Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax HDR-FOX T2 Freeview

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax HDR-FOX T2 500GB (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Humax HDR-FOX T2 1TB (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 24 januari 2011 - 20:09

Peter i Falkenberg
  • Peter i Falkenberg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Bifogad fil  STB_T_hdrfoxt2.jpg   40,23K   6 Antal nerladdningar
Humax HDR-FOX T2 är en DVB-T2 mottagare med dubbla tuners, inbyggd hårddisk och stöd för Ci+, för mer information se länkar nedan.

http://www.humaxdigi...al_hdrfoxt2.asp
http://www.humaxdigi...XT2_leaflet.pdf
http://www.humaxdigi...0GB_10-1215.pdf

/ Peter

Redigerat av Peter i Falkenberg, 24 januari 2011 - 20:10.


#2

Postad 25 januari 2011 - 08:57

coefws
  • coefws
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som skaffat denna box? Erfarenheter?

#3

Postad 25 januari 2011 - 11:57

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Kommer denna till Sverige/Boxer?

#4

Postad 25 januari 2011 - 15:17

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Denna variant är för england men bör kunna funka i sverige med.
Den har CI+ så boxer-abb med en CI+-modul ska fungera.
Den har INTE VHF så bor man så att man har mux7 på VHF så funkar de kanalerna inte med denna.
Det som är tveksamt är hur bra EPG:n fungerar. Boxer använder något eget format för bl.a. serie-hantering och repris-flaggning.
Sugen men EPG-frågetecknet får mig nog att avstå och hoppas på att humax släpper en boxer-anpassad variant.

#5

Postad 25 januari 2011 - 15:20

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hade ju varit guld ifall någonkunde ta hem en sån här och prova hur det fungerar med boxer!!

EDIT: Ingen VHF=ointressant för mig :/

Redigerat av Mongroovy, 25 januari 2011 - 15:21.


#6

Postad 25 januari 2011 - 15:40

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hade ju varit guld ifall någonkunde ta hem en sån här och prova hur det fungerar med boxer!!

EDIT: Ingen VHF=ointressant för mig :/

Nog för att jag är sugen men 3500-4000 Kr för att bara testa är lite väl...

#7

Postad 25 januari 2011 - 15:50

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Denna variant är för england men bör kunna funka i sverige med.


Det som är tveksamt är hur bra EPG:n fungerar. Boxer använder något eget format för bl.a. serie-hantering och repris-flaggning.
Sugen men EPG-frågetecknet får mig nog att avstå och hoppas på att humax släpper en boxer-anpassad variant.

Norden har en egen standard för DVB-T2, som det stått mycket om i nån annan tråd om just DVB-T2, så det är nog inte bara EPGn som skiljer, så jag skulle inte köpa den där.

NorDig, eller nåt ditåt/sånt, heter det väl?

Nån annan minns nog!

#8

Postad 25 januari 2011 - 16:27

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Norden har en egen standard för DVB-T2, som det stått mycket om i nån annan tråd om just DVB-T2, så det är nog inte bara EPGn som skiljer, så jag skulle inte köpa den där.

NorDig, eller nåt ditåt/sånt, heter det väl?

Nån annan minns nog!

Det stämmer. Men det skiljer inte så mycket i själva dvb-t2 delen.
Den USB-mottagare som säljs som pctv nanostick t2 eller något i den stilen funkar t.ex. utmärkt både här och i england.
Så det är mer specialsaker som EPG, text-tv, etc som riskerar att inte fungera.

#9

Postad 16 februari 2011 - 13:36

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Svensk variant på g...

http://www.humaxdigi...ml/bxr-hd_.html

T2 med dubbla tuners och 500 GB disk... Boxergodkänd.
Lansering början av mars...

#10

Postad 16 februari 2011 - 15:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Svensk variant på g...

http://www.humaxdigi...ml/bxr-hd_.html

T2 med dubbla tuners och 500 GB disk... Boxergodkänd.
Lansering början av mars...

Det var på tiden, jag beställde en i höstas och då sa de att det var det nån veckas leveranstid.

#11

Postad 16 februari 2011 - 15:51

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Svensk variant på g...

http://www.humaxdigi...ml/bxr-hd_.html

T2 med dubbla tuners och 500 GB disk... Boxergodkänd.
Lansering början av mars...


Humax-boxen de hade på Boxers hemsida vid de två Sagem DVB-T2 boxarna,
har försvunnit nu, finns bara Sagem där ...

Redigerat av sisa123, 16 februari 2011 - 15:52.


#12

Postad 16 februari 2011 - 16:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Söker man på godkända HD-boxar får man dock fortfarande upp Humax BXR-HD. Skälet att den inte finns med direkt under "Hårdvara" är väl att den inte ingår i något abonnemangspaket vilket möjligen beror på det faktum att den inte finns tillgänglig ännu.

#13

Postad 16 februari 2011 - 16:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Humax-boxen de hade på Boxers hemsida vid de två Sagem DVB-T2 boxarna,
har försvunnit nu, finns bara Sagem där ...

Det är nästan så att man kan misstänka att det är något skumt på gång. Varför kommer det inga andra boxar än Sagem? Har Sagem köpt in sig i Boxer? Eller är det någon som är mutad?

#14

Postad 17 februari 2012 - 13:54

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Då jag letat ihjäl mig på nätet efter någon som skulle tagit hem denna box till Sverige och testat så bestämde jag mig på vinst och förlust att plocka hem den själv till Sverige! Köpte den begagnad av en engelsk säljare på ebay.co.uk för 170 pund + 30 pund frakt = 2100:- c:a totalt, tänkte att fungerar den inte så säljer jag tillbaks den till någon engelsman!

Nåväl, efter att äntligen ha fått hem den och skaffat en engelsk adapter för strömmen så slägde jag igång den. Höll på att få lite skrämselhicka då den först vägrade hitta några kanaler, och då jag till slut fck den att reagera så hittade den bara 12! och ingen kunde ses eller få nått ID! - ARGH! - Nåväl, vet att mottagningen suger i min lägenhet, så jag slängde in en antennförstärkare, och VIPS! - 62 kanaler hittade, alla med korrekt ID även om den även nu hittat idel skräp (såsom testkanaler? för alla Boxer-boxar samt Boxer navigator som kanal?!)

Och, till min förtjusning - Boxer Navigator verkar funka utmärkt! Alla kanaler har korrekt programinformation - samt att jag uppenbarligen kan med en vanlig CA-modul i den se både SVT1 och SVT2HD (trodde jag inte!) - dock måste jag skaffa en CI+-modul för att se DVBT2/HD-kanaler (utöver SVT:S), det kan jag inte nu!

Läst att det troligtvis blir problem med inspelning av program på olika muxar, måste testa det framöver, måste också kolla hur f*n jag kan ställa om klockan manuellt, för nu är det GMT-tid, det spelar ju mindre roll så länge jag använder programguiden för att spela in, då är tiden oavhängig märker jag, men kan ju ställa till lite huvudbry då man sen kollar på inspelningarna!

Nåväl, so far, ett ruskigt bra köp, betydligt billigare än att skaffa BXR-HD+ - kul =)

/Mats

#15

Postad 18 februari 2012 - 10:32

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Och, till min förtjusning - Boxer Navigator verkar funka utmärkt! Alla kanaler har korrekt programinformation - samt att jag uppenbarligen kan med en vanlig CA-modul i den se både SVT1 och SVT2HD (trodde jag inte!) - dock måste jag skaffa en CI+-modul för att se DVBT2/HD-kanaler (utöver SVT:S), det kan jag inte nu!


Kul!

SVT1 och 2 i HD är inte kodade alls. Så de börfungera helt utan modul...
Det intressanta är inspelningsbiten. Kan du med din vanliga CA-modul spela in flera olika icke-HD kodade kanaler från olika muxar samtidigt? (Inkl att kunna spela upp det du spelat in såklart)

Testat serieinspelning?

Angående klocka, så kolla i den gömda menyn.
Här finns hur:
http://forums.digita...d.php?t=1359501

#16

Postad 18 februari 2012 - 12:07

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Kul!

SVT1 och 2 i HD är inte kodade alls. Så de börfungera helt utan modul...
Det intressanta är inspelningsbiten. Kan du med din vanliga CA-modul spela in flera olika icke-HD kodade kanaler från olika muxar samtidigt? (Inkl att kunna spela upp det du spelat in såklart)

Testat serieinspelning?

Angående klocka, så kolla i den gömda menyn.
Här finns hur:
http://forums.digita...d.php?t=1359501


Serieinspelning ska jag testa, finns ju som funktion IAF, men inte riktigt hunnit på en dag =)

Oväntat positivt med boxen (so far):
* Humax TV-Guide, med möjligheten att nätverkskoppla boxen och nå YouTube samt massa nätradiostationer t.ex., sweet!
* Möjligheten att koppla upp boxen som en FTP-server och flytta/nå material, dock har jag inte lyckats fatta var .TS-filerna egentligen finns, de syns men är 0 i storlek allihopa?!

Oväntat negativt (so far):
* Boxen har nu två gånger redan lyckats hänga sig på SVT1 HD, ena gången försökte jag testa time-shift under inspelning på just den kanalen, det sket sig rejält och allt hängde sig, enbart omstart och snabbt som ögat shifta till annan kanal hjälpte (annars låste den sig igen) - o sen fick jag ta bort det inspelade materialet! Den andra gg låste den sig bara jag gick till kanalen?! Nån som upplevt samma problem med BXR-HD+ månntro???
* Kanalsorteringen är noll och intet, den lägger bara in kanalerna i den ordning de hittar dem, så enda sättet att få dem sorterade är att skapa favoritlista, ingen big deal, men det tråkiga är att jag antagligen aldrig lär lära mig vilket nummer en viss kanal blivit tilldelad så jag kan nå den snabbt genom att mata in numret via fjärren!

Annars: Bra uppskalning även här av SD-kanalerna, stor skillnad mot min gamla inbyggda box i TV:n!

Tack för tipset om "hemliga menyn" - ska hem o testa =) - återkommer med fler rapporter!

#17

Postad 18 februari 2012 - 12:19

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Just det! - Glömde lägga till att inspelning på en mux och titta på en annan kanal på en annan mux funkar bra IAF, dock har jag inte kollat med inspelning på olika muxar samtidigt ännu, men det känns som det borde funka!

#18

Postad 19 februari 2012 - 12:30

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Oväntat negativt (so far):
* Boxen har nu två gånger redan lyckats hänga sig på SVT1 HD, ena gången försökte jag testa time-shift under inspelning på just den kanalen, det sket sig rejält och allt hängde sig, enbart omstart och snabbt som ögat shifta till annan kanal hjälpte (annars låste den sig igen) - o sen fick jag ta bort det inspelade materialet! Den andra gg låste den sig bara jag gick till kanalen?! Nån som upplevt samma problem med BXR-HD+ månntro???
* Kanalsorteringen är noll och intet, den lägger bara in kanalerna i den ordning de hittar dem, så enda sättet att få dem sorterade är att skapa favoritlista, ingen big deal, men det tråkiga är att jag antagligen aldrig lär lära mig vilket nummer en viss kanal blivit tilldelad så jag kan nå den snabbt genom att mata in numret via fjärren!

Hänger den sig alltid på SVT1HD?

Angående kanalsorteringen så kan du prova följande.
I "hemliga menyn" finns ett val för att kopiera ut databaser till usb (och tillbaka). Kopiera ut dem till usb-sticka.
Editera kanaldatabasen på en dator. Databasformatet är sqlite, finns diverse gratis-editorer för de flesta operativsystem.
Kopiera tillbaka igen.

Just det! - Glömde lägga till att inspelning på en mux och titta på en annan kanal på en annan mux funkar bra IAF, dock har jag inte kollat med inspelning på olika muxar samtidigt ännu, men det känns som det borde funka!

Och båda kanalerna var kodade? Annars säger det inte så mycket...
1, 1HD, 2, 2HD, 4, 6 och några till är okodade...

#19

Postad 19 februari 2012 - 12:56

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Det är ju till den här burken det finns Patchade firmwares, kolla in den här sajten: http://hummy.tv/foru...ed-firmware.28/ så lär du hitta firmware där en hel del är ändrat, kanske t ex sorteringen av kanaler osv.

Berätta sen hur det går! :D

#20

Postad 19 februari 2012 - 14:21

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hänger den sig alltid på SVT1HD?


Nejdå, absolut inte, det går oftast bra att både titta och spela in, har dock lite tankar om att det verkar vara avkodningen av ljudet som stället till det efter några sekunder (flerkanals), byter jag ljudtyp till PCM har jag inte stött på problem alls so far?!

Angående kanalsorteringen så kan du prova följande.
I "hemliga menyn" finns ett val för att kopiera ut databaser till usb (och tillbaka). Kopiera ut dem till usb-sticka.
Editera kanaldatabasen på en dator. Databasformatet är sqlite, finns diverse gratis-editorer för de flesta operativsystem.
Kopiera tillbaka igen.


Det ska jag testa absolut!

Och båda kanalerna var kodade? Annars säger det inte så mycket...
1, 1HD, 2, 2HD, 4, 6 och några till är okodade...


Nej, det hade jag faktiskt inte testat då, men det gjorde jag nyss! - spelade in (programmerad inspelning) både från MTV och CNN som ska ligga på olika Muxar nu under samma halvtimma, var inga problem alls!!! Så farhågorna om att det inte ska fungera med CAM:en verkar vara ogrundat!

MEN Upptäckte en annan sak som nu var mindre kul, gick in i 'hemliga menyn' igår kväll o ställde om till Sverige som land, fick då klockan att fungera :-) - men av nån bizarr anledning så kunde jag inte längre göra programmerad inspelning! Inspelningarna gick inte in längre och den klagade på nåt i stil med att den inte hade hittat programmet :-( - ska leka omkring lite med inställningarna vidare o se om jag kan få det att funka, men det verkar svart :-/

Hittade f.ö. inställning för 'Operator settting' - där går det att välja ComHem spännande nog, men tyvärr inte Boxer om det kanske skulle hjälpt nåt?!

#21

Postad 19 februari 2012 - 19:04

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Oups, missade en sak, vid inspelning gjord på två olika muxar samtidigt så klarar CAM:en tydligen bara av att avkoda en av kanalerna, den andra kanalen som spelades in sparas i kodat format, men avkodas så fort du börjar titta på inspelningen!

#22

Postad 19 februari 2012 - 21:32

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Oups, missade en sak, vid inspelning gjord på två olika muxar samtidigt så klarar CAM:en tydligen bara av att avkoda en av kanalerna, den andra kanalen som spelades in sparas i kodat format, men avkodas så fort du börjar titta på inspelningen!

Det var det jag misstänkte. Hur kom du på det föresten? Det borde inte märkas, eller?
Och då har du "gamla" CAM:en som inte är CI+ va?

Det betyder också att man måste titta tillräckligt snabbt. För efter 2-4 veckor så kommer inte längre kortet att ha kvar nyckeln som behövs om det är sändningskrypterat...
Det borde att med det moddade firmwaret få den att omkryptera allt automatiskt på natten när ingen tittar eller så...

#23

Postad 20 februari 2012 - 11:26

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Det betyder också att man måste titta tillräckligt snabbt. För efter 2-4 veckor så kommer inte längre kortet att ha kvar nyckeln som behövs om det är sändningskrypterat...

Vet ju inte hur just denna box löser saken, men det finns ju boxar med CAM som på nåt vänster lyckas visa kodade inspelningar hur gamla de än är så det bör finnas metoder som fungerar. Har man tankar på att flytta över filerna till PC och använda dem på annat sätt måste man förstås kunna avkoda dem på något sätt i boxen och kan det ske schemalagt när man inte tittar så är det förstås extra förnämligt.

#24

Postad 20 februari 2012 - 17:36

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Det var det jag misstänkte. Hur kom du på det föresten? Det borde inte märkas, eller?
Och då har du "gamla" CAM:en som inte är CI+ va?


Yes, CAM:en är inte CI+ - märktes genom att den andra inspelningen 'sa till' att den behövde kodas av för att kollas på, och fick då frågan om det var OK att den gjorde så medans uppspelning pågick...

#25

Postad 21 februari 2012 - 18:27

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Yes, CAM:en är inte CI+ - märktes genom att den andra inspelningen 'sa till' att den behövde kodas av för att kollas på, och fick då frågan om det var OK att den gjorde så medans uppspelning pågick...


Kan du sen detta skett, se den inspelningen utan att den behöver koda av den under uppspelning ÄNNU en gång?

#26

Postad 21 februari 2012 - 20:41

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Vet ju inte hur just denna box löser saken, men det finns ju boxar med CAM som på nåt vänster lyckas visa kodade inspelningar hur gamla de än är så det bör finnas metoder som fungerar.

Ja självklart. Men det beror ju i högsta grad på hur just den här boxens mjukvara funkar. Och hur CA-systemet funkar vid nyckelbyten.
Gissningsvis så om man spelar in en sak åt gången så kommer man inte påverkas alls då den strömmen kan gå genom CAM:en innan den hamnar på disken.
Har man en multi-CAM så borde det såklart gå med flera strömmar också. Men då är det nog nästan billigare att köpa en andra box... ;)

#27

Postad 29 februari 2012 - 20:29

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Virtual1:
Hur går det med boxen? Fortfarande nöjd? Fått igång HD-kanalerna?

#28

Postad 29 februari 2012 - 23:44

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Virtual1:
Hur går det med boxen? Fortfarande nöjd? Fått igång HD-kanalerna?


Nöjd med boxen indeed! - Fick hem en CI+-modul idag med, så ska se om det blir nån skillnad alls nu. Har peppar peppar inte haft ngra fler problem med SVT1HD, ska nu testa o göra multipla kanalinspelningar o se om det är ngra nya problem. Insåg också nu att jag kunde radera kanaler i kanallistan så den blev betydligt vettigare nu med. Det som fortfarande stör mig lite är att jag inte hittat nån fungerande lösning för klockan, men nåja... Hade hoppats på att nån skulle kunnat skicka mig en kopia på deras kanaldatabas dock, men inte fått nåt svar, gav upp idén att redigera den själv, tar ju evinnerlig tid!

#29

Postad 19 mars 2012 - 13:29

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Update: Har inte haft några problem alls med SVT1 HD efter bytet till CI+-modulen, däremot har jag insett att serieinspelning inte funkar :-( - funktionen finns i boxen, men jag får aldrig alternativet att göra serieinspelning vid val av ett program, tyvärr...

#30

Postad 20 mars 2012 - 19:48

virtual1
  • virtual1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Och nu: hjäääääälp! Plötsligt dök det upp en ruta om att ny programvara fanns tillgänglig att hämta hem! Dock var det via CI+-modulens 'dialogbox' som sa detta - dumt nog tackade jag till att ladda hem den (ingen aning om hur den hittade den - OTA eller via Internet) - och efter denna käcka uppdatering så vägrar den visa några av de kodade kanalerna med CI+-modulen inkopplad, vad kan ha hänt???? Som tur är har jag den gamla CAM:en kvar och kan då få tillbaka de flesta kanalerna, men inte alla så klart! Nåt tips på vad att göra med CI+-modulen????

Update: Efter att ha resetat boxen och slängt in CI+-modulen igen så funkar det som det ska, skumt!

Redigerat av virtual1, 20 mars 2012 - 20:16.


#31

Postad 02 maj 2012 - 12:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Efter att ha hittat denna tråd köpte även jag en HDR-FOX T2.

Fick en ny box med 1TB disk för 2500:- inkl frakt.

Har inte hunnit kika på den allt för mycket, men ethernet-anslutningen funkar, och jag kan tex spela youtube-klipp direkt i boxen (jobbigt att mata in söktexter med fjärren dock). Det ska finnas en inbyggt FTP-server för att överföra inspelningar från boxens disk till tex PCn, eller ströma till annan (upp)spelare i ett nätverk.

Om jag får lite tid i kväll, ska jag slänga på hacket från hummy.tv, som det länkades till tidigare i tråden, och då först och främst försöka få igång web-UI:t, för att tex schemalägga inspelningar remote via webben.

#32

Postad 04 maj 2012 - 11:00

dsb82
  • dsb82
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Vad trycker man för att komma åt den hemliga menyn?

Undrar om man kan få igång webb portalen och andra UK funktioner på dom svenska boxarna? Kan inte se varför man inte skulle kunna få ha det om det nu bara är mjukvaru begränsat?

Har funderar på att testa att uppgradera med FOX mjukvara men det vågar jag nog inte.

#33

Postad 04 maj 2012 - 12:07

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Vad trycker man för att komma åt den hemliga menyn?


Menu > Settings > System > System Information > Red > Green > Yellow > Blue > Green > Yellow > Blue
http://www.avforums....foxsat-hdr.html
Har också bytt tid på min box, har inte testat att spela in ännu, så vi får väl se om det funkar.
Finns en /etc/TZ med tidszonen inlagt (just nu GMT), men den filen kan jag inte ändra i, får gräva vidare :)

Undrar om man kan få igång webb portalen och andra UK funktioner på dom svenska boxarna? Kan inte se varför man inte skulle kunna få ha det om det nu bara är mjukvaru begränsat?

Det går troligen, men du kan behöva den engelska firmwaren, om inte annat för att få igång ethernet-porten (kan i värsta fall även funka med USB-wifi-dongel på den svenska).

Har funderar på att testa att uppgradera med FOX mjukvara men det vågar jag nog inte.

Boxen har ju en boot-loader, så *troligen* kan du flasha tillbaka till den svenska versionen även om firmwaren du har lagt på inte funkar, men det förutsätter naturligtvis att den svenska fw finns att tanka någonstans, och att Boxer inte spärrat USB-anslutningarna på boxen.

Hur som helst så fick jag iaf in webif, som är webbgränssnittet för den nya firmwaren från hummy.tv. Inga problem där, förutom att den i programtablån via browsern visar fel tid. Dessutom fattas en del kanal-loggor, men dessa kan man "enkelt" slänga in själv ;)
Web-EPG problemet löses iaf genom att ändra tidszonen i startupscriptet för webservern,
variabeln TZ ändras till TZ=GMT-1BST,M3.5.0/1,M10.5.0/2 i /mod/etc/init.d/S01mongoose

Finns en hel drös kanalloggor i denna tråd: https://www.minhembi...howtopic=249856

Redigerat av frollic, 04 maj 2012 - 17:15.


#34

Postad 15 maj 2012 - 20:47

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Vad trycker man för att komma åt den hemliga menyn?

Undrar om man kan få igång webb portalen och andra UK funktioner på dom svenska boxarna? Kan inte se varför man inte skulle kunna få ha det om det nu bara är mjukvaru begränsat?

Har funderar på att testa att uppgradera med FOX mjukvara men det vågar jag nog inte.

Nej du kan inte få igång det.
Och nej det går inte att lägga in FOX-mjukvara, jag har testat.
Andra hackningsförslag mottages tacksamt men då gärna i tråden för de svenska boxarna. Men jag tror jag kan sammanfatta det med att du inte lyckas med mindre än att du ger dig på att löda lite inne i boxen. Om ens då...

#35

Postad 29 juni 2012 - 10:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Finns en ny beta-FW att tanka från http://beta.humaxonl.../freeview-hd-t2

 Humax HDR-FOX T2 Software Details & Release Notes

Application version: FHTCP1.02.28
Loader version: a7.31 / a7.32
Micom version: 9.3
System id: 80BC.7E00
Update Date: 25 May 2012

- HDD Test option added to Data Storage menu
- Improved Audio Description volume levels
- Reliability improvement
- Modified on screen messages regarding Network changes / re-tuning
- Resolved remote issue with no remote operation after 10 seconds from start-up
- Universal Remote feedback messages on screen
When a mode button is pressed on the remote (PVR, TV, DVD, Audio) an image appears on screen.
If a mode button is pressed in error when trying to control the Humax product user is informed on screen to press the PVR button.


#36

Postad 29 juni 2012 - 10:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Kan också berätta att jag utan problem lyckats mappa om kanalerna så att SVT1 tom TV11 ligger som 1-11 i kanalplanen.

Mao slipper man trycka en 800-någonting kod, eller gå in på en mappad favoritlista för att få in kanalerna i den ordning man vill ha dom.

I princip så öppnar man channels.db i sqlite3

och för varje kanal kör:

update tbl_svc set uslcn = y where  uslcn = 8xx;

där y är det nya kanalnummret, och 8xx är det gamla, tex

update tbl_svc set uslcn = 1 where  uslcn = 805;

numera finns funktionen som en addon som heter renumber.

Redigerat av frollic, 08 augusti 2012 - 11:39.
ny funktionalitet


#37

Postad 15 augusti 2012 - 11:28

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
En sak som inte är ett problem för mig men för chefen är att Animal har ingen svensk text. Alla andra har text utan problem? Nätverksfunktionen är skum om du är uppkopplad med dhcp och har en ip, går över i standby, slår på igen ingen ip. Utan jag måste gå in manuellt och få en ip?

Ställer jag den manuellt så finns den efter standby.

Kan du förklara mer var jag kan ändra web-interfacets tid, T2:an ställde jag om i inställningar till Sverige då blir tiden rätt, men WI är kvar på GMT.

Redigerat av sanningen, 15 augusti 2012 - 11:36.


#38

Postad 15 augusti 2012 - 11:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

En sak som inte är ett problem för mig men för chefen är att Animal har ingen svensk text. Alla andra har text utan problem?

Vet inte om jag har problemet, men vi har haft problem med vårt programpaket (ej box-relaterat), jag tror inte AP lirat hos oss på ganska länge.

Nätverksfunktionen är skum om du är uppkopplad med dhcp och har en ip, går över i standby, slår på igen ingen ip. Utan jag måste gå in manuellt och få en ip?[
Ställer jag den manuellt så finns den efter standby.

Jag har DHCP, funkar fint efter stand by ....

Förutsätter att du slängt på nyaste Humax FW och sen lagt på senaste "hacket" efteråt ?

Kan du förklara mer var jag kan ändra web-interfacets tid, T2:an ställde jag om i inställningar till Sverige då blir tiden rätt, men WI är kvar på GMT.

Står längre upp i tråden.

#39

Postad 15 augusti 2012 - 11:59

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Vet inte om jag har problemet, men vi har haft problem med vårt programpaket (ej box-relaterat), jag tror inte AP lirat hos oss på ganska länge.

AP fungerar utmärkt men inte texten.

Jag har DHCP, funkar fint efter stand by ....
Förutsätter att du slängt på nyaste Humax FW och sen lagt på senaste "hacket" efteråt ?

Har båda men dhcp funkar inte, dock manuellt inställd som sagt var.

Står längre upp i tråden.

Var hittar jag startupscriptet?

Redigerat av frollic, 15 augusti 2012 - 12:36.


#40

Postad 15 augusti 2012 - 12:32

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

AP fungerar utmärkt men inte texten.

Poängen var att jag inte kunde testa/verifiera ....

Har båda men dhcp funkar inte, dock manuellt inställd som sagt var.

Kolla loggarna, både i boxen (logga in via telnet, skriv dmesg) och routern.

Var hittar jag startupscriptet?

Står också där uppe.

Redigerat av frollic, 15 augusti 2012 - 12:32.


#41

Postad 15 augusti 2012 - 14:50

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

"Står också där uppe."


Hjälper tyvärr inte mig mycket, när jag inte vet var jag skall skriva det någonstans. Har du någon 8-årig son eller något som kan förklara.

Dock verkar boxen väldigt instabil än så länge, min tappade helt plötsligt alla inställningar. Vid olika kanalsökningar kommer olika kanaler upp o.s.v.

#42

Postad 15 augusti 2012 - 16:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Hjälper tyvärr inte mig mycket, när jag inte vet var jag skall skriva det någonstans. Har du någon 8-årig son eller något som kan förklara.

Vilken del av "Står längre upp i tråden." är det du inte förstår ?

;)

Redigerat av frollic, 15 augusti 2012 - 16:58.


#43

Postad 15 augusti 2012 - 18:30

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Vilken del av "Står längre upp i tråden." är det du inte förstår ?

;)


Först så har jag löst problemet med ingen text på AP. Om den står i Country setting Sweden=ingen text, setting=England då kan du trycka på sub-knappen och välja Swedish. Väljer man sedan 2h offset i network så blir tiden rätt i epg och info. Allt i hemliga menyn.

Jag förstår inte var och hur jag skall få ut och med vad jag kan ändra filen du pratar om?

#44

Postad 15 augusti 2012 - 19:19

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag förstår inte var och hur jag skall få ut och med vad jag kan ändra filen du pratar om?

du får editera S01mongoose, som ligger i /mod/etc/init.d, och i den ändra TZ=GMT till TZ=GMT-1BST,M3.5.0/1,M10.5.0/2

#45

Postad 16 augusti 2012 - 15:47

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

du får editera S01mongoose, som ligger i /mod/etc/init.d, och i den ändra TZ=GMT till TZ=GMT-1BST,M3.5.0/1,M10.5.0/2


Har du fått serieinspelningar att fungera?

#46

Postad 16 augusti 2012 - 17:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Har du fått serieinspelningar att fungera?

Har aldrig testat.

#47

Postad 16 augusti 2012 - 17:40

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Har aldrig testat.


Kan du testa och se om det är bara min som inte funkar ännu. 2.11 och -28 installerad.

Så här långt:

Serieinspelningar funkar inte.
Text-TV funkar inte.
Svensk text på Animal Planet funkar bara om man valt ett icke nordiskt land i landsmenyn.

Mer:
Internetportalen: Internetradio funkar inte
BBC-portalen funkar inte.
You-Tube fungerar.

Så snart blir det en försäljning av lådan.

Redigerat av sanningen, 27 augusti 2012 - 09:35.


#48

Postad 31 augusti 2012 - 22:09

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
De släppte en ny fw häromdagen, dock tror jag inte custom-fw uppdaterats ännu, återkommer om det andra.

Jag vet dock att Youtube fungerat tidigare, för det har jag testat.
Att BBC-portalen inte funkar kan bero på att man (gissningsvis) inte får spela upp dess innehåll från IPs från utanför Storbritannien, mao ingen bugg.

Redigerat av frollic, 31 augusti 2012 - 22:16.


#49

Postad 01 september 2012 - 16:05

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

De släppte en ny fw häromdagen, dock tror jag inte custom-fw uppdaterats ännu, återkommer om det andra.

Jag vet dock att Youtube fungerat tidigare, för det har jag testat.
Att BBC-portalen inte funkar kan bero på att man (gissningsvis) inte får spela upp dess innehåll från IPs från utanför Storbritannien, mao ingen bugg.


Jag har uppdaterat till.29 och då började Internetradio att fungera. Då är den meningslös för mig BBC-kanalen om jag inte kan se den. Skrev i inlägget ovan att YouTube funkar.

Vad gäller Internetradio verkar det finnas en begränsning där också, då flertalet amerikanska stationer inte går att lyssna till.

Ganska meninglös investering om jag får säga vad jag tycker. Det andra ovan som jag skriver inte funkar är fortfarande obrukbart.

#50

Postad 04 september 2012 - 09:46

bjobr
  • bjobr
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej!

Eftersom min "Toppy" (Topfield TF5700PVRt) blev väldigt tråkig att använda efter att jag skaffat ny tv letar jag nu efter den perfekta ersättaren. Humax BXR-HD+ verkar vara det bästa som finns på den svenska marknaden, men möjligheterna till http-interface och överföring av inspelat material gör mig nyfiken på HDR-FOX T2.

matbl och frollic, ni verkar ju gilla era maskiner, och jag har sett att ni är aktiva på hummy.tv-forumet. Fungerar det tillfredsställande för er, eller ser ni HDR-FOX mer som ett hobbyprojekt än ett bruksföremål?

sanningen: du verkar ju inte lika nöjd? Vill du sälja din?

Finns det fler här som har erfarenheter, goda eller dåliga, av HDR-FOX T2 i Sverige?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.