med en cinemascope duk.

 

Tack för snabbt svar Mentos, men hur fungerar det med zoom, tar det lång tid? Måste man pilla med zoomen på själva projektorn eller kan man styra zoomen via fjärr?

 

Antar att nästa alla Blurays har 2.35:1? Är 2:4:1 samma format? 

 

Vi vill gärna kunna använda textningen på filmerna med, hur fungerar detta, måste man flytta upp texten varje gång som man ser på en ny film? Vilka spelare klarar av detta? :)



#81

Postad 13 oktober 2015 - 21:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar Mentos, men hur fungerar det med zoom, tar det lång tid? Måste man pilla med zoomen på själva projektorn eller kan man styra zoomen via fjärr?

Antar att nästa alla Blurays har 2.35:1? Är 2:4:1 samma format?

Vi vill gärna kunna använda textningen på filmerna med, hur fungerar detta, måste man flytta upp texten varje gång som man ser på en ny film? Vilka spelare klarar av detta? :)


Nej, tar inte jättelång tid men eftersom 65an saknar motoriserad zoom så behöver du göra zoomningen manuellt varje gång.

2.40:1 är lite bredare än 2.35:1 vilket betyder att du får lite större "balkar" på en 16:9 duk uppe & nere. På en 2.35:1 duk zoomar du helt enkelt lite extra så att projektorn fyller hela duken på höjden men lite ljus hamnar då utanför på sidorna. Om du tänker köra med ramspänd duk så har de flesta såna en velourklädd ram som suger upp det ljuset och det stör därför ingenting.

Ja, det rekommenderas att ha en spelare som klarar att flytta texten i höjdled. Oppo:s spelare klarar det och tror det finns något märke till som gör samma.

Edit: Marcus har helt rätt i att 65 saknar motoriserad zoom. Har uppdaterat mitt inlägg nu.

Redigerat av Mentos, 13 oktober 2015 - 22:22.


#82

Postad 13 oktober 2015 - 22:14

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Det går intr att zooma med fjärren på HW65.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#83

Postad 14 oktober 2015 - 13:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Såg att några butiker nu återigen höjt priset på HW65, så det slutgiltiga inledande riktpriset är fortfarande oklart och kan nog mycket väl hamna på strax under 30k tillslut.

 

VW520:an kom hit igår och hänger nu i taket här. Har inte hunnit kolla ännu, men den är iaf uppe och rullar för att bli lite varm i kläderna inför en första kalibrering.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

Har ni hunnit kalibrera och utvärderat VW520:an ännu?



#84

Postad 14 oktober 2015 - 14:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Såg att några butiker nu återigen höjt priset på HW65, så det slutgiltiga inledande riktpriset är fortfarande oklart och kan nog mycket väl hamna på strax under 30k tillslut.

 

Hifi-klubben är inte en Sony ÅF och köper inte maskiner av Sony Sverige. Om de verkligen kan få tag i några eller inte återstår att se, men priset de har gått ut med kommer inte från Sony. Jag misstänker att de planerar att gråimportera den och köpa den från annat håll. De skriver på sin sida leverans i December, men det är sagt av Sony Sverige att den ska komma i November till Svenska Sony ÅF.

 

Har ni hunnit kalibrera och utvärderat VW520:an ännu?

 

Tyvärr inte. Har haft fullt upp med planeringen och förberedelser inför mässan i helgen(Det tar en del tid, pust) Dessutom har vi precis fått ut vår nya webshop online och det har också tagit mycket tid för mig.

 

Men nu får den lite extra timmar på lampan innan jag kastar mig över den för den står igång och rullar hela dagarna.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#85

Postad 14 oktober 2015 - 15:29

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Hifi-klubben är inte en Sony ÅF och köper inte maskiner av Sony Sverige. Om de verkligen kan få tag i några eller inte återstår att se, men priset de har gått ut med kommer inte från Sony. Jag misstänker att de planerar att gråimportera den och köpa den från annat håll. De skriver på sin sida leverans i December, men det är sagt av Sony Sverige att den ska komma i November till Svenska Sony ÅF..
 
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

Bra då vet vi det.

 

Tyvärr inte. Har haft fullt upp med planeringen och förberedelser inför mässan i helgen(Det tar en del tid, pust) Dessutom har vi precis fått ut vår nya webshop online och det har också tagit mycket tid för mig.

Men nu får den lite extra timmar på lampan innan jag kastar mig över den för den står igång och rullar hela dagarna

 

Det är förståligt. Ser fram emot dina intryck och ser gärna att du även skriver några rader om hur den ser ut o kalibrerad i bäst bildläge, vilket jag gissar är ganska bra precis som många av dagens projektorer ju faktist är nuförtiden.



#86

Postad 14 oktober 2015 - 19:25

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Tänkte på en sak, det kanske är bättre att hitta en projje som har linsminne så man slipper ändra detta varje gång? Frågan är vilken projje man ska välja då som är i klass med hw65, skadar inte om den är bättre :)

 

 

Nej, tar inte jättelång tid men eftersom 65an saknar motoriserad zoom så behöver du göra zoomningen manuellt varje gång.

2.40:1 är lite bredare än 2.35:1 vilket betyder att du får lite större "balkar" på en 16:9 duk uppe & nere. På en 2.35:1 duk zoomar du helt enkelt lite extra så att projektorn fyller hela duken på höjden men lite ljus hamnar då utanför på sidorna. Om du tänker köra med ramspänd duk så har de flesta såna en velourklädd ram som suger upp det ljuset och det stör därför ingenting.

Ja, det rekommenderas att ha en spelare som klarar att flytta texten i höjdled. Oppo:s spelare klarar det och tror det finns något märke till som gör samma.

Edit: Marcus har helt rätt i att 65 saknar motoriserad zoom. Har uppdaterat mitt inlägg nu.



#87

Postad 14 oktober 2015 - 19:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tänkte på en sak, det kanske är bättre att hitta en projje som har linsminne så man slipper ändra detta varje gång? Frågan är vilken projje man ska välja då som är i klass med hw65, skadar inte om den är bättre :)

Kanske här :)

 

https://www.minhembi...howtopic=325281

 

Vi vill gärna kunna använda textningen på filmerna med, hur fungerar detta, måste man flytta upp texten varje gång som man ser på en ny film? Vilka spelare klarar av detta? :)

 

 

Panasonic kan även göra det.. :)



#88

Postad 14 oktober 2015 - 19:35

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Kanske här :)

 

https://www.minhembi...howtopic=325281

 

 

Panasonic kan även göra det.. :)

Men panasonic har inte släppt någon ny än vad jag har sett, känns lite tråkigt att köpa en som har några år på nacken :)



#89

Postad 14 oktober 2015 - 20:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Köp en beg 95ES. Kanonbra alternativ i väntan på den nya tiden med HDR och 4k Blu-ray.

Tänkte på en sak, det kanske är bättre att hitta en projje som har linsminne så man slipper ändra detta varje gång? Frågan är vilken projje man ska välja då som är i klass med hw65, skadar inte om den är bättre :)



#90

Postad 14 oktober 2015 - 20:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Tänkte på en sak, det kanske är bättre att hitta en projje som har linsminne så man slipper ändra detta varje gång? Frågan är vilken projje man ska välja då som är i klass med hw65, skadar inte om den är bättre :)

 

Ja, det underlättar ju helt klart väldigt mycket så om du kan hitta nån beggad JVC kanske, typ X35 så får du linsminne & motoriserad styrning.

Eller en Sony VW95 om du kan hitta begagnat.


Redigerat av Mentos, 14 oktober 2015 - 20:13.


#91

Postad 14 oktober 2015 - 20:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 på den nya tiden med HDR och 4k Blu-ray.

 

Väntan är ju ca 3-4 månader så..

 

Men panasonic har inte släppt någon ny än vad jag har sett, känns lite tråkigt att köpa en som har några år på nacken :)

 

Denna kan flytta text..

 

https://www.prisjakt...t.php?p=2585961


Redigerat av mcmike, 14 oktober 2015 - 20:36.


#92

Postad 15 oktober 2015 - 08:04

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Hämtade min nya Sony vpl-vw520es hos Hembiobutiken i måndags. Tyckte det var dax att byta ut min Sony 95es som jag haft i nästan 4 år och stortrivas med - mycket bra bild i min biogrotta. Trodde kanske att jag skulle behöva vara på alerten för att kunna se skillnader i bild mot 520:an. Men ack vad fel jag hade! Vilken enastående bild, direkt ur kartong!!!
Har kollat olika typer av bild- och filmkällor och tappar hakan varje gång. Tidigare har jag vant mig vid att kalibrering är ett måste för att få till rätt bild. Nu sitter jag ff och undrar vad behöver förbättras? Vad kan göras bättre? Jag vet inte.
Det är är klart att det ff är nyhetens behag, så någon gång framöver så ska jag nog in och pilla lite.
Bilden har ett djup som jag aldrig sett tidigare, en färgmättnad och skärpa samt en svärta som gör att när en scen i en TV-serie eller film tonar blir det helt svart i mitt biorum. Nu går jag snart in i bion igen, längtar efter att börja se om gamla filmfavoriter.

#93

Postad 15 oktober 2015 - 08:37

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Kul och höra att du är nöjd. Då antar jag att det är bildläget Refence du utgår ifrån? Som i utgångsläget stänger av dom s.k. bildförbättrings funktionerna förutom Rality Creation.

#94

Postad 15 oktober 2015 - 09:49

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Ja det stämmer, men har givetvis även testat de andra lägena också. TV fungerar riktigt bra för Canal digital och Apple TV.

#95

Postad 15 oktober 2015 - 13:07

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Okej. Visst är det väl så att Sonys projektorer från fabrik är inställda att starta i Reference läget när man får hem och sätter på den? Har för mig min HW50 var det.



#96

Postad 15 oktober 2015 - 13:31

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Det tänkte jag faktiskt inte på, men det kan vara så.

#97

Postad 15 oktober 2015 - 18:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Uppdaterade trådrubriken med namnet på Sonys nya laserprojektor VPL-VW5000ES, som sägs vara svindyr och kosta runt $60,000. Mer info om modellen finns att läsa här: http://www.pro.sony....000es/overview/

Bifogad fil  36d34e24bfef884031291c22b3dbd69a.jpg   43,68K   2 Antal nerladdningar

 



#98

Postad 15 oktober 2015 - 19:02

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
640k + moms i Sverige :)

#99

Postad 15 oktober 2015 - 19:14

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Förlorar man något i bildkvalite när man kör 2.35:1? 

 

om det står 16:9/2.35:1 bak på en Blu-ray film, man man välja om det ska bli 1.85:1 på filmen om man nu skulle köpa sig en 16.9duk? (slipper man svarta kanter på en 16:9 duk med dessa filmer när det står 16:9/2.35:1?


Redigerat av Nightrider-xXx, 15 oktober 2015 - 20:58.


#100

Postad 15 oktober 2015 - 19:16

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

VW5000ES

https://www.youtube....h?v=ijBAj2mBCOg

 

Ingen liten pjäs direkt

Bifogad fil  Sony-VPL-VW5000ES-2.jpg   50,59K   2 Antal nerladdningar


Redigerat av Mentos, 15 oktober 2015 - 20:40.





Även taggad med SONY

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.